de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 21.10.2010
-
-
Trimite pe:
Înlocuitorul lui Megane Sedan este oferit şi cu o cutie de viteze automată. Vorbim de Fluence, iar cutia de viteze este un CVT cu şase trepte. Deşi există şi o cutie manuală pilotată automat în gamă, aceasta nu este o "automată" în adevăratul sens al cuvântului. Dintr-un motiv necunoscut nouă, cei de la Renault oferă această cutie doar în compania unei motorizări pe benzină aspirate de 2.0 litri. Alegerea nu este foarte inspirată, dar măcar avem în maşină cel mai mare portbagaj din segment şi cel mai spaţios interior.
-
Pret de pornire
14.600 €
-
Pret model testat
18.600 €
-
Taxa auto
417 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
În mod surprinzător, Renault nu este singurul constructor de volum care vine cu o compactă sedan echipată cu un motor pe benzină aspirat şi cu o cutie de viteze automată. Aceştia sunt rivalizaţi de Chevrolet, Honda şi Mazda, dar au existat modele de acest gen de la constructori precum Toyota sau Mitsubishi.
Fluence 2.0 CVT este echipat cu un motor otto aspirat de 1.997 cmc care furnizează 140 CP la 6.000 rpm. Cuplul motor maxim este cel mai mare din întreg segmentul în comparaţia motorizărilor apropiate - 195 Nm - şi vine la 3.750 rpm. Cutia de viteze CVT care intră în echiparea modelului Fluence oferă şase trepte şi poate fi pilotată manual. Din păcate pentru fanii dinamismului, aceasta nu oferă nicio surpriză în materie de performanţe sau reprize, iar lipsa unui mod dinamic obligă şoferul să apese pedala la maximum sau să opereze singur cutia de viteze. Rularea într-un stil economic de condus este şi ea dificilă, deoarece pedala de acceleraţie nu opune o rezistenţă impresionantă şi te trezeşti adesea că mergi prea repede fără să vrei. În schimb, punctul forte al acestei transmisii este fineţea cu care schimbă vitezele atunci când nu te grăbeşti. Desigur, modul de funcţionare al transmisiilor CVT nu permite schimbarea brutală a treptelor de viteză, deoarece vorbim de rapoarte cu variaţie continuă. Acest lucru înseamnă că şoferul poate să accelereze fără ca pedala de acceleraţie să fie apăsată mai tare şi fără ca turaţia motorului să crească. Reprizele nu sunt cu totul dezamăgitoare, fiind vorba de un motor pe benzină de doi litri pe o caroserie de 1.288 kilograme. Am remarcat şi silenţiozitatea la relanti a acestui motor, care se face aproape insesizabil chiar şi în liniştea nopţii. Această liniştea dispare însă rapid după ce treci de 3.000 rpm, iar la 5.000 rotaţii pe minut deja întălnim un nivel mai ridicat de decibeli.
Segmentul sedanurilor compacte mai include încă doi competitori pentru Fluence, care nu au fost implicaţi direct în notarea acestui model deoarece sunt diferiţi ca filozofie faţă de modelul franţuzesc fabricat în Turcia. Cei doi sunt Volkswagen Jetta 1.4 TSI DSG şi Skoda Octavia 1.4 TSI DSG. Ambele modele beneficiază de o transmisie DSG cu şapte rapoarte şi dublu ambreiaj şi sunt echipate cu un motor TSI de 1.4 litri şi 122 CP. Puterea maximă vine la 5.000 rpm, în timp ce cuplul motor maxim (200 Nm) vine la 1.500 rpm şi este disponibil până la 4.000 rpm.
Deşi puterea şi cuplul motor maxim ale motoarelor respective sunt comparabile cu ”abilităţile” motorului 2.0i care echipează Renault Fluence, filozofia acestora este complet diferită, fiind vorba de motorizări mai ecologice şi mai eficiente, care lucrează alături de o transmisie mai avansată şi mai rapidă, dar nu neapărat mai puţin economică.
Consum
Suntem uşor surprinşi de faptul că Renault, un constructor care a început deja să-şi aplice campania de downsizing, a prezentat un model echipat cu un motor pe benzină de o cilindree relativ mare pentru clasa compactă. Ne aşteptam la o unitate TCe sau la un diesel care să ajute la sporirea reprizelor şi a confortului în combinaţie cu o cutie de viteze automată. Cei de la Renault anunţă un consum de 10.5 litri la sută în mediul urban, respectiv 6.2 litri la sută în mediul extraurban pentru Fluence 2.0 CVT. Fluence nu este cel mai economic model din clasă nici măcar pe hârtie, iar rezultatele din viaţa reală nu sunt nici ele impresionante. Cu eforturi însemnate, am reuşit să obţinem un consum urban de 11.7 litri la sută, fără să oprim instalaţia de aer condiţionat. În cazul unei exploatări sportive, consumul de carburant trece de 15 litri la sută în mediul urban. Rularea pe autostradă marchează un consum de 9.1 litri la sută cu o viteză constantă de 130 km/h. Acul turometrului stă fix la 2.900 rpm, în timp ce o viteză de 120 km/h dictează 100 rpm mai puţin, iar 140 km/h aduce turometrul la 3.000 rpm. Rularea în mediul extraurban cu o viteză ceva mai redusă şi într-un ritm relaxat aduce un consum situat între 7.6 şi 8.2 litri la sută. Honda Civic 1.8 AT este cel mai economic model din segment, cu un consum mediu de 6.9 litri la sută, în ciuda faptului că vine cu o cutie de viteze automată cu doar cinci trepte.
Cu toate acestea, trebuie să aveţi un picior foarte "uşor" pentru a obţine un consum redus cu Fluence CVT, iar creşterea preţului benzinei face alimentarea cu GPL o variantă de luat în seamă în cazul acestei versiuni de motorizare.
Ca dovadă a faptului că tehnologia DSG şi filozofia de downsizing au o logică, atât VW Jetta 1.4 TSI DSG, cât şi Skoda Octavia echipată cu acelaşi cuplu motor/transmisie au un consum mediu de 6.3 litri la sută şi emit 148, respectiv 147 de grame de CO2 pe kilometru. Modelul Renault, echipat cu un motor aspirat de 2.0 litri şi o cutie de viteze CVT cu şase rapoarte are un consum mediu mai ridicat cu 1.4 litri la sută şi emite 178 grame CO2 per kilometru. După cum vă spuneam mai sus, vorbim de filozofii diferite şi tehnologii diferite, oferta Grupului Volkswagen fiind ceva mai modernă din acest punct de vedere.
Interior
Interiorul lui Fluence nu surprinde cu niciun element, acesta fiind o adaptare a bordului lui Megane 3. Spre deosebire de versiunile coupe şi hatchback ale lui Megane, testate anterior de Automarket, habitaclul exemplarului Fluence nu prezintă eternul bej al celor de la Renault, ci este de culoare neagră. Bordul este accentuat cu un set de ornamente care imită aluminiul, iar tendinţa este continuată pe consola centrală şi pe feţele de uşi. Scaunele faţă sunt reglabile electric, ceea ce îi conferă lui Fluence un plus de eleganţă. De remarcat spaţiul oferit pasagerilor din spate şi portbagajul extrem de mare(Fluence ocupă locul 2 la volum portbagaj în segment, Octavia fiind campion cu 560 litri). Tocmai fiindcă portbagajul este atât de mare, vă recomandăm să alegeţi o conversie GPL după achiziţie pentru a reduce costurile aferente carburantului. Dat fiind faptul că Fluence oferă un nivel ridicat de spaţiu la interior, modelul ar fi pretabil fără probleme pentru o flotă de taxi sau pentru flota unei companii care doreşte ceva cu o imagine business. Scaunele faţă sunt relativ confortabile, deşi nu oferă un suport lateral foarte bun, iar spaţiul de depozitare din consola centrală(cel de lângă maneta schimbătorului de viteze) este perfect pentru o sticlă PET de 0.5 litri. Lângă acel spaţiu de depozitare se află butonul de comandă al limitatorului de viteză(foarte util în mediul urban şi nu numai) şi al sistemului cruise control. Tapiţeria din piele neagră este plăcută la atingere şi este cusută cu fir alb, amănunt care îi conferă un aspect deosebit. Volanul nu este îmbrăcat cu acelaşi tip de piele şi nu este la fel de moale la atingere precum scaunele. Bordul integrează şi o unitate GPS, dar modalitatea de comandă a acesteia este cel puţin ciudată. Şoferul nu are nicio soluţie de comandă de pe volan sau coloana de direcţie, singura soluţie fiind utilizarea telecomenzii montate ingenios într-un element de plastic care încape într-un suport pahar. La prima vedere, am fost îngrijoraţi că LCD-ul din bord ar putea fi tentant pentru hoţi, dar faptul că nu poate fi scos din bord fără tăierea acestuia ne-a ajutat să părăsim Fluence-ul în parcare liniştiţi.
Renault a revenit la maneta convenţională pentru acţionarea frânei de parcare, lucru care a suparat mulţi posesori de Megane 2 Sedan care au făcut trecerea la Fluence. Schimbarea a dus la tăierea unui potenţial spaţiu de depozitare, dar maneta cea nouă este mai uşor de utilizat decât elementul precedent.
Ca de obicei, partea superioară a bordului prezintă plastice moi, în timp ce consola centrală şi feţele de uşi prezintă mase plastice de calitate inferioară, cu un aspect care denotă un preţ redus. Portbagajul are un volum de 530 de litri şi o gură de acces extrem de mare, perfectă pentru bagaje voluminoase şi multe pungi de cumpărături.
Preţ de achiziţie
Preţul de bază al lui Renault Fluence 2.0 CVT Dynamique este de 18.600 de euro cu TVA inclus. Acesta este mai ieftin decât Honda Civic 1.8 ES, Mazda3 2.0i TX, dar nu mai ieftin decât Chevrolet Cruze. Sedanul de clasă compactă de la Chevrolet pleacă de la 16.755 de euro cu TVA inclus şi vine cu un motor aspirat de 1.8 litri şi 141 CP. Cuplul motor are o valoare inferioară celui oferit de motorul lui Fluence, acesta fiind de 176 Nm la 3.800 rpm.
Celelalte sedan-uri compacte produse de constructori de volum nu au fost luate în seamă la această comparaţie(vezi VW Jetta, Skoda Octavia şi altele) deoarece sunt echipate fie cu motoare supraalimentate de cilindree mică, fie cu transmisii cu dublu ambreiaj. Preţul acestor modele trece de pragul de 20.000 de euro, făcând din Fluence şi Cruze singurele modele compacte în versiune sedan care oferă o transmisie automată cu mai mult de cinci trepte şi cu un motor relativ mare din acest segment de preţ. Există unii constructori care încă oferă transmisii automate cu patru trepte sau motoare pe benzină aspirate de 1.6 litri în acest segment, aceştia adresându-se consumatorilor nepricepuţi, care se feresc de motoare supraalimentate sau de cilindree mare şi se mint singuri că le este suficientă o asemenea soluţie de propulsie în secolul 21.
Siguranţă
Potrivi oficialilor mărcii franţuzeşti, Fluence va moşteni nivelul de excelenţă în siguranţă atins de Megane. Până la un test absolut care să confirme acest lucru, ne bazăm pe istoria mărcii şi a modelului de bază, dar şi pe dotările versiunii entry-level ale lui Fluence: şase airbag-uri, ABS şi AFU. Din păcate, ESP-ul este opţional, dar sunt şanse să fie standard din 2011.
Ţinută de drum
Cei de la Renault spun că suspensiile lui Fluence sunt optimizate special pentru drumurile din Europa de Est. La prima vedere sună interesant. Şi totuşi, ce înseamnă asta? Francezii au luat suspensiile lui Megane şi au montat arcuri şi amortizoare mai moi, pentru a furniza un nivel superior de confort la drum lung. Într-adevăr, modelul este confortabil la rularea pe autostradă şi în oraş, dar dinamismul lasă de dorit în multe situaţii. Fluence suferă de un ruliu pronunţat al caroseriei, care îţi dă sentimentul de nesiguranţă atunci când este condus sportiv. Probabil că scaunele faţă cu un suport lateral insuficient au şi ele o legătură cu acest aspect. Direcţia electronică a acestui model pare să fie concepută mai degrabă pentru unele ţări asiatice, unde feeling-ul direcţiei tinde să fie apropiat de cel al volanelor folosite pentru jocurile pe calculator. Manevrând volanul, ai uneori senzaţia că îl roteşti în unt, practic nu simţi că ai vreun impact asupra direcţiei în care sunt bracate roţile.
Subvirarea este un fenomen cu care şoferii de Fluence se vor întâlni rapid dacă vor conduce mai repede, iar de vină pentru acest lucru este suspensia faţă şi distribuţia maselor orientată spre puntea faţă.
Toate aceste lucruri ar fi agreabile dacă avem un client care nu se grăbeşte nicăieri şi vrea să nu îşi obosească mâinile după câteva ore de condus, doar că s-ar putea să aibă dureri de cap de la sunetele generate de suspensie. Fie antifonarea în zonele delicate ale caroseriei (cele de lângă roţi) lasă de dorit, fie suspensia este pur şi simplu gălăgioasă.
Vizibilitate
Dacă oglinzile laterale şi oglinda centrală au dimensiuni generoase, acelaşi lucru poate fi spus şi despre posteriorul lui Fluence. Modelul testat nu beneficia de senzori de parcare nici măcar în spate, lucru care făcea parcarea şi manevrele în spaţii înguste ceva mai dificile din cauza spatelui alungit şi înălţat. Montanţii B şi C nu sunt deranjanţi la condus, dar montantul A te încurcă uşor pe străduţele înguste ale oraşului sau atunci când abordezi un viraj strâns.
Tehnologie
Nivelul de dotări eletronice oferit de Renault pentru Fluence este impresionant din unele puncte de vedere, în timp ce alte aspecte sunt dezamăgitoare. Spre exemplu, avem scaune faţă încălzite, dar acestea au un singur nivel de temperatură (se încălzesc rapid, deci trebuie oprite din când în când) şi elemente de modele premium, precum oglinzi rabatabile automat sau pornire şi acces fără cheie. Un aspect la prima vedere interesant, dar pe alocuri fără logică ar fi sistemul de navigaţie controlat prin telecomandă, lucru care va obliga posesorii de Fluence să fie foarte atenţi cu obiectul respectiv, pierderea sa fiind destul de costisitoare (o cartelă de pornire pentru un model Renault costă aproximativ 500 ron).
Design
Design-ul lui Fluence este cel puţin discutabil. Vorbim de o versiune adaptată a lui Samsung SM3, iar acest lucru se vede în fiecare moment atunci când privim exteriorul. Chiar şi eleronul cu stop integrat aminteşte de Samsung SM3, tehnicienii Renault uitând în portbagaj instrucţiunile de montare care ne reaminteau faptul că acel eleron poate fi montat pe ambele modele. În timp ce spatele lui Fluence este chiar interesant cu stopurile sale prelungite spre aripi, dar umflat evident pentru a face loc bagajelor, partea frontală nu are nicio legătură cu gama Renault în afară de binecunoscuta siglă. Profilul modelului este la fel de cuminte precum exteriorul, Fluence rămânând ceva mai în urmă la capitolul design.
Pe de altă parte, este de apreciat faptul că s-a încercat ceva diferit decât simpla transformare a unei compacte hatchback în sedan.
Ne-a placut
- Schimbarea lină a treptelor de viteză
- Cuplu motor de top
- Volum portbagaj
- Spaţiu banchetă spate
- Preţ relativ redus
Nu ne-a placut
- Suspensie prea moale şi gălăgioasă
- Lipsă mod sport cutie
- Consum carburant
- Direcţie prea moale
- Design prea cuminte
Pai da!
Cine, care se respecta, mai tine un motor de 2.0 aspirat in clasa asta. in anul 2010 ?
Dintrun 1.4 turbo se scot mai mult de 195 Nm lejerissimo :)
190 Nm la 2250 rpm - zzzlab
Tip of the day : de ce nu va documentati mai bine inainte sa scrieti ceva ?
Adica au tehnologie mult mai avansata decat cei de la Renault , care da performante superioare si consum mult inferior.
Aplauze !!!!
Prieteni dragi de la Automarket , incercati sa fiti mai obiectivi cand scrieti un articol , e pacat sa dezinformati cititorii .
Numai bine.
Înainte să ne acuzi de dezinformare, poate ar trebui să ne dai link-ul unde ai găsit preţul respectiv.
Din ce văd eu, vorbeşti de Skoda Octavia, care are preţuri diferite la noi.
Cât despre portbagaj, doar cele patru modele menţionate la primele trei capitole au fost incluse în comparaţie. Excluderea celorlaltor modele a fost explicată la capitolul "preţ de achiziţie".
http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/octavia-694/
0232-211.855 de exemplu
Excluderea a fost explicata la pret achizite ? Pai atunci de ce spuneti "din clasa" , care clasa , cele 4 modele pe care le alegeti voi ? Principalul model concurent pentru Fluence este in ciuda varstei tot Skoda Octavia care pleaca de la 12.500EURO tva inclus , baza . Iar motorul 1.8TSI DSG in7 nu depaseste niciodata 20.000EURO .
http://www.skoda.ro/files/docs/price/multi_pricelists/78.pdf
(după cum vedeţi din link, scrie foarte clar OFERTĂ SPECIALĂ)
Preţurile postate la noi pe site sunt de listă şi sunt valabile până când le schimbă importatorul.
Am sunat la dealerul Skoda respectiv (din Iaşi observ) şi am cerut oferta pentru Skoda Octavia.
Noi nu comparăm niciodată preţurile de la oferte speciale cu preţurile de listă.
Mulţumim pentru sesizare. Apreciem că ne urmăriţi cu atât de multă atenţie.
Nu e nici o oferta speciala , ala e pretul de achizitie astazi 22-10-2010 pentru masina respectiva , pret impus chiar de importator Porsche Romania +4021.203.29.32 .
Altceva: in ciuda laudelor la capitolul Transmisie/Motor ati dat 3 stele, de ce? Din cauza pedalei prost "etajate"? In cazul asta pedala de frana cum era, tot prost etajata?
Dezamagitor, ma asteptam la mai mult de la fluence, mult mai mult.
acum vad ca unii colegi se cearta pt marimea portbagajului si preturi.......
@automarket......tare as vrea sa relansati site-ul si sa incepeti cu subiectele de altadata cum ar fi: 20 de lucruri pe care nu le stiai
Am sunat si eu si preturile sunt valabile incepand cu 1.07.2010 , nu a fost nici o oferta de o luna , sunt valabile .
"Masina sarantocului care nu isi permite un BMW dar el tot spera pana la pensie.Rusine Renault"
eu cred ca tu tocmai ai venit la oras si iti curge balutza cand vezi cladiri si tramvaie - asta e concluzia cand spui ca BMW e masina la care aspira toti bogatanii, restul sunt sarantoci.
ia-ti un junghi de bmw de 500 000 km la mana a 15-a, inmatriculeaz-o in BG (ca nu-ti permiti sa platesti taxa in Ro, ca e mai mare decat valoarea cazanului), intra in randul cocalarilor manelisti si lasa internetul, ca te depaseste
nu zic ca vw nu face masini dar ma limitez doar la golf 6 si la LT restul e cancan....cat despre logan, fluence si megan ciocu mic ca nu stiti ce poate un francez cand canta marseieza....hai pa si ciocu mic........francezii au ramas si vor ramane asi in meserie ....daca trecem mai departe ajungem si la citroen C3 C4 etc/.///hai ciocu mic si joc de glezene
Arata factura lui taicatu , ori a luat o mare tzeapa ori si-a pus optionale de 6000. euro pe masina .
Era vorba despre niste afirmatii false facute de automarket in acest articol , informatii care pot fi verificate foarte usor , dar se pare ca si pentru tine e mai greu sa verifici asta inainte de a posta .
Felicitari pentru ignoranta si multa fericire in continuare in lumea ta , te invidiez.
nu cred ca merge alimentat cu GPL ca doar nu e flexifuel.
Gusturile nu se discuta intr-adevar, dar privind obiectiv, masina arata foarte bine. E chiar eleganta, are prestanta. Nu vad de ce i-ati dat 3 stele... intr-un final chiar voi recunoasteti ca "este de apreciat faptul că s-a încercat ceva diferit decât simpla transformare a unei compacte hatchback în sedan" Deci...?? unde ramaneti?