Drivetest Renault Grand Scenic (2012)
1.6 dCi 130HP Privilege 7STR ENERGY S/SLuni, 06.08.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Odată cu colecţia 2012, Renault oferă şi pe piaţa din România versiunea 1.6 dCi a lui Grand Scenic, botezată Energy. Monovolumul compact al francezilor vine şi cu un mic facelift, care îl face mai atrăgător în ochii familiştilor, în timp ce calităţile sale rămân neschimbate.
Renault Grand Scenic (2012)
1.6 dCi 130HP Privilege 7STR ENERGY S/S
- Pret de pornire 18.600 €
- Pret model testat 27.540 €
- Taxa auto 164 €
Motor / Transmisie
Motorul 1.6 dCi de 130 CP înlocuieşte vechea unitate 1.9 dCi. Acesta este cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte şi beneficiază de un sistem Start-Stop. La fel ca în cazul fratelui Megane, sistemul Start-Stop funcţionează foarte bine, fiind prompt la pornirea şi oprirea motorului, iar repornirea este realizată fără vibraţii neplăcute.
Unitatea 1.6 dCi ne-a făcut o impresie plăcută încă de la prima întâlnire, iar senzaţia s-a păstrat şi la bordul lui Grand Scenic. Cuplul de 320 Nm, atins încă de la 1.750 rpm, îl face pe dCi Energy să se simtă mai puternic decât este cu adevărat. Reprizele oferite sunt adecvate pentru un monovolum compact, iar unitatea se dovedeşte a fi silenţioasă şi când trecem de jumătatea plajei de turaţii disponibile.
Ca dovadă a reuşitei strategiei de downsizing a francezilor, motoarele rivalilor sunt de 2.0 litri, în timp ce Grand Scenic are doar 1.6 litri, cu toate că oferă un nivel de putere apropiat şi un nivel al cuplului motor comparabil sau mai bun. Din păcate pentru Grand Scenic, unitatea de 1.6 litri nu este oferită în mai multe declinări, gama neavând nicio motorizare mai puternică de 130 CP, în timp ce rivalii oferă 150 CP sau mai mult în ofertă, tot cu un 2.0 diesel.
Consum
Renault Grand Scenic 1.6 dCi are un consum mediu de 4.4 litri la sută. Consumul urban declarat este de 5.1 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este de 4.0 litri la sută. Cel mai apropiat rival este Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI 130 CP S/S, care are un consum mediu de 4.5 litri la sută. Chiar şi cu sistemul Start/Stop, modelul german nu reuşeşte să ţină pasul cu 1.6 dCi Energy la consumul în regim urban, cei 400 cmc în plus necesitând porţia lor de motorină. Ceilalţi rivali ai lui Grand Scenic au un consum mediu apropiat de 5.0 litri la sută, ceea ce îl califică pe monovolumul franţuzesc pentru prima poziţie a podiumului.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 7.1 litri la sută, valoare atinsă într-un stil de condus temperat şi cu sistemul de climatizare activat şi Start/Stop în funcţiune. Dacă ne grăbim, consumul urban creşte la aproape 8.0 litri la sută.
Pe autostradă, Grand Scenic rulează în treapta a şasea la 120 km/h cu o turaţie de 2.200 rpm şi afişează un consum de 5.9 litri la sută. În cazul unui traseu derulat pe drumurile naţionale, modelul obţine un consum de 5.5 litri la sută dacă este condus cu răbdare.
Performanţe
Grand Scenic 1.6 dCi are nevoie de 11.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Modelul franţuzesc poate să atingă o viteză maximă de 195 km/h. Cele două valori îi sunt suficiente oricărui monovolum pentru a transporta familia în timp util de la punctul A la punctul B, nefiind cazul unor "liniuţe" între familişti.
Cu excepţia lui Zafira Tourer în versiunea de 130 CP, toţi rivalii lui Grand Scenic 1.6 dCi sunt mai rapizi decât modelul franţuzesc. Dar trebuie să vă reamintim că performanţele nu sunt la fel de importante pentru un monovolum compact cum sunt pentru un model din segmentul compact, mai ales că o diferenţă de o secundă nu contează atât de mult în această situaţie.
Interior
Puţine modele îţi mai dau senzaţia de sufragerie pe roţi atunci când le conduci, iar Grand Scenic este printre ele. Antifonarea reuşită îţi aminteşte târziu că eşti într-o maşină în mişcare, în timp ce scaunele confortabile merg pe ideea de fotoliu, doar şoferul fiind cel care are ceva în plus în faţă, respectiv un volan, un set de pedale şi un schimbător de viteze. Comenzile sunt amplasate ergonomic, iar spaţiul interior este adecvat pentru o familie mare, cât timp nu vorbim de o dinastie de baschetbalişti. După cum spuneam şi în cazul versiunii faza 1 a lui Grand Scenic, culisarea banchetei din spate la poziţia maximă în faţă îl obligă pe şofer să mute consola centrală la poziţia din faţă, ceea ce împiedică accesul la cele două suporturi de pahar de pe podea, iar măsuţele din plastic amplasate pe spătarele scaunelor din faţă devin şi ele inutile în această situaţie.
Portbagajul lui Grand Scenic are un volum de 645 de litri, una dintre cele mai bune valori din segment şi net superior celor 439 de litri ai lui Ford Grand C-Max. Peugeot 5008 se mândreşte cu un portbagaj de 679 de litri. Chevrolet Orlando are un portbagaj de 458 de litri, iar C4 Grand Picasso are 208 litri în configuraţia cu şapte locuri, care răpeşte o bună parte din portbagaj. Celelalte valori sunt valabile pentru versiunile cu cinci locuri, cu al treilea rând de scaune (dacă există) pliat.
Cele şapte locuri oferite pe versiunea testată sunt suficiente pentru drumuri scurte şi medii - în cazul adulţilor, fiind utilă amplasarea scaunelor în "stil cinema" - locurile din spate sunt la o înălţime mai mare decât cele din faţă, ceea ce le permite pasagerilor de pe rândurile 2 şi 3 să vadă drumul. În comparaţie cu rivalii din segment, diferenţa de spaţiu oferit pasagerilor de pe ultimul rând de scaune este minoră, ceea ce înseamnă că o comparaţie convingătoare necesită o vizită la showroom care să includă şi "probarea" acestor locuri.
Preţ de achiziţie
Renault Grand Scenic facelift pleacă de la 18.600 de euro pe piaţa din România, cu toate taxele incluse. Motorizarea 1.6 dCi Energy, recomandarea noastră în această gamă, este disponibilă doar în compania nivelului de echipare de top, care pleacă de la 23.900 de euro cu TVA inclus.
Versiunea testată de noi are un preţ de listă de 27.540 de euro cu TVA inclus, fiind echipată cu toate echipamentele opţionale din ofertă. Dacă ne uităm doar la preţul de listă al versiunii de top din gama Grand Scenic, modelul franţuzesc este mai ieftin decât rivalii săi direcţi. În unele cazuri, preţul de vânzare al exemplarului testat este mai avantajos decât al unor rivali într-o versiune de echipare comparabilă.
Siguranţă
Renault Grand Scenic a fost testat în 2009 de EuroNCAP şi a obţinut cinci stele. Protecţia pasagerilor adulţi a fost cotată la 91%, iar protecţia copiiilor a fost cotată la 76%. Performanţele sistemelor de asistenţă au fost cotate la 99%.
În standard, Grand Scenic are ABS, airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, alături de airbag-uri pentru cap, sistem de control al stabilităţii cu CSV (sistem de control al subvirării), EBD, limitator de viteză şi tempomat şi două puncte de fixare ISOFIX pe bancheta din spate. Centurile de siguranţă din faţă sunt dublu-pretensionate, iar airbag-urile frontale se extind în două trepte.
Ţinută de drum
Scopul principal al unui monovolum este să-şi transporte pasagerii de la punctul A la punctul B cât mai confortabil posibil. Iar Grand Scenic face acest lucru foarte bine. Ambiţiile sportive trebuie puse deoparte când vă urcaţi la volan, deoarece modelul francez prezintă un nivel ridicat de ruliu atunci când abordaţi virajele cu prea mult curaj, dar aceste lucruri le veţi putea experimenta doar când sunteţi singuri în maşină, căci o călătorie cu familia în regim sportiv la bordul unui monovolum denotă doar inconştienţă şi nu o să aibă un parcurs fericit.
Direcţia lui Grand Scenic nu necesită prea mult efort pentru a fi manevrată, ceea ce o face foarte potrivită pentru trasee lungi, cu toate că feeling-ul nu este întotdeauna la cote înalte. Suspensia filtrează pe cât posibil denivelările, dar gropile mioritice mai punctează şi ele câteva zdruncinături la bord din când în când.
Vizibilitate
Suprafeţele vitrate mari ale lui Scenic nu îi pun probleme şoferului în materie de vizibilitate. Oglinzile laterale au dimensiuni generoase, în timp ce geamurile laterale au şi ele o suprafaţă impresionantă. Montanţii A ar putea să încurce şoferul în unele situaţii, dar problema aceasta a rezolvat-o doar Citroen cu parbrizul lui C4 Picasso, cu toate că vorbim de fineţuri care pot fi rezolvate cu un plus de grijă la reglarea scaunului şoferului.
Tehnologie
Scaun şofer cu reglare electrică, sistem de navigaţie, conexiune Bluetooth, Radio-CD cu MP3 Bose, trapă electrică, bord digital cu mai multe opţiuni de afişaj sunt principalele elemente care îţi sar în ochi la bordul lui Grand Scenic.
Modelul franţuzesc nu face decât să respecte media segmentului la acest nivel de echipare şi preţ, Grand Scenic neavând nimic extravagant în ofertă, dar nicio lipsă notabilă.
Design
E greu să faci un monovolum frumos. Prin esenţă, un monovolum are o formă aproape dreptunghiulară, rotunjit pe la muchii pe măsură ce devine din ce în ce mai nou. Facelift-ul i-a adus lui Grand Scenic blocuri optice noi, o nouă bară de protecţie faţă, un posterior diferit şi alte mici artificii de design. Arată mai bine decât modelul pe care îl înlocuieşte, dar nu-i vreun exemplu de frumuseţe.
Date tehnice - Renault Grand Scenic (2012) 1.6 dCi 130HP Privilege 7STR ENERGY S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Comentarii (4)
Adauga un comentariu