Miercuri, 04.05.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault mizează din nou pe confort cu un model pentru nişa executive a segmentului D, plusând cu o serie de elemente care ar trebui să îi ofere şoferului un sentiment de relaxare. Noul "challenger" se numeşte Latitude, completează gama Laguna şi este bazat pe Samsung SM5. La rândul său, Samsung SM5 este bazat pe o platformă lungită şi lăţită de Laguna 3, deci completarea este logică şi din acest punct de vedere. Sună complicat. Nu este. Chiar şi A4 "împarte" platforma cu A8. Nu-i nicio ruşine. Contează cum o foloseşti, nu cât de mare e, cum ar spune unii.
Renault Latitude (2011-2014)
- Pret de pornire 22.000 €
- Pret model testat 37.000 €
- Taxa auto 596 €
Motor / Transmisie
Am testat versiunea de top a lui Latitude, echipată cu un motor V6 dCi de 240 CP şi 450 Nm. Unitatea este oferită doar în compania unei transmisii automate cu şase trepte şi angrenează roţile din faţă. Cutia de viteze folosită este o automată convenţională, cu convertor de cuplu, menită să facă fiecare călătorie cât mai confortabilă. Transmisia nu are mod sport sau de iarnă, ci doar un mod manual cu reacţii întârziate. Din punct de vedere dinamic, transmisia este o dezamăgire în materie de răspuns la acceleraţie, deşi trebuie să recunoaştem că reprizele sunt foarte bune. Aportul la reprize este acordat de cuplul motor mare, atins încă de la 1.500 rpm, care îi permite lui Latitude să se mişte foarte bine pe intervalele de viteză "uzuale": 80-120 km/h, 100-140 km/h şi altele. Repriza 80-120 km/h este impresionant de bună, Latitude fiind capabil să lase în urmă câteva modele cu pretenţii dinamice. Să revenim la motor. Renault şi Citroen au rămas singurii constructori de volum care folosesc motoare V6 diesel în clasa medie. Rivalii lor fie nu au abordat niciodată aceste propulsoare, fie au preferat să se concentreze pe îmbunătăţirea unităţilor cu patru cilindri în linie. Atât motorizarea Renault, cât şi unitatea folosită de Citroen C5 oferă 240 CP, cuplul motor oferit este identic, iar cilindreea este şi ea identică. Singura diferenţă este faptul că V6-le dCi oferă puterea maximă la 3.750 rpm şi cuplul motor maxim la 1.500 rpm, în timp ce unitatea V6 Hdi pune "pe tavă" toate forţele la 3.800 rpm, respectiv 1.600 rpm. Ambele motorizări au filtru de particule, iar diferenţa de emisii este de 7 grame CO2 per kilometru, în favoarea unităţii Renault. Să aruncăm o privire şi în ograda constructorilor premium: Audi A4 are un V6 TDI de 3.0 litri (240 CP şi 500 Nm), BMW are un diesel de 3.0 litri cu şase cilindri în linie (245 CP şi 520 Nm), în timp ce Mercedes-Benz se mândreşte cu cel mai puternic V6 diesel de 3.0 litri oferit pe piaţa berlinelor de clasă medie - 260 CP la 3.800 rpm şi 620 Nm la 1.600 rpm. Să nu uităm că modelele premium menţionate mai sus au alt preţ de pornire şi altă filozofie faţă de cea a modelului Renault.
Consum
Doar fiindcă vorbim de un motor V6 de trei litri nu trebuie să disperăm când ajungem la pompă. Modelul are un consum mediu anunţat de 7.2 litri la sută, foarte bun pentru un V6 diesel de 2.993 centimetri cubi. Consumul urban este anunţat la 10 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este anunţat la 5.7 litri la sută. Valorile nu sunt rele: media este mai bună decât a celuilalt model francez din acest segment oferit cu un motor V6 diesel, dar ceva mai slabă decât cea a modelelor germane premium cu care Latitude cochetează pe ascuns.
În cadrul testului nostru am înregistrat un consum urban de 9.8 litri la sută în condiţiile unui trafic relaxat, de sărbătoare şi a aplicării unui stil de condus economic. Am reuşit să obţinem un consum de numai 7.8 litri la sută în oraş cu trafic şi mai relaxat şi cu sistemul de climatizare oprit. În cazul în care circulăm în condiţii aglomerate, cu o puzderie de şoferi care se grăbesc spre următorul semafor, consumul de carburant în mediul urban atinge 14 - 14.5 litri la sută cu aerul condiţionat pornit.
Într-un regim normal de mers, cu trafic la un nivel tipic pentru Bucureşti, Renault Latitude V6 dCi înregistrează un consum urban de 12.1 litri la sută. Valoarea este rezonabilă având în vedere transmisia automată şi cilindreea motorului, considerăm noi.
Pe autostradă, Latitude se simte ca acasă şi poate să circule cu viteza maximă permisă în România fără să-şi încordeze prea tare muşchii de sub capotă. Rulând cu o viteză constantă de 120 km/h, turometrul afişează aproximativ 2.000 de rotaţii pe minut în treapta a şasea, iar consumul se stabilizează la 7.6 litri la sută. În regim extraurban, Renault Latitude consumă aproximativ şapte litri la sută, în condiţiile în care respectăm normele de viteză impuse de autorităţi. Valorile de mai sus sunt obţinute cu instalaţia de aer condiţionat pornită. Consumul extraurban scade dacă nu ne grăbim prea tare şi dacă circulăm cu o viteză mai redusă, Latitude fiind capabil să înregistreze o valoare de 6.5 litri la sută fără eforturi prea mari, dar cu ceva mai multă răbdare.
Performanţe
Renault Latitude V6 dCi are nevoie de numai 7.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă a modelului este de 235 km/h. În comparaţie cu motorizarea echivalentă din gama Citroen, avem o diferenţă de 0.3 secunde în favoarea modelului Renault, în timp ce modelul C5 are o viteză maximă superioară cu 5 km/h. În comparaţie cu ceilalţi competitori, Latitude V6 dCi are un avantaj pe partea de dinamică, oferit de motorul de 3.0 litri cu care este înzestrat. Cu excepţia modelelor premium, Renault Latitude V6 dCi este cel mai performant sedan de clasă medie echipat cu un motor diesel. Citroen C5 3.0 Hdi este apropiat în ceea ce priveşte performanţele dinamice şi reprizele, o eventuală înfruntare "tete-a-tete" între cele două modele urmând să fie decisă doar de răspunsul transmisiei şi de anvelope.
Interior
Interiorul ar trebui să fie punctul forte al lui Latitude, sau cel puţin în top cinci motive de achiziţie. Latitude se mândreşte cu un set de scaune faţă foarte confortabile, cel destinat şoferului fiind echipat şi cu un sistem de masaj. În cazul în care nu vă atrage acest sistem, agreabil - spunem noi, aveţi la dispoziţie trei reglaje lombare separate, care divizează spătarul în trei zone (omoplaţi, mijlocul spatelui şi zona lombară). În ceea ce priveşte locurile din spate, Latitude poate să găzduiască trei pasageri adulţi fără probleme mari, deşi ocupantul locului din mijloc va suferi un oarecare disconfort dacă este mai înalt de 1.80 metri.
Să vorbim de materiale. Unele sunt preluate de pe alte modele Renault, în timp ce altele îi aparţin doar lui Latitude. E mult spus "îi aparţin doar lui Latitude", deoarece vorbim doar de câteva elemente din plastic, unele lucioase iar altele cauciucate şi relativ moi, care oferă un peisaj ciudat neuniform. Un alt aspect pe care l-au uitat francezii este legat de comenzile de pe scaunele din faţă, care nu sunt iluminate. Şoferul trebuie, astfel, să navigheze printre butoane "pe ghicite".
Versiunea de top a lui Latitude, cea despre care am discutat până acum, beneficiază în standard de un sistem de purificare a aerului, care ionizează aerul din habitaclu şi poate să încânte simţul olfactiv al pasagerilor cu ajutorul unor parfumuri speciale. În cazul versiunii de echipare de top (INITIALE), clienţii beneficiază de un sistem de climatizare pe trei zone, care are şi senzor de toxicitate. Aşadar, puteţi să circulaţi în spatele unui camion preistoric fără să vă înecaţi de la fum - cât timp nu uitaţi trapa panoramică deschisă. Respectiva trapă este din sticlă şi are un frate imobil care deserveşte ocupanţii locurilor din spate. Din păcate, deflectorul de vânt al acesteia nu este foarte eficient, acesta făcând zgomot încă de la 60-70 km/h. Ionizatorul care echipează sistemul de aer condiţionat are două moduri - Clean şi Relax, care oferă un aer sănătos şi pur, fără particule nocive. În ceea ce priveşte portbagajul, vorbim de un volum de 477 litri, mai mic decât al lui Insignia, Mondeo, Superb şi altele, dar mai mare decât al lui Citroen C5 şi încăpător pentru o călătorie "în patru".
Preţ de achiziţie
Renault Latitude porneşte de la 22.000 de euro cu TVA inclus în România. Versiunea testată de Automarket, INITIALE, este disponibilă doar în compania motorului V6 dCi şi a transmisiei automate şi are un preţ de 37.000 de euro cu TVA inclus. Asta înseamnă că este cu 30 de euro mai ieftină decât un Citroen C5.
Atât Citroen C5, cât şi Renault Latitude au un preţ de până în 37.100 de euro, fiind mai ieftine decât modelele premium din acest segment, dar mai scumpe decât rivalii orientaţi spre volum. Practic, cele două modele în versiunile de echipare de top sunt printre puţinele sedanuri de clasă medie orientate spre segmentul "executive", destinat oamenilor de afaceri care vor o maşină bine echipată, dar nu vor să-şi arunce toţi banii pe o marcă premium.
Un detaliu pentru curioşi: noul Latitude este fabricat la uzina Renault Samsung Motors din Busan (Coreea de Sud).
Siguranţă
Renault Latitude nu a ajuns încă "pe mâna" celor de la EuroNCAP. Chiar şi aşa, marca franţuzească se mândreşte cu gama sa de cinci stele EuroNCAP, iar noul model nu ar trebui să facă excepţie de la această regulă. La testele din 2007, Renault Laguna a obţinut cinci stele EuroNCAP şi protecţia pasagerilor a fost cotată la un nivel înalt, aproape de punctajul maxim. Din moment ce Latitude este bazat pe platforma lui Laguna, ne aşteptăm la rezultate cel puţin la fel de bune.
Ţinută de drum
Renault Latitude are o suspensie MacPherson pe faţă şi un multilink dezvoltat de Nissan pe puntea spate. După cum vă aşteptaţi, aceasta are o setare orientată spre confort, aşa cum "dictează tradiţia" Renault în această nişă a segmentului D. Spre deosebire de francezii de la Citroen, nu întâlnim o suspensie pneumatică auto-adaptivă, ci o suspensie mecanică standard, singurul element adaptiv al lui Latitude fiind direcţia, dar doar în cazul versiunii 3.0 dCi V6. Între timp, constructorii rivali oferă sisteme de suspensie reglabile electronic, care îi permit şoferului să aleagă între o setare moderată, una confort şi alta sportivă. Modelul în cauză are o suspensie orientată spre confort, care manifestă un comportament subvirator şi un oarecare nivel de ruliu pe viraje. În comparaţie cu o punte H, deja o caracteristică a modelelor mai ieftine din concernul Renault-Nissan, ruliul este redus semnificativ, dar asta nu înseamnă că a dispărut. Din păcate, suspensia lui Latitude lucrează destul de zgomotos în unele situaţii, în habitaclu strecurându-se anumite sunetele neplăcute la trecerea peste denivelările mai serioase ale şoselelor româneşti. Modelul testat era echipat cu pachetul "Drumuri Grele", care descrie şi dificultatea asfatatorilor de a finaliza o lucrare la standarde demne de Mileniul III.
Direcţia oferă un nivel de feedback acceptabil dată fiind destinaţia acestui model, ideile de sportivitate fiind puse deoparte. Chiar şi aşa, Latitude nu are o direcţie moale, aceasta fiind mai fermă decât ne-am aştepta de la un asemenea model pentru a putea rezista la fenomenul de torque steer, uşor perceptibil la acceleraţii puternice la viteze mici, dar foarte uşor de controlat şi logic în apariţie.
În materie de confort, Renault reuşeşte să se apropie de primele cinci poziţii în segment, dar nu excelează prin rafinament.
Vizibilitate
Latitude se descurcă bine la acest capitol, nefiind probleme de vizibilitate. Oglinzile au dimensiuni generoase, iar rularea în marşarier este asistată de o cameră video care îţi indică şi traiectoria pe care o vei urma în funcţie de bracarea volanului. În plus, Latitude aer un set de senzori de parcare precişi, care îşi fac treaba de minune în situaţii înghesuite. Pe viitor, sperăm să vedem şi la Renault un sistem de siguranţă care să avertizeze şoferul de prezenţa vehiculelor în unghiul mort, sistem oferit de alţi constructori.
De remarcat şi eficienţa sistemului de iluminare bi-xenon adaptiv, care îşi face treaba de toţi banii.
Tehnologie
Sistem de climatizare pe trei zone cu ionizator şi parfum, faruri bi-xenon auto adaptive, scaun şofer cu masaj şi sistem audio Bose. Acestea ar fi punctele forte ale versiunii Renault Latitude testate de Automarket.
În ceea ce priveşte inovaţiile, Latitude nu se prezintă foarte bine, nefiind echipat cu un sistem revoluţionar care să te dea pe spate. În schimb, avem un sistem audio Bose cu 10 difuzoare şi amplificator, foarte capabil, care promite să redea cu precizie mesajul muzical în fiecare moment al existenţei sale. Aşa cum ne-au obişnuit francezii de la Renault, avem la dispoziţie sistemul de acces cu cartelă, iar sistemul de navigaţie este controlat prin intermediul unui "satelit" montat lângă cotieră - nimic nou aici. La interior mai găsim şi o magazie de CD-uri cu şase locuri, alături de un sistem de navigaţie Carminat cu harta Europei. România nu este reprezentată excepţional, unele străzi din Bucureşti fiind-ui necunoscute lui Latitude.
Design
Dacă scoatem sigla Renault de pe masca faţă, jante, volan şi capacul portbagajului, nu veţi putea observa nicio diferenţă între Latitude şi Samsung SM5. Pentru că nu există. Din punct de vedere estetic şi mecanic, cele două modele sunt identice. Chiar dacă ar fi fost cel mai frumos sedan din segmentul său, tot am fi trebuit să îi tăiem un punct pentru lipsa de originalitate. Apoi, vine aspectul estetic. Latitude este fad în faţă, în timp ce spatele pare să aibă o inspiraţie asiatică, preluată din gama Lexus. Modelul nu se integrează din punct de vedere estetic în gama Renault, Latitude fiind departe de liniile prezente pe Laguna, Megane, Clio, Koleos, Espace, sau orice altă creaţie a francezilor de până acum. Sigur, acest lucru îl face pe Latitude să fie diferit, dar acest aspect este destul de riscant. Spre exemplu, VelSatis - considerat de mulţi strămoşul lui Latitude - era diferit. Cei de la Renault spun că Latitude nu este înlocuitorul lui VelSatis, fiind vorba doar de o completare logică a gamei Laguna. Îi înţelegem, şi noi am vrea să uităm un asemenea model, deşi avea şi el aspectele sale interesante.
Revenind la Latitude, se pare că modelul nu este dispreţuit de celebrităţi, urmând să apară la Festivalul de la Cannes cu pasageri celebri, direct pe covorul roşu.
Ne-a placut
- Sistem masaj in scaune
- Sistem climatizare
- Spaţiu interior
- Motor puternic şi economic
- Dotări bune în raportul cu preţul
Nu ne-a placut
- Manevrabilitate slabă
- Diferenţe în calitatea materialelor de la interior
- Antifonare perfectibilă
- Reacţii lente pe modul manual al transmisiei
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
deci fara suparare, stiu ca vor exista multi posesori de renault clio symbol in rate si logan by renault care vor da vot negativ acestui comentariu dar Renault habar nu are sa faca o masina, si cand spun o masina ma refer la intreg ansamblu.
@automarket: ziceati mai sus ca nu se incadreaza in lina de design renault, si ati enumerat laguna, megane si KOLEOS!!!!!!!!!!
Asta de ce s- ar incadra??? tinand cont ca e tot un samsung cu sigla de renault
Koleos este tot o masina coreeana , nu este un model frantuzesc
vedeti aici
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_QM5
Nu pot sa inteleg de ce nu schimba odata forma volanului ca e oribila ! Si cum pot sa neglijeze antifonarea la nivelul asta de pret !
Stiati ca Meganul hatch realizat in Franta, are alta platforma decat cel realizat in Coreea de Sud, acesta din urma fiin destinat pietelor "fara apa calda".
Stiati ca din 2010 parca Renault vinde in Romania Megane hatch, altul decat cel "original", bazat pe platforma lui Fluence (L38 parca) si nu pe platforma B95, asa cum se vinde in Franta de ex! Prima diferenta vizibila ar fi disparitia ceasurilor de bord digitale si materiale ceva mai proaste la interior. Estetic, ambele sunt identice. Ce-i drept, pretul Meganului coreean este mai mic.
P.S.: @Sebastian Toma, legat de consum, desi declarativ unitatea V6 a celor de la Renault este mai gurmanda decat a unitatilor similare nemtesti (vezi Audi, BMW*, Mercedes), garantat in viata reala este egala sau poate mai economica decat cele 3. De ce spun asta? Pt ca Renault este un constructor care in general nu minte in datele tehnice legate de consum, maximele declarate fiind forte bine ancorate in realitate. Vezi chiar ci cifrele obtinute de tine.
*BMW nu are V6
"iar in mediul extraurban acesta ajunge pana la 7 litri la 100/km in conditiile in care nu menajezi prea tare pedala de acceleratie si sari frecvent peste 110-120 de km/h"
... desi cifrele arata la fel, motorul nu este "la fel" cu cele nemtesti ;)
In rest, masina iese un pic din linia "fluida" care se vrea a fi caracteristica masinilor Renault, poate din cauza stramosului fabricant de televizoare si excavatoare. Pana si Passat si a sa fata "noua" cred ca arata mai bine ... desi nu ma vad cumparand nici una dintre ele.
... si ... curatenia la locul de munca ... wtf... imi ia o saptamana sa strang atata praf in masina.
(sa vezi ce sar fanii acu' ca-i belea motoru' si ca-i prea belea pentru fata mea ... sa inceapa distractia :P)
Peugeot 508 2.2 hdi il poti compara cu cu o masina care are motor cu aceeasi dispunere si cilindree apropiata: Latitude 2.0 dci 175 dci care e la 28.100 euro ! Are cutie automata si e nivel de echiapre LUXURY !
Full-Option INITIALE 3.0 240CP CVA costa 36.000 euro (1000 euro promotie asigurata)
motiv pentru care aceasta cutie, desi laudata in 80% din caracterizarea de mai sus, nu se ridica nici pe departe la nivelul "comun".
@George: si de unde deduceti dvs. ca eu nu am condus un V6? ... si de unde deduceti dvs ca la viteza constanta de 120km/h se pot face diferentieri de linearitate intre V6 si L4? ...
....si ar fi fost un pic ciudat sa coste mai putin un V6 decat un L4... motiv pentru care afirmatia dvs nu numai ca nu va poate sustine punctul de vedere dar arata si o mica dorinta de a avea "dreptate" (ar trebui sa stiti ca afirmand adevaruri universal valabile nu puteti sa argumentati afirmatii contestabile .... ca si cum as argumenta eu acest comentariu prin "L4 consuma mai putin ca V6" ... fix adevarat si fix irelevant)
DSG-ul e cea mai avansata cutie automata la ora actuala, asa ca comfortul si reprizele bune sunt garantate. Sistem de navigatie cu touch-screen si hard disk de 30GB si tapiserie alcantara sunt doar cateva dintre dotari.
Unckle are dreptate, e greu sa simti diferenta dintre un v6 diesel si un l4 diesel avansat la 90-130 km/h (vitezele legale cu care se pot merge).
Cat despre Renault, e penibil sa ceri 40 de mii pentru plasticul ala de pe bord si pentru "parfumurile speciale", care probabil sunt asemanatoare unui air wick de 30 de lei.
Eu zic ca nu o sa se vanda. In afara de motor (care este intr-adevar destul de OK), are prea putine puncte cumpetitive.
Daca esti un "director" in Romania, nu cred ca ai vrea sa-ti arati bunastarea si sa-ti asiguri comfortul cumparandu-ti un Renault.
Skoda Superb, Ford Mondeo, Peugeot 507 sunt doar cateva din variante.
Chiar si un VW Passat.
Latitude LUXURY 2.0 dCI 175 CP CVA - 28.100 EURO (tva inclus)
Consum 6.5% mixt ("superb" are 6.1 , dar cutie manuala) ; 0-100km/h in 9.9 secunde
Selectie dotari Latitude:
-Climatizare automata separata stanga/dreapta si captor toxicitate
-Card "Maini libere "
-Ionizator & difuzor parfum
-Faruri xenon adaptive
-Navigatie "Full Europe"
-Camera video pentru parcarea cu spatele
-Scaun sofer reglabil electric pe 8 directii cu memorie /pasager 6 directii
-Radio CD si MP3 Bose cu 10 difuzoare, amplificator digital, Bluetooth, Audio Connection Box si satelit de comanda la volan
-Scaun relax/masaj reglabil 4 moduri de intensitate
-Scaune fata cu incalzire
-Tapiterie piele de culoare bej / carbon
PRET 28.100 EURO
Motorul V6 3.0 dci de ultima generatie e conceput de Renault in colaborare cu Nissan si echipeaza masini premium precum cele de la INFINITI. Sa-i dai 3.5 stele e josnic de-a dreptul... In fine, grosul vanzarilor se va face totusi pe 2.0 dci de 150, respectiv 175 CP, unde la un pret mediu de maxim 28.000 EURO ai dotari cacalau! Hai sa mentionam numai cateva: sistem audio BOSE cu 10 difuzoare (bluetooth, amplificator etc), piele, navigatie, camera marsarier, scaun pneumatic cu masaj, faruri xenon adaptive, IONIZATOR & DIFUZOR PARFUM pt energizare (asta chiar nu o are nimeni pe zona asta) ... si totusi Automarket da 3.5 stele la "Pret achizitie" ... sa mai crezi in obiectivismul jurnalistilor.
hai sa vedem cine oboseste prima data, eu sau voi
imi place cum numai clientii tai sunt "directori" si "manageri" si "deschisi la minte" ... numa ca dintr-un reno numai ai director nu mirosi :)
deci BMW330xd consuma 7% daca nu menajezi pedala . . . iar Renault V6dCi consuma 7,6% dupa ce se "stabilizeaza" ... asta-i motiv de bucurie pentru toti cei care apreciaza marca si evident motiv pentru a apasa de cat mai multe ori pe manuta rosie a acestui comentariu - ca sa imi arate ei mie cine este cel care are dreptate!!
:)
- sa-ti iei o berlina cu motor 3.0 V6 alta in afara de Audi, Mert, Bmw, Lexus, Volvo ( si inca vreo doua ) inseamna ca ori nu stii ce vrei ori nu te pricepi;
- marca sa se mai numeasca si Reno' inseamna ca erai beat cand ai dat comanda;
- daca iti mai place si design-ul deja esti din alt film;
Eu sincer nu vad rostul acestei masini, mai ales cu motorul V6; cu morotizarea mai mica si un pret pana in 30.000 euro sa spunem ca poate ciupi cate un client pe ici pe colo de pe la Superb, Passat, Mondeo, Avensis, insa in varianta asta nu au nici o sansa.
Mai mult este genul de masina care nu prinde la noi, se afla undeva intre clasa medie si clasa mare, la pret mai are putin si intra peste marcile premium, greu de inteles conceptul celor de la Reno'.
Cu Fluence-ul au dat-o bine, poate pune romanu' porcu si vitelul in portbagaj lejer, ba chiar le ofera tot confortul din lume. Insa treaba asta cu si anume confortul nu cred ca o sa se potriveasca la fel de bine si in cazul Latitude ( ma refer la confortul de la interior bineinteles ).
Iar chestia aceea inovatoare cu parfumelele din plansa de bord este ceva de.... nu pot sa zic exact ce :d.
Inc'odata .... 'cer scuze fanilor inraiti.
Jonica fi atent cum se aduna voturile
daca-mi arat tu limuzina aia PREMIUM care sa aiba ce are Latitude Initiale 3.0 V6 240 CP, dar sa nu treaca de 36.000 euro ma inclin in fata ta... pana atunci nu scapi de eticheta de mascarici bagator in seama
Pentru aia care compara Latitude cu Mondeo... spuneti-mi si mie, cand scapa Mondeo de finisajele alea de rahat (produs de patiserie pt automarket) ?? Si de ce stirbeste Ford prestanta "marelui" Mondeo cu o transmisie in 5 trepte la intrarea in gama? Latitude are 6 trepte :) Poate Ford sa-mi ofere altceva in afara de clima pe 2 zone si aeratoare simple in partea din spate? Latitude are climatizare tri-zona standard la IINITIALE.
Lasa-i si pe cei care nu-ti impartasesc opinia sa traiasca..
Cat despre comparatiile intre strategia VW ptr Skoda si cea a Renault ptr Dacia, fara suparare, cred ca intri intr-un teritoriu care iti e complet necunoscut
NU MERITA 36000 de euro.
V-am pupat
Ia sa vedem ce argumente reale si concrete aveti dvs. pentru a contrazice aceasta afirmatie. Si sa nu veniti cu argumente de genul "Renault nu se bate cu Audi/BMW/MB pentruca, la aproape 40000Euro exact asta face :)
lupte corp la corp.......
@semtex @unckle termiunati cu aberatiile........vedeti de treaba.......
nu aveti ce face......mereti la scoala sau cautati-va un serviciu.....
anonimul scrie "îţi dă senzaţia de ieftin" ... tin sa va anunt ca domnul anonim scrie din carti... de anderson :) "baza" la Latitude inseamna nivel de echipare "Privilege" ... si cine stie cunoaste :) Ca sa nu mai vbim ca Initiale are inserii din lemn veritabil, adica finisaje ce n-a vazut neam de nemul Fordului Mondeo de ex.
@unckle
continua sa crezi ca "atacat dur" Renault... vba aia: ferice de cei saraci cu duhul, caci a lor este imparatia lui Dumnezeu :)) Pana una alta nu vad nimic rau in a oferi performante premium la un pret mai mult decat decent.
E greu sa te bati de unu singur cu propria umbra pe intuneric, nu oricine poate face asa ceva, ba chiar iti trebuie foarte multa rabdare si perseverenta iar tu le ai pe amandoua... de timp nici nu mai vorbim.
Ca sa intelegi un lucru: poti sa te urli pe aici si sa dai voturi negative pana adormi, masina asta nu va face istorie in veci.
Reno' este o marca foarte bine pozitionata ca pret si atat, in rest:
- de calitate nu poate fi vorba, vezi materialele folosite, printre ele si niste aripi din carton;
- de fiabilitate si siguranta in trafic nici atat, vezi raportul TUV 2011 si multe altele;
- de costurile de intretinere nu mai vorbesc, daca intri in service te "jupoaie" de bani;
si lista poate continua insa, spre deosebire de tine, mai am si alte lucruri de facut.
Mai moale cu catalogarile si jignirile astea de 2 bani, daca tot te crezi baiat destept si vrei sa demonstrezi ceva neaparat fa-o si tu elegant nu ca la tara.
@unkle: modelele din zona premium de care zici tu sunt compactele, cu motoare mai slabe. Poti pune pe ele un motor echivalent, dar nu la banii astia.
Mi se pare irelevant sa te pronunti despre calitatea masinii in acest moment. Nu poate nimeni dovedi ca e buna sau proasta. Si Renault, si VW are modele proaste sau motoare proaste, asa ca lupta nu se poate da pe marca, desi VW are un avantaj clar de imagine de calitate. Asta la noi se datoreaza faptului ca Renault a adus modele fabricate in Turcia, slab calitative, insa cu un pret care le-au facut sa se vanda ca painea calda. Asa a fost strategia. Vw au facut la fel cu tot ce are 1.2 htp, lucruri de rahat, ca si cele cu 1.4 mpi. Trecand la Renault, Meganse sedan e o porcarie, pe cand megane hatch e foarte ok.
Eu cred ca mai degraba noi nu intelegem rostul acestui model cu aceasta motorizare, insa nu putem spune ca ea nu e ok, ramane sa vedem cum se vinde ...
Sa enumeram unele dintre dotarile de pe mondeo:
-sistemul de avertizare la schimbarea benzii de mers
-auto high beam;
-Blind Spot Information System.;
-Driver Alert;
-cutie de viteze cu dublu ambreiaj;
-Active Grille Shutter;
... si lista continua.
Latitude nu are absolut nici o inovatie. Este o masina noua cu o "vechime" de 10 ani.
Si pentru a nu fi partinitor, filozofia modelului si pretul sunt unele corecte. Latitude nu doreste sa reinventeze roata, motiv pentru care nici pretul nu este ridicat.
Latitude si Mondeo au un public tinta diferit, deci sa lasam comparatiile intre cele 2 deoparte. Renault are Laguna pentru a fi comparat cu Mondeo
Ce parere obiectiva poate omul asta sa aiba?
Mai mult decat atat nu are nici macar UN argument, abereaza si injura pe toata lumea.
Eu atat iti spun mai VANZATORULE:1. nu imi mai furi tu mie banii cu ligheanul tau de plastic facut la turci. si 2. Vorbeste cu respect pentru ca in definitiv nu esti degat un VANZATOR si eu un potential client si daca asta permite Renault Romania de la angajatii sai ce pretentii sa mai am.
PS cred ca daca vin la voi in service si ma prind cu ce m-ati furat ma luati si la bataie.
uuuhhh dar ce metafore pe tine mai baiatule :)) sigur nu esti vreo "samanta" ratacita de-a lui Kant?! hai sa lamurim niste lucruri mai "specialistule":
1. Care sunt "aripile alea din carton"? unde? cum? din ce?!
2.Fiabilitatea poate fi vazut pe statisticile ADAC. Voi pune link-uri eventual. Renault e in crestere si in anumite cazuri chiar peste modele nemtesti sau japoneze. Pentru Latitude e mult prea devreme sa purtam asemenea discutii.
3. Concret: ai idee de costurile de intretinere la Latitude? Sau scrii si tu asa pt ca ai auzit prietenii tai samsari ca e scumpa pt un Renault NOU care nu poate fi dus la nea Gogu la "garaj"? Adevarul nu-i de partea voastra mai baieti, oricat v-ati chinui voi sa manipulati "provincialii"...
O prima revizie la Latitude 2.0 dci nu trece de 250 EURO la reprezentanta.
@Bogdan
Spune si pretul unui Mondeo cu toate balariile alea... legat de optiunea cu powershift, mai bine de n-ai avea-o... n-o spun numai eu, ci si presa de specialitate... nu-si merita banii...
Oricum, eu n-am sustinut ca Latitude vine aici sa socheze lumea auto cu inovatii tehnologice, ci doar ca-i o masina buna, demna de luat in seama. Iar comparatiile nu pot fi lasate de-o parte doar pt ca dezavantajeaza Mondeo. Atat timp cat segmentele de pret se intersecteaza, pot fi comparate fara probleme. Mondeo nu-i premium.
Si stai linistiti, sunt f relaxat. Chiar imi face placere sa va vad rascolindu-va.
renault si segmentul premium, baba si mitraliera...hmm
@Semtex: stai relax my friend - renou' a mai incercat "premium" acum ceva vreme... pocestestene si noua de velsatisu' ala jmeker de 44000E (in franta... ca in rest habar n'am)
Mai departe, s-au facut comparatii cu Mecedes, BMW, Audi, Opel, Citroen etc. Pai scuzati-ma dar masina asta a fost gandita sa se bata cu... nimeni. In primul rand ca Renault nu este concurent pentru marcile nemtesti premium, iar C5 este concurentul Lagunei.
Poate ca 2 concurenti ar fi Peugeot 508 (care a fost gandita ca masina intre doua clase) si Passat CC (care e mai mare decat un simplu Passat de clasa medie) . In rest, nimic nou sub soare. Nu am mers si nici nu am urcat in masina asta, dar din cate zic cei de la Autoamerket este o masina medie cu multe dotari. Ori sa dai 30-35000 de euro pe asa ceva, scuzati-ma dar prefer un Volvo S60 care cosa tot cam atat si are dotari mai multe. Nu la fel de multe ca Latitude si nici un motor la fel de puternic, dar vorbim de doua masini gandite diferit.
Un mondeo cu "balariile" de care spuneai ajunge la un maxim 33000 de euro cu 2.2 Tdci 200 de cai. Compara-l cu premium wanna be aka Latitude si vei vedea ca Mondeo este mai ieftin avand mai multe dotari.
Si da nu are un V6 tdi pentru ca asa cum am afirmat si mai sus, masinile se adreseaza unor segmente diferite, singurul lucru unde se intersecteaza putin este pretul, care desi are mai multe dotari este in favoarea Mondeo, sau a altor masini din acelasi segment cu Mondeo.
Mondeo nu se vrea premium cum nici vw, opel... nu se vor premium; insa latitude vrea sa acceseze segmentul premium cu o masina care are tehnologia de prin anul 2000.
Asa ca poti sa te duci sa iti cumperi un latitude anost si invechit, sa te bucuri de exclusivitatea care ti-o ofera, pentru ca sigur nu vor vrea prea multi o asa "superoferta".
La stirea asta am vazut COCALARISM 100%, asta inseamna sa fi Cocalar sa judeci/ faci o impresie despre un lucru, produs, chiar si persoana din Auzite si Idei Preconcepute !!!
Pana una - alta , nu v-ati urcat NICIUNUL in masina asta, Renault este o marca nu de azi de ieri ( aducand multe inovatii automobilului ), Designul - De gustibus non est disputandum, Iar la o analiza generala a ofertei observam poate cel mai bun raport pret/dotari din segmentul clasei.
Astept Cocalarii Latratori sa-si exprime frustrarea printr-o manuta rosie =))
Este riscant sa intri pe un teren in care nu esti bine vazut... (pune un Seria 3 langa Latitude si vei intelege la ce ma refer).
@My - Semtex lucreaza pt renault si este platit destul de bine ca sa apara pe diferite forumuri/bloguri si sa ridice in slavi marca + sa arunce jingiri la adresa alora care zic de rau .... si daca nu-i platit sa faca asta inseamna ca are o problema majora :)
Am si eu o rugaminte : sa ne spuneti si noua cate mercedes-uri(clasa A, B) cu motoare dci si tce de la renault va vor trece pragul servicelui in urmatorii ani.
Si as fi tare curios in ce stare vor fi acele masini.
Sper sa nu va schimbati parerea.
@toti
Orice test cu o masina renault are o gramada de reactii si nu numai pe acest forum.
Sunt alte masini enumerate de voi aici care au fost testate si au avut 2-3 comentarii.
Nu vi se pare ciudat??
Daca nu va place o masina cel mai bun lucru dupa mine este sa o ignori pur si simplu. Asa , parca tuturor va este frica de renault si de masinile pe care le scoate. Sau asta este senzatia mea citind com entariile de pe aici
P.S.: nu tin partea nimanui si sunt de acord ca exista masini mai bune dar pentru ce a facut in Romania cu Dacia trebuie apreciat si in nici un caz nu trebuie sa-i dorim falimentul. Acest faliment s-ar putea sa ne coste ffff scump pe toti cei care traim pe plaiuri mioritice indiferent de masina pe care o conducem.Renault ,insa, trebuie criticat acolo unde greseste .Si cea mai mare gresala a lor dupa mine este "strategia" adoptata in Romania nu8 masinile in sine.
stabilite de Universitatea din Oxford în 1890
În orice polemică ştiinţifică, socială sau politică,
discuţia trebuie să se rezume la schimbul de idei şi numai
la acele idei care au contingenţă cu problema respectivă.
Părţile aflate în polemică folosesc drept argument fie
teorii ştiinţifice, fie fapte concrete din realitate care sunt
relevante în ceea ce priveşte problema discutată.
Părţile nu au dreptul să aducă în discuţie caracterul,
temperamentul sau trecutul adversarului, deoarece acestea
nici nu infirmă, nici nu confirmă validitatea ideilor pe
care le susţine.
Părtile nu au dreptul să pună în discuţie motivele care
determină atitudinea ideatică a adversarului, deoarece se
abate discuţia de la problema în sine.
Etichetarea adversarului prin menţionarea şcolii de
gândire, clasei sociale, organizaţiei profesionale sau partidului
politic din care acesta face parte constituie o
încălcare a regulilor polemicii şi dezvăluie slăbiciunea lipsei
de argumente.
Într-o polemică civilizată contează numai argumentele
invocate de adversar ca persoană şi nu ca membru al
unei şcoli sau organizaţii. Nu ai dreptate pentru că eşti
gânditor materialist, patron sau laburist, ci numai dacă
argumentele tale sunt convingătoare sau nu."
poate astea ar trebui sa fie regulile pe care "comentatorii" as le respecte in momentu postarii de ineptii gen "ba p'a matii ca tu nu stii ce vorbesti si numai EU stiu si numai ce spun EU este adevarat!!!" ... asta si necesitatea de a avea un cont aici pentru a posta comentarii -- ar fi interesant de avut toate comentariile unora ingramadite pe o singura pagina :)
scuze de off-topic.... dar nu sunt sigur ca redactia AM va citi asta .. daramite vre-un cititor "nou" care cauta informatii despre Latitude :). Am vazut masina ieri pe strada - cea din test - o omora un nene in trafic si parea a se descurca satisfacator la cerintele dansului cu privire la crosetarea traficului :).
Si acum ni se pot sterge postarile. :))
@Unckle: nu ai cu cine, de ce incerci sa comunici ceva ce unii nu pot intelege?
@Automarket: este chiar ciudat cum toti cei care nu au o parere buna despre aceasta masina (nu extind inca la toata gama Renault) primesc ZECI de voturi negative. Analizati si voi primii 15 "comentatori" si vedeti ce si-o iau.
La 40k euro sunt atat de multe optiuni incat m-as gandi 1 luna inainte: Mondeo, Superb, ceva de la Volvo, VW, etc
Desi, cred ca as lua stelele de la un Subaru Outback /Legacy, iar fanii Renault pot sa ramana cu rombul in mana.
SPor!
Mentionez din nou ca eu si sotia mea vrem sa achizitionam in noiembrie renault latitude.Veti spune ca la banii astia pot sa-mi iau o alta marca mai consacrata pe piata.E adevarat dar pe mine cel putin marca renault nu m-a dezamagit deloc.m-a dus acolo unde am avut nevoie si si-a facut treaba cu eleganta.
In ceea ce-l priveste pe semtex nu sunt de acord cu limbajul tau, cum nu sunt de acord cu limbajul celorlalti care au postat. Se spune ca gustul omului nu se discuta si asa trebuie sa ramana. Fiecare isi cumpara o masina ptr ca i-a placut ceva la ea. Eu unul personal nu am ce sa critic pana acum nimic renault-ului.
Pur si simplu imi place masina si am sa o iau, ptr ca pana la urma fiecare decide ce maisina vrea sa-si cumpere si sa conduca. Intotdeauna vor fi fani renault.bmw, skoda etc. fiecare conduce masina care simte el ca-i place.Ce rost are sa conduci o masina care nu-ti place.
Asa ca va rog borbele nu-si au locul aici. Sa dam dovada de cavalerism si sa respectam optiunile fiecaruia dintre noi.
Eu am un Clio Symbol, de care sunt multumit, insa cu siguranta nu-mi voi mai lua alt Renault indiferent de raportul pret/calitate optiuni cu care ar veni un Latitude sau alt viitor model al celor de la Renault. Am fost in strainatate cu ea (si voi mai merge), m-a dus si adus fara probleme. Dar... gata cu Renault. Capitol incheiat pt. mine.
Motive? :) Prea multe. Unul ar putea fi si atitudinea unor indivizi ca SEMTEX, care prin atitudine, aduc prejudicii de imagine majoritatii posesorilor de Renault, care nu se identifica cu astfel de "domni".
Viitoarea mea, va fi o japoneza (Honda su Mitsubishi). Si probabil un SUV.
important
fiabila
consum
mic
si nu in ultimul timp sa nu cante maneau ca in bmw si passat si alte chesti deasta
am condus un bmw mult laudat cu pachet de m sau cum naibi se numeste surpriza speed indicat de aparatul de tesp 155 km reali nu ccel de pe bord care indica de te speriai si sa nu mai zic de de consum
acceleratie era super dar in rest jalnic parca si un logan 1.5 dci putea mai bine
tractiune foarte proasta - punte spate
a si un passat nou 15 000 de euroi da bineinteles nu la noi in tara asa ca lasati ciocul mic masina e sa fie folosita
speram sa nu pice injectoarele si spor la test daca va place cumparati
Va aduceti aminte de problemele accentului surpriza firma ce facea piese petru accent acum face petru bmw si wv deci o masina turceasca fiabila 100% doar ca ramai fara ulei in motor caz skoda rs . vreti mai multe exemple de probleme la wv si restul si mondeo cu motoarele or sportive de rade si un crdi n 3 pistoane de el sa nu zic de fiat ca si ei au motoare reusite la cilidree mica
salutare si nu aruncati cu rosii in mie
Koleos este tot o masina coreeana , nu este un model frantuzesc
vedeti aici
http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Samsung_QM5"
34 de dislike-uri E ADEVARAT IDIOTILOR NU E O PARERE DEGEABA AU PUS MANUTELE ALEA ACOLO LASATI-VA DE SMECHERII CA NU NE PASA DE PROSTIILE VOASTRE CE A POSTAT OMUL ALA ACOLO E UN ADEVAR RENAULT LATITUDE CHIAR ESTE SAMSUNG NU NE PASA DACA SUNTETI FRUSTRATI SAU NU VA CONVINE ASTA E ADEVARUL.
UITATE SI LA POSTUL MEU ALA DE MAI SUS DECI CINEVA A SPUS UN ADEVAR,NU O OPINIE,CA LATITUDE E DEFAPT SAMSUNG SI AU SI INCEPUT BOII SA APESE PE MANUTELE ROSII. PUTE FRUSTRAREA DIN VOI LASA-MA CU VOTURILE TALE CU TOT CU VOTURI FARA VOTURI CU SAU FARA FRUSTRAREA VOASTRA LATITUDE TOT SAMSUNG O SA FIE.