Drivetest SEAT Toledo (2013-prezent)

1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style
SEAT Toledo (2013-prezent) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 22.04.2013
Tapas

Timp de foarte mulți am fost obișnuiți de mărcile prezente în România ca în segmentul sedanurilor compacte să avem un reprezentant "de vitrină" plus un outsider care ducea în multe cazuri greul volumului vânzărilor. Am avut Astra sedan și Astra "Clasic". Am avut Octavia și Octavia "Tour". Am avut Fluence și, pentru o perioadă scurtă, Megane Sedan. Piața sedanurilor compacte - una destul de modestă în vestul Europei, dar una dinamică în Europa de Est - a fost astfel scindată, împărțită între modele care își disputau locul pe piață în funcție de bugetul clientului: dacă te "calificai" pentru modelul "de vitrină" era ok, dacă nu aveai la dispoziție generația anterioară. 

Skoda a profitat de această împărțire clară a pieței pentru a dezvolta în același segment două modele care sunt apropiate ca dimensiuni, dar care pun ordine în sfârșit între cele două mari zone: Octavia și Rapid. Octavia beneficiază de ultimele elemente tehnologice disponibile în Grupul VW, implicit de o platformă nouă și de elemente sporite de confort, în timp ce Rapid este fratele mai modest, mai spartan al lui Octavia. Fără pretenții, dar cu față de alternativă viabilă. Și poate prea asemănătoare la design.

În acest joc alb/negru din segment apare din acest an și Seat, care lansează pe piață noul Toledo. Numele vă este cunoscut, însă conceptul e complet nou. Toledo nu mai este sedanul-monovolum cu aere familiste pe care îl mai vedem încă pe străzi, ci o berlină compactă care se așează în partea inferioară a segmentului. Acolo unde se află și Skoda Rapid. De fapt, cele două modele nu împart doar poziționarea, ci și platforma. Și interiorul. Și motorizările. Și locul fabricației, adică uzina cehă din Mlada Boleslav. Și caroseria. Și designul, până la un punct.

Vorbim, iată, de două modele aproape identice. Avantajul pare, însă, al celor de la Seat. Pentru că Seat nu are o "Octavia" a sa care să-i mănânce din piață și pentru că Toledo arată mai bine decât Rapid. Pe de altă parte, pare trist faptul că Seat a ajuns un soi de a treia roată reciclată la bicicleta VW Group: Exeo este un Audi A4 de generație veche recondiționat, Toledo este un Skoda Rapid în condițiile în care Skoda are (și) Octavia, în timp ce Leon pare stingher în planul al doilea al fotografiei de familie în care Golf, Audi A3 și Octavia zâmbesc larg. 

SEAT Toledo (2013-prezent)
1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style

  • Pret de pornire 13.986 €
  • Pret model testat 16.241 €
  • Taxa auto 81 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Din fericire, Seat Toledo pune la dispoziția clienților un motor care a fost pe care îl consider și acum, la patru ani de la lansare, unul dintre cele mai reprezentative unități ale curentului downsize. 1.2 TSI, 105 CP. Elastic, plăcut, motorul nu-ți dă deloc impresia că ai avea de-a face cu un motor care de-abia bate cu puțin borna rotundă a celor 100 de cai putere. Despre acest motor am mai vorbit, de altfel, în nenumărate rânduri în testele modelelor create de VW Group, timp în care am descoperit de fiecare dată un motor pur și simplu agreabil în oraș și îndeajuns de capabil pentru șosea.

Singura problemă a acestei versiuni pe Seat Toledo este faptul că nu dispune de cutie automată DSG, cuplul 1.2 TSI - DSG fiind greu de egalat în segmentul motoarelor din această plajă de putere. Avem, deci, o manuală cu șase trepte agreabilă, cu timonerie reușită, dar care nu-ți va oferi confortul unei automate reușite. 

Consum

Consumul mediu al motorului TSI de 1.2 litri cu transmisie manuală se situează, spun cei de la Seat în fișa tehnică, la un acceptabil 5.4 litri/100 km în regim mediu mixt. Oarecum previzibil, comparația fișelor tehnice ale concurenței ne arată că vorbim de același consum pe care îl afișează și fratele Skoda Rapid. Partea bună este că niciun alt model în afară de Focus sedan cu al său 1.0 EcoBoost nu scade sub aceste cifre, iar concurenții direcți de la Peugeot și Citroen (301 și C-Elysee) vin în versiunile 1.6 de 115 CP cu statistici net inferioare.

În testul nostru, Seat Toledo a afișat 5.0 litri/100 km în regim extraurban cu patru persoane în mașină și în jur de 8.0 litri/100 km în oraș. Orientativ, consumul este cu un litru mai mare decât ceea ce specifică Seat în datele oficiale, deci vorbim de o diferență foarte mică.

Performanţe

10.3 secunde de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă de 195 km/h. Pentru familistul din tine, aceste cifre ar trebui să aibă aceeași importanță cu cea a prognozei meteo de mâine din Noua Zeelandă. Adică, dacă se nimerește să vezi vremea pe CNN, poți vorbi și despre asta cu prietenii dacă vine vorba de așa ceva, însă în mod sigur nu-ți vei cumpăra televizorul pentru acest amănunt.

Foarte interesant este însă faptul că, în segmentul sedanurilor compacte pe benzină de 100-120 de cai putere, Seat Toledo este îndeajuns de sprinten pentru a se clasa, împreună cu același Skoda Rapid, pe locul al doilea al clasamentului performanțelor. Pe prima poziție stau C-Elysee și 301, cu un ciudat 9.4 secunde pentru 0-100 km/h, iar cifrele merg până la Astra Sedan 1.4 100 CP, care accelerează în 14.2 secunde de la 0 la 100 km/h.

Interior

Dacă sunteți obișnuiți cu materiale moi la interior, cu plastic de calitate și cu un nivel de confort care trece de media tuturor modelelor prezente pe piață de la segmentul compact în sus, veți privi interiorul lui Seat Toledo ca pe un spațiu care nu e făcut pentru voi. Pentru a elimina cât mai mult posibil din costuri, Grupul Volkswagen a dezvoltat o mașină care renunță la elemente inutile de confort, astfel că, la capitolul calitate percepută, Seat Toledo suferă așa cum o face și fratele Skoda Rapid. 

E adevărat, există și piele pe ici, pe colo, prin punctele esențiale. Adică pe volan, sau pe mânerul schimbătorului și al frânei de mână. Mai există o zonă moale pe zona profilată în portieră pe care șoferul sau pasagerul poate să-și sprijine mâna. Și atât. Restul habitaclului este simplu, enervant de simplu, iar principalul criteriu al celor care au creat această mașină pare să fi fost cel al durabilității. De la materialele de pe bord la cele din care sunt făcute scaunele.

Lucrurile se schimbă dacă ajungeți la Toledo de la Logan sau de la sedanurile de segment mic, cum sunt Symbol sau Aveo. Parcă pentru a sublinia caracterul subiectiv al reperelor pe care ni le luăm în viață, Toledo vi se părea un pas în față.

Există însă și un element pe care puține sedanuri compacte le oferă atât de generos: spațiul. Familia nu va avea probleme de niciun fel într-o mașină care are portbagajul mai mare decât cel al lui Logan (550 de litri) și care vine în zona posterioară cu o banchetă prietenoasă cu pasagerii, indiferent de înălțimea acestora.

Preţ de achiziţie

Pentru a deveni posesorul unui Seat Toledo, trebuie să scoateți din cont cel puțin 13.986 de euro, preț cu taxe incluse valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 86 de cai putere. Versiunea testată de noi, 1.2 TSI de 105 CP în versiunea de echipare de top Style, trece de 16.000 de euro. 

Într-o comparație față în față cu fratele Skoda Rapid în echipare și motorizare echivalente, Toledo este cu 500 de euro mai scump pe prețul de listă. Tot mai ieftini sunt și rivalii Citroen-Peugeot, care vin undeva la 2500-3000 de euro mai jos în lista de preț și care vor reprezenta, deci, o amenințare serioasă în căutarea celor de la Seat de a face volum de vânzări cu noul lor model. Avantajul lui Toledo este însă designul coerent, spațiul interior și motoarele de generație nouă net superioare concurenței franceze.

Unii dintre cititorii noștri ar putea să introducă și Logan în comparație, chiar dacă - cel puțin teoretic - modelul de la Mioveni este un sedan de segment mic, nu compact. Aflându-se însă în zona superioară a segmentului la capitolul dimensiuni, Logan poate fi o alternativă mai ieftină la modelele ceho-spaniole sau franceze care își propun să "agațe" clienții care nu își permit sau nu vor să investească foarte mult într-o mașină coerentă de familie. 

