Drivetest Renault Megane Estate
1.6 Benzina Turbo (TCe) 205CP Aut7 GTLuni, 17.09.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sunt fanul hatchback-urilor. Am spus-o și o s-o spun de fiecare dată când cineva mă întreabă ce fel de caroserie aș alege. Dar, în ultimii ani, am observat că încep să am plăceri vinovate când în fața ochilor mi se ivesc break-uri. Poate că am înaintat în vârstă și reflexele involuntare pe care până acum le bănuiam de mult estompate încep să-și facă simțită prezența sau poate că producătorii reușesc să dea o formă atrăgătoare și acestor tipuri de caroserii.
Încă nu știu care este răspunsul, dar Renault a făcut o treabă bună atunci când a transformat hatchback-ul Megane într-un break. Spațiu suficient pentru toți pasagerii, un portbagaj încăpător și tehnologii care îți fac viața la volan mai ușoară. Iar dacă peste toate aceste atuuri mai presari și puțin praf magic rămas în atelierele Renault Sport, ai în față un break capabil să trezească în tine atât spiritul sportiv, cât și instinctul patern.
Renault Megane Estate
1.6 Benzina Turbo (TCe) 205CP Aut7 GT
- Pret de pornire 15.500 €
- Pret model testat 25.900 €
Motor / Transmisie
Poate că ideea cu care am început testul este ambiguă, dar clarificăm imediat lucrurile. Materialul de astăzi este despre Renault Megane GT Estate. Break-ul constructorului francez ascunde sub capotă un motor turbo pe benzină de 1.6 litri capabil să livreze 205 cai putere la 6.000 rpm și 280 Nm începând cu 2.400 rpm.
Motorul pe care francezii l-au pregătit îți demonstrează încă din primele clipe că este unul cu resurse bune atât pentru activitățile de zi cu zi, cât și pentru o duminică petrecută pe circuit. În funcție de modul de rulare ales, unitatea oferită de Renault promite reacții diferite. Spre exemplu, în modul Comfort motorul vine cu o setare care favorizează un consum redus de carburant și o reacție ușor anesteziată, în timp ce în modul Sport software-ul a fost gândit să stoarcă toate resursele unității turbo într-un timp cât mai scurt.
Sunetul pe care motorul de 1.6 litri reușește să îl producă este unul plăcut, însă francezii vin și cu o tehnologie care "îmbunătățește" graiul unității turbo cu ajutorul sistemului audio. Din fericire, software-ul responsabil de acest lucru poate fi redus la tăcere prin intermediul unor comenzi care pot fi accesate prin sistemul de infotainment.
Cei 205 CP sunt exploatați cu ajutorul unei transmisii automate EDC. Unitatea cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte se descurcă bine și oferă și ea reacții diferite în funcție de modul de rulare ales. În modul Comfort, alternarea rapoartelor are loc pe nesimțite, în timp ce în modul Sport vei avea parte de retrogradări brutale. Cu alte cuvinte, un comportament gata să mulțumească pe toată lumea. Atunci când vrei să ai total controlul asupra cutiei, poți miza fără probleme pe padelele amplasate în spatele volanului.
Modurile de rulare oferite de Megane GT Estate pot fi accesate fie din ecranul sistemului de infotainment, fie cu ajutorul unui buton fizic amplasat pe tunelul median. Cei care nu vor să piardă timpul pot trece direct în modul Sport prin intermediul butonului dedicat RS Drive.
Consum
Când sub capotă se află un motor capabil să ofere 205 CP cu siguranță n-o să te bucuri de un consum de carburant redus. Și asta în ciuda faptului că Renault a încercat să "limiteze daunele" prin introducerea modului Confort cu ale sale setări eco.
