de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 07.12.2010
-
-
Trimite pe:
Uite cum stăm: de la testul cu noul Megane RS pleci cu zâmbetul pe buze. Este una dintre mașinile alea din care cobori fără să-ți pară rău că undeva, pe DN1, ai luat o cameră radar. E plăcut, e stabil, e sportiv, sună așa cum trebuie și îți place. E imposibil să nu-ți placă. Probabil e și o chestiune de apartenență culturală, Megane RS fiind singurul hot hatch care își trage seva dintr-un popor latin (pe Leon Cupra R nu-l iau în calcul, e un german care a învățat flamenco). D-aia îți explici multe. Chiar și prin design. Deci da, te atrage. Și da, e peste multe alte modele care bat 250 de cai putere. Dar nu e peste Focus RS, nu-l împingeți acolo unde nu și-a propus să meargă. Megane RS e cel mai bun până la Focus RS. Nu degeaba poartă amândouă același acronim...
-
Pret de pornire
17.600 €
-
Pret model testat
25.000 €
-
Taxa auto
481 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Apeși butonul și motorul sună înfundat și reconfortant pentru o seară de toamnă care vine după o zi în care ai schimbat alte două mașini de test. Ai 250 de cai putere la dispoziție și o transmisie manuală cu șase trepte pe care nu ai decât s-o transformi în creion cu care să desenezi grile. 1, 2, 3. Și înapoi, că ești în oraș. Apeși accelerația și răspunsul vine prompt, ajutat de turbina TwinScroll al cărei rol este de a împinge limitele motorului de 2.0 litri acolo unde nu s-ar fi gândit nimeni acum niște ani. Mi-a plăcut modul în care inginerii Renault Sport aleg să-i dozeze resursele. Motorul mușcă din fiecare liniuță a turometrului și simți că sub capotă există destulă putere pentru a nu rămâne în pană de idei niciodată în trafic. Treci apoi la zona superioară a turometrului și îți dai seam că Turbo lag e un termen pentru care, dacă-l folosesc în incintă, inginerii Renault Sport riscă să fie dați afară. Ai o mică problemă cu levierul, care are o cursă cam lungă și riscă să te încurce uneori în cazul în care ai de realizat manevre extrem de rapide, mai ales la retrogradare. Dar te obișnuiești. Oricum, e nevoie de o schimbare mai lentă pentru a fi sigur de linearitate, ceea ce are efect final asupra performanței. Torque Steer-ul nu lipsește, dar e moderat. Și-ți dă impresia că sistemele lucrează pentru tine încă de la prima pedală.
Consum
Renault anunță un consum mediu de 8.5 litri/100 km, cu urbanul de 11.5 și extraurbanul de 6.7. Evident, e bullshit, la fel ca în cazul tuturor modelelor din acest segment de piață. Și e normal să fie așa. Probabil că Alice din Țara Minunilor ar scoate consumul ăsta de frică să nu strice armonia locurilor prin care trece, dar aici vorbim de 250 de cai și de un comportament care îți cere cât mai mult. Cu cât mai mult, cu atât mai bine. În condițiile astea, așteaptă-te la un 14-15 mediu în oraș și la un 9-10 litri/100 km pe drum lung și în condiții complexe de șofat. Iar asta înseamnă atât vreo 20 de minute parcurse cu 40 de kilometri pe oră în spatele unui cretin pe Valea Prahovei, cât și Brașov-București în 95 de minute. Oricum, rezervorul lui Megane RS vă ajunge să vă fâțâiți prin oraș și apoi să faceți București-Brașov și retur cu un singur plin. Ceea ce înseamnă că Megane RS duce vreo 400 de kilometri fără probleme. Comparația directă cu adversarii din segment ne arată un consum care bate tot în afară de Seat Leon Cupra R, spaniolul fiind anunțat cu 8.1 litri/100 km până la proba contrarie. Deci Megane RS cade în picioare la acest capitol.
Interior
Megane RS este, în primul și în primul rând, un Megane Coupe. Așa că, dacă te aștepți să vezi altceva în habitaclu, te înșeli. Nu că ăsta ar fi un lucru rău în general. Vorbim, însă, de un model eminamente sportiv. Iar singurele elemente care îți atrag atenția că te afli într-o altfel de mașină sunt scaunele profilate ceva mai sportiv care vin cu sigla RS brodată pe tetiere și mai ales ața galbenă care înconjoară totul, de la volan la scaune și la fețele ușilor. Și care se aglomerează în zona central superioară a coroanei volanului pentru a-ți explica pe unde-ți sunt roțile atunci când ești prea ocupat cu virajul. A! Mai e turometrul cu fond galben, o pată de culoare în habitaclu. N-ar fi fost rău un alt volan, ceva mai adaptat cerințelor unui astfel de model, la fel cum n-ar fi fost deloc rea adoptarea unui alt levier. Nu mai aduc vorba de celebrul satelit de comandă de sub volan, care, dacă ar dispărea de pe RS, nu ar face rău nimănui.
Preţ de achiziţie
Prețul de achiziție este unul dintre punctele forte ale lui Megane RS. O să fiu scurt, pentru că cifrele explică multe. 25.000 pentru versiunea de bază Cup cu toate taxele incluse. Pentru întreg pachetul tehnic și estetic RS de care vă vorbeam mai sus. Nu-i rău deloc, iar Renault zdruncină din temelii prin acest preț o serie de modele care până la Megane RS au trăit boem, în lumea lor care spunea că prețul nu contează în cazul unui hot hatch de peste 250 de cai. Așa o fi, dar parcă e mai bine să-ți iei un Megane RS decât o subcompactă de până în 200 CP. La același preț. Iar diferențele față de Golf R și de Focus RS sunt imense, de "doar" 10.000 de euro. Și se poate și mai bine decât atât: în momentul redactării acestui text, Megane RS este oferit la un preț promoțional de 23.600 de euro.
Siguranţă
Renault Megane rămâne Renault Megane indiferent de hainele în care îți este prezentat. Și nu mai e cazul ca Automarket să vă arate că cele cinci stele EuroNCAP nu mai sunt demult o problemă pentru compactele cunoscute ale Europei. Cu atât mai puțin pentru Megane, reprezentantul în segment al celor de la Renault, recunoscuți pentru investițiile în siguranță. În plus, Megane RS beneficiază - așa cum e normal - de toate pachetele de siguranță oferite de versiunile de top ale gamei.
Ţinută de drum
Noul Megane RS este ceva mai bine construit decât vechiul Megane RS. Inginerii Renault Sport și-au făcut datoria cu vârf și îndesat, concepția modelului de generație nouă fiind luată de la zero și reconstruită complet. În primul rând simți suspensiile, care nu mai sunt atât de dure precum erau anterioarele, dar care respectă întru totul șablonul clasic al unei mașini compacte sport. Deci s-a putut! Virajele atacate cu ceva mai mult aplomb nu-ți dau dureri de cap decât marginal, acestea fiind însă datorate nu atât mașinii, cât stării tomnatice a asfaltului și - foarte probabil - pneurilor cu care era încălțat modelul de test. O mențiune importantă pentru sistemul de frânare semnat de Brembo, care reușește să nu obosească indiferent de caznele prin care trece mașina. De altfel, acesta era un punct pozitiv al lui Megane RS încă de la generația trecută, astfel că mă așteptam ca oamenii din spatele Renault Sport să nu schimbe echipa câștigătoare. Direcția este sigură și precisă, un volan mai mic fiind - așa cum am spus și mai sus - o variantă preferabilă celui clasic de pe gama Megane. Nu de alta, dar e îți este puțin peste mână să găsești în Megane RS același volan de pe Fluence, oricât te-ai strădui să nu dai importanță acestui aspect.
Vizibilitate
Megane RS preia păcatele de vizibilitate ale lui Megane Coupe, care a adus în gama compactelor Renault luneta posterioară prin care nu vezi decât după ce te antrenezi câteva zile. Montanții spate imenși - tribut plătit designului exterior - și luneta nu te lasă să vezi corect în spate decât atunci când e vorba de aprecierea distanțelor luminilor celor care vin cu viteză. Din fericire, spre deosebire de testul anterior cu versiunea de 110 CP a lui Megane Coupe, de această dată nu am avut prea multă nevoie de lunetă pe șosea: mașinile pe lângă care treci se află în față. Tot la capitolul "din fericire" adăugăm faptul că oamenii de la Renault și-au dat seama că parcările cu spatele ar putea pune probleme, astfel că pachetul de senzori de parcare e inclus în dotarea standard.
Tehnologie
În ciuda prețului mic de pornire care ar putea să inducă idei preconcepute, Renault Megane RS vine cu multe elemente tehnologice în standard. Astfel, cei care vor atinge la limită granița prețului de listă de 25.000 de euro vor avea la dispoziție cruise control, limitator de viteză, frâne Brembo, pachet ESP Renault Sport Dynamic Management cu trei moduri de utilizare a resurselor motorului, oglinzi electrice încălzite, senzori de parcare pentru spate, MP3 Player cu comenzi pe volan și conexiune Bluetooth sau suspensii CUP cu diferențial cu alunecare limitată. Există, evident, o listă mult mai mare de opționale, Megane RS putând fi accesorizat după bunul plac al fiecăruia.
Design
Într-o comparație cu rivalii germani, Megane RS câștigă fără probleme la puncte la capitolul design, un model sport cu afinități dinamice serioase fiind de preferat dacă iese într-un fel sau altul în evidență pe șosea. Rămân în discuție, astfel, Megane RS și Focus RS, fiecare cu avantajele și dezavantajele sale. Dacă designerii Ford au exagerat ușor cu abordarea radicală a unor elemente precum eleronul spate imens, cei Renault nu au reușit să scape complet de fața insipidă a lui Megane, chiar dacă adăugirile estetice dau rezultate remarcabile la acest capitol. Până la urmă, Megane RS a tras privirile în test, chiar dacă vă recomand cu multă căldură nuanța galbenă în locul celei albastre de pe versiunea testată de noi.
Ne-a placut
- Preț imbatabil
- Consum foarte bun
- Siguranță garantată de Renault
- Sistemul de frânare Brembo
- Direcția exactă
Nu ne-a placut
- Vizibilitatea posterioară slabă
- Performanțe medii în segment
- Cursa lungă a levierului
- Volanul
Date tehnice - Renault Megane RS (2009) 2.0 16v 250HP RS Coupe |
Combustibil
Benzina |
Nr. usi
3 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1998 |
Lungime mm
4299 |
Putere maxima CP (rpm)
250 (5500) |
Latime mm
1808 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (3000) |
Inaltime mm
1423 |
Viteza maxima km/h
245 |
Greutate kg
1387 |
Acceleratie 0-100 km/h s
6.1 |
Ampatament mm
2640 |
Tractiune
fata |
Volum rezervor litri
60 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
344 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Renault Megane RS (2009)
arata foarte frumos RS-u
@tzenu' -- pe urma veneau toti fanii tedeii si ziceau ca s-a copiat bordul de la porsche ( nu de alta dar fanii tedeiii au aflat ca si porsche face parte din grupul vw :P )
@automarket
- "rs cup" ar trebui sa faca un focus rs de rusine :)
- 2.0 de la mitsu se duce un pic mai sus in putere ... pe la 400 de cai in unele versiuni, si asta de multi ani incoace . . . deci inginerii reno' mai au de "lucru" la capitolul "convingerea conducatorilor marcii ca trebuie mai multa putere"
P.S.: Galbenul pentru masinile Renault SPort este ca rosul pentru masinile Ferrari... is a must!
@xxx
Nu zic nimic pentru că e o jucărie. Atât.
@bernd
Noi nu am testat maşina pe circuit, iar comparaţia dintre două modele la timpii pe circuit e relativă cât timp acestea nu se află în competiţie directă paralelă. Focus RS bate Megane RS pe şosea la multe capitole. Exprimate mai sus. Asta e, nu-i nicio problemă, sunt 55 de cai între ele, e normal.
Se pare ca o dati si voi in jurnalistica avansata.Va dati cu parerea la o masina pe care nu ati condus-o ca e mai slaba decat asta
Va da un certificat de garantie ca nu muriti in masina sau ce?
Campaniile de marketing centrate in jurul EuroNcap garanteaza ceva ?
Sunt mai multe masini care au 5 stele la vanzare in EU acum decat fara .
Masina arata foarte bine , jos palaria .
Meganul este mai bun!
,,Galbenul pentru masinile Renault SPort este ca rosul pentru masinile Ferrari... is a must! - atunci si Loganul negru se vizeaza Bmw.. etc
Super argumente pt o masina sport:
-Consum foarte bun - nu te uiti la consum daca vrei masina sport putere inseamna consum.
- Sigurantă garantată de Renault - daca era siguranta garantata Volvo era mai naspa ? de unde un producator de conserve devine lider in siguranta?
-Directia exactă - exacta e si la Opel Corsa asta e avantaj ?
Concluzie : varianta sport hi-end a lui Logan.
Dar, mi-ar fi placut unele modificari:
1. etrierii, ar fi aratat mult mai in spiritul marcii, daca erau vopsiti in galben. S-ar fi mers pe aceeasi idee cromatica. Asa, parca ceva nu e la locul lui
2. Intr-adevar, era mai indicat, sau preferat, un volan nou> volanul acesta, in afara de cusatura galbena, este banal. Ar fi mers un volan o idee mai mic, cu butuc rotund si pe 3 spite, dar, ma rog, e interpretarea renault.
3. Ceea ce e cel mai deranjant si de-a dreptul urat, e faptul, ca maciuca de la schimbatorul de viteze e aceeasi cu cea de la Logan. Macar aici, ar fi putut incerca ceva mai interesant (avand in vedere ca atat VW, cat si Seat, Ford, Mazda, Opel, PSA, au in standard ceva muult mai elegant). NU stiu cum se simte la mana cand se schimba vitezele.
4. Degeaba turometrul e pe fond galben. Acele si ciferle desenate parca sunt de la ceva masinuta de jucarie. Nu au deloc aspect placut, sunt putin grosolane. Daca tot au pretentii de sport si de interior cu pretentii ridicate, ar putea sa se orienteze putin mai mult pe designul si materialele ceasurilor din bord.
@automarket.
La tinuta de drum.......nu ati specificat ce solutie constructiva au adoptat pentru puntea spate. Puntea fata e de tip Mcperson, sau au adoptat si acolo o solutie mai complexa, gen Focus RS?
Spunea-ti ceva si de anvelope. Am vazut in poze ca e vorba de Continental. Ce anume a deranjat la anvelopele de pe masina?
Per total, masina arata bine. Exteriorul e peste Focus RS si peste Golf R. Interiorul, arata mai bine decat cel de la Focus. Mai departe nu ma pronunt. Se pare ca ofera "performante peste medie" (asa e trecut la puncte slabe, desi la inceputul articolului ati spus ca e cel mai bun pana la Fous RS. Da, e ok, dar, nu trebuia trecut la puncte slabe), si are un pret bun.
Nu sunt fan Renalult, dar, cu toate minusurile (strict din pucntul meu de vedere), enumerate mai sus, mi-as lua masina asta.
Iar au dat-o in bara francezii cu ergonomie. Unde au reusit sa puna butonul pt temompat!... tocmai langa frana de mana..:)))
Asa cum vechiu megane rs este un etalon in materie de hot hatch (cunoscut fiind faptul ca masinile produse de Renault Sport sunt printre cele mai bune in clasele mica (vezi Clio rs) si clasa medie - Megane Rs, si noul model va fi un etalon in segmentul din care face parte.
Cine va conduce macar un Clio Rs model mai vechi o sa fie foarte surprins de ce inseamna sigla aia RS si cu siguranta isi va dori asa ceva.
Cine compara Logan cu Megane, ori are Pegas acasa ori nu are habar de domeniul auto.
Bravo Renault!
PS:
*volanul care-l criticati atat de mult nu e mai putin sportiv decat cel al unui Golf R sau Focus RS de exemplu. Spre deosebire de astea doua, volanul Renault-ului e cu piele perforata, cusaturi galbene reliefate si semn la “ora 12” pentru pozitia dreapta a directiei... daca si asta-i volan banal, atunci mai bine va lasati de jurnalism
@yyy
Tempomatul (nu "temompat") e un sistem pe care-l activezi la drum intins cand esti relaxat. Tempomatul se regleaza de pe volan (nu de langa frana de mana) la Megane RS, doar de pornit, se porneste de pe tunelul de transmisie, iar actionarea lui e intuitiva din momentul in care ai condus mai mult masina. Repet, la drum intins nu-i mare sofisticareala sa-l actionezi pt ca esti relaxat.
O jucarie? Poate, dar e o jucarie distractiva... face parte din filozofia masinii. De ce sa nu fie scos in evidenta? Ca sa mai ciupiti voi din cele 5 stele la capitolul "Tehnologie" ?
Apoi nu inteleg comparatia cu Golf R, atunci de ce nu Impreza STI, este tot un hot hatch, integral, poate un Lancer Ralliart Sportback, uite ca aparu si Audi RS3.
La puteri calculate au iesit mai putin de 20CP la roata in favoarea Focusului.
In marea majoritate a testelor, Megane RS a iesit mai dinamic si mai performant decat RS, ce-i drept majoritatea aveau Megane in varianta CUP.
Sistemul de telemetrie poate parea o jucarie dar RS Monitor inseamna MULT mai mult de atat. Spre exemplu schimbarea mappingului/raspuns acceleratie de la SNOW catre EXTREME. Diferentele sunt vizibile iti pot garanta.
In plus ar fi fost ok sa se scrie pe undeva de acel diferential mecanic pe puntea fata care vine la pachet cu sasiul CUP si nu e de gasit pe majoritatea compactelor din categoria hot.
am curaj sa fac si un pariu.
CUPRA 2,0 TSI 240 CP M6 - 24.940 Euro
CUPRA R 2,0 TSI 265 CP M6 - 27.545 Euro
Scirocco R 2.0 TSI/265 CP ,M6 - 28.600 Euro
Golf R 2.0 TSI 4Motion - 34.731Euro
Concurenta directa a lui Megane Rs e Cupra iar Reanult detine cele mai scumpe piese de schimb de pe piata, mai scumpe decat la BMW. Culmea e ca 90%din ele vin din Turcia.
Ceea ce spui despre piese e complet fals: la o documentare mai atenta, Renault este "best in class" la costuri pentru multe tipuri de piese si servicii post-vanzare, asta cu cele mai scumpe piese e o prejudecata. E usor sa spui niste lucruri, fara sa ai argumente concrete. Cat despre Turcia, iarasi, avansezi niste cifre fara sa ai habar. Si daca ar fi din Turcia, ai fost in vreo uzina Renault sa vezi cum se lucreaza? Ai idee cam care sunt standardele si cu cata strictete se aplica? Si a propos, tot ceea ce tine de Renault Sport vine de la Renault Sport Technologies, direct din Franta, daca asta te face fericit.
Pentru cunoscatori, Renault Sport e... altceva. Iar cine nu stie, mai bine nu comenteaza.
@MIRCEA MESTER
e adevarat ce se spune: sistemul de telemetrie E UNIC in clasa ei si merita mai multa atentie Mircea!
Si de ce ai ciupit Megane-ul la capitolul "Tehnologie" si "Tinuta de drum" ? Pe ce baza apreciezi tu ca Megane RS e sub Focus RS la capitolul tinuta de drum? Mai ales cand toti ceilalti jurnalisti au masuratori exacte care confirma superioritatea Megane-ului... tu ce masuratori ai facut? De ce sa nu aiba acelasi punctaj de 4.6 cu Focus RS?
Permiteti-mi sa va dau si eu o nota:
La capitolul "Profesionalism" aveti -1. Rusine!
Cat despre cei vorbesc in dodii despre Renault, si cel care a comentat cum ca Megane-ul RS e varianta high-end a Loganului... no comment, ce sa le faci, prea mult timp liber, prea putini neuroni. Sunt sigur ca ei in viata de zi cu zi se deplaseaza numai in Ferari sau Bugatti, sau macar intr-un AMG.
si cica daca nu o tii blana non-stop nu consuma 60% si nici nu se strica la fiecare 5000km , si cica masinile de competitie se strica destul de des ... etc.
si "comparatia" nu era facuta ca sa zica decat ca inginerii de la renault puteau mult mai mult ... da-i greu de inteles...
Yes, the Focus RS might sound better and the Scirocco R might be a tad quicker in a straight line but both are not as pin sharp and fluid as the Megane when it comes to outright handling.
In the right hands on a twisty country road, the Megane should be able to keep up with less humble machinery like Porsches, BMW M cars and Audi RS models."
sursa: oneshift.com
Manevrabilitatea acestei masini este pur si simplu sublima, iar puterea motorului de 2 litri turbo creaza dependenta.
Da, poate ca motorul unui FOCUS RS suna mai bine si poate ca Scirocco R e un putin mai rapid in linie dreapta, dar niciuna nu are acuratetea si fluiditatea Megane-ului atunci cand vine vorba direct de manevrabilitate.
Pe mainile potrivite, pe un drum virajat de tara, Megane ar putea tine pasul cu Porsche, BMW M si Audi RS.
Pacat totusi ca n-a nimerit in maini potrivite la Automarket.
Insa, si aici repet, desi veti vedea ca nu sunt fan Renault din postarile mele, si indreptatite cred, RS-ul si in general cele de la divizia Sport a Renault sunt altceva fata de cele "de serie normala".Si asta o spune unul care le-a condus pe toate cele de mai sus.
Mah tu ai cazut in cap ? Meganu detine recordul absolut pe FWD si tu spui cretinisme la populatie ca ala e peste ? Pai cum e peste daca e mai lent cu 30 de secunde pe tur ? Ori iti este imposibil sa intelegi ca puterea fara control = vax ?
Pe bune, tu chiar esti real ? Adica tu castigi bani din aberatiile pe care le scrii ? Zi-mi si mie cine e patronu tau ca sa ii vand Cartea Junglei partea a 7-a !
Megane 3 RS , cel mai rapid Hot-hatch.