Siguranţă

EuroNCAP nu a testat noul Seat Toledo până în acest moment. De fapt, mai corect ar fi "EuroNCAP nu a testat Seat Toledo cu siglă Seat până în acest moment". Asta pentru că testele de siguranță ale organizației independente europene au scos cinci stele pentru Skoda Rapid, iar Seat Toledo apare ca testat pe site-ul oficial al EuroNCAP, cu mențiunea "mașina testată a fost un Skoda Rapid".

Pentru că nu există diferențe constructive între cele două mașini, cele cinci stele sunt astfel moștenite și de Toledo, care reușește să se descurce onorabil la cele patru criterii de testare. 

Seat Toledo poate fi dotat cu șase airbag-uri și vine în standard cu ABS și ESC (ESP).

Ţinută de drum

Confort calculat. Seat Toledo nu este vârful tehnologiei Grupului și nici nu-și propune asta. Dar, pentru că se adresează în principal clienților din estul Europei, suspensiile orientate spre confort, puntea spate semirigidă determinând un comportament rutier foarte plăcut în oraș, dar ceva mai puțin dinamic pe serpentine, de exemplu. Nici direcția nu este o reușită de bază, dar este mai bine concepută decât cea a concurenților francezi și net superioară celei de pe Logan.

Per total, ținuta de drum a lui Toledo spune totul despre publicul-țintă pe care îl are modelul ibericilor: familiști, iubitori de ieșiri în natură, oameni care nu au nevoie de artificii pentru a urca pe autostradă și a merge cu 130 km/h spre mare sau spre munte, în funcție de preferințe și anotimp.

Vizibilitate

Seat Toledo are suprafeţe vitrate generoase, începând de la plafon şi terminând cu luneta echipată cu ştergător. Oglinzile laterale sunt însă la fel de mici ca în cazul unui Volkswagen Jetta, deficienţă care poate fi corectată printr-o reglare perfectă a acestora.

Oglinda centrală necesită şi ea puţină adaptare. Manevrele în marşarier pot primi un plus de precizie cu ajutorul unui set de senzori de parcare.

Tehnologie

Pentru a vorbi despre tehnologie pe Seat Toledo trebuie să ne amintim de faptul că prețul modelului mărcii spaniole nu este chiar cel mai ridicat din segment. Iar oferta la acest capitol este direct proporțională cu bugetul celui care își cumpără această mașină.

Dacă vreți, Toledo este echivalentul celebrelor Tapas, aperitivele care au intrat în cultura și istoria culinară a Spaniei: alimente de bază aranjate astfel încât să satisfacă stomacul și să nu te ruineze după o masă îndestulătoare.

Toată lumea își dorește în 2013 o mufă USB și una AUX, iar Toledo le are. Familia își dorește confort termic, iar climatizarea automată îl oferă. Există și posibilitatea montării unui sistem de navigație comandat printr-un ecran touch-screen de 5 inch cunoscut fanilor VW de pe generația anterioară a lui Golf. Avantajul apartenenței lui Toledo la grupul VW trebuie subliniată prin apariția cutiei DSG, disponibilă însă doar pe motorul TSI superior de 1.4 litri și 122 CP.

Design

Designul este criteriul care face diferența în favoarea lui Toledo în lupta cu fratele Skoda Rapid. Modelul care poartă sigla Seat pare ceva mai lucrat, mai coerent, mai "cald". Blocurile optice preiau liniile prezente pe gama Seat de generație recentă, iar stopurile se asortează cu acestea. 

Fără a fi un head turner, Toledo este plăcut și îndeajuns de bine desenat încât să nu te facă să-ți pară rău pentru investiția făcută. Mai ales într-un segment al compromisului din acest punct de vedere.

