Drivetest Suzuki S-Cross (2013-2016)

1.6 DDIS 120CP 4x4 Man Elegance
Suzuki S-Cross (2013-2016) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 19.03.2014
Oportunistul

Ultimii ani au fost, probabil, foarte grei pentru şefii diviziei auto a mărcii Suzuki. Un brand specializat în maşini mici numai bune pentru oraş a fost martorul unei explozii a unor segmente considerate până de curând de nişă. Cum ar fi cel al SUV-urilor de oraş, în care Nissan Juke a revenit reper, deschizând drumul tuturor mărcilor de volum şi nu numai care-şi doresc un SUV de dimensiuni numai bune pentru oraşele aglomerate. Evident că, în acest timp, Suzuki să uita nedumerit în jur, SX4 fiind un model născut cu mult înaintea lui Juke şi conceput fix pentru clienţii acestui tip de maşini. Diferenţa este legată de faptul că SX4 nu a avut inspiraţia de a marşa pe partea glamour, fashion, trendy a zonei auto, astfel că discursul nonconformist al lui Juke a transformat optica tuturor clienţilor chiar dacă nu a fost primul venit în această clasă.

Aceeaşi poveste şi în segmentul superior: acolo unde Qashqai şi Tiguan au rupt, Suzuki venise acum mulţi ani cu modele precum Vitara sau Grand Vitara. Doar că, în timp ce maşinile la modă ale segmentului marşau pe o concepţie tinerească, modelele Suzuki - unele foarte capabile, de altfel - "păcătuiau" prin exprimarea bătrânească, greoaie, destinată unei nişe de fani ai off-road-ului.

Să ne înţelegem. Nu e nimic rău în faptul că te adresezi celor puţini care ştiu să te aprecieze la adevărata valoare. Doar că trăim cu toţii într-o era a veniturilor, iar o marcă precum Suzuki nu-şi permite să se bazeze exclusiv pe cei puţini pentru a supravieţui în jungla decisă de constructori care-şi doresc să bată 10 milioane de maşini vândute pe an.

În tot acest context, Suzuki a încercat să se adapteze. Iar din aceste încercări se naşte noul S-Cross, un SUV compact de dimensiunea lui Qashqai care-şi propune să atace într-un mod nonconformist pentru Suzuki un segment deja plin de maşini cu nume: De la Sportage la ix35, de la sus-numitul Qashqai la Tiguan şi de la noul val format din Peugeot 4008 şi Yeti până la soluţiile low-cost precum Duster. Logica celor de la Suzuki în ceea ce-l priveşte pe S-Cross? "Ne încadrăm ca preţ între Dacia Duster şi restul şi vedem ce iese".

Suzuki S-Cross (2013-2016)
1.6 DDIS 120CP 4x4 Man Elegance

  • Pret de pornire 16.300 €
  • Pret model testat 24.300 €
  • Taxa auto 81 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

S-Cross este un model lansat recent, aşa că nu veţi vedea prea multe pe stradă. Şi, dacă îl veţi vedea, veţi observa că pe spatele său scrie "SX4 S-Cross", ceea ce ar putea duce la o confuzie cu fratele mai mic care se va vinde în paralel. Pentru ca totul să fie clar în povestea noastră, am hotărât să denumim SUV-ul compact testat omiţând particula SX4 din nume. La fel a făcut şi Suzuki în România, deci suntem chit.

Până una-alta, sub numele ăsta stă o maşină interesantă care vine în două versiuni de motorizare, diesel şi benzină, ambele de 1.6 litri şi ambele de 120 CP. Acestea pot fi comandate cu tracţiune faţă sau 4x4 şi, în cazul benzinei, cu manuală sau CVT. Simplu şi uşor de ţinut minte. Noi am avut în test motorul diesel cu 4x4 şi singura cutie disponibilă pe acest model, o manuală cu şase trepte. În versiunea de echipare Elegance, unica mai dotată fiind Elegance Top. 

Este alegerea perfectă pentru cei care vor o maşină sinceră, ceva mai bine concepută decât un Duster şi cu un motor uşor mai capabil. Dieselul de 1.6 litri este destul de zgomotos la rece (am testat maşina în timpul ultimului val de zăpadă a iernii care tocmai a trecut), iar cutia este curată, cu rapoarte lungi construite pentru consum mic, deşi în unele momente timoneria părea că are nevoie de un rodaj suplimentar, pentru că agăţa în primele trepte. 

Cert este că, la fel ca în cazul majorităţii celorlalte modele Suzuki, nu vorbim despre o maşină construită neapărat pentru performanţe de şosea cât pentru a face faţă unor provocări peste medie în off-road. Astfel, pe S-Cross nu alegi între moduri de rulare "clasice", precum Sport sau Confort, ci dai de moduri care controlează mai degrabă tracţiunea, precum Sport, Auto sau Snow. Iar diferenţialul blocabil este accesat electronic prin apăsarea unui buton, moment în care S-Cross trage fără probleme în noroaie sau zăpezi îndeajuns de mari încât să îi sperie pe unii dintre adversarii din segment.

Consum

Zona motoarelor diesel de 110-130 de cai putere în acest segment este una îndeajuns de ofertantă pentru oricine. De la dCi-ul de 1.5 litri şi 110 CP de pe Dacia Duster până la 2.0 CRDI-ul de pe Sportage, vorbim de maşini construite pentru toate buzunarele şi pentru toate gusturile în materie de calitate a materialelor sau dotări. 

Într-o astfel de mare de oferte, fiecare alege după propriile criterii. Iar dacă criteriul este consumul, Suzuki are în mare as în mânecă. Pentru că S-Cross în versiunea 1.6 DDIS cu tracţiune integrală AllGrip afişează un fantastic 4.6 litri/100 km (sau chiar 4.4 litri dacă vorbim de versiunea Elegance Top, care are Start-Stop), cifre pe care nu le egalează absolut nimeni în segment. Este avantajul cilindreei mici cuplate la o cutie special dezvoltată pentru un consum mic. Ca reper, de cealaltă parte a segmentului stă un Skoda Yeti care, deşi are doar 110 CP, este afectat de cei 2.0 litri ai motorului şi vine la raport cu un consum mediu de 6.1 litri/100 km. De fapt, sub 5.0 litri/100 km coboară doar noua generaţie Qashqai pe 1.6 dCi de 130 CP (4.9) şi Peugeot 4008, care reuşeşte tot 4.9 litri, dar costă inexplicabil de mult, cu 10.000 de euro peste modelul Suzuki.

În viaţa reală, într-un Bucureşti în care zăpada se pregătea să dispară de pe hartă, S-Cross a afişat între 6.3 şi 9.0, în funcţie de cât de mult am apăsat pedala de acceleraţie. 

Performanţe

Vă spuneam că Suzuki nu a vrut niciodată să iasă în evidenţă prin performanţe pe asfalt. Co o excepţie: Swift, model care a atras destule pasiuni printre cei care şi-au dorit o maşină dinamică care să dribleze străzile oraşelor. Cert este că, dacă privim zona SUV-urilor Suzuki, avem în faţă un tablou de maşini de încredere şi care sunt capabile în soft-road şi off-road.

Este şi cazul lui S-Cross. Dacă la capitolul Consum vorbeam de campionul segmentului, zona performanţelor dinamice îi este net nefavorabilă modelului japonez. Cu 0-100 km/h în 13 secunde, S-Cross este depăşit de toţi ceilalţi competitori diesel din această zonă de putere, de la Duster (12.9 secunde) la "campionul" Nissan Qashqai (10.9 secunde). Viteza maximă este de 175 km/h, însă nu veţi ajunge aici decât dacă vă hotărâţi să încercaţi autostrăzile din Germania duminică dimineaţa, pe răcoare.

Interior

Suzuki S-Cross pare o maşină dezvoltată special pentru a fi pe placul clienţilor care vor un SUV accesibil din segmentul compact, dar nu le place sau nu îi interesează Dacia Duster. Materialele folosite de Suzuki sunt de calitate medie, soluţiile tehnologice fac parte şi ele din repertoriul unei maşini corecte şi atât, iar atenţia la detalii se încadrează în media segmentului. Partea bună este că, intrând fix la mijlocul prăpastiei dintre Dacia Duster şi restul lumii, S-Cross oferă, pentru ceva mai mulţi bani decât cei pe care îi dai pe un Duster (vreo 5000 de euro, mai exact), o serie de elemente suplimentare interesante, precum airbag-uri cortină sau pentru genunchii şoferului, selectorul modului de tracţiune/rulare, climatizarea automată cu acţiune pe două zone, farurile bi-Xenon sau luminile de zi LED.

Confortul nu a fost un element foarte atent lucrat de inginerii Suzuki, dar nu duci lipsă de elemente vitale în 2014, precum spaţiile mici de depozitare sau comenzile pe volan. Ele există şi-şi fac treaba corect.

Una peste alta, un S-Cross este o soluţie care, pe româneşte, împacă şi capra, şi varza. Nu te arunci în sume care depăşesc 23.000 de euro, dar dispui de elemente corecte şi, dacă asta contează pentru tine, de o siglă cu istorie în zona SUV-urilor. Nu ai un display central, pentru că aşa ceva nu e disponibil pe S-Cross, dar ai unul dintre cele mai încăpătoare portbagaje din segment (430 de litri, la egalitate cu cel al lui Qashqai şi depăşit doar de Tiguan).

Preţ de achiziţie

Aşa cum am spus anterior, în zona SUV-urilor compacte diesel de 110-130 de cai putere există oferte pentru oricine şi pentru orice buget. Şi pentru că maşina testată de noi a venit echipată în versiunea Elegance, peste care poţi comanda doar un pachet Top care conţine scaune din piele, acoperiş panoramic retractabil, jante de 17 inch şi Start-Stop, vom compara modelul Suzuki cu versiunile de top ale concurenţei directe, pentru o relativă echilibrare a forţelor în materie de opţiuni.

Dacă avem în vedere aceste criterii, preţurile din segment încep cu Dacia Duster, care în versiunea de top Laureate 4x4 costă 17.100 de euro. Urmează apoi un grup de modele care se învârt în jurul sumei de 25.000 de euro (Sportage, Yeti şi Tiguan), iar oferta din zona asta se termină cu noul Nissan Qashqai (preţ de listă 31.000 de euro) şi cu inexplicabilul Peugeot 4008, al cărui preţ este imens în comparaţie cu concurenţa: 34.200 de euro pentru 1.6 HDi de 115 CP în echiparea Allure.

Ei bine, în prăpastia de aproape 8000 de euro dintre Duster şi grupul de mijloc se încadrează perfect noul S-Cross 1.6 DDIS Elegance: cu 24.300 de euro preţ de listă dar cu o reducere de lansare de 2000 de euro, modelul japonez ajunge la 22.300 de euro. Pentru versiunea Elegance Top, clienţii trebuie să scoată din buzunar 24.000 de euro.

Aşa cum spuneam, poziţionarea SUV-ului Suzuki este una inteligentă şi oportunistă. Dacă nu vrei Dacia Duster, S-Cross devine următoarea opţiune până la "greii" segmentului. Rămâne de văzut câţi clienţi acceptă un astfel de compromis între preţ şi calitate.

Siguranţă

Suzuki S-Cross a fost testat de EuroNCAP anul trecut, iar rezultatul său a fost unul onorabil: cinci stele, cu 92% din punctele posibile adunate la capitolul protecţia adulţilor. Pentru a reuşi să adune toate stelele puse în joc de EuroNCAP, noul Suzuki S-Cross s-a bazat pe o armată de airbag-uri (frontale, laterale, cortină şi pentru genunchii celui de la volan), pe uşi ranforsate special pentru protecţie în cazul unui impact lateral, pe ABS, ABD, Asistenţă la frânare şi ESP, pe discuri de frână ventilate faţă/spate şi pe o serie de soluţii cărora nu le găseşti utilitatea decât la ananghie, precum senzorii de monitorizare a presiunii din pneuri.

Ţinută de drum

De obicei, SUV-urile din segmentele compact şi subcompact se bazează - dacă nu au la dispoziţie suspensii adaptive - pe o ţinută de drum echilibrată, care să mulţumească clienţii atât în oraş, mediul în care îşi desfăşoară în mod pregnant activitatea, cât şi pe şosele sau în aventurile care au loc pe lângă acestea. Evident, este foarte greu să găseşti o setare perfectă bună pentru orice tip de suprafaţă de rulare, compromisul ideal fiind încă o fata morgana pentru orice constructor auto de volum.

În aceste condiţii, Suzuki nu te minte. Japonezii vin cu o maşină înfiptă, cu suspensii care stau în media segmentului şi care fac casă bună cu cei care-şi doresc să simtă cât mai mult feedback din partea roţilor. Partea proastă este că oraşele româneşti desfundate şi gpurite după iarnă reprezintă provocări destul de mari pentru orice fel de maşină, astfel că vă recomandăm cu multă căldură jantele de 16 inch, care mai atenuează din riscuri şi disconfort.

Dacă ieşi de pe asfalt, S-Cross se descurcă onorabil. Virajele şi acele de păr nu sunt însă mediul propice pentru desfăşurarea de forţe în ceea ce-l priveşte pe SUV-ul nipon, ruliul şi subvirarea făcându-şi simţită prezenţa imediat ce treci de limitele unui şofer normal.

Vizibilitate

Cu excepţia stâlpului din stânga parbrizului, care te face să-ţi întinzi gâtul la virajele pe spaţii înguste, S-Cross vine cu soluţii ok la capitolul vizibilitate generală. Nu am avut senzori de parcare sau cameră, deci am fost nevoiţi să reînvăţăm să parcăm după metodele clasice, dar acest lucru nu a făcut decât să confirme faptul că, după ce treci prin câteva manevre de adaptare, S-Cross nu-ţi pune mari probleme la capitolul aprecierea distanţelor.

Trebuie spus că, exceptând poziţia la volan ceva mai înaltă, în S-Cross te simţi ca-ntr-o compactă hatch. De la spaţiu şi până la modul în care rulează. Iar unul dintre puţinele indicii legate de faptul că stâm la volanul unui SUV şi chiar mai mult decât atât este selectorul modului de tracţiune. 

Tehnologie

Suzuki nu a investit milioane de euro în dezvoltarea unei interfeţe grafice cu care să rupă gura târgului, alegând să meargă pe cartea soluţiilor tehnologice clasice. Primul lucru pe care-l observi este faptul că S-Cross nu dispune de un display central de dimensiuni mari nici măcar în echipările de top sau opţional, afişajul funcţiilor de bază ale maşinii fiind realizat pe un ecran aflat între ceasurile de bord. Acesta te ajută să-ţi conectezi telefonul, aici vezi afişajul computerului de bord şi tot aici ai legătura directă cu soluţiile audio alternative pe care le foloseşti în viaţa de zi cu zi. Pe bord şi pe consola centrală, comenzile sistemului audio şi ale climatizării sunt şi ele afişate pe două ecrane modeste, care îţi oferă informaţiile vitale şi atât.

Suzuki putea să se agite ceva mai mult la acest capitol, mai ales că până şi Dacia ne-a arătat odată cu facelift-ul lui Duster că se poate ca tehnologia să facă parte dintre soluţiile posibile şi în acest segment. Pe de altă parte, dacă nu eşti nebun după culori şi mergi pe cartea clasică, s-ar putea ca S-Cross să te "îmbrace". Mai ales că, în rest, ai la dispoziţie mai toate micile sisteme care te ajută atunci când ai nevoie: de la climatizare automată la cruise control şi de la slotul USB la comenzile pe volan. Cert e că, privind la rivali, se putea mai bine. Şi probabil că la viitorul facelift vom vedea mai multă tehnologie adoptată pe SUV-ul nipon.

Design

Suzuki S-Cross este o prezenţă agreabilă pe şosele. În partea frontală, luminile de zi LED şi farurile cumva supradimensionate scot în evidenţă o maşină modernă, uşor nonconformistă. În profil şi de la spate, S-Cross aminteşte de prima generaţie a lui Qashqai, cu tente de haiducie experimentală. Una peste alta, nu te vei face de ruşine cu noul tău S-Cross, iar apariţiile rare ale modelului prin oraş ar putea chiar să te ajute la imagine, dacă ne întrebi pe noi.

Nu ne-a placut

  • Performanţe slabe pe şosea
  • Interior auster
  • Tehnologie mediocră
  • Motor zgomotos
Date tehnice - Suzuki S-Cross (2013-2016) 1.6 DDIS 120CP 4x4 Man Elegance
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4300
Putere maxima CP (rpm)
120 (3750)
Latime mm
1765
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1580
Viteza maxima km/h
175
Greutate kg
1305
Acceleratie 0-100 km/h s
13.0
Ampatament mm
2600
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
47
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
430
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Suzuki S-Cross (2013-2016)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (14)

  • Voi chiar ati testat masina sau dezinformati? acea acceleratie este pt. modul auto, pe sport acceleratia este sub 10 s, sau cel putin asta sustine autoexpres. http://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/85253/nissan-qashqai-vs-rivals
    8 15
  • mircea
    @mm
    Nu, am găsit-o în pădure cu pozele lângă ea. În ceea ce privește problema ta, http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/noul-s-cross-diesel/noul-s-cross-1-6-ddis-elegance-allgrip/
    17 7
  • Nota de la ,,Performante,, mi se pare cam subiectiva. Daca ,,mm,, are dreptate, chiar e tendentioasa. Performantele unui SUV compact nu stau numai in ,,cat prinde suta'' , corect?Conform punctajului, Duster e mai bun, nu, insa sigur aici e muuuult de discutat.uN 4.0-4.1 era mai corect. Si spun asta deoarece daca era Renault , lua 4.3!Pe verificatelea, in arhiva...
    13 6
  • Am facut de curiozitate un calcul legat de media notelor (stelelor) acordate. Atat la S-Cross cat si la Duster. Aste deoarece initial m-a nedumerit nota finala mai mare a Duster-ului. Luate individual notele par echilibrate si facand media am constatat ca este corect calculata. Nu pot decat sa concluzionez ca, chiar daca per ansamblu un model poate parea inferior altuia mai sus clasat, pot fi anumite repere care ii sporesc nota finala. Asa ca ar fi mai bine sa nu ne orientam exclusiv dupa nota finala cand comparam unele modele ci sa analizam in detaliu, pentru ca unele aspecta pot avea importanta diferita in functie de preferintele fiecaruia.
    16 4
  • @Automarket

    Ca de obicei, atunci cand este vorba de modele 4x4, sunteti extrem de zgarciti in a da detalii despre modul efectiv in care functioneaza tractiunea integrala. Ca-s niste butoane in masina cu ajutorul carora se poate pot face anumite selectii, poate sa observe si un neavenit. Dar ce se intampla exact, in ce procente este repartizata tractiunea, intre punti intr-un mod selectat sau in altul,cum se efectueaza repartizarea resprectiva, daca tractiunea integrala este permanenta sau una dintre punti se cupleaza printr-o anumita manevra si in acest caz, care ar fi acea punte, toate aceste sunt detalii asupra carora niste specialisti ca voi ar trebui sa se informeze si sa ne informeze si pe noi.
    22 1
  • e un haldex mihaita, 100% fata in mod normal. nu stiu insa daca e al lor sau tot dezvoltat de Magna. cvt`ul vine si cu padele pe volan, cred ca standard.
    1 3
  • @Mog

    Multumesc,Un haldex cu diff. blocabil, ca la Pandai ... Interesant. E interesant de stiut daca e dezvoltat tot de Magna, avand in vedere ca, spre deosebire de vechiul model, din cate stiu, noul SX4 nu mai are un omolog in gradina Fiat (Sedici), Magna fiind un furnizor traditional al italienilor.
    3 0
  • e facut tot de Magna sigur. apare in lista lor de clienti. bine, acolo apar cam toti marii producatori, mai putin Mitsu, Subaru, Rover...care le au pe ale lor in-house.
    2 0
  • New ALLGRIP 4WD technology
    ALLGRIP is Suzuki’s new-generation 4WD created by evolving the company’s renowned 4WD technologies to provide driving enjoyment and peace of mind under diverse conditions while promoting economy and limiting the strain which 4WD cars place on the environment. The four-mode 4WD system in the new SX4 embodies ALLGRIP technology.
    Four-mode 4WD system
    The 4WD system has four driver-selectable modes – auto, sport, snow, and lock – to enable optimal control according to the road and driving conditions. The driver selects the modes using a simple push-and-turn dial on the centre console.
    • AUTO
    The AUTO mode prioritises fuel economy in typical driving conditions. The system uses 2WD by default. It switches to 4WD if it detects wheel spin.
    • SPORT
    The SPORT mode is ideal for twisty roads. The system makes maximum use of 4WD in response to accelerator inputs. At low- and mid-range engine speeds, the system alters the accelerator/torque characteristics to optimise engine response and cornering performance.
    • SNOW
    The SNOW mode is optimal for snowy, unpaved, and other slippery surfaces. The system uses 4WD by default. It optimises 4WD control in accordance with steering and accelerator inputs in order to enhance traction and stability on low-friction surfaces.
    • LOCK
    The LOCK mode is designed for extricating the car from snow, mud or sand. The system distributes high torque to the rear wheels continuously.
    The new SX4 is at the forefront of Suzuki’s development work. Offering motorists greater opportunities thanks to the four-mode 4WD system, the SX4 is the perfect family car, suited to daily use and weekends away. This new 4WD vehicle is set to be enjoyed by more people than ever before.
    Suzuki will continue to develop and offer new 4WD values, which is one of its core competencies, through ALLGRIP to meet changing demand addressing performance, safety and economy.
    2 0
  • deci e posibil sa fie facut de ei. nu gasesc nimic relevant pe net. ce am gasit interesant si nu stiam, ca e construit in Ungaria.
    2 0
  • Acest model destul de reusit se adreseaza unei categorii mici de cumparatori,deoarece pretul la Duster e mult,mult prea redus,chiar in versiunea de top,Laureate,a acestuia ..aprox 17.100 euro..deci diferenta de pret,bate concurenta..
    1 1
  • @mog

    Multumesc pentru detalii ... Da, cu exceptia catorva modele (Jimny, Swift 4x4, Vitara) multe dintre modelele comercializate de Suzuki pe piata Europeana sunt fabricate in Ungaria (IDefunctul Ignis, Swift 4x2, Splash, SX4).
    0 0
  • Ma amuza ca "Nu ne-a placut: Performanţe slabe pe şosea, Interior auster,
    Tehnologie mediocră"
    In timp ce comparatia principala o faceti cu Duster?
    In primul rand masina nu este destinata obtinerii de performante pe sosea, iar cea pe care o are este onorabila. Cu ce te ajuta ca ajungi la 100km/h in 10sec. si nu in 13sec.?
    In al doilea rand, daca interiorul acestei masini e auster, Dusterul pe care-l laudati atata cum e? Saracacios? Anost? Butucanos? Banal?
    Si in ultimul rand , la 5 stele NCAP, allgrip 4WD, ESP, discuri spate, samd voi numiti asta "tehnologie mediocra"?Doar pentru ca nu are bordul plin de bling-bling? jenant! As vrea sa stiu daca macar are de gand sa puna Renault pe Duster multe din tehnologiile pe care le are S-Cross. sau daca va avea vreodata 5 stele NCAP. Sau e alta gama de masini, nu?
    5 1
  • Alo, Automarket ! Aveti articole destul de bune si este pacat sa dezinformati. Iata cum arata un comparativ, http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/sx4-s-cross/66609/suzuki-sx4-s-cross-vs-rivals
    vedeti partea de performante, unde se tine cont de reprize, vedeti si partea cu franarea care nu este de neglijat.

    Nici cei de la autobild nu prea sunt de acord cu concluzia voastra S-cross 3,9 duster 4,2. http://www.auto-bild.ro/teste/duelul-suv-urior-dacia-duster-vs-suzuki-sx4-s-cross-29088.html
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru