Vineri, 09.04.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
Vreme de mai multi ani, pe soselele carpite ale Romaniei, modelele unui singur constructor european au detinut suprematia. Erau vremurile in care Renault era liderul importatorilor auto, vremea in care Clio si Megane sedan repurtau succes dupa succes si nimeni nu vorbea despre o posibila criza economica mondiala. Treptat insa, dominatia regelui francez a inceput sa sufere si colosul cu picioare de lut a inceput sa se clatine. In momentul in care criza auto a lovit si tara noastra, Renault si-a dat seama ca vremurile de glorie au apus de mult si ca este nevoie de un aer proaspat pentru a convinge clientii din Romania. Au inceput sa apara noi modele si facelifturi insa motorizarile au ramas aceleasi, dCi-ul fiind in continuare preferatul romanilor. Cei care preferau insa benzina nu gaseau in curtea francezilor decat un motor de 1.6 litri si 16 valve depasit de situatie, contestat in nenumarate randuri pentru lipsa de vlaga si consumul mare. Renault a luat atitudine rapid si a propus o noua alternativa pe benzina, care mai nou debuteaza si in Romania sub caroseria mult apreciatului Megane, compactul in care francezii isi pun sperantele unei reveniri in forta in fruntea clasamentului importatorilor din tara noastra. Francezii au gasit in sfarsit reteta care poate atrage in showroom-uri si pe cei cu afinitati pentru unitatile pe benzina. Pacat ca solutia nu a venit mai devreme.
Motor / Transmisie
Am incercat sa simtim potentialul celui mai nou motor propus de Renault pe Megane, vreme de cateva zile, timp in care am apasat pedala de acceleratie a unitatii TCe de 130 de cai putere. Strecurat sub capota unei variante hatchback cu cinci usi, propulsorul pe benzina este capabil sa livreze puterea totala la 5500 de rotatii. In plus, cei patru cilindri turbo sunt capabil sa ofere un cuplu motor de 190 de Nm, resimtit inca de la 2250 de rotatii, un aspect placut, daca stai sa te gandesti ca vorbim despre un motor pe benzina, insa nu suficient de competitiv daca stai sa iti arunci ochii in lista de motorizari a rivalului Opel Astra. Cei 190 de Nm sunt suficienti pentru a imprima un caracter dinamic compactei de 1200 de kilograme, care se dovedeste a fi foarte bine izolata fonic. Dezamagire pentru cei care se asteaptau la un sunet nervos al motorului, abia la 6000 de turatii TCe-ul rasfatandu-si stapanul cu un urlet timid. Unitatea turbo este cuplata la o transmisie cu sase rapoarte, bine etajate, care se succed rapid in prima faza, pentru a facilita accelerarea. Rapoartele cutiei devin insa mai lungi in treptele superioare pentru a favoriza consumul. Un aspect neplacut, dar cu care te poti obisnui, este cursa lunga a schimbatorului, care nu ofera nici cea mai mica impresie de sportivitate celor care isi doresc asa ceva. Raspunsul acceleratiei este bun, insa poate scadea in promptitudine pe masura ce viteza de rulare creste si sare de 140 de km/h. In concluzie, motorul TCe de 130 de cai putere este ceea ce multi fani Renault asteptau pe noul Megane: o doza de putere mai mare fara compromisuri in ceea ce priveste consumul. In acest moment Renault ar putea foarte bine scoate din gama lui Megane cealalta optiune pe benzina, mentinuta in viata doar din ratiuni financiare.
Consum
Consumul hatchback-ului pe benzina nu este unul exagerat, asa cum s-ar fi asteptat unii, semn ca tendinta de downsizing da roade in pepiniera Renault. Propulsorul turbo promite undeva la 9.5 litri in ciclul urban, fara exagerari sau bruscari ale pedalei de acceleratie. Cifra este una rezonabila, avand in vedere ca oficialii anunta 8.8 litri in mediul urban. Dezamagirea apare insa atunci cand iti propui un drum lung si vezi ca o rulare cu maxim 120 de km/h nu iti poate aduce decat un 7.5 litri/100 de kilometri, cu mult peste optimistul 5.3 litri la 100 de km. Dar in fond vorbim despre un motor pe benzina care isi cere tributul ori de cate ori efectuezi o depasire sau fortezi nota.
Performanţe
Noul motor aduce in sfarsit performante bune pentru noul Megane. TCe-ul reduce cu doua secunde durata accelerarii de la 0 la 100 de km/h, comparativ cu valoarea oferita de vechiul 1.6 16 valve. Mai exact, sprintul pana la 100 de km/h se realizeaza in 9.6 secunde, un timp bun raportat la cel al rivalilor din segment (Astra are 10 cai putere in plus dar accelerarea se face in 9.9 secunde). Doar Golf in versiunea de 122 de cai reuseste sa se plaseze mai bine decat Megane, cu 0.4 secunde. In ceea ce priveste viteza maxima insa, ambele modele au performante egale, acul vitezometrului oprindu-se la 200 de km/h, adica suficient cat sa te grabesti pe drumurile de la noi din tara.
Interior
Renault s-a intrecut pe sine atunci cand a gandit interiorul lui Megane. Francezii au incercat sa combine un design conservator, sobru si de bun simt, cu materiale de calitate, placute la atingere. Linia plansei de bord este preluata de la sora mai mare Laguna, in timp ce afisajul instrumentelor marcheaza un nou pas important pentru compacta franceza. Folosirea unui ceas digital pentru indicarea vitezei si a altor parametri importanti, alaturi de un turometru preluat de la versiunile de performanta RS sunt notele distincte, care individualizeaza instrumentarul de bord. Soferul si pasagerul vor experimenta senzatia de confort multumita materialelor folosite in intreg habitaclul, de la plasticul moale care inveleste suprafata superioara a plansei de bord si a portierelor pana la elementele discrete din aluminiu. Senzatia placuta este intretinuta si de scaunele imbracate in piele fina, care asigura un confort deosebit pe distante lungi, chiar daca nu adopta o forma ce favorizeaza sustinerea laterala in viraje stranse. Despre spatiul interior al modelului am mai vorbit, dimensiunile (lungime - 4295 mm, latime - 2037 mm si inaltime - 1471 mm) conferindu-i modelului francez premizele ideale pentru asigurarea unui confort deosebit pe bancheta din spate, la nivelul picioarelor si capului. In plus, in portbagaj pot incapea destul de multe bagaje, avand in vedere capacitatea totala de 372 de litri.
Preţ de achiziţie
Predecesorul actualului Megane a fost considerat vreme de multi ani drept cea mai buna afacere din segmentul compact. Noua generatie are insa de infruntat adversari puternici, care se bazeaza fie pe un pret de pornire bun, cum este Kia Cee'd, fie pe oferte atractive, cum este Ford Focus. Daca ne raportam insa la pretul de pornire si nu luam in calcul ofertele de sezon, care au in prim plan programul "Rabla", Megane TCe porneste de la 16.400 de euro, in versiunea Sporty Dinamique, bine echipata. Liderul segmentului compact la nivel mondial, Volkswagen Golf, in versiunea 1.4 TSI de 122 de cai putere si nivel de echipare de baza Trendline, pleaca de la 17.748 de euro, un pret cam piperat si cu mult peste cel al rivalului francez. Opel Astra se plaseaza insa mai bine decat Megane, versiunea de 1.4 litri si 140 de cai putere fiind evaluata la 15.750 de euro, cu un nivel de echipare Essentia. De cealalta parte, Ford Focus ofera clientilor din Romania o versiune pe benzina de 115 cai care pleaca de la 17.862 de euro, in echiparea Ghia. Kia Cee'd nu putea lipsi din comparativul nostru, coreeanul oferind o motorizare pe benzina de 122 de cai putere la numai 13.920 de euro, cea mai buna afacere din segment la ora actuala.
Siguranţă
Renault Megane este unul dintre cele mai sigure modele testate de EuroNCAP de-a lungul vremii. Compactul francez se bate cu Golf la capitolul protectia pasagerilor adulti, unde a reusit sa bifeze cu un punct in plus. Pentru aceasta, Megane isi asigura clientii cu un ansamblu bogat de airbaguri: frontale adaptabile, cortina pentru pasagerii fata si spate, laterale pentru pasagerii fata. La toate acestea se adauga un sistem ABS cu AFU si repartitor electronic de franare (EBV), completat de un ESP, care intervine brutal ori de cate ori este nevoie si care nu poate fi decuplat in totalitate. Ca element de noutate notam functia de aprindere a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta, tot mai des intalnita la modelele de generatie noua.
Ţinută de drum
Renault a mizat intotdeauna pe o rulare confortabila atunci cand a incercat sa isi convinga clientii. Drept pentru care, Megane alege sa se adreseze celor care isi doresc o rulare confortabila, in detrimentul unei suspensii mai sportive, care sa asigure o tinuta de drum impecabila. Megane nu da senzatia de nesiguranta, fiind capabil de o tinuta de drum exemplara la viteze mari, insa clar nu este modelul cu care sa abordati trasee virajate doar din dorinta de a trai senzatii tari. Ruliul resimtit din plin si aderenta care se poate rupe atunci cand fortati prea mult nota recomanda modelul francez mai mult pentru rularea calma, lipsita de abuzuri, specifica celor care au trecut peste o anumita varsta. Poate de aceea, Renault a gandit o directie asistata electric, variabila, foarte utila in aglomerarile urbane, in special in cazul manevrelor de parcare. La viteze mari insa, directia devine mai rigida pentru a spori senzatia de siguranta.
Vizibilitate
Megane se dovedeste a fi un model cu reale calitati atunci cand vine vorba de vizibilitate. Suprafata vitrata foarte mare si oglinzile laterale bine proportionate reprezinta o trasatura cu care nu foarte multe modele din segment se pot lauda. Singurele probleme ale compactei franceze apar atunci cand ne legam de ultimul rand de montanti, mult prea mari pentru a permite lunetei sa se desfasoare corespunzator. Nici montantii fata nu sunt foarte utili atunci cand va aflati intr-un viraj si campul vizual va este oarecum obturat de dimensiunile lor. Pe timp de noapte blocurile optice fata cu bi-xenon se dovedesc a fi o binecuvantare. Daca mai adaugam si faptul ca sunt disponibile cu un sistem autoadaptiv, premizele unei calatorii in siguranta pe timp de noapte sunt indeplinite.
Tehnologie
Pentru a putea fi un rival de temut pe segmentul compact, Renault a fost nevoit sa isi echipeze modelul cu o serie de tehnologii esentiale pentru a asigura confortul interior al pasagerilor. Vorbim de un sistem de sunet 3D Arkamys, cu opt difuzoare, conexiuni auxiliare pentru iPod si USB si comenzi pe butucul volanului. Sistemul de climatizare automata, pe doua zone, cu prize de aer si pentru locurile din spate, se asigura ca in interior atmosfera se mentine placuta indiferent de anotimp. Soferul si pasagerul din fata sunt rasfatati in plus, in anotimpul rece, de o functie de incalzire a scaunelor, cu trei trepte de reglare. Sarcinile soferului sunt usurate de senzorii de lumina, ploaie si parcare, de reglarea electrica a scaunului, de pilotul automat, cu un raspuns foarte prompt la accelerare si decelerare, de indicatorul de schimbare a treptei de viteze si de oglinda retrovizoare cu efect anti-orbire. Megane ofera insa si o serie de optionale de top, cum ar fi accesul in masina fara cheie, functia "Follow me Home", farurile auto-adaptive bi-xenon, oglinzile exterioare pliabile si functia de conectare Bluetooth.
Design
Cei care credeau ca numai Megane coupe poate arata bine s-au inselat. Si varianta cu cinci usi poate capata un aspect sportiv daca se opteaza pentru un kit de caroserie, menit sa amplifice trasaturile nervoase ale compactei franceze. Mai exact, Renault a incercat sa demonstreze tuturor ca doua dungi albe aplicate pe capota rosie, un set de praguri si extensii pentru spoilerele fata si spate, patru jante cu finisaj antracit si un eleron mare montat pe hayon pot face din Megane-ul familist o masina sportiva, gata sa impresioneze ori de cate ori il vezi venind spre tine in oglinda retrovizoare.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor folosite la interior
- Izolarea fonica
- Lista de accesorii
- Pretul de pornire
- Designul exterior
Nu ne-a placut
- Ruliu in viraje
- Sustinerea laterala a scaunelor
- Consumul extraurban
- Cursa lunga a cutiei de viteze
Date tehnice - Renault Megane (2008) 1.4 TCe 130HP Privilege | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Merita vazut.
So se vor face "cocalari", "tractoristi", "manelisti" intre ei de parca ar fi platiti pentru comportamentul suburban.
Eu ma bucur in speranta ca isi refuleaza frustrarile aici si nu pe strada pe cei de pe trecerea de pietoni sau nu calca cu gioarsele lor vreun nefericit care se nimereste in fata lor.
Acum la obiect:
Imi place tenta sportiva pe care o pune Reno pe Megane si e bine ca tine sub control pretul, poluarea si consumul.
Nu ma astept de la performante spectaculoase de la un motor de 1.4 nici chiar cu doua turbine daca ar fi.
Masina e gandita pentru consum redus cu tenta sportiva.
Kia Cee'd e putin mai ieftina ca e mai proasta la interior, are amortizoare pe gaz si motorizari zgomotoase (probleme de antifonare)
vorbesti vorbe... n-ai ce face!
*cuvantul il scrii cu ghilimele ca nu stii daca se scrie cu cratima sau fara, nu? :))
Varianta de echipare Dynamic pleaca de la 14 300 DDP.Echiparea contine standard inclusiv sistemul Blu&Me pentru telefoane(gen handfree si nu numai)clima dubla,proiect adaptive,etc.....
intrati pe www.fiat.com.ro ...
Mai vorbim :)
"Ca element de noutate notam functia de aprindere a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta, tot mai des intalnita la modelele de generatie noua."
functia asta se gaseste si pe megane 2, deci nu are cum sa fie o noutate !!!
De ce nu ati amintit si de Fiat Bravo la comparatii?
Motorul 1.4 T-Jet de 120 cai are tot 9.6 secunde pentru 0-100km/h asa ca mi se pare un contracandidat bun avand in vedere ca scoate acelasi timp avand 10 cai mai putin, o cilindree mai mica, o masa de 1260kg si un pret mai mic cu vreo 2500E .
Daca vrei sa fiti corecti si sa informati si ce modele fac concurenta modelului prezentat, e bine sa oferiti toate variantele posibile.
Transparenta e cheia progresului :)
Va multumesc.