Drivetest Renault Laguna Coupe facelift (2012-2014)
2.0 dCi 180HP GT 4ControlVineri, 20.07.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Puţine cuvinte din limba română ar putea să exprime ce simţi în Laguna Coupe atunci când te angajezi apăsat şi sănătos într-un viraj la 90 de grade, de exemplu, încercând să apeşi la fund acceleraţia puţin înainte de regulile de manual care îţi explică faptul că lucrul ăsta trebuie făcut doar când atingi apexul curbei. Pe bune. E o maşină care, cu ajutorul sistemului 4Control - care practic virează cu toate roţile, reuşeşte să alunge umbrele subvirării şi să te facă să te simţi ca şi cum sub tine ar exista o cremalieră invizibilă care nu te lasă să ieşi din linia pe care ţi-ai impus-o. Tragi ca un nebun de maşină după ce înveţi direcţia altfel destul de moale, iar singurul moment în care coupe-ul zboară de pe trasă e atunci când uiţi că te afli într-o maşină, îi tragi două palme peste timp lui Newton şi intri în viraj cu viteze peste limita bunul simţ.
De acum, modelul francez este disponibil şi într-o versiune facelift care îi adaugă LED-uri şi câteva brizbriz-uri adiţionale prin faţă şi spate. Am testat maşina prin jurul Bucureştiului, într-un weekend cald ca un cuptor care topeşte sticla.
Renault Laguna Coupe facelift (2012-2014)
2.0 dCi 180HP GT 4Control
- Pret de pornire 30.950 €
- Pret model testat 33.600 €
- Taxa auto 309 €
Motor / Transmisie
Cel mai bun motor disponibil în gama lui Renault Laguna Coupe este diesel-ul de 180 de cai putere pe care l-a testat, de altfel, şi Sebastian pe varianta ante-facelift a modelului francez. Asta din simplul motiv că este singurul pe care îl poţi comanda. Dar nu e deloc rău.
Viguros şi bine conceput pentru un model de segment mediu, motorul dCi dispune de îndeajuns de multă putere (180 CP la 3750 rpm) şi de destul cuplu (400 Nm la 2000 rpm) pentru a face faţă provocărilor la care toţi partenerii la trafic se aşteaptă de la o maşină care arată gata oricând gata de atac. E adevărat, ai nevoie de puţin timp pentru a învăţa că pentru a scoate untul la maxim din maşină trebuie să ţii turometrul undeva la 2300-2500 de ture în treptele a treia şi a patra. La fel de adevărat e că nimeni nu s-ar supăra dacă Laguna Coupe - teoretic un model de segment mediu - ar fi avut la dispoziţie măcar un motor de peste 200 de cai putere, îndeajuns de interesant pentru a acoperi prin performanţe un model care pare sportiv prin excelenţă. Până la urmă, până şi Clio RS vine cu un motor de 200 de cai.
Consum
Renault susţine în cartea tehnică faptul că Laguna Coupe 2.0 dCi consumă în medie 6.2 litri, cu 5.3 în afara oraşului şi 8.1 în oraş. Nu e rău pentru un model diesel de 180 de cai putere, iar testul nostru a relevat faptul că, dacă ai neapărată nevoie de o maşină economică, modelul francez poate să te ajute. Urmează indicatorul de schimbare de treaptă din bord şi, în loc să simţi 180 de cai, vei utiliza de fiecare dată jumătate din ei, schimând undeva la maxim 2500 de rotaţii pe minut.
Bineînţeles, dacă ignori cu nonşalanţă indicaţiile întotdeauna prea cuminţi ale maşinii şi tragi de ea ceva mai mult, lucrurile o iau uşor razna, aşa cum se întâmplă în fiecare caz, fără excepţie. De exemplu, după ce am rulat exclusiv în afara oraşului pentru 200 de kilometri, computerul de bord ne indica un consum de 6.8 litri/100 km. În oraş, consumul sare peste 10 litri/100 km. Per total, am returnat maşina cu un consum de 7.6 litri/100 km.
Un element interesant este faptul că, pe versiunea facelift a lui Laguna Coupe, cifrele arată un consum mediu cu 0.5 litri mai mare decât pe varianta testată acum un an de Automarket, în condiţiile în care performanţele sunt identice.
Performanţe
Cu 8.5 secunde pentru 0-100 km/h şi cu o viteză maximă de 223 de kilometri pe oră, coupe-ul celor de la Renault nu iese în evidenţă ca un model pur sportiv. Vestea bună este că Laguna Coupe este cam singur în zona modelelor coupe de volum în clasa medie. Practic, singurele modele cu două uşi din acest segment se regăsesc la plaje de preţuri mult superioare, în zona premium, unde Audi A5 şi C-Klasse Coupe vin cu diesel-uri de puteri asemănătoare, dar cu performanţe superioare.
Interior
Interiorul lui Laguna Coupe nu s-a schimbat nici el în comparaţie cu versiunea anterioară. E un habitaclu cu care ne-am obişnuit, cu materiale de calitate ridicată pentru un model al unei mărci de volum. Chiar şi efectul pe care îl dă cusătura albă de pe bord e interesant, chiar dacă vorbim de un compromis: nu vorbim de vord din piele, ci de spumă texturată care o imită.
Scaune elegante, elemente de top precum aluminiul polişat, deja clasicul joystick cu care poţi comanda afişajul display-ului central şi o ambianţă interesantă, un amestec între intim şi elegant. Acestea sunt principalele avantaje ale modelului Renault. Pe de altă parte, nu inscripţia 4Control de pe unul dintre capacele de pe consola centrală dă impresia de detaliu ieftin pe modelele coreene de acum 10 ani sau, iar sistemul audio are butonul de volum mic în lateral, iar cel de căutare a staţiilor mare şi centrat. Ar fi trebuit să fie invers, dar e vorba de o ciudăţenie pe care sistemul audio o va elimina probabil la modelele din generaţia următoare.
Preţ de achiziţie
Renault nu a schimbat cu nimic preţul lui Laguna Coupe după îmbunătăţirile estetice aplicate odată cu apariţia faceliftului, iar acesta nu poate să fie decât un lucru pozitiv pentru cei care şi-ar fi dorit maşina, dar au hotărât să aştepte versiunea facelift. Pentru aproape 31.000 de euro puteţi intra în posesia modelului francez, preţul de bază incluzând şi direcţia integrală 4Control, un element care, dacă ar fi fost opţional, nu ar fi trebuit să lipsească din dotarea finală a maşinii indiferent de preţ. Maşina noastră era ceva mai echipată, scaunele speciale cu încălzire, oglinzile electrice elementele tehnologice precum display-ul cu navigaţie ridicând nivelul ceva mai sus. Nu foarte sus, însă: cu toate opţionalele montate în configurator pe modelul francez, preţul maxim la care puteţi ajunge este de 35.000 de euro. Cu tot cu vopseaua extra-serie şi cu 24 de luni în plus la garanţie.
Siguranţă
Aşa cum probabil bănuiţi, modelul francez vine în standard cu majoritatea elementelor de care are teoretic nevoie un client care se orientează spre un model de acest tip. Ai şase airbag-uri (frontale, laterale şi cortină faţă/spate), ESP, EBD, ABS şi controlul tracţiunii. În plus, chiar dacă nu se ocupă decât indirect de acest aspect, direcţia integrală 4Control te ajută să nu te verşi de pe şosea dacă te simţi în stare să-l imiţi pe Raikkonen, chiar dacă tu încă ai probleme când trebuie să parchezi maşina cu spatele.
Laguna Coupe nu a fost testată de EuroNCAP, dar fratele sedan Laguna a primit cinci stele la testul său din 2008.
Ţinută de drum
Laguna Coupe este un paradox de la început până la final în materie de ţinută de drum. Să mă explic: în primul rând, chiar şi un începător într-ale volanului va simţi diferenţa pe care sistemul 4Control - fără îndoială, principalul element constitutiv al acestei maşini - o imprimă traiectoriilor din viraje. Pentru cei care nu-l cunosc încă, sistemul roteşte uşor şi roţile din spate (în direcţia celor din faţă pe virajele largi luate cu viteze mari şi în direcţia opusă pe virajele strânse luate cu viteză mică) pentru a asigura eliminarea comportamentului subvirator propriu unui model de acest tip. Am inclus mai jos şi un clip care arată clar cum se întâmplă lucrurile pe modelul francez.
Revn însă la paradoxul enunţat la început: deşi avem un sistem care teoretic poate rezolva de unul singur probleme cu care alţi constructori se bat de zeci de ani, Laguna Coupe nu este un model excepţional la capitolul ţinută de drum. Problemele sunt direcţia şi suspensiile. Dacă direcţia este artificială, uşor cam moale şi nu se ridică la nivelul pachetului general, suspensiile par orientate mai mult decât e necesar pe un coupe de la care te aştepţi la un comportament dinamic ceva mai "picant". Când Renault va rezolva aceste probleme într-un fel sau altul, Laguna Coupe ar avea mari şanse să muşte serios din maşini sportive cu pedigree.
Vizibilitate
Nu te aştepţi la multe avantaje la capitolul vizibilitate când vine vorba de un coupe, dar Renault Laguna nu îţi face probleme mari la capitolul ăsta. Vizibilitatea în partea frontală e ok, iar în spate nu păcătuieşte decât prin faptul că "fundul" maşinii este uşor cam ridicat. În rest, cum nu priveşti prea des de la volan prin geamul lateral-spate, care plăteşte tribut formei fluide a plafonului, totul e ok.
Tehnologie
Renault Laguna Coupe este disponibil exclusiv în versiunea de echipare Dynamique. Iar aceasta include elemente pentru care în gama altor constructori ai fi plătit cu mult mai mult. Începem cu aerul condiţionat automat pe două zone şi continuăm cu sistemul audio Bose cu 10 difuzoare. Lista continuă cu geamuri electrice, frână de parcare electrică, închidere centralizată şi demaraj cu card. Oglinzile laterale se pot plia automat, au funcţie degivrantă şi includ chiar şi lumini de semnalizare. Senzorii de lumină şi ploaie nu lipsesc nici ei, fiind completaţi în unele cazuri de cei de parcare. Ceea ce va surprinde însă pe mulţi este tapiţeria din piele, oferită în dotarea standard, la fel ca jantele de 17 inch din aliaj.
Design
Laguna Coupe este, fără îndoială, una dintre cele două apariţii cu adevărat reuşite - alături de Megane RS - dintr-o linie de modele Renault modeste din punct de vedere estetic. Dacă RS este o versiune "împodobită" a lui Megane, Laguna Coupe transferă parţial faţa controversată a lui Laguna, în timp ce profilul şi spatele sunt elegante şi curate, demne de o maşină fermecătoare.
De altfel, coupe-ul francez - care are meritul de a respecta cu adevărat ideea de coupe din punctul de vedere al designului - a atras multe priviri în cadrul testului nostru, chiar dacă modelul e pe piaţă de câţiva ani buni, iar modificările aduse de facelift includ doar LED-uri frontale şi posterioare şi schimbări minore de design în zona barei frontale.
Ne-a placut
- Sistemul 4Control
- Atmosferă interioară plăcută
- Design elegant
Nu ne-a placut
- Direcţie artificială
- Suspensie perfectibilă
- Lipsa unei motorizări mai puternice
Date tehnice - Renault Laguna Coupe facelift (2012-2014) 2.0 dCi 180HP GT 4Control | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
N-ai de unde sa stii ce inseamna o sportiva niciodata ca nu-ti poti permite nici sa faci un drive test.
Asta nu e electrostivuitor...
Pentru informatia ta, gt86 e urmasul Celicai, care, in afara de faptul ca era aspirator de femei, era batut la fundulet de Eclipse si de Sentra (am mers cu Celica 1996, 2.0, 4x4, cam cum o avea Sainz si Titi Aur).
Masina pe viu chiar este frumoasa...da si 35k pare cam mult, dar hei, oricum nu am mentalitatea asta, neavant o asemena suma de celtuit pe o masina.
Eu cred ca n-ai nici o masina, cel mult e una in parcare a unui vecin pe care o admiri, mergi cu transportul in comun, cot la cot cu pensionarii!
Masina aceasta este 4x4 , 180cp, 2.000cmc3 (sub baremul de 2.000), diesel, 400NM, 8,5 (0-100), 223km/h, toate la 33.600euro.
C-Coupe:
-2.100cmc3 (peste 2.000, insa nu stiu daca are vreo importanta la pretul de achizitie).
-204cp (+24cp)
-500nm (+100nm)
-240km/h (+17km/h)
-7sec (0-100)
-65.720euro ???
Deci pentru (32.120euro) - ///inca o Laguna///: primesc de la Mercedes -24cai,
-100nm,
-17km/h,
-1,5sec mai repede la 100km/h,
-fara tractiune integrala,
-consum mai mare cu 0,4% - reiese din testul vostru 8(Mercedes)-7,6(Laguna)=0,4%).
Calitatea probabil este mai mai mare decat la Laguna, insa nu cu mult.
Acuma o apreciati ? Pentru pretul pe care il are, eu sustin ca este o masina corecta. Totusi fata de C-coupe este diferenta de 32.000euro.
Ati putea baga 12.000euro in tuning (interior,exterior,motor) si ati avea o masina mai personalizata, cu performante mai bune, si cu 20.000euro in buzunar.
Mi se pare ca are un pret mult prea mare. 60.000 vs 30.000 (cu performante, etc asemanatoare). Merita 30.000 in plus pentru materiale de calitate mai buna ? La fiabilitate nu suntem in masura sa ne pronuntam, insa s-ar putea sa avem surprize.
Momentan A5-ul nu este in test, iar preturile variaza de la configuratie la configuratie, sa vedem ce alege Automarket.
Astept si noul Seria 3 coupe sa vedem.
Ideea este ca uneori cer un pret mult prea mare, raportat la concurenta.
...SI PT TOTI CEILALTI CARE CITITI PE FUGA ARTICOLELE. ACEASTA MASINA ARE TRACTIUNE FATA NU 4X4. DIRECTIA ESTE INTEGRALA.
Cu acesti bani,poti la fel de bine sa iti cumperi noul coupe Toyota GT86,si este mult mai buna si mai sportiva,si barem sti ca e ''Toyota''.Dar fiecare cu parerile lui,eu am dat un exemplu.Cu toata onoarea!
http://www.netcarshow.com/toyota/2013-gt_86/1024x768/wallpaper_2b.htm
http://www.netcarshow.com/toyota/2013-gt_86/1024x768/wallpaper_1e.htm
Arata ''bestial'',Toyota GT86,bine nu zic ca Laguna nu arata bine,dar nu se compara cu Toyota.Toyota e Toyota.Am vazut si eu in realitate modelul Laguna coupe,si arata a masina stilata nu zic nu,dar daca vrei sportivitate si fiabilitate pe termen lung in materie de motoare>GT86 este cea mai eleganta si echilibrata alegere.Cu tot respectul!
masina f naspa. scorul e mult prea mare, mult prea scumpa pentru ce ofera: in banii astia imi iau un leon cupra r(sau un golf gti) full care e din grupul VAG si stiu ca am incredere in ea, nu fratuzisme de 2 lei.
@Masina - un model de "nisa" ... adica exista dar nu prea conteaza ... si nici nu are ceva superspecial care sa atraga clientii altor producatori.