Joi, 08.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Garajul Automarket s-a îmbogăţit la începutul lunii decembrie cu un nou membru. Pe lângă Hyundai i20 şi Chevrolet Aveo, modele de oraş care au deja vechime în relaţia cu echipa Automarket, parcarea noastră a trebuit să-i facă loc unui exemplar Renault Latitude. Mult mai mare, mult mai altfel.
Latitude nu este o noutate pentru noi. De fapt, exact aceeaşi maşină pe care Bogdan a testat-o acum o lună pentru câteva zile în jurul Bucureştiului. Logica testului nostru de (ceva mai) lungă durată? În momentul publicării testului lui Bogdan, discuţiile din redacţie au fost multe, iar părerile împărţite. Latitude este o apariţie insolită în gama Renault, care i-a luat chiar şi pe mulţi clienţi ai mărcii prin surprindere. Este o berlină de segment mediu, acolo unde Renault mai are un model: Laguna. Renault spune că diferenţele dintre cele două maşini sunt făcute de faptul că Laguna e berlina medie cu valenţe dinamice, iar Latitude e berlina medie destinată celor care vor mai degrabă confort. Teoria pare ok, vom vedea în următoarele săptămâni dacă practica e la fel de ok.
Maşina pe care am primit-o pentru două luni în test este un Latitude alb care sub capotă are un motor diesel de 2.0 litri şi 175 de cai putere, cu un cuplu maxim de 360 Nm.
Cu aproape 16.000 de kilometri la bord. La prima vedere, motorul nu pare să îţi aducă foarte uşor pe tavă cei 175 de cai, dar probabil că de vină e cutia automată CVA cu şase rapoarte. Aceasta pare calibrată pentru a scoate din maşină un consum cât mai scăzut, deci treptele sunt lungi şi îţi reamintesc faptul că maşina asta a fost făcută pentru croazieră, nu pentru senzaţii tari la apăsarea pedalei.În rest, e mare. Lucru care înseamnă că e atât foarte încăpătoare (în spate stai excelent, iar portbagajul e imens), cât şi că e mult prea mare pentru a fi parcată în spaţiul în care compacta mea de zi cu zi intră fără probleme. Eh, voi merge mai mult pe jos timp de două luni, n-are de ce să-mi strice asta. Mă revanşez însă cu masajul integrat în scaunul şoferului, unul care este ceva mai util şi mai bine definit (a se citi "apăsat") decât în cazul altor mărci. În plus, am navigaţie, scaune încălzite (perfecte pentru temperaturile de afară) şi, în principiu, tot ce se putea pune pe echiparea Luxury. Nu am reuşit să-mi conectez încă telefonul prin Bluetooth la maşină.
Dragoş zice, glumind, că o fi o problemă de incompatibilitate între un produs Apple şi un produs care la origine e un Samsung. Mai vorbim despre asta, sper s-o rezolv.În fine, sper să nu ningă prea tare. Chiar dacă maşina are pneuri de iarnă, nu e o plăcere să scrii despre cum se comportă pe gheaţă şi zăpadă timp de două luni fără încetare. După ce mă dumiresc cum se mişcă prin oraş şi ce înseamnă să ai o astfel de maşină în Bucureşti, voi pleca prin ţară la finalul lunii şi voi strânge destui kilometri pentru a-mi da cu părerea despre - probabil - punctul forte al modelului francez: şoseaua şi autostrada. Revin.
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
sa stii ca in realitate arata mai bine. pe negru mai ales. desi nu imi place cromul ala la usile din spate. insa interiorul chiar e fain. chiar ieri am fost pe-acolo si era varianta dci 150cp la 27 000e, mi se pare foarte OK ... arata mult mai bine in realitate, mergeti sa vedeti. pacat ca nu am bani de ea ...
Daca tii la sanatatea ta si la durata bateriei, conecteaza-l prin usb nu prin bluetooth. Problema de compatibilitate intre sistemele tom-tom (care nu-s de la samsung) si iphone este una cunoscuta dar deocamdata nimeni nu s-a chinuit sa-i dea de cap. Pana la urma urmei, iphone nu este un terminal business. La drive test cand am fost, am reusit sa conectez fara probleme BB-ul meu :)
Nu înţeleg însă ce înseamnă "ţii la sănătatea ta" în contextul ăsta. :)
O sa incerc sa fac rost si de o documentatie tehnica oficiala... din cea de pe site-ul tomtom la sistemele carminat nu se pomeneste nimic de o conexiune bluetooth
E ok. Mai degrabă îţi face rău aerul din oraş.
Daca se doreste conectivitate de orice fel si personalizare nelimitata, produsele Apple nu sunt cea mai buna solutie.