Joi, 04.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Până acum câteva luni, Skoda avea un singur reprezentant în segmentul compact. Unul bun, cu performanţe excelente implicit în România, un lucru cu atât mai valoros pentru marca cehă cu cât foarte puţine modele de pe piaţă se pot lăuda cu cifre bune într-o piaţă aflată în regres continuu de vreo cinci ani încoace. Problema este că marca din Cehia a văzut în Octavia un model cu potenţial mult mai mare, astfel că a decis să schimbe echipa câştigătoare, un lucru care se întâmplă rar în mod normal şi aproape deloc în perioadă de criză economică.
Rezultatul schimbărilor impuse de diriguitorii Skoda au apărut anul trecut, moment din care Skoda nu mai are în gamă doar un model compact sedan, ci două. Unul este Rapid, care practic îi ia locul lui Octavia Tour, iar celălalt este noul Octavia, un hatchback cu profil de sedan venit într-o generaţie complet schimbată, reambalată şi construită pe platforma MQB, acolo unde Grupul Volkswagen a plantat şi noile generaţii VW Golf, Audi A3 şi Seat Leon. Ar putea părea o decizie ciudată, mai ales că cele două modele seamănă extrem de bine. Şi totuşi, platforma MQB, materialele, construcţia şi atenţia la detalii fac din noua Octavia o maşină net superioară în comparaţie cu Rapid.
Evident, Octavia se bate în continuare cu aceiaşi rivali, în speţă cu Fluence, Astra Sedan şi Ford Focus sedan. Fie vorba între noi, însă, deşi n-o spune clar, Skoda trage cu ochiul la segmentul superior, de unde vrea să aducă mulţi clienţi care îşi doresc acelaşi nivel tehnologic, dar o maşină mult mai ieftină. Altfel spus, mai multă maşină pentru bani mai puţini. Iar Octavia este arma perfectă a celor de la Skoda în acest război neanunţat, nerecunoscut, neoficial.
Skoda Octavia (2013-2017)
1.6 TDI 110CP Man Active
- Pret de pornire 14.256 €
- Pret model testat 23.624 €
- Taxa auto 50 €
Motor / Transmisie
Segmentul compact a fost şi este de când se ştie un câmp al bătăliilor între dorinţe, idealuri şi realitatea necesară. Într-o clasă în care îţi poţi cumpăra maşini care trec de 300 de cai putere şi în care timpul 0-100 km/h este vecin cu cel al fostelor motoare aspirate de litraj ridicat pe maşinile sport ale deceniilor trecute, restricţiile morale, economice şi de spaţiu duc aproape întotdeauna la alegerea unor motoare mici, eficiente şi relativ ieftine. Acesta este şi cazul versiunii testate de noi, un 1.6 TDI de 105 CP care are toate şansele să devină - dacă nu a făcut-o deja - noul "2.0 TDI" al epocii recente la capitolul popularitate.
Este un motor pe care îl regăsim pe majoritatea modelelor de segmente inferioare ale Grupului VW, astfel că nu voi intra din nou în discuţii legate de elasticitate, motricitate şi feeling. Cert este că 1.6 TDI va fi cu siguranţă preferatul publicului după un simplu test la dealer: în oraş este îndeajuns de capabil încât să nu te facă leneşul cartierului, iar în afara lui îţi scoate ochii cu un mini consum pe care nu poţi să nu-l iubeşti. Pentru taţii care nu caută decât pace pe pământ, linişte în viaţă şi membri calmi ai familiei, va fi alegerea ideală în gama noii Octavia.
Un minus pe care i-l putem imputa lui Octavia 1.6 TDI este cutia manuală cu cinci rapoarte. Nu e vorba de funcţionarea în sine sau de liniaritate, care sunt croite pe profilul "calm" al maşinii, ci de faptul că toţi vecinii cu Fluence, Astra sedan sau Focus îţi vor râde-n nas cu cele şase rapoarte ale lor la discuţiile pur filosofice despre maşini care au loc în faţa blocului. E adevărat însă că poţi să-ţi comanzi cutia DSG pe acest motor, iar raportul de forţe se schimbă dramatic în favoarea ta.
Consum
Pentru că Octavia 1.6 TDI prezintă cea mai mică putere efectivă în gama motoarelor diesel din plaja 100-115 CP în acest segment, ne aşteptam ca şi consumul să fie unul dintre cele mai bune. Aşteptările ne-au fost confirmate şi mai mult decât atât: Octavia consumă în regim mediu mixt 3.8 litri/100 km, deci cu minimum 0.5 litri/100 km în raport cu adversarii săi direcţi (diferenţa urcă până aproape de un litru în cazul lui Fluence). Mai mult, datorită pachetului botezat Greentec şi care e disponibil standard pe modelul ceh, Skoda Octavia afişează un consum cu 0.6 litri mai bun decât o face acelaşi motor cuplat la aceeaşi cutie de viteze pe fratele mai mic Rapid. Secretele: Start-Stop, reutilizarea energiei la frânare, treapta a cincea lungă şi optimizată pentru un consum bun şi anvelope cu rezistenţă reduse la înaintare.
În viaţa reală din Bucureşti, Skoda Octavia 1.6 TDI a afişat o medie care a variat în jur de 6.5 litri la 100 de kilometri. Maşina era însă aproape nouă, deci cifrele au şanse mari să se aşeze după câteva mii de kilometri.
Performanţe
Dacă vă veţi trezi vreodată să încercaţi un 0-100 km/h în paralel cu vecinii care-şi duc dimineaţă copiii la aceeaşi grădiniţă, vei avea surpriza de a afla că 105 CP pe Octavia bat la sprint cei 110 CP ai lui Fluence şi Astra Sedan, dar şi cei 115 CP ai lui Focus sedan. Diferenţele nu sunt deloc mari (Octavia are 10.8 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce rivalii săi vin cu 10.9, 11.0 sau - în cazul lui Astra sedan - 12.4 secunde), dar matematica nu poate fi contrazisă. La capitolul viteză maximă, Octavia 1.6 TDI este din nou pe prima poziţie între modelele comparabile direct, cu 194 km/h.
Paranteză: "fraţii mai mici" de pe Rapid vă vor lua faţa cu cele 10.4 secunde afişate de fişa lor tehnică. Nu ştim exact de unde vine această prăpastie destul de sănătoasă, pentru că diferenţa de mase între cele două modele este de doar 40 de kilograme, dar probabil că vorbim de optimizările suferite de Octavia prin pachetul Greentec.
Interior
Atenţia la detalii şi la materiale este principala modificare pe care Octavia o primeşte faţă de generaţia anterioară. De fapt, atunci când te urci în noua Octavia, îţi dai seama instantaneu de ce Rapid e prezentat ca un model mai ieftin şi mai accesibil.
Un exemplu simplu: pune mâna pe clanţa de deschidere a uşii. E nichelată şi are o formă adaptată perfect la curbele plasticului glossy cu striaţii care continuă de-a lungul portierei. Volanul este simplu, dar simţi calitatea în pielea aleasă de Skoda, iar display-ul central vine cu aceeaşi tehnologie pe care a promovat-o intens VW Golf 7 la lansare: nu e doar touch, ci are un senzor de proximitate care activează butoane invizibile în mod normal atunci când duci degetul spre el. Am găsit pe Octavia şi soluţii ingenioase la probleme clasice: telefonul intră perfect într-un accesoriu special gândit care se montează pe unul dintre suporturile de pahare, iar în portiera şoferului ai un mini coş de gunoi care se dovedeşte util când te hotărăşti că-i cazul s-o dai pe fructe şi să mănânci mai multe mere când conduci, de exemplu.
E adevărat, scaunele pe care le avea modelul testat nu păreau construite din cel mai bun burete din lume, iar unele zone au rămas încă încastrate în trecutul recent, afişând un plastic de calitate mediocră. Dar e clar că antifonarea habitaclului a fost un scop în sine pentru inginerii Skoda. Nu uităm nici de punctul forte al modelului: portbagajul de 590 de litri, cu nu mai puţin de 170 de litri mai voluminos decât cel al lui Ford Focus, de exemplu, şi cu doar 5 litri mai puţin încăpător decât cel al lui Skoda Superb facelift, model proaspăt prezentat de Skoda în premieră mondială. Spaţiul pentru pasageri? Cinci adulţi pot merge la baschetul de final de săptămână fără probleme.
Preţ de achiziţie
Un Skoda Octavia de generaţie nouă poate ajunge în faţa casei dumneavoastră pentru 14.256 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea de bază 1.2 TSI de 86 CP. ne veţi asculta însă sfatul şi nu vă veţi opri la motorizarea respectivă decât dacă primiţi maşina gratis din partea firmei. Astfel că vă veţi orienta spre TSI-ul de 1.2 litri şi 105 CP sau spre versiunea testată de noi, 1.6 TDI de 105 CP. Normal, dacă nu vă veţi putea dezlipi de sigla 2.0, motorul TDI de 150 de cai putere vă stă şi el la dispoziţie pentru o sumă care trece însă de bariera psihologică de 20.000 de euro. Pe TSI mai există 1.4 de 140 CP şi 1.8 de 180 CP.
Revenind la versiunea testată de noi, am avut la dispoziţie pentru câteva zile nivelul de echipare de top, Elegance, care în combinaţie cu motorul TDI de 1.6 litri vă va scoate din buzunar 19.354 de euro. Pare destul de mult dacă avem în minte reperul Octavia de acum 8 ani, dar o comparaţie rapidă cu principalii concurenţi de puteri şi echipări echivalente dezvăluie o realitate interesantă: Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance şi Renault Fluence 1.5 dCi Dynamique sunt singurele versiuni de top ale motoarelor diesel din această pljă de putere care coboară sub 20.000 de euro. Asta pentru că Focus sedan 1.6 TDCi Titanium şi Astra sedan 1.7 CDTi Cosmo merg până la 20.850, respectiv 21.850 de euro.
Oricum, orice aţi alege, obişnuiţi-vă va în acest segment să vă învârtiţi în jurul sumei de 20.000 de euro pentru o maşină decentă. Pentru artificii, putere şi alte adăugiri, luaţi în calcul nişte mii de euro în plus. De exemplu, maşina testată de noi costa în total 23.624 de euro cu TVA inclus. Dacă nu vă permiteţi acest lux, există - evident - Skoda Rapid.
Siguranţă
Cinci stele EuroNCAP şi un comportament bun la toate testele de impact ale organizaţiei europene ridică modelul ceh la nivelul aşteptat de viitorii clienţi. Singurele probleme au apărut la testul de impact lateral cu stâlpul din metal - cea mai dură probă a celor de la EuroNCAP, unde protecţia la nivelul pieptului şoferului a fost considerată slabă. Asta nu a împiedicat însă modelul ceh să primească 93% dintre punctele posibile la capitolul pasageri adulţi, 86% la capitolul Protecţia copiilor şi 82% la capitolul Protecţia Pietonilor, acesta din urma fiind unul dintre punctajele foarte mari acordate de EuroNCAP în istoria sa.
Trecând la lucruri "lumeşti", aflăm că modelul se mândreşte cu ABS, ASR, ESP, diferenţial electronic EDS, airbag-uri frontale, laterale şi cortină pentru şofer şi pasagerul din dreapta, existând posibilitatea configurării cu până la nouă airbag-uri. În standard, Octavia 3 are şi un airbag pentru genunchii şoferului şi airbag-uri laterale pentru pasagerii din spate.
În funcţie de nivelul de echipare, modelul are sistem de asistenţă la depăşirea benzii de rulare fără semnalziare, sistem de frânare automată în cazul unui impact frontal, sistem de detectare a oboselii şoferului şi sistem MKB de frânare pentru a preveni coliziunile multiple. Sistemul din urmă a debutat pe noul Volkswagen Golf VII şi a fost deja premiat de ADAC cu distinţia Gelber Engel (Îngerul Auriu). Acesta aplică frânele automat în cazul unui impact în oraş.
Ţinută de drum
Este categoria de notare la care Octavia beneficiază de avantajul curat al apartenenţei la Grupul Volkswagen. Pentru că a fost construită pe cea mai nouă platformă inventată de inginerii germani, MQB, Octavia moşteneşte o mare parte din punctele pozitive ale acesteia. Nu trebuie să intrăm în semantica acronimică a limbii germane, dar e suficient să înţelegem că "M" din MQB vine de la "Modular", ceea ce le dă posibilitatea mărcilor din grup să-şi construiască modele subcompacte şi compacte de toate dimensiunile şi mărimile. Iar Octavia este, până acum, cel mai mare model construit pe noua platformă.
Drept urmare, avem un tren de rulare demn de anul de graţie 2013, echilibrat şi silenţios, cu toate avantajele care derivă din accesul la tehnologia epocii în care ne aflăm. E adevărat, se putea şi mai bine. De exemplu, suspensia spate clasică cu bare de torsiune, prezentă pe versiunea testată a modelului ceh, este înlocuită pe motorizarea TSI de 1.8 litri şi 180 CP (şi doar pe aceasta, deocamdată) de una de tip Multilink.
Pe lângă interior şi feeling-ul general pe care îl ai conducând o maşină net superioară calitativ, ţinuta de drum ar trebui să fie argumentul principal pentru cumpărarea unei Octavia în defavoarea unui Rapid. Concentrată pe asigurarea unui nivel ridicat de confort pasagerilor, ţinuta de drum a modelului ceh promite să vă ducă în concediu fără mare deranj. Direcţia este concentrată pe asigurarea unui răspuns corect, fără să iasă în evidenţă prin vreun artificiu ingineresc. Pentru mai mult decât atât, contactaţi un dealer care vă va oferi ca alternativă versiunea RS a lui Octavia, care stă să fie lansată în perioada redactării acestui text.
Vizibilitate
Dacă sunteţi obişnuit cu un sedan de clasa compactă sau medie, Octavia nu vă va oferi surprize neplăcute. Deci, dacă cel care citeşte aceste rânduri este posesorul unei Octavia de generaţie anterioară şi vrea să-şi schimbe maşina, capitolul vizibilitate este ultimul care contează.
E adevărat că un proaspăt familist ar putea avea probleme de orientare în spaţiu dacă se mută de pe un hatchback mic, de exemplu, dar toate se rezolvă în timp şi, de preferinţă, cu cât mai puţine cheltuieli în service. Dacă nu vă descurcaţi absolut deloc la capitolul orientare în spaţiu, există o serie de senzori de parcare care acoperă şi părţile laterale ale maşinii. În cazul în care parcarea de la bloc e prea îngustă.
Tehnologie
Vă povesteam anterior despre ecranul tactil evoluat şi despre senzorii de parcare care "văd" şi zonele laterale ale maşinii. Pe lângă aceste găselniţe tehnologice, modelul testat beneficia de aportul unor elemente pe care şi le-ar dori orice şofer pe maşina proprie. Un exemplu ar fi sistemul denumit KESSY, care îţi oferă acces keyless în maşină şi care te va face să uiţi de cheia de contact. Am mai avut şi un sistem de lumini care schimba fază lungă/scurtă automat, sistem de navigaţie denumit Amundsen în cinstea marelui explorator norvegian, afişaj color şi un pachet pe care Skoda îl denumeşte "Detectare oboseală şofer" şi pentru care dai 29 de euro ca să-ţi spună din când în când că nu e bine să conduci când îţi pică ochii-n gură. E foarte bun pentru cei care au rămas în urmă la capitolele civilizaţie şi normalitate şi încă nu au auzit de centurile spate, de exemplu.
În plus faţă de această listă, Octavia poate primi un sistem audio semnat Canton care prezintă un subwoofer în portbagaj şi pachete de senzori pentru lumini, monitorizarea presiunii în anvelope, depăşirea benzii de rulare, unghi mort şi nu numai.
Design
Acum câteva zile, la miezul zilei, echipa Automarket se întorcea de la masa de prânz, iar în parcare am văzut de la distanţă o compactă Skoda care stătea cu faţa. Pe culoarea albă, care estompează liniile farurilor, a fost virtual imposibil să ne dăm seama foarte exact dacă este vorba de Rapid sau de Octavia, astfel că opiniile au fost împărţite. Era un Octavia în versiunea de bază şi am văzut asta doar după ce ne-am apropiat şi am distins clar formele blocurilor optice
Designerii ar spune că membrii unei familii trebuie să semene între ei, pentru că ADN-ul este comun. Noi spunem că acest lucru este ok cât timp maşinile au totuşi o personalitate distinctă şi apar ca elemente clare în segmente. În cazul Skoda, ne aflăm într-o zonă-limită riscantă, în care publicul pentru care contează designul ar putea să aleagă un Rapid tocmai pentru că Octavia nu îl satisface la acest capitol.
Totuşi, asemănarea dintre cele două modele nu înseamnă absolut deloc faptul că ele sunt urâte. Ba din contra. Vorbim de o nouă generaţie Octavia matură din punct de vedere estetic, cu linii mult mai elegante decât ceea ce prezenta vechiul model şi cu linii atât de corecte încât, după cum spunea inspirat un utilizator Automarket, "ar fi trebuit să apară în primul rând pe noul Passat". Pont: alegeţi stopurile cu LED - gratuite în cazul versiunii de top testate de noi - pentru un efect vizual posterior puternic.
Ne-a placut
- Motor economic
- Materiale bune la interior
- Spaţiu
Nu ne-a placut
- Design apropiat de al lui Skoda Rapid
- Preţ ridicat pentru versiunile de motorizare de top
Date tehnice - Skoda Octavia (2013-2017) 1.6 TDI 110CP Man Active | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
Niciun strop de fantezie la interior. Deasemenea panourile de usi arata ieftin.
Cat de scartar sa fi ca dealer sa nu dai la test motorul de 2L cu DSG chiar daca nici ....a nu il cumpara ca arunca pretul in aer.
Masina e foarte ok, clar peste vechea generatie, insa asta se vede cam la orice producator cand fac saltul la urmatoarea generatie.
Rapid sau Octavia e intrebarea acum?
Rapid e mai potrivita ca dimensiuni pentru strazile romanesti, mai ieftina si ofera un portbagaj arhisuficient.
Octavia a devenit prea mare pentru lipsa crasa a locurilor de parcare din Bucuresti si pentru mersul bara la bara de la orele de varf. E potrivita pentru cineva care mai are o masina mai mica cu care merge zilnic.
Tind sa cred ca sunteti platiti de VAG.
Iar ca pedeapsa ar trebui sa mergeti numai cu fluence, acolo sa vedeti nasolie comparativ cu octavia!
Exista masini din clasa medie care au dotari si motoare si nu mai vorbesc de preturi mai mult decat rezonabile prin comparatie cu aceasta compacta. Eu un unul nu inteleg de ce as plati acesti bani pentru o masina care nu este nici frumoasa, nici performanta, nici atat de fiabila pe cat cred unii, nici un interior prietenos chit ca este practic (si altii au interioare practice dar care sunt mai calde si prietenoase decat "congelatorul" prezent in testul de fata); doar pentru faptul ca primesc mult laudata platforma MQB si un portbagaj enorm!? Ah da, am uitat: primesc si o suspensie spate cu punte semirigida care este excelenta pentru drumurile noastre care, intradevar, fate toti banii pana la cei 23624 Euro.
Sa nu-mi spuna nimeni ca de fapt daca doresc pot sa-mi i-au o Octavia si la 14256 Euro (pret de plecare) pentru ca la banii aceia mai trebuie sa pui inca bani bunicei ca sa ai o masina cu dotari si motorizare decenta.
...si totusi ceva imi spune ca acest model se va vinde foarte bine, iar in acest caz se aplica zicala:"Nu-i prost cina mananca sapte paini, e prost cine la da". No offence pentru cei carora le place acest model si doresc sa si-l achizitioneze.
Succesuri!!
AM: "Oricum, orice aţi alege, obişnuiţi-vă va în acest segment să vă învârtiţi în jurul sumei de 20.000 de euro pentru o maşină decentă."
Tot acum 5 ani, "in jurul" sumei de 20k era un Civic Sedan cu dotare de top in clasa asta, considerat atunci cam cel mai scump. Acum tb sa ne obisnuim ca de 20k ne luam, asa, ceva subtire.
Criza? Ce-i aia? Poate pt prosti. Se pare ca astea-s noile reguli pe piata: daca un produs se vinde mai slab, il scumpim.
Cred ca ma duc sa-l bat pe profesorul meu de economie, ca nu stie nimic.
Masina arata chiar bine (in poze, n-am vazut-o pe viu), numai ca nu i se potriveste numele asta de fata. Oare se poate comanda fara siglele alea pe portbagaj?
- e mult prea lunga pentru o compacta, imensa chiar.
- in pretul asta trebuia sa vina musai ca suspensie independenta spate.
care e de fapt corecta?
lumea asta s-a întors cu dosu în sus...
Observ ca bulangii astia de constructori sunt mai rai decât benzinarii ...
daca astia nu sunt întelesi între ei...sa fim seriosi
Partea proasta e ca cine pierde e fraierul de rând...adica noi astia care depindem de masina.
Am configurat un golf cu de toate si am ajuns la 35000euro si nu bifasem tot din configurator....un GOLF!!WTF????
volvo v40...frumos nimic de zis...dar +45000 euro pt un focus mai cosmetizat>>>>???????Indiferent cât de aranjat...la baza e un focus da-o în mmasii....
Încet si sigur o sa ajungem sa platim 20000euro pe un entry level în clasa compacta în conditiile în care constructorii fac economii la fiecare generatie iar marja lor de profit e tot mai mare.
Nu mai pupati în cur un producator sau altu...din india si pâna în china...toti sunt o apa si un pamânt.
Inclusiv nemtii lu peste au ajuns sa faca masini de +50000 euro la care se rupe lantul la motor/pica turbine si cutii de viteze în primul an de utilizare....asa ca nimic nu mai e "sfânt"
"exista o explicatie", cum poate ar spune un celebru personaj de la vacanta mare: Skoda e din VAG, iar cuvantul magic VAG are un efect de spalare pe creierul multor romani.
Faceti comparatii doar cu modelel preferate de voi. Ma este un motor la Hyundai de 1,6 crdi de 115 cp si 1,7 crdi de 134cp. Fata de motoarele de la Renault sunt mult mai buna, distributie pe lant, fiabile si multe altele...
Pun la indoiala credibilitatea Automarket, cand Octavia primeste punctaj mai mare decat Focus. Fiabilitatea, calitatea pieselor si rafinamentul Ford e mult peste orice Skoda. Aleg oricand Focus fata de Octavia, mai ales ca Octavia e mai scumpa cu 5000 de euro.
Hyundai Elantra, concurentul direct al lui Octavia în acest segment, are în acest moment în ofertă exclusiv un motor pe benzină de 1.6 litri şi 132 de cai putere.
Octavia 3 se misca mai bine, accelereaza mai bine fata de vechea generatie si este si mai usoara. Pe mine unul, m a convins, motiv pentru care am si comandat o 1.2, 105 cp (echipare elegance plus xenon, senzori de presiune roti si cateva maruntisuri) cu reducere 1070 e pt ca a fost comandata cu ocazia portilor deschise..., pretul este de aproximativ 17100
Asta ar suna alstfel Renault Flunece 1,6l, 130 CP, Cutie 6 trepte versus Skoda Octavia 1,6l, 110 CP si cutie cu 5 trepte. De fiabilitate nu mai discutam
Nu mai comparati Skoda cu Renault sunt din alte clase, cel putin motorizare si cutii de viteze. Skoda Oktavia va lua dintotdeauna "ramasitile" de la Golf, asa cum Loganul preia de la Clio.
Apropo Mercedes cumpara motorul 1.5 DCI de la Renault.
Mai vorbim de preturi de achizitie, respectiv de vanzare si depreciere?
Ofertele alea speciale de le vezi pe la altii, si chiar si pe la Skoda, sunt direct de la importator, nu fac dealerii oferte si reduceri din castigul lor. Iar cat priveste discount-ul la dealerii Skoda, la ce marja au, mult noroc iti doresc in a obtine chiar si 2%. Pretul e aberant, oricum ai lua-o, singura consolare fiind ca nu sunt singurii care au luat-o razna.
Iar Octavia este o masina corecta dupa mine, si multi o apreciaza exact pentru faptul ca nu iese in evidenta prin nimic, cu atat mai putin prin forma caroseriei. Sint multi familisti convinsi care nu vor altceva decat o masina buna si relativ ieftina, intr-un cuvant, modesta. Iar Octavia este acea masina.
- seamana izbitor de mult cu Rapid din fata spre exemplu la 300m eu nu mai stiu sa fac diferenta ma enerveaza ca au facut Rapid
- bordul este ciudat cand nu ai versiunea de top nu se incadreaza
- pretul un pic piperat varianta de baza nu este OK, masina mare nu neaparat cu motor mic, dar cu putere mica
Asta nu inseamna ca voi renunta la idea de a cumpara Octavia, mai astept 2ani si sigur vor scadea 2000E
ideea este urmatoarea ( caci m-am razgandit in ultima zi, dupa ce actele si implicit pretul era stabilit cu un oarece discount ) in 2009 aveam Mitsubishi Lancer motor ( ATENTIE VAG de 140cp, 2.0 ) si echipare de top Instyle , plus aspectul masinii ( la vremea aceea arata intr-un mare fel Lancer ) la pretul de 22,150 eur
iar acum in anul de gratie avem aceasta Skoda Octavia la aproape 24,000 ?! WTF ????!!! CE ARE ??? (motor ioc, jenti ioc ( astea pe 16 sunt o gluma in fata de comparatia facuta mai devreme ), sistem ?!ioc , n-are nimic in afara faptului ca o fi sau nu fiabila, un consum mic si arata Civilizat
incepe sa mi sa para Dacia o super-mega afacere , mai ales cu noile imbunatatiri si preturile aceleasi sau chiar mai mici :-))
Bravo, asta da tehnologie made in vw !