Drivetest BMW Seria 2 Gran Coupe

M235i xDrive Gran Coupe
4.4
BMW Seria 2 Gran Coupe zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 20.07.2023
Spirit alpin

Testul de astăzi încearcă să redea atmosfera pe care am trăit-o alături de BMW M235i xDrive de-a lungul a patru țări europene: Germania, Austria, Elveția și Italia. Aș putea plus și cu Lichtenstein, dar totul s-a întâmplat fulgerător. Am pornit în zorii zilei din Munchen și chiar am beneficiat de câteva porțiuni bune de autostradă fără limită de viteză.

Era doar încălzirea pentru ce avea să urmeze: o traversare a Alpilor, la mare altitudine, luând în piept o sumedenie de viraje solicitante către drumul spre Saint Moritz. Am finalizat traseul pe malurile Lacului Como, acolo unde Seria 2 Gran Coupe s-a simțit un adevărat Gulliver, printre atâtea exemplare de Fiat Panda și 500.

Chiar și așa, dimensiunile sale au fost excelente pentru drumurile înguste, din care mai mușcau uneori și casele cu ziduri de piatră. Dincolo de peisaj, haideți să vedem cum se simte un model pe care e important să-l bifezi, dacă te gândești să treci la un M veritabil. 

BMW Seria 2 Gran Coupe
M235i xDrive Gran Coupe

  • Pret de pornire 56.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Știu, plecăm de la ideea că litera M aplicată unei mașini cu motor de numai 2.0 litri este o blasfemie. Însă, vă propun să fim toleranți și să le acordăm inginerilor germani un vot de încredere. Până la urmă, o idee de marketing nu poate prinde contur fără susținerea inginerilor.

Motorul acesta de 2.0 litri a fost injectat cu steroizi și a ajuns să dezvolte 306 cai putere. E mult, pentru un motor cu o asemenea capacitate. Dar pe la Stuttgart am văzut chiar mai mult. Propulsorul livrează un cuplu motor de 450 de Nm, adică suficient pentru a împinge mașina asta în orice situație, mai ales că plaja de turații este una foarte generoasă, cuprinsă între 1750 și 4500 de rotații.

Sincer, nu a existat niciun moment în care să spun că resursele nu au fost suficiente sau nedemne de litera M de pe hayon. Chiar și când am forțat accelerări apropiate de viteza maximă, pe Autobahn-ul german.

Plecările de pe loc sunt savuroase și chiar te pot țintui în scaun. În modul Comfort, mariajul dintre motorul cu 4 cilindri și cutia cu 8 rapoarte este cât se poate de fluid și natural. E ca un dans în care partenerii își sincronizează perfect mișcările.

Dacă treci în modul Sport, atunci totul devine telepatic, iar schimbările de treaptă se fac fix așa cum ți-ai dori. Am condus mașina pe un celebru pas care taie Alpii. Se numește Splugee și are câteva zeci de viraje extrem de solicitante. Atât pe urcare, cât și pe coborâre, cutia a știut bine ce are de făcut.

Dacă te simți bărbat, poți să iei tu căpăstrul celor 306 cai, cu ajutorul padelelor din spatele volanului. Și o să te bucure schimbarea treptelor, pentru că o să simți smucituri plăcute, care amintesc de modelele sport veritabile.

Am lăsat la final cireașa de pe tort. Sau, mai bine spus, cireașa din tuneluri. Pentru că acolo am savurat-o constant. Chiar dacă nu vorbim despre celebrul motor cu șase cilindri în linie, sunetul evacuării este plăcut și face deliciul pasagerilor chiar și cu câteva pocnituri discrete. Totuși, e nevoie de modul Sport pentru ca timpanele să fie mângâiate.

 

Consum

Au fost aproximativ 1200 de kilometri petrecuți la bordul acestei mașini. Iar valoarea medie de consum a fost de 8.4 litri/100 de kilometri. Incluzând aici traficul infernal de pe marginea Lacului Como și porțiunile fără limită de viteză de pe autostrăzile din Germania. E drept, au fost și multe drumuri extraurbane cu un tempo redus.

Dacă ne uităm în fișa tehnică vedem că media consumului este de 7.1 litri/100 de kilometri. Deci n-am fost foarte departe. În segment, Audi S3 Sedan are un consum mediu care pornește de la 7.5 litri/100 de kilometri, deci este puțin mai lacom decât BMW. Rivalul din Stuttgart are o valoare media anunțată de 8.1 litri/100 de km.

Performanţe

Nu pot spune că am avut momente în care m-am simțit inferior pe Autobahn, deși am dat peste nume grele, cum ar fi Aston Martin DBX, BMW M8, Audi RS6 Avant și Ferrari Roma. BMW M235i xDrive a accelerat bine și a ținut pasul cu un trafic foarte alert.

De altfel, valorile promise de BMW dovedesc faptul că micul Gran Coupe (da, știu, ciudată asociere) are sânge care fierbe frumos. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 4.9 secunde, un timp bun, care te ajută să ții pasul cu multe mașini sport sau de performanță.

Viteza maximă este limitată la 250 de km/h, dar, vă spun sincer, că mașina ar fi putut ajunge mult mai departe.

Dacă ne uităm în segment, vedem că un Audi S3 Sedan face 0-100 de km/h în 4.8 secunde. Însă, are și 310 cai putere. Viteza maximă este limitată tot la 250 de km/h. La Stuttgart, Mercedes-AMG CLA35 are 306 cai putere și este insesizabil mai lent decât mașina mea de test, cu 4.9 secunde până la 100 de km/h.

Interior

BMW Seria 2 Gran Coupe este, după cum o sugerează și numele, o variantă de caroserie care încearcă să combine formele fluide ale unui Coupe, cu ceva mai mult spațiu. Și e fix așa. Pe locurile din spate, situația este confortabilă la nivelul picioarelor, dar destul de restrictivă la nivelul capului. În plus, accesul se va face mai greu, din cauza liniei plafonului și a deschiderii nu foarte generoase a ușilor.

Portbagajul are o valoare de 430 de litri, deci o să fie loc pentru vreo 3 trolere de cabină și câteva ghiozdane. Cât privește materialele, trebuie să vă spun că BMW a avut grijă să inserez plastic moale. Avem chiar și un plastic ce simulează fibra de carbon. Nu o face tocmai bine, dar e plăcut la atingere.

Scaunele cu tetiere integrate au un suport lateral foarte bun, care poate fi reglat. Am apreciat întotdeauna această posibilitate de personalizare la o mașină sport. Poziția la volan este și ea destul de coborâtă, specifică unei mașini sport.

Când vine vorba de ergonomie, Seria 2 Gran Coupe este unul dintre BMW-urile care mai păstrează ceva butoane pe planșa de bord, ușurând astfel reglarea climatizării.

Preţ de achiziţie

Când vine vorba de preț, BMW îți reamintește că te afli în segmentul premium. Iar asta înseamnă un buget solid. Socotelile pentru BMW M235i xDrive încep de la 56.500 de euro.

Ca să aflăm cum se poziționează BMW, trebuie să aruncăm un ochi și în segment. Audi S3 Sedan pleacă de la 48.800 de euro cu TVA. Însă, de aici începe distracția, pentru că e nevoie de ceva opționale. De cealaltă parte, Mercedes-AMG CLA35 4Matic percepe nici mai mult, nici mai puțin de 60.800 de euro ca preț de pornire.

Siguranţă

Anul trecut, EuroNCAP a testat varianta coupe a lui Seria 2. Prin urmare, putem considera relevant punctajul și pentru fratele său cu ceva mai mult portbagaj, pe care l-am testat eu.

EuroNCAP i-a atribuit lui Seria 2 doar 4 stele. Mașina a oferit protecție bună pentru pasageri, însă, nu oferă un airbag central, între scaunele pasagerilor față. De asemenea, au mai fost depunctări la capitolul sisteme d siguranță. Una peste alta, e bine de știut că Seria 2 Gran Coupe a primit 82% pentru protecția adulților, 81% pentru protecția copiilor, 67% pentru protecția pietonilor și 64% pentru sistemele de siguranță.

Chiar și așa, pachetul de siguranță gândit de BMW este unul consistent. Standard, modelul de clasă compactă este fi echipat cu Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking și Lane Departure Warning. Opțional, clienții vor putea bifa pachetul Driving Assistant care propune următoarele sisteme: Lane Change Warning, Proactive Driving Assistant și Rear Collision Warning. Pentru un plus de confort, BMW a integrat și sistemul Active Cruise Control cu funcție Stop&Go. Mașina va putea opri complet și va porni în mod automat, în funcție de timpul de staționare. Tot pentru ceva mai mult confort, nemții propun sistemele Parking Assistant (care poate efectua diverse manevre de parcare), dar și asistentul pentru mersul cu spatele.

Ţinută de drum

Aplicarea literei M pe capota portbagajului, chiar și urmată de înșiruirea 235i xDrive, nu este gratuită. Mașina are o serie de veleități pe care fanii mașinilor sport le vor aprecia. O să încep cu direcția. Este greoaie și enervantă în oraș, acolo unde ai de făcut multe manevre. La o parcare, spre exemplu.

Însă, pe viraje, este o adevărată binecuvântare. Precizia este incredibil de bună în modul Sport, iar feedback-ul este și el bun. Simți destul de bine suprafața de rulare și limitele mașinii. Așa că o să capeți încredere pe măsură ce te afunzi în viraje. Suspensia lipește bine mașina de asfalt, iar tracțiunea integrală xDrive pare că rescrie limitele fizicii. Mai ales pe asfalt ud, o suprafață pe care am experimentat-o din plin la altitudini de peste 2000 de metri, în Alpii elvețieni.

N-am avut prea multe porțiuni de drum cu gropi sau denivelări, însă, în puținele cazuri am observat că suspensia este rigidă și poate fi o bătaie de cap în oraș. Prin urmare, utilizarea unui BMW Seria 2 Gran Coupe trebuie cântărită bine.

Vizibilitate

Faptul că nu vorbim despre un coupe pur își pune amprenta asupra vizibilității. Linia plafonului plonjează foarte mult în partea din spate, așa că luneta are o înclinare mult prea mare. Din fericire, oglinzile laterale au o proporționare bună.

Pentru cei care vor mai mult, există o cameră de marșarier, însă calitatea imaginii nu este excelentă. Din fericire, versiunea mea a fost echipată și cu un asistent pentru mersul cu spatele, care poate recrea ultimii 50 de metri parcurși.

 

Tehnologie

BMW Seria 2 Gran Coupe continuă să păstreze versiunea veche a sistemului multimedia. Nu o să găsim ecranul curbat instalat pe iX sau pe Seria 3 facelift. Dacă aveți ghinionul să puteți face o comparație, o să simțiți că versiunea mai veche a lui iDrive e, parcă, de acum 10 ani.

Diferențele grafice sunt foarte mari. Și mă refer aici la culori și la organizarea meniului. Asta nu înseamnă că nu apreciez tare mult sistemul de la Seria 2 Gran Coupe. Dimpotrivă. Îmi plac toate informațiile oferite și structurarea meniului. Dar, întotdeauna e loc de mai bine, mai ales dacă ținem cont de ritmul în care progresează tehnologia și în industria auto.

Am apreciat informațiile din trafic (începerea unui drum aflat în lucru) pe care le primești pe ecranul instrumentarului de bord. Un instrumentar care nu dispune, însă, de prea multe opțiuni de personalizare.

Pachetul de dotări a fost completat de un sistem audio Harman Kardon și de clasicul sistem de recunoaștere a semnelor de circulație. Acesta din urmă a început să încurce comenzile atunci când am intrat în italia, și gesticularea s-a amplificat automat.

Design

BMW Seria 2 Gran Coupe este o mașină creionată frumos, cu linii fluide și agresive. Partea frontală păstrează similarități cu ce vedem pe Seria 1, iar spatele de Gran Coupe aspiră către fratele mai mare, Seria 8 Gran Coupe.

Bineînțeles, prezența unui pachet M ne-a adus mai multe detalii de design specifice mașinilor sport: un spoiler mai agresiv, o grilă neagră (activă), praguri laterale, oglinzi negre, jante M de 19 inch și chiar un eleron discret pe ușa portbagajului.

Nu ne-a placut

  • Accesul pe locurile din spate
  • Grafica sistemului multimedia
  • Prețul piperat

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (15)

  • "Anul trecut, EuroNCAP a testat varianta coupe a lui Seria 2. Prin urmare, putem considera relevant punctajul și pentru fratele său cu ceva mai mult portbagaj, pe care l-am testat eu."
    Ba da' va pricepeti la masini, nu gluma. Ce treaba are Seria 2 Gran Coupe cu Seria 2 Coupe cand primul e construit pe aceeasi platforma precum Seria 1, iar al doilea pe arhitectura al lui Seria 3?
    PS: Daca ati fi intrat pe site-ul Euro NCAP in loc sa faceti pe desteptii, ati fi vazut ca Seria 2 Gran Coupe a preluat rezultatul lui Seria 1, respectiv 5 stele.
    14 1
  • @Mirica
    Vezi ca ai incurcat performantele cu consumul.
    8 0
  • Excelente performante, insa m-am tot uitat la poze si nu gasesc nici un unghi bun la masina asta. E cumva turtita si latita, arata ca o bucata de aluat pus la dospit si cu alte bucati lipite pe ea.

    Usa din fata mult mai mare decat cea din spate, muchii si taieturi anapoda.
    6 0
  • Pentru mine nu are sens acest model, un serial 1 sedan adică, ori seria 1, ori mai pui ceva și te duci la seria 3 .
    4 0
  • scamel
    @ AM, BM
    scrii consum si bagi performante, si viceversa. iar ai umblat prin praf?
    6 0
  • Deja e o gluma proasta. De banii aia iti iei tesla 3 performance. Masina mai mare si mai smechera.
    Si la handling ne uitam la canalul km77 si observam, ca masinuta cu M nu prea are nimic in plus, chiar in minus, chiar si fata de un model 3 non performance. Oops.
    Deci la niciun capitol nu mai exceleaza masinuta pe combustie.
    Pret necompetitiv, performante necompetitive, fiabilitate necompetitiva, cost de rulare si cost total de ownership necompetitiv, feeling necompetitiv.
    Doar niste taranoi iesiti din pesteri care zic ca vor sunet mai oracaie pe internet, in rest oricine se urca si merge cu o electrica construita cu cap,nu se mai intoarce la tigaia cu cilindri (sau se intoarce cu greu si tanjeste sa schimbe cat de repede isi permite). Nu vorbim de cosciuge pe roti precum dongfend nanobox (ahem, dacia spring)
    4 11
  • nucred
    Eu nu stiu cum ati scos 8.4 consum care include autobahn si "trafic infernal". Am M135 cu acelasi motor si pe autostrada consuma sub 9 l/100km numai sub 120 km/h iar in "trafic infernal" nu exista consum sub 20 l/100km. 8.4 este consum de mers semi-batranesc pe drumuri nationale, exclus bara la bara si autostrada. Consumul real overall este peste 12-13 l/100 km. Sa fim un pic realisti, nu se asteapta nimeni ca un motor pe benzina de peste 300 de cai sa consume in medie 8l/100km.
    10 0
  • Seriff
    @Alin, eu sunt curios de un test pe circuit intre o Tesla si o termica de genul, un pasionat de masini nu isi cumpara Tesla, care exceleaza doar la acceleratie si atat, care iti va manca timpul si banii, legat de fiabilitate, intra pe grupurile de Tesla sa vezi acolo fiabiliate si cum multi posesori revin la termice dupa ce si-au luat teapa vietii lor.
    4 4
  • Timpanele pot fi mângâiate plăcut doar de muzică, nu de urletul motorului sau de pocniturile evacuării. Dar ce scriu eu aici, nimic nu mă MIRă, având în vedere unele posturi din fotografii...
    2 4
  • Banditos
    Seria 2 e pentru pasionati, daca ii bifezi motorizarea pe masura. Dar in esenta NU E PENTRU PASIONATI. E un model care se vrea de masa, pentru fanii BMW si care trebuie sa raspunda si concurentului de la Mercedes.

    Tesla bifeaza bine la performante brute, iar gasca de nemultumiti de pe forumuri nu e intotdeauna relevanta pentru ca:
    1. intodeauna nemultumitii vor cei mai vocali si "vor da tonul"
    2. Teslarii sunt oricum dintr-un alt aluat fiind extrem de prezenti on-line avand si pretentiile pe masura.

    Asta nu pot intelege pubertarii de scoala primara care se viseaza oficiali, eroii dreptatii, serifii inchipuiti adicatelea. Sunt doua marci aflate la poli opusi fiecare avand propriul segment de cumparatori.

    Pe de alta parte trebuie sa fii chiar tampit (brusc m-am gandit iarasi la serif) incat sa nu apreziezi linistea unei electrice si serenitatea cu care se conduce o masina electrica. In acelasi timp un Serie 2 cu motorizarea pe masura te va incanta mai mult decat o va face o Tesla la ora actuala.

    Sunt convins ca doar cei cu ceva experienta la volan si cu mintea deschisa sunt capabili sa accepte diversele tehnologiii cu punctele lor tari si cele slabe. Fanatizatii si cei care viseaza cu ochii deschisi vor oracai si vor face zgomot inutil.
    6 4
  • Seriff
    @Bandtitos, o masina noua pe benzina e super silentioasa, linistea aia din Tesla e pentru bosorogi obositi ca tine, care sunt deranjati de orice zgomot, oricum ai zgomot in Tesla fiindca antifoanarea ei e un pic mai buna decat la Dacia Solenza, daca tie iti place, sa fii sanatos, oricum nu ai bani de asa ceva fiindca esti frustrat si sarac, plin de ura fata de tot ce te inconjoara, apropo, cand suni la ambulanta sau la pompieri, vezi ca tot un diesel iti salveaza viata, dar ce sa intelegi tu, vai de capul tau, ma mir ca ai acces la net.
    4 7
  • A plecat la somn Mirica? Intreaga redactie doarme? Chiar asa, nu corecteaza nimeni tampeniile insirate (si) in acest articol?
    2 2
  • paunescu
    chiar daca sunt tot mai paralel cu automobilismul, totusi e bine ca redactorii se pricep la sters comentariile. skillsul vietii.
    3 1
  • O masina pentru pasionati, nu e pentru oricine si de aici si pretul. Consumul ala a fost probabil la vale, ca la urcare sau pe drum drept e cam greu sa obtii atata. Insa nu despre asta e vorba. Aici e vorba de condus, de masina gandita pentru placerea de a conduce, nu pentru acceleratie in linie dreapta. Nu o mai comparati cu Tesla, sunt din filme diferite. Pentru Tesla ai nevoie sa intelegi tehnologia, sa nu te grabesti, sa te bucuri de liniste. Masina asta e pentru aia mai rai, unde adrenalina conteaza. Masina asta are emotie, Tesla nu va avea in veci asa ceva. Nu neg, probabil electricele vor fi viitorul, insa ar trebui sa ne bucuram de termice cat inca le avem. Va veni si vremea full electricelor, insa mai e pana acolo. Probabil Toyota cu noua baterie va schimba piata si atunci va fi diversitate la un pret decent si autonomii comparabile plus perioade de incarcare decente. E bine sa evitam fanatismul, mai ales intr-o lume in care sunt bagate pe gat electricele chipurile nepoluante in timp ce se taie paduri la greu pentru a se construi blocuri. Adaugati la asta si forarea dupa minerale rare si campurile de fotovoltaice si veti avea o imagine numai buna a progresului. Hai sa gandim obiectiv. E loc pentru toti sub soare!
    1 0
  • Andrei
    Nu stiu de ce va certati atat. Si Tesla Model 3 si Serie 2 Gran Coupe sunt urate. Cu spume.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru