Luni, 09.08.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket inaugurează astăzi o nouă rubrică, esenţială în existenţa oricărui canal de informare auto. Este o premieră pentru noi, cei care facem acest experiment, dar este totodată o premieră şi pentru voi, cititorii noştri.
Primul test de anduranţă pe care vi l-am pregătit nu va fi probabil înscris în normele pe care mulţi dintre voi le cunoaşteţi. Este mai mult un pseudo-test, care nu se întinde pe 12 luni, pe 6 luni, nici măcar pe trei luni. Vor fi doar 40 de zile la volanul unui model foarte popular în România, 40 de zile pe care le vom relata pas cu pas, kilometru cu kilometru, litru cu litru.
Modelul care sparge gheaţa este Renault Megane Coupe, un best-seller al segmentului compact, care ajunge în mâinile noastre cu ceva kilometri şi o istorie tumultoasă, scrisă de-a lungul multor şedinţe de test-drive, la care a participat, alături de colegii noştri din presă. Megane Coupe nu îşi arată însă vârsta şi nici cei 20.000 de kilometri, o moştenire care ar putea ridica semne de întrebare în rândul celor care contestă fiabilitatea Renault.
Lansat pentru prima dată în 1995, Megane a dat naştere unei familii numeroase, cu membri apreciaţi şi iubiţi pe Bătrânul Continent.
Prezentat ca un înlocuitor pentru Renault 19, Megane s-a dorit a fi un promotor al filosofiei franceze care promova în special siguranţa pasagerilor. Cele patru stele obţinute în cadrul testelor EuroNCAP, precum şi gama variată de motorizări diesel şi benzină, l-au plasat pe Megane rapid între cei mai importanţi jucători ai segmentului compact.A doua generaţie a debutat în 2002 şi a venit cu un design greu de digerat de mulţi, dar revoluţionar. Chiar şi aşa, publicul s-a obişnuit cu liniile ascuţite, iar modelul a devenit în România lider al segmentului.
Publicul a făcut cunoştinţă cu actuala generaţie în urmă cu doi ani, însă impactul vizual nu a mai fost atât de puternic ca în cazul vechiului model. Liniile fluide şi asimetriile variantei cu cinci uşi erau o propunere mult prea cuminte pentru un segment compact în care dominau modelele agresive. Varianta coupe a venit însă să spele păcatele fratelui cu cinci uşi şi a reuşit. Designul său sportiv a fost bine primit în special de publicul tânăr.
Pe parcursul celor 40 de zile vom profita de alternativa mai obraznică a gamei Megane, pusă în mişcare de un motor familiar publicului din România, dieselul de 1.9 litri dCi şi 130 de cai putere.
Marele avantaj al unităţii cu patru cilindri este fără îndoială consumul, fiind foarte uşor să atingi o autonomie de patru cifre.În mediul urban, francezii ne promit 6.2 litri/100 de kilometri, în timp ce extraurbanul ar urma să atragă doar 4.4 litri/100 de kilometri. Cu alte cuvinte un mixt de 5.1 litri la 100 de km. Vom vedea însă cât de sinceri au fost.
Chiar dacă durata testului este una relativ mică, vom încerca în cele câteva episoade să vorbim despre valorile reale ale consumului în diferite condiţii de trafic, despre costurile zilnice de întreţinere, despre interior şi spaţiul pe care ţi-l oferă coupe-ul şi nu în ultimul rând despre comportamentul general al maşinii.
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
ar trebui sa inregistrati si ceva video, sunet, ca sa veda/auda tot romanul cum zdrangane masina prin gropi la 1000km si la 10000km ;) . . . desi nu ar trebui sa fie mare diferenta ... desi, la ce drumuri avem ...
bafta !
Chiar daca nu este chiar noua, raman de parere ca si niste inregistrari video ar fi utile ;)
Nu trebuia sa puneti pe prima pagina :)
Consumul nu pare cine stie ce economic, daca pe voi asta va impresioneaza, e opinia voastra... dar oricum sunteti fair-play si ne relatati din "promisiunile francejilor" :P
Masina e frumoasa, chiar mi se pare mai reusita decat golf 6, in opinia mea, dar este si o masina masiva. Zilele trecute am vazut una pe sosea, era mai inalta si lata decat un Lancia model mai vechi, nu stiu ce model, ca nu le cunosc. Deci...nu stiu de ce se recomanda a fi model pt tineri cand masina este cat, daca nu mai mare, decat o utilitara?! Eu sunt tanar, dar nu simt nevoia de spatiu, deci sincer... ma simt bulversat, cred ca as merge totusi pe un Leon, e o varianta mai sigura, parerea mea...desi nu prea inghit fransiza VAG, despre care cred ca ucid masinile si traditiile celorlalte marci participante!
Sunt curios sa vad ce feedback ofera masinuta!
Va salut cu respect!
Pai Golf 6 este etalon in clasa cum dracu sa se apropie dacia asta de el!
P.S
Ati ramas pe undeva sau cautati un service bun de nu mai dati detalii
Acum intrebarea pt vasilon: Ce masina ai? asta daca nu sunt prea indiscret
Despre fiabilitate vorbim dupa 150k, domnule Mirica.
Nici n-ati inceput bine testul si deja imi miroase a advertorial.
Am mers recent cu un 525d din 2004 cu 200k la bord. Acolo vorbim despre fiabilitate ca nici macar plasticurile nu scartaiau la bord iar la trecerile peste caile de tramvai...ce sa zic, am mers cu masini noi care erau mai zgomotoase.
@Vasilon, aruncatul cu vorba fara argumente e un sport national pe-aici, si in general prin tarisoara noastra... si nici tu se pare ca nu faci exceptie.
Intamplator sunt posesor de Mégane Coupé, masina este foarte frumoasa, consumul e mic, e si destul de nervoasa pentru mine, mi se pare perfecta pentru un tanar. Inainte de asta am avut un Clio, masina a fost foarte ok pentru mine, foarte fiabila, consumul excelent, nu am avut probleme (desi era cumparata la mana a doua), ceea ce m-a si convins sa cumpar Mégane-ul Coupé.
Hm, e ciudat cum masinile astea se vand foarte bine (mai ales in afara), iar pe la noi toata lumea comenteaza... ca nu-s VW, ca nu-s Audi, ca nu-s BMW second...
Maturizati-va odata! Nu poti sa te astepti de la o masina noua sa faca precum un second obosit decat daca esti picat in freza!!
Masina o sa iasa mai mult decat onorabil din test. O sa aiba un consum mic (am 6 renault-uri in curte, toate dCi), o sa aiba niste revizii decente (chiar daca o sa fie furati de service-urile de reprezentanta Renault unde totul este mai scump cu 30% decat la service multi-marca) si o sa aiba un raport calitate/intretinere/pret foarte bun ca orice Megane.