Vineri, 23.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Au trecut trei săptămâni de când Renault Latitude a intrat în garajul nostru. Trei săptămâni în care ne-am obişnuit deja cu cea mai mare maşină din portofoliul Renault, chiar dacă nu am învârtit-o decât prin oraş. Dinadins. Pentru a înţelege aşa cum trebuie maşina produsă de marca franceză, ne supunem pe noi înşine la cazne pe care de obicei nu le-am ataca. Iar cel mai bun exemplu este provocarea de a merge în primele săptămâni ale testului cu o maşină de aproape cinci metri lungime printr-un oraş foarte aglomerat, care aşteaptă zăpada, goleşte magazinele în avancronica unui Crăciun anunţat şi nu ştie când a citit ultima dată Codul Rutier.
PRIMA IMPRESIE: LATITUDE E MARE
Cinci metri. 4.9 metri, mai exact. Cifre care nu anunţă o maşină care să se potrivească într-un oraş european. Din fericire, Bucureştiul este un oraş european exclusiv geografic şi eventual politic deocamdată, astfel că peisajul traficului nu te lasă să te simţi ca nuca-n perete. Avem sedanuri mari pentru că sunt iubite de cei care vor să epateze, avem SUV-uri mari din aceleaşi considerente, avem în general maşini care se amestecă pe stradă cu cele mici, astfel că apariţia unui Renault mare nu este nici ciudată, nici ieşită din context. Deci, cel puţin din punct de vedere estetic, un Renault Latitude alb de segment mediu spre mare ca dimensiuni nu reprezintă un barbarism care să strice arhitectura traficului urban bucureştean.
Problema e că trebuie să uiţi de locurile de parcare pe care, în mod normal, le-ai fi atacat fără probleme. Maşina intră, nu e asta o problemă, ajutată de senzorii de parcare şi mai ales de camera pentru marşarier, elemente care nu au motive să lipsească din dotările unei maşini civilizate în 2012.
Pentru confortul dumneavoastră psihic. Problema e că la parcările în spic te trezeşti că nu ai cum să ieşi, pentru că locul e prea strâmt. La parcările perpendiculare cu bordura te trezeşti că maşina rămâne cu fundul afară şi că ai vrea să-l poţi rabata ca pe oglinzi. Rămân parcările laterale, dar aici trebuie să te asiguri că maşina încape. Ar fi bine ca, dacă vă orientaţi spre un Latitude, să fiţi siguri că aveţi un loc de parcare asigurat la bloc sau la casă şi că biroul nu e pe străduţe înguste.Pe de altă parte, m-am bucurat de portbagaj atunci când am avut de dus acasă două fotolii-puf imense care au încăput fără probleme în hăul care se deschide în spate. Sau când Dragoş a avut de dus un pachet destul de voluminos de la Ikea (de 189 de centimetri lungime), rabatând bancheta. E adevărat că o deschidere de tip hayon ar fi facilitat încărcarea, dar să dăm sedanului ce-i al sedanului.
SUSPENSII ULTRA-CONFORTABILE, DIRECŢIE IMPRECISĂ
Suspensiile şi direcţia - elemente despre care simt că vom mai discuta aici - sunt ciudate, dar excelente în oraş. Parţial. Şi spun "parţial" pentru că direcţia nu-ţi oferă feedback-ul normal, pare mult prea asistată şi ai nevoie de timp să te obişnuieşti cu ea. Suspensiile - foarte moi, orientate exclusiv spre confort, sunt însă mană cerească într-un oraş în care gropile de câţiva centimetri stau ascunse în bălţile formate după ploile din decembrie sau în care liniile de tramvai îţi cer nervi şi rinichi tari. Nu simţi aproape nimic nici măcar sonor. Vom vedea însă în continuare ce se va întâmpla atunci când vom scoate maşina din oraş.
MOTOR ŞI CUTIE: AŞTEPTÂND ŞOSELELE
Motorul are 175 de cai putere, dar cutia automată nu îi lasă să se exprime la adevărata lor valoare în oraş. E adevărat, nu prea ai nici ocazii de a vedea la lucru asta.
Dar e clar că automata este un plus în oraş, câteva drumuri printr-un Bucureşti plin făcându-mă să-mi doresc o astfel de cutie pe viitoarea mea maşină personală. Manualele sunt ok şi rămân pe maşinile de test. Consum? 11.6 litri. O medie pe parcursul celor peste 600 de kilometri parcurşi. Marea majoritate cu încălzirea pornită fără milă, cu masaj în scaune, cu încălzire în scaune.Un alt punct forte al lui Latitude 2.0 dCi: este un model diesel care reuşeşte să încălzească în timp record habitaclul. Rar am mai întâlnit dieseluri care să se mişte atât de rapid la capitolul ăsta, iar avantajul este clar în dimineţile şi serile care se învârt în jur de zero grade. Nu mai vorbesc de încălzirea în scaune, pentru care un inginer, undeva prin anii '80, ar fi trebuit să primească un bonus gras.
COSTURI DE EXPLOATARE (5.6 lei/litrul de motorină) | ||||
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban | 447 | 11.6 litri/100 km | 51.8 litri | 290 lei |
Extraurban | 0 | - | - | - |
TOTAL Ep. 2 | 447 | 51.8 litri | 290 lei | |
EPISOADE ANTERIOARE | ||||
TOTAL Ep. 1 | 187 | 21.7 | 121.5 lei | |
TOTAL TEST | 634 |
11.6 litri/100 km 0% extraurban 100% urban |
73.5 litri | 411.5 lei |
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Probabil ati mai avut ceva dinainte si asta e consumul afisat de calculator!
cum 11.6? pt un diesel?? ok, are cutie automata, si ce?
In prima parte al tabelului avem doar km in urban, iar la finalul tabelului avem 100% extraurban
Cat ai vrea sa consume un motor de 2 disel numai in traficul din B?
Daca ti se pare mult 11,8 inseamna ca n'ai depasit stadiul de cotizant la ratb,asta daca ai privelgiul de a sta in B.
Te faci naibi de ras cu astfel de comentarii,singura chestie groaznica la latinude e ca nu ti-o permiti si nu e pt tine.
Eu ma uit in pozele publicate si vad o masina care iese din peisajul mohorat plin de corse,astre,sandero etc.
La cat de mare este,cu toate briz brizurile in functiune(masaj incalzire scaune etc) -nu mi se pare un consum mare urban.
@incalzire - ne intalnim si facem un concurs ... a mea baga caldura din secunda in care are gaze calde in esapament :P
Cum este masina ca "feeling" fata de concurenta? .. ca tre sa fie ceva special ca sa merite 30000E :)
multi vor cumpara a6 ala argintiu(din germania,ce credeati??? ) din dreapta renault- ului(a 3a a masina din dreapta)
bineinteles ca l vor lua cu motorul ala de 140 de cai,ca la ala de 2,7 "E TAXILI MARI !!!"
(ce conteaza ca pica volanta si injectoarele intr o veselie,trebuie sa "dam bine pe sticla")
2,0 tdi fie 140 fie 170 consuma mai mult de 9% in bucuresti!!!!!!!!!!!!!!!!!
fara sa o forjezi !!!!!!!!!
am o octavia de 4 ani (2.0 tdi)si stiu ce dracu vorbesc!!!!!!!!!!!!!!!!!
pt un motor de 2000cmc euro5 taxa este mai mult simbolica .. te costa mai mult motorina si taxele de drum din tarile prin care treci
referitor la latitude e o masina "asa si asa" cu conditia sa fi trecut de metehnele meganului din 2004-2007.
Fiind un model nou nu prea ii stii istoricul, asadar nu prea ai dreptul sa-ti dai cu parerea pana nu mergi cu ea. Macar un drive test!
Motorul este putin cam zgomotos, consumul este bun pentru traficul nostru, mai ales din Bucuresti.
Dotarile sunt acceptabile inca din prima versiune de echipare.
Ca si dotare optionala importanta este doar trapa panoramica.
Deci masina asta, tinand cont de cat costa si ce ofera nu e tocmai scumpa. Ganditi-va ca o Honda Legend sau un Passat CC de exemplu (ca se bate cu asa ceva, nici vorba de Insignia, Passat sau A6... :)))... ma scuzati, nu ai cum sa nu razi) sunt mai scumpe.
Inainte sa judecati o masina ganditi-va si la pretul ei. Latitude e un produs global, a fost construit in ideea de a fi ceva considerat referinta si pretul cel mai bun. Nu e tocmai usor sa faci asa ceva, e poate chiar imposibil. Haideti sa lasam vanzarile si fiabilitatea sa decida daca masina asta merita banii. sa vorbesti de fiabilitate dupa cateva luni si nici 50000 de km e pierdere de vreme ;)