Test de anduranta Renault Latitude (2011-2014)

2.0 dCi 175HP Luxury CVA6
0187
Renault Latitude (2011-2014) zoom
de Mircea Meșter
Joi, 08.12.2011
60 de zile cu Latitude

Garajul Automarket s-a îmbogăţit la începutul lunii decembrie cu un nou membru. Pe lângă Hyundai i20 şi Chevrolet Aveo, modele de oraş care au deja vechime în relaţia cu echipa Automarket, parcarea noastră a trebuit să-i facă loc unui exemplar Renault Latitude. Mult mai mare, mult mai altfel.

Latitude nu este o noutate pentru noi. De fapt, exact aceeaşi maşină pe care Bogdan a testat-o acum o lună pentru câteva zile în jurul Bucureştiului. Logica testului nostru de (ceva mai) lungă durată? În momentul publicării testului lui Bogdan, discuţiile din redacţie au fost multe, iar părerile împărţite. Latitude este o apariţie insolită în gama Renault, care i-a luat chiar şi pe mulţi clienţi ai mărcii prin surprindere. Este o berlină de segment mediu, acolo unde Renault mai are un model: Laguna. Renault spune că diferenţele dintre cele două maşini sunt făcute de faptul că Laguna e berlina medie cu valenţe dinamice, iar Latitude e berlina medie destinată celor care vor mai degrabă confort. Teoria pare ok, vom vedea în următoarele săptămâni dacă practica e la fel de ok. 

Maşina pe care am primit-o pentru două luni în test este un Latitude alb care sub capotă are un motor diesel de 2.0 litri şi 175 de cai putere, cu un cuplu maxim de 360 Nm.

Cu aproape 16.000 de kilometri la bord. La prima vedere, motorul nu pare să îţi aducă foarte uşor pe tavă cei 175 de cai, dar probabil că de vină e cutia automată CVA cu şase rapoarte. Aceasta pare calibrată pentru a scoate din maşină un consum cât mai scăzut, deci treptele sunt lungi şi îţi reamintesc faptul că maşina asta a fost făcută pentru croazieră, nu pentru senzaţii tari la apăsarea pedalei. 

În rest, e mare. Lucru care înseamnă că e atât foarte încăpătoare (în spate stai excelent, iar portbagajul e imens), cât şi că e mult prea mare pentru a fi parcată în spaţiul în care compacta mea de zi cu zi intră fără probleme. Eh, voi merge mai mult pe jos timp de două luni, n-are de ce să-mi strice asta. Mă revanşez însă cu masajul integrat în scaunul şoferului, unul care este ceva mai util şi mai bine definit (a se citi "apăsat") decât în cazul altor mărci. În plus, am navigaţie, scaune încălzite (perfecte pentru temperaturile de afară) şi, în principiu, tot ce se putea pune pe echiparea Luxury. Nu am reuşit să-mi conectez încă telefonul prin Bluetooth la maşină.

Dragoş zice, glumind, că o fi o problemă de incompatibilitate între un produs Apple şi un produs care la origine e un Samsung. Mai vorbim despre asta, sper s-o rezolv.

În fine, sper să nu ningă prea tare. Chiar dacă maşina are pneuri de iarnă, nu e o plăcere să scrii despre cum se comportă pe gheaţă şi zăpadă timp de două luni fără încetare. După ce mă dumiresc cum se mişcă prin oraş şi ce înseamnă să ai o astfel de maşină în Bucureşti, voi pleca prin ţară la finalul lunii şi voi strânge destui kilometri pentru a-mi da cu părerea despre - probabil - punctul forte al modelului francez: şoseaua şi autostrada. Revin.

Comentarii (17)

  • Andrei
    Inbcompatibiltate telefon?
    Nu cred sa fie vorba despre o incompatibilitate si mai mult despre o ignorare. Cred ca sistemele Samsung le ignora pe cele Apple, asta ca sa nu spun ca le dau "eject" .. :))
    24 2
  • *****
    Cati km are masina la primire ??
    4 9
  • De ce esti suparat? Nu mai pornea?
    5 6
  • mircea
    @antonny
    Scrie în text. 15.800. Pe-acolo.
    9 0
  • *****
    Scuze Domnule Mircea am citit printre randuri si nu am vazut .....multumesc mult de raspuns
    3 2
  • John Dan
    Latitude
    excelent.sint curios cum se va comporta latitude la un test mai serios.desi e un renault,lumea il vede ca pe o masina din coreea ceva mai machiata.mie mi se pare ok la prima vedere si nici designul nu e atat de nereusit ca la altii.e neutra.
    13 3
  • @John Dan
    sa stii ca in realitate arata mai bine. pe negru mai ales. desi nu imi place cromul ala la usile din spate. insa interiorul chiar e fain. chiar ieri am fost pe-acolo si era varianta dci 150cp la 27 000e, mi se pare foarte OK ... arata mult mai bine in realitate, mergeti sa vedeti. pacat ca nu am bani de ea ...
    10 2
  • Bluetooth
    Daca nu ma insel, sistemul de pe latitude are Bluetooth 2.0 si iPhone-ul tau are 2.1 sau chiar 3.0 si de asta nu ti-l vede. Ar trebui in schimb sa-ti mearga pe portul usb.
    Daca tii la sanatatea ta si la durata bateriei, conecteaza-l prin usb nu prin bluetooth. Problema de compatibilitate intre sistemele tom-tom (care nu-s de la samsung) si iphone este una cunoscuta dar deocamdata nimeni nu s-a chinuit sa-i dea de cap. Pana la urma urmei, iphone nu este un terminal business. La drive test cand am fost, am reusit sa conectez fara probleme BB-ul meu :)
    8 0
  • mircea
    @dumbravaandrei
    Andrei, e prima maşină la care nu-mi pot conecta telefonul prin Bluetooth dintre cele care mi-au dat posibilitatea să fac asta. Evident.

    Nu înţeleg însă ce înseamnă "ţii la sănătatea ta" în contextul ăsta. :)
    6 0
  • constantin
    Bluetooth
    Se referea la faptul ca undele radio de orice fel afecteaza sanatatea :)
    4 0
  • @mircea
    Nivelul de radiatii provocat de conexiunea Bluetooth. 1h de bluetooth si deja efectele sunt notabile asupra organismului.

    O sa incerc sa fac rost si de o documentatie tehnica oficiala... din cea de pe site-ul tomtom la sistemele carminat nu se pomeneste nimic de o conexiune bluetooth
    6 1
  • Nu are cum sa nu se comporte bine. Daca vor fi ceva probleme in doar 60 de zile ar fi tragic.
    11 0
  • mircea
    @dumbravaandrei
    Radiaţii? Undele radio emise de o conexiune Bluetooth sunt cel mult egale ca intensitate cu cele emise de telefoanele mobile. La 100 mW în Clasa 1 de emisii, maxim din ce poate scoate Bluetooth-ul, cred că avem o problemă falsă :)

    E ok. Mai degrabă îţi face rău aerul din oraş.
    2 0
  • @dumbravaandrei & mircea
    E cunoscut faptul ca produsele Apple nu se conecteaza prin bluetooth cu orice device. Am avut probleme de incompatibilitate I4 cu un HTC si cu un SonyEricsson in incercarea de a transfera niste contacte.
    Daca se doreste conectivitate de orice fel si personalizare nelimitata, produsele Apple nu sunt cea mai buna solutie.
    6 0
  • lucian
    date tehnice
    nu cred ca ii intereseaza pe multi de nivelul radiatiilor.......sincer, as fi curios cu ce vin cei de la renault in plus astfel incat sa ma convinga oarecum sa cumpar latitude in locul unui passat sau a unui mondeo si de ce nu a unui 508.Asta tinand cont ca e si cea mai scumpa din cele mentionate ....iar pe foaie sta cel mai prost.....
    2 2
  • lucian
    ....
    si inca ceva.........cati posesori de renault sunt atenti la acest test? din acestia cati si-ar mai lua una noua? cand stiu ca preturile pieselor originale sunt exagerat de scumpe?sper sa nu inceapa copii povestea ca....>>tu stii cat de rezistente sunt? ca te tin o viata...ba chiar doua
    2 2
  • @syktasy
    Daca salvezi telefonul la conexiuni si dupa aia doar pornesti bluetooth-u o sa mearga. Poate sa dureze mai mult sau putin sa se conecteze. Ca sa grabesti procesul redeschide sistemul ca sa inceapa singur ca caute.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru