Drivetest Renault Koleos facelift (2012-2014)
2.0 dCi 175HP Privilege 4WD CVAVineri, 30.03.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ca să evite îmbătrânirea modelului lansat în urmă cu patru ani, Renault i-a aplicat lui Koleos un facelift mai serios, care îi conferă un aspect mai plăcut. Modificările au fost concentrate pe partea frontală, dar spatele şi interiorul au fost şi ele modificate uşor. Noua faţă a lui Koleos îi oferă un aspect mai serios, iar fanii modelului pot descoperi că modelul nu şi-a pierdut calităţile principale. În plus, versiunea cu transmisie manuală oferă o autonomie impresionantă.
Renault Koleos facelift (2012-2014)
2.0 dCi 175HP Privilege 4WD CVA
- Pret de pornire 27.550 €
- Pret model testat 30.400 €
- Taxa auto 413 €
Motor / Transmisie
Koleos facelift are o ofertă simplificată la capitolul motorizări. Renault oferă o singură motorizare, un dCi de 2.0 litri şi 175 CP, disponibil atât cu transmisie manuală, cât şi cu transmisie automată. Unitatea atinge puterea maximă la 3.750 rpm şi oferă 360 Nm la 2.000 rpm. În timp ce ultimul Koleos testat de noi era echipat cu un dCi de 150 CP şi o transmisie automată, subiectul acestui test are o manuală cu şase trepte.
Transmisia manuală a lui Koleos este etajată bine, iar timoneria sa este surprinzător de precisă şi cu o cursă relativ scurtă, foarte apropiată de un turism. Reprizele furnizate de această unitate sunt corecte pentru segmentul de care aparţine, Koleos având suficientă forţă în toate treptele de viteză, chiar şi la turaţii ceva mai mici de 2.000 rpm. Propulsorul este destul de silenţios până la 3.000 rpm, când începe să se facă auzit în habitaclu, cu toate că sunetul său este perceptibil şi la ralanti. Vibraţiile caracteristice unui diesel sunt absorbite destul de bine, Koleos accelerând fără trepidaţii şi la turaţii mai joase, cu condiţia ca acceleraţia să nu fie apăsată brusc.
Consum
Renault Koleos 2.0 dCi cu transmisie manuală are un consum mediu declarat la 6.4 litri la sută. Pentru mediul urban, cei de la Renault declară un consum de 7.5 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este cotat la 5.7 litri la sută. Rezervorul are o capacitate de 65 de litri, deci avem o autonomie teoretică de aproximativ 1.000 de kilometri.
În raport cu rivalii din segment, Koleos nu are cel mai bun consum de carburant, dar modelul celor de la Renault ajunge pe podium. Ssangyong Korando are un consum mai mic cu 0.4 litri la sută, iar Volkswagen Tiguan Facelift cu motorizarea 2.0 TDI de 170 CP atinge şi el acelaşi consum mixt. Mazda CX-5 se mândreşte cu un consum mixt de 5.2 litri la sută, recordul segmentului, cu toate că are un diesel de 150 CP, ceva mai puţin puternic decât al rivalilor. Rivali precum Kia Sorento, Hyundai Santa Fe, Opel Antara şi Chevrolet Captiva au un consum mixt mai mare decât cel al lui Koleos.
În cadrul testului nostru, Koleos a înregistrat un consum urban de 8.5 litri la sută, atins într-un stil de condus temperat. Consumul extraurban a atins o valoare de 5.8 litri la sută, valoare care poate fi atinsă doar dacă respectaţi cu stricteţe limitele de viteză şi rulaţi cât mai lin posibil. La 120 km/h în treapta a şasea, Koleos afişează o turaţie de 2.300 rpm şi are un consum de 8.0 litri la sută. Toate valorile de mai sus au fost atinse în modul 4x2 şi cu instalaţia de climatizare pornită. Cuplarea tracţiunii integrale ridică semnificativ consumul de carburant al lui Koleos.
