Drivetest SEAT Toledo (2013-prezent)
1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 StyleLuni, 22.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Timp de foarte mulți am fost obișnuiți de mărcile prezente în România ca în segmentul sedanurilor compacte să avem un reprezentant "de vitrină" plus un outsider care ducea în multe cazuri greul volumului vânzărilor. Am avut Astra sedan și Astra "Clasic". Am avut Octavia și Octavia "Tour". Am avut Fluence și, pentru o perioadă scurtă, Megane Sedan. Piața sedanurilor compacte - una destul de modestă în vestul Europei, dar una dinamică în Europa de Est - a fost astfel scindată, împărțită între modele care își disputau locul pe piață în funcție de bugetul clientului: dacă te "calificai" pentru modelul "de vitrină" era ok, dacă nu aveai la dispoziție generația anterioară.
Skoda a profitat de această împărțire clară a pieței pentru a dezvolta în același segment două modele care sunt apropiate ca dimensiuni, dar care pun ordine în sfârșit între cele două mari zone: Octavia și Rapid. Octavia beneficiază de ultimele elemente tehnologice disponibile în Grupul VW, implicit de o platformă nouă și de elemente sporite de confort, în timp ce Rapid este fratele mai modest, mai spartan al lui Octavia. Fără pretenții, dar cu față de alternativă viabilă. Și poate prea asemănătoare la design.
În acest joc alb/negru din segment apare din acest an și Seat, care lansează pe piață noul Toledo. Numele vă este cunoscut, însă conceptul e complet nou. Toledo nu mai este sedanul-monovolum cu aere familiste pe care îl mai vedem încă pe străzi, ci o berlină compactă care se așează în partea inferioară a segmentului. Acolo unde se află și Skoda Rapid. De fapt, cele două modele nu împart doar poziționarea, ci și platforma. Și interiorul. Și motorizările. Și locul fabricației, adică uzina cehă din Mlada Boleslav. Și caroseria. Și designul, până la un punct.
Vorbim, iată, de două modele aproape identice. Avantajul pare, însă, al celor de la Seat. Pentru că Seat nu are o "Octavia" a sa care să-i mănânce din piață și pentru că Toledo arată mai bine decât Rapid. Pe de altă parte, pare trist faptul că Seat a ajuns un soi de a treia roată reciclată la bicicleta VW Group: Exeo este un Audi A4 de generație veche recondiționat, Toledo este un Skoda Rapid în condițiile în care Skoda are (și) Octavia, în timp ce Leon pare stingher în planul al doilea al fotografiei de familie în care Golf, Audi A3 și Octavia zâmbesc larg.
SEAT Toledo (2013-prezent)
1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style
- Pret de pornire 13.986 €
- Pret model testat 16.241 €
- Taxa auto 81 €
Motor / Transmisie
Din fericire, Seat Toledo pune la dispoziția clienților un motor care a fost pe care îl consider și acum, la patru ani de la lansare, unul dintre cele mai reprezentative unități ale curentului downsize. 1.2 TSI, 105 CP. Elastic, plăcut, motorul nu-ți dă deloc impresia că ai avea de-a face cu un motor care de-abia bate cu puțin borna rotundă a celor 100 de cai putere. Despre acest motor am mai vorbit, de altfel, în nenumărate rânduri în testele modelelor create de VW Group, timp în care am descoperit de fiecare dată un motor pur și simplu agreabil în oraș și îndeajuns de capabil pentru șosea.
Singura problemă a acestei versiuni pe Seat Toledo este faptul că nu dispune de cutie automată DSG, cuplul 1.2 TSI - DSG fiind greu de egalat în segmentul motoarelor din această plajă de putere. Avem, deci, o manuală cu șase trepte agreabilă, cu timonerie reușită, dar care nu-ți va oferi confortul unei automate reușite.
Consum
Consumul mediu al motorului TSI de 1.2 litri cu transmisie manuală se situează, spun cei de la Seat în fișa tehnică, la un acceptabil 5.4 litri/100 km în regim mediu mixt. Oarecum previzibil, comparația fișelor tehnice ale concurenței ne arată că vorbim de același consum pe care îl afișează și fratele Skoda Rapid. Partea bună este că niciun alt model în afară de Focus sedan cu al său 1.0 EcoBoost nu scade sub aceste cifre, iar concurenții direcți de la Peugeot și Citroen (301 și C-Elysee) vin în versiunile 1.6 de 115 CP cu statistici net inferioare.
În testul nostru, Seat Toledo a afișat 5.0 litri/100 km în regim extraurban cu patru persoane în mașină și în jur de 8.0 litri/100 km în oraș. Orientativ, consumul este cu un litru mai mare decât ceea ce specifică Seat în datele oficiale, deci vorbim de o diferență foarte mică.
Performanţe
10.3 secunde de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă de 195 km/h. Pentru familistul din tine, aceste cifre ar trebui să aibă aceeași importanță cu cea a prognozei meteo de mâine din Noua Zeelandă. Adică, dacă se nimerește să vezi vremea pe CNN, poți vorbi și despre asta cu prietenii dacă vine vorba de așa ceva, însă în mod sigur nu-ți vei cumpăra televizorul pentru acest amănunt.
Foarte interesant este însă faptul că, în segmentul sedanurilor compacte pe benzină de 100-120 de cai putere, Seat Toledo este îndeajuns de sprinten pentru a se clasa, împreună cu același Skoda Rapid, pe locul al doilea al clasamentului performanțelor. Pe prima poziție stau C-Elysee și 301, cu un ciudat 9.4 secunde pentru 0-100 km/h, iar cifrele merg până la Astra Sedan 1.4 100 CP, care accelerează în 14.2 secunde de la 0 la 100 km/h.
Interior
Dacă sunteți obișnuiți cu materiale moi la interior, cu plastic de calitate și cu un nivel de confort care trece de media tuturor modelelor prezente pe piață de la segmentul compact în sus, veți privi interiorul lui Seat Toledo ca pe un spațiu care nu e făcut pentru voi. Pentru a elimina cât mai mult posibil din costuri, Grupul Volkswagen a dezvoltat o mașină care renunță la elemente inutile de confort, astfel că, la capitolul calitate percepută, Seat Toledo suferă așa cum o face și fratele Skoda Rapid.
E adevărat, există și piele pe ici, pe colo, prin punctele esențiale. Adică pe volan, sau pe mânerul schimbătorului și al frânei de mână. Mai există o zonă moale pe zona profilată în portieră pe care șoferul sau pasagerul poate să-și sprijine mâna. Și atât. Restul habitaclului este simplu, enervant de simplu, iar principalul criteriu al celor care au creat această mașină pare să fi fost cel al durabilității. De la materialele de pe bord la cele din care sunt făcute scaunele.
Lucrurile se schimbă dacă ajungeți la Toledo de la Logan sau de la sedanurile de segment mic, cum sunt Symbol sau Aveo. Parcă pentru a sublinia caracterul subiectiv al reperelor pe care ni le luăm în viață, Toledo vi se părea un pas în față.
Există însă și un element pe care puține sedanuri compacte le oferă atât de generos: spațiul. Familia nu va avea probleme de niciun fel într-o mașină care are portbagajul mai mare decât cel al lui Logan (550 de litri) și care vine în zona posterioară cu o banchetă prietenoasă cu pasagerii, indiferent de înălțimea acestora.
Preţ de achiziţie
Pentru a deveni posesorul unui Seat Toledo, trebuie să scoateți din cont cel puțin 13.986 de euro, preț cu taxe incluse valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 86 de cai putere. Versiunea testată de noi, 1.2 TSI de 105 CP în versiunea de echipare de top Style, trece de 16.000 de euro.
Într-o comparație față în față cu fratele Skoda Rapid în echipare și motorizare echivalente, Toledo este cu 500 de euro mai scump pe prețul de listă. Tot mai ieftini sunt și rivalii Citroen-Peugeot, care vin undeva la 2500-3000 de euro mai jos în lista de preț și care vor reprezenta, deci, o amenințare serioasă în căutarea celor de la Seat de a face volum de vânzări cu noul lor model. Avantajul lui Toledo este însă designul coerent, spațiul interior și motoarele de generație nouă net superioare concurenței franceze.
Unii dintre cititorii noștri ar putea să introducă și Logan în comparație, chiar dacă - cel puțin teoretic - modelul de la Mioveni este un sedan de segment mic, nu compact. Aflându-se însă în zona superioară a segmentului la capitolul dimensiuni, Logan poate fi o alternativă mai ieftină la modelele ceho-spaniole sau franceze care își propun să "agațe" clienții care nu își permit sau nu vor să investească foarte mult într-o mașină coerentă de familie.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat noul Seat Toledo până în acest moment. De fapt, mai corect ar fi "EuroNCAP nu a testat Seat Toledo cu siglă Seat până în acest moment". Asta pentru că testele de siguranță ale organizației independente europene au scos cinci stele pentru Skoda Rapid, iar Seat Toledo apare ca testat pe site-ul oficial al EuroNCAP, cu mențiunea "mașina testată a fost un Skoda Rapid".
Pentru că nu există diferențe constructive între cele două mașini, cele cinci stele sunt astfel moștenite și de Toledo, care reușește să se descurce onorabil la cele patru criterii de testare.
Seat Toledo poate fi dotat cu șase airbag-uri și vine în standard cu ABS și ESC (ESP).
Ţinută de drum
Confort calculat. Seat Toledo nu este vârful tehnologiei Grupului și nici nu-și propune asta. Dar, pentru că se adresează în principal clienților din estul Europei, suspensiile orientate spre confort, puntea spate semirigidă determinând un comportament rutier foarte plăcut în oraș, dar ceva mai puțin dinamic pe serpentine, de exemplu. Nici direcția nu este o reușită de bază, dar este mai bine concepută decât cea a concurenților francezi și net superioară celei de pe Logan.
Per total, ținuta de drum a lui Toledo spune totul despre publicul-țintă pe care îl are modelul ibericilor: familiști, iubitori de ieșiri în natură, oameni care nu au nevoie de artificii pentru a urca pe autostradă și a merge cu 130 km/h spre mare sau spre munte, în funcție de preferințe și anotimp.
Vizibilitate
Seat Toledo are suprafeţe vitrate generoase, începând de la plafon şi terminând cu luneta echipată cu ştergător. Oglinzile laterale sunt însă la fel de mici ca în cazul unui Volkswagen Jetta, deficienţă care poate fi corectată printr-o reglare perfectă a acestora.
Oglinda centrală necesită şi ea puţină adaptare. Manevrele în marşarier pot primi un plus de precizie cu ajutorul unui set de senzori de parcare.
Tehnologie
Pentru a vorbi despre tehnologie pe Seat Toledo trebuie să ne amintim de faptul că prețul modelului mărcii spaniole nu este chiar cel mai ridicat din segment. Iar oferta la acest capitol este direct proporțională cu bugetul celui care își cumpără această mașină.
Dacă vreți, Toledo este echivalentul celebrelor Tapas, aperitivele care au intrat în cultura și istoria culinară a Spaniei: alimente de bază aranjate astfel încât să satisfacă stomacul și să nu te ruineze după o masă îndestulătoare.
Toată lumea își dorește în 2013 o mufă USB și una AUX, iar Toledo le are. Familia își dorește confort termic, iar climatizarea automată îl oferă. Există și posibilitatea montării unui sistem de navigație comandat printr-un ecran touch-screen de 5 inch cunoscut fanilor VW de pe generația anterioară a lui Golf. Avantajul apartenenței lui Toledo la grupul VW trebuie subliniată prin apariția cutiei DSG, disponibilă însă doar pe motorul TSI superior de 1.4 litri și 122 CP.
Design
Designul este criteriul care face diferența în favoarea lui Toledo în lupta cu fratele Skoda Rapid. Modelul care poartă sigla Seat pare ceva mai lucrat, mai coerent, mai "cald". Blocurile optice preiau liniile prezente pe gama Seat de generație recentă, iar stopurile se asortează cu acestea.
Fără a fi un head turner, Toledo este plăcut și îndeajuns de bine desenat încât să nu te facă să-ți pară rău pentru investiția făcută. Mai ales într-un segment al compromisului din acest punct de vedere.
Ne-a placut
- Design coerent
- Motor reușit
- Spațiu interior
Nu ne-a placut
- Materiale spartane
- Asemănarea cu Skoda Rapid
- Comportament dinamic pe șosea
Date tehnice - SEAT Toledo (2013-prezent) 1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre SEAT
-
Reprezentanții Seat au confirmat, pentru presa britanică, eliminarea modelului Tarraco din portofoliu. Acesta îi va face loc noului Cupra Terramar. (Joi, 18 Iulie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Leon. Pe listă regăsim și două motorizări noi, inclusiv o versiune PHEV cu 204 CP și autonomie electrică de peste 100 de km. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o ediție aniversară pentru cel mai celebru model al său: Ibiza. Denumită sugestiv Ibiza Anniversary Limited Edition, aceasta va fi disponibilă începând cu primul trimestru al anului. (Joi, 11 Ianuarie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță că a comercializat 1 milion de SUV-uri în ultimii 6 ani. Mașina aniversară este un Seat Arona. (Marti, 18 Octombrie 2022)
-
Specialiștii Euro NCAP au încheiat o nouă sesiune de teste de siguranță, în cadrul căreia au testat nu mai puțin de 10 modele noi. 8 dintre ele au luat punctajul maxim de 5 stele, inclusiv crossover-ul electric chinezesc BYD Atto 3. (Miercuri, 12 Octombrie 2022)
O marca de traditie, cu istorie si realizari, infiintata si pornita din putere creatoare, inventica si geniu ingineresc nu se va compara niciodata cu o afacere planificata in cincinale, programata intre stat si un oarecare constructor care se afla la un moment dat in cautarea unor noi piete. Fara sa vreau sa supar pe nimeni si avand in minte contributia Dacia la economia Romaniei, marci precum Seat, Dacia, Lada, Zastava si altele care or mai fi nu reprezinta nimic pe scara valorica a producatorilor auto, doar niste embleme fade care rezista doar prin prisma pretului. Nu am nimic cu masinile in sine, dar mi-ar placea sa nu mai fie comercializate sub marci derivate din neant, ci direct sub marcile principale: Skoda, Renault, Fiat, ca nu este nicio rusine sa ai in gama modele de la cele mai ieftine, la cele mai scumpe. Pana si Mercedes, la o adica, produce si A-Class si S-Class si Actros si Sprinter si Unimog si Citaro si toate poarta cu mandrie steaua pe bot.
O mica greseala de tipar - rapid este un skoda rapid, poate toledo este o skoda rapid ...
"VW Group: Exeo este un Audi A4 de generație veche recondiționat, Rapid este un Skoda Rapid în condițiile în care Skoda are (și) Octavia, în timp ce Leon pare stingher în planul al doilea al fotografiei de familie în care Golf, Audi A3 și Octavia zâmbesc larg."
Toledo - 5 stele la impacti in 2012 cu maximul posibil in standard
Cu banii ramasi poti sa iti iei un loc de veci frumos, la umbra, pentru ca in Logan esti victima sigura.
In primul rand, la descrierea generala, ati gresit cu ideea ca cele doua berline gemene nu ar imprumuta solutia de la Octavia... Solutia constructiva este tot cu HAYON!!!
Iar in al doilea rand, la partea de confort, nici Toledo si nici Rapid, NU AU CLIMATIZARE PE DOUA ZONE!
-eu am discutat strict de design
-nu am discutat de siguranta
-nu am discutat de motorizari
-nu am discutat de interior.
cine mi-a dat minusuri doresc sa motiveze , sa vorbim cu argumente , despre vasilica sa fii sanatos , nu am ce sa-ti raspund ...
in afara de faptul ca noul logan nu a fost testat EuroNCAP si cu siguranta nu a fost testat in 2012, ai perfecta dreptate in tot ce ai spus
si carcotasii ar mai putea spune ca isi iau masina sa circule cu ea, nu s-o ciocneasca. dar eu nu sunt carcotas asa ca n-o sa spun asta :D
daca ar fi sa optez pt. un look atat se simplu atat la interior cat si la exterior mai bine aleg o corola, cel putin e de cateva ori mai fiabila...
P.S.: VAG a inceput sa fie necontrolat de nesimtit pe criza asta, preturi mari si fiabilitate scazuta in comparatie cu ce faceau acum 10 ani
Asa cum mai ziceam...pacat de SEAT; s-a ales praful de marca asta.
Dar am o intrebare catre @AM...un test cu Peugeot 301, pe cand? Cu Rapid ati facut iar cu ciorba asta reincalzita denumita Toledo m-am lamurit. Dar parca merita atentie si concurenta. Joaca asta prelungita in sectorul VAG devine plictisitoare.
Comparatia e stupida si denota ca nu intelegi lumea auto. Bineinteles, sunt unii care compara Logan cu Toledo, dar doar prin prisma faptului ca Dacia e atat de populara in Romania si pentru ca-i o masina de familie cum este si Seat-ul acesta. Dar comparatiile se opresc aici. Logan e un sedan sub-compact, iar Toledo un sedan compact.
Deasemenea discutam de o alta segmentare: Low-cost si Volum.
DACIA e una dintre putinele marci si in acelasi timp liderul segmentului sau. Deci e ceva ce societatea avea neaparata nevoie. Pe cand Seat e o marca inutila printre alte zeci de marci de volum. Seat are nevoie de mai multa atentie din partea VAG pt a deveni o marca respectata in Europa. Respectul se vede si in cota de piata intre marcile de volum. Ori Seat nu e deloc o marca rexspectata.
Sigur, vor agata la inceput ceva clienti cu noul Toledo, dar in final tot un alt esec comercial Seat se va numi.
nu prea ai ( maxim 20k si asta fara N credite si N sacrificii ca rromanul care-si da toti bani pe masina si dupa aceea bea apa plata de la robinet si mananca salam victoria cu bomboane agricole ) iti iei o masina japoneza ( printre cele mai corecte masini la ce-ti ofera ), vezi Honda Civic, nu aceste VAGonete cu preturi nesimtite;
nu ai mai deloc bani, dar ai nevoie !!!, iti iei frate Dacia ( este excelenta la ce ofera )
dar acum cat de trepanat si dus cu capul, sa fi ...doar din dorinta puerila de a parea , mai < smecher > ( rafinat ) sa dai 16-17k pe acest sedan f aratos in aceste imagini PHOTOSHOPATE ( caci cei de la AM sunt mari fani VAG ) ?!
Care comparatie este stupida? Am comparat eu undeva Toledo cu Logan? Am totusi impresia ca nu mie trebuia sa-mi raspunzi.
In rest, sunt de acord cu tine si am spus-o si eu de n ori ca Seat este o marca inutila si artificiala, fara imagine, fara traditie, fara realizari, fara viitor. Masinile sunt foarte ok, doar ca marca nu este buna.
Corect. S-a rezolvat problema, mulțumesc pentru sesizare.
Da, ai bagat in aceeasi oala Dacia cu Seat. Aici e greseala ta.
Cele doua marci reprezinta concepte diferite. Probabil ai fost influentat de testul Automarket si alti useri ce fac referiri repetate la Logan, dar cu alt scop- cum s-a spus mai sus- popularitate, familiala spatioasa etc. Nu trebuie insa confundate cele 2 concepte / segmente. Dacia e un concept de succes, iar Seat e un esec lamentabil ce se chinuie la limita supravietuirii.
"Logan- 3 stele la impact in 2012 cu multe lipsuri la siguranta
Toledo - 5 stele la impacti in 2012 cu maximul posibil in standard
Cu banii ramasi poti sa iti iei un loc de veci frumos, la umbra, pentru ca in Logan esti victima sigura."
Raspunzand celor afirmate mai sus... Testele la impact NU vand masini .. In plus ca sunt facute in conditii standard ..Poti sa ai cate stele vrei la teste , daca intri sau intra un tir in tine , tot aia e.. Exista zicala " sa conduci preventiv " , dar oare cati o si aplica practic in trafic ?...Dar , deh , pe principiul " am 10 airbag-uri si 10 stele la impact " , pot sa apas pedala pana la fund, ce mai conteaza ceilalti participanti la trafic..De ce sa vad dincolo de masina din fata si sa anticipez o greseala?!...Mai bine apas pedala, ca doar " pe hartie " am " n" stele la impact....
Pe o piata a masinilor noi care scade continuu , pretul chiar face diferenta... Iar cine dispune de bani , nu cred ca este interesat de Seat ( in general ) ... Din pacate la Seat a disparut acel " auto emocion "...
" Mintile sunt ca niste parasute , functioneaza doar cand sunt deschise"
Acum, ca s-a schimbat strategia vad aceleasi chestii. Pana la urma e o chestiune de gusturi si de bani binenteles. Oricum nu sunt de acord ca SEAT este o marca inutila!!!
Automarket, ati fost cam optimisti cand ati ridicat in slavi acest motor, la care VW a facut recall-uri masive. Acest motor convinge in mare masura prin orice, mai putin prin fiabilitate.
In rest... o masina careia eu nu ii vad rostul. Motiv concret pentru existenta ei nu prea exista. Nu inteleg de ce VW continua sa greasca cu Seat. Potential ar fi, cu design sportiv, incitant, a la Alfa Romeo, nu asociere cu Skoda. Pentru ca Skoda este asociata cu VW... pentru multi e derutant.
Iar comparatia cu Loganul nu isi are rostul. este ca si cum ai compara Passat cu Mercedes Clasa C.
Da, @LauCalin, e '' belea '' 301. Are niste motorizari de baza de '' ma da pe spate '', 72 cp in versiunea de start :)) . Cat despre recall-urile la VW nu am auzit si nu s-a publicat nimic??? La Toyota au fost publicate inca un Recall, ce prevede motorizarile 1.6 si 1.8 Avensis benzina, pentru a ii shimba '' motorul electric de asistenta a directiei '' , lucru care a intrat in atentia celor de la Toyota ca din cauza duritatii insuficiente a axului intermediar care face legatura intre coloana de volan si caseta de directie, exista posibilitatea ca in timp asamblarea canelata a axului cu caseta de directie sa se deformeze.......Asta e tot ce stiu. De VW, posibil sa fie, daca chiar este, Bravo lor.
Da batrana Corolla sedan care este etalonul clasei cum de nu apare in lista de modele concurente ??? Sau Mazda3 care iarasi este etalon, sau Impreza sedan? Lancer sedan ?
Si oricum apar in comparativele din America, din Canada, India, China etc. In Europa in general si in Romania in special... nici o sansa.
Eu m-am adresat mai mult motorizarii de baza Psa ( 301 şi C-Elysse ), care au nişte " performanţe" uimitoare:))....ştiu.
Adică puteri asemanatoare cu un Logan de 75 cp, dar Loganul este " lux " ,fiind dat faptul ca este mai puternic cu 3 cp pt o subcompacta.Dar ...offf, ma întreb ce vor face săracii pensionari când " bolizii" de " zeci " de căi putere nu vor mai putea penetra " peretele" de zăpadă adus adus accidental de " lamă " in spatele tău.....of....of.of...Fei 72 de armăsari vor trebui rebiciuiti:))
Exact cum este cea de Renault sub cea de Dacia.
Sau cum era cea de Citroen sub cea de Oltcit .
Romanii, nu sunt asa pretentiosi cand dau bani multi, pe masini care ofera mult mai putin decat trebuie ...