Am parcurs peste 1.500 de kilometri cu Renault Megane GT Estate, iar valorile afișate de computerul de bord nu au fost prea prietenoase cu conturile bancare. Spre exemplu, consumul mediu pe care l-am obținut în oraș a fost de 11.2 litri/100 de kilometri, în condițiile în care nu am forțat nota inutil. În afara localității, Megane GT Estate a avut un consum mediu de 6.8 litri/100 de kilometri. Până la final, consumul mediu mixt afișat de computerul de bord a fost de 8.3 litri/100 de kilometri.
În fișa tehnică, Renault a trecut 4.9 litri/100 de kilometri în regim extraurban, 7.8 litri/100 de kilometri parcurși în oraș. Media anunțată de Renault este de 6.0 litri/100 de kilometri.
Deși Megane GT Estate folosește câteva "trucuri" dezvoltate de inginerii RenaultSport, atunci când am ales rivalii ne-am axat exclusiv pe versiuni cu un nivel de putere apropiat. Chiar și așa, lista rivalilor este una scurtă.
Am pus în aceeași urnă noul Ford Focus Wagon echipat cu motorul de 1.5 litri de 175 CP, Opel Astra Sports Tourer cu unitatea de 1.6 litri turbo de 200 CP și Seat Leon ST (2.0 TSI de 190 CP). Cel mai bun consum mixt îl găsim în dreptul lui Focus Wagon (5.6 litri/100 de kilometri). La celălalt capăt al listei se află Opel Astra Sports Tourer care promite 6.5 litri/100 de kilometri în regim mixt.
Performanţe
Da, cu Megane GT Estate nu te vei bucura niciodată de un consum redus, dar cu siguranță performanțele promise te vor face să zâmbești ori de câte ori te urci la volanul break-ului produs de francezi.
Pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, Megane GT Estate are nevoie de 7.4 secunde. Restul concurenților amintiți mai sus promit valori mai slabe. Singurul care se apropie de performanța francezului este Seat Leon ST (7.7 secunde). Totuși, trebuie să menționăm și faptul că Megane GT Estate oferă cele mai bune resurse din acest grup.
Deși este cel mai bun sprinter, break-ul francezilor nu reușește valori la fel de bune atunci când aducem în discuție viteza maximă. Aici se remarcă Opel Astra Sports Tourer, cu o viteză de top de 235 km/h. Urmează Megane GT Estate (230 km/h) și Leon ST (224 km/h).
Interior
Imediat după ce deschizi portiera lui Megane GT Estate, privirea o să-ți rămână ațintită către pragurile inscripționate Renault Sport. Urci la volan și vei fi îmbrățișat de scaunele sport care promit un suport lateral excelent. Și unde mai pui că sunt îmbrăcate în Alcantara și cusute cu ață albastră. Toate acestea pentru ca aerul general să fie unul îndreptat și către sportivitate.
Pentru a oferi această senzație, francezii au optat pentru un volan teșit în zona inferioară și pentru pedale "îmbrăcate" în aluminiu.
Materialele pe care francezii le-au ales sunt de bună calitate, iar plasticul moale se regăsește în foarte multe zone ale habitaclului. În zonele inferioare, vei întâlni însă materiale mai puțin plăcute la atingere, dar această practică o vei găsi la majoritatea constructorilor de volum, indiferent de nivelul de echipare ales.
Spațiile de depozitare sunt bine gândite, singura sincopă a francezilor fiind suporturile de pahare de pe tunelul median. Acestea nu sunt suficient de adânci pentru a oferi o susținere bună. Per total, ergonomia este bună, singurul minus notabil fiind amplasarea anumitor comenzi din zona ecranului central.
Volumul portbagajului este de 521 de litri, iar la nevoie, prin rabatarea scaunelor din spate, poți ajunge la 1.504 litri. Iar la acest capitol, Megane GT Estate pierde în fața tuturor concurenților amintiți anterior.
Preţ de achiziţie
Pe piața din România, break-ul producătorului francez are un preț de pornire de 15.500 de euro. Versiunea GT reprezintă vârful de gamă, iar prețul plătit crește considerabil: 25.900 de euro. Dar nu trebuie uitat faptul că pachetul de dotări oferit este unul generos. În plus, doar pe versiunea GT poți alege motorizarea de 205 CP.
Ford Focus Wagon în versiunea de top Vignale și echipat cu motorul de 1.5 litri EcoBoost de 175 CP și cutia automată cu 8 rapoarte are un preț de pornire de 26.500 de euro. Astfel, modelul american devine cea mai scumpă opțiune din cele prezentate. Atât Opel Astra Sports Tourer (versiunea de echipare Innovation), cât și Seat Leon ST FR vin cu prețuri ceva mai mici comparativ cu francezul testului nostru.
Siguranţă
Noua generație Renault Megane a primit cinci stele din partea Euro NCAP. Sesiunea de teste a avut loc în 2015, iar francezul a primit 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 87% pentru protecția copiilor și 71% pentru protecția pietonilor. În dreptul sistemelor de siguranță, francezul a reușit să bifeze 71%.
Dincolo de punctajul elocvent, Renault Megane promite și o listă lungă cu sisteme de siguranță: avertizare la părăsirea benzii de rulare, pilot automat adaptiv, avertizare privind păstrarea distanței față de vehiculul din față, recunoașterea semnelor de circulație, frânare automată de urgență și monitorizarea unghiului mort.
Ţinută de drum
Și iată că am ajuns și la capitolul pe care Megane GT, fie el și în versiunea Estate, îl trece cu brio. Faptul că inginerii Renault Sport "și-au băgat coada" în timpul procesului de proiectare, face ca break-ul să fie unul orientat către sportivitate.
Poziția la volan este joasă, dar în același timp îți permite să privești cu ușurință la tot ce se întâmplă în jurul tău, proporțiile break-ului putând fi "simțite" rapid. Direcția integrală 4Control face minuni. Da, este cât se poate de adevărat că nu francezii sunt cei care au oferit pentru prima dată acest lucru, dar se pare că ei au de gând să promoveze sistemul și să-l facă accesibil pentru toată lumea.
Până la viteze de 80 km/h în modul Sport, respectiv până la 60 km/h în celelalte moduri de rulare, roțile de pe puntea spate virează în direcția opusă celor de pe puntea față cu un unghi maxim de 2.7 grade. Imediat ce treci de valorile de viteză amintite anterior, roțile spate urmăresc direcția celor de pe puntea față (maxim 1 grad). Iar acest lucru spune destul de multe despre dinamica lui Megane. Răspunsul oferit de direcție este unul "sănătos", însă nu atât de ferm pe cât te-ai aștepta de la o mașină cu înclinații sportive. Suspensia este mai fermă, dar ceva cam gălăgioasă.
Per total, Megane GT Estate lasă o impresie bună indiferent că alegi să rulezi în ritmul traficului sau adopți un comportament sportiv.
Vizibilitate
Un break de clasă compactă nu poate pune foarte multe probleme atunci când discutăm despre vizibilitate. Oglinzile laterale sunt bine dimensionate, iar proporțiile mașinii pot fi învățate rapid. Pentru cei care nu se descurcă, Renault oferă pachetul Easy Parking (500 de euro).
Primul rând de montanți s-ar putea să te deranjeze pe virajele strânse, dar acest lucru o să se întâmple până te vei obișnui cu dimensiunile mașinii. În rest, Megane GT Estate nu vine cu hibe diferite de cele ale modelelor din segment.
Tehnologie
În ultimii ani, segmentul compact a devenit din ce în ce mai exigent atunci când aducem în discuție nivelul tehnologiilor oferite. Iar Renault a înțeles acest lucru și propune o mulțime de artificii moderne gata să îți facă viața la volan mult mai ușoară.
În locul ceasurilor clasice, Renault a pus pe Megane GT Estate un ecran generos care poate fi personalizat în funcție de preferințele șoferului. În plus, fiecare mod de rulare vine cu o serie de setări standard la nivelul afișajului.
Cel de-al doilea ecran integrat de francezi a fost poziționat pe verticală și are o diagonală de 8.7 inch. Acesta se află în centrul planșei de bord și facilitează "comunicarea" dintre șofer și sistemul de infotainment. Structura sistemului pregătit de francezi este una simplă și ușor de utilizat, dar, așa cum am specificat și într-un capitol anterior, pentru butoanele tactile de pe margine ai nevoie de ceva antrenament pentru a le putea folosi fără să nu-ți iei privirea de la drum. În același timp, timpul de reacție oferit de ecosistemul dezvoltat de Renault este destul de lung, iar acest lucru te-ar putea deranja.
Tot în dreptul tehnologiei trebuie amintit și Head-Up Display-ul care poate fi comandat pentru 340 de euro. De asemenea, nu trebuie să uităm nici de sistemele de siguranță pe care le-am enumerat în cadrul capitolului dedicat.
Am păstrat pentru final o funcție nu foarte utilă, dar extrem de apreciată de orice șofer care își dorește să intre cu mașina personală pe circuit. Vorbim despre Launch Control. Funcția este oferită pe versiunea GT poate fi activată în câțiva pași simpli. Piciorul stâng bine "înfipt" în frână, ambele padele acționate și modul Sport activ. În momentul în care sistemul detectează aceste trei condiții, inițiază programul de Launch Control.
Design
Noua generație Renault Megane reușește să puncteze bine în dreptul capitolului design. Francezii au reușit să facă un model compact atrăgător și ușor de indentificat în trafic. Semnătura luminoasă a farurilor îți spune de la un kilometru că urmează să dai nas în nas cu un Megane. Sau un Talisman, mă rog. Iar același lucru poate fi spus și despre semnătura stopurilor.
Versiunea GT plusează cu jante specifice și cu dimensiuni generoase (17 inch standard), cu elemente de exterior cromate și cu logo-urile GT. Mai mult, denumirea modelului nu apare pe portbagaj, în locul acesteia francezii apelând la textul "Renault Sport".
Ne-a placut
- Direcția integrală 4Control
- Resursele motorului
- Transmisia automată EDC
- Funcția Launch Control
Nu ne-a placut
- Viteza de procesare a sistemului multimedia
- Portbagajul mai mic decât al concurenței
- Suspensia poate prea zgomotoasă
Date tehnice - Renault Megane Estate 1.6 Benzina Turbo (TCe) 205CP Aut7 GT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Ce treaba are versiunea Vignale a lui Ford cu Renault?
Vignale este versiunea care are tendinte Premium. Renault nu are in gama o astfel de versiune!
Daca vreti sa faceti comparatie, comparati cu versiunea Titanium a lui Ford! Titanium este versiunea de top cu care puteti compara versiunea de top de la Renault!
Cu astfel de comparatii dati dovada de amatorism sau de rea vointa!
Renault are InitialeParis
In fapt este o informatie confirmata (https://www.caradisiac.com/info-caradisiac-renault-arrete-les-twingo-gt-et-megane-gt-169534.htm) ca productia se va opri la nivel mondial si e putin probabil sa vedem un inlocuitor. Desi, Peugeot a pastrat 308 GT in gama dupa o schimbare de motor.
Versiunea Initiale Paris nu este disponibila pe Megane!
Revenim: Modelul prezentat in articol se poate compara cu Ford Focus Titanium, nu cu Vignale! ;-)
Megane Estate in versiune de top este GT
Focus Wagon in versiune de top este Vignale
probabil ca aceasta a fost logica
probabil ca GT-ul ca si Espace-ul sa fie oferit doar pe anumite piete. Strategia Renault in materie de vanzari ma depaseste....
Am impresia ca a fost scazuta doar pentru a ajusta media finala
Știm că versiunea este scoasă temporar de la vânzare în România, dar având în vedere că poate fi comandată pe alte piețe din Europa, probabil că va reveni curând și în oferta Renault România.