Drivetest BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8Marti, 31.05.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
În urmă cu fix cinci ani făceam cunoștință cu noua generație BMW Seria 6 Cabrio. Cinci metri de aluminiu, modelat pentru a contura definiția egoismului. O mașină care măsoară cât nava amiral Seria 7, dar care poate găzdui în condiții de confort deplin doar doi pasageri.
Un monument clădit pentru a fi admirat și pentru a rotunji astfel ego-ul celui din spatele volanului. O mașină păcătoasă prin opulența pe care o manifestă și un pansament pentru orgolii rănite și inimi frânte. Deși pare incredibil, Seria 6 Cabrio facelift este rezolvarea miraculoasă a tuturor problemelor, motiv de bucurie și relaxare.
Este concluzia la care am ajuns după aproximativ 1500 de kilometri petrecuți alături de o mașină care poate părea intimidantă la început, dar care te seduce iremediabil ca miracolul scenei. O scenă pe care te urcă și de pe care nu îți mai vine să cobori.
BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018)
3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8
- Pret de pornire 91.260 €
- Pret model testat 120.892 €
Motor / Transmisie
Seducția poate îmbrăca două forme, în funcție de preferințele celui care se va fla la volan. Ea poate fi diesel sau benzină. În cazul nostru a fost vorba de cel mai puternic diesel prezent în gamă, propulsorul bi-turbo de 3.0 litri și 313 cai putere, regăsit sub indicativul 640d.
Spectacolul apare însă când vorbim despre cei 630 de Nm, oferiți încă de la 1500 de rotații. Este o lovitură în moalele capului, resimțită încă de când ai călcat accelerația. Decapotabila te împinge în scaun și decorul se derulează rapid. Nu poți pune la îndoială nici o secundă că sub capota lungă de doi metri se ascunde un bagaj de putere suficient pentru cele două tone de sub tine.
Lipsește însă o explozie care să te facă să îți pierzi mințile, o explozie pe care o simți de obicei în cazul versiunilor pe benzină. Există și aici o smucitură scurtă la schimbarea treptelor de viteză în zona roșie, dar nu suficient de brutală. E ca diferența dintre un foc de artificii legale și un spectacol pirotehnic al armatei.
Transmisia cu opt rapoarte asistă minunat motorul cu șase cilindri în linie. Spun asta pentru că succedarea treptelor se face pe nesimțite, extrem de liniar și bine etajat. Retrogradarea vine rapid atunci când ai nevoie, chiar dacă te afli în modul Comfort sau EcoPro (în cazul lui Seria 6 Cabrio există modurile Eco Pro, Comfort, Comfort+, Sport și Sport+).
Dacă selectezi treapta Sport a transmisiei, acul turometrului se va încăpățâna să nu coboare sub 2000 de ture asemeni unui zmeu țintuit deasupra capului de un vânt de toamnă. Și toate acestea pe un fundal sonor baritonal, un gâlgâit obscen, care îți dezbracă timpanele de prejudecăți.
Consum
Nu știu câți se vor mai gândi la consum după ce își vor simți vântul prin plete. Mai ales la viteze amețitoare. De dragul statisticilor și pentru cei care iubesc cifrele acestea doar pentru plăcerea alimentării unor comentarii, trebuie să precizez că după 1500 de kilometri media de consum a fost de 9.8 litri/100 de kilometri.
Sunt însă două aspecte pe care trebuie să le luăm în calcul: rare au fost momentele în care pedala de accelerație a fost menajată, modul EcoPro aproape că nici nu a existat în meniu, iar Seria 6 Cabrio era aproape virgină atunci când am scos-o din București: doar 150 de kilometri. Prin urmare, valoarea va scădea cu o rulare responsabilă și după mai multe mii de kilometri.
Fișa oficială promite un consum mediu de 6 litri/100 de kilometri, însă nu știu câți clienți vor încerca să atingă acest prag.
Performanţe
Așa cum spuneam și la capitolul motor, Seria 6 Cabrio a fost înzestrată cu capacitatea de a derula cu repeziciune decorul. Este de la sine înțeles că atunci când acul turometrului a ajuns la 5000 de rotații, în zona roșie, decapotabila este deja o rachetă roșie care se mișcă la limita vitezei legale.
Mai ales că sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 5.3 secunde. 5.3 secunde pot face diferența între un șofer cu permis și unul fără permis, dacă încercați acte de bravură prin oraș. Aceeași grijă se cere și acolo unde autostrada se întinde ademenitoare și tentantă pentru cei 250 de km/h pe care îi promite 640d.
Interior
Dincolo de o portieră mare, care măsoară cât biroul de la care scriu acest test, se ascunde un interior care nu ne surprinde cu foarte multe lucruri. BMW a păstrat aproape intactă rețeta habitaclului său, cu o ergonomie care stagnează de mulți ani încoace. Abia la noul Seria 7 am simțit un miros de revoluție.
Motivul stagnării este însă unul simplu și justificat: ergonomia este exemplară, iar comenzile pot fi descoperite simplu. Cel de la volan ajunge să se simtă ca în fața telecomenzii de acasă după numai câțiva kilometri.
