de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 11.05.2010
-
-
Trimite pe:
Va mai amintiti de naveta USS Enterprise, cu al sau capitan Jean Luc Picard? Aceasta era burdusita de tehnologie si era extrem de spatioasa, fiecare pasager avand la dispozitie un spatiu impresionant atunci cand se afla in pozitie de lupta. La exterior, naveta nu parea sa fie atat de spatioasa, dar toate secventele de la interior sfidau aparentele, prezentand un model mult mai mare decat parea sa fie. Ce ar conduce Jean Luc Picard in secolul 21, mai ales daca ar avea o familie? Un posibil raspuns ar fi Skoda Superb Combi, deoarece i-ar satisface in mod sigur necesitatile in materie de spatiu si automatizari.
-
Pret de pornire
21.494 €
-
Pret model testat
31.160 €
-
Taxa auto
407 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
La bordul navetei spatiale Enterprise, Jean Luc Picard trebuia sa dea ordine unui subordonat pentru a "schimba" treptele de viteza. In cazul lui Superb Combi TDI CR de 2.0 litri, Capitanul Picard nu ar trebui sa spuna nimic, deoarece "subordonatul" sau tacut este transmisia DSG cu sase trepte. Asadar, avem de a face cu un diesel de 170 CP la 4.200 rpm si 350 Nm inca de la 1.750 rpm. Pe o masina de familie de 1.669 kilograme, veti crede ca Superb Combi este submotorizat chiar si in versiunea de 170 CP. Testul nostru ne-a aratat insa un model cu o motorizare echilibrata, ce ofera reprize potrivite spre bune si o silentiozitate de individat. Silentiozitatea acestui motor este atipica pentru un TDI, nivelul de decibeli si vibratiile emise de acesta fiind mai apropiate de un motor otto decat de un diesel. Revenind la perechea motor-transmisie, transmisia DSG poate fi operata automat in modurile Drive sau Sport, sau soferul poate schimba treptele de viteza dupa bunul plac cu ajutorul padelelor de pe volan sau al manetei schimbatorului de viteza pentru momentele in care acesta ramane singur in masina. Practic, nu ai niciun motiv sa treci in modul manual in timpul utilizarii zilnice, acest mod fiind necesar doar pentru momentele in care simti nevoia sa ai control 100% asupra cutiei de viteze intr-o depasire sau pe o serie de viraje si nu te-ai obisnuit cu ritmul in care schimba treptele de viteza unitatea DSG. Sau daca ai nevoie de o frana de motor serioasa. La apasarea brusca a pedalei de acceleratie pana la fund, Superb Combi da impresia unui boxer care se impinge in corzile unui ring pentru a aduna energie potentiala, dupa care alearga spre adversarul sau, in cazul asta – soseaua libera din fata. Raspunsul la pedala al transmisiei DSG este foarte bun si acopera micile ezitari ale unitatii TDI in regimul de turatii de sub 2.000 rpm. Odata ce treceti de 2.000 de rotatii pe minut, veti observa ca propulsorul TDI common rail al acestui model este foarte viu pana la aproximativ 4.300 rpm, turatie extrem de ridicata pentru un TDI si mare pentru un diesel. Daca veti forta nota si veti ramane in acest regim de turatie pentru prea mult timp, nu veti castiga mare lucru, decibelii emisi de motor nefiind un lucru pozitiv. Rapoartele transmisiei DSG sunt optimizate pentru economie de carburant, dat fiind faptul ca in treapta a 6-a, la viteza 120 km/h, motorul are o turatie de 2.250 rpm. Motorizarea testata pare sa fie una dintre cele mai potrivite pentru aceasta caroserie, fiind printre primele pe care le recomandam unui client de Superb Combi.
Consum
Un model de familie, indiferent cat de mare este – in cazul acesta 4.830 milimetri lungime si o masa de 1.669 kilograme – trebuie sa consume putin. Transmisia DSG si motorul TDI CR se achita cu bine de atributii in acest caz, obtinand un consum de 8.7 litri la rularea in mediul urban si 5.5 litri la rularea in mediul extraurban. In cazul unui drum pe autostrada, Superb Combi TDI consuma 5.9 litri la suta in conditiile in care rulati cu o viteza constanta de 120 km/h, in timp ce o rulare mai agresiva ar urca valoarea consumului de carburant la 7.8 litri la suta de kilometri. Astfel, avem un model care "tine cu casa" cand vine vorba de consum si ofera un spatiu de incarcare imens, alaturi de un spatiu generos pentru genunchi.
Interior
Odata ce te-ai urcat la volanul lui Skoda Superb Wagon vei observa un design sobru si o plansa de bord la fel de eleganta ca exteriorul acestui model. O serie de artificii de design iti dau impresia ca te-ai urcat intr-un model premium, printre acestea fiind si cotiera centrala Maxi, ce are un afisaj digital al climatizarii si pentru pasagerii din spate. Exemplarul testat a fost echipat din fabrica cu un plafon din sticla retractabil, ce oferea o priveliste deosebita si o ambianta speciala. Ergonomia este la mare pret pentru cei de la Skoda, iar toate comenzile sunt puse la indemana soferului. Pentru a ne arata ca modelul este gandit sa transporte cinci pasageri in deplin confort, cei de la Skoda au amplasat trei guri de ventilatie pentru ocupantii banchetei din spate. Singurele elementele care nu iti dau senzatia de premium sunt materialele care acopera scaunele si cotiera, care sunt ceva mai rigide decat ne-am fi asteptat si par sa fie extrem de usor de murdarit. Alegerea unei tapiterii din piele ar putea rezolva aceasta problema. Atat ocupantii locurilor din fata, cat si pasagerii din spate sunt rasfatati cu spatiu pentru genunchi, iar locul pentru cap este generos pentru toti pasagerii care au o inaltime normala. Singurul pasager care ar putea sa fie deranjat de nivelul spatiului pentru cap este cel care ocupa locul central al banchetei din spate, dar chiar si acesta va sta destul de bine daca nu este mai inalt decat media. Nivelul de spatiu oferit genunchilor aminteste de o limuzina de clasa premium cu ampatament marit, chiar daca nu adoptam o pozitie corecta pe bancheta din spate. In aceasta goana pentru spatiu cat mai mare la interior, celor de la Skoda le-au "scapat" totusi cateva spatii de depozitare, a caror lipsa s-a facut simtita in incercarea de a ne goli buzunarele de telefoanele mobile, portofele si alte elemente care isi au locul in aceste zone. Portbagajul poate fi deschis fie de la interior, fie de la manerul de la exterior si este operat 100% eletric. Acesta are trei niveluri de deschidere, iar podeaua dubla a acestui model ofera un volum al portbagajului intre 633 si 1.865 de litri spatiu de depozitare. Acest spatiu este complet plat si are si puncte de amarare pentru a evita miscarea bagajelor in viraje. Portbagajul poate fi deschis pe trei niveluri diferite de inaltime – in functie de necesitati si de spatiul disponibil deasupra lui Superb Combi, iar cehii au inclus chiar si o lanterna cu LED-uri in acesta. Gadget-urile nu se termina aici, modelul din Mlada Boleslav fiind echipat cu o umbrela ascunsa in portiera soferului – facilitate intalnita doar la modelele Rolls-Royce, in timp ce bancheta din spate integreaza o plasa de protectie care se prinde de tavan, ce are rolul de a preveni intruziunea bagajelor in habitaclu. In ciuda unor materiale pregatite pentru rezistenta, nu pentru calitate si aspect, Skoda Superb Combi puncteaza bine la capitolul interior, oferind in acelasi timp cel mai mare spatiu in portbagaj si pe bancheta din spate din clasa sa.
Preţ de achiziţie
Exemplarul testat este in versiune de echipare Elegance si are un pret de 31.160 de euro cu TVA inclus. De mentionat faptul ca acest model era echipat cu o serie de dotari optionale, versiunea de baza a lui Skoda Superb Combi 2.0 TDI Elegance avand un pret de pornire de 28.395 de euro cu TVA inclus. Cea mai ieftina versiune a lui Superb Combi pleaca de la 20.403 euro cu TVA inclus si beneficiaza de un motor 1.4 TSI de 125 CP si 200 Nm, cuplat unei transmisii manuale cu sase rapoarte. Versiunea de baza a lui Superb Combi cu motorul si transmisia mentionate mai sus are un pret de pornire mai mic decat cel al rivalilor sai – vorbim aici de Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Exec, Toyota Avensis Station Wagon 2.2 D-CAT Elegance 6AT si Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Ecotec A6 Edition. Singurul rival mai ieftin este Laguna Estate 2.0 dCi cu transmisie automata, care vine insa cu 20 de cai in minus.
Siguranţă
Skoda Superb a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP, avand o protectie de 90% a ocupantilor adulti si 81% a copiilor. Pietonii sunt protejati in proportie de 50%, iar gradul de asistare electronica este de 71%. Testul de impact din spate i-a conferit lui Superb 2.2 puncte, ceea ce reprezinta un rezultat mediu, aflat la “granita” dintre un rezultat bun si un rezultat defavorabil. De mentionat faptul ca specialistii de la EuroNCAP au testat versiunea Ambition, in timp ce noi vorbim de versiunea Elegance. Scaunele lui Superb sunt echipate cu functie WOKS, ceea ce inseamna ca tetierele au fost optimizate pentru protecita in cazul impactului din spate. Superb a inregistrat rezultate bune la protectia genunchilor si picioarelor pasagerilor din fata, iar impactul lateral a obtinut punctajul maxim. Pentru ca vorbim de un model pentru familie, protectia copiilor a fost cotata cu maximum de puncte, dar cei de la Skoda au fost penalizati pentru ca soferul nu este avertizat in suficienta masura de pericolele amplasarii unui scaun de copil fara dezactivarea airbag-ului, precum si din cauza faptului ca starea airbag-ului din dreapta nu este suficient de clara pentru sofer.
Ţinută de drum
Un lucru estential la orice model de familie este confortul. Fiecare parinte vrea sa stie ca masina pe care o cumpara ii va tine copii in puf, fara a-si neglija confortul personal. Superb Combi indeplineste cu brio aceasta atributie, reusind sa estompeze imperfectiunile drumului, prezentand o rulare extrem de lina. Aceasta rulare lina penalizeaza condusul ceva mai sportiv, orice curba atacata cu curaj avand ca urmare interventia delicata a sistemelor de siguranta pentru a contracara subvirarea. Puntea spate a acestui model are tendinta sa alunece destul de usor pe suprafete cu aderenta scazuta, dar electronicele cu care este echipat Superb Combi tin in frau aceasta tendinta usor supraviratorie. Zgomotul la rulare este redus si de habitaclul generos, care se comporta ca o camera extrem de mare atunci cand vine vorba de un sunet din exterior, cu exceptia ecoului aferent. Directia lui Superb Combi este precisa si usor de manevrat, oferind un raspuns adecvat in orice situatie, iar volanul reglabil pe intaltime si profunzime ajuta soferul sa se puna in cea mai potrivita pozitie pentru caracteristicile sale fizice. Astfel, soferul lui Superb Combi nu ar trebui sa aiba probleme nici la parcare, nici pe serpentine.
Vizibilitate
Superb Combi ofera un nivel potrivit al vizibilitatii, pragamatismul ceh nefacand multe compromisuri legate de vizibilitate in avantajul designului. Astfel, oglinzile laterale si oglinda centrala au dimensiuni mai mult decat potrivite, iar inclinatia montantilor A nu incurca soferul. Luneta de dimensiuni generoase si montantul C ajuta si ele la parcari, desi in unele situatii-limita intampini dificultati din cauza lungimii masinii. Plafonul din sticla iti permite sa vezi cu usurinta semaforul si face deliciul celor din interior intr-o zi senina. Geamurile laterale, luneta si chiar plafonul din sticla erau acoperite cu o folie cu protectie UV, pentru reducerea nivelului de lumina si, evident, de caldura care intra in masina intr-o zi de vara.
Tehnologie
Skoda a echipat Superb Combi cu toate elementele necesare unei familii, alaturi de o serie de elemente in plus pentru confortul soferului. Exemplarul testat benficia de duze stropitoare parbriz incalzite, comenzi pe volan, o unitate Radio-CD cu MP3 player operat prin intermediul afisajului LCD, plafon din sticla operat electric, sistem de acces si pornire fara cheie, intitulat sugestiv Kessy – premiera pentru Skoda si alte elemente similare. Din lipsa de dotari nu lipseste sistemul tempomat, climatizarea pe doua zone, incalzirea in scaune pe trei trepte si alte elemente de acest gen. Nu am inteles de ce inginerii Skoda nu au echipat acest model si cu un sistem de deschidere al portbagajului din telecomanda Kessy, din moment ce tot au ales sa ridice stacheta la un alt nivel in ceea ce priveste tehnologia instalata pe Superb Combi. Totodata, portbagajul poate doar sa fie deschis de la butonul din interior, dar inchiderea poate fi realizata doar prin apasarea butonului de inchidere montat pe usa portbagajului. De ce? Nu am reusit sa aflam nici noi.
Design
De ceva vreme, Skoda merge inainte cu o linie de design care evidentiaza clar modelele cehe in lunga lista a concurentilor directi. Iar acest lucru se aplica foarte bine in cazul lui Superb. Lansarea celei de-a doua generatii din era moderna a celor de la Skoda – Superb fiind numele unui model mai vechi al acestui constructor, a adus cu sine o linie de design foarte atragatoare, care nu a fost deloc stirbita de aparitia unei versiuni break. Din contra, versiunea Combi a lui Superb ofera un aspect extrem de elegant, rafinat, si pe alocuri chiar dinamic, care diferentiaza acest model de “varul” din Wolfsburg. In ciuda dimensiunilor mari, modelul ceh nu pare sa fie supraponderal, iar liniile dinamice ale acestui model il transforma pe Superb Combi intr-o alegere interesanta pentru orice familist. Principalele imbunatatiri notabile le putem observa la nivelul posteriorului, destul de sters in comparatie cu "fata" mult mai lucrata. Portbagajul mai mare a fost integrat placut in design-ul modelului, renuntand la impresia ca acesta a fost adaugat ulterior. Blocurile optice dizgratioase ale generatiei precedente au fost inlocuite cu un set mai aspectuos, care se potriveste bine cu aspectul acestui model. Dezavantajul lui Superb Combi: rivalii arata mai bine.
Ne-a placut
- Spatiu interior generos
- Motorul si transmisia potrivite
- Design elegant
- Liderul clasei la spatiu de incarcare
Nu ne-a placut
- Numarul redus de spatii depozitare fata
- Suspensie prea cuminte
- Inconcordanta a calitatii materialelor de la interior
- Imposibilitatea deschiderii portbagajului din telecomanda Kessy
2. au revizuit electronica?
Avand in vedere popularitatea modelelor combi pe piata vesteuropeana este pe deplin justificat acest lucru.
O oferta foarte tentanta pentru o masina de familie , lipseste insa parca un diesel mai nobil v6 sau macar mai puternic la 200cp undeva , dar probabil ca dublata de o tractiune integrala ar fi intrat serios peste felia A6combi
imoove
Renault LAGUNA Estate GT Line 2.0 litri diesel 150 CP, 340Nm/2000 rpm, cutie automata cu mod secvential in 6 trepte este la 20.400 euro cu TVA.
Sunt aproape 11.000 euro diferenta !!! La banii astia poti sa-ti iei un DUSTER sau o alta masina de clasa compacta !
Pe de alta parte, pretul amintit de tine nu e corect. Nu comparam promotii de sezon si alte reduceri de pret, pentru ca nu e corect fata de rivali. Comparam exclusiv preturile de lista. Iar aici, diferenta dintre cele doua e de 5000 de euro. O diferenta oarecum normala in conditiile in care Laguna are 150 CP, iar Superb 170.
Mie unu nu-mi place forma rotunjita in spate, si din cate vad s-au luat dupa fabia, tot asa se termina spatele, adica urat.
Interiorul in schimb e bine lucrat, si are o ambienta placuta.
in marketing diferenta de 20 CP se traduce cel mult prin 1.000 de euro. Cutia dsg e 1.000 euro in plus fata de CVA Laguna. Dotarile se pot echivala. Rezulta o diferenta de pret de peste 4.000 de euro! Pentru ce?
La interior Laguna a fost recunoscuta pentru calitatea premium, cu finisaje excelente, materiale atent alese si confort acustic...
Chiar si pt un break, ca tinuta de drum e mai dinamica Laguna.
Si da, am condus-oin mai multe randuri, deci stiu ce scriu.
Plus ca Laguna e mai sigura si arata de 1000 de ori mai bine decat soda asta... O alta chestie e ca motorul 2.0 dCI e generatie mai noua, fiind conceput la vreo 5 ani dupa 2.0 TDI
Inca odata intreb: pentru ce? pentru ce sa dai peste 4000 de euro in plus pentru o barca mancatoare de ulei?
http://www.zf.ro/companii/renault-laguna-estate-break-cu-veleitati-premium-in-segmentul-mediu-3095493/
Esti foarte frustrat de o tin intruna cu consum de ulei la TDI.
Orice masina mananca ulei fie Bmw, Mercedes, Audi depinde de cum conduci daca faci liniute si pleci cu scartaiala mereu, iti consuma ulei si scuter-ul, asa ca depinde cine conduce masina un om sau un cretinoid.
Laguna e un Logan de lux - zdrangane chedere, plastice ..etc la service se stie piese mai scumpe ca la Bavaria Motors, Gigi Duru care repara Logan repara si Laguna daca nu stai langa masina la revizie iti baga Dacia Oil ( prista oil bulgaria) si in factura ai trecut ELF ca doar traim in romania. La capitolul service Skoda dupa parerea mea stau cel mai bine avem o flota de Fabia la firma.
La niciun Renault nu se pune Dacia Oil la reprezentanta. Cunosc reteaua mult mai bine ca tine. Asta-s niste minciuni nesimtite din partea ta.. Si daca minti in privinta asta, minti si in alte privinte.
E bine venit un diesel care scoate in hartii un timp sub 9 secunde cel putin in hartii.
Asteptam concurenta sa vina cu motoare mai performante, mai ieftine si mai economice. Cat mai aproape de cazul ideal.
daca asta nu ti se pare scump inseamna k traiesti pe alta planeta.
renaultu merge dupa un princiu preturi mai mici fata de concurenta si la revizii te rupe.
exista 2 variante de motorizare (1.8t 160 cp si tdi ul asta de 170cp) care se pot completa si cu tractiunea integrala.nu e sistemul audi quatro, e haldex, dar tot e ceva.
Atat timp cat vorbim din auzite, parerile noastre sunt irelevante.
Oricum, am vazut si Aro in reprezentanta Reno/Dacia dar si Reno in reprezentanta VW.
Asa ca ne porcaim pe aici si baietii destepti tot 70Lei/ora +TVA incaseaza la manopera.
Si stiu si de cei cu 65Lei/ora +TVA dar nu e chiar asa de mare diferenta incat sa merite sa ma duc la ei.
Si nu, nu ma duc la nea Bebe din spatele blocului :P
ps:mult domnule 70 lei ora,atat e la reviizii!! o revizie normala 180-190 lei la fiat(ulei ,filtru ulei,set huse scaun si volan+ manopera )
problema cu consumul de ulei este destul de sensibila pentru posesorii de TDI ... amuzant . . . totusi nu cred ca "legenda" sa nascut din rautatea posesorilor de BMW, gelosi pe pasaturile tdi :)
o alta treaba.. cica motoarele functioneaza in "paramatri" cu un consum de ulei destul de mare ... citisem despre niste motoare care merg "bine" consumand 400g de ulei la 1000km :)
3.6 FSI 4x4 191 (260) - M6 - 33.000 cu tva
3.6 FSI 4x4 191 (260) - DSG6
2.0 TDI CR DPF 4x4 125 KW(170 CP) - M6 - 27.300 Euro cu tva
1.8 TSI 4x4 118 KW(160 CP) - M6 - 26.000 Euro cu tva
Nu cam confundati voi TDI PD cu TDI CR? Adica ii tot una daca zic ca se mananca rahat pe aici cum mananca un motor VAG PD sau un CR ulei ?
Oricum, Skoda incearca marea cu degetul sa vada ce si cat poate intr-un segment in care clientul vrea mult la suma de bani platita.
@Automarket: de curiozitate, cu ce anvelope a venit echipata?
Am avut o surpriza cu cineva care a cumparat o Octavia noua si a venit cu Matador MP14, ceea ce mi se pare bataie de joc.