Drivetest Audi A8 facelift

4.8
Audi A8 facelift zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 19.01.2023
Marșul Walkiriilor

Nu știu exact de ce, dar de fiecare dată când mă îndreptam către mașina din pozele de mai jos, aveam în cap o singură melodie, semnată de Richard Wagner: marșul walkiriilor. De ce? Sincer, nu aș putea să ofer un singur motiv, dar cred că are de-a face cu ceea ce îți inspiră, în persoană, Audi A8.

E vorba de stilul nemților de a face o mașină de acest segment, o mașină dedicată celor care au excelat într-un anumit domeniu și care au ajuns într-un punct al vieții care inspiră nu numai respect, ci și un anumit tempo. Similar cu cel din capodopera lui Wagner. Delirez? Posibil, dar sentimentul acela plăcut, de a deschide o mașină a elitelor, a rămas și acum cu mine.

Pentru că asta separă limuzinele acestea de orice altceva de pe drum: modul în care te simți atunci când ai cheia lor în buzunar.

Nu e nevoie să mă credeți pe cuvânt. Puteți citi testul meu cu limuzina germană. Și, probabil, veți ajunge și voi la concluzia că Audi A8 va lăsa o amintire vie, întipărită în cerebelul oricui are ocazia să o experimenteze.

PREZENTAREA COMPLETĂ A LIMUZINEI PE CARE AM TESTAT-O

Audi A8 facelift

  • Pret de pornire 118.000 €
  • Pret model testat 173.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pe lângă pulsul ridicat de simpla prezență în imediata apropiere a acestei limuzine, aveam să aflu și că sub capotă mă așteptau aproape 450 de cai putere și cuplu destul cât să tractez o semiremorcă.  De altfel, dacă mașina de față nu ar fi avut bifată o opțiune care să elimine codul aferent motorizării de pe capacul portbagajului, probabil că aș fi știut dinainte ce mă așteaptă. Inscripția 60 TFSIe ar fi dat în vileag caracterul hibrid de sub capotă.

Însă a fost mai bine fără inscripții. A fost ca un film căruia nu i-am văzut trailerul. Surpriza a venit atunci când am plecat de pe loc.

Așa cum sugerează acel TFSIe, modelul de față este unul hibrid de tip plug-in, adică va rula electric prin oraș pe cât posibil. Iar asta înseamnă că, atunci când te pui la drum pentru prima oară, vei fi surprins de cât de rafinată și silențioasă este această mașină.

Ulterior am aflat că, și dacă pornești motorul termic, nu renunți la foarte mult confort acustic. Acel V6 de 3.0 litri, turboalimentat, pe benzină, este bine echilibrat și izolat fonic.

Pentru a fi mai precis, acest 60 TFSIe se bazează pe 340 de cai putere proveniți de la motorul termic. La pachet se adaugă încă 136 CP oferiți de un motor electric, încastrat în cutia de viteze cu 8 rapoarte, de proveniență ZF. În total te vei putea baza pe un maxim de 449 CP și 700 Nm livrați către toate cele patru roți prin intermediul unei tracțiuni integrale celebre: quattro.

Totul sună bine până aici, însă trebuie amintit faptul că acest tren de rulare vine la pachet și cu o baterie destul de grea, de 14.1 kWh. Aceasta e poziționată în partea din spate, reduce spațiul disponibil în portbagaj și duce masa totală a modelului german la aproximativ 2.350 kilograme. La gol!

Cu toate acestea, masa generoasă nu e resimțită la bord. Rularea în modul hibrid va căuta permanent să utilizeze electronii stocați în acumulator atunci când te deplasezi, indiferent de mediul în care te afli. A8 60 TFSIe poate rula electric cu viteze de până la 130 km/h, dar cu o scădere uriașă a autonomiei. Chiar și așa, faptul că poți să faci asta cu un motor de doar 136 CP și 350 Nm cuplu spune tot ce trebuie să știi despre mania care ne-a cuprins pe toți în acești ani cu privire la „câtă putere” trebuie să aibă o mașină.

Nici trecerile de pe modul electric pe cel hibrid nu sunt de ignorat, fiind absolut impecabile, fără sincope de niciun fel în modul în care este livrată puterea.

Cutia automată cu 8 trepte își face onest treaba. A fost unul dintre detaliile discrete, care nu s-a afirmat. Cu alte cuvinte, și-a făcut treaba impecabil când a venit vorba de liniaritate.

renovatio e-charge
Pentru a facilita transportul pe distanțe lungi cu mașina electrică, Renovatio e-Charge oferă acoperire la nivel național a principalelor rute de transport. Mai mult, stațiile Renovatio fac parte din coridorul trans-european, zona sud-estică.

Consum

Unul dintre motivele pentru care avem două modele Audi A8 cu numărul 60 pe capacul portbagajului în acest moment ține de gusturile clienților. Pentru unii, un A8 60 TFSI este fix ce „a prescris medicul”, adică o bestie cu un V8 de 4 litri sub capotă. Pentru acești oameni, consumul nu e chiar relevant, la fel ca impactul asupra mediului.

Pentru ceilalți există varianta de față, adică A8 60 TFSIe. Trenul de rulare hibrid ar trebui să ofere, nu numai autonomie îndestulătoare în oraș cu emisii 0, ci și un consum redus de combustibil în restul timpului.

Conform celor de la Audi, bateria de 14.1 kWh ar trebui să îți ofere o autonomie de aproximativ 47 de kilometri. Numerele obținute de mine însă au fost în vecinătatea a 35 de kilometri. În funcție de rutina zilnică, e posibil să nu fie de ajuns.

Cert este că, după epuizarea resurselor stocate în acumulator, consumul nu a devenit brusc uriaș, ci a stagnat în jurul a 7 litri/100 km. Cum e posibil? Mulțumită faptului că Audi A8 PHEV funcționează ca un hibrid clasic odată ce nu se mai poate deplasa complet electric. Sigur, pentru unii, chiar și această valoare va părea mare, având în vedere cifrele oficiale de consum anunțate de Audi, respectiv 2.7 litri/100 km.

Totuși, 7 litri/100 de km pentru o limuzină din segmentul acesta este un consum infim. Iar faptul că vorbim despre un hibrid cu două moduri de funcționare (PHEV și clasic) mă face să cred că Audi a găsit o tranziție perfectă către electrice.

Revin la cei 2.7 litri din fișa oficială. Aceasta va fi valoarea la care ne vom raporta în comparație cu rivalii lui A8 60 TFSIe, respectiv BMW 745e și Mercedes-Benz S 580e 4Matic. Conform cifrelor oficiale, BMW 745e ar trebui să afișeze un consum mediu de 2 litri/100 km, în timp ce alternativa de la Mercedes-Benz, numai 0.7 litri//100 kilometri. Sigur că da!

Performanţe

Având în vedere numele modelului, deja orice necunoscător al industriei are așteptări mari. Unii ar fi tentați să creadă ca e vorba despre un motor de 6 litri sub capotă. Alții ar fi tentați să creadă că vorbim despre un model cu 600 CP. Așadar, indiferent de variantă, toți au așteptări mari.

Modelul PHEV nu dezamăgește. Sprintul 0-100 km/h se întâmplă în doar 4.9 secunde, în ciuda greutății uriașe. Aici joacă un rol important și tracțiunea integrală, care ajută propulsoarele să își pună puterea jos eficient. Viteza maximă? 250 km/h, limitată, bineînțeles.

Comparativ cu rivalii, Audi A8 60 TFSIe este cea mai rapidă versiune din tripleta germană. BMW 745e are nevoie de 5.2 secunde, exact la fel ca în cazul lui Mercedes-Benz S 580e. Vitezele maxime sunt identice pentru toate cele trei rivale din acest segment.

Interior

Așa cum probabil ați observat deja, modelul testat de mine este un facelift al generației curente Audi A8. Asta aduce modificări subtile la exterior și inexistente în ceea ce privește interiorul. 

Lucrurile arată la fel, cei de la Audi fiind adepții zicalei „Dacă funcționează, de ce să umblăm la el”? Planșa de bord este în continuare dominată de cele două ecrane poziționate fix în mijloc, unul pentru sistemul multimedia și cel de-al doilea pentru sistemul de climatizare.

Deși, inițial, nu am fost fanul celui de-al doilea ecran, experiența de la bordul lui A8 m-a făcut să îmi schimb părerea. Sigur, atenția îți este distrasă atunci când vrei să reglezi temperatura interioară și ergonomia are un pic de suferit, dar în realitate nu vei jongla cu aceste funcții prea des. În plus, ai și o reacție haptică la fiecare apăsare a ecranului.

Materialele sunt de cea mai bună calitate, așa cum te-ai aștepta de la o astfel de limuzină. Calitatea asamblării lor nu poate fi pusă sub semnul îndoielii. Modelul de față a venit dotat și cu piele Nappa, cusături contrastante albastre și centuri în aceeași nuanță. Toate au trimis cu gândul la spiritul hibrid și au dat o pată de culoare unui habitaclu, altfel dominat de negru.

Spațiul personal este bine delimitat pentru 4 pasageri și cred că așa ar trebui exploatată mașina oricum, deși ea are, tehnic, 5 locuri disponibile. Cotiera centrală din spate ar trebui să fie deschisă tot timpul, pentru că include butoane de control pentru diverse funcții ale mașinii, disponibile pentru cei din spate. Poți regla scaunul din dreapta față cu ajutorul lor, iluminarea ambientală, poziția scaunului tău și multe altele.

Acum, pe modelele facelift, poți configura mașina și cu pachetul S-Line, care aduce scaune profilate diferit, precum și un volan cu trei spițe, care completează plăcut interiorul lui A8. Despre spațiul oferit pasagerilor sau cel de stocare nici nu mai are rost să vorbim. Este din abundență, iar pe A8 ai și o zonă specială de stocare localizată sub cotierele de pe uși, pentru lucruri mărunte, un element de tradiție pe mașinile Audi.

Există însă și puncte mai puțin bune. Planșa de bord este simplă, sculptată frumos și încadrează perfect ecranele atât de indispensabile nouă în ziua de azi. Cu toate acestea, suprafețele lucioase sunt abundente, iar amprentele și praful vor fi extrem de ușor de observat în aceste condiții. Vor fi coșmarul celor obsedați de curățenie.

Nu în ultimul rând, spațiul rămas pentru bagaje are și el de suferit, versiunea PHEV pierzând aproximativ 150 de litri comparativ cu un model termic. În total, te vei putea baza pe 390 de litri, mai puțin decât pe un BMW 745e (420 de litri), dar mai mult decât pe rivalul de la Mercedes-Benz, cu ai săi 350 de litri.

Preţ de achiziţie

Calculele pentru un Audi A8 60 TFSIe încep de la 113.600 de euro și, ce-i drept, acestea includ o paletă de dotări destul de largă. Printre acestea vei regăsi suspensia adaptivă pneumatică, sistemul multimedia și instrumentarul de bord digital, sistemul Audi Pre Sense, blocurile optice spate OLED, climatizarea automată cu 4 zone de control și multe altele.

Însă, modelul de față a fost departe de noțiunea „standard”. Nota de plată includea opțiuni suplimentare de peste 55.000 de euro. Cea mai scumpă dintre acestea a fost 9.800 de euro și s-a numit „pachet design negru/albastru Ocean”. Ea este parte din oferta Audi Exclusive și aduce elementele contrastante albastre despre care aminteam mai sus, piele Valcona pentru scaune, ornamentele de pe uși din microfibra Dinamica, precum și cusături albastre pentru covorașele textile.

Alte opțiuni importante sunt sistemul de direcție integrală (2.215 euro), sistemul audio Bang & Olufsen de 1.363 euro, ecranele pentru locurile din spate (2.044 euro), farurile Matrix LED cu Digital Light (4.200 euro), un head-up display (1.579 euro), pachetul confort cu scaune individuale în spate (3.900 euro) și funcția de masaj din scaune (3.800 euro).

Dacă ne uităm în segment, vedem că un BMW 745e xDrive pleca de la 109.000 de euro, deci o idee mai ieftin, dacă îl raportăm la A8 60 TFSIe. Dacă vorbim despre Mercedes-Benz Clasa S, în varianta cu ampatament lung și versiune S580e 4Matic, socotelile devin serioase, iar diferența față de Audi A8, de-a dreptul astronomică. Totul începe de la 133.250 de euro.

Siguranţă

Limuzina germană are un istoric de apărat și vine cu absolut tot ce ai putea avea nevoie pentru a te simți în siguranță. Nenumărate airbag-uri și toate sistemele de asistență activă posibile.

Cu toate acestea, Audi Pre-Sense se ridică peste toate, fiind un sistem dezvoltat special de cei din Ingolstadt, pentru a le oferi clienților un strat adițional de protecție. Acesta detectează, folosind senzorii de la bordul mașinii (da, inclusiv cei de parcare), un impact iminent și ia măsuri pentru a te ajuta. Dacă modelul tău este dotat cu suspensie pneumatică, iar impactul este lateral, mașina va ridica automat partea care urmează să fie lovită, pentru ca majoritatea forței să fie absorbită de prag.

În același timp, indiferent de zona în care A8 presupune că vei fi lovit, Audi Pre-Sense va strânge centurile de siguranță pentru a fixa mai bine pasagerii în scaune și va ridica automat geamurile. Același sistem poate recunoaște pietoni și bicicliști până la o viteză de 85 km/h și automobile până la 250 km/h. În funcție de situație, sistemul poate comanda autonom frânarea de urgență pentru a încerca evitarea unui impact. Sau măcar pentru a diminua daunele.

Mai există un asistent pentru manevrele de evitare sau ocolire. El funcționează în intervalul 30-150 de km/h și poate oferi asistență suplimentară șoferului. Asta înseamnă că nu va ajuta evitarea fără un impuls al volanului venit din partea șoferului. În momentul în care îl detectează, amplifică manevra de evitare.

Ţinută de drum

Lui Audi A8 îi șade bine oriunde. Dacă în cazul unor mașini, acestea au anumite zone unde preferă să își petreacă timpul, în cazul lui A8 nu poți spune că ar fi mai confortabil de utilizat în oraș sau pe autostradă. Sigur, excludem din această listă off-road-ul.

Asta se datorează în primul rând izolării fonice excelente pe care au pus-o „în scenă” inginerii din Ingolstadt. Aceasta te îmbracă exact ca un cocon și pare că nu este deranjată nici la viteze de autostradă. Trenul de rulare care va mixa resursele motorului electric cu cele ale motorului termic este și el tăcut mâlc sub capotă, iar ție nu îți mai rămâne decât să te bucuri de muzică și relaxare.

Suspensia este unul dintre punctele forte ale acestei mașini. Nu numai că absoarbe orice imperfecțiune impecabil, dar este și bine antifonată, iar cei din habitaclu vor fi deranjați doar atunci când vei lovi ceva atât de puternic, încât vei avea nevoie să schimbi vreo roată.

Așadar, Audi A8 este o limuzină desăvârșită. Tocmai de aceea are și ea unele limitări. Acestea se ivesc atunci când nu înțelegi ce anume conduci. Spre exemplu, dacă vrei să mergi sportiv cu acest hibrid s-ar putea să ai anumite surprize. Nu în linie dreaptă, bineînțeles. În linie dreaptă resursele par inepuizabile iar masa totală uriașă pare de neglijat. În viraje, însă....

Servodirecția vagă alături de ceva ruliu și un pic de subvirare te vor asigura imediat că poate e mai bine să folosești mașina asta mai civilizat și să lași viteza deoparte. Unui golan nu-i stă bine în A8. Sigur, puntea viratoare spate ajută la mascarea greutății acestei mașini, dar nici ea nu poate face minuni. Până la urmă, fizica e fizică.

Vizibilitate

Pentru un model cu o lungime de peste 5 metri, A8 se conduce ușor prin oraș, iar vizibilitatea este peste așteptări. Vei avea la dispoziția ta suprafețe vitrate generoase, la pachet cu unul dintre cele mai bune sisteme de camere video la 360 de grade.

Acestea pot proiecta pe ecranul multimedia exact ce se întâmplă în jurul tău în orice moment, cu ajutorul unui model 3D al mașinii. Nici montanții generoși nu îți taie perspectiva, iar totul e fix așa cum te-ai aștepta.

Tehnologie

Tot ce ai nevoie vei găsi la bordul lui Audi A8. Așa că nu voi mai menționa orice truc din lista de dotări. Pentru că multe sunt de la sine înțelese: conectivitatea Android Auto și Apple CarPlay fără fir e un exemplu. 

O să mă aplec însă asupra farurilor Matrix LED cu Digital Light. Acestea conțin 1.3 milioane de microoglinzi care pot proiecta diverse informații pe asfalt noaptea. Sau chiar anumite animații atunci când deschizi sau închizi mașina.

Informațiile pot fi avertismente sau indicații pentru șofer, în timp ce animațiile sunt acolo doar pentru factorul „wow”. Chiar și așa, nu ai cum să nu apreciezi cât de precise sunt aceste lumini pe timp de noapte și cât de bine izolează ceilalți participanți la trafic de luminile tale.

Și zona din spate este iluminată corespunzător, cu stopuri care utilizează tehnologie OLED. Aceasta îți permite să modifici designul zonei din spate în funcție de modul de condus ales. Mai mult, dacă o mașină se apropie la mai puțin de 1.5 metri de spatele tău, stopurile își vor mări automat intensitatea. Și uite așa am descoperit o mașină perfectă pentru șoferii care merg prea aproape de tine. Chiar simțeam nevoia.

Design

Modelul revizuit aduce în prim-plan modificări foarte subtile la nivel exterior. Acestea includ o grilă frontală cu o bază mai lată, faruri cu un design subtil modificat și semnături luminoase diferite.

În rest, cei de la Audi au mers în continuare pe linia conservatoare a navei lor amiral. Alte modificări de menționat se referă la culorile disponibile, paleta fiind acum mai variată. Au fost adăugate și câteva modele noi de jante, precum și un pachetul S-Line.

Per total, A8 se adresează unui anumit public, care sigur va aprecia tot ce are de oferit Audi pe nava sa amiral.

Nu ne-a placut

  • Calitatea asamblării în anumite zone
  • Autonomia electrică reală
  • Prețul piperat pentru anumite opțiuni

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • Andrei
    Inca o masina uriasa cu portbagaj de clasa compacta. Cu alte cuvinte, adio mers undeva cu 4 persoane, tot o varianta clasica e mai practica. Am mers cu Q7 cu aceeasi motorizare spre litoral, are o mare inertie la acceleratii la viteze mari, masa isi spune cuvantul. Si se simte si la schimbarea benzilor, nu stiu ce a condus autorul,
    10 10
  • evident, masina e impecabila din toate punctele de vedere, dar testul cu astfel de avioane il faceti doar de amorul artei, in rest e pierdere de timp pentru toata lumea, pentru ca nimeni dintre cei care urmaresc automarket nu isi permite asa ceva, iar cei care chiar isi permit si urmeaza sa o cumpere nu citesc automarket, din mai multe motive, sper ca dupa atata timp aveti si voi profilul cititorului. mi-as dori sa vad mai multe teste cu masini mai pamantene, cu preturi de pana la 30-35k.
    32 7
  • Impecabilă! Ce să zic, mașină pentru protocol, companii mari, milionari cu ștaif și cu șofer personal, ca să te poți bucura de confortul și luxul ce ți-l oferă, Singurul cusur pe care i-l gasesc este acela cu suprafețele lucioase de pe bord. Parcă au luat-o razna toți producătorii cu asta și nu mai spun că se văd petele și amprentele într-un mare fel.
    17 3
  • @Andrei
    Portbagajul este suficient, incap fara probleme 4 trollere de dimensiuni medii. Pentru orice altceva exista Mastercard.

    Ca tu gandesti autentic romaneste si te intrebi unde iti intra saltelele de apa pentru fiecare membru al familiei, cutia frigorifica si navetele de bere cu care pleci de acasa in concediu, e alta problema. Nu radeti, am vazut un romanas cu exact masina asta Audi A8 (la mana a 7-a, sa fie clar) asta vara spre Grecia avand incarcatura mai sus descrisa.
    25 2
  • Deputy
    toate bune si frumoase. super limuzina.
    ati omis sa precizati care este viteza de incarcare a bateriei si/sau care e timpul total de incarcare.
    17 0
  • Pentru "eu"
    Pasionații citesc automarket și în general cam toate publicațiile auto si moto, fie centrale, locale sau internaționale.
    Eu sunt cititorul ăla care a cumpărat un A8 facelift 60 tfsi de 4.0. Vis-a-vis de motor, varianta V8 biturbo chiar este "ce a recomandat doctorul", m-a distrat afirmația.
    Restul concluziilor din test sunt corecte si in mare parte obiective, chiar e o limuzină liniștită pentru plăcere pură, iar motorul V8 te unge pe suflet.
    Dar sa ne bucuram cu toții de masinile pe care ni le-am ales fiecare.
    :)
    18 15
  • @Andrei
    Sa-ti spun ca in Q7 era un copil mic si trei adulti, plus ceva echipament de golf, iar portbagajul era plin pana la refuz? In asta bagi doua carucioare de golf si nu mai incape nici macar o poseta.In rest ai dreptate, doar ca este exact invers.
    4 9
  • @Pentru "eu"

    atunci, domnul meu, ma declar placut surprins sa descopar aici un adevarat pasionat, care din pretiosul sau timp in care cu siguranta genereaza venituri substantiale absolut necesare intretinerii faptice a unei astfel de pasiuni elitiste isi aloca o parte sa urmareasca atat de mult material pe teme auto-moto.

    sunt convins ca ambele activitati se pot desfasura concomitent, fara ca una sa aduca prejudicii celeilalte,

    cheia este doar sa avem vointa, iar tu esti dovada vie ca daca exista vointa, orice este posibil si orice realizare ne este la indemana.

    felicitari pentru aceste reusite impresionante si dupa cum bine spui, iti doresc sa te bucuri din plin de noul tau audi a8 60 tfsi, asa cum si noi ceilalti ne bucuram de masinile pe care ni le-am ales.
    19 0
  • Jose Car Reras
    Masina ma duce mai degraba cu gandul la Tzanca Uraganul sau J'adore decat la Calatoria walkiriilor ( Wagner are si el Marsuri, funebru / de nunta).
    Si bateria mea a ramas fara, stie autorul de unde pot lua 2-3 saci cu electroni?!
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru