Drivetest Renault Megane RS facelift (2014-2016)

2.0 16v 275CP RS
Renault Megane RS facelift (2014-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 24.10.2014
Trofeul calităţii

De cele mai multe ori, în prezenţa unei vedete te poţi simţi timorat, stresat, bâlbâit sau complet penibil pentru că nu te poţi ridica la nivelul ei. Sunt însă şi situaţii când gheaţa se sparge încă de la primul salut. În cazul meu, încă de la prima cheie.

M-am împrietenit repede cu Megane RS Trophy, deşi el venea cu câteva impresii fantastice de la colegii din presa britanică şi cu o reputaţie de temut.

Etalonul hot-hatch-urilor şi rădăcina celei mai rapide maşini cu tracţiune faţă pe circuitul de la Nurburgring s-a dezbrăcat repede de caracter şi mi-a arătat că reputaţia sa nu este construită doar pe simple cuvinte adunate într-un comunicat de presă.

Renault Megane RS facelift (2014-2016)
2.0 16v 275CP RS

  • Pret model testat 28.600 €
  • Taxa auto 438 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Galben asemeni unei albine care înţeapă fără prea multe întrebări, noul Megane RS Trophy m-a întâmpinat cu acelaşi motor turbo pe benzină, cu o capacitate de 2.0 litri. Resursele sunt însă ceva mai generoase, coupe-ul beneficiind de 10 cai putere în plus, comparativ cu versiunea standard.

Mai exact, vorbim despre 275 de cai putere, resimţiţi la 5500 de rotaţii, şi un cuplu motor de 360 Nm, livrat între 3000 şi 5000 de rotaţii. Nu ştiu cum pot descrie mai bine explozia lui Megane RS Trophy. Poate ca un popcorn care explodează atunci când atinge temperatura ideală.

Iar pentru hot-hatch-ul francez temperatura ideală o reprezintă acul turometrului aproape de 5000 de rotaţii. Acolo se desfăşoară toată agitaţia, acolo decorul se succede pe repede înainte, acolo apare zâmbetul larg şi acolo mâinile se încleştează pe volan. E ca şi cum acolo, la 5000 de rotaţii, aerul este mai rarefiat, iar simţurile tale înţeleg asta.

În rest, manevrat cu grijă, cu schimbări de treaptă puţin peste 2000 de rpm, Megane RS Trophy este o maşină obişnuită. Sunt însă şi lucruri neobişnuite, cum este transmisia: foarte scurtă, extrem de bine etajată pentru a favoriza acceleraţia, ea are o cursă precisă şi reprezintă apogeul atins de inginerii Renault.

Era să uit de tratamentul auditiv. Fix ce prescrie doctorul pentru pasionaţii maşinilor sport. O evacuare Akrapovic care tratează cum se cuvine sunetul motorului şi va genera mulţi fiori reci pe şira spinării.

Consum

Deşi ar fi trebuit să sar repede peste acest capitol, o să mă opresc însă ceva mai mult, doar pentru a vă spune că o rulare în regim eficient vă poate aduce chiar şi la 11-12 litri/100 de kilometri în mediul urban. Ajută mult în acest sens şi sistemul start-stop, extrem de util pentru o maşină sportivă.

Media de consum anunţată oficial este de 7.5 litri/100 de kilometri, ceea ce îl face mai însetat decât un Seat Leon Cupra, un Ford Focus ST şi chiar un Volkswagen Golf R. Este totuşi mai eficient decât un Opel Astra OPC.

Performanţe

Când vine vorba despre performanţe, Renault Megane RS Trophy poate fi încadrat uşor în categoria atleţilor. Este suficient de agil pentru a te smuci de pe loc şi a te arunca la 100 de km/h în doar 5.8 secunde.

Este un timp egal cu cel al lui Seat Leon Cupra, dar mult mai bun decât al rivalilor Ford Focus ST şi Opel Astra OPC. Din păcate, în ecuaţie intră şi un Golf R cu 300 de cai şi tracţiune integrală, care coboară totul la numai 5.1 secunde.

