Luni, 30.08.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
Au trecut 13 zile şi mai bine de 1800 de kilometri de la ultimul episod al mini testului de anduranţă, desfăşurat la volanul lui Renault Megane Coupe. În tot acest timp am căutat să ne apropiem de francezul nostru, pentru a-i putea observa calităţile şi defectele. Din cei 1800 de kilometri parcurşi în ultimele două săptămâni, majoritatea s-au scurs în afara capitalei, departe de căldura sufocantă a asfaltului.
Şi de această dată, Megane Coupe a ţinut să ne convingă de avantajele unui diesel atunci când decizi să petreci ceva mai mulţi kilometri pe şoselele patriei. Avantajele se simt de fiecare dată când alegi un traseu de minim câteva sute de kilometri.
Faptul că benzinăriile pot fi plasate la minim 800 de kilometri distanţă una de cealaltă reprezintă clar o relaxare pentru cel de la volan. În plus, portofelul se deschide destul de rar, ceea ce e bine pentru bugetul oricărui client tânăr. Chiar dacă preţul motorinei l-a depăşit recent pe cel al benzinei, motorul dCi convinge încă o dată că dieselul rămâne o alegere rentabilă, preferată în defavoarea benzinei.
Testul nostru a pornit de la o cifră clar enunţată de Renault, în cartea tehnică a noului Megane Coupe: 4.4 litri la 100 de kilometri. Valoarea este una destul de optimistă, greu de atins într-o ţară în curs de civilizare, cu mai puţin de 500 de kilometri de autostradă.
Nu este o problemă, ne descurcăm şi cu drumurile naţionale, unde limita de viteză mai mică nu poate fi decât un element ajutător. consum extraurban au crescut sau scăzut direct proporţional cu limitarea de viteză.
Spunem asta pentru că valorile deMegane Coupe la munte
În primul caz, un drum naţional cum este DN1 ne-a adus destul de aproape de cifra anunţată de Renault, până când am fost nevoiţi să folosim instalaţia de climatizare. Canicula ne-a ajutat astfel să sărim de la numai 4.7 litri/100 de kilometri până la 5.5 litri/100 de kilometri, în zgomotul asurzitor al unui aer condiţionat, care muncea din greu pentru a întreţine atmosfera din habitaclu. Dacă luăm însă în calcul distanţa parcursă, aproximativ 163 de kilometri, între Bucureşti şi Braşov, consumul se dovedeşte a fi unul decent, care nu pune la mare cheltuială pe cel din spatele volanului.
Un 5.5% indicat de computerul de bord este echivalentul a 40 de lei, investiţi într-un drum de 163 de kilometri, croit între două dintre cele mai mari oraşe ale ţării. Pentru unii poate însemna preţul deplasării în concediu sau preţul pe care trebuie să-l plătească pentru a se adăposti la umbra copacilor de pe Tâmpa.
Megane Coupe la mare
Să nu uităm însă că vara este sinonimă aproape întotdeauna cu marea. Dacă ne uităm la exodul transmis de televiziuni în fiecare zi de vineri, la ieşirea din capitală, este lesne de înţeles că litoralul este sursa de relaxare preferată de majoritatea publicului tânăr, implicit de clienţii lui Megane Coupe.
Pentru a putea ajunge însă la Constanţa e nevoie de multă răbdare şi de ceva mai multă motorină în rezervor.
Pentru că cei 152 de kilometri de autostradă solicită mai mult motorul dCi. În condiţiile unei rulări fără excese de viteză, cu maxim 135 de km/h, pe toată lungimea autostrăzii, Megane Coupe a îmghiţit 6.6 litri la 100 de km, o valoare ceva mai mare decât cea estimată de francezi în cartea tehnică.Au contribuit însă la această reuşită instalaţia de aer condiţionat şi accelerările sau decelerările cauzate de un trafic oscilant, care permite folosirea pilotului automat pe distanţe foarte mici. Cifra poate creşte sau poate scădea atunci când ajungi la Cernavodă, locul unde apune prematur Autostrada Soarelui.
Chiar şi aşa, cei 225 de kilometri care despart capitala de litoral pot fi parcurşi cu aproximativ 15 litri de carburant, echivalentul a circa 70 de lei, calculaţi la un preţ de 4.55 lei pe litrul de motorină.
Concluzii
Kilometrii parcurşi în afara oraşului confirmă încă o dată, dacă mai era nevoie, că valorile consumului depind foarte mult de stilul celui de la volan. Dacă acul vitezometrului sare de 120 de km/h, deja consumul creşte semnificativ şi se îndepărtează de cel anunţat de constructor. O rulare liniştită, cu 90 de km/h, poate aduce în schimb adevărate recorduri, care se vor simţi şi în bugetul deplasărilor pe distanţe mari.
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Inexpresiva, incarcata si fara stil
2 ...ma bucur sa vad ca aveti un fotograf experimentat ( va ajuta mult si aparatul ) dar pozele sunt superbe ...