de Mircea Meșter
Marti, 21.04.2009
-
-
Trimite pe:
Renault Megane nu a fost niciodata mai atragator. Dupa o prima generatie care a atras prin idee si o a doua generatie care a excelat prin curaj, al treilea Megane reuseste sa se impuna printr-o abordare frontala a capitolului design. Si isi completeaza imaginea prin aura protectoare acordata de un punctaj maxim la testele de siguranta EuroNCAP.
Motor / Transmisie
Exemplarul Megane Coupe testat de Automarket pe parcursul a 1500 de kilometri era dotat cu motorul pe benzina de 1.6 16v si 110 cai putere. Diferenta dintre designul dinamic si agresiv si "cumintenia" propulsorului de sub capota este flagranta. Pentru a putea sa storci maximum din motorul pe benzina trebuie sa urci in turatii si sa ajungi in zona 4000-6000, acolo unde motorul ajunge la cuplul (145 Nm/4250 rpm), respectiv la puterea maxima (110 CP/6000 rpm). Pe sosea, acolo unde jungla traficului se inteteste iar concurenta nescrisa dintre posesorii de modele sport isi face aparitia, Megane Coupe 1.6 nu reuseste sa se ridice la nivelul cerut de competitie. O oaie in haine de lup. Aceasta este expresia care caracterizeaza cel mai bine noua aparitie din gama Renault. Asta pentru ca Megane Coupe are o parte frontala atat de agresiva incat masinile se dau la o parte din fata ta atunci cand te apropii pe autostrada. Problema e ca motorul te ajuta exact atat cat poate pentru a-i depasi, insa nimic mai mult. Nu vei face furori pe sosea si nu vei reusi sa tragi prin performante. Dar ceilalti iti vor admira cu siguranta formele. Partea buna a modelului testat este reprezentata de cutia cu sase trepte, care reuseste sa salveze aparentele. Cei care isi doresc un motor pe benzina ceva mai puternic in gama Megane Coupe vor trebui sa mai astepte. Sau sa se orienteze spre motoarele diesel disponibile pe piata noastra, cu un 1.9 dCi de 130 de cai putere in frunte. E adevarat, gama Megane are in componenta, pe anumite piete europene, si un motor de generatie noua TCe de 180 de cai putere. Iar acesta completeaza perfect gama pana la versiunea RS, care va dezvolta 250 de cai. Pentru aceasta din urma, fanii Renault vor trebui sa astepte pana in 2010.
Consum
Fiind singurul motor pe benzina disponibil in acest moment in gama Renault Megane, propulsorul pe care l-am avut la dispozitie este automat si cel mai gurmand. Insa nu e cazul sa va impacientati. Testul de durata pe care l-am efectuat ne-a aratat un model care consuma 8.0 litri/100 km in conditii extraurbane si circa 11-11.5 litri atunci cand rularea se face in oras. Vorbim de un consum mediu masurat pe parcursul a 1500 de kilometri, astfel ca acesta implica atat portiuni in care propulsorul a fost fortat, cat si portiuni in care acesta a rulat lin, pe sosele bune si in conditii de trafic lejer. Cifrele oficiale ale producatorului arata 5.6 litri/100 km in afara orasului si 9.3 litri/100 km in regim urban. Probabil ca o rulare mai mult decat cuminte se apropie de aceste cifre, insa performantele sunt clar minime in aceste conditii.
Interior
Interiorul este unul dintre punctele forte ale noului Megane in general si ale noului Megane Coupe in particular. Materialele utilizate de inginerii Renault fac parte dintr-o categorie inalta din punct de vedere calitativ, fiind unele care pana nu demult erau regasite doar pe modelele de segment superioara. Marea schimbare realizata de Renault pe noul Megane este reprezentata de cadranele de bord, care s-au transformat intr-o expozitie digitala interesanta. Acul kilometrajului a disparut complet, fiind inlocuit de un afisaj prietenos si mult mai exact. Cadranul central este inconjurat de o margine luminoasa care se coloreaza in verde sau rosu atunci cand este cuplat sistemul cruise control, in functie de viteza de rulare versus viteza setata pe regulator. Scaunele si volanul asigura o pozitie la condus pe care o gasesti usor, indiferent de gabarit si inaltime. Portbagajul are 377 de litri, un mic impediment al versiunii coupe fiind deschiderea sa redusa in raport cu cea a variantei hatchback. Dimensiunile bagajelor pe care le va transporta Megane Coupe garanteaza insa faptul ca nu vor exista probleme din acest punct de vedere. Profilul dinamic al modelului si cele doar trei usi nu reprezinta insa o problema pentru persoanele inalte daca acestea sunt nevoite sa ocupe locurile din spate. Am testat acest lucru printr-o persoana cu o inaltime rezonabila (189 de centimetri) iar profilul posterior coborat cu cinci centimetri in raport cu versiunea hatchback nu a cauzat probleme majore. Evident, spatiul posterior si accesul ingreunat la locurile din spate vor dauna persoanelor cu probleme claustrofobe, insa un coupe este destinat mai ales pentru a fi ocupat pe cele doua locuri frontale. La capitolul interior trebuie sublinat si profilul consolei centrale si cel al usilor laterale, care asigura destule spatii pentru gazduirea diferitelor obiecte marunte care iti fac viata mai usoara la bord.
Preţ de achiziţie
Noul Megane Coupe s-a lansat in Romania la un pret ceva mai scazut decat se zvonea initial. Iar modelul testat de Automarket este chiar cel care reprezinta versiunea de baza Dynamique, cu cel mai scazut pret: 14.350 de euro cu toate taxele incluse. Avand in vedere concurenta pe segmentul C intre versiunile cu trei usi ale modelelor clasei, Megane Coupe se pozitioneaza extrem de bine ca pret si dotari, singura alternativa mai ieftina fiind reprezentata de Kia Pro_cee'd. Totusi, Megane Coupe vine cu dotari mult mai bune decat cele ale concurentei. Versiunea de baza Dinamique a noului Megane Coupe ofera ABS (cu repartitor electronic de franare EBV), AFU (asistenta la franarea de urgenta), airbaguri frontale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale torace fata, airbaguri cortina pentru cap fata si spate, servodirectie, computer de bord, radio CD cu MP3, aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, proiectoare de ceata, senzori de lumina si de ploaie, card "maini libere", tempomat si limitator de viteza, jante de aluminiu de 16 inch tip Sport, volan si schimbator de viteze imbracat in piele. Foarte interesanta este si oferta de lansare Renault, prin care modelele Megane dispun de o garantie de 4 ani sau de 120.000 de kilometri. Noul Renault Megane este construit la uzina spaniola din Palencia.
Siguranţă
La capitolul siguranta, Renault si-a dovedit deja capacitatile ridicate de a trece peste testele EuroNCAP. Iar noul Megane este cel mai bine punctat model din istoria organizatiei independente, cu 37 de puncte din 37 la capitolul protectia pasagerilor adulti. Acest lucru este rezultatul direct al atentiei pe care inginerii Renault l-au acordat sigurantei active si pasive: noul Megane Coupe dispune, inca din versiunea de baza, de airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina pentru cei doi pasageri din fata.
Ţinută de drum
Desi setarile si calibrarea suspensiilor noului Megane Coupe nu difera cu absolut nimic fata de cele ale variantei hatchback, comportamentul rutier al versiunii cu trei portiere este superior. Motivul: profilul aerodinamic, inaltimea coborata cu cinci centimetri si constructia ceva mai solida garantata de cele doar doua usi laterale fac parte din arsenalul dinamic al lui Megane Coupe. Tinuta de drum buna pe virajele solicitante este dublata de un comportament foarte bun prin oras sau pe drumuri dificile, acolo unde liniile de tramvai sau gropile lasate in spate de iarna nu sunt motive de griji la capitolul confort.
Vizibilitate
Montantii posteriori ingrosati si profilul obscur al geamurilor laterale posterioare inseamna tot atatea probleme de vizibilitate la nivel posterior. De la mijlocul masinii in fata, balanta se schimba datorita geamurilor laterale enorme, demne de un coupe, si a parbrizului de dimensiuni mari. Megane Coupe poate fi dotat cu un sistem de senzori de parcare care va ajuta la manevrele efectuate in marsarier. Cu toate acestea, vorbim, totusi, de un model de segment C, astfel ca aprecierea distantelor este ceva mai usoara datorita prezenti unui hayon deloc complicat ca si contructie.
Tehnologie
Noul Renault Megane nu exceleaza la capitolul tehnologie, insa mici elemente care pot sa treaca initial neobservate pot sa ajute noul Megane in lupta cu concurenta. Vorbim mai ales de cardul de acces Maini libere si de butonul Start/Stop, dar si de sistemul audio 3D semnat Arkamys (opt difuzoare) care are la baza un sistem radio CD cu MP3. Apare, in premiera pe gama Megane, optiunea Plug&Music, care le permite celor aflati la bord sa isi conecteze iPod-ul sau stickul USB la mufele special destinate pentru ca muzica sa nu mai fie niciodata o problema.
Design
Renault Megane Coupe se ridica deasupra concorentei la capitolul design. Acesta este punctul forte al noii generatii Megane. Iar daca in cazul versiunii hatchback vorbim de o dezghetare la capitolul estetic, particularitatile coupe-ului si formele sale armonioase si dinamice inseamna automat catevapuncte in plus fata de competitorii din segment, unii dintre ei mult mai conservatori. Practic, pentru ca Fiat Bravo nu dispune de o versiune cu trei usi, Megane Coupe se bate la capitolul estetic cu Opel Astra GTC, Golf 6 cu treu usi sau Kia Pro_cee'd, insa diferentele sunt - cel putin pana la aparitia noii generatii Astra - evidente. Megane Coupe atrage privirile indiferent de culoarea aleasa pentru caroserie, insa pentru un efect vizual maxim va recomandam nuanta portocalie destinata exclusiv versiunii Coupe a noului model Renault.
Ne-a placut
- Design atragator
- Ambianta interioara placuta
- Materiale de top
- Afisajul digital
- Siguranta dovedita de testele EuroNCAP
Nu ne-a placut
- Motorul pe benzina de 110 CP
- Consum peste medie
- Abordare tehnologica mediocra
Multa bafta in continuare domnilor!!!
N-ati facut asa si ce a iesit? Un test de mantuiata. Hai sa scriem ceva ca sa fie scris si sa aiba lumea ce citi!
Am mai spus-o la E-Classe si ma repet: NU intereseaza pe nimeni personajele de la volan atat timp cat automobilul nu este in miscare.
Halal!
Fotografiile de interior sunt realizate la testul efectuat asta toamna in Spania, la lansarea oficiala mondiala a lui Megane.
@DuDu
Nicio comparatie nu este hilara atat timp cat vorbim de modele din acelasi segment si de acelasi tip de caroserie. Iar o comparatie intre doi termeni, oicare ar fi ei, inseamna un termen mai bun si unul mai putin bun. Asa e si in acest in acest caz.
@Bibelu
Ideea era ca, la turatii joase, motorul nu te prea ajuta. Este un propulsor de turatie in adevaratul sens al cuvantului. Probabil ca aceste lucruri trebuie scrise pentru ca stiu o multime de persoane care nu stiu sa exploateze corect un motor pe benzina de cilindree asemanatoare. Nu, nu conducem "TDI-uri d-alea smechere". Inceearca sa reiei lista de teste Automarket si vei vedea asta.
@Dan
Nu noi alegem masina de test. Scriem despre ce ni se ofera. Insa e un lucru bun pentru Megane Coupe faptul ca cel mai slab motor din gama a ajuns la acest punctaj. Pentru ca notele ar fi automat mai mari daca am vorbi despre propulsoarele diesel, de exemplu.
@Tequila
Cred ca exagerezi. Foarte mule galerii foto - unele chiar oficiale - au la volan persoana care ghideaza masina. Este normal. Pe langa faptul ca iti arata schematic pozitia la condus, o sesiune foto este mult mai usor de realizat daca cel de la volan nu coboara de fiecare data cand masina e adusa in pozitia de fotografie. Nu avem la dispozitie cateva zile pentru a realiza galerii foto de genul celor de studio. Si nici macar nu este asta scopul. Am fi putut utiliza fotografii din mapa de presa, pana la urma imaginile sunt pur ilustrative.
Multumim pentru ca ne urmariti.
Inca o data, imi pare rau ca pentru o plimbare de 1500 km oferita de dealer / importator ceea ce scrieti este atat de subiectiv. Daca tot trebuie multumit si "sponsorul", macar incercati alte comparatii, in care masina asta (despre care nu as spune ca este rea, doar pusa intr-o lumina proasta de voi, in intentia de a o scoate in fata) sa pare o alegere mai buna!
Bafta!
Cea mai tare chestie mi s-a parut faptul ca ati facut poze cu soferul in masina, lucru pe care nu l-am vazut la nici o revista sau emisiune de specialitate, atunci cand modelul era stationat. Nota 10.
Daca nu ar avea un pret asa piperat ar fi un coupe ideal pentru noi. Dar nah, las k se mai ieftineste, k e criza ;))
Toate cele bune
la renault totul e perfect...
bravo alez renault
La 14.500E se gaseste Fiat Bravo 1.4 T-Jet, al doilea nivel de echipare cu 5 ani garantie sau 500.000km care are 0-100 in 9.6s si un consum similar cu Megane III dar performante uimitoare. Am comparat motorul pe benzina tot cu motoare pe benzina chair de capacitati inferioare, desi la Fiat primesti acea turbina ce iti da cuplul maxim de 200Nm la 2000rpm. Renault m-a dezamagit pentru ca vrea sa vand in continuare motoare de generatie veche in haine noi.
Poate apare Logan cu motorul 1.6 si 133 cai de care s-a tot vorbit, sa vezi atunci tristete pe posesorii de frumuseti de Megan III 1.6 16v si 110 cai.
E eroarea celor de la Renault care nu privesc in ansamblu si se multumesc sa zica ca e suficient acest motor (aici nu gresesc daca se refera doar la o depalsare pentru nepretentiosi, in schimb cand ii vei cere o depasire din scurt in forta te va dezamagi)
Da,in ceea ce priveste gama de motorizari ,aceasta este cam saraca.In Romania,R. nu a comercializat ,in ultimii ani,nici pentru M 2 toate motoarele disponibile pe piata vestica(ex. cel pe benzina ,de 2 16v si 130 cp)
extraurban = in afara orasului
La 6000 rpm are cam 97 cp poate chiar mai putin, e motor care trebuie turat destul de mult ca sa vezi ceva si consumul o ia razana
Nu se compara cu niciun motor de 1.6
Asta de la Megane vad care cuplu 151Nm la 4250 rpm iar ceed 1.4 are 137 Nm la 5000 rpm.....o mare diferenta
Dar nici asta de la Megane nu e cine stie ce valoare, masina acum este mai grea, nu scoate 10,5 sec nici daca o arunci din avion....o sa se vada la teste
Cat despre megane 3 ... mare atentie ....are garantie 6 ani protectie anticoroziune si 2 ani pentru vopsea
Foarte putin fata de ce dau ceilalti....
Tare imi este ca o sa cumparati o oaie cu blana de lup
Pro cee'd 1.6 122 cp(ai citit bine) in varianta city(climatronic, esp, jante, volan piele, 6 airbag-uri) e 13600. Parerea mea e ca bate la fund rau de tot cam orice compacta.
Oare ce fel de suspensie spate e pe noul megane?=))
Se ating foarte sus in turatie si sunt disponibili destul de tarziu...practic acest lucru a fost realizat prin marirea alezajului foarte mult si mentinerea aceleasi curse......asta inseamna consum mare si incalzirea excesiva a motorului care va duce la o uzura prematura.....si este foarte zgomotos
Ala de 1.6 iar e praf in vant este la fel de sprinten ca un focus sau o astra de 115 cp chiar dc are 122 cp
Daca nu sti mai citeste sau mai cauta teste ale unor reviste de succes.
Problema este ca o masina in afara de CP mai are nevoie si de servodirectie, suspensii si directie ca sa mearga.....iar aici ceed este foarte slab.....
Nu mai zic de tabla sau vopsea ....care la ceed este de foarte slaba.
Si ar mai fi de zis.....
Respect si conduceti cu grija!
Am un prieten care a fost chemat cu cee'd-ul in service pentru schimbarea telescoapelor spate deoarece faceau un zgomot infernal la trecerea peste denivelari pronuntate si mai spunea ca are probleme cu luminile din bord care din cand in cand se sting :)))
Deci, vedeti ca la comparat ne pricepem toti...
.........poze la un panou de usa sau la bancheta spate sau portbagaj deschis pentru a se vedea interiorul cum fac profesionistii bineinteles ca lipsesc..........
..........si ce relevanta are poza unde se vede doar putin din masina dupa dambul de pamant?????????aia e poza ????sau fotografiati fluturi de fapt??
- Se iau cateva poze prost facute cu alta ocazie de altii
- Se pleaca cu masina eventual cu familia/prietenii intr-un voiaj de Paste
- Se scrie un review mediocru si subiectiv pana la cer
Efort minim, distractie si efect jalnic.
Acum la subiect: Masina frumusica, interior deosebit, dotari cat cuprinde, motor acceptabil (evident regii soselelor vor stramba din nas), siguranta maxima, pret bun, reputatie Renault proasta!
Pt jurnalisti: Putin mai mult efort nu strica - o sa se simta chiar daca nu o sa-i multumiti pe toti!
-dupa un drive test cu kia pro ceed am preferat sa mai suplimentez bugetul si sa iau alta marca, totusi nu am fost convins ca am facut bine si am facut rost de sorento care m-a incantat la confort si m-a dezamagit in off-road, cum e posibil sa se crape parbrizul la o torsiune mai accentuata si sa treaca cu greu un vad....trist, mai au de lucrat, un grand vitara a trecut fara prea mari eforturi acelasi obstacol...
revenind la cupe
+ design
+ confort
+ interior
- spatiu in spate
- motoare slabe
in momentul de fata doar dieselul de 130 cp merita cumparat, din punctul meu de vedere, am un temperament mai agitat
articolul este ok, se putea mai bine .....
Si imi place , ca ati specificat ca Siguranta este DOVEDITA de testele EuroNcap...nu si de realitate, unde, la 90 kmh, daca lovesti un pom, mor toti pe loc, din Renault. Oare cu cat se cumpara stlele astea de la Euro incap?
Nu cred ca ai nimerit-o aici...
Servodirectie ce se intareste o data cu cresterea vitezei iti spune ceva???
Sau suspensie independeta spate???
Sau discuri spate???
Cat despre cai cred ca te pricepi mai bine. Dar 122 != 115
Pt misai, da suntem ca o ciuma :)))))) Adevarul e ca masina e foarte tare.
Pt Cristi
Nu e masina perfecta. Probleme sunt peste tot, dar exista si rezolvari
motorul de pe megane III are 151 Nm si NU 145 Nm
10,5 secunde vi se pare mult? opel astra h are 11,6 secunde pentru motorul de 1,6 benzina, ford foscus si volkwagen golf 6 nu cred ca reusesc atat, avand puteri mici
singurul care poate reuseste, nu sunt sigur, este motorul de 1,6 de pe 308
Eu nu am deschis discutia despre cum functioneaza servo .....ce spui tu se intampla la orice masina ....e vorba ca are un feedback foarte slab....
Caseta de directie iar este problematica....mostenire de la accent
Suspensia independenta exista ...probelema este cum se prezinta si cat de fiabila este
Degeaba are 122 cp - conteaza greutatea, cum este etajata cutia de viteze si cum este distribuita puterea sau cuplul pe plaja de turatie....
Nu este varza masina ...dar nu se ridica la acelasi nivel cu megane...focus ....308....astra...golf.....c4....mzd3...auris
Ramane doar o chinezarie cosmetizata in asa fel incat sa ia fata la nepriceputi
caseta de directie nu e mostenita de la accent.
Nu stiu ce cunostinte ai tu, dar cee'd-ul a iesit cam de fiecare data in top la testele de manevrabilitate, calitate si pret.
este o masina mult prea scumpa pentru plasticile din ea si pentru motorul ala lesinat de 109 cai
ai condus megane II sa stii cum merge? ai lucrat in vreun service renault sa stii ce probleme are? ai lucrat pentru renault macar sa stii probleme legate de fiabilitate?
respect cee'd pentru numarul mare de comenzi, insa totusi trebuie sa fii fara cap sa iti iei cee'd acum in detrimentul noului megane care au preturi apropiate.
trebuie sa-i intelegem si pe ei .... intreband la kia mai multi sefi de departament si chiar un director de vanzari am ajuns la o concluzie 80% din posesorii de ceed au avut ca masina anterioara o dacie sau ceva similar de unde rezulta si incrancenarea lor de a spune ca kia e nr 1
eu am masina premium si cu toate astea pot face oricand o lista suficient de mare cu lucrurile pe care le-as rezolva sau imbunatati
pot analiza fara a fi influentat ;)
noul megane cred ca este o dezvoltare fireasca si un pas inainte
ALEXANDRU TUDOR- 0741/075959
alexandru.tudor@automeridian.ro
De la 60 km/h chiar daca dezactivezi Esp si TC acestea intervin si nu te lasa sa faci nimic cu masina.
Probabil au facut acest lucru deoarece este mai subviratoare...poate chiar mai mult decat megane 2.
Altfel,ma intreb:cati din cei care critica m3 coupe cu motorul asta, au sau au condus macar un m 2 cu acest motor de 1,6 16 v?Daca va uitati pe site-ul Renault veti observa ca masa proprie la m3 coupe 1,6 este de 1205 kg iar la m2 sedan 1,6 este 1200 kg. Nu poti spune ca este o masina prea grea ..Chiar conteaza diferenta de doar 5 kg?...Evident ca nu.
Si inca ceva...este si o alta C.V.- cu 6 trepte.Nu stiu cum se comporta dar la m2 parca se simtea nevoia unei trepte in plus la viteze mai mari ,la care motorul incepea sa se faca simtit ,ca zgomot.Oricum,daca nu ma insel ,VW( ex.Golf V )are de mai mult timp cv cu 6 trepte pentru motorul de 1,6...
am crezut initial ca vb despre M3 adica bmw ....apoi mi-am dat seama....
am avut 2 saptamani bmw m3 e46= fiara
am avut 3 zile megane 2 = masina domestica care si-a atins fix telul pt care a fost conceputa
cat despre un test cu megane 3, cel putin eu nu am de ce sa-l fac pt ca nu am de ce atata timp cat nu am in plan sa achizitionez nimic din gama, nu mi se pare normal sa "uzez" o masina si sa pierd timpul unui om doar pt curiozitatea mea
Argument: Realizeaza masini frumoase si inca foloseste BECURI nenorocite in loc de leduri. Sincer, prefer Opel Astra GTC, acolo stiu ca se lucreaza la fiabilitate si mai putin design. M-am saturat de masini frumoase si gaunoase la detalii.
Puteau deasemenea sa-i puna un 1.6i nou de 120 de cai.
Dar na ... FranceJi !
Motor : 2000 cm Turbo 16 valve , 230 cai putere , 310 nm / cuplu
Viteza Maxima : 237 KM/H , 0 - 100 KM/h = 6,5 secunde
Deci asta inseamna masina performanta cu adevarat , nu actualul Megane , care ptr cei impatimiti asteptati sa apara si celelalte versiuni de motorizare respectiv 1.4 turbo 140 cp , 2.0 turbo 180 , sau versiunea RS care scoate 250cp , sau dieselul 2.2 Dci 150 cp .Nu se stie daca ptr Romania , se vor aduce toate aceste motorizari , deoarece unele dintre aceste motorizari vor fii disponibile doar ptr piata vestica .
Afirm aceasta deoarece nici la vechea generatie Megane 2 au fost unele motorizari ca de exemplu 1.8 16v 130 cp benzina , si 1.5 dci 100 cp DCI pe care Renault Romania nu le-a adus pe piata din Romania pe motiv ca nu ar fii fost cerere ptr aceste versiuni de motorizare deoarece erau apropiate ca performante de cele existente ( 1.6 16v 110 cp benzina , sau 1.5 dci 85 cp ) .
Motor : 2000 cm TURBO , 16 valve , 230 cai putere , 310 n/m
cuplu motor , Viteza maxima 237km/h , 0-100km/h=6,5 s
Deci va astept cu propuneri pe toti smecherasii care au o kia ceed la o intrecere sa va arat ce poate Meganul meu in comparatie cu Kia CEED a voasta pe care ati tot ridicat-o in slavi , cum ca este o masina mai buna decat Noul Renault Megane.
unii scriu doar de dragul de a vedea numele ceed pe firmament...
imi plac lucrurile ieftine, dar nu sunt chiar atat de kitchos incat sa ma uit la o kia ceed... MEGANE ALL THE WAY !