Din fericire, Megane RS Trophy recuperează la capitolul viteză maximă, fiind pe primul loc cu cei 255 de km/h promişi.

Interior

Profanii s-ar putea grăbi să numească interiorul lui Megane RS uşor cam spartan. Nimic mai greşit.

Renault a simplificat mult lucrurile şi a păstrat o linie sportivă uniformă, care va mângâia simţurile pasagerilor. Spun va mângâia pentru că simţul tactil va fi cel mai răsfăţat: fie cu pielea Alcantara, fie cu inserţiile din aluminiu, fie cu mânerul schimbătorului din inox.

Nu pot să nu apreciez scaunele Recaro, care îmi vin ca turnate şi cu care m-am înţeles de minune, chiar dacă pe distanţe lungi unii le vor considera incomode. Spaţiile pentru depozitare sunt şi ele suficiente şi pot ţine lucrurile personale la loc sigur câtă vreme tu te joci cu G-urile în viraje strânse.

Volanul este şi el unul din detaliile de care te vei îndrăgosti. Dunga roşie de pe mijloc şi pielea Alcantara vor amplifica senzaţia unei maşini sportive.

Preţ de achiziţie

Privilegiul de a deţine un Renault Megane RS Trophy costă. Ce-i drept, dacă ne uităm în segment, la ceilalţi rivali, nu costă deloc. Aşa că îmi retrag cuvintele.

Cei care se gândesc deja la maşina asta ca la viitorul lor hot-hatch trebuie să le spun că socotelile încep de la 28.600 de euro cu TVA. Rivalii se situează în apropiere, însă toţi au preţuri mai mari. Opel Astra OPC pleacă de la 29.100 de euro, Ford Focus ST de la 29.000 de euro, iar Volkswagen Golf R ajunge la exorbitanta sumă de 36.700 de euro.

Şi când mă pregăteam să-l declar pe Megane RS Trophy cea mai bună afacere din segment, descopăr că uitasem de Seat Leon Cupra. Cu un preţ de pornire de 27.700 de euro, Leon Cupra este cea mai abordabilă soluţie din segment.

Siguranţă

Testată în 2008 în cadrul testelor EuroNCAP, actuala generaţie renault Megane a obţinut un punctaj de cinci stele. Din păcate, EuroNCAP a refăcut testul în 2014, alegând acelaşi model, dar cu facelift, pe care l-a supus din nou unor teste de impact, de această dată mai dure, desfăşurate după noile norme. Era normal ca punctajul să fie unul dezamăgitor, pentru o generaţie lansată în urmă cu şase ani. Doar trei stele pentru Megane, care a dezamăgit la capitolul sisteme de siguranţă, dar a obţinut punctaje bune la celelalte categorii. Chiar foarte bune pentru protecţia pietonilor. Aşadar trei stele pentru Megane, transmisibile şi versiunii RS.

Ţinută de drum

Ajungem şi la punctul forte: ţinuta de drum. O să rezum simplu: Megane RS Trophy nu se lasă păcălit uşor. Aderenţa se menţine incredibil, indiferent de suprafaţa de rulare şi, pe măsură ce te obişnuieşti, o să-ţi descoperi noi limite ale curajului.

Dacă aţi exersat suficient, decuplarea ESP-ului poate fi sinonimă cu şi mai multă plăcere vinovată. Doar să reziste anvelopele.

Că avem o direcţie chirurgicală nici nu are rost să vă mai spun. O simplă mişcare de volan şi traiectoria ideală este frumos conturată.

Un set de amortizoare Ohlins, oferit special pentru Megane RS Trophy, alături de un set de anvelope Michelin Pilot Sport concură la ecuaţia perfectă despre care vă vorbeam.

E drept că unii o vor socoti doar maşină de weekend din cauza rigidităţii, însă aş îndrăzni să spun că Megane RS Trophy e mult mai digerabil prin gropile bucureştene decât Ford Fiesta ST. Ştiu că vorbim de clase diferite, însă amprenta micului hot-hatch este încă proaspătă în memoria autorului.

AM TESTAT: Ford Fiesta ST

Vizibilitate

Despre vizibilitate nu sunt foarte multe de observat. Avem acelaşi grad de vizibilitate ca într-un Megane Coupe. Ultimul rând de montanţi este cam mare, iar luneta este destul de îngustă. Oglinzile laterale sunt însă destul de bine proporţionate şi se achită de vederea posterioară.

Tehnologie

Chiar dacă este un sportiv prin definiţie, Megane RS Trophy este capabil să se achite şi de tot ce înseamnă confort şi conectivitate. Este un plus pentru hot-hatch-ul francez, care nu beneficia de navigaţie înainte. Acum, datorită implantării sistemului R-Link, Megane poate oferi pasagerilor indicaţiile unui Tom Tom extrem de sârguincios.

Nu lipsesc pilotul automat şi limitatorul de viteză, foarte utile atunci când te ia valul. Pe lângă conexiunile USB, senzorii de ploaie şi camera video pentru parcarea cu spatele, trebuie să mă opresc asupra sistemului RS Monitor 2.0.

Este un fel de mângâiere a ego-ului sau, dimpotrivă, o continuă motivare înspre mai bine. El oferă informaţii despre forţele G la care a fost supusă maşina şi despre timpii înregistraţi.

Design

Nu cred că poate contesta nimeni atracţia magnetică pe care o manifestă Renault Megane RS Trophy. Mai ales atunci când este vopsit în culoarea galbenă Jaune Sirius. E cea mai potrivită culoare pentru această maşină şi, sincer, nu pot vedea un Megane RS în altă nuanţă. E ca roşul pentru Ferrari.

Designul este completat de jante de culoare neagră Turini Noire, în spatele cărora se ascund etrieri de culoare roşie, însemnaţi de Brembo. Sunt detalii pe care rişti să le ratezi holbându-te în gol la maşina galbenă pe care abia apuci să o vezi.

Date tehnice - Renault Megane RS facelift (2014-2016) 2.0 16v 275CP RS
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4299
Putere maxima CP (rpm)
275 (5500)
Latime mm
1804
Cuplu maxim Nm (rpm)
360 (3000)
Inaltime mm
1423
Viteza maxima km/h
255
Greutate kg
1451
Acceleratie 0-100 km/h s
5.8
Ampatament mm
2640
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
377
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Megane RS facelift (2014-2016)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (21)

  • @AM
    eu cred ca ar trebui sa faceti niste masuratori si apoi sa spuneti ca te "smuceste" in 5.8 `secunde.
    nici o revista de profil, care face masuratori si nu ia cifrele oficiale de bune, nu a reusit acest timp.
    p.s. nu sunt anti renault sport
    19 20
  • @ioi: fiind cea mai rapida masina cu tractiune fata de pe nurburgring ... eu cred ca smuceste destul de bine, nu ca mi-ar permite buzunarul sa aflu acest detaliu ...
    36 4
  • @Automarket
    Trofeul Calitatii e o expresie mai sensibila in Romania :) :D
    Eu astept noua generatie Renault Megane vs Triada nemteasca. Deocamdata un Golf GTI cam greu de depasit...
    12 32
  • eu n-am zis ca nu SMUCESTE... eu am zis ca nu prinde suta in 5.8. lol
    si faptul ca e cea mai rapida fwd de pe ring, nu inseamna ca tre' sa aiba 0-100 f bun.
    11 11
  • dumbravaandrei: eu astept civic type R. :D
    14 12
  • @@eee: dar niste argumente, linkuri, nu dai?

    Vezi ca sunt clipuri destule pe youtube cu acceleratia, chiar si pana la 250 la ora, si poti sa vezi timpul din filmulet, e destul de clar ca sunt sub 7 secunde pana la suta, doar la o vizionare rapida.
    5 3
  • turul la nurburgring este referinta. pana atunci mai este de munca la competitori. seat a incercat ceva dar foarte putin. la munca cu voi
    10 5
  • Varianta Trophy-R (care e si mult mai scumpa) prinde suta in 5.8: http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Renault-Megane-Renaultsport-275-Trophy-R-2014-CAR-review/

    Insa dupa cum se poate vedea ii lipsesc unele dotari precum radioul. Probabil ca modelul testat de AM are o acceleratie undeca pe la 6.4-6.8...
    5 12
  • pentru ioi. cifrele alea se pot obtine daca sti sa conduci bine amice. se poate chiar cobori acel 5.8 sec.
    7 7
  • ....,,socotelile INCEP de la 28.600 de euro cu TVA. Rivalii se situează în apropiere, însă TOTI AU PRTURI MAI MARI. Volkswagen Golf R AJUNGE LA exorbitanta sumă de 36.700 de euro''.Ati inteles reclama mascata si spalarea creierelor?!?! Pai spuneti si despre Renault LA CAT AJUNGE PRETUL! NU DOAR DE LA CAT INCEPE!!!Ca pentru Golful R nu ati facut asta! Corectilor!!!!
    10 17
  • P.S.-ACESTA ESTE SINGURUL RENAULT CARE ISI MERITA PUNCTAJUL.
    16 6
  • Foarte multe greseli in acest pseudo-test.

    1. Timpul dat de Renault pentru 0 - 100 km/h este de 6.0 secunde - si nu 5.8 secunde, cum se abereaza pe aici.
    2. Pornind de la 37.000 euro, VW Golf R nu are nici cea mai mica legatura cu Megane RS.
    3. Astra OPC face 0 - 100 km/h tot in 6.0 secunde, deci faza cu timpul Renault-ului este mult mai bun, bla-bla-bla, aberatie.
    4. Renault Megane Facelift a obtinut recent 3 stele la testele EuroNCAP, insa voi dezinformati cu nerusinare si ii dati RS-ului 5 stele la siguranta.
    5. Ce e aia piele Alcantara? Asa ceva nu exista. E ori piele, ori alcantara.

    Asta doar asa, la prima vedere.
    20 17
  • da are dreptate nume este de 6 sec.
    acum pt automarket: sunt interesante testele voastre dar fara un video raman doar povesti. toate revistele serioase ataseaza si un video.
    9 2
  • tot o cupra merita mai mult.
    7 15
  • hazard
    @sandu Asa este, Cupra e cea mai buna varianta cu tractiune pe fata la momentul asta.
    4 14
  • OPC then
    tot astra opc ramane cea mai ok din toate punctele de vedere. Numai cand te uiti ce jante de logan ofera astia pe rs si ce jante de 19 ofera opel pe opc plus designul si faptul ca opc ul ajunge la 270 lejer, cautati pe youtube. Poate ajunge si rs ul nu stiu dar eu am vazut ce poate opc ul si arata mult mai bine decat rs atat interior dar mai ales la exterior.
    4 14
  • SI cei de la Top Gear au numit noul etalon pe Astra OPC J se pare ca acum parerile sunt impartite si nu mai e atat de mare diferenta intre rs si restul lumii ca acum 2-3 ani.
    2 11
  • cineva
    Aşadar trei stele pentru Megane, transmisibile şi versiunii RS.
    nume tu citesti numai ce vrei. Pun pariu ca nu cunosti de ce a obtinut trei stele. Pentru ca nu avea senzorul pentru pastrarea benzii de mers si nu avea beculet impreuna cu bipul necesar pentru necuplarea centura de siguranta spate. pentru aceste motive, desi BC-ul te avertizeaza cand se cupleaza centurile spate si mai ales te avertizeaza vizual si sonor cand sunt decuplate.
    0 7
  • johnny_Zwee
    vazui unul azi in parcare, si chiar arata super, tot asa pe culoarea galben.
    4 0
  • Pentru prosti : exista PIELE ALCANTARA , da!
    3 1
  • de unde dumnezeu scot astia consumurile astea mixte ptr ca nu au niciun sens
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru