de Mircea Meșter
Luni, 22.06.2009
-
-
Trimite pe:
Noul Renault Megane Estate lasa in urma formele angulare ale generatiei anterioare, transformandu-se intr-o familiala care puncteaza prin look-ul dinamic. Astfel, breakul familiei Megane iese in evidenta prin aspectul practic superior subliniat de spatiul destinat pasagerilor si bagajelor, dar si prin liniile laterale si posterioare interesante.
Motor / Transmisie
Motorul testat de Automarket in Franta este cel reprezentat de cea mai puternica versiune care va fi disponibila in Romania: 1.9 dCi 130 de cai putere. Este un propulsor deja testat de Automarket si deja cunoscut in gama Renault inca dinainte de lansarea noii generatii Megane, astfel ca nu vom insista prea mult pe marginea acestuia. Subliniem, totusi, linearitatea de care da dovada acesta in momentul acceleratiei, un element care nu va fi cu siguranta pe placul celor care isi doresc senzatii brute cu un motor diesel de familie. Cu toate acestea, varful de cuplu maxim de 300 Nm, atins la 1750 rpm, contribuie la o abordare echilibrata a situatiilor de "criza" din dinamica traficului. Transmisia cu sase trepte este si ea aceeasi regasita in gama berlina a lui Megane, astfel ca secretele sale au fost deja si ele divulgate in testul pe care Automarket vi l-a prezentat anterior.
Consum
Versiunea break a noului Renault Megane vine cu un consum oficial anuntat de 5.1 litri/100 km, identic cu cel al variantei hatchback. Acest lucru este posibil datorita faptului ca masa proprie a modelului Estate a crescut cu doar 50 de kilograme fata de cea a modelului deja lansat in Romania si multumita flexibilitatii de care da dovada acesta. De altfel, emisiile poluante ale acestei versiuni se ridica la doar 134 de grame CO2/km, motiv pentru Renault sa isi laude creatia, numind-o "singurul motor din clasa sa care reuseste sa coboare emisiile la sub 140 g CO2/km". In trafic si conditii reale, consumul pe care computerul de bord l-a indicat dupa desfasurarea celor 150 de kilometri de test pe soselele din nordul Frantei era de 6.0 litri/100 km.
Interior
Pentru a vorbi despre interiorul lui Megane Estate trebuie sa incepem cu exteriorul acestui model. Lungimea versiunii Estate a crescut cu 26.3 centimetri fata de cea a variantei hatchback, ajungand acum la 4558 de milimetri. In plus, ampatamentul a fost si el imbunatatit cu 6.2 centimetri. Daca lungimea aditionala inseamna automat spatiu mai mare pentru bagaje (+119 litri fata de versiunea hatchback, cu un total de 524 de litri cu bancheta ridicata), ampatamentul marit s-a transformat in spatiu pentru genunchii pasagerilor din spate (maxim 22 de centimetri). Profilul break al noului model se traduce, automat, prin spatiu aditional vertical conferit celor de pe bancheta din spate, care nu se vor putea plange de lipsa de aer in conditiile unei inaltimi maxime de 88.4 centimetri masurata de la sezutul scaunul la plafon. Spatiul de incarcare a bagajelor poate fi extins la nevoie, prin rabatarea banchetei, pana la 1595 de litri, caz in care lungimea maxima de incarcare atinge 2.55 metri. Acestea sunt cifrele seci care atesta o pozitie superioara a lui Megane Estate in segmentul sau din punctul de vedere al spatiului disponibil, principalul criteriu luat in considerare de clienti la achizitionarea unei astfel de masini. Desi exista modele mai incapatoare in aceasta clasa, acestea pacatuiesc prin dimensiuni, direct proportionale cu spatiul oferit.
In ceea ce priveste celelalte caracteristici ale interiorului, ele sunt preluate - normal, de altfel - direct de pe versiunea hatchback. Aceeasi plansa de bord, aceeasi bancheta rabatabila fractionat 60/40, aceleasi spatii interioare de depozitare care totalizeaza 60 de litri. Per total, Renault Megane Estate reuseste sa te faca sa te simti - atat ca pasager, cat si ca sofer - intr-o masina care nu are emite neaparat un iz de break de dimensiuni mari, un element de notat pentru cei care utilizeaza Estate-ul atat in scop strict personal, cat si in scop familial. Este atat cat trebuie de spatios pentru a nu duce lipsa de milimetri la incarcare si atat cat trebuie de compact pentru a nu suferi la capitolul omogenitate si intimitate.
Preţ de achiziţie
Noua gama Estate a lui Megane va fi disponibila in Romania din aceasta toamna, astfel ca notarea comparativa a pretului in raport cu concurentii din acelasi segment este inca imposibila. Totusi, analizand diferentele de pret dintre vechea generatie Megane Estate si Megane hatchback, putem considera ca viitorul break nu va sari de 1000 de euro in plus fata de omologul sau ceva mai scurt. In aceste conditii, pretul de plecare al versiunii de baza Megane Estate se va invarti in jurul a 14.000 de euro, in timp ce varianta de motorizare testata de Automarket va incepe de la 18.500 de euro. In comparatie cu principalii sai concurenti de piata, Megane Estate se va situa foarte bin, Opel Astra Caravan fiind deja mai scump desi vorbim de o generatie care asteapta sa fie schimbata. Preturile lui Golf 6 Variant nu sunt inca cunoscute, insa comparatia dintre versiunile hatchback nu le este favorabila germanilor. Un alt competitor pentru Megane Estate, Fiat Croma, are un pret de peste 20.000 de euro pentru versiunea diesel Multijet de 120 de cai putere, deci este cu cel putin 1.500 de euro mai scumpa decat modelul francez. In plus, Ford Focus Wagon 2.0 TDCi se ridica si el la un nivel usor superior. Practic, singurele modele care coboara stacheta sub pretul potential al lui Megane Estate sunt reprezentate de duo-ul coreean Kia Cee'd SW si Hyundai i30 CW. Singurele informatii oficiale disponibile in acest moment sunt cele legate de nivelurile de echipare ale noului Megane Estate, care vor fi in numar de doua: Expression si Privilege. Cei care se vor baza pe varianta de baza a modelului francez vor dispune de inchidere centralizata, pornire maini libere pe baza de card, volan reglabil, geamuri electrice fata/spate, aer conditionat, sistem audio MP3, proiectoare de ceata si bare longitudinale pentru plafon. Nota finala este insa una estimativa, urmand sa revenim asupra ei in momentul in care Renault Romania va publica preturile oficiale ale modelului sau.
Siguranţă
Renault Megane Estate nu se desparte de imaginea sigura pe care o are gama Renault, fiind practic aceeasi masina cu hatchback-ul, cel care a realizat cel mai inalt scor din istoria testelor EuroNCAP. In versiunea de baza care va fi disponibila in tara noastra, Expression, Megane Estate va fi disponibil impreuna cu sistemele ABS si AFU, dublate de airbag-uri frontale fata si laterale. Din pacate, airbag-urile cortina si mai ales sistemul ESP sunt standard doar incepand de la al doilea nivel de echipare, Privilege.
Ţinută de drum
Lungimea superioara, masa usor mai ridicata si inaltimea partii posterioare nu au daunat tinutei de drum a versiunii Megane Estate, asa cum ne asteptam. Iar impresia generala a fost una pozitiva in acest sens, inginerii francezi ajustand doar extrem de putin suspensiile spate ale modelului. Setarile au fost nimerite din plin, ampatamentul marit si masa mai ridicata a partii posterioare fiind echilibrate cu succes de suspensiile corecte ale modelului. Daca in oras nu exista probleme la trecerea peste micile obstacole zilnice - reprezentate la testul francez de limitatoarele de viteza existente in oraselele din Hexagon - Estate-ul se comporta corect pe sosea, reusind sa nu dea senzatia ca ar putea scapa de sub control la o rulare in ritm mediu spre alert. Evident, masina de test a fost echipata cu toate "trucurile" in materie de siguranta activa, astfel ca potentiala de la bord familie se afla in siguranta la abordarea dinamica a virajelor. In conditiile in care uiti ca ai in maini un break, ESP-ul ridica doua degete si se cere la tabla. Iar siguranta activa devine in acest caz principalul element care regularizeaza rularea. De altfel, acesta este motivul pentru care modelul a fost depunctat la capitolul anterior, Siguranta: lipsa ESP-ului din dotarea versiunii de echipare de baza. Merita subliniat pe de o parte sistemul de directie - care se adapteaza inteligent si potrivit in functie de viteza de rulare - iar pe de alta parte comportamentul usor subvirator in viraje. Acesta din urma este insa corectat de acelasi atotprezent sistem ESP. Una peste alta, Megane Estate se prezinta la apel cu o tinuta buna pentru un break, raportul fiindu-i mai favoriabil in comaparatie cu concurenta decat cel al versiunii hatchback in aceleasi circumstante.
Vizibilitate
Liniile exterioare alese de Renault pentru subiliniarea caracterului dinamic al modelului - cu geamurile laterale care se prelungesc adanc in montantul C - aduc cu ele si o vizibilitate ceva mai buna decat in cazul versiunii hatchback. Desi luneta are dimensiuni ceva mai reduse decat cele ale generatiei precedente Megane Estate, care se baza pe o usa a portbagajului aproape verticala, vizibilitatea nu a fost afectata radical. De aceasta data, elementul practic a fost pus mai serios in balanta cu cel estetic, astfel ca s-a ajuns la un compromis corect din punctul de vedere al vizibilitatii posterioare.
Tehnologie
Modelul testat de Automarket dispunea de intreg arsenalul de dotari tehnice si tehnologice disponibile in oferta noului Megane Estate. De la sistemul audio Arkamys 3D pana la pachetul GPS Carminat, am avut la dispozitie o intreaga armata de pachete care iti fac mai usoara viata la bord. Pentru cei care nu vor dori sa investeasca enorm intr-un pachet de navigatie clasic, Renault si TomTom au pus la punct un sistem ceva mai spartan, insa util si fara "brizbriz-urile" de care dispun actualele pachete GPS de pe piata. In conferinta de prezentare a modelului, oficialii Renault ne-au anuntat si faptul ca pretul acestui pachet GPS integrat in designul bordului este de 490 de euro. Ramane la latitudinea fiecaruia sa decida daca cele diferenta de cateva sute de lei fata de un pachet aftermarket de pe piata merita sau nu in balanta cu un design armonios al consolei centrale. Pe langa pachetele deja amintite, noul Megane Estate va dispune atat de conectivitate Bluetooth, cat si de posibilitatea conectarii unui USB sau a unui player auxiliar. Dar deja vorbim de elemente banale pe modelele de astazi.
Design
Megane Estate reuseste performanta de a fi mai reusit decat omologul sau hatchback datorita stopurilor care pe sosea arata mult mai bine decat dau in fotografiile de prezentare ale modelului. Fara sa se ridice la valoarea compozitionala a versiunii Megane Coupe, noul Estate reuseste sa se impuna printr-un design armonios, completat de o linie a profilului foarte dinamica. De altfel, aceasta este principala diferenta fata de generatia anterioara a modelului, considerata a fi sobra. Designerii Renault au mizat pe appeal-ul pe care noile forme ale familiei Megane le au in fata tinerilor, astfel ca reusita estetica a breakului depindea practic de imprimarea unei linii ceva mai dinamice. Din punctul nostru de vedere, experimentul a reusit. Ramane de vazut care va fi raspunsul lui Opel prin noul Astra Variant, In ceea ce ne priveste, insa, preferam designul atletic al noului Megane Estate in fata celui clasic al concurentilor Golf Variant si Ford Focus Wagon. Dar aici e deja vorba de subiectivism.
E foarte enervanta reclama de la cosmote, nu credeti ca exagerati??? Nici nu poti vedea bine pozele cu masina...
P.S
De ce nu cereti si un Ford Focus sunt curios ce nota ati da!
Daca aveti vreo discutie cu cei de la Renault Romania n-ar strica sa-i faceti sa inteleaga cam ce vrea piata de fapt, posibilitatea de a alege din mai multe variante, nu eternul "pe Privilege nu se poate pune decat piele bej" sau "nu puteti comanda Privilege decat pe diesel, la benzina nu aveti deca Dynamique". Poate reusiti, desi nu imi fac prea multe sperante, ca strategia lor de marketing pentru Romania dauneaza grav imaginii marcii. Daca nu vor sa creada, sa intre pe cateva forumuri si sa vada cam care sunt opiniile despre ei!
Reclama Cosmote rog sa dispara de acolo!!!
Apropo Dorele (ia mai fa ma bzzzzzz) topicul era despre Renault nu despre Ford sau niscaiva motorizari!
Vezi motorizari la Bentley :)
motor? KKO, ia verificati nu cumva este acelasi de pe lagune?
cutie? chiar au facut vreo schimbare?
o sa continue sa le faca in Turcia sau vom vedea in RO modele facute in FR?
in primul caz ma gindesc sa imi iau o kia chiar cu riscul de a-mi spune vreun noob sa ma duc la tirnacop alaturi de dorel :))
fraierilor ! ! ! si aici ma refer strict la comentatori, chiar daca kia este o masina ieftina nu ii scirtzie usile dupa 5000 km, nu am gresti sunt 5000 km. renault nu plateste taxe ca sa vinda in RO pe cind la KIA se platesc. poate ar fi mult mai ieftina altfel.
Si nu glumesc! E jalnic (forma, material, marime, reglaj)...
In primul rand discutam de o cutie de generatie noua in 6 trepte pentru Megane, ce ajuta foarte mult la drum intins. A 6-a treapta de care la kia nu s-a auzit.
"Marinari" esti pe dinafara baiatule... CD-MP3 si intrare Aux are si Megane Expression(baza).
In plus Megane are o echipare mult mai bogata la varianta de baza fata de Ceed si voi enumera aici cateva:
-AFU (asistenta la franarea de urgenta)
-Pachet "Drumuri dificile" (scut metalic standard)
-Centuri siguranta fata/spate in 3 puncte, cu pretensionare adaptativa si limitator de efort integrat
-Inchidere centralizata de la distanta si demaraj cu card
-C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj)
-Functia "Follow me home"
-Scaun sofer cu reglare pe inaltime si lombara
-Trape depozitare sub locurile din fata
-Geamuri electrice fata si SPATE, cu impuls si sistem anti-prindere
-Proiectoare de ceata
-Roata de rezerva dimensiuni normale
Acum cand ii zic ca mai bine isi lua renault rade de nu mai poate dar stiu ca in sufletul lui plange dupa noua capodopera care va rupe topul vanzarilor asa cum ne-au obisnuit!!daca ii mai cade ceva va tin la curent ca sa le spuneti si altora ca sa nu cumpere KIA sa cumpere renault.Abia astept sa faca un drum mai lung sa se intoarca cu volanu in mana!!
Asta inseamna un Renault performant si ai astept pe toti posesori de Kia Ceed pe care o lauda atita la o LINIUTA sa-i prafuiesc un pic .
Fratilor care aveti Kia Ceed nu aveti nici o sansa la o liniuta co orice model Kia Ceed in fata Renaultului Megane Sport al meu .
PS: ieri l-am facut la o liniuta pe un amic de-al meu ce are o Kia Ceed cu motor de 2000cm 140 cai putere , virful de gama al motorizarilor Kia Ceed pe Benzina disponibile ptr romania
Las-o cu masinile sport ca imediat te chem la o liniuta cu al meu Audi S3.
Incearca sa dai dovada de maturitate si sa vezi despre ce e topicul, dupa care spune-i neuronului tau sa stea linistit ca e penibil.
Vasi27 cred ca meganul nu are si intrare USB iar partea cu AUX in standard, eu personal nu am vazut-o in descrierea configuratorului. Pe langa asta Kia are si boxe frecvente inalte, iar acel airbag cortina in standard e foarte util.
C.A.R. are si o Kia de la 40 km/h in sus, asa ca ciocu' mic si informeaza-te inainte de a posta.
Nu ti-as dori sa testezi AFU de la Renault, eu am facut-o si nu e funny deloc, e cam sanie, dar te las in amorteala ta.
Cat despre demarajul cu card, lasa-ma sa rad. Am vazut cu ochii mei un Renault executive care avea cazuta in interiorul consolei centrale locasul de la card, concluzie, nu aveai cum sa pornesti masina. Nu are sens sa ityi spun ca modelul costa 17.500 Eur
Personal, consider ca Renault-ul era foarte bun pe vreamea Laguna dar acum s-au prostit si au scos un interior demn de ipocrizia lor caracteristica.
asta-i un sistem ce anticipeaza tendinta de franare in situatii de urgenta: atunci cand soferul ia rapid piciorul de pe acceleratie sistemul apropie instantaneu placutele de discuri, scurtand timpul de reactie necesar conducatorului auto pentru franare.
s-a calculat ca AFU duce la scurtarea distantei de franare cu cinci metri in cazul unei opriri de la 90 la 0 km/h.
ABS+EBV+AFU exploateaza toata puterea si eficienta sistemului de franare a masinii care, astfel ,face o aderenta foarte buna cu suprafata de rulare