Marti, 07.04.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cer senin. E tot ce îți poți dori când ai în față un BMW Seria 2 Cabriolet. Este exact ce nu am avut la dispoziție în cele câteva zile în care am putut încerca mașina. Am avut, în schimb, cer plumburiu și ploaie apăsată, mocănească.
Am primit noul Seria 2 Cabriolet într-un weekend ploios de martie. Am sperat ca soarele să-şi facă apariţia în cele câteva zile cât maşina a stat alături de noi, dar a apărut cu doar câteva ore înainte de despărţire. Am avut astfel ocazia să privim lumea din perspectiva proprietarului de BMW Cabrio pe vreme ploioasă. Şi trebuie să spunem că sunetul ploii pe plafonul de pânză are un farmec aparte. Acum înţelegem de ce englezii şi nordicii îşi cumpără modele cabrio în ciuda climei locale deloc prielnice la prima vedere.
Automobilele cabriolet sunt rare la noi în ţară. Motivele sunt multe: nu sunt cele mai practice maşini, nu avem o climă care să se preteze pentru acest gen de automobile, iar mulţimea de piese în mişcare pentru acţionarea soft-top-ului în sperie pe mulţi dintre potenţialii clienţi.
Există însă constructori care au oferit în mod constant modele decapotabile, în special cei din zona premium. BMW are o ofertă completă în acest segment, iar de curând a completat această ofertă cu noul Seria 2 Cabriolet. Acest cabrio compact înlocuieşte practic fostul Seria 1 Cabriolet, fiind cel mai mic model decapotabil cu patru locuri din oferta BMW.
Noul Seria 2 Cabriolet vine cu o gamă de motoare pe benzină ce încep cu motorul de 1.5 litri şi 136 CP pentru versiunea 218i, urmat apoi de 220i (2.0 litri, 184 CP), 228i (2.0 litri, 245 CP) şi puternicul M235i (3.0 litri, 326 CP). Pentru cei mai atenţi cu buzunarul există însă şi o versiune diesel numită 220d (2.0 litri, 190 CP). Pe aceasta din urmă am luat-o în test drive şi vă spunem de ce vara ar avea alt gust la bordul unei astfel de maşini.
BMW Seria 2 Cabriolet (2015-2018)
2.0 Diesel Turbo (220d) 190CP Man6
- Pret de pornire 39.680 €
- Pret model testat 58.477 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Pentru că europenii apreciază un motor diesel bun chiar şi pe un automobil decapotabil, BMW a ales să îşi doteze cel mai nou cabriolet cu cel mai cunoscut propulsor diesel din gama sa. Acesta are patru cilindri, o cilindree de 2.0 litri (1.995 cmc mai precis) şi furnizează 190 CP la 4.000 rot/min. Cuplul maxim este de 400 Nm şi este disponibil între 1.750 şi 2.500 rot/min. Acest lucru se traduce printr-un motor ce răspunde excelent la turaţii mici, este extrem de silenţios în oraş, iar la nevoie poate oferi şi reprize bune.
Motorul s-a dovedit a fi rafinat şi bine izolat la nivel de zgomot şi vibraţii de habitaclu. O ureche formată şi un ochi ager vor realiza că avem de-a face cu un propulsor ce se hrăneşte cu motorină, dar pentru un neavizat vorbim de un cabrio şi atât. Unitatea de propulsie contează mai puţin atunci când poţi rula cu vântul în plete.
Oricum, echiparea unui cabriolet cu un motor diesel nu mai este de mult un lucru hulit. Motoarele diesel din ziua sunt atât de rafinate şi performante încât nu mai există argumente împotriva lor. Iar partea şi mai bună este că au şi grijă de portofelul viitorul proprietar, oferind un consum de carburant foarte bun.
Modelul nostru de test a venit echipat cu transmisie automată cu opt trepte ce poate fi comandată şi manual prin intermediul levierului sau a clapetelor de pe volan. Cutia de viteze are şi mod Sport, iar schimbările de treaptă se fac excelent, fiind dificil să-i găseşti vreun minus acestui tip de transmisie. Cutia automată cu opt trepte este o dotare opţională ce costă 2.345 euro (TVA inclus). Puterea este transmisă către puntea spate.
Consum
Avantajul de a avea un cabriolet cu motorizare diesel este evident. Consumul de carburant este mai mic faţă de cel al unui motor pe benzină, şi asta se traduce printr-o autonomie mai mare şi prin economie la pompă.
Motorul de 2.0 litri şi 190 CP are un consum mediu oficial de 4.4 litri/100 km. Dacă-l punem în comparaţie cu cifrele oferite de modelele concurente, vom observa să este al doilea din clasa sa. Rivalul Audi A3 Cabriolet cu motor 2.0 TDI de 150 CP oferă - cumva normal, având în vedere cei 40 de cai în minus - un consum mediu mai mic: 4.2 litri. Chiar dacă în zona premium nu mai există alţi rivali pentru cele două cabriolete germane, putem adăuga în comparaţie, de dragul cifrelor, modele ca Opel Cascada sau Peugeot 308 CC. Deşi aceste două modele au în echipare şi motoare diesel de 2.0 litri, consumul mediu este de 5.7 litri pentru modelul din Franţa şi 6.2 pentru Opel Cascada.
În viaţa reală, un BMW 220d Cabriolet consumă aproximativ 9 litri/100 km în ciclul urban, iar dacă ne întindem la drum lung consumul de carburant va scădea pâna la 6.0 litri/100 km.
Performanţe
Pentru că BMW nu face compromisuri atunci când vine vorba de performanţe. Motorul de 2.0 litri şi 190 CP are suficiente resurse pentru a mişca rapid cabrioletul BMW atunci când ne dorim asta. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în 7.5 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 225 km/oră. Rivalul său din Ingolstadt, Audi A3 Cabriolet, are la dispoziţie doar 150 CP oferiţi de motorul 2.0 TDI şi asta înseamnă un sprint efectuat în 8.9 secunde. Opel Cascada este cel mai lent cabriolet diesel din segment, cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră efectuată în 10.4 secunde.
Interior
Spre deosebire de alte modele din gamă sa, BMW a ales pentru Seria 2 Cabriolet un interior sobru şi simplist. Modelul testat de noi a venit echipat în versiunea Luxury Line, una dintre cele patru linii estetice de echipare. Luxury Line are poate cel mai sobru interior, aici fiind prezente inserţii din lemn şi mult plastic moale de calitate bună, dar de culoare neagră. Indicatoarele de bord sunt cele clasice BMW, dar parcă prea "serioase" pentru acest model care exprimă bucurie şi viaţă. Singurele lucruri care mai înveselesc atmosfera la interior sunt display-ul central şi butonul care porneşte magia decapotării. Acesta din urmă este amplasat pe consola dintre cele două locuri din faţă şi necesită apăsarea continuă pentru a completa capotarea sau decapotarea maşinii.
De asemenea, tapiţeria din piele deschisă la culoare înviorează interiorul mai ales atunci când plafonul este închis. Interesant este că Seria 2 Cabriolet nu face compromisuri pentru cei doi pasageri din faţă, care beneficiază de toate dotările clasice dintr-un BMW Seria 2. În spate, însă, spaţiul pentru genunchii eventualilor pasageri este limitat. La nevoie se poate călători şi în patru, dar pe distanţe scurte care nu le vor crea neplăceri pasagerilor.
Interesant este că dacă pliem soft-top-ul textil şi ridicăm geamurile, vântul nu ne va deranja prea tare la interior nici chiar la viteze de croazieră. Dacă dorim să eliminam total efectul curenţilor, atunci putem monta paravântul opţional, dar acesta anulează locurile din spate.
Pentru un cabriolet, 220d se dovedeşte a fi chiar practic. Porbagajul este mare pentru un automobil de acest gen şi, chiar dacă nu are o deschidere prea mare pentru încărcare, este suficient de adânc pentru a primi şi obiecte mai voluminoase. Volumul de încărcare este de 335 litri, fiind cel mai mare din segment. Un Audi A3 Cabriolet are un portbagaj de 320 litri.
Pentru a decapota maşina, este necesar ca în portbagaj să fie acţionat un separator pentru bagaje, care se deschide cu o mişcare simplă. Cu plafonul strâns în portbagaj, volumul rămas este de 280 litri.
Preţ de achiziţie
Ca orice automobil premium, BMW 220d are un pret adecvat. Suma de pornire pentru modelul diesel începe de la 39.700 de euro, sumă la care se adaugă echiparea Luxury Line, care costă 3.900 euro. Apoi, pe exemplarul nostru de test au fost puse o listă de opţionale dintre care enumerăm suspensia adaptivă M, direcţia adaptivă, cutia automată cu opt trepte, deflectorul pentru vânt, camera pentru marşarier, scaunele sport încălzite cu reglaj electric, farurile xenon adaptive, aerul condiţionat automat, jantele din aliaj de 18 inch, senzorii de parcare, pachetul cruise control şi sistemul de navigaţie Professional. Costul total al opţionalelor este de 18.800 de euro. Asta duce costul total al exemplarului testat este la 58.500 de euro.
Ca să ne facem o idee şi despre ofera concurenţei, trebuie spus că un Audi A3 Cabriolet echipat cu motor 2.0 TDI de 150 CP are un preţ de pornire de 36.210 euro în echiparea Attraction, iar un Opel Cascada 2.0 CDTI 165 CP Cosmo porneşte de la 29.350 euro.
Siguranţă
BMW Seria 2 nu a trecut pe la EuroNCAP decât în forma variantei monovolum, denumită Seria 2 Active Tourer. Deşi împarte acelaşi nume de model cu Seria 2 Coupe şi Cabrio, cele două maşini sunt diferite. BMW Seria 2 Active Tourer are motorul amplasat transversal şi tracţiune pe puntea faţă, în timp ce variantele Coupe şi Cabrio folosesc arhitectura clasică BMW cu motor amplasat longitudinal şi propulsie spate.
Aşadar, nu ne putem pronunţa asupra siguranţei în cazul unui impact, dar ne putem aştepta ca BMW să fi investit în siguranţa modelului său astfel încât acesta să se ridice la scorul maxim de cinci stele. Vom reveni cu clarificări atunci când Seria 2 Coupe sau Cabrio vor intra sub lupa testelor EuroNCAP.
Ca de obicei, BMW şi-a echipat modelul cu un set complet de airbaguri, iar în cazul de faţă, pentru că avem de-a face cu un cabriolet, vorbim şi de protecţie automată în caz de răsturnare.
Ţinută de drum
Modelul testat de noi a venit echipat cu suspensia adaptivă M. Este o echipare opţională care permite reglarea tăriei amortizoarelor în funcţie de stilul de condus. Însă în oraş, chiar şi pe setarea confort, suspensia este prea rigidă pentru calitatea drumurilor de la noi din ţară. E adevărat că pentru cine intenţionează să folosească maşina pe drumuri de munte şi preferă un regim de condus mai sportiv, suspensia M este o căsuţă care trebuie bifată pe lista de opţionale. Pentru noi, ceilalţi, cei care preferăm să savurăm o plimbare de relaxare cu maşina decapotabilă, suspensia clasică este mai mult decât suficientă.
Seria 2 Cabriolet este suficient de rigid pentru a satisface şoferii sportivi, iar BMW oferă inclusiv o variantă M235i pentru acest cabriolet. Nu se simt diferenţe majore faţă de fratele său în varaintă coupe, poate doar o inerţie mai mare dată se surplusul de greutate. Asta pentru că varianta cabriolet cântăreşte cu aproximativ 300 kilograme mai mult decât varianta coupe.
Vizibilitate
Vizibilitatea nu este cel mai puternic atu al modelului 220d Cabriolet. Parbrizul este înclinat puternic şi asta îl face oarecum îngust, iar luneta de sticlă are dimensiuni destul de modeste. Cu soft-topul la locul lui, montanţii spate sunt extrem de groşi şi fac aproape imposibilă ieşirea cu spatele dintr-o parcare în spic. Bineînţeles, dacă vremea ne permite şi rulăm în mod decapotat, toate aceste probleme dispar şi avem la dispoziţie un generos câmp vizual.
Opţional, BMW echipează modelul Seria 2 Cabriolet cu senzori de parcare atât în faţă cât şi în spate, plus o cameră video pentru marşarier.
Tehnologie
Ca de obicei, BMW nu face rabat când vine vorba de tehnologie. La bordul modelului 220d Cabrio regăsim o parte din sistemele familiare pe gama BMW, precum iDrive și ecranul cu o grafică clară și modernă, sistem de navigație, cruise control, suspensie adaptivă, direcție adaptivă, faruri xenon adaptive, lumini de zi, sistem pentru monitorizarea presiunii în pneuri sau senzori pentru lumină și ploaie.
Ce-i drept, multe dintre aceste sisteme sunt opționale. Mai trebuie menționat sistemul Start-Stop, rafinat mereu de către specialiștii de la BMW. Pe Seria 2 Cabriolet este ușor de folosit și reușește să fie aproape insesizabil. Nu vei simți nevoia să îl decuplezi, iar acest lucru ajută la îmbunătățirea consumului de carbunat și implicit la reducerea emisiilor poluante.
Design
Vizual, BMW Seria 2 Cabrio are linii similare cu varianta Coupe, însă linia plafonului este mult mai atrăgătoare. Este un automobil frumos, care atrage privirile oriunde s-a afla, deşi, cel puţin în varianta Luxury Line, are un aspect exterior sobru regăsit de altfel şi la interior. Singurul lucru care o scoate din sobrietate sunt elementele cromate amplasate pe spoilerul faţă.
Partea bună este că noul Seria 2 Cabrio ni se pare mai frumos faţă de predecesorul său, Seria 1 Cabriolet. În plus este mai mai mare, mai practic şi mai matur. Nu ne vom mira prea tare dacă foşti proprietari de Seria 3 Cabrio vor alege acest nou model tocmai penrtru că oferă un pachet complet, dar de dimensiuni compacte.
Ne-a placut
- Motor diesel eficient și silențios
- Design
- Portbagaj încăpător
Nu ne-a placut
- Locurile din spate sunt înghesuite
- Preț
- Vizibilitate în spate în versiune capotată
Date tehnice - BMW Seria 2 Cabriolet (2015-2018) 2.0 Diesel Turbo (220d) 190CP Man6 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric. (Luni, 17 Februarie)
-
BMW Group România a încheiat anul 2024 cu performanțe record. Pentru prima oară, a fost depășit pragul de 6.000 de autovehicule înmatriculate la noi în țară, iar BMW rămâne lider în segmentul premium. (Joi, 30 Ianuarie)
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie 2024)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie 2024)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie 2024)
Iese un raport de 8,4 , in cazul in care o Mazda MX-5 tot de aceeasi cilindree 2.0 160 CP , o rupe ( raport de 7,2 ) . Daca nici ca PREMIUM BMW NU EXCELEAZA, pai atunci ce sa mai zic de faptul ca nu au nici macar diferential cu alunecare limitata. Penibil....... la 60 de mii ? Si vine o Mazda de 20 si da cu tine de pamant.
on topic: masina e scumpa in banii astia . Daca luam in calcul alternative, putem opta pentru BMW seria 5 sau X4.
Noul Nissan Juke Nismo putin peste 200 CP scoate un raport de - 5,9 kg/cp apropiat de cel al unui Bentley Mulsanne de 512 CP care scoate 5,1kg/CP deci la Mulssan 1 CP cara mai putin cu 800 de grame decat la un Juke Nismo . Deci iata o masina cu 300 de cai mai putin are o echivalenta apropiata.
repartitia maselor iti spune ceva?nu de alta dar vad ca te-ai blocat pe raportul kg/cp. s-ar putea ca repartitia maselor sa fie si ea destul de importanta atunci cand vine vorba despre dinamica.degeaba 1 CP trage mai putine kg, daca centrul de greutate al masinii este undeva, sa zicem, in botul masinii.o sa te trezesti in mijlocul virajului ca ai volanul bracat la maxim, dar caii tai putere trag masina in fata, in loc sa ia curba....
Mazda incearca sa fie altfel (la design jos palaria, Mazda 3 si 6 sunt cele mai frumoase modele din clasele C si D) insa la partea cu consumul si performantele cu tot SkyActiv-ul sunt destule marci chiar si non-premium care au performante mai bune comparand de la egal la egal motorizarile omoloage.
Despre raportul greutate/putere, @Andy a explicat foarte bine, în practică se schimbă situația, singurul aspect neschimbat e prostia lui nea Ivan.
Off topic: @dan_grc ai primit in decurs de 5-10 minute 8 manute rosii, apoi Ivanoff scrie raspunsul si subit primeste 8 manute verzi. Se pare ca userul Ivanoff are vreo 7-8 "prieteni" ca sa ii zicem asa. :))
sa stii ca m-ai speriat f tare cand mi-ai spus ca nu as vrea sa te cunosc.
asa ca spune-mi din nou, te rog, care e treaba cu acest raport de greutate/cai putere
iar dvs. domnilor redactori AM poate ca ar trebui sa luati atitudine la injurii si cuvinte nepotrivite adresate cititorilor.
e doar o sugestie. nu ma bagati in seama, gandeam cu voce tare
Fanatism stupid demn de o cauza mai buna. Pacat ca polueaza efectiv fiecare articol (indiferent de marca prezentata/testata) cu ineptii specifice colectionarilor de guma Turbo de la inceputul anilor '90
pai si ai de gand sa ma lamuresti sau nu?da-mi o explicatie rationala pt motivul cu care tu te bati asa de tare in piept cu raportul kg/cp.
1. Atenţie ce mase comparaţi. Există masă DIN (sau unladen) sau care se referă la masa măsurată cu un şofer de 68kg, bagaje de 7kg şi 90% combustibil gol. Apoi exista masa la gol (sau curb weight). Pe site-ul BMW.ro, masa comunicată pentru 220d cu cutie automată este de 1630 kg DIN!
2. Modele cabriolet, comparativ cu versiunile coupe, sunt mult mai grele faţă de versiunile coupe. (De ex. 220d Coupe cu cutie automată are 1465kg DIN, deci cu 165 kg mai uşor). Explicaţia este simplă - lipsa unui acoperiş rigid, afectează mult rigiditatea torsională a maşinii. Greutatea suplimenatară vine din nevoia de rigidizare.
3. O discuţie despre performanţele maşinii se face discutând performanţele maşinii. Adică acceleraţii şi reprize. Consum şi emisii. Bineînţeles că şi raportul putere/kg şi cuplu/kg e importantat, dar până la urmă experienţa de la volan e decisivă.
4. Cu tot respectul, chiar dacă avem şi M235i Cabriolet, un cumpărător de decapotabile nu caută în primul rând performanţe ci experienţa unică pe care ţi-o oferă un astfel de model. În plus, pentru un cumprător de cabriolet (o spune cu sinceritate un aspirant la astfel de modele) nu contează alte clase de maşini - de la SUV-uri la break-uri, pentru că el urmăreşte bucuria de a conduce decapotat. Numai o motocicletă poate să bată asta. Poate greşesc, dar un BMW Seria 2 Cabriolet trebuie văzută în segmentul lui, pentru categoria lui de clienţi, în nişa lui. Nu poate fi comparat cu MX5, X5 sau M5. Este construit să ofere plăcerea de a conduce pentru aceia care caută un tip anume de maşina. Întrebarea dacă este dacă are sens pentru acest timp de client.
Nu stiu daca stii de Tico Godzilla Bandit ST de 140 CP , cu motor de Suzuki Bandit ( de aici si denumirea de tuning ) , masina asta participa anual la curse legale in Bucuresti. Avand in vedere ca are o masa de 680KG ( o masina usoara ) , a halit tot inclusiv un BMW M5 de generatie precedenta. Deci cam asta inseamna sa ai masa mica raportata la putere. Aici clipul in care da de pamant cu M5-ul . La autoslalom e mult mai agil decat M5-ul
https://www.youtube.com/watch?v=bS-omQzeSJc
In rest ce dracu se mai dau si astia cu masini scumpe ca se dau degeaba ca apare cate un baiat Desptept cel cu Tico deii face de KKO:)))))si ei se mai dau cu m5 m3.....vaiiiiiiii :)))))))
Stimate domn Alex.Seremet.BMW, ma bucur ca aiti ati intrat sa ne bucurati cu prezenta dvs, si asa masura incat sa clarificati adevarul pe care multi nu il stiu. Intr-adevar raportul putere/kg şi cuplu/kg e importantat, dar multi se fac ca nu vad asta. Asadar se remarca gradul dvs de experienta in domeniul auto, doar prin aceasta fraza ma-ti cucerit. Cu aleasa stima si considerabil respect !
metrou grozavesti pleci spre unirea - petromul de la primul semafor faci dreapta - gradina botanica faci stanga, si ii dai blana pe curba ca vin aia din fata :) - frana in fata la nenea Johannis - dreapta la academie, curba brutala, acceleratia jos, pe deal, usor stanga - stanga la "peste trei ani aici va fi statia ta de metrou" intri pe panduri ... mergi usor pana la 13septembrie, te incadrezi pe banda 1 la semafor - blana peste semafor (fara sansa de radar, deocamdata) te bagi pe banda 3 - spre chirigiu / pedala pe podea, usor la dreapta apoi ceva mai tare la stanga (curba de 100-120km/h, lejer) - cand iesi din curba pui frana si speri ca in fata nu este radar... ca stiu si "baietii" traseul asta :)
... si cam asa te poti "distra" un pic prin bucuresti, daca ai vointa si detector de radar.
@discutia despre putere, mase etc. sunt de parere sa fii mai retinut, pentru ca o masina este un "tot unitar". Masina "este" suma componentelor si comportamentul ei este rezultatul optimizarii ecuatiei care ia in calcul componentele.
pentru documentare suplimentara asupra temelor discutate mai sus consultati http://koenigsegg.com/one1/ :)
@masina - asta-i pentru "pisi" ... pentru "tati" este M235i :)
Cu toate astea, propun să cădem de acord că nu o să cădem de acord, că nu o să ne putem convinge unul pe celălalt ce contează mai mult la o mașină, dacă este sau nu centrul universului în raportul masă-putere. Nu o să convingem prin epitete, injurii sau ironii. Nici prin citate și referințe. Sau căutatul de greșeli. Apropo, eu zic că mai sunt la mine, așa cum sunt și la dumneavoastră.
E trist că doscuțiile despre o mașină sau alta nu pot trece peste fixația cuiva pentru o idee sau disprețul altcuiva pentru o marcă. Și apoi totul devine personal. Pentru mine industria auto însemană să te bucuri se mașini, să le conduci, să le privești, să adulmeci mirosul de benzină sau să savurezi liniștea unei electrice. Să citesc și să descopăr informații despre mașini noi, legende și istorii despre mașini vechi. Nu am nicio bucurie într-o discuție sterilă, o contrazicere până în pânzele albe pe un detaliu, când nu mai privesc imaginea de ansamblu, așa cum elegant a explicat unckle.
@Ivanoff, după ce am lucrat pentru mai multe mărci auto, pot spune cu convingere că nimeni nu are dreptate. Nu există o marcă sau un model perfect sau care deține Secretul. Lumea nu se termină nici la "japoneze", nici la "germane. Dar sunt multe modele și mărci care terebuie descoperite și savurate, dincolo de orice alt ceva, dincolo de o pasiune optuză pentru un model sau o cifră. Asta dacă îți plac cu adevărat mașinile.
În rest, noi să fim sănătoși și să avem parte de cât mai multe texte bune de la AM.
Domnul Alex Seremet! Felicitari!
Un comentariu(Alex.Seremet.BMW) cu mult bun simt si de la cineva interesant. Are cu ce si are si de unde! Nu stiu daca are si cu cine discuta la acest nivel.
Oare cat o sa dureze pana incepe nebunul,sa jigneasca?
Daca spui " un producator number one" ,este correct? Daca e number one,este doar unul singur. Asa ca voi !
Dacă asta este o altă ironie subtilă despre superioritatea constructorului japonez, faţă de BMW, ironia este că prin această colaborare, Toyota cumpără motoare diesel de la BMW. Toată lumea recunoaşte meritele Toyota pentru impunerea tehnologiilor hibrid. O altă ironie este că mult înainte de Prius, din câte ştiu eu primul producător care a oferit un model hirbid de serie este unul german, Audi cu Audi Dou in 1989.
În rest, pornind de la experienţa celor doi producători, colaborarea BMW-Toyota are ca obiecti dezvoltarea pe termen mediu şi lung a:unui sistem fuel cell (pila de combustibil, propulsie cu hidrogen), baterii care să înlocuiască soluţia cu litiu-ion, materiale ultrauşoare (probabil focus pe fibra de carbon) şi o platformă pentru un automobil sport (aici sunt exagerat de multe speculaţii din partea presei auto). Deci, pe termen lung, este o relaţie de dezvoltare comună. Pe termen scurt, ironia face ca furnizorul să fie BMW, nu Toyota, care cumpără motoare diesel.
Dar asta nu înseamnă că nu i se recunosc meritele companiei japoneze. Iată ce a declarat, într-una din ocazii, şeful BMW: “Toyota is the leading provider of environment-friendly series technology in the volume segment and the BMW Group is the most innovative and sustainable manufacturer of premium automobiles. We are now joining forces to further develop environment-friendly technologies and to expand our innovation leadership in each of our segments. Supplying Toyota with our fuel efficient and dynamic diesel engines represents another important step in the planned expansion of our sales activities for engines and powertrain systems.”
Iar la capitolul siguranta, as mai avea o obiectie. Testele nu sunt facute prin simularea unor scenarii similare celor reale, in conditii de drum si de vreme. Este foarte benefic pentru testarea masinilor intr-un mediu 100% sigur(dezvoltarea noilor tehnologii,park assist,lane assist,blindspot monitor etc), sa folosesti un simulator . Acum, daca BMW mai nou vrea sa se creada Hyundai,Volkswagen etc si nu isi permit "luxul asta", asta este partea a doua.Acelasi lucru si la design, prefera sa faca toate masinile la fel decat sa dezvolte un nou design,pentru cateva sute de milioane,nu investesc in astfel de chestii. Eu inteleg sa ai o filosifie de marca proprie, fiecare brand face acest lucru, doar ca la BMW este mult mai mult vizibila tendinta de plagiat. Iar politica indulgentei fata de plagiat, nu ridica ''moralul'' imaginii de brand. Stima !
Sau tema plagiatului: Pe cine a plegiat BMW cu X6? Cu X1? Cu Seria 1? Cu M3 sau M5? Cu sistemul iDrive? Cu i3 și i8? Cu farurile Laser sau Xenon? Dar motorul diesel cu 3 turbine (care la ani de la lansare deține recordul putere/cilindree pentru un diesel de serie)? Sau, în general, cu combinația VANOS-Valvetronic-Turbo-Injecție directă pe motoarele pe benzină? Cutia cu 8 trepte? Integrarea iPhone, iPod, Apple Watch în/cu automobilul? Night vision? ABS-ul pe motociclete? Sau faruri adaptive care compensează înclinarea pentru motociclete? Utilizarea fibrei de carbon la scară industrială? La design - grila dublă, farurile duble "angel eyes", de unde sunt plagiate? Până și primul automobil de serie propulsat cu hidrogen, a fost BMW, apropo de argumentele tale. Apropo, verifică rolul pe care l-a avut BMW în dezvoltarea sistemului ESP. Ca să fie clar - nu vreau să spun că BMW este liderul incontestabil al Inovație în industria auto - dar cu siguranță are un palmares de inovații care ar trebui respectat. Am încercat să dau o listă de inovați și premiere mobdiale cât mai variate din toate punctele de vedere, să încheiem discuția.
De fapt polemica noastră este foarte departe de tema articolului. Poate AM ar trebui să facă un spațiu special pentru asta, până la urmă. :)))
Îmi sincer cer scuze că am contribuit la deturnarea subiectului și m-am lăsat purtat se val și provocat de @Ivanoff. Eu, unul, mă retrag definitiv din această discuție. Sărbători fericite!
S-au scris si carti si zeci de reviste despre lucrurile astea, degeaba.
Unii au un CD cu 2 piese puse pe repeat si shuffle, n-ai ce-i face.
Toate cele bune.
@Mowgli amice. Sarbatori fericite si ''matale''.