Drivetest BMW Seria 2 Coupe facelift
3.0 Benzina Turbo (M240i) 340CP 4x4 Aut8Marti, 25.07.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Palmele sunt umezite, o mâncărime insistentă își face apariția în tălpi și un sunet baritonal inundă timpanele. Faceți cunoștință cu BMW M240i xDrive Coupé facelift, un model care duce mai departe tradiția cailor bine crescuți din Bavaria și care promite să nu te dezamăgească indiferent de situație. Pentru cei care nu au reușit să pună mâna pe un BMW M2 Coupé, această versiune rămâne cea mai bună oportunitate pentru a se distra la maxim indiferent de situație.
Compacta germană a primit un facelift, iar zilele trecute am mers în Munchen pentru un test de prim contact. Modificările exterioare sunt puține și chiar și fanii înfocați vor avea de furcă în a le identifica. În schimb, interiorul promite un layout îmbunătățit. Despre toate astea veți afla în minutele care urmează.
Motor / Transmisie
Sunt șase, au câte 500 de centimetri cubi fiecare și sunt dispuși în linie. Da, sunt cei șase cilindri ai motorului oferit de BMW pe versiunea M240i. Unitatea produce 340 de cai putere la 5.500 rpm și 500 Nm între 1.520 și 4.500 rpm. Și cum ai putea garnisi mai bine această herghelie de armăsari dacă nu cu o cutie automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte și cu un sistem de tracțiune integrală xDrive?
Nu știu ce vrăji au făcut inginerii BMW, dar de fiecare dată când vei apăsa mai ferm pedala de accelerație, transmisia o să retrogradeze brusc, capul o să-ți intre bine în tetieră, iar timpanele îți vor fi gâdilate cu un zgomot masculin și profund. Motorul oferit de nemți oferă reprize excelente indiferent de treapta în care rulezi sau de modul de conducere folosit.
Un simplu și intens kickdown o să-ți pună la dispoziție toți cei 340 de cai pe care îi poți exploata până obosești sau până începe să-ți curgă sânge din urechi. Metaforic vorbind. Pentru că da, cam așa poți descrie sunetul produs de evacuarea lui M240i Coupé facelift. Și încă ceva: să nu crezi că bavarezul este un sprinter și atât. Nu. L-am pus la treabă pe Autobahn și ne-a demonstrat că până la 220 km/h nu gâfâie deloc.
Consum
În cazul în care te gândeai că atunci când îți cumperi un BMW M240i Coupé ai nevoie și de un abonament în stațiile de alimentare cu carburanți, te înșelai amarnic. Nemții au trecut pe fișa lui M240i Coupé 9.4 litri/100 de kilometri în regim urban și 5.8 litri/100 de kilometri în regim extraurban. Media consumului se oprește la 7.1 litri/100 de kilometri. Așa cum vă spuneam și mai sus, nu ne-am ferit să-l exploatăm pe german până aproape de ultima mie de rotații, motiv pentru care consumul după 70 de kilometri în regim de autostradă și drumuri naționale a fost de 10.4 litri/100 de kilometri. Și chiar nu-i rău, trebuie să mă credeți pe cuvânt, pentru că doar eu știu cât de inuman am putut șofa.
Acum să aruncăm o ușoară privire și în curtea concurenților. Dacă Audi îl are pe S3, Mercedes-Benz nu oferă clienților o versiune care să facă trecerea de la varianta ”civilă” la cea AMG, motiv pentru care îl aruncăm în joc pe CLA 45 AMG, coupé-ul cu patru portiere oferit de constructorul din Stuttgart. Pe fișa modelului din Ingolstadt, Audi a trecut un consum mediu mixt de 6.4 litri/100 de kilometri, dar nu trebuie să uităm de faptul că S3 are un motor de 2.0 litri de 310 cai putere și 400 Nm.
În același timp, Mercedes-Benz spune că CLA 45 AMG o să ”pape” 6.9 litri/100 de kilometri în regim mixt. Și toate acestea în condițiile în care modelul din Stuttgart are 381 CP, cu 41 de cai mai mult față de bavarezul testat de noi.
Performanţe
Pentru aceasată comparație am în față trei modele (M240i Coupé, S3 și CLA 45 AMG), trei transmisii automate și trei sisteme de tracțiune integrală cât se poate de diferite.
Bavarezii ne spun că M240i Coupé echipat cu xDrive și cutia automată cu 8 trepte accelerează de la 0 la 100 km/h în 4.6 secunde. În același timp, Audi susține că S3 cu intergală quattro și cutia automată cu șapte trepte face același sprint în 4.5 secunde, în ciuda faptului că are un deficit de 30 de cai putere față de bavarez. Cum nu încape îndoială, CLA 45 AMG câștigă acest ”sprint” pe hârtie, modelul din Stuttgart reușind să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde. Indiferent de valorile pe care le-am înșirat mai sus, trebuie să ai în vedere un lucru: dacă e pentru prima dată când ai atâția cai sub talpa dreapta, nu-ți încerca norocul. N-o să meargă, în ciuda faptului că sistemele de tracțiune integrală îți permit multe.
Deși nu este greu de intuit, toate cele trei modele amintite mai sus ating o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic
Interior
Mai sus vă spuneam că interiorul este zona unde designerii BMW și-au băgat coada atunci când au proiectat faceliftul lui Seria 2. Spre exemplu, zona centrală se întinde pe orizontală, aripioarele din partea de jos a consolei centrale dispar, sistemul de infotainment primește versiunea cu ecran tactil care a debutat acum aproape doi ani pe Seria 7, iar fundalul instrumentarului de bord este complet negru. Am stat de vorbă cu unul dintre oamenii care au proiectat interiorul și mi-a spus că acesta a fost gândit pentru a face un pod între interioarele ”old school” și cele moderne. În același timp, nemții spun că Seria 2 facelift oferă trei tipuri noi de tapițerie.
Și pentru că noi am mers cu M240i Coupé facelift, lucrurile la interior arată și mai bine. Alcantara, scaune bine profilate, un volan ”sănătos” și spațiu doar pentru doi (regula asta se aplică pentru toate versiunile). Pe bancheta din spate poți să îngrămădești doi amici, dar aceștia vor primi doar oxigen pentru că de spațiu pentru picioare sau cap nu poate fi vorba. Portbagajul lui M240i xDrive Coupé facelift are o capacitate de 390 de litri. La o primă strigare, spațiul pare suficient pentru bagajale pentru o săptămână de concediu. În doi.
În același timp, Audi S3 oferă un portbagaj cu o capacitate de 325 de litri, dar dimensiunile sale sunt cele mai scăzute din tripleta analizată. Deși nu este greu de intuit, CLA 45 AMG vine cu cel mai mare portbagaj: 470 de litri, dar în același timp are și cele mai generoase dimensiuni.
Preţ de achiziţie
Până în acest moment, BMW nu a comunicat prețurile pentru Seria 2 facelift, motiv pentru care ne vom raporta la versiunea anterioară. Un M240i Coupé echipat cu transmisia automată, dar fără xDrive, pornea de la 50.700 euro cu TVA. În același timp, un Audi S3 cu quattro și cutia automată cu șapte trepte pleacă de la 44.900 de euro cu TVA. Deși nu e greu de intuit, Mercedes-Benz ține capul de afiș cu cei 57.400 de euro ceruți pentru CLA 45 AMG.
La o primă strigare, cei 50.000 de euro reprezintă o sumă enormă, dar trebuie să iei în calcul faptul că BMW îți oferă un pachet motor - transmisie cum puține există în industria auto. Și la toate acestea mai adăugăm încă o chestie subiectivă: plăcerea de a conduce.
Imediat după afișarea listei de prețuri vom reveni cu o completare a acestui capitol.
Siguranţă
Specialiștii de la EuroNCAP nu obișnuiesc să testeze versiuni cu facelift, motiv pentru care ”noul” BMW Seria 2 nu a primit un calificativ din partea organizației. Singurul test efectuat a avut loc în 2012. Și nu cu un Seria 2, ci cu un Seria 1. Dacă luăm în considerare faptul că ambele modele împart o sumedenie de componente, putem extrapola rezultatul.
În orice caz, BMW Seria 1 testat în 2012 a obținut cinci stele EuroNCAP. Acum 5 ani, bavarezul a primit 91% din punctaj pentru protecția pasagerilor adulți, 83% în dreptul protecției copiilor, 63% pentru protecția pietonilor și 86% în dreptul capitolului sisteme de siguranță.
Ţinută de drum
Dacă nici BMW nu știe să facă mașini cu o ținută de drum excelentă, atunci cine să pună stăpânire pe acest capitol? M240i xDrive Coupé are sub capotă mai mulți cai decât am văzut eu ultima oară la herghelia din Cislău, iar asta n-are cum să fie un lucru rău. Așa cum vă spuneam și mai sus, resursele oferite de propulsorul cu șase cilindri sunt livrate instantaneu pentru performanțe excelente.
Direcția oferită de M240i xDrive Coupé este una directă, precisă și cu feedback generos pentru cel care se află la celălalt capăt al volanului. Transmisia automată în combinație cu sistemul de tracțiune integrală îți permit să faci multe pe șosea, dar v-am mai avertizat o dată: dacă-i pentru prima dată când te bucuri de asemenea resurse, nu încerca marea cu degetul.
În ciuda faptului că am abuzat de modul Sport și Sport Plus, suspensia nu a fost atât de dură cu spatele meu. Și trebuie să mă credeți și aici, pentru că o dată la câteva săptămâni ”îndur” setările unei mașini de raliu. Nu cădem însă nici în cealaltă extremă, pentru că M240i xDrive Coupé nu-i vreo definiție în ceea ce privește confortul, indiferent de modul de rulare pe care îl alegi. Denivelările scurte îți vor aminti de fiecare dată câte măsele ți-ai plombat în ultimul an.
Vizibilitate
Coupé din clasa compactă: exemplul pe care îl dai unui om atunci când vrei să-i explici cum e să nu prea vezi ce se întâmplă în jurul tău atunci când mergi cu mașina. În ciuda acestei axiome, Seria 2 Coupé îți sare în ajutor cu o armată de senzori de parcare și cu o cameră pentru mersul cu spatele.
În același timp, dimensiunile exterioare pot fi lejer anticipate chiar și de cineva care încă mai poartă ”mămăligile” în geamuri. Dar aici nu-i meritul celor de la BMW, ci este un plus al clasei compacte.
Tehnologie
BMW ne-a obșinut cu al său sistem de infotainment, iar acum, pe Seria 2 facelift, nemții oferă o variantă revizuită. Ecranul central dispune de comenzi tactile, iar software-ul a fost și el adus la zi. Un mare plus este acela că sistemul Apple CarPlay poate fi accesat wireless, treabă care la majoritatea celorlalte mărci se întâmplă doar dacă duci firele de încărcare după tine.
Tot în dreptul tehnologiilor trebuie să amintim de pilotul automat adaptiv cu funcție Stop & Go, de sistemul Driving Assistant și de Parking Assistant. Prima funcție amintită mai sus îi permite lui Seria 2 Coupé facelift să ruleze în același ritm cu traficul și chiar să și frâneze până la oprire. Al doilea sistem funcționează împreună cu tehnologiile Lane Departure Warning și City Collision Mitigation și poate frâna de urgență în cazul în care este detectat un impact iminent. Funcția este activă până la 60 km/h. Cel de-al treilea sistem amintit mai sus îți face viața mai ușoară atunci când trebuie să parchezi în spații înguste.
Design
Audi S3 arată ca acel tocilar cu super-puteri de care toată lumea făcea mișto în timpul pauzelor, în timp ce CLA 45 AMG își dă aere asemeni căpitanului echipei de fotbal a liceului. În acest caz, unde să-l încadrăm pe M240i Coupé? Ei bine, bavarezul poate fi comparat cu tipul arătos, dar în același timp bine crescut și cu o inteligență plăcută pe care toți profii îl iubeau.
În altă ordine de idei, BMW respectă rețeta clasică și mizează pe elemente de caroserie agresive gata în orice moment să-ți ofere indicii cu privire la personalitatea lui M240i Coupé. Zona frontală are acum prize de aer ceva mai generoase, o grilă ușor modificată și lumini LED în standard. Opțional, clienții pot dota mașina cu faruri adaptive LED. Zona din spate se face remarcată prin noile stopuri LED ușor restilizate. Dacă nu ești convins că versiunea standard a lui M240i Coupé arată destul de agresiv, atunci poți miza pe accesoriile din gama M Performance.
Ne-a placut
- Performanțele
- Sunetul oferit de evacuare
- Tehnologia de a interior
- Calitatea materialelor
Nu ne-a placut
- Modificările exterioare minore
- Vizibilitatea scăzută
- Spațiul pentru pasagerii din spate
Date tehnice - BMW Seria 2 Coupe facelift 3.0 Benzina Turbo (M240i) 340CP 4x4 Aut8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
c'mon guys, rly?
Eu zic ca e chiar potrivita alcantara in masinile sport.
Pe mine ma nemultumesc stopurile....pare ca sunt neterminate. Daca le lungeau mai mult era mult mai bine.
initial in articol se vorbea de 'pielea' Alcantara, apoi s-a corectat.:)
Despre masina n-am nimic de comentat. Chiar m-ar coafa asa ceva...ramane discutabila linia de design a admisiei de sub numarul de inmatriculare