Simbioza dintre un afișaj digital și unul analog pentru instrumentele de bord va fi pe placul multora, ca de altfel și comenzile sistemului iDrive. Materialele păstrează o calitate ridicată, plasticul fiind moale, pielea fină și inserțiile cromate la tot pasul.
Spațiul interior nu este extrem de generos, chiar dacă vorbim despre o mașină care măsoară cinci metri. De fapt, nu cred că am testat până acum o mașină care să trateze cu atâta indiferență și nonșalanță ideea de versatilitate. Pasagerii care contează stau pe locurile din față. Pe locurile din spate există spațiu, însă la nivelul capului ar putea apărea unele probleme dacă pasagerii sunt mai înalți. În portbagaj există 350 de litri, o capacitate decentă, similară cu cea a unei compacte. Prin urmare, bagajele a doi pasageri pot încăpea.
Având în vedere că vorbim despre un cabrio, trebuie să amintim și de izolarea habitaclului. Ea este bună și se pare că soft-top-ul chiar are o calitate ridicată. Apare un zgomot de vânt absolut firesc la aproximativ 130 de km/h.
Decapotarea se face până la 40 de km/h, în 19 secunde. Acoperirea se face până la aceeași viteză în 24 de secunde. Ar putea părea destul de mult, mai ales în sezonul cald, atunci când ploile de vară apar din senin și au caracter torențial.
Preţ de achiziţie
Dacă un contabil v-a aprobat achiziția unui Seria 6 Cabrio, e bine de știu extremele între care puteți să vă poziționați. Prețurile încep de la 91.000 de euro, însă în cazul unui diesel ca cel testat de noi, însoțit și de xDrive, ar fi bine ca socotelile să înceapă de la 98.500 de euro. Urmează apoi dansul configurării, o ispită care te prinde în mrejele sale și nu te lasă până când nu a ajuns la cel puțin la 121.000 de euro, cât a costat exemplarul testat de noi.
Siguranţă
BMW Seria 6 beneficiază de toată grija inginerilor germani atunci când vine vorba de nivelul de siguranţă oferit pasagerilor săi. Nu a fost testat de EuroNCAP, dar este de la sine înţeles că punctajul ar fi maxim, având în vedere că avem o sumedenie de airbaguri şi sisteme.
Unde mai pui că tracţiunea integrală xDrive se asigură că cel de la volan nu pierde controlul, indiferent de condiţiile meteo. Pentru a evita manevrele greşite, coupe-ul vine şi cu un pachet de camere video, presărate prin fiecare colţ al maşinii. Suplimentar, clientul are şi senzori de avertizare la părăsirea şi schimbarea benzii de rulare.
Ţinută de drum
Când ți s-au promis peste 300 de cai putere și un comportament sportiv, prima grijă este să vezi ce senzații tari îți rezervă Seria 6 Cabrio. Răspunsul este simplu și cât se poate de cuprinzător: multe.
Tracțiunea integrală xDrive are rolul de a lipi destul de bine cele două tone de un asfalt care poate fi uscat sau ud. Indiferent de condițiile meteo, bavarezul reușește să păstreze o aderență admirabilă. Motiv pentru care ai tendința de a încerca să descoperi noi limite cu fiecare viraj care se deschide sau se închide în fața ta.
Trebuie să ținem însă cont de inerția pe care o are mașina pe viraje. Sunt două tone care se simt. Iar ruliul apare, chiar dacă sunteți în modul Sport al suspensiei și toate simțurile sunt ascuțite.
Spuneam că există și două moduri Comfort, însă nici unul dintre acestea nu reușește să te ferească suficient de mult de cariile din asfaltul românesc. Mai ales atunci când jantele au 20 de inch.
Revin din nou la momentele în care lăsați confortul deoparte și descoperiți gena sportivă. BMW pune la dispoziție o direcție cu precizie chirurgicală și cu un feedback excelent.
Bonus: toate acestea pot fi resimțite cu părul în vânt, fără nimic deasupra capului.
Vizibilitate
Suprafața vitrată plătește tribut designului. Prin urmare, la capitolul vizibilitate există unele compromisuri. Luneta este îngustă și destul de înclinată, iar oglinda retrovizoare se străduie să îți arate ce tocmai ai depășit.
Din fericire, oglinzile laterale, deși înguste și ele, pot încadra decent caroseria generoasă. BMW Seria 6 poate fi o mașină intimidantă pentru cei care nu sunt obișnuiți cu parcările. Din fericire există camere video care suplinesc lipsa experienței.
Un struţ care scoate capul din pământ. Cam aşa poate fi caracterizat Seria 6 Coupe atunci când iese de pe o stradă laterală într-un drum principal. Pe aripile laterale sunt montate două camere video, care îl ajută pe cel aflat la volan, adică cu trei metri mai în spate, să se asigure.
Tehnologie
De fiecare dată când trebuie să vorbesc despre pachetul tehnologic al unui BMW, fie el lansat chiar și acum ceva ani, simt că mă repet. BMW are capacitatea de a-și echipa modelele cu tehnologii care nu pot fi depășite ușor, chiar și în ritmul nebun al erei în care trăim.
Am aplaudat și în testele anterioare navigația 3D, ușurința în utilizare a sistemului iDrive și un Head-Up Display care cu greu poate fi egalat în segment. Aș mai adăuga la toate acestea un set de lumini LED adaptive, care împrăștie fascicule miraculoase cu ușurința cu care Moise despărțea apele. Cam așa despart și farurile LED ziua de noapte.
La plusuri aș mai adăuga sistemul audio Harman/Kardon care te poate asurzi dacă testezi volumul și fidelitatea la maxim.
Design
Dacă vreți să vă cumpărați un Seria 6 Cabrio și alegeți culoarea de caroserie Melbourne Red trebuie să știți un lucru: tocmai sunteți proprietarul unui magnet pentru privirile și comentariile celor din jur. Veți smulge onomatopee de la toți copiii din oraș.
Veți da naștere unui oftat prelung sau unor priviri răutăcioase. Trebuie să fiți pregătiți să urcați pe scenă și să defilați cu decapotabila roșie ca focul. În fond, criticile și laudele fac parte din viața oricărei vedete.
Ne-a placut
- Magnetism vizual
- Tehnologie
- Cuplul motor
- Precizia direcției
Nu ne-a placut
- Inerție pe viraje
- Lunetă îngustă
- Dimensiuni mari
Date tehnice - BMW Seria 6 Cabriolet facelift (2014-2018) 3.0 Diesel Turbo (640d) 313CP 4x4 Aut8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Sa fie deci sanatosi daca le merge - si le merge-n continuare, fiindca vanitatea parvenitilor ramine si ea la putere.
Pasajul "tocmai sunteți proprietarul unui magnet pentru privirile și comentariile celor din jur" exprima perfect asta, chiar daca n-o si EXPLICA... ;-)
La fel de mult controversatul X6, mie imi place foarte mult si gasesc ca linia designului este unica si foarte bine definita. Mi-e greu sa spun in cuvinte, dar are elemente care te fac "sa simti", in timp ce alte masini te lasa pur si simplu rece. Ca sa extind, sunt lucruri le simiti amplificat la o scara de 10 ori mai mare cand privesti detaliile unui Ferrari, Lambo sau Pagani. Pe viu, nu din poze :)
Din pacate pentru BMW, acum exista S Class cabrio si de ce nu, un excelent E Class. Bineinteles in opinia mea, strict personala. Pentru fanii marcii, nimic nu va inlocui vreodata alura magica pe care le-o ofera bavarezii :) Ieri am vazut intr-o intersectie un seria 6 topless si intr-adevar are acea distinctie pe care ti-o ofera un lucru de calitate, pe care ti-l permiti numai de la anumite sume in sus.
Pentru cei care se plang ca pretul este prea mare, ii inteleg. Totusi, nu noi suntem targetul marcii :). Atunci cand vii acasa cu un minim jumatate de milion pe an, banii in mana, si ai casa platita, pur si simplu configuratul masinii devine o placere, nu un stress si un ros de unghii pentru ca trebuie sa te incadrezi in banii pe care ti-i permiti. Un client de Mercedes sau BMW nu simte financiar mai mult decat am simti noi daca ne-am permite luxul sa ne luam intr-o zi o mobila italiana din niste salarii normale. Iar pentru altii un BMW seria 6 nou poate sa fie doar un simpu cadou pentru amanta cu ocazia aniversarii.
Sunt automobile care sunt create pentru cei care si le permit, la care noi muritorii de rand nu putem spera sa le cumparam nici la sh, nici la 7th hand. Un seria 6 poate ajunge in zona acesibila doar la 5-10 ani vechime, cand poate automobilul cu combustie interna poate n-o sa mai fie de actualitate. Sau te miri ce alte mofturi mai apar pana atunci.
Cand vorbim de Ferrari California, Aston Martin, Bentley, o sa vezi ca preturile sar cel putin 40-50k de euro. Si vorbim de variantele de baza. Cand incepi sa pui pe alea optionala, atunci sa vezi vartejuri in fata ochilor :)
Cati dintre voi si-au configurat vreodata un Seria 3 aproape full cu motorul de 3l biturbo (35 in coada)? O sa vedeti ca pretul este in jurul valorii de 80.000. Un Seria 5 tot asa configurat cu foarte multe optiuni si aceasi motorizare ajunge pe la 100.000. De ce va mirati ca Seria 6 este 120.000?
In 2003 un Seria 3 (330xi) full ajungea la 60.000. Tineti cont de cota inflatiei din ultimii 13 ani si o sa intelegeti de ce acum s-a ajuns la preturile astea.
In plus chiar si intre milionari sunt clienti care nu dau doi bani pe masina. Poate pentru aia e mai important sa colectioneze tablouri, diamante, sa calatoreasca cu avionul privat sau la clasa de lux, etc etc. Deci, sa fim noi sanatosi, ca BMW are cui sa vanda :)