Drivetest Renault Fluence facelift (2013-2016)
1.6 dCi 130CP MT6 PrivilegeMarti, 17.09.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când noul tău costum primeşte numai reacţii pozitive şi îţi întăreşte ideea că ai ales bine croitorul, eşti tentat să îl îmbraci oriunde. Fie că e vorba de o întâlnire mai relaxată, fie că e vorba de o zi normală la birou.
Cam aşa s-a întâmplat şi cu Renault, care şi-a croit singur un diesel de 1.6 litri, etichetat, până nu demult, drept cel mai puternic diesel cu această capacitate din lume.
DCi-ul a fost aplaudat de public şi a primit recenzii bune, motiv pentru care francezii au decis să îl transplanteze pe mai toate modelele existente în prezent în gamă.
Şi pentru că unitatea de 1.6 litri începe să devină un fel de băiat popular în rândul publicului care caută dieseluri, era şi normal ca Fluence, unul dintre cele mai cerute sedanuri în această parte de Europă, să-l primească.
Renault Fluence facelift (2013-2016)
1.6 dCi 130CP MT6 Privilege
- Pret de pornire 14.900 €
- Pret model testat 21.000 €
- Taxa auto 84 €
Motor / Transmisie
Sub capota lui Fluence, dieselul de 1.6 litri este destul de discret, încercând să renunţe pe cât posibil la excese de personalitate. Cei patru cilindri promit să ofere 130 de cai putere la 4000 de rotaţii şi un cuplu motor extrem de generos, de 320 Nm, valoare pe care o întâlneşti de obicei la unităţile de 2.0 litri.
Momentul motor este disponibil de la 1750 de rotaţii, ceea ce face ca cel de la volan să simtă că sedanul se mişcă bine şi are multe rezerve. Semn că francezii au dorit să aşeze sub capota lui Fluence un motor ceva mai voinic, dispus la episoade cu depăşiri fără emoţii şi accelerări fără efort. Fără efort până ajungi la 3000 de rotaţii şi maşina îşi mai pierde din suflu.
Ceea ce mulţumeşte este legătura pe care o realizează motorul cu transmisia manuală. Este o cursivitate pe care o găseai doar la anumite modele germane.
Cele şase rapoarte sunt bine etajate, cu ultimele două ceva mai lungi pentru a favoriza consumul redus. Timoneria este destul de precisă şi nu pune probleme în manipulare.
Consum
Scopul acestui motor este acela de a îmbina rezerve generoase de putere şi cuplu cu un consum redus. DCi-ul promite să ofere clienţilor şi eficienţă, valoarea sa medie de consum fiind estimată, de oficialii francezi, la doar 4.6 litri la 100 de kilometri.
În mediul urban se vorbeşte de numai 5.7 litri/100 de km însă noi am ajuns fără probleme la 7.6 litri/100 de km într-o zi caldă de sfârşit de vară. În afara oraşului, cei 3.9 litri din fişa tehnică sunt contrazişi de un consum de 5 litri/100 km.
Dacă ne raportăm la media oficială, o să vedem că versiuni comparabile ale modelelor Skoda Octavia şi opel Astra pot obţine un consum ceva mai mic. Volkswagen Jetta şi Ford Focus sunt ceva mai gurmande.
Performanţe
La capitolul performanţe, Renault nu şi-a propus niciodată să impresioneze audienţa cu valori cât mai bune. A căutat un echilibru, adresându-se în principal celor care vor o maşină confortabilă. Pentru cealaltă extremă există întotdeauna divizia Renaultsport.
În cazul lui Fluence, sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 9.8 secunde, mai rapid decât în cazul lui Opel Astra sedan şi Chevrolet Cruze, dar mai lent decât în cazul lui Ford Focus sedan, VW Jetta şi Skoda Octavia. Toate au însă motoare de 2.0 litri şi ceva mai mulţi cai putere.
Viteza maximă se opreşte la 200 de km/h, iarăşi inferioară celorlalţi rivali, dar egală cu cea a lui Cruze.
Interior
Faceliftul aduce modificări importante şi la interior. Ceea ce trebuie ştiut este că materialele plăcute la atingere se păstrează, iar finisajele păstrează un nivel satisfăcător.
Instrumentele de bord au fost împrumutate acum de la Megane, celălalt model compact al francezilor, şi oferă un aspect digitalizat dincolo de volan, unde până acum totul era dominat de curentul analog. Este o schimbare binevenită pentru cei care iubesc culorile vii şi cifrele clare.
Ergonomia ajută şi ea mult, marea majoritate a funcţiilor fiind plasate inteligent şi accesibil. Navigaţia a fost îmbunătăţită, deşi ecranul pe care aceasta se proiectează nu este unul dintre cele mai fericit încadrate în designul general al planşei de bord.
Spaţiile de depozitare sunt relativ bine plasate, dar e loc şi de mai bine. Pe bancheta din spate trei adulţi pot sta confortabil, cu suficient spaţiu pentru picioare şi pentru cap.
Şi nici când vine vorba de bagaje nu trebuie să fiţi foarte selectivi. În portbagajul de 500 de litri intră multe. Trebuie doar să reuşiţi să le introduceţi, pentru că gura de încărcare rămâne limitată când vine vorba de obiecte voluminoase.
Preţ de achiziţie
Faceliftul face ca preţul de pornire al noului Fluence să fie de 14.900 de euro. Versiunea testată de noi are însă un preţ ceva mai piperat, nivelul de echipare Privilege fiind etichetat la 21.000 de euro cu TVA inclus.
Pentru cei care vor să îşi arunce o privire în curtea rivalilor, trebuie să precizăm că există şi alternative mai ieftine. Prima se numeşte Chevrolet Cruze 1.7 diesel, de 130 de cai putere şi nivel de echipare LT+, preţul său fiind de numai 18.975 de euro.
Putem trece la variante ieftine şi Skoda Octavia Ambition, care deşi este într-o echipare inferioară Ambition, vine cu un motor de 2.0 litri, 150 de cai putere şi un preţ de 20.446 euro.
Opţiuni mai scumpe există din belşug: Volkswagen Jetta 2.0 TDI de 140 de cai şi nivel de echipate Highline costă 21.896 de euro, în vreme ce Opel Astra sedan 1.7 CDTI Cosmo ajunge şi el la 21.875 de euro.
În lista de alternative putem include şi Ford Focus sedan 2.0 TDCi de 140 de cai putere, în echipare Titanium, care este sensibil mai ieftin decât Fluence: cu 100 de euro.
Siguranţă
Renault nu a dezamăgit niciodată la capitolul siguranţă. Având în vedere experienţa francezilor la acest capitol, este clar că Fluence preia nivelul de excelenţă al actualului Megane, notat cu cinci stele. Dotările vitale pe care le are Fluence încă de la primul nivel de echipare (şase airbag-uri, ABS şi AFU, ESP), constituie, de asemenea, premize ideale pentru un scor bun la testele de impact.
Ţinută de drum
Ajungem la un capitol destul de important pentru o maşină de familie. Acela al ţinutei de drum. Francezii s-au asigurat că amortizoarele şi configuraţia întregului şasiu va garanta o rulare lină pe orice suprafaţă. Este o setare extrem de convenabilă pentru drumurile din ţara noastră.
Dacă însă uitaţi că vă aflaţi într-o maşină de familie şi că pe locurile din spate mai stau şi doi copii, Fluence nu se va transforma pe loc într-o sportivă pur-sânge. Deşi cuplul este bine dozat de axa faţă şi nu există fenomenul de torque-steer, aderenţa pare să aibă de suferit atunci când forţaţi limitele fizicii.
Ruliul este extrem de pronunţat, iar tendinţa de subvirare e acolo şi nu poate fi corectată uşor din cauza unei direcţii care are lacune la capitolul precizie. Ea este în schimb extrem de plăcută în oraş, unde orice manevră poate fi făcută doar cu vârful degetelor.
Vizibilitate
Când alegi un sedan încăpător pentru familia ta, îţi asumi existenţa unei caroserii în trei volume, cu un portbagaj pe care nu îl ai în câmpul tău vizual posterior. Dacă oglinzile laterale şi oglinda centrală au dimensiuni generoase, acelaşi lucru poate fi spus şi despre posteriorul lui Fluence, care, alungit şi înălţat, poate încurca la manevrele de parcare cu spatele. Ajută aici senzorii de parcare.
Montantul de mijloc şi cel posterior nu incomodează, însă cel frontal te poate încurca uşor pe străduţele înguste ale oraşului sau atunci când abordezi un viraj strâns.
Tehnologie
Lista de dotări este una destul de lungă: avem elemente regăsite pe modele premium, oglinzi rabatabile automat, pornire şi acces fără cheie, sistem de navigaţie, dar şi elemente banale şi strict necesare cum ar fi climatizarea automată pe două zone, senzorii de ploaie lumină şi parcare, pilotul automat şi sistemul audio destul de fidel.
Navigaţia a scăpat de telecomanda din trecut şi este acum ceva mai intuitivă. Asta poate şi pentru că vorbim despre o cu totul altă tehnologie. Este vorba despre sistemul R-Link, prezent deja pe Clio şi Captur.
Ca şi în cazul celorlalte, sistemul, strict din punct de vedere tehnologic are uneori dificultăţi în a ţine pasul cu tine şi sunt momente în care are nevoie de timp pentru a oferi o indicaţie preţioasă. Timp de care tu, uneori, nu dispui.
Altfel, afişajul navigaţiei şi proiectarea funcţiilor este plăcută, high-tech, iar meniul nu este dificil. Oricum ar fi, ecranul este o pată de culoare utilă şi necesară pe planşa de bord, dar, aşa cum am precizat şi mai sus, defectuos integrat estetic.
Design
Faceliftul aduce câteva detalii estetice noi şi destul de importante în economia aspectului general. Grila a fost redesenată, iar logo-ul a devenit acum ceva mai mare. Este noua filosofie promovată de Laurens van den Acker, designerul şef Renault, care caută să dea valoare brandului prin implementarea unor simboluri mult mai evidente, combinate cu linii ceva mai sportive.
Blocurile optice au fost şi ele puţin restilizate, ca de altfel şi partea inferioară a spoilerului. Aici, alături de proiectoarele de ceaţă cu contur cromat, Renault a instalat şi lumini LED pentru rularea diurnă, o modă adoptată de majoritatea constructorilor auto. Posteriorul nu este cu mult diferit, păstrând însă o simetrie cu aspectul frontal.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Spaţiul interior
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunţat
- Vizibilitatea posterioară
Date tehnice - Renault Fluence facelift (2013-2016) 1.6 dCi 130CP MT6 Privilege | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
nu inteleg de ce compari 1.6 de la renault cu 2.0 de la skoda, dar la skoda de 1.6 tdi si 105 cp ii dai 5 stele iar la fluence de 1.6 dci ii dai 4 ca e mai lent decat cel de 2.0 tdi.
Nu pot sa iti inteleg logica.
Si pana la urma, rational vorbind, cineva trebuie sa le cumpere si de noi asa ca......go for it :) Bine la preturile astea se mai dau uneori si discounturi. Astept manutele negative de la dealeri.
kia-hyundai: 1.6 crdi 128 cp
opel-chevrolet 1.7 cdti 130 cp
mai e si peugeot aproape cu 1.6 115 cp
in rest, total de`acord cu tine
Cat despre masina, tinand cont de cat ofera si faptul ca o Astra Sedan sau Jetta sunt mai scumpe, plus ca garantia este de cel putin 4 ani... hai, ca nu pare asa rau.
Problema ar fi poate la revanzare cand versiunile mai scumpe se devalorieza mai repede (din cate am vazut e o chestie generala). Masina asta ar avea un handicap pentru ca are pe capota un romb argintiu si nu un "W", un oval albastru sau un cerc cu un fulger pe capota.
O singura chestie nu mi-a placut la masina asta, faptul ca spatele mi se pare prea ridicat. In rest, ca design mi se pare ca arata bine.
Cred ca ati pierdut un "0" pe drum si diferenta e de 1.000 euro de fapt.
offtopic: am vazut un golf 6 1.6tdi tunat la 140cp si 340NM, asa ca se poate si din 1.6 TDI scoate frumusel 130cp si vreo 320NM, dar in acest caz devine inutil 2.0tdi.
opel 1.6 cdti 136 cp.
Nu-s fan VAG, insa oricat de atractiva ar fi combinatia motorizare - dotari descrisa mai sus, as prefera oricand o Octavia 1.6 TDI full oricarui Renault, Nu are nicio legatura cu faptul ca e produs in Turcia.
A, era sa uit: distributia se schimba la 4 ani sau 60.000 km cost 5700 RON. Cea mai mica durata de viata a unei distributii din piata. Anunt: Companie auto Renault caut cumparator fraier pentru stoarcere masiva de bani. Aviz amatorilor!!!!
Legat de Fluence, cu toate ca i-au facut facelift, modelul a scazut la vanzari. Retoric, oare de ce?
Sincer nu prea imi vine sa cred ca schimbarea distributiei se face la 4 ani sau 60000 si costa atat, cel putin tu esti primul pe care il aud. Eu am schimbat distributia la un mecanic pe care il stiu de multi ani si m-a costat cam 800 de lei cu tot cu manopera. Cei de la Porsche Bucuresti Nord au spus ca imi cereau 1500 de lei si nu acceptau sa vin cu kitul meu (continental). Deci diferentele de pret sunt f mari fata de ce ai spus tu. Sigur este vorba doar de distributie?
Becul il schimbi singur prin gura de vizitare de la roata(M2) sau la m3 prin scoatrea farului care e prins in 2 clipsuri. Dureaza exact 10 min la M3
La M2 daca nu esti capabil tragi in fata la un service ii dai 10 lei la un mecanic si ti-l pune el in 2 min...
Cat despre revizie: la 1.4 tce facuta acum 4 luni a fost 640 ron cu toate piesele luate de la ei +manopera.
Masina are 46.135 km in 1 an jumate si merge ca in prima zi fara greierasi sau vreo problema.
Oameni buni, nu mai puneti botu la toti prostii cu sh-uri expirate "ca noi"
IN ziua de azi diferenta intre marci este practic inexistenta!
Faza cu nemti fac masini indestructibile iar restul lumii "e prosti" nu mai e valabila de mult.
Toate's facute sa se strice...vedeti mai sus pe site clipu cu ala de isi distruge m6-ele de 120 k euro care a fost prost din prima zi.
Asa ca mai moale cu prejudecatiile idioate
1.2 16v 75CP - 4 ani sau 60.000km
1.6 16v 110CP - 4 ani sau 120.000Km
1.5 dCi 90CP/75CP/ 1.6 dCi 130CP - 4 ani sau 90.000Km
Restul pe lant
La subiect:
Masina este una de volum ... ma bucur insa ca Renault isi schimba politica de folosire a motoarelor (si nu mai scoate 4 generatii cu acelasi 1.6 16v). Ca performante acest motor este in pluton, alaturi de ceilalti competitori ... la astfel de niveluri de putere totusi nu putem discuta de "campioni", sa fim seriosi, 6CP sau 20Nm sunt practic irelevanti.
iar pretul ... justifica (la fel ca la alte marci) de ce trebuie sa mai strangi un pic din dinti si sa iti iei un Audi/BMW/Mercedes (sau ceva japonez premium sau aproape premium). Scorurile astea de 20+ sunt ceva comun in ultima vreme la masinile de volum ... iar volumul lor incepe sa fie mai mic decat al celor premium (a se vedea cumAudi, BMW si MB vand cat niste alte branduri renumite europene)
Motoru 1.6 dci 130 Cp are distributie pe lant si nu necesita inlocuire nici la 300.000 de km ! Renault are deja in probe 1.6 dci 160 Cp si peste 360 de Nm.
Ms
iar cu 21k imi iau Toyota corolla versiunea precendenta si nu mai e nimic de zis
Posibil sa nu minta. Caz in familie de 1.5dCi (pe Nissan Qashqai) la care i-a cazut un injector la 42,000 km, fulia si bobina compresor clima la 44.000 si turbina la 45.000 km. Apropo, turbina la dealer costa 5400 RON (fara manopera), iar un injector doar 2000.
BIneinteles, masina era iesita din garantie.
Scot din discutie motorizarea si pretul pentru a nu compara mere cu pere
M-am simtit mai bine in Octavia (oricum sunt fan), dar nici in Fluence nu pot spune ca a fost rau, m-am simtit confortabil in amandoua, daca as exclude design exterior (nu-mi place chestie de gust) de la Fluence este o masina Ok
Ford Focus Sedan pt mine arata ca dracu
Chevrolet Cruze nu-mi place interiorul
VW Jetta si Opel Astra nu-mi plac
Loganu' are amortizor la capota motor, Fluence nu...
La capota portbagajului, vad ca respecta linia de "ieftinache": pe arcuri, nene, ca amortizoarele sunt scumpe!
In rest, o masina OK cu un pret exagerat, dar marirea preturilor la masinile de volum a mai fost sesizata si de altii, observatie corecta.
N-am inteles observatia lui Bogdan Mirica in legatura cu dimensiunea gurii porbagajului: e asa de mica de nu va incape in poza, nu? Eu unul o vad normala, nici mare, dar nici mica. in comparatie cu alte sedanuri... Poate colegul Bogdan s-a gandit la SW-uri!
acolo se vinde bine, cel mai mult, de acolo poate veni profitul.
la o masina care nu se vinde oricum bine, sa`i mai maresti si pretul e sinucidere.
Obiectiv:am un Fluence din 2010 1.5-105CP,varianta Dinamique si la 4 ani si 80000km nu am avut probleme cu ea,iar reviziile facute la Renault Amat Pitesti m-au costat intre 6-700ron fiecare iar acum o sa chimb si distributia care nu ma va duce mai mult de 1200ron!
Sincer vi se par cifre nereale!?sau mari!?mai ganditi-va!Depinde unde faci reviziile si cum "te porti cu masina".
Singura "buba"inRomania e valoarea la revanzare,dar eu am 4 ani si nu vreau s-o vand iar cand am cumparat-o,la un an si 20000km de la dealer am scos o masina de 21oooeuro fara reducere(17000e cu 2500e discount+1500e rabla)la 12000e.O Skoda la Autec Pitesti in varianta Elegance,teoretic peste Dinamique nu avea 75%din dotarile Renault-ului si 1.6 105CP,masina tot de un an era 17700e si nu se acorda nici un %!!!Sa dea cine vrea intre 2-5000e diferenta pe alte nume ca cele enumerate mai sus la dotari similare,eu nu vreau si nici daca as avea banii nu as face-o!
P.S. Slab rewiu-ul!Renault merita mai mult!
Nu inteleg totusi de ce a fost depunctat atat de mult la design si performante... Nu e o masina urata, e chiar eleganta. Probabil faptul ca nu are o caroserie ca un cearsaf sifonat e o bila neagra. Opel, Hyundai au intuit bine directia. Dar cand mai uit la cat de bine e cotat la design e Focus Sedan de Automarket, raman din nou debusolat... daca si noul Focus arata mai bine ca Fluence... hai ma! In fine, ma astept ca Automarket sa se scuze in modul caracteristic "gusturile nu se discuta" Totusi, realitatea e ca ei au o problema cu Renault in general.
Ok, de acord ca masina are o suspensie mult prea moale pentru gusturile unora si ca are o problema legata de lipsa de personalitate, insa de ce ar trebui sa se reprecuteze asupra altor capitole? Unde-i obiectivitatea jurnalistica?
Legat de performante chiar voi spuneti ca-i mai sprinten decat Opel Astra sedan si Chevrolet Cruze, iar viteza maxima nu-i cu nimic mai prejos decat a rivalilor. Dar apoi o depunctati motivand ca-i mai lent decat Focus, Jetta si Octavia, desi chiar voi recunoasteti ca faceti comparatia cu motoare de cilindree superioara vechi (deci alt segment si mai slabe ca performante sub raport cilindree/putere)...
Testul realizat de Mirica Bogdan e unul slab din punctul meu de vedere si lipsit de credibilitate. Pacat !
Interesati-va !!!
Tehnologii împrumutate de la F1
Arhitectura de motor "pătrat"
Motorul Energy 1.6 dCi a adoptat arhitectura "pătrată", împrumutată de la motoarele de F1. Un motor se numește "pătrat" atunci când cursa pistonului este similară cu diametrul cilindrului. La motorul R9M cursa pistonului este de 79.5 mm iar diametrul cilindrului de 80 mm. Avantajul unui motor "pătrat" constă în posibilitatea de a utiliza supape cu diametru mai mare, care îmbunătățesc umplerea cilindrilor cu aer în timpul admisiei. Acest concept este utilizat la motoarele de F1 dar foarte rar în cazul motoarelor ce echipează autoturisme.
Ai priceput ceva ? Lasa cancanul pentru altii !
Curgerea transversală a lichidului de răcire
O altă tehnologie împrumutată de la motoarele F1 este răcirea motorului datorită curgerii transversale a lichidului de răcire prin blocul motor și chiulasă. Avantajul acestui tip de circuit este dată de răcirea mai bună a zonelor expuse solicitărilor termice (chiulasă, injectoare) precum și de o curgere naturală a lichidului, care se traduce într-un consum de putere mai mic al pompei de apă. De asemenea, lichidul de răcire curge transversal pe bloc, răcind în mod identic toți cei patru cilindri ai motorului.
Am crezut ca m-a lasat memoria asa ca am luat facturile de la service si..... va confirm din pacate inca o data preturile din postarea anterioara.
LauCalin: Renault Laguna II, Dynamique, benzina, 2.0 16V 135 CP, an 2006 km actuali 69400, imi place masina asta si acum si consider ca este mai frumoasa decat Laguna III. De mers folosesc masina in Bucuresti si ceva drumuri pe autostrada.
@Costi: TU ma daca nu ai habar adresează-te macar politicos in topicuri, cu respect fata de ceilalti pasionati de masini. Preturile sunt la un dealer din Bucuresti ce are si firma de taxi (nu facem reclama si nici antireclama). La Megane se schima becul cum ati spus dumeavoastra, in cazul Laguna este altceva. A da am mintit cand am schimbat ambele faze scurte ce mi s-au ars noaptea pe autostrada am platit doar 250 RON pentru fidelitate:).
pentru Shelbyv8: asa am crezut si eu cand am vazut factura, ca am camion si ca sunt la Renault Truck; a trebuit sa fac OP ca sa iau masina din service; am raspuns mai sus 4700 Ron piesele si 1000 RON manopera la dealer Renault in Bucuresti in 2010.
Catre C-G-C, din păcate pentru buzunarul meu spun adevarul.
Pentru kilometrajul de schimbare a distributiei la acest model verificati cartile tehnice de la Renault (in Romania) veti gasi aceasi informatie:60000km sau 4 ani
Unckle: Renaul are aceste preturi nesimtite iar ca si frate cu romanul ma indoiesc. inca o data ultima revizie la renault 03 aprilie 2012 a fost 1700 RON (placute, ulei, filtre si manopera). Anul acesta la Nea' Gigi mecanicul din colt, filtre si ulei cu 550 RON pe factura!!!!
Ramasesem dator cu fiabilitatea. Iata lista cu cazaturile (dupa garantie bineinteles):
- macara geam usa sofer: piese 1200 RON
- inchidere rezervor benzina: 155 RON.
Nu sunt fan masini germane, dar macar astia au preturile mari la vedere.
Iar un ultim exemplu despre ipocrizia Renault: Model electric: Fluence Z.E full electric, chiria lunara la Renault pentru acumulatorul masinii: 86 EURO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pai la ce aia masi iau masina electrica daca platesc lunar valoarea unui plin de motorina pentru chiria acumulatorului.
O zi buna si drumuri libere tuturor
Si-au dat si ei seama la spartul targului sa nu mai faca 2.0 si 1.9 si sa treaca la 1.6. Cand faci un motor si dezvolti noi tehnologii nu o faci intr-o singura directie ci iei in calcul toate directiile si intrebuintarile sale . Binenteles ca implementarea s-a facut prima data in F1 (nu ai descoperit apa calda, cam toate tehnologiile au aparut asa), pentru ca acolo bugetele (din sponsorizari si drepturi tv) sunt f mari si cand arunci un motor la o singura cursa poti mult mai bine sa vezi/imbunatatesti intr-un timp foarte scurt noua tehnologie. Gandeste-te ce ar insemna recallurile masive pt ca nu au avut timpul necesar sa se perfectioneze.
Degeaba imi copiezi de pe net chestii servite de departamentul de marketing Renault, eu personal din cauza celor scrise mai sus nu dau multi bani, divizia de F1 de la ei e asociata masiv ca nume cu modelele de strada. Chiar nu am nimic cu Renault, dar o ard ei asa cu F1 dar nu sunt in stare sa faca o cheie-briceag. M-am jucat cu una zilele trecute de la Fluenceul unui prieten, si se balanganea cheia in locasul ei ziceai ca e facuta in ultimul atelier din China.
In rest cunosc cazanu nu merita asta 21k , ai variante mult mai bune.Daca te agiti putin octavia 3 cu DSG
In privinta cheii de contact, esti paralel. Renault are demult cheie briceag pt versiunile de intrare in gama sau card maini libere pt versiunile high-end. Dovada ca nu te-ai mai apropiat de un Renault "in tipla" de peste 2 ani. Te bagi in seama aiurea ca multi altii...
Pai in cazul asta prefer TDI ca a castigat curse de anduranta ani de zile la Le Mans sau Tuareg castiga in asa zisul