Nu ne-a placut

  • Materiale spartane
  • Asemănarea cu Skoda Rapid
  • Comportament dinamic pe șosea
Date tehnice - SEAT Toledo (2013-prezent) 1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1197
Lungime mm
4482
Putere maxima CP (rpm)
110 (4600)
Latime mm
1706
Cuplu maxim Nm (rpm)
175 (1400)
Inaltime mm
1461
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1175
Acceleratie 0-100 km/h s
9.9
Ampatament mm
2602
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
550
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre SEAT Toledo (2013-prezent)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (39)

  • Lucian
    Imi place cum arata.
    24 21
  • Mda, am condus-o si eu. Are probleme de antifonare. E galagioasa la drum intins. Parerea mea e ca nu-si face banii. E mult prea scumpa pentru cat de ieftina e la interior si la puteri ofera.
    52 15
  • Tapas se traduce la noi, intr-un fel, mizilic. Masina asta, sa inteleg, o considerati mizilic? Nu foarte magulitor.
    13 1
  • prosteala pt romani
    14.000 € pentru benzina 85 cp ; compacta cu tamburi pe spate & roti de 15"
    47 10
  • Sincer noul logan arata mult mai bine decat seatul asta , chiar ieri am stat pe langa un logan nou si arata neasteptat de bine, mai ales fata .
    43 23
  • acuma am mai vazut o boacana , cica skoda octavia si skoda rapid sunt in acelasi segment, trebuie sa rad :))
    23 9
  • Vasilica
    @horea1979 mai calca si iarba nu o mai fuma!!
    21 21
  • Stiu ca sub tabla e aceeasi tehnica, dar eu prefer Rapid in locul lui Toledo. In afara faptului ca designul Skodei imi place mai mult, in general, oricand Skoda in locul lui Seat.

    O marca de traditie, cu istorie si realizari, infiintata si pornita din putere creatoare, inventica si geniu ingineresc nu se va compara niciodata cu o afacere planificata in cincinale, programata intre stat si un oarecare constructor care se afla la un moment dat in cautarea unor noi piete. Fara sa vreau sa supar pe nimeni si avand in minte contributia Dacia la economia Romaniei, marci precum Seat, Dacia, Lada, Zastava si altele care or mai fi nu reprezinta nimic pe scara valorica a producatorilor auto, doar niste embleme fade care rezista doar prin prisma pretului. Nu am nimic cu masinile in sine, dar mi-ar placea sa nu mai fie comercializate sub marci derivate din neant, ci direct sub marcile principale: Skoda, Renault, Fiat, ca nu este nicio rusine sa ai in gama modele de la cele mai ieftine, la cele mai scumpe. Pana si Mercedes, la o adica, produce si A-Class si S-Class si Actros si Sprinter si Unimog si Citaro si toate poarta cu mandrie steaua pe bot.
    20 35
  • Din pacate , marca Seat nu mai este asa de atractiva cum fusese acum cativa ani , cand , desi facea ( si face ) parte din grupul VW , arata altfel , era diferita ... Acum arata la fel sau aproape la fel ca si Skoda , VW si Audi...Au schimbat sigla si un pic pe ici pe colo... In rest nimic nou...Sincer vorbind , daca as dispune de 16000 de euro , nu mi-as lua Seat.. M-as putea orienta clar spre noul Logan cu o alta motorizare , sa zicem diesel sau poate si benzina, si cu toate dotariile incluse , si tot ar fi mai ieftin chiar si decat versiunea de baza a acestui Seat.. Mi-ar ramane bani si de concediu si de cumparaturi...
    37 7
  • razvanis
    @redactia

    O mica greseala de tipar - rapid este un skoda rapid, poate toledo este o skoda rapid ...

    "VW Group: Exeo este un Audi A4 de generație veche recondiționat, Rapid este un Skoda Rapid în condițiile în care Skoda are (și) Octavia, în timp ce Leon pare stingher în planul al doilea al fotografiei de familie în care Golf, Audi A3 și Octavia zâmbesc larg."
    5 3
  • pe cand un drive test si cu noul leon?
    13 2
  • Logan- 3 stele la impact in 2012 cu multe lipsuri la siguranta
    Toledo - 5 stele la impacti in 2012 cu maximul posibil in standard

    Cu banii ramasi poti sa iti iei un loc de veci frumos, la umbra, pentru ca in Logan esti victima sigura.
    29 35
  • @silviu
    asta-i Geta, cea mai insipida masina de pe sosea, acum sub o noua emblema...
    16 8
  • Articol interesant, cu doua mici exceptii...

    In primul rand, la descrierea generala, ati gresit cu ideea ca cele doua berline gemene nu ar imprumuta solutia de la Octavia... Solutia constructiva este tot cu HAYON!!!

    Iar in al doilea rand, la partea de confort, nici Toledo si nici Rapid, NU AU CLIMATIZARE PE DOUA ZONE!
    13 3
  • Pntru cei care mi-au dat multe minusuri deoarece am spus ca loganul nou arata mai bine.
    -eu am discutat strict de design
    -nu am discutat de siguranta
    -nu am discutat de motorizari
    -nu am discutat de interior.
    cine mi-a dat minusuri doresc sa motiveze , sa vorbim cu argumente , despre vasilica sa fii sanatos , nu am ce sa-ti raspund ...
    25 8
  • @ @ion
    in afara de faptul ca noul logan nu a fost testat EuroNCAP si cu siguranta nu a fost testat in 2012, ai perfecta dreptate in tot ce ai spus
    si carcotasii ar mai putea spune ca isi iau masina sa circule cu ea, nu s-o ciocneasca. dar eu nu sunt carcotas asa ca n-o sa spun asta :D
    8 7
  • pret prea mare si nu mai laudati acel motor de 1.2 L (parca faceti reclama), e un motor de care se vaita toti posesorii
    daca ar fi sa optez pt. un look atat se simplu atat la interior cat si la exterior mai bine aleg o corola, cel putin e de cateva ori mai fiabila...

    P.S.: VAG a inceput sa fie necontrolat de nesimtit pe criza asta, preturi mari si fiabilitate scazuta in comparatie cu ce faceau acum 10 ani
    17 9
  • interesant...daca vreau vopsea alba trebuie sa decartez 160Eu. Hmm.....altfel trebuie sa ma multumesc cu rosu. Probabil ca vor sa mai salveze ceva din "emotion-ul" de altadata ca in rest nu vad absolut nici un motiv sa nu ma uit in curtea cehilor si sa configurez o Skoda Rapid; mai ieftina cu aproximativ 1000eu dar la care ai mai multe posibilitati de configurare, Practic ajungi la acelasi pret, singura motivatie pentru a achiziona un Seat sau Skoda tinand doar de "nationalismul" fiecaruia.

    Asa cum mai ziceam...pacat de SEAT; s-a ales praful de marca asta.

    Dar am o intrebare catre @AM...un test cu Peugeot 301, pe cand? Cu Rapid ati facut iar cu ciorba asta reincalzita denumita Toledo m-am lamurit. Dar parca merita atentie si concurenta. Joaca asta prelungita in sectorul VAG devine plictisitoare.
    20 2
  • @mntsn

    Comparatia e stupida si denota ca nu intelegi lumea auto. Bineinteles, sunt unii care compara Logan cu Toledo, dar doar prin prisma faptului ca Dacia e atat de populara in Romania si pentru ca-i o masina de familie cum este si Seat-ul acesta. Dar comparatiile se opresc aici. Logan e un sedan sub-compact, iar Toledo un sedan compact.
    Deasemenea discutam de o alta segmentare: Low-cost si Volum.
    DACIA e una dintre putinele marci si in acelasi timp liderul segmentului sau. Deci e ceva ce societatea avea neaparata nevoie. Pe cand Seat e o marca inutila printre alte zeci de marci de volum. Seat are nevoie de mai multa atentie din partea VAG pt a deveni o marca respectata in Europa. Respectul se vede si in cota de piata intre marcile de volum. Ori Seat nu e deloc o marca rexspectata.

    Sigur, vor agata la inceput ceva clienti cu noul Toledo, dar in final tot un alt esec comercial Seat se va numi.
    24 8
  • Vasilica
    Cat de trepanat sa fi si sa vorbesti de fiabilitate cand acest model ca si Rapid abia a iesit. Cred ca trebuie sa fi si extrem de bolnav mintal.
    10 6
  • BaditzaEx
    ai banii ( 40k- in sus ), iti iei premium ( Audi, Bmw, Lexus, Jaguar... );
    nu prea ai ( maxim 20k si asta fara N credite si N sacrificii ca rromanul care-si da toti bani pe masina si dupa aceea bea apa plata de la robinet si mananca salam victoria cu bomboane agricole ) iti iei o masina japoneza ( printre cele mai corecte masini la ce-ti ofera ), vezi Honda Civic, nu aceste VAGonete cu preturi nesimtite;
    nu ai mai deloc bani, dar ai nevoie !!!, iti iei frate Dacia ( este excelenta la ce ofera )
    dar acum cat de trepanat si dus cu capul, sa fi ...doar din dorinta puerila de a parea , mai < smecher > ( rafinat ) sa dai 16-17k pe acest sedan f aratos in aceste imagini PHOTOSHOPATE ( caci cei de la AM sunt mari fani VAG ) ?!
    17 7
  • Care ar fi legatura cu tapasurile?
    3 0
  • Daca ar fi sa aleg intre Toledo din 2002 si acesta, nici nu m-as gandi o secunda macar, doar pt. designul splendid al vechiului model!
    9 1
  • @DST
    Care comparatie este stupida? Am comparat eu undeva Toledo cu Logan? Am totusi impresia ca nu mie trebuia sa-mi raspunzi.

    In rest, sunt de acord cu tine si am spus-o si eu de n ori ca Seat este o marca inutila si artificiala, fara imagine, fara traditie, fara realizari, fara viitor. Masinile sunt foarte ok, doar ca marca nu este buna.
    9 17
  • mircea
    @alinmarina
    Corect. S-a rezolvat problema, mulțumesc pentru sesizare.
    1 0
  • anosta...mai plictisitoare decat un renault fluebce...ce diferenta este intre toledo-ul de acum si cel de acum 10 ani, care avea o personalitate aparte, ca sa nu mai spun de motoare si caracterul sportiv. La momentul ala Seat era singura marca din grup la care gaseai motorul de 1.9TDI in varianta de 150 cp (daca nu cumva era disponibil doar pe toledo, nu mai stiu sigur).
    3 4
  • che guevara
    @mntsn
    Da, ai bagat in aceeasi oala Dacia cu Seat. Aici e greseala ta.

    Cele doua marci reprezinta concepte diferite. Probabil ai fost influentat de testul Automarket si alti useri ce fac referiri repetate la Logan, dar cu alt scop- cum s-a spus mai sus- popularitate, familiala spatioasa etc. Nu trebuie insa confundate cele 2 concepte / segmente. Dacia e un concept de succes, iar Seat e un esec lamentabil ce se chinuie la limita supravietuirii.
    18 2
  • @ @ ion

    "Logan- 3 stele la impact in 2012 cu multe lipsuri la siguranta
    Toledo - 5 stele la impacti in 2012 cu maximul posibil in standard

    Cu banii ramasi poti sa iti iei un loc de veci frumos, la umbra, pentru ca in Logan esti victima sigura."

    Raspunzand celor afirmate mai sus... Testele la impact NU vand masini .. In plus ca sunt facute in conditii standard ..Poti sa ai cate stele vrei la teste , daca intri sau intra un tir in tine , tot aia e.. Exista zicala " sa conduci preventiv " , dar oare cati o si aplica practic in trafic ?...Dar , deh , pe principiul " am 10 airbag-uri si 10 stele la impact " , pot sa apas pedala pana la fund, ce mai conteaza ceilalti participanti la trafic..De ce sa vad dincolo de masina din fata si sa anticipez o greseala?!...Mai bine apas pedala, ca doar " pe hartie " am " n" stele la impact....
    Pe o piata a masinilor noi care scade continuu , pretul chiar face diferenta... Iar cine dispune de bani , nu cred ca este interesat de Seat ( in general ) ... Din pacate la Seat a disparut acel " auto emocion "...
    " Mintile sunt ca niste parasute , functioneaza doar cand sunt deschise"
    15 3
  • NewsFlash!
    Logan 2 NU A FOST testat Euroncap. "Este" varza unii !
    14 0
  • cand Seat era "auto emocion" toata lumea stramba din nas ca e prea sportiva, prea urata la interior, prea, prea , prea ......ce sa mai, fratele mai sarac al lui VW.
    Acum, ca s-a schimbat strategia vad aceleasi chestii. Pana la urma e o chestiune de gusturi si de bani binenteles. Oricum nu sunt de acord ca SEAT este o marca inutila!!!
    6 11
  • Puteti sa dati cu parul, insa la banii astia prefer oricand un Peugeot 301 HDI. Poate ca nu e la fel de "sportiva" precum acest Seat, insa este mai ieftin si nu cred ca este inferior. Am condus un 301 cu acest motor si sincer de mult timp nu m-am mai simtit atat de bine intr-un Peugeot care sa coste sub 15000 de euro.
    Automarket, ati fost cam optimisti cand ati ridicat in slavi acest motor, la care VW a facut recall-uri masive. Acest motor convinge in mare masura prin orice, mai putin prin fiabilitate.
    In rest... o masina careia eu nu ii vad rostul. Motiv concret pentru existenta ei nu prea exista. Nu inteleg de ce VW continua sa greasca cu Seat. Potential ar fi, cu design sportiv, incitant, a la Alfa Romeo, nu asociere cu Skoda. Pentru ca Skoda este asociata cu VW... pentru multi e derutant.
    Iar comparatia cu Loganul nu isi are rostul. este ca si cum ai compara Passat cu Mercedes Clasa C.
    9 8
  • Mda, 1.2 TSI 105 cp ...... Probabil le-a fost frica ca se ' fac de rusine '' daca testau versiunea cu motor de Logan , cea de 85 cp :)). Dar probabil '' mamaie si cu tataie'' o vor cumpara.

    Da, @LauCalin, e '' belea '' 301. Are niste motorizari de baza de '' ma da pe spate '', 72 cp in versiunea de start :)) . Cat despre recall-urile la VW nu am auzit si nu s-a publicat nimic??? La Toyota au fost publicate inca un Recall, ce prevede motorizarile 1.6 si 1.8 Avensis benzina, pentru a ii shimba '' motorul electric de asistenta a directiei '' , lucru care a intrat in atentia celor de la Toyota ca din cauza duritatii insuficiente a axului intermediar care face legatura intre coloana de volan si caseta de directie, exista posibilitatea ca in timp asamblarea canelata a axului cu caseta de directie sa se deformeze.......Asta e tot ce stiu. De VW, posibil sa fie, daca chiar este, Bravo lor.
    5 10
  • Ehhh......inca cv

    Da batrana Corolla sedan care este etalonul clasei cum de nu apare in lista de modele concurente ??? Sau Mazda3 care iarasi este etalon, sau Impreza sedan? Lancer sedan ?
    3 11
  • @LauCalin
    Citeste diferite test drive-uri la Peugeot 301 si vei vedea ca la viteza de peste 60 km/h in afara localitatii se aude un suierat de vant foarte deranjant in habitaclu.La fel,aproape aceeasi situatie la Citroen C-Elysee.Si crede-ma, sunt un simpatizant al marcilor franceze.
    3 2
  • Ti-am mai spus de ce. Iar faptul ca te-ai legat din nou de performantele lui 1.2 85CP care sunt mai bune fata de cele ale 1.3 si 99 CP de la Toyota... ma fac ca nu am vazut ca ai scris asta. :))
    Si oricum apar in comparativele din America, din Canada, India, China etc. In Europa in general si in Romania in special... nici o sansa.
    5 5
  • @LauCalin,

    Eu m-am adresat mai mult motorizarii de baza Psa ( 301 şi C-Elysse ), care au nişte " performanţe" uimitoare:))....ştiu.
    Adică puteri asemanatoare cu un Logan de 75 cp, dar Loganul este " lux " ,fiind dat faptul ca este mai puternic cu 3 cp pt o subcompacta.Dar ...offf, ma întreb ce vor face săracii pensionari când " bolizii" de " zeci " de căi putere nu vor mai putea penetra " peretele" de zăpadă adus adus accidental de " lamă " in spatele tău.....of....of.of...Fei 72 de armăsari vor trebui rebiciuiti:))
    4 10
  • Daca desfaceti emblema de Seat, dedesubt probabil va fi cea de VW .
    Exact cum este cea de Renault sub cea de Dacia.
    Sau cum era cea de Citroen sub cea de Oltcit .
    Romanii, nu sunt asa pretentiosi cand dau bani multi, pe masini care ofera mult mai putin decat trebuie ...
    1 0
  • daca nu va place acest seat ,inseamna ca nu va place nici vw ,are aceeasi linie de design ca si vw.Oricum arata mai bine decit passatul asta nou oricum
    1 0
  • Smakter
    Vin cu un Seat Toledo din 2001,va rasketez la viteza și confort cu toate Daciile voastre,oricând și oriunde!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru