de Bogdan Mirică
Luni, 15.06.2009
-
-
Trimite pe:
Renault cauta sa isi revigoreze vanzarile de pe piata din Romania cu noua generatie a modelului Megane. Desi nu ofera o gama de motorizari foarte variata, Renault Megane mizeaza pe un interior superior vechii generatii, pe un consum redus si pe un pret aproape imbatabil in segment. Vom vedea daca strategia francezilor va da roade inca o data la noi in tara abia spre sfarsitul acestui an.
Motor / Transmisie
Desi a mai fost prezent in rubrica noastra de test drive, Renault Megane revine, de aceasta data cu o alta motorizare si o alta varianta de caroserie, cea cu cinci usi. Echipa noastra a avut ocazia de a testa pe o distanta de aproximativ 800 de kilometri versiunea diesel 1.9 dCi a modelului atat de popular in Romania.
Dupa cum probabil siti, cel mai potent diesel regasit in gama Megane autohtona ofera 130 de cai putere, resimtiti destul de devreme in comparatie cu alte motoare diesel, mai exact de la 3750 rpm. Si pentru ca motoarele diesel au fost intotdeauna generoase la capitolul cuplu motor, Megane nu putea dezamagi nici el la acest capitol. Hatchback-ul francez livreaza in total 300 de Nm, resurse disponibile destul de devreme, de la 1750 de rotatii pe minut. Asociind capacitatea unitatii de 1870 cmc cu masa totala de 1310 kilograme, obtinem un raport decent, care va multumi orice roman echilibrat. Motorul diesel este usor de exploatat insa poate nemultumi unoeri din cauza raspunsului putin intarziat al pedalei de acceleratie. Asadar, in anumite momente, dieselul poate juca feste celor care isi doresc un demaraj in tromba.
Motorul de 1.9 litri este completat cu succes de o transmisie cu sase rapoarte. Cutia manuala pastreaza trasaturile celor regasite si pe mai vechile modele, cursa imprecisa si prea lunga fiind o nota caracteristica a modelelor din gama Renault. Etajarea treptelor este buna, schimbarea rapoartelor se face destul de liniar si puterea este exploatata corespunzator, in special in treapta a treia si a patra.
Consum
Atunci cand a venit vorba de consum, Renault a excelat de fiecare data in dreptul motorizarilor diesel. Fie ca ne referim la propulsorul 1.5 dCi, cu variatiile sale de putere, fie la cel de 1.9 litri dCi, consumul real este destul de mic si foarte multumitor. In fisa tehnica a motorizarii testate de noi, Renault a facut urmatoarele insemnari: consum urban - 6.2 litri, consum extraurban 4.4 litri si consum mixt 5.1 litri. In traficul real lucrurile nu stau chiar asa, insa diferentele nu sunt exagerat de mari. Megane 1.9 dCi a reusit sa surprinda intr-un Bucuresti aglomerat cu un consum urban de 7.6 litri/100 de kilometri. Si in afara orasului masina s-a comportat admirabil la acest capitol, computerul de bord indicand o valoare de 5.5 litri/100 de kilometri in conditiile in care viteza maxima nu a sarit de 120 de km/h. Se presupune astfel ca in conditii ideale de exploatare, cu o apasare mai cuminte a pedalei si cu o schimbare optima a treptelor de viteza, valorile reale pot scadea pana la cele inscrise in cartea tehnica.
Interior
Renault a vrut sa ofere publicului si implicit fanilor sai motive de bucurie odata cu lansarea noului Megane. Drept pentru care, inginerii si designerii si-au dat mana pentru a crea un habitaclu complet nou, care sa pastreze liniile de design traditionale, dar sa si inoveze in acelasi timp. Linia plansei de bord este preluata de la sora mai mare Laguna in timp ce afisajul instrumentelor marcheaza un nou pas important pentru compacta franceza. Folosirea unui ceas digital pentru indicarea vitezei si a altor parametri importanti, alaturi de un turometru preluat de la versiunile de performanta RS sunt notele distincte, care individualzieaza instrumentarul de bord. Designul partii centrale a bordului defineste noua directie de design spre care se indreapta Renault, una tot mai atenta la detalii. Si fiindca veni vorba de detalii trebuie sa mentionam ca plasticul folosit la interior a crescut calitativ, comparativ cu vechea generatie. Acesta este mult mai moale, mult mai placut la atingere, cel putin in partea superioara a plansei de bord, pentru ca in partea inferioara, materialul folosit nu mai este atat de prietenos. Nota distinctiva o face insa insertia de lemn de la nivelul plansei de bord, o noutate pentru Megane. Senzatia placuta se prelungeste si la nivelul portierelor unde apar insertii cromate, plastic combinat cu piele fina si o buna sustinere pentru mana pasagerilor.
Scaunele imbracate in piele contribuie si ele la un confort deosebit, chiar daca sustinerea laterala nu este una tocmai optima in viraje stranse. Cu toate acestea, tetierele ajustabile si reglajul lombar completeaza trasaturile pozitive. Chiar daca vorbim de un hatchback, Megane promite un spatiu suficient pentru toti pasagerii. Dimensiunile genroase (lungime - 4295 mm, latime 2037 mm si inaltime 1471 mm) ii permit modelului francez sa transporte pana la cinci pasageri cu tot cu bagaje, pentru ca portbagajul este destul de incapator, capacitatea acestuia insumand 372 de litri. La nevoie se poate renunta la bancheta posterioara pentru a creste capacitatea de incarcare la 1162 de litri.
Preţ de achiziţie
Megane vine cu un atu important in fata celorlati rivali din segment, si anume pretul, care porneste de la 12.900 de euro, pentru versiunea pe benzina de 1.6 litri si 110 cai putere. Versiunea testata de noi, mai exact dieselul de 1.9 litri si 130 de cai se bucura de un pret de pornire de 17.450 de euro, o valoare buna, socotind cifrele in jurul carora se invart ceilalti concurenti din segment. Astfel, un diesel cu aceesi putere din gama Ford Focus va scoate din buzunar aproape 19.000 de euro in timp ce un Golf echipat cu TDI-ul de 140 de cai pleaca de la 20.424 de euro cu TVA.
Siguranţă
Ca si in cazul testului anterior, trebuie sa mentionam la capitolul siguranta ca Renault Megane a obtinut nu numai cel mai bun rezultat din segmentul sau ci din istoria EuroNCAP. Francezii continua astfel traditia modelelor sale de 5 stele, cu un Megane capabil sa obtina 37 de puncte din 37 pentru protectia pasagerilor adulti. Revenind insa la sistemele cu care este echipat compactul francez, trebuie sa mentionam existenta airbagurilor frontale pentru sofer si pasager, a airbagurilor laterale torace pentru locurile din fata si a airbagurilor laterale pentru cap, pentru locurile din fata si din spate. Megane ofera de asemenea si iluminare pentru franarea de urgenta, banalele sisteme ABS, EBV si AFU, dar si indispensabilul control dinamic al traiectoriei ESP, regasit pe echiparile superioare.
Ţinută de drum
Inginerii Renault au cautat sa puna la punct o suspensie echilibrata, capabila sa ofere un comportament dinamic si sportiv dar si o rulare confortabila pe drumurile cu o infrastructura dezamagitoare. Noul Megane impresioneaza prin tinuta de drum foarte buna la viteze mari, de peste 150 de km/h, unde senzatia de nesiguranta este complet extompata. In viraje insa ruliul se resimte, iar masina incepe sa piarda aderenta daca abordarea curbei este prea curajoasa. In aceste situatii limita intervine insa rapid sistemul ESP, pentru corectarea traiectoriei. Daca pe asfalt masina pastreaza o aderenta buna, pe drumurile pietruite Megane pierde usor trasa ideala, interventia ESP-ului fiind foarte utila in aceasta situatie. Un alt element care contribuie la o tinuta de drum buna si la o rulare in siguranta este directia, cu un raspuns excelent, care devine foarte usor de manevrate in oras, la viteze mici si in stationare, si destul de rigida la viteze mari.
Vizibilitate
Desi majoritatea compactelor sacrfica vizibilitatea soferului pentru designul bine inchegat, Renault a preferat sa puna pe primul plan siguranta pasagerilor sai. Chiar si asa, oglinzile laterale, pentru ca despre ele este vorba, nu par a fi "rupte din alt film", aliniindu-se cu succes liniei de design exterioare. Dimensiunile bine proportionate ale oglinzilor ii permit soferului sa nu piarda nimic din campul sau vizual, trasatura intarita si de oglinda retrovizoare. Desi montantii posteriori nu sunt foarte "comozi" atunci cand rulati cu spatele, avand in vedere ca vorbim despre un model compact, astfel de manevre nu ar trebui sa fie o problema. Megane a avut intotdeauna o problema cu unghiul luminii oferite de blocurile optice fata. Luminile de drum nu asigura o vizibilitate foarte buna pe timp de noapte, situatia fiind salvata doar de farurile bi-xenon si de functia autoadaptiva a acestora.
Tehnologie
Renault a incercat inca o data sa puna la loc de cinste confortul viitorilor sai clienti. Megane se straduieste astfel sa ofere pasagerilor toate echiparile necesare unei rulari placute. De acest lucru vor avea grija sistemul de climatizare pe doua zone, sistemul audio Arkamys 3D cu opt difuzoare si conexiuni auxiliare pentru iPod si USB, trapa actionata electric si acoperisul panoramic. La randul sau, soferul se va bucura de senzori de parcare, de lumina si de ploaie, demaraj cu card, comenzi pe coloana de directie si un cruise control care impresioneaza prin raspunsul prompt la accelerare, dar mai ales la decelerare. Tot la capitolul dotari utile merita sa mentionam prezenta unei conexiuni Bluetooth pentru telefon si introducerea unui buton de inchidere a masinii pe manerul portierei soferului. Instalatia de spalare a farurilor, oglinda retrovizoare electrocromata, geamurile electrice, oglinzile rabatabile precum si functia "Follow Me Home" sunt doar cateva din celelalte detalii care vor inclina balanta in favoarea lui Megane.
Design
Desi au fost contestati vehement pentru liniile introduse pe noua Laguna, designerii Renault au incercat sa dea nastere unei compacte atragatoare. Chiar daca liniile sale nu sunt atat de sportive ca cele ale coupe-ului, varianta cu 5 usi surprinde prin designul bine inchegate si prin liniile robuste. Versiunea testata de noi a intors capetele trecatorilor, o reactie normala avand in vedere ca vorbim de noua generatie a unui model foarte popular la noi in tara. Culoarea neagra si ornamentele cromate, combinate cu plasticul argintiu, au asigurat un contrast bun, un aspect placut si o mica doza de sportivitate. Detaliile vizuale sunt completate de un set de jante din aliaj de 17 inch, jante care ne-am fi dorit insa sa fie ceva mai mari si cu un design mai aparte.
- Motoarele despre care vorbesti nu vor fi disponibile in Romania in gama Megane. Nici acum, nici mai tarziu. Cauza: nu exista cerere pentru ele.
- Masinile pe care le testam nu sunt alese de noi, ci de importatorul oficial al marcii in Romania.
- Comentariul tau ma multumeste, deoarece multe voci de pe aici spun ca avantajam Renault. Ceea ce este complet gresit. Incercam sa mentinem o balanta corecta intre toate marcile si modelele testate. Nu isi permite nimeni sa terfeleasca credibilitatea unei institutii de presa prin aprecieri pur subiective.
Numai bine.
Cauta pe "gugal, goagal" de exemplu "stiri auto" sau oricum vrei tu, si vei vedea ca link-ul care te trimite pe automarket.ro este cam al 5-lea , al 6-lea in lista respectiva. Nu o fi el cap de lista, dar iti sare in ochi fara sa dai scroll in jos pe pagina ;)
HA??
Nu exista cerere???
Lumea recurge la tot felu de compromisuri pt ceva cai si-un pic de cuplu in plus....
Dau banii pe bmw-uri de 10 ani pt ca masinile cu pretzuri moderate (asta de mai sus) n-au cai suficientzi pt un 2009
Cunosc multa lume care ar arunca 1000e in plus pt un motor mai bunicel...
Ti se pare un raspuns legitim explicatia ta?
Nu e o opinie personala :)
Daca iti vine sa vomiti fa-ti un control la ficat... sau la ochi...
Chiar nu e vina lui ca cei de la Renault Romania nu aduc toate motoarele si la noi in tzara, iar faptul ca aduc cate un RS sau doua, il aduc doar pentru ca exista copii cu fitze ce au parinti cu bani, nu pentru ca sunt pasionati ai marcii Renault care tanjesc dupa o versiune sport.
Cat despre noul Megane, a aparut de ceva vreme pe piatza iar eu pe langa cel de la reprezentanta nu am mai vazut altul prin oras, si nu datorita faptului ca stau la tzara :D, pur si simplu nu s-au vandut, iar la noi in tzara, daca nu o sa apara si o varianta sedan, vanzarile o sa fie la fel de mari ca la bicorpul vechii generatii.
Si ca sa nu plangem si nici sa nu aruncam cu pietre in biata masina; asa plina de buguri cum a fost vechia generatie, tot s-a vandut in virianta sedan de nu mai incapi in parcare de ele; daca o sa fie la fel si cu noua generatie, nu cred ca cei de la Renaul o sa fie dezamagiti.
Iar acum jiji asculta-l pe taticul tau: Megane are materiale de calitate premium la interior! Oricine urca la volan poate observa clar ca buna ziua ca are materiale la mai inalt nivel calitativ din clasa! Explica-mi si mie cum ii este superior un Ford Focus cu o bucata de plastic imensa pe consola centrala, vopsita tip aluminiu ? Adevarul e ca e cel mai stralucitor plastic reciclat care l-am vazut...
Cand ea saraca e mai blajina ca o mioara
Pretul mic de achizitie te omoara mai tarziu la intretinere.
Mah, ai 18 ani macar???
am scris pampalai si nu prostalai caci in genere cam asta sunteti
intrati in el, conduceti macar un exemplar "prapadit" din el si apoi varsati-va aici toata prostia
pentru tine nenea automarket ar fi bine sa ne faci si modul in care s-a dat punctajul caci: "De acest lucru vor avea grija sistemul de climatizare pe doua zone, sistemul audio Arkamys 3D cu opt difuzoare si conexiuni auxiliare pentru iPod si USB, trapa actionata electric si acoperisul panoramic. La randul sau, soferul se va bucura de senzori de parcare, de lumina si de ploaie, demaraj cu card, comenzi pe coloana de directie si un cruise control care impresioneaza prin raspunsul prompt la accelerare, dar mai ales la decelerare. Tot la capitolul dotari utile se merita sa mentionam prezenta unei conexiuni Bluetooth pentru telefon si introducerea unui buton de inchidere a masinii pe manerul portierei soferului. Instalatia de spalare a farurilor, oglinda retrovizoare electrocromata, geamurile electrice, oglinzile rabatabile precum si functia "Follow Me Home" sunt doar cateva din celelalte detalii care vor inclina balanta in favoarea lui Megane" nu prea vad eu ce nu-i inregula ca ele de au doar opt puncte
am masina de 3 ani cu senzori de ploaie si lumini la pret de 11 euroi, iar in zi de azi multe tdi si alte tractorase nemtesti nici la 20mii de euroi nu-ti ofera macar banalii senzori
-Cel mai bun sasiu in clasa compacta (nu stiu cu noul golf ce a mai facut)
-Cea mai precisa directie.
-Tinuta de drum muuuuuuullllttttt peste dacia asta.
Nu te uita pe siteuri de amatori cauta la englezi, francezi etc si o sa vezi ca toata lumea spune ca e sub orice critica dacia pardon renault.
@liviu
Pai alea sunt masini astea sunt carute sau mai nou clocitori premium!!!
cred ca pe strada ta sunt toti manelisti si carciumarii cu tdi si tdci second luate de la baietii buni din vest (rusi, ucrainieni,turcaleti)
tu nu ai invatat, cred ca nici nu ai avut unde ca frantuzoaicele sunt rafinate, misterioase au ceva aparte nu ca nemtoaicele, linii drepte bloc de piatra fade sterse butucanoase. - asta-i ca replica la ineptiile pe care le spui
in rest ar trebui comentat articolul astora de la automarket, dar problema e ca nu merita caci sunt total pe langa. auzi sa puncteze Yeti mai bine decat meganul la aspectul interior?
ce ati vazut , ce ati invatat jurnalisti facuti peste noapte in clasele primare ale astora de la PROTV sau Antena? astfel incat sa spuneti ca copia Yeti(interior -plansa bord si toate celelalte) a defunctelor octavia este mai aspectuasa mai placuta iti confera un sentiment de confort mai mare decat meganul
halal de voi si neamul vostru de pupincuristi
Materialele si finisajele sunt similare cu cele de pe Laguna 3 , iar Laguna 3 a fost apreciata in unanimitate de presa de specialitate ca avand materiale de tip premium... Megane la fel ca si Laguna se incadreaza in "contractul Renault 2009" ce presupune calitate la cel mai inalt nivel.
Scrii "Eu din ce am vazut..." Nu trebuie numai sa vezi masina baiatule, trebuie s-o si conduci, iar daca ai fi condus Megane-ul ai fi observat ca are o pozitie de condus joasa si o tinuta de drum excelenta. Ai fi observat ca trenul de rulare este silentios si absoarbe neregularitatile drumului cu usurinta, fara prea multe formalitati... Directia este mult imbunatatita fiind mult mai precisa iar cei care aleg versiunea in 3 usi beneficiaza de sasiu sport...
Ce am afirmat de Focus cu plasticul ala la interior e perfect adevarat.
Deasemenea oricine isi poate da seama ca FOCUS are probleme de insonorizare. La Focus atat motoarele pe benzina cat si cele diesel sunt f. zgomotoase. Nu se compara cu rafinamentul Megane-ului.
Un alt lucru care mi se pare inadmisibil e ca la toate Focus-urile care le-am condus, cutia de viteze agata la schimbarea treptelor !!! Extrem de enervant !!! ca sa nu mai vorbim ca treapta a 6-a e teribil de lunga...
Suspensia este si ea zgomotoasa...
In plus daca discutam de o compensare/echivalare pt dotari/cp/discount cu Megane obtinem un avantaj client de 4000 de euro, asa ca lasa-ma cu Focus-ul tau... dupa cum spunea puiu: "esti varza murata"...
au incercat modelele respective in romania si nu au fost vandute?
parerea mea ca nu merita 13000.masina asta in varianta standard nu face mai mult de 11000
Daca si asta e motor vechi atunci ce sa mai vbim de motorul de 1.9 Tdi de pe skoda, conceptie 1989 , imbunatatit in 1997...
ESTI O NULITATE!
Domnule redactor, un motor are o turaţie de 1750 rotaţii pe minut. 1750 de turaţii este o aberaţie.
"Tot la capitolul dotari utile se merita sa mentionam prezenta unei conexiuni Bluetooth pentru telefon".
Verbul a merita nu este reflexiv.