Performanţe
Versiunea testată de noi are nevoie de 9.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 191 km/h. Competitorii mai rapizi decât Koleos sunt Mazda CX-5, Hyundai Santa Fe, Kia Sorento şi Opel Antara. Dintre aceştia, Volkswagen Tiguan este cel mai sprinten, având nevoie de 8.9 secunde până la 100 km/h alături de motorizările TDI de 170 CP.
Competitori precum Korando şi Captiva au un timp 0-100 km/h de zece secunde sau mai mare. În orice caz, demarajul este mai puţin important la un SUV compact, reprizele fiind mult mai importante. Din acest punct de vedere Koleos se înscrie cu brio în media segmentului, fiind destul de agil până la viteza de 140 km/h.
Interior
Interiorul lui Koleos a fost restilizat pentru a doua oară de la debutul pe piaţă. De data aceasta, modificările au constat în schimbarea scaunelor din faţă şi schimbarea ornamentelor de la consola centrală. Acum, consola centrală are aceeaşi textură de la bord până la suporturile de pahar. De asemenea, fantele sistemului de climatizare au acum un ornament cu un finisaj care imită aluminiul, elemente care au un aspect mai plăcut decât cel al plasticului negru folosit de versiunea precedentă.
Scaunele din faţă par să fie mai late, iar susţinerea laterală a fost îmbunătăţită. Portbagajul şi habitaclul şi-au păstrat dimensiunile, iar uşa hayon-ului se deschide la fel. Per ansamblu, interiorul pare să fie închegat mai bine de data aceasta, iar modelul îţi lasă o senzaţie mai plăcută faţă de versiunea anterioară.
Preţ de achiziţie
Competiţia din acest segment este acerbă. Koleos nu mai este cel mai ieftin SUV compact. În segment există rivali precum SsangYong Korando şi Mazda CX-5, care oferă o alternativă mai accesibilă la Koleos, cu toate că versiunile de bază ale celor două modele menţionate au doar tracţiune faţă. Avantajul lui Koleos vine prin posibilitatea de decuplare a tracţiunii integrale, sistem găsit şi în gama partenerilor de la Nissan, care îi oferă şoferului posibilitatea de a-şi reduce semnificativ consumul atunci când nu are nevoie de aderenţa suplimentară oferită de sistemul de tracţiune integrală. Per ansamblu, poţi să economiseşti mulţi litri de carburant de-a lungul timpului dacă foloseşti tracţiunea integrală doar atunci când ai nevoie de ea cu adevărat.
Exemplarul testat de noi costă 30.400 de euro cu TVA inclus, în timp ce modelul de intrare în gama Koleos pleacă de la 27.550 de euro cu TVA inclus. Vestea bună pentru cei care cumpără versiunea mai ieftină este că modelul entry-level are aceeaşi motorizare, iar diferenţa dintre cele două echipări apare doar la capitolul dotări.
Din păcate pentru cei de la Renault, pentru puţin peste 30.000 de euro ai foarte multe alternative. SsangYong Korando este mai ieftin decât Koleos, în timp ce Volkswagen Tiguan şi Mazda CX-5 au preţuri apropiate în niveluri de echipare comparabile. Competitorii de la Kia şi Hyundai au preţuri ceva mai mari pentru versiunile comparabile, dar ambii oferă şi modele ceva mai mici decât Koleos, care au capacităţi apropiate de cele oferite de SUV-ul de la Renault.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat încă facelift-ul lui Koleos. În schimb, modelul Renault a fost testat de organismul independent în 2008, când i-a acordat cinci stele de siguranţă. La testul respectiv, habitaclul a rămas stabil, singurele probleme fiind întâmpinate la marginile inferioare ale bordului, care ar fi putut să atingă picioarele pasagerilor din faţă.
Koleos are ESP în standard, alături de un set de airbag-uri frontale, laterale şi cortină pentru locurile din faţă. Nu lipseşte nici sistemul ABS cu AFU şi sistemul de asistenţă la urcarea şi la coborârea pantelor.
Ţinută de drum
Koleos nu a fost niciodată axat pe dinamism, iar acest lucru era cunoscut încă de la debutul pe piaţă al acestui model. Mulţi clienţi caută un model cât mai confortabil când abordează acest segment, ceea ce îl face pe Koleos un potenţial candidat pentru o achiziţie.
SUV-ul de la Renault absoarbe fără plângeri gropile şi denivelările - cât timp acestea sunt de dimensiuni pâmântene, dar amortizarea unor denivelări este perceptibilă fonic la interior. În zonele de macadam sau de piatră cubică, Koleos îşi pierde din silenţiozitatea interioară.
Capacităţile off-road ale modelului rămân neschimbate, Koleos fiind destul de capabil pe teren accidentat graţie sistemului său de tracţiune integrală şi a gărzii la sol ridicate, limitele sale fiind impuse mai mult de unghiurile de atac şi de degajare. La fel ca în cazul oricărui SUV compact, incursiunile serioase pe teren accidentat necesită atenţie sporită din partea şoferului pentru a nu avaria elementele de caroserie. Cât timp îi cunoşti limitele lui Koleos, nu ai de ce să transpiri când ieşi de pe drumurile asfaltate. Cei de la Renault nu l-au făcut pe Koleos mai sportiv în niciun fel, în ciuda modului de condus inspirat de transmisie şi motor, Koleos rămânând un model cu un ruliu pronunţat la abordarea sportivă a virajelor, senzaţie amplificată de poziţia înaltă la volan, specifică SUV-urilor.
Vizibilitate
Koleos a rămas la fel de bun la acest capitol, fiind echipat cu un set de oglinzi de dimensiuni generoase şi cu suprafeţe vitrate mari. Parbrizul este la fel de mare ca înainte, iar montanţii A şi B sunt amplasaţi în mod optim, ceea ce înseamnă modelul franţuzesc nu pune îi pune şoferului probleme de vizibilitate. Nici măcar rularea în marşarier nu este problematică, deoarece luneta are dimensiuni destul de mari, iar Koleos are şi cameră video pentru marşarier.
Tehnologie
Koleos se bucură de un nivel bogat de echipamente încă de la nivelul de echipare de bază. Din standard avem elemente precum comenzi pe volan, radio CD cu MP3, asistenţă la urcarea şi coborârea rampelor, tempomat şi alte elemente de acest gen. La capitolul tehnologie, pe lângă trapa electrică din sticlă, farurile bi-xenon, sistemul de monitorizare a presiunii în pneuri şi sistemul de navigaţie sunt singurele elemente pe care le poţi comanda în plus. Clienţii au la dispoziţie mai multe sisteme audio, printre care şi unul realizat de Bose.
Design
Al doilea facelift al lui Koleos, sau primul facelift serios al lui Koleos, a avut un rezultat reuşit. Modelul pare să fie mai vesel şi, totodată, mai serios. Într-un fel, am fi vrut ca nivelul de modificări aplicat părţii frontale să fie aplicat atât la interior, cât şi la partea posterioară, lucru care ar fi schimbat şi mai mult impresia generală lăsată de Koleos. Chiar şi aşa, SUV-ul de la Renault vine pe piaţă cu un aspect agreabil.
Ne-a placut
- Autonomie mare
- Timonerie şi etajare cutie viteze
- Suspensie confortabilă
- Nivel de dotări bun încă din standard
Nu ne-a placut
- Amortizarea zgomotoasă a denivelărilor
- Dinamică pe viraje
- Preţ relativ ridicat pentru versiunea de top în raport cu rivalii
- Lipsa opţiunii de şapte locuri
Date tehnice - Renault Koleos facelift (2012-2014) 2.0 dCi 175HP Privilege 4WD CVA | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Sunt cazuri in tara de Koleos cu acest motor la care s-a rupt arborele cotit, oricat de SF ar suna, este un motor tras de par. Renault au facut un update de soft cu care au redus puterea motorului pentru a preveni asta, dar nu recunoaste oficial nimeni. Intrebati daca aveti cunoscuti pe la Renault... Oricum e ok motorul, atat timp cat merge.
Pacat ! In viitor, ma orientez spre alte surse de informare. Sebastian Toma e prea subiectiv si face treaba de mantuiala.
In Europa 2009, Renault Koleos s-a vandut in 20.800 unitati, in 2010 datorita pietei auto in cadere, s-au vandut 13,526 unitati, dar tot e mai mult decat Hyundai Santa Fe sau Peugeot 4007. Totusi 70% din vanzarile totale facute de Koleos sunt IN AFARA EUROPEI.
@Koleos: ai dreptate, masina asta nu are concurent. Nu exista o alta masina mai slaba din clasa din care face parte. Iar o alternativa muuult mai buna ar fi Honda C-RV sau Toyota Rav4, foarte bine echipate standard si infinit mai fiabile. Dar deja asta se intelege de la sine.
Legat de confortul acustic se pot verifica urmatoarele:
-Materiale izolatoare pentru partea fata, pe podea si pe prag lateral
-Amortizor de zgomot spate sub protectia de aripa
-Izolarea fonica a scutului motor cu garnituri de cauciuc
-Suspensi motor mai rigide si sistem de amortizarea vibratiilor
-Optimizarea structurilor de izolare a deschiderilor si a chederelor de usi
Koleos e masina bine inchegata :)
Limbajul de lemn este des intalnit, sau hai sa spun defect profesional
@Automarket
Ar trebui sa introduceti in teste si o sectiune cu costuri de intretinere, impozit / asigurari. Trebuie luata ceata din mintea unora...
Acum ma intreb si eu, inteleg sa fie contraindicat sa mergi cu viteza maxima cand este in rodaj( depinde de masina) dar sa nu depasesti 130 la ora? Eu n-am mai auzit la alta marca asta, poate o fi, nu ca nu se intampla cu masini nou-noute tot felul de defectiuni la orice marca, dar contraindicatia cu pricina este oficiala, data de constructor
.
Asadar daca mai exista astazi aceste limitari la alta marca, chiar vreau sa-mi spuneti, poate o fi o chestie raspandita si nu stiu eu
Acum este foarte posibil sa fie cat se poate de normal ce a patit prietenul tau... depinde acum si de motor. Daca e motor mai mic, viteza maxima e undeva pe la 170 km/h (adica turatia a fost mult peste cea recomandata de producator) evident ca soliciti mai mult motorul, aproape de maxim. Iar asta in rodaj e posibil sa insemne crima pentru el, pentru ca e "strans" si e supus la niste forte mult mai puternice decat in mod normal. Deci e foarte posibil sa fi fost normal sa se aprinda bordul ca pomul de craciun.
@Carlos - daca tot cunosti asa bine masina ..sau pliantele... ca asa vad ca-ti faci cultura auto... si cum nu ai acces decat la cele de la un dealer dacia-renault vad ca numa despre astea vorbesti . . . . ia spune-ne si noua daac noua generatie pune frana la fel de dezastruos ca precedenta.
Foarte bun consumul, 8.5% in conditiile in care a cam venit primavara ,iar voi aveati inca pneuri de iarna, este excelent pentru aceasta masina (care nu-i tocmai mica). La regim de autostrada insa se vede ca nu ajuta nici pneurile nici aerodinamica masinii .. personal as atribui macar un 1% din cei 8% prezentei pneurilor de iarna .. si inca 1% aerodinamicii tipice unei caramizi pe care o au masinile din aceasta clasa.
in aceste test .. facut chiar in franta, chiar de francezi... koleos este chiar mai slab decat Duster (atat de greu de imaginat ... dar totusi o realitate).
As dori sa vad 10 comentarii care sa contrazica acest articol ... ca atatea "manute rosii" au aparut pana in acest moment, pe comentariul de mai sus, si nici o explicatie "logica".
O să vă să alegeţi între două variante: fie să continuaţi discuţia constructiv, fără jigniri şi fără cuvinte grele, fie continuaţi discuţia aşa cum aţi construit-o, dar în altă parte.
Vă mulţumesc pentru înţelegere.
Una peste alta, Koleos e o alegere pe care as face-o oricand pe segmentul SUV-urilor compacte.