Drivetest Renault Twingo facelift (2012-2014)

1.2 16v 75CP Dynamique
Renault Twingo facelift (2012-2014) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 26.03.2012
Proaspăt

Renault a adăugat modelul Twingo anul trecut în gama sa de modele importate în România. Este un model de clasă mini cu trei uşi, iar importatorul s-a gândit mult dacă acest model va fi acceptat de publicul românesc. Deşi maşinile de oraş au început să câştige teren şi la noi în ţară mai ales în marile zone citadine, încă există o prejudecată în ceea ce le priveşte. Sunt considerate maşini pentru fete sau mult prea mici pentru a fi practice. Însă în oraşele noastre din ce în ce mai aglomerate este genul de automobil perfect pentru uzul zilnic. Cea mai mare parte a timpului o petrecem singuri sau cel mult cu un singur pasager în maşină. Iar din experienţa personală, maşina este folosită 80% din timp în oraş şi împrejurimi. Aşa că are sens să alegem un automobil de clasă mini. Renault ne propune un Twingo proaspăt cu un look schimbat în bine. Constructorul francez a mărit şi gama de culori, iar modelul poate fi acum personalizat mai mult. Este un răspuns la modelele customizabile propuse de concurenţă, cum este Fiat 500. Dar modelul italian nu este direct comparabil cu Twingo, deoarece modelul din Franţa are un atu important: preţul de achiziţie. 

Renault Twingo facelift (2012-2014)
1.2 16v 75CP Dynamique

  • Pret de pornire 9.300 €
  • Pret model testat 10.200 €
  • Taxa auto 52 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Twingo facelift este disponibil pe piaţa autohtonă cu o singură motorizare. Deocamdată. Este vorba de binecunoscutul motor de 1.2 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 75 CP. Este un motor civilizat, fără pretenţii şi un pic cam anemic. Cei 75 CP sunt suficienţi pentru oraş, dar motorul rămâne fără suflu dacă încercăm să îl ducem la limită la drum lung. Puterea este transmisă punţii din faţă prin intermediul unei cutii de viteze cu cinci trepte. Levierul este cam lung, dar suficient de precis. 

Dacă avem noroc, mai târziu vom primi şi variantă "rea" a modelului Twingo. Este vorba de varianta RS, animată de un motor de 1.6 litri ce dezvoltă 133 CP. O adevărată bombă în miniatură.

Concurenţa oferă motoare similare sau de cilindree mai mică. Mai nou, în clasa mini aproape toţi constructorii oferă motoare cu trei cilindri de un litru. Puterile se învârt între 68 şi 75 CP, cel mai puternic rival pentru Twingo fiind noul Chevrolet Spark cu al său motor de 1.2 litri şi 81 CP. 

Consum

La capitolul consum de carburant, Twingo se descurcă suficient de bine. Constructorul anunţă un consum mediu de 5.1 litri/100 km şi un consum urban de 6.7 litri/100 km. În realitate, un Twingo 1.2 consumă în oraş aproximativ 8 litri/100 km. Rivalul său de la Chevrolet are cifre identice de consum, dar concurenţa cu motoare de un litru cu trei cilindri se laudă cu un consum mai redus. Mai ales nou venitul Volkswagen Up! ne atrage atenţia. Up! are un motor de un litru ce dezvoltă tot 75 CP, iar consumul mediu anunţat este de 4.7 litri/100 km.

Performanţe

Nu putem vorbi de performanţe în această clasă, dar putem să trecem totuşi în revistă cifrele cele mai importante. Renault Twingo facelift 1.2 75CP accelerează de la 0 la 100 km/oră în 12.3 secunde, iar viteza maximă atinsă este 170 km/oră.

Sunt cifre destul de impresionante în lumea piticilor auto. Chevrolet Spark 1.2 este o idee mai rapid până la sută, cu 12.1 secunde, dar pierde la viteza de top, unde înregistrează doar 164 km/oră. Volkswagen Up! este mai lent la capitolul sprint, unde scoate 13.2 secunde, însă are o viteză maximă de 171 km/oră. Restul concurenţei are timpi de acceleraţie despre care mai bine nu discutăm. 14 şi 15 secunde până la prima şi singura sută de km/oră.

Interior

Twingo se prezintă acum cu un interior ceva mai vesel. Nu s-au schimbat prea multe la capitolul comenzi, dar acum avem materiale lucioase şi o finisare mai bună. Există în continuare suficiente plastice tari, iar scaunul celui de la volan, deşi are reglaj pe înălţime nu se lasă suficient de jos. Indicatoarele de bord au rămas grupate central, cu un vitezometru digital. Doar turometrul a rămas analogic şi este amplasat direct în faţa şoferului pe coloana volanului. Tot în faţă a rămas şi deja celebra "perie cu ţepi", un spaţiu gândit pentru depozitarea de obiecte. Cu puţină imaginaţie, peria poate fi folosită pentru mai multe lucruri. CD-playerul îşi păstrează poziţia înclinată ce plăteşte tribut Twingo-ului original. În rest nu sunt mari, schimbări şi aveţi grijă când claxonaţi, Twingo fiind una dintre puţinele maşini, în afară de gama Dacia, care mai folosesc un buton de claxon amplasat pe maneta de semnalizare. 

În spate avem două locuri individuale, uşor accesibile datorită portierelor ample şi a spătarului rabatabil. Bancheta culisează la nevoie pentru a obţine mai mult spaţiu pentru genuchi pasagerilor şi mai puţin în portbagaj sau invers în funcţie de necesităţi. 

Preţ de achiziţie

Noul Renault Twingo este oferit cu o singură motorizarare şi în două niveluri de echipare. Singurul motor disponibil este cel de 1.2 litri de 75 CP. Nivele de echipare sunt Trend şi Dynamique. Preţurile încep de la 9.300 euro (TVA inclus). Modelul testat de noi a venit în echipare Dynamique, preţul de achiziţie fiind de 10.200 euro (TVA inclus). Renault oferă la momentul redactării testului de un discount de 800 euro pentru oricare din aceste versiuni, deci practic preţurile încep de la 8.500 euro. Împreună cu programul rabla, Twingo devine o propunere interesantă în segmentul său.

O alternativă este Suzuki Alto, care are preţuri situate în jur de 8.650 euro. Alto are însă un motor de un litru ce dezvoltă 68 CP. Dacă comparăm versiunea de top a lui Twingo cu concurenţa, preţurile sunt comparabile sau, uneori, mai mari. Un VW Up! în echiparea High Up costă 10.934 euro, iar o Toyota Aygo Luna cu trei portiere costă 10.262 euro. 

Siguranţă

Twingo a fost testat de două ori de către EuroNCAP. Prima generaţie a fost supusă la crash teste în 2003 şi a ieşit destul de şifonată, cu un scor de doar trei stele. Actuala generaţie a trecut mult mai bine prin testele puse la cale de organizaţia independentă. La testele din 2007, Renault Twingo a obţinut un scor de patru stele. Pentru siguranţa celor de la bord, Twingo vine cu airbaguri frontale şi laterale în dotarea de serie. 

Ţinută de drum

Nu există diferenţe prea mari în ceea ce priveşte ţinuta de drum între un Twingo normal şi actualul Twingo facelift. Suspensia este setată pentru confort şi maşina are un rulil sesizabil la manevrele mai sportive. La limită intervine subvirarea. Direcţia transmite un feeling ciudat prin volan datorită asistări electrice. Este precisă, dar senzaţiile sunt cumva anesteziate. Poziţia la volan este un pic atipică, dar te obişnuieşti destul de repede. Motorul trebuie turat pentru un rim mai sprinten, iar dimenisunile reduse ale maşinii te ajută să te strecori rapid şi parchezi în spaţii înguste. 

Vizibilitate

Twingo nu ridică probleme în ceea ce priveşte vizibilitatea. Poziţia la volan este destul de înaltă, suprafaţa vitrată este generoasă, iar oglinzile acoperă suficient de bine unghiurile moarte. Pe modelul de test nu am avut senzori de parcare sau camere pentru mersul cu spatele, dar nu avem nevoie de aşa ceva având în vedere dimensiunile mici ale automobilului. Un sistem de asistare la parcarea cu spatele este disponibil opţional pentru cei cu adevărat nesiguri.

Tehnologie

Twingo este un automobil simplu fără prea multe pretenţii. Chiar şi aşa pe versiunea Dynamique avem un radio-cd cu redare MP3 cu satelit de comandă amplasat în spatele voanului şi un sistem de climatizare automată. Avem şi un computer de bord oferit în serie. Renault oferă acum şi tempomat (cruise control) în dotarea de bază a noului Twingo. Avem şi mufe USB şi AUX prin intermediul cărora putem conecta un stick cu muzică sau un iPod. pe lista de opţionale există şi un sistem audio cu radio O'Car. Acesta permite conectarea unui iPhone direct în masca sistemului audio pentru a accesa muzica de pe telefon, un post de radio de pe internet sau pentru convorbiri telefonice prin sistemul audio al maşinii.

Design

Faceliftul aplicat modelului Twingo a făcut din cel mai mic model Renault un automobil simpatic. Partea frontală este dominată de noile blocuri optice şi de proiectoarele de ceaţă amplasate sus. În spate avem acum stopuri redesenate. Silueta generală a rămas identică. Opţiunile de personalizare au crescut, clienţii putând alege dintr-o paletă mult mai largă de culori ce inculde şi nuanţe noi ca fuchsia sau bleu bermudes. Avem apoi o serie de stickere ce se pot aplica pe plafon şi capotă plus diferse opţiuni de configurare a culorilor din interiorul habitaclului. 

Nu ne-a placut

  • Poziţie ciudată la volan
  • Motor anemic
Date tehnice - Renault Twingo facelift (2012-2014) 1.2 16v 75CP Dynamique
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1149
Lungime mm
3687
Putere maxima CP (rpm)
75 (5500)
Latime mm
1654
Cuplu maxim Nm (rpm)
107 (4250)
Inaltime mm
1470
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
950
Acceleratie 0-100 km/h s
12.3
Ampatament mm
2367
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
40
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
165
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Twingo facelift (2012-2014)

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • love twingo
    bun asa!
    Twingo in opinia mea cele mai bune solutii de interior : caune independente si culisante, spatiu suficient pentru toti pasagerii, design haios. Imi place!
    70 15
  • realitatea zilei
    Singurele motive pt care Twingo a luat punctaj mai mic fata de citigo, up! sunt pretul si siguranta, dar daca ne uitam un vw up! e 8327 euro, iar Twingo vine cu 8500 euro pret pornire doar ca-i exprimat altfel. Nicio fasaiala! La siguranta trebuie spus ca up!, cititgo sunt masini aparute in 2011, pe cand Twingo are siguranta la nivelul anului 2007 (atat se oferea atunci maxim pe segmentul mini-urilor de volum)
    38 7
  • Vechiul model arata mult mai bine. Era simplu si stilat. La acesta au luat simplul si au incercat cu disperare sa il faca mai futuristic, precum Kia si Hyundai. Eu spun ca doar au ruinat masina.
    Partea frontala arata destul de bine dar spatele e ruinat. Mai bine doar schimbat putin stopurile, nu mai adaugau pe capota.
    Per total e o masina micuta destul de buna. Pacat de motorul lipsit de vlaga si de pret. La 10.000 euro, un Logan 1.6 16v e o afacere muult mai buna, sau chiar un 1.5 dCi daca ai bani de aruncat.
    11 48
  • Arata f bine...ma refer strict la design caci nu am condus,dar arata mult mai bine decat up care chiar zilele astea l-am vazut si arata fix ca o cutie cu colturi ascutite si muchii drepte! e o chestie de gust doar..dar mie unu imi place mai mult cum arata acest twingo..sa nu mai vb de versiune sport..
    39 21
  • @Ionut.M
    hyundai futuristic?!!! care , i10?! cred ca glumesti ! nici picanto nu vad ce elemente "futuristice" ar avea in componenta... scriem doar de dragul de a le vedea numele pe tapet, draga ionut? La 75 CP, motorul e ok pentru putere, economie si consum in oras. Daca vrei sportivitate pe segmentul asta cumpara-ti Fiat 500 Abarth sau asteapta Twingo RS. Te tine buzunarul?
    46 4
  • ****
    _"Dacă avem noroc, mai târziu vom primi şi variantă "rea" a modelului Twingo. Este vorba de varianta RS, animată de un motor de 1.6 litri ce dezvoltă 133 CP. O adevărată bombă în miniatură."
    Sa vedetii acum razboi ......
    Suzuki Swift sport ii da clasa micutului frantuz .....
    7 33
  • Twingo RS
    http://www.renaultf1.com/Twingo-R-S.html?lang=fr
    19 4
  • twingo
    hidoasa masina! interiorul zici ca e de la masinutele pt masini. au pus si eu volanul de piele ca sa mai stearga din aparente. si vine ca nuca in perete. turometrul ala arata groaznic
    12 50
  • Nu se va fi niciodata 133 cai peTwingo in RO
    Nu se va importa 1.6 133 cai in Romania niciodata. Intrebati la orice dealer Renault.
    Suntem si vom ramane o tara din coada Europie. Intrati pe www.renault.fr sa vedeti cate vriante de motorizari sunt acolo pentru Twingo. La noi e doar una si cam atat va fi mereu.
    1.2 75 cai e strict pentru oras. Incarcata cu vreo 2 pasageri si ceva bagaje, la drum lung, vei sta dupa absolut toate camioanele.
    "Traiasca" politica Renault, care nu ne da acces la masini noi, mici si cu mai multi cai.
    13 5
  • @antonny
    Swift sport compara-l cu Clio RS. Alternativa la Suzuki pt twingo este Alto ;)
    14 4
  • @crick
    Niciodata sa nu spui niciodata. Totul depinde de cerere :)
    19 2
  • men @eddy
    unde ai vazut tu ma la up colturi ascutite si muchii drepte? era parcat vreunul vis a vis de parcarea ta plina de volvo-uri sau pe la cunoscutii tai care au masini cum nu s-au vazut nici pe radu beller :)) priveste o fotografie si spune-mi si mie in ce punct e asa cum sustii (cu colturi,unghiuri ascutite) :)) http://photos.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_446/car_photo_223385_7.jpg
    VW up e mult mai elegant , nu e tipator, nu e attention whore! ura ta si subiectivismul de care dai dovada la orice articol legat de un model din grupul vw nu are nici in clin, nici in maneca cu realitatea! ia-ti o slujba baietel!
    p.s "ma refer strict la design caci nu am condus" iar nu ai auzit de articole hotarate sau nehotarate? sau nu conduci in general? :)
    eu ma mir cum de nu ai "condus" tocmai tu :)
    16 40
  • Cand o sa se comercializeze Renault Twingo 133 cai in Romania, o sa accept ca m-am inselat. Ideea e ca ei sunt multumiti de ce vand aici si anume Fluence si Clio in spume.
    Romanii alearga dupa masini practice si cat de cat maricele, sunt putini cei care isi doresc asa ceva nou.
    Daca vei vedea vreun Twingo RS pe strazile de la noi, sa fii sigur ca nu a intrat in tara cu 0km.
    PS: Masina pare practica si sincer imi place mai mult decat noul Swift. Are suficiente optionale cat sa ai o viata decenta cu ea, iar idei de tipul, piele peste tot, camera in bara din spate, navigatie de 7 inch, incalzire in scaune si volan nu se justifica. Atat ar mai trebui sa ai senzori de parcare pe o buburuza :)) hai sa fim seriosi.
    Twingo e masinuta ideala de mers la servici, cumparaturi usoare si poate consum mic in oras.
    29 4
  • hai
    sa fim seriosi acuma,cine cumpara pocitania asta de masina?pai de 9k euro poti sa iti cumperi ceva sh dintr-o clasa superioara?
    Acum iar vor aparea dispute noua vs sh .daca analizam situatia mai bine este mult mai avantajos un sh(skoda octavia 2,vw passat b6,bmw e60 etc) plus ca twingo si in varianta full(caz in care pretul urca vertiginos) nu va avea dotarile unui passat sau.... .Sa nu mai vorbim de aspect,siguranta,motor.Ce om serios ar detine twingo??? Sa cobori din asa ceva??
    5 33
  • nu-i suficient, mai scrie un comentariu disperatule.

    http://www.automarket.ro/stiri/atentie-la-ce-masina-sh-cumparati-germania-52-dintre-masinile-de-pe-43856.html
    17 1
  • Automarket, sper ca motivul pentru care ati scris la puncte slabe ca motorul este anemic sa fie pentru ca nu prea ati avut ce sa-i reprosati masinii. Pai scuzati-ma, dar pentru o masina de clasa mini, 75 CP, 12,3 si 170 CP nu vi se par cifre in regula? Vorbim de o masina care in mare parte va merge in oras si care cu siguranta la 120-130km/h pe autostrada nu s-ar face de ras.Faptul ca la viteza asta nu s-ar comporta ca o masina de clasa mai mare e cu totul alta poveste. Dar motor anemic?! N-as prea zice.
    35 3
  • gameplay
    multa rautate!
    daca si asta-i masina urata...
    22 5
  • @unul
    Cat de frustrat sa fii sa nu intelegi ca omul normal, civilizat si modest, isi cumpara ceea ce are nevoie, un mijloc de transport usor de condus intr-un oras. Trage tu pe nas parturile altora in masina ta SH si lasa-i pe ceilalti sa aleaga ce au nevoie si nu sa arate o imagine falsa, altceva de ceea ce sint.
    36 4
  • @unul
    Crezi ca unei fete de 18-28 de ani (single) ii trebuie un Passat?


    Sau crezi ca daca un tip casatorit, care are cel putin un copil si conduce un Twingo in oras nu are si o a doua masina (cel putin o compacta, daca nu un sedan sau chiar un break) ?

    Afara nu mai zic: familistii care au o masina mica pentru oras au sigur si o a doua masina.


    Dorin avea perfecta dreptate: poate ca nu toti dorim sa stam in transpiratia si mirosul altora cum prefera cei care isi iau un SH pana in 10000 doar ca sa arate ca-s la volanul unei masini cu o clasa sau doua peste.
    4 0
  • nu
    nu pentru a ne etapa ne cumparam o masina adevarata ci doar pentru confort,siguranta si acea placere de a conduce!!
    1 9
  • @ unul
    Prietene, tu esti analfabet? Ce inseamna " a ne etapa" ? Poate vrei sa spui "a epata"! Si ce siguranta ai tu intr-o masina din 2000? Sau unde te opresti cu alegerea, pentru ca harbul tau SH n-are nici o sansa un fata unei tot-teren.
    Prietene, tu esti plin de prejudecati si dai dovada de o superficialitate excesiva. Cand o sa judeci oamenii dupa cum gandesc si nu dupa ceea ce conduc, abia atunci sa vi pe-aici si sa dai cu subsemnatul. Pana atunci mai reciteste manualul de gramatica de clasa a patra, ca esti repetent.
    10 0
  • Pozele
    Pozele sunt minunate .
    Felicitari Ciprian Mihai .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru