Drivetest Audi Q6 e-tron

4.5
Audi Q6 e-tron zoom
de Alexandru Monenciu, Foto: Dragoș Savu
Marti, 15.10.2024
Navă spațială

Mașinile nu mai sunt de mult doar simple obiecte cu ajutorul cărora ne deplasăm din punctul A în punctul B. Au devenit complicate, un amalgam de tehnologie, pe care nu toată lumea îl înțelege.

Unde mai pui că am început să vorbim, tot mai des, despre baterii, motoare electrice, arhitecturi și timpi de încărcare.

Mașinile cu zero emisii, căci la ele făceam referire, nu traversează cea mai bună perioadă. Motivele sunt bine cunoscute: reducerea sau chiar eliminarea subvențiilor, starea infrastructurii de încărcare și așa mai departe.

Chiar și așa, constructorii nu au renunțat la ele, ba chiar caută în continuare modalități de a le face mai eficiente, mai bune și, uneori, mai accesibile. Tocmai de aceea auzim că se vorbește tot mai mult de arhitecturi de încărcare la 800V, de motoare mai compacte și de baterii mai ușoare.

Noul Audi Q6 e-tron este un exemplu din noul val de modele cu zero emisii. A debutat în luna martie 2024 și are o caracteristică foarte importantă: este primul model electric Audi dezvoltat pe arhitectura Premium Platform Electric sau PPE pe scurt.

Este o arhitectură de încărcare la 800V, ceea ce înseamnă că vorbim despre timpi de încărcare reduși și o eficiență crescută. Fără să intru în prea multe detalii tehnice.

Noi am testat noul Q6 e-tron quattro, iar în rândurile următoare îți spunem cum se simte de la volan SUV-ul cu zero emisii al mărcii din Ingolstadt.

Audi Q6 e-tron

  • Pret de pornire 76.230 €
  • Pret model testat 104.655 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În acest moment, noul Audi Q6 e-tron este disponibil în două niveluri de echipare, adică Advanced și SQ6. Dacă vrei să intru și mai mult în detalii, linia de echipare Advanced este disponibilă în 3 versiuni: Q6 e-tron, cu 252 CP, Q6 e-tron Performance cu 306 CP și versiunea pe care am testat-o noi: Q6 e-tron quattro.

Denumirea quattro înseamnă că oferă tracțiune integrală și, în consecință, este echipată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Ele dezvoltă în total 387 de cai putere și 855 Nm cuplu.

Este destul de greu să vorbești despre o mașină electrică. Dispare sunetul unui motor termic, întârzierea turbinei și alte astfel de criterii.

Apar, însă, altele. Cum ar fi accelerația instantă. Iar Q6 e-tron quattro se achită foarte bine de această îndeletnicire. Cei 387 de cai putere și 855 Nm sunt mai mult decât suficienți pentru tot ce vrei să faci cu mașina, chiar dacă masa proprie depășește, cu puțin, 2.3 tone.

Chiar și așa, nu am putut să nu remarc că germanii au jucat, din nou, cartea siguranței excesive. În sensul că cei 387 de cai putere sunt cuminți, poate cam prea cuminți.

Vestea cea mai bună este că Q6 e-tron este prima electrică Audi echipată cu un sistem "one-pedal drive". În traducere, poți conduce folosind o singură pedală.

Nivelul de recuperare al energiei îl reglezi cu ajutorul padelelor montate pe volan. Cea mai "agresivă" setare frânează mașina până la oprirea completă a roților. Germanii chiar se laudă că acest sistem are o putere de recuperare de până la 220 kW.

Mașina testată de noi a fost echipată cu bateria de 100 kWh (94.9 kWh capacitate utilă), iar autonomia promisă ajunge până la 622 de kilometri cu o singură încărcare.

Arhitectura de 800V facilitează o încărcare rapidă cu până la 260 kW. Din păcate, noi nu am avut acces la o stație atât de puternică. Am ajuns la o stație DC de 60 kW cu circa 20% baterie și după 55 de minute a încărcat 51.72 kWh, astfel că bateria mașinii a ajuns la puțin peste 80%.

Costul? 123 de lei.

Dacă ai norocul să încarci cu puterea maximă, repriza 10-80% durează aproximativ 20 de minute, potrivit celor de la Audi.

renovatio e-charge
Renovatio e-charge oferă, în prezent, cea mai vastă rețea de stații de încărcare pentru mașini electrice de pe teritoriul României. Sunt 337 de stații și 504 de puncte de încărcare.

Consum

Potrivit fișei cu specificații tehnice, în această versiune, SUV-ul cu zero emisii consumă 17.1 kWh/100 de kilometri. Desigur, ar trebuie să ai condiții ideale pentru a atinge această valoare.

În lumea reală, unde avem trafic sufocant și temperaturi departe de a fi ideale pentru o mașină electrică, lucrurile stau puțin diferit. Spre exemplu, în oraș, computerul de bord mi-a indicat un consum de 20 kWh/100 de km. Pe drumurile naționale, cifra a scăzut la 16 kWh/100 de km, iar pe autostradă a sărit la 26 kWh/100 de km.

Noul Q6 e-tron are rivali din segmentul premium, cum ar fi BMW iX3 și Mercedes-Benz EQB. Cum se raportează la aceștia modelul din Ingolstadt, din punct de vedere al consumului? Hai să vedem: iX3 are un consum declarat de 17.6 kWh/100 de km, iar EQB consumă, teoretic, 17.4 kWh/100 de km.

Performanţe

Spuneam mai sus că cei 387 de cai putere sunt mai mult decât suficienți pentru drumurile de zi cu zi, ba chiar și pentru momentele în care vrei să pleci primul de la semafor, spre exemplu. Cel puțin în linie dreaptă vei impresiona.

Suta de kilometri pe oră este atinsă în 5.9 secunde, iar viteza maximă se oprește la 210 km/h. Adu-ți aminte că vorbim despre un SUV de 2.3 tone.

BMW iX3 oferă 286 de cai putere, astfel că repriza 0-100 km/h durează 6.8 secunde. De cealaltă parte, versiunea EQB 350 4Matic dispune de 292 CP și este ceva mai rapid (6.2 secunde) până la 100 de km/h, decât rivalul său din Munchen.

Interior

Materialele și finisajele din habitaclu sunt demne de segmentul premium. În ceea ce privește ornamentele, ai mai multe opțiuni, inclusiv din lemn sau din microfibră, cum a fost cazul mașinii testate de noi.

Pe scurt, SUV-ul german propune un interior închegat și calitativ. Cu mici excepții: plasticul din partea inferioară putea fi ales mai bine, de asemenea, butoanele care acționează geamurile puteau fi și ele mai calitative.

Noi am avut la dispoziție scaunele față sport care, deși oferă un suport lateral bun, nu sunt cele mai confortabile. Poate scaunele standard ar fi o alegere mai bună din acest punct de vedere.

Butoanele fizice sunt de domeniul trecutului. Funcțiile au fost preluate de către display-ul central, despre care vom vorbi mai încolo. Până și butoanele pentru faruri și pentru reglajul scaunelor au fost integrate într-o zonă "piano black" și le regăsești pe portiere.

Că tot veni vorba despre aceste zone acoperite cu plastic negru, cu finisaj lucios, sunt destul de numeroase. Așadar, vei avea multe amprente și praf în zone unde ajungi des cu degetele și care sunt în câmpul tău vizual.

Interiorul noului Q6 e-tron este foarte spațios. Chiar și pe banchetă, pasagerii cu o înălțime peste medie se vor simți confortabil. Dacă bifezi plafonul panoramic, riști să sacrifici puțin din spațiul la cap, dar nu este ceva deranjant.

Spațiile de depozitare sunt, de asemenea, suficiente și generoase ca volum. Portbagajul are o capacitate cuprinsă între 526 de litri și 1.529 de litri. Dacă vrei mai mult, poți bifa un pachet care costă 468 de euro și care aduce, printre altele, un spațiu de depozitare suplimentar sub capotă. Așa numitul frunk are o capacitate de 64 de litri.

Preţ de achiziţie

Pentru un Audi Q6 e-tron quattro trebuie să scoți din buzunare 76.230 de euro, cu TVA inclus. Însă, dacă vrei ca noua ta mașină să arate ca și cea din imaginile alăturate, vei ajunge să plătești 104.655 de euro, cu TVA.

Numai culoarea exterioară Albastru Plasma costă 908 euro. Alți 4.565 de euro plătești pe interiorul S combi, 3.427 de euro costă jantele de 21 de inch și alți 6.260 de euro se vor duce pe pachetul Tech Pro, care include, printre altele, volanul încălzit, ecranul pentru pasagerul din dreapta, funcția Matrix pentru faruri și stopurile digitale OLED.

Desigur, lista poate continua, dar nu voi menționa toate dotările opționale.

Ca o comparație, BMW iX3 pornește, la noi în țară, de la 68.425 de euro, iar Mercedes-Benz EQB 350 4Matic costă cel puțin 61.360 de euro.

Siguranţă

Specialiștii Euro NCAP au testat recent noul Audi Q6 e-tron. SUV-ul german s-a ridicat la nivelul așteptărilor și a fost recompensat cu punctajul de 5 stele la testele de siguranță.

Protecția oferită pasagerilor adulți a fost notată cu 91%, protecția oferită copiilor a primit 92%, protecția pentru pietoni și bicicliști este de 81%, iar sistemele de siguranță oferite în standard au primit 80%.

Lista este lungă, tocmai de aceea voi puncta câteva: avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, cruise control adaptiv, asistent manevre de evitare și de viraj, Side Assist, frânare automată de urgență și Parking Control.

Ţinută de drum

Accelerațiile în linie dreaptă nu sunt deloc o problemă. Nici nu avea cum să fie altfel, având în vedere cei 387 de cai putere de care dispune.

Pe viraje, situația este puțin diferită. Direcția este precisă, iar roțile nu duc lipsă de aderență, dar mașinii parcă îi lipsește acea "scânteie". Te simți ca un spectator la tot ceea ce se întâmplă.

În oraș, mai ales pe străzi înguste, emoțiile sunt destul de mari, având în vedere gabaritul mașinii. Din fericire, armata de senzori nu te lasă să greșești.

La drum întins, Audi Q6 e-tron strălucește cu adevărat, mai ales dacă bifezi suspensia pneumatică adaptivă. Face parte dintr-un pachet care costă 6.260 de euro, dar merită fiecare eurocent. Este foarte confortabilă și simți ca și cum ai pluti peste toate imperfecțiunile asfaltului.

Jantele de 21 de inch afectează confortul, în special atunci când treci peste liniile de tramvai. Dar, până la urmă, te aștepți la acest comportament.

Vizibilitate

Oglinzile laterale și luneta asigură o vizibilitate bună. Camera video pentru mersul cu spatele este standard, așadar vei avea un ajutor în plus atunci când parchezi.

Dacă bifezi și camerele video care oferă o vedere la 360 de grade, chiar nu mai ai nicio scuză dacă faci vreo boacănă atunci când parchezi sau când te strecori printre mașini.

Tehnologie

Suntem la capitolul tehnologie, așadar este timpul să vorbim despre una dintre atracțiile principale ale noului Q6 e-tron. Este vorba despre noul ansamblu curbat, cu tehnologie OLED, care integrează instrumentarul de bord digital, de 11.9 inch, și ecranul central de 14.5 inch al sistemului multimedia.

Dar să le luăm pe rând. Instrumentarul de bord afișează toate informațiile de care ai nevoie pentru condus, poate chiar prea multe. Din fericire, are o grafică personalizabilă, ceea ce înseamnă că poți alege o temă mai simplă.

Sistemul multimedia este bazat pe Android Automotive, ceea ce înseamnă că ai la dispoziție toate aplicațiile pe care le cunoști deja, cum ar fi Waze, Google Maps sau Spotify, la degetul tău. Ecranul OLED are o grafică foarte bună și răspunde bine la comenzi, fără întârzieri notabile. Unde mai pui că oferă și o selecție de jocuri, ca să treacă mai ușor timpul la stația de încărcare.

Așa cum este normal, conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este wireless.

Germanii îți pun la dispoziție și un Head-up Display cu realitate augmentată, poate unul dintre cele mai bune din industrie. Îți proiectează toate informațiile relevante în câmpul vizual.

Dar asta nu este tot. Pachetul Tech Pro costă 6.260 de euro și aduce un al treilea ecran în habitaclu. Este destinat pasagerului din dreapta și afișează diverse informații, inclusiv despre navigație, viteza de deplasare și așa mai departe.

Atunci când scaunul din dreapta nu este ocupat, ecranul este în stand-by și afișează o grafică simplă. Și ce faci când ai pasager? Nu îți distrage atenția cel de-al treilea ecran? Răspunsul este simplu: nu. Funcția Active Privacy Mode face ca display-ul să pară oprit, dacă îl privești de la volan.

Dar, aceleași informații pot fi regăsite pe display-ul central de 14.5 inch. Așadar, nu văd de ce ai cheltui peste 6.000 de euro pentru a avea acest al treilea display. Poate doar dacă vrei să îți impresionezi prietenii.

Dacă vrei ca noul tău Audi Q6 e-tron să semene și mai mult cu nava Enterprise, din punct de vedere al tehnologiei, află că, opțional, poate fi echipat cu faruri Matrix LED și cu stopuri LED, ambele având semnături luminoase care pot fi modificate. Ai la dispoziție 8 variante din care poți alege.

Pentru melomani, sistemul audio Bang & Olufsen Premium 3D este un "must have". Are 16 difuzoare, inclusiv în tetierele scaunelor față, tweetere 3D, difuzoare medii, subwoofer, difuzor central, amplificator cu 20 de canale, tehnologie Fraunhofer Symphonia 3D și o putere totală de 830W.

Design

Design-ul unei mașini este subiectiv. Audi Q6 e-tron mizează pe un design fluid, fără prea multe linii drepte. În partea frontală ai o grilă Singleframe, închisă, jantele au dimensiuni cuprinse între 18 și 21 de inch, iar numele modelului îl regăsești, inscripționat cu laser, pe montantul B. Ca la fratele mai mare Q8 e-tron.

Stopurile sunt unite de o bandă LED, iar în partea inferioară a spoilerului spate este prezent un difuzor de aer discret.

Ca dimensiuni, vorbim despre o mașină cu o lungime de 4.771 milimetri, o lățime de 2.139 milimetri, o înălțime de 1.648 mm și un ampatament de 2.899 mm. Coeficientul aerodinamic este foarte bun: 0.28.

Paleta de culori exterioare este generoasă și include 8 nuanțe. Cea pe care o poți admira în imaginile alăturate se numește Albastru Plasma Metallic.

Nu ne-a placut

  • Prețul piperat
  • Calitatea unor materiale din habitaclu

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (10)

  • Chestia asta cu renunțarea la butoanele fizice și transferul funcțiilor lor pe ecran mi se pare o alegere foarte proastă din partea fabricanților. Practic la butoanele fizice te duci cu mâna direct la locul respectiv fără să fie nevoie să-ți abați privirea, la varianta touch screen, oricât ai fi de obișnuit cu poziția, tot te duci cu privirea sau, mai rău, trebuie să cauți în meniu. De exemplu, la un Volvo xc 60 pentru dezactivare start/stop trebuie să intri în vreo două meniuri, ori nu mi se pare normal să fie așa.
    În rest... chiar scumpă. Să zicem că la 104.000 prefer un Lexus RX 500 f sport, 2.4 hybrid. Altă viață! Și mai rămân și cu 2000 în buzunar.
    18 2
  • Până acum ceva ani nu exista Audi de 100k unde calitatea anumitor materiale sa nu fie ce trebuie, spor la vânzări.
    12 1
  • Fix cu EQB concureaza acest Q6 E-tron. :)))))
    Cat despre masina in sine... sunt sigur ca (inca) un model de 75.000+ de euro era fix ce ii lipsea pietei de electrice. Doar cu atat pot sa vina sefii aia cu salarii anuale de milioane de euro?
    15 0
  • recesiune
    s.a ajuns la o nesimtire obscena a preturilor, pana acum vreo 5 ani +100k era rezervat pt masini excentrice sau de performanta, acum e pt modele care se vor de familie.. probabil pt ca trebuie bani de la toata familia ca sa ti.o cumperi...
    14 1
  • deputy
    Nava spatiala cu bord de VW la care au agaugat cateva tablete in plus. cool.
    de pret nici nu trb sa mai vb....este spatial de-a dreptul!
    10 2
  • Și inflația a fost grosolană în ultimii 5 ani, și veniturile au crescut. Cel puțin în zona căreia i se adresează masina asta.
    1 7
  • Nava spatiala? Mai degraba DOA.
    2 0
  • @DanGRC

    Pana cum cativa ani nu gaseai materiale proaste pe A4, ce sa mai vorbim de AUDI-uri de 100000 Euro :-) Shrinkflation in toata regula, platesti mai mult si primesti mai putin.

    Subscriu la ce scriu cei de mai sus, fix de asta avea nevoie piata in acest moment: un SUV electric de 100000 euro care isi pierde 50% din valoare intr-un an de zile.
    0 0
  • Dacă își pierde 50% din valoare într-un an îmi iau și eu. Am dat 50k pe mașina mea, nouă, ce-i drept.

    Reality check: nu-și pierde 50% din valoare într-un an și asta se poate demonstra ușor. Dacă exagerezi în halul asta nu faci decât sa îți subminezi propriul argument
    1 0
  • Cornel
    Cateva observatii:
    Care este nivelul de radiații emise de către bateria unei mașini electrice ?.
    Așa cum la telefoanele mobile există indicele S.A.R (Rata specifică de absorbție),mă întreb când va fi publicat indicele S.A.R. si de către producătorii de autoturisme.
    Electricgate probabil va fi cel mai mare scandal după dieselgate.
    Chiar nu se întreabă nimeni ce efecte are statul pe o baterie de 2 metrii pătrați timp de să zicem 5 ani?. Coloana ,colonul, dar și celelalte organe care ne stau la aproximativ 20-25 cm de o baterie (de minim 40kw maxim momentan 98kw).
    Inclusiv “iubiții” producători de hybride au montat bateria sub scaunul șoferului (sau al pasagerului- Mazda/Ford),dacă nu chiar în spatele banchetei (unde de obicei punem copii în scaune dedicate-vezi fostul Mondeo Hybrid).
    Ne gândim să economisim combustibil/bani, dar ce facem cu sănătatea?.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru