Drivetest BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)

3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8
BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 31.05.2016
Pe scenă

În urmă cu fix cinci ani făceam cunoștință cu noua generație BMW Seria 6 Cabrio. Cinci metri de aluminiu, modelat pentru a contura definiția egoismului. O mașină care măsoară cât nava amiral Seria 7, dar care poate găzdui în condiții de confort deplin doar doi pasageri.

Un monument clădit pentru a fi admirat și pentru a rotunji astfel ego-ul celui din spatele volanului. O mașină păcătoasă prin opulența pe care o manifestă și un pansament pentru orgolii rănite și inimi frânte. Deși pare incredibil, Seria 6 Cabrio facelift este rezolvarea miraculoasă a tuturor problemelor, motiv de bucurie și relaxare.

Este concluzia la care am ajuns după aproximativ 1500 de kilometri petrecuți alături de o mașină care poate părea intimidantă la început, dar care te seduce iremediabil ca miracolul scenei. O scenă pe care te urcă și de pe care nu îți mai vine să cobori.

BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8

  • Pret de pornire 91.260 €
  • Pret model testat 120.892 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Seducția poate îmbrăca două forme, în funcție de preferințele celui care se va fla la volan. Ea poate fi diesel sau benzină. În cazul nostru a fost vorba de cel mai puternic diesel prezent în gamă, propulsorul bi-turbo de 3.0 litri și 313 cai putere, regăsit sub indicativul 640d.

Spectacolul apare însă când vorbim despre cei 630 de Nm, oferiți încă de la 1500 de rotații. Este o lovitură în moalele capului, resimțită încă de când ai călcat accelerația. Decapotabila te împinge în scaun și decorul se derulează rapid. Nu poți pune la îndoială nici o secundă că sub capota lungă de doi metri se ascunde un bagaj de putere suficient pentru cele două tone de sub tine.

Lipsește însă o explozie care să te facă să îți pierzi mințile, o explozie pe care o simți de obicei în cazul versiunilor pe benzină. Există și aici o smucitură scurtă la schimbarea treptelor de viteză în zona roșie, dar nu suficient de brutală. E ca diferența dintre un foc de artificii legale și un spectacol pirotehnic al armatei.

Transmisia cu opt rapoarte asistă minunat motorul cu șase cilindri în linie. Spun asta pentru că succedarea treptelor se face pe nesimțite, extrem de liniar și bine etajat. Retrogradarea vine rapid atunci când ai nevoie, chiar dacă te afli în modul Comfort sau EcoPro (în cazul lui Seria 6 Cabrio există modurile Eco Pro, Comfort, Comfort+, Sport și Sport+).

Dacă selectezi treapta Sport a transmisiei, acul turometrului se va încăpățâna să nu coboare sub 2000 de ture asemeni unui zmeu țintuit deasupra capului de un vânt de toamnă. Și toate acestea pe un fundal sonor baritonal, un gâlgâit obscen, care îți dezbracă timpanele de prejudecăți.

Consum

Nu știu câți se vor mai gândi la consum după ce își vor simți vântul prin plete. Mai ales la viteze amețitoare. De dragul statisticilor și pentru cei care iubesc cifrele acestea doar pentru plăcerea alimentării unor comentarii, trebuie să precizez că după 1500 de kilometri media de consum a fost de 9.8 litri/100 de kilometri.

Sunt însă două aspecte pe care trebuie să le luăm în calcul: rare au fost momentele în care pedala de accelerație a fost menajată, modul EcoPro aproape că nici nu a existat în meniu, iar Seria 6 Cabrio era aproape virgină atunci când am scos-o din București: doar 150 de kilometri. Prin urmare, valoarea va scădea cu o rulare responsabilă și după mai multe mii de kilometri.

Fișa oficială promite un consum mediu de 6 litri/100 de kilometri, însă nu știu câți clienți vor încerca să atingă acest prag.

Performanţe

Așa cum spuneam și la capitolul motor, Seria 6 Cabrio a fost înzestrată cu capacitatea de a derula cu repeziciune decorul. Este de la sine înțeles că atunci când acul turometrului a ajuns la 5000 de rotații, în zona roșie, decapotabila este deja o rachetă roșie care se mișcă la limita vitezei legale.

Mai ales că sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 5.3 secunde. 5.3 secunde pot face diferența între un șofer cu permis și unul fără permis, dacă încercați acte de bravură prin oraș. Aceeași grijă se cere și acolo unde autostrada se întinde ademenitoare și tentantă pentru cei 250 de km/h pe care îi promite 640d.

Interior

Dincolo de o portieră mare, care măsoară cât biroul de la care scriu acest test, se ascunde un interior care nu ne surprinde cu foarte multe lucruri. BMW a păstrat aproape intactă rețeta habitaclului său, cu o ergonomie care stagnează de mulți ani încoace. Abia la noul Seria 7 am simțit un miros de revoluție.

Motivul stagnării este însă unul simplu și justificat: ergonomia este exemplară, iar comenzile pot fi descoperite simplu. Cel de la volan ajunge să se simtă ca în fața telecomenzii de acasă după numai câțiva kilometri.

Simbioza dintre un afișaj digital și unul analog pentru instrumentele de bord va fi pe placul multora, ca de altfel și comenzile sistemului iDrive. Materialele păstrează o calitate ridicată, plasticul fiind moale, pielea fină și inserțiile cromate la tot pasul.

Spațiul interior nu este extrem de generos, chiar dacă vorbim despre o mașină care măsoară cinci metri. De fapt, nu cred că am testat până acum o mașină care să trateze cu atâta indiferență și nonșalanță ideea de versatilitate. Pasagerii care contează stau pe locurile din față. Pe locurile din spate există spațiu, însă la nivelul capului ar putea apărea unele probleme dacă pasagerii sunt mai înalți. În portbagaj există 350 de litri, o capacitate decentă, similară cu cea a unei compacte. Prin urmare, bagajele a doi pasageri pot încăpea.

Având în vedere că vorbim despre un cabrio, trebuie să amintim și de izolarea habitaclului. Ea este bună și se pare că soft-top-ul chiar are o calitate ridicată. Apare un zgomot de vânt absolut firesc la aproximativ 130 de km/h.

Decapotarea se face până la 40 de km/h, în 19 secunde. Acoperirea se face până la aceeași viteză în 24 de secunde. Ar putea părea destul de mult, mai ales în sezonul cald, atunci când ploile de vară apar din senin și au caracter torențial.

Preţ de achiziţie

Dacă un contabil v-a aprobat achiziția unui Seria 6 Cabrio, e bine de știu extremele între care puteți să vă poziționați. Prețurile încep de la 91.000 de euro, însă în cazul unui diesel ca cel testat de noi, însoțit și de xDrive, ar fi bine ca socotelile să înceapă de la 98.500 de euro. Urmează apoi dansul configurării, o ispită care te prinde în mrejele sale și nu te lasă până când nu a ajuns la cel puțin la 121.000 de euro, cât a costat exemplarul testat de noi.

Siguranţă

BMW Seria 6 beneficiază de toată grija inginerilor germani atunci când vine vorba de nivelul de siguranţă oferit pasagerilor săi. Nu a fost testat de EuroNCAP, dar este de la sine înţeles că punctajul ar fi maxim, având în vedere că avem o sumedenie de airbaguri şi sisteme.

Unde mai pui că tracţiunea integrală xDrive se asigură că cel de la volan nu pierde controlul, indiferent de condiţiile meteo. Pentru a evita manevrele greşite, coupe-ul vine şi cu un pachet de camere video, presărate prin fiecare colţ al maşinii. Suplimentar, clientul are şi senzori de avertizare la părăsirea şi schimbarea benzii de rulare.

Ţinută de drum

Când ți s-au promis peste 300 de cai putere și un comportament sportiv, prima grijă este să vezi ce senzații tari îți rezervă Seria 6 Cabrio. Răspunsul este simplu și cât se poate de cuprinzător: multe.

Tracțiunea integrală xDrive are rolul de a lipi destul de bine cele două tone de un asfalt care poate fi uscat sau ud. Indiferent de condițiile meteo, bavarezul reușește să păstreze o aderență admirabilă. Motiv pentru care ai tendința de a încerca să descoperi noi limite cu fiecare viraj care se deschide sau se închide în fața ta.

Trebuie să ținem însă cont de inerția pe care o are mașina pe viraje. Sunt două tone care se simt. Iar ruliul apare, chiar dacă sunteți în modul Sport al suspensiei și toate simțurile sunt ascuțite. 

Spuneam că există și două moduri Comfort, însă nici unul dintre acestea nu reușește să te ferească suficient de mult de cariile din asfaltul românesc. Mai ales atunci când jantele au 20 de inch.

Revin din nou la momentele în care lăsați confortul deoparte și descoperiți gena sportivă. BMW pune la dispoziție o direcție cu precizie chirurgicală și cu un feedback excelent.

Bonus: toate acestea pot fi resimțite cu părul în vânt, fără nimic deasupra capului.

Vizibilitate

Suprafața vitrată plătește tribut designului. Prin urmare, la capitolul vizibilitate există unele compromisuri. Luneta este îngustă și destul de înclinată, iar oglinda retrovizoare se străduie să îți arate ce tocmai ai depășit.

Din fericire, oglinzile laterale, deși înguste și ele, pot încadra decent caroseria generoasă. BMW Seria 6 poate fi o mașină intimidantă pentru cei care nu sunt obișnuiți cu parcările. Din fericire există camere video care suplinesc lipsa experienței. 

Un struţ care scoate capul din pământ. Cam aşa poate fi caracterizat Seria 6 Coupe atunci când iese de pe o stradă laterală într-un drum principal. Pe aripile laterale sunt montate două camere video, care îl ajută pe cel aflat la volan, adică cu trei metri mai în spate, să se asigure.

Tehnologie

De fiecare dată când trebuie să vorbesc despre pachetul tehnologic al unui BMW, fie el lansat chiar și acum ceva ani, simt că mă repet. BMW are capacitatea de a-și echipa modelele cu tehnologii care nu pot fi depășite ușor, chiar și în ritmul nebun al erei în care trăim.

Am aplaudat și în testele anterioare navigația 3D, ușurința în utilizare a sistemului iDrive și un Head-Up Display care cu greu poate fi egalat în segment. Aș mai adăuga la toate acestea un set de lumini LED adaptive, care împrăștie fascicule miraculoase cu ușurința cu care Moise despărțea apele. Cam așa despart și farurile LED ziua de noapte.

La plusuri aș mai adăuga sistemul audio Harman/Kardon care te poate asurzi dacă testezi volumul și fidelitatea la maxim.

Design

Dacă vreți să vă cumpărați un Seria 6 Cabrio și alegeți culoarea de caroserie Melbourne Red trebuie să știți un lucru: tocmai sunteți proprietarul unui magnet pentru privirile și comentariile celor din jur. Veți smulge onomatopee de la toți copiii din oraș.

Veți da naștere unui oftat prelung sau unor priviri răutăcioase. Trebuie să fiți pregătiți să urcați pe scenă și să defilați cu decapotabila roșie ca focul. În fond, criticile și laudele fac parte din viața oricărei vedete.

Nu ne-a placut

  • Inerție pe viraje
  • Lunetă îngustă
  • Dimensiuni mari
Date tehnice - BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018) 3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8
Combustibil
Diesel
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
2993
Lungime mm
4894
Putere maxima CP (rpm)
313 (4400)
Latime mm
1894
Cuplu maxim Nm (rpm)
630 (1500)
Inaltime mm
1365
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
2005
Acceleratie 0-100 km/h s
5.3
Ampatament mm
2855
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
350
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (11)

  • 6 Series = Dreamcar!!!
    16 6
  • ...De 30.000 euro optionale? Nu ma mira oricum politica asta de preturi nesimtita... si neschimbata la "nemtoaice".
    Sa fie deci sanatosi daca le merge - si le merge-n continuare, fiindca vanitatea parvenitilor ramine si ea la putere.

    Pasajul "tocmai sunteți proprietarul unui magnet pentru privirile și comentariile celor din jur" exprima perfect asta, chiar daca n-o si EXPLICA... ;-)
    21 10
  • Pretul mi se pare absolut ridicol. Inteleg ca-i o masina decapotabila de lux care ofera foarte multe, dar 120,000 mi se pare mult prea mult. Mai degraba as prefera un Mustang decapotabil (care mi se pare ca arata mai bine) la mai putin de jumatatea pretului. Intradevar, nu-i o masina de lux dar cu motorul 5.0 V8 ar fi o bijuterie, si diferenta de pret ar putea merge la ani buni de intretinere.
    13 12
  • Cand am vazut seria 6 prima data cu ani in urma la un targ auto am trebuie sa recunosc ca mi-a placut foarte mult. Are proportiil perfecte, mai ales in zona stopurilor. Cumva BMW, desi nu ma atrage ca marca, are modele care, prin elemente de desgin, reuseste sa-imi atinga coarda sensibila.

    La fel de mult controversatul X6, mie imi place foarte mult si gasesc ca linia designului este unica si foarte bine definita. Mi-e greu sa spun in cuvinte, dar are elemente care te fac "sa simti", in timp ce alte masini te lasa pur si simplu rece. Ca sa extind, sunt lucruri le simiti amplificat la o scara de 10 ori mai mare cand privesti detaliile unui Ferrari, Lambo sau Pagani. Pe viu, nu din poze :)

    Din pacate pentru BMW, acum exista S Class cabrio si de ce nu, un excelent E Class. Bineinteles in opinia mea, strict personala. Pentru fanii marcii, nimic nu va inlocui vreodata alura magica pe care le-o ofera bavarezii :) Ieri am vazut intr-o intersectie un seria 6 topless si intr-adevar are acea distinctie pe care ti-o ofera un lucru de calitate, pe care ti-l permiti numai de la anumite sume in sus.

    Pentru cei care se plang ca pretul este prea mare, ii inteleg. Totusi, nu noi suntem targetul marcii :). Atunci cand vii acasa cu un minim jumatate de milion pe an, banii in mana, si ai casa platita, pur si simplu configuratul masinii devine o placere, nu un stress si un ros de unghii pentru ca trebuie sa te incadrezi in banii pe care ti-i permiti. Un client de Mercedes sau BMW nu simte financiar mai mult decat am simti noi daca ne-am permite luxul sa ne luam intr-o zi o mobila italiana din niste salarii normale. Iar pentru altii un BMW seria 6 nou poate sa fie doar un simpu cadou pentru amanta cu ocazia aniversarii.

    Sunt automobile care sunt create pentru cei care si le permit, la care noi muritorii de rand nu putem spera sa le cumparam nici la sh, nici la 7th hand. Un seria 6 poate ajunge in zona acesibila doar la 5-10 ani vechime, cand poate automobilul cu combustie interna poate n-o sa mai fie de actualitate. Sau te miri ce alte mofturi mai apar pana atunci.
    16 12
  • Sam93@Zarne
    Inteleg ce spui si sunt perfect de acord. Dar cred ca ideea pe care noi astia care ne plangem de pret incercam sa o exprimam este nu aceea ca bogatii nu-si vor permite acesta masina ci pur si simplu ca nu merita o asemenea valoare monetara exagerata. Inteleg ca exista oameni care dau sume ridicole pe tot felul de lucruri, dar dupa parerea mea masina nu este indeajuns de speciala incat sa-si justifice pretul. Nu atunci cand ai masini cel putin la fel de distinctive si speciale la un pret mai mic. Cred ca BMW cam profita si tinde sa mearga in zona Aston Martin, Ferrari California, Maserati Gran Turismo, Bentley, etc, fara sa aibe un produs la fel de special.
    15 18
  • Voi chiar vorbiti serios .... 120.892 €? Pe un motor diesel cu patima trecerii timpului ? Mai presus de asta motoarele diesel sunt deja interzise in metropolele marilor tari Europene. Designul masinii nu-ti starneste absolut nici o emotie. Calitatea interioara de fabrica este destul de slaba . Multi proprietari din alte tari de diferite origini : arabi, rusi, chinezi , modifica interioarele in ateliere specializate, deoarece cele din fabrica sunt de calitate inferioara. Din constatarile lor mocheta este prinsa superficial de podea. Pielea de pe scaune este una artificiala ( cu toate ca la pretul cerut de BMW- aprox 3 mii euro, ar fi fost de bun simt o piele naturala ) care isi lasa urme de uzura la primii 1.000 km rulati. De asemenea lemnul este dintr-un ''film'' nereusit : in primul rand este doar un plastic care-l imita ( la pretul cerut, era de bun simt sa ofere un lemn autentic precum in Lexus sau Rolls, sau Jaguar , pana si Mazda cx-9 ofera lemn autentic de trandafir ) , in al doilea rand la terminatii se observa relieful taiat nereusit gratie taierii conventionale ( fara aparatura laser ) . Multe de spus......
    6 28
  • @Sam, exista o piata pentru masina asta. Iar segmentul asta de piata si stratificarea preturilor nu e de ieri de azi, ele s-au format de-a lungul a zeci de ani. Daca BMW in 2016 cere 120,000 de euro pe ea, stie precis de ce o face. Poate nu merita din punctul tau de vedere. Pentru un client BMW, poate treaba sta altfel. Omul poate sa aprecieze tehnologiile de pe ea, tinuta de drum, designul, finisajele, orgoliul gadilat, etc.

    Cand vorbim de Ferrari California, Aston Martin, Bentley, o sa vezi ca preturile sar cel putin 40-50k de euro. Si vorbim de variantele de baza. Cand incepi sa pui pe alea optionala, atunci sa vezi vartejuri in fata ochilor :)
    11 4
  • Fara suparare, dar cei care comenteaza din prisma pretului am impersia ca nu prea realizeaza cui i se adreseaza aceasta masina.

    Cati dintre voi si-au configurat vreodata un Seria 3 aproape full cu motorul de 3l biturbo (35 in coada)? O sa vedeti ca pretul este in jurul valorii de 80.000. Un Seria 5 tot asa configurat cu foarte multe optiuni si aceasi motorizare ajunge pe la 100.000. De ce va mirati ca Seria 6 este 120.000?

    In 2003 un Seria 3 (330xi) full ajungea la 60.000. Tineti cont de cota inflatiei din ultimii 13 ani si o sa intelegeti de ce acum s-a ajuns la preturile astea.
    22 2
  • Sam93@Zarne
    Tocmai tu ai zis ca banii nu sunt o problema cand vorbim de cumparatorii unor astfel de masini. Nu vad cum ar fi mare diferenta 40-50k pentru un milionar care-si cumpara asa masina.
    3 6
  • @Sam, exista o diferentiere chiar si intre cei cu bani. Sunt milionari, care au in total 1-2 milioane si sunt altii care au 200-300 de milioane. (Nu mai vorbim de miliardari). Chiar si intre astia sunt tipi care au un million cu casa cu tot, si isi dau seama ca nu pot sa faca un schimb de ulei la Ferrari la reprezentanta si sa plateasca 10-20k. Atunci se multumesc si cu un BMW si-l costa maxim 1000. Nu mai vorbim de alte intretineri care apar dupa un nr de km. Stii cat costa un motor de Ferrari si la cati km se inlocuieste? :):):) Un ambreiaj la Lambo? :):)

    In plus chiar si intre milionari sunt clienti care nu dau doi bani pe masina. Poate pentru aia e mai important sa colectioneze tablouri, diamante, sa calatoreasca cu avionul privat sau la clasa de lux, etc etc. Deci, sa fim noi sanatosi, ca BMW are cui sa vanda :)
    7 3
  • Pana sa apara S class Coupe si cabrio, seria 6 asta nou era preferatul meu pe categoria GT-urilor. Acum a picat pe locul 2. Prefer oricand un S cabrio. E mult mai elegant si rafinat.
    11 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru