Vineri, 07.01.2022
- Comenteaza
- Trimite pe:
Unele modele nu mai au nevoie de nicio prezentare. BMW Seria 3 este, cu siguranță, unul dintre ele. Motivele din spatele popularității sale sunt multiple, dar, probabil, cel mai evident are de-a face cu un echilibru pe care mașina aceasta l-a oferit clienților de-a lungul timpului. Iar acest echilibru este de mai multe feluri.
Pe de o parte este vorba de echilibrul oferit de șasiul mașinii. De-a lungul anilor, Seria 3 s-a dovedit un atlet de înaltă performanță, mai ales în versiune M. Pe de altă parte, e vorba de un echilibru de cost, Seria 3 fiind considerat de mulți clienți drept o mașină practică, ce poate fi condusă sportiv, dar care oferă și destulă practicalitate pentru o familie.
Însă, mai este valabil acest echilibru în ziua de azi? Mai este Seria 3 calul de muncă veritabil al bavarezilor? Asta am încercat să aflăm pe parcursul unei săptămâni petrecute alături de un BMW 330i xDrive.
PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE
BMW Seria 3
2.0 330i xDrive AT
- Pret de pornire 46.100 €
- Pret model testat 73.100 €
Motor / Transmisie
Sub capota modelului 330i xDrive nu se mai află un motor cu șase cilindri. Deși de-a lungul a aproximativ 20 de ani, acel nume a reprezentat un punct de referință în segment și în industrie, în ziua de azi, sigla 330i nu-ți mai garantează că la comanda ta se află un propulsor de 3 litri.
BMW a trebuit să se adapteze noilor regulamente în domeniul emisiilor și a introdus un motor de 2 litri, cu 4 cilindri, chiar în dreptul modelului 330i. Acesta produce un nivel de putere mai mult decât respectabil, ajungând la 258 CP și 400 Nm. Mai mult, cuplul maxim este disponibil de la 1.550 RPM.
Cuplat la deja faimoasa transmisie de proveniență ZF, cu 8 rapoarte, și la sistemul de tracțiune integrală xDrive, BMW 330i este o mașină agilă, ba chiar aș putea spune rapidă.
Ca de obicei, pe consola centrală, vei găsi trei butoane care îți permit să alegi diferite moduri de condus. Modul Comfort, cel în care mașina, de altfel, și pornește, este tot ce ai nevoie în viața de zi cu zi. Livrarea puterii se face previzibil, constant, fără lacune, iar răspunsul cutiei de viteze este decent, așa cum ar trebui să fie.
Modul Eco Pro va atenua toate aceste lucruri și le va amorți ca o pastilă de ibuprofen, doar prin apăsarea unui buton.
Pe de altă parte, modul Sport este echivalentul „trezirii la viață”: sunetul motorului este amplificat artificial în cabină, suspensia se rigidizează, transmisia va ține motorul mai turat, iar răspunsul pedalei de accelerație va fi și el mai sensibil. Acum vei simți cu adevărat puterea motorului de sub capotă și, mai ales, cuplul său, care te va lipi de spătarul scaunului în anumite momente. Pentru o mașină de aceste dimensiuni, 400 de Nm de cuplu sunt mai mult decât de ajuns.
Mulțumită transmisiei perfect optimizate, șoferului îi va fi aproape imposibil să detecteze senzația de turbo lag. Practic, cutia de 8 trepte te va menține permanent în plaja de cuplu optimă, fără niciun fel de problemă. Este o caracteristică ce a devenit atât de comună pe modelele BMW, încât clienții pur și simplu se așteaptă să fie acolo.
Consum
Conform celor de la BMW, modelul 330i xDrive ar trebui să consume, în medie, 7.2 l/100 kilometri, conform testelor WLTP. Însă, la finalul testului nostru, lucrurile arătau puțin diferit.
În mediul urban, BMW 330i xDrive a avut nevoie de circa 11 l/100 kilometri, în timp ce în afara orașului consumul s-a stabilizat în jurul valorii de 7 l/100 km. Numere puțin diferite față de pretențiile producătorului, dar care nu sunt mari, per total, având în vedere și resursele livrate de propulsor și caracterul mașinii.
Rivalii lui BMW 330i xDrive au cifre asemănătoare în manualele lor de utilizare, diferența fiind de maxim 0.5 litri per total. Audi A4 45 TFSI quattro, de exemplu, cu motorul său de 2 litri și 245 CP, are un consum oficial de 7.4 l/100 kilometri, în regim combinat. Mercedes-Benz C300 4Matic, care e și mild-hybrid, are un consum mixt de 7.1 l/100 kilometri.
Performanţe
BMW 330i xDrive este una dintre cele mai rapide versiuni disponibile în actuala gamă Seria 3. Iar acest lucru spune multe despre ce înseamnă, în continuare, acest nume. De-a lungul timpului, modelele 330i erau doar la un pas în spatele modelului de top M3.
Astăzi, până acolo mai avem un nivel intermediar, dar în continuare BMW 330i xDrive rămâne o mașină rapidă. Aceasta poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5.6 secunde, un timp care până nu demult era rezervat mașinilor „cu pretenții”.
Mercedes-Benz Clasa C, în varianta C300 4Matic, poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 6 secunde, deși, pe lângă motorul termic de 258 CP, are la dispoziție și ceva ajutor de la un motor electric de 20 CP.
Audi A4 45 TFSI quattro va face același sprint în 6.3 secunde, însă modelul din Ingolstadt are și cele mai puține resurse, adică 245 CP.
Toate modelele au o viteză maximă limitată la 250 km/h.
Interior
Interiorul unui BMW Seria 3 a fost, întotdeauna, o propunere sobră și conservatoare. De altfel, cam toate interioarele de BMW sunt aproape la fel și astăzi. Iar asta poate fi considerat ori un avantaj, ori un handicap. Avantajos ar putea fi dacă ne gândim la ergonomie. Poți spune orice vrei despre un interior de Seria 3, dar nu poți spune că nu e organizat și desenat logic.
Totul este unde te aștepți să fie, la îndemână și, deocamdată, încă mai avem butoane fizice. Totul funcționează ireproșabil, de la sistemul de infotainment, la instrumentarul de bord sau comenzile pentru climatizare. Materialele folosite sunt, și ele, printre cele mai bune din segment. Sigur, avem și plastic tare, dar numai în zona inferioară a ușilor, orice altă parte a habitaclului fiind acoperită de plastic moale.
Pielea este și ea de calitate bună, iar scaunele arată foarte bine, aproape de ceea ce oferă și M3 în echiparea standard. Deși acestea sunt amplasate foarte jos și oferă o poziție de condus aproape perfectă, au și o problemă: sunt prea tari. Cel puțin pentru spatele acestui editor, încercat de sute de mii de kilometri făcuți pe drumurile proaste din România.
Pe locurile din spate există spațiu decent pentru picioare, însă pasagerii cu o înălțime mai mare de 1.8 metri ar putea avea ceva probleme cu spațiul pentru cap. În același timp, ar fi ideal dacă nu ai purta 46 la picior, pentru că spațiul de sub scaunul din față este și el limitat.
Marginea gurii de încărcare a portbagajului este una discret desenată, iar volumul total propus de nemți este de 480 de litri. Tot în portbagaj vei descoperi plase amplasate în zonele laterale și butoane pentru plierea scaunelor din spate.
În ceea ce privește rivalii, BMW 330i xDrive oferă mai mult spațiu pentru bagaje decât ambele alternative, cu 20 de litri mai mult decât A4 și 25 de litri în plus, comparativ cu C300 4Matic.
Preţ de achiziţie
Pe piața din România, BMW 330i xDrive are un preț de pornire de 46.100 de euro. Chiar și așa, cu siguranță vei ajunge la o sumă mai mare după ce adaugi o serie de opțiuni. Mașina noastră de test purta o etichetă de 73.800 de euro.
Nu este momentul să intrați în panică, pentru că niciun alt model din acest segment nu este mai ieftin. Un Mercedes-Benz Clasa C în versiunea C300 4Matic pornește de la 55.720 de euro. De asemenea, Audi A4 45 TFSI quattro nu se lasă mai prejos și va cere minim 50.300 de euro pentru a se parca la tine în garaj.
Pe lista dotărilor suplimentare ale mașinii de test pusă la dispoziția noastră regăsim șasiul adaptiv M (615 euro), sistemul audio Harman Kardon (922 de euro), asistentul la parcare (1.076 euro), pachetul Business Class (2.074 de euro), Pachetul Innovation (6.355 de euro) și diferențialul M Sport (1.435 de euro).
Siguranţă
Organizația independentă Euro NCAP a testat BMW Seria 3, iar rezultatul obținut poate fi trecut la categoria argumentelor în favoarea unei eventuale achiziții.
În urma testelor, BMW Seria 3 a fost notat cu 97% pentru protecția pasagerilor adulți, capitolul dedicat protecției copiilor a fost notat cu 87%, iar cel destinat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a primit tot 87%. Sistemele de siguranță pregătite de germani au funcționat corect, motiv pentru care au primit 76% din punctajul total.
BMW Seria 3 se poate comanda cu un pachet bogat de sisteme de siguranță. Bavarezii propun un pilot automat cu funcție de frânare automată sau versiunea de top Active Cruise Control cu funcție Stop&Go.
Standard, sedanul vine echipat cu: avertizare de accident ce include detecția mașinilor, dar și a pietonilor, cu funcție de frânare automată, avertizare la depășirea marcajului benzilor (funcționează între 70 și 210 km/h), pachetul Driving Assistant ce include funcțiile de avertizare cu privire la traficul din spate la ieșirea din parcare, frânare de urgență la mersul cu spatele și avertizare de unghi mort.
Ţinută de drum
La debutul primei generații BMW Seria 3, mașina a fost definită drept un „sedan sportiv” deși, paradoxal, avea doar două uși. Pe vremea aceea, era de dorit să fii încadrat în categoria „sedan”, mai degrabă decât în categoria „coupe”. Ei bine, de-a lungul a peste 40 de ani, BMW a rafinat această rețetă și a rămas fidel nomenclaturii inițiale.
Așadar, atunci când te urci într-un Seria 3, indiferent cât de vechi ar fi sau ce motorizare s-ar afla sub capotă, pleci de la ideea de spirit sportiv. Iar 330i xDrive nu face notă discordantă. Modelul nostru de test a fost echipat și cu câteva bunătăți opționale, pentru a accentua și mai mult această senzație. Am avut la dispoziție pachetul M Sport, care vine cu o suspensie mai rigidă și mai coborâtă, un sistem de frânare mai eficient, dar și un diferențial M Sport cu alunecare limitată pe puntea spate.
Această combinație duce la senzații de-a dreptul înălțătoare, mai ales într-o sesiune de condus ceva mai alertă. Modul în care BMW 330i xDrive își ține greutatea sub control, puterea livrată instantaneu, lipsa ruliului în viraje fac din acest model o mașină greu de bătut din punct de vedere dinamic de către rivalii săi.
Abordează un viraj cu mai multă viteză decât ar trebui și s-ar putea să observi că 330i xDrive nu doar că te menține pe trasa ideală, dar s-ar putea chiar să supravireze pe ieșire. Știu că poate suna ciudat, având în vedere că mașina are tracțiune integrală, dar dacă vorbim de xDrive, vorbim de un sistem ce trimite putere în primul rând către puntea spate. Iar când adaugi și un diferențial cu alunecare limitată acolo (controlat electronic ce-i drept, dar foarte eficient), ai aproape o mașină cu propulsie spate.
În cazul acesta, de ce ai mai bifa sistemul de tracțiune integrală? Poate pentru lunile de iarnă, când acesta chiar se va dovedi util.
Toată această agilitate vine, însă, și cu un cost, iar acesta e rafinamentul suspensiei. Comparativ cu rivalii săi, Seria 3 este, de departe, cea mai puțin confortabilă mașină din faimosul trio. Suspensia este rigidizată intenționat, pentru că BMW își cunoaște clienții și știe că asta își doresc. Cel puțin avem de-a face cu un sistem bine antifonat, care nu trimite zgomote ciudate în cabină.
Odată cu noul Seria 3, BMW a făcut și o serie de modificări la nivelul direcției. Inginerii producătorului german au modificat elementele componente ale sistemului de direcție sport variabilă, iar acest lucru face ca la viteze mici mașina să poată fi controlată cu multă ușurință. În modul Sport, direcția nu pierde din precizia cu care eram obișnuiți, dar feedback-ul oferit ar putea fi ceva mai bun.
Vizibilitate
Vizibilitatea oferită de sedanul german este una destul de bună, per total. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar montanții A nu încurcă atât de mult pe cat te-ai aștepta, în ciuda unghiului destul de ascuțit al parbrizului. Deși luneta are o suprafață vitrată mare, unghiul în care este înclinată face ca vizibilitatea să nu fie atât de generoasă.
În plus, ar fi bine să ții minte că BMW propune unul dintre cele mai interesante sisteme de camere video la 360 de grade. Acesta îți oferă imagini clare cu mașina, astfel încât parcările sau manevrele în locurile înguste vor deveni mult mai facile. Mai mult, modelele actuale pot fi dotate și cu sisteme de parcare automată, care funcționează foarte bine, atât timp cât ai încredere în ele.
Tehnologie
Deși designul lui Seria 3 urmează linii conservatoare, tehnologiile oferite pe acest model sunt de top și aceleași cu cele de pe modele mult mai scumpe. Imediat ce urci la volanul noului Seria 3 descoperi un instrumentar digital de bord care își schimbă afișajul în funcție de modul de rulare ales, în timp ce în centrul consolei se află un ecran tactil pe care rulează cel mai nou sistem de infotainment al nemților. Asta dacă nu-l socotim pe cel al SUV-ului iX.
Acesta dispune de un meniu asemănător cu cel al telefoanelor inteligente, iar clienții vor putea personaliza diferite ferestre în funcție de aplicațiile sau serviciile pe care le utilizează cel mai des. Dacă nu îți place sistemul iDrive, ai la dispoziție atât Android Auto cât și Apple CarPlay, ambele oferind conectivitate fără fir.
Avem la bord și lucruri care au devenit standard pe multe mașini în ziua de azi: un Head-up Display color generos, o zonă specială pentru încărcarea wireless a telefoanelor inteligente și acces și pornire cu telefonul mobil.
Farurile cu laser sunt și ele disponibile pe lista de opționale, precum și o multitudine de sisteme de siguranță active sau controlul unor funcții prin gesturi. Această ultimă dotare nu a putut fi egalată de nici un alt constructor auto până în prezent.
Design
Din punct de vedere estetic, s-a spus deja că acesta este cel mai frumos Seria 3 din ultimele decenii. Asta, chiar dacă BMW 330i xDrive nu mai este o apariție nouă în peisajul automobilistic autohton. Mașina a fost lansată în 2019 și deja se pregătește un facelift pentru ea.
Seria 3, per total, arată bine, ca un BMW adevărat, și a scăpat de noua modă a grilelor exacerbate, de pe modelele mai noi ale producătorului german.
Toate liniile lui 330i sunt simple, agresive pe alocuri și elegante pe lateral. Modelul nostru de test a beneficiat și de o culoare specială, Sunset Orange, care a costat 994 de euro. În combinație cu jantele negre și pachetul M Sport (care aduce și etriere albastre), acest model chiar a atras un număr ridicat de priviri curioase.
Ne-a placut
- Comportamentul dinamic
- Răspunsul pedalei de accelerație
- Finisajele interioare
- Designul exterior atractiv
- Funcția de recunoaștere a gesturilor
Nu ne-a placut
- Suspensia rigidă
- Scaunele tari
- Spațiul limitat în spate
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Propulsie
Tip motor/nr. cilindri L/4 L/4 L/4
Antrenare vilbrochen/supraalim. Lanț/Turbo Lanț/Turbo Lanț/Turbo
Cilindree cm3 1984 1998 1999
Putere maximă
kW (CP)/rpm 195 (265!!!)/5250 190 (258)/5000 190 (258)/5800
Cuplu maxim Nm/rpm 370/1600 400/1550 400/2000
Transmisie Tracțiune integrală Tracțiune integrală Tracțiune integrală
Cutie DSG 7 trepte Cutie aut. 8 trepte Cutie aut. 9 trepte
Pneuri în test față 245/40 R 18 Y 225/40 R 19 Y 225/45 R 18 Y
spate 245/40 R 18 Y 255/35 R 19 Y 245/40 R 18 Y
Michelin Michelin Pirelli
Pilot Sport 4 Pilot Sport 4S P Zero
Mase și dimensiuni
Masă proprie/sarcină utilă/nr. locuri
kg 1627/508/5 1680/475/5 1779/556/5
Masă remorcabilă/cu frânare kg 750/1700 750/1800 750/1800
Lungime × lățime 4762 × 1847 4709 × 1827 4751 × 1820
(cu oglinzi) × înălțime mm (2022) × 1428 (2068) × 1435 (2020) × 1437
Ampatament mm 2820 2851 2865
Diametru de bracaj st./dr. m 11,6/11,8 11,4/11,4 10,9/10,9
Volum portbagaj l/VDA 460 480 455
Înălțime margine de încărcare mm 650 660 680
Lățime interioară față/spate mm 1485/1440 1470/1470 1480/1480
Înălțime interioară față/spate mm 1040/950 1030/935 1030/930
Spațiu de ședere standard mm 730 730 740
Înălțime poziție de condus mm 460 450 480
Consum/autonomie/
CO2
Consum în test
l/100 km 8,2 8,4 8,6
ams – eco 5,9 6,0 6,2
ams – cotidian 8,3 8,4 8,6
ams – sportiv 9,8 10,7 11,2
Emisii CO2 în test g/km 191 195 200
Consum declarat
l/100 km Super Super Super
Urban/Extraurban/
Mediu 9,1/5,9/7,1 7,2/5,1/5,9 10,0/5,3/7,0
Consum mediu WLTP l/100 km 7,6 6,7 7,1
Normă poluare Euro 6d Euro 6d Euro 6d
Emisii CO2 WLTP g/km 161/172 135/154 161/160
Rezervor l 58 59 50
Autonomie km 707 702 581
Accelerații/viteză maximă
Accelerații s
0 – 80 km/h 4,0 4,0 4,4
0 – 100 km/h 5,6(!!!) 5,8 6,3
0 – 120 km/h 7,7 7,9 8,6
0 – 130 km/h 8,9 9,3 9,9
0 – 140 km/h 10,3 10,8 11,6
0 – 200 km/h 22,8 24,5 27,1
0 – 400 m 13,9 14,0 14,4
Reprize s 2,9/3,7 3,2/3,9 3,4/4,2
60 – 100/80 – 120 km/h
Viteză maximă km/h 250 250 250
Distanțe de frânare
de la 100 km/h rece m 34,5 34,1 34,4
de la 130 km/h rece/cald 58,7/58,0 57,4/57,5 57,5/57,6
Zgomot interior
la 80 km/h ultima treaptă 67 66 65
la 100 km/h dB(A) 68 68 68
la 130 km/h 69 71 70
la 160 km/h 74 74 74
la 180 km/h 76 76 76
Teste dinamice
Slalom 18 m TC/ESP on/off 64,1/64,2 66,6/66,6 64,4/64,7
Dublă schimbare de bandă km/h 130,3/130,7 132,0/136,1 132,0/133,8
(amunds-25.10.2021)
..."dar care oferă și destulă practicalitate pentru o familie."
Practicalitate, de unde scoateți, fraților, cuvântul ăsta pe care, nici măcar, DEX-ul nu-l traduce. Dau o bere celui ce vine cu o explicație pentru anomalia asta.
Maşina din tehnologia secolului trecut
Și chiar dacă ne-a etalat tuturor afecțiunea dânsului față de modelele bavarezilor, ar fi putut să ne spună ce combustibil folosește mașina asta incomodă pentru familii.
Eu nu am găsit nici o referire în tot articolul, nu m-am uitat nici la filmuleț și nici nu-mi doresc să deprind codificările lor.
...Cu dublul puterii, fie ea scoasă din niște râșnițe mai măricele. :-)
Nu pricep deci politica bavarezilor, să scoată electrocaznică M la preț de 3.0 M340i xDrive de 374 CP, deși poate fi intenționat punitivă pentru ”dinozauriene”.
În rest, testu-mi pare bine scris de G. Nica, dincolo de barbarismele non-DEX-ate -- să nu uitâm că nici măcar ultra-tocitul ”premium” nu apare prin vreun dicționar.
Limba română, la fel ca orice altă limbă ce este încă în folosință, este vie și se adaptează la lumea în care trăim. Tocmai ce a fost publicat DOOM3 (nu jocul) și avem vreo 3,500 de cuvinte noi pe acolo. Da, adaptate la realitatea contemporană și multe dintre ele din engleză. Ar fi bine să vă adaptați și voi. Nu de alta, dar nici cei care critică pe aici cuvinte precum „practicalitate” nu vorbesc tocmai limba dacă originală. Oricum, sunt surprins că știe cineva de unde vin eu și pe unde mi-am petrecut timpul. Mă înclin!
Nu a fost intentia mea sa va necajesc nicimacar pentru 5 secunde alaturate altor 600 de miimi de secunda, ci doar sa evidentiez leala desfatare dinamica aflata in posesia unuia dintre rivalii modelului 330ixdrive(G20).
Am dorit sa aduc la cunostinta adevaratii parametri ai A4 B9 45 TFSI Quattro(MY2021- 265 CP).
Tocmai de aceea, valoarea acceleratiei 0-100 km/h oferita de performerul din Ingolstadt nu este doar semnificativ diferita de informatia prezentata in cadrul articolului, ci constituie, fara doar si poate, tocmai reperul clasei medii de lux -intre adversarii enumerati de domnia ta- la categoria propulsoarelor 2.0L.
Cu deosebita consideratie.
La momentul scrierii, datele disponibile pentru modelul aflat in acel moment la vanzare erau 245 CP. Acum apare, corect, pe site-ul Audi, versiunea noua, cu 265 CP. De aici si diferenta.
Și eu sunt surprins de diferența dintre atitudinea pe care am observat-o urmărind discuția interesantă cu un comic mare (la propriu) și disprețul superior afișat aici în fața unor critici mici dar întemeiate (inclusiv omiterea tipului de combustibil din partea scrisă).
Spuneam doar că unora vă place să despicați firul în patru când anumite lucruri sunt dureros de evidente. De parcă nu se știe ce tip de motor are un BMW al cărui nume se termină cu litera „i”, mai ales pe un site precum acesta. Iar despre adaptarea la prezent, și preferința mea de a folosi un cuvânt sau altul, iarăși consider că sunt doar răutăți pornite probabil dorința de a arăta pe internet cine suntem și ce știm noi. Dacă aș fi folosit un neologism imposibil de înțeles poate că ați fi avut o scuză dar așa...
Și apoi vă întrebați de ce nu vă răspund redactorii la comentarii. Păi fix de asta, pentru că în loc să vorbim de lucruri concrete, ne certăm pe sensul cuvintelor, cât de des se introduc neologisme în Dex sau ce fel de combustibil bagi într-un 330i....
** Domnule Safta, iertaţi-mă că “îndrăznesc” să vă întreb, dar prin ce minune (inaccesibilă prostimii) aţi ajuns dvs. jurnalist? Se pare că pretenţioasa doamnă limba română vă creează dificultăţi…De pildă, este adevărat că “a dezvolta” este un verb tranzitiv şi că are şi sens de “a produce”, mai exact de a “provoca”, dar, de regulă, un risc nu poate fi…produs. Riscul ori există, ori nu!
Aşadar, adecvat ar fi să vă exprimaţi aşa: “există riscul de a dezvolta incendiu”, aşa cum am văzut că, totuşi, aţi prestat o dată!
Sau să presupunem că aţi preluat expresia din Bild în mod brut. Aţi “lipit-o” pe loc în articolul de faţă, fără nicio circumspecţie?
Ce ironie: mie, dacă m-aş duce să mă cer angajat la vreo publicaţie, sigur mi s-ar trânti în nas orice uşă, pe motiv că n-am studii de specialitate şi/sau experienţă în domeniu. Dar de! mulţi preferă să se poticnească de ansamblul uzanţe-aparenţe; niciodată n-ar intui/cerceta/verifica “dincolo de” ele…**.
Sesizează careva vreo ipotetică intenţie a mea de a leza demnitatea persoanei vizate?
Mi-amintesc că i-aţi facut o figură asemănătoare şi lui @mip. Am evitat s-o spun demult, dar samavolnicia nu lipseşte din “arsenalul” redacţiei. Viaţa aceasta nu se rezumă doar la ceea ce ne convine/place. Dacă eşti o persoană publică (precum dl. Safta), atunci trebuie să-ţi asumi acest statut, cu tot ce vine “la pachet”. Nu să te pretinzi infailibil. Nu să-ţi creezi o imagine supradimensionată, desprinsă de realitate…Din păcate, aceasta constituie o “pandemie” a vremurilor noastre, indiferent că se manifestă în viaţa concretă sau pe “reţelele de socializare” (mai ales!).
Şi încă un aspect se cere precizat: invariabil, cenzura este arma celor slabi de caracter…Oricât de “imperioasă” li s-ar părea lor şi, chipurile, de exersat în spiritul “armoniei sociale” (adică, în limbaj popular, “a vârî gunoiul sub preş”).
Nu are nimeni nevoie de ceva mai rapid si mai mare.
Oricata supravirare ai forta cu xDrive, mai ai parte si de subvirare si greutate suplimentara pe care o duci cam degeaba, cu exceptia cazului in care ai zapada pe drum, vreo 3 zile pe an.
Dar am niste latraturi in afara subiectului:
1. De bine, de rau, apreciez cand redactorii coboara printre muritori si fac dialog. Sau macar cand corecteaza mici erori semnalate. E un semn de respect pentru meseria lor si pentru noi.
2. Eu am o vorba de care nu ma pot dezvata: daca limba e vie, chiar trebuie sa o violam? Sa ii rupem toate sfincterele cum vrem noi? Mai ales cand o folosim ca jurnalisti si formatori de opinie?
3. Dau bani, efectiv bani, va las si numarul de telefon si adresa, daca imi spuneti de ce nu vreti sa aduceti omul inapoi la articol daca se logheaza abia dupa ce a citit o stire si e gata sa comenteze?
Nu intelegeti conceptul? Nu mai aveti 10 euro sa ii dati celui de la administrare?
4. Dreptul la intimitate cand spui tampenii ar trebui eliminat. Sa se coroboreze IPurile si sa vedem toate numele sub care se mascheaza utilizatorii :)
5. Utilizare fonica medie? Comparativ cu ce? Mai ales ca aveti in comentarii si niste cifre. Nu sunt mare fan BMW dar va spun eu ca un seria 3 e mai izolat decat 90% din masinile din parcul auto national.
Ceea ce ma duce la 6: lasati-ne sa corectam mesajele!
Asa e cand nu taxam producatorii de continut. De ce sa faca ei schimbari daca noi intram oricum pe site si mai participam activ.
Masina asta e pur si simplu frumoasa. Performantele, pe masura pentru pedigreeul cu care ne-a obisnuit BMW cand vine vorba de seria 3.
In rest, apreciez sincer ca ziaristii isi iau timpul sa vorbeasca cu noi, si apreciez inca si mai mult ca dati liber la opinii aici pe pagina. Ma mir in continuare ca mai exista rubrica. :)
Ontopic ,masina asta este un vis frumos pt. multi, si arata poate mai bine ca niciodata , dar...nu in pozele voastre !! Nu stiu cum naiba ati reusit ca arata rau tare ! O fi lumina in combinatie cu acea culoare sau pachetul ala M pe care personal nu-l inghit si nu-i inteleg rostul aici !!
P.S. : daca un 330i ajunge 70k , un B3 Alpina cat draci sa mai fie ?Stie cineva ?
(incerc sa) Promit ca n-o sa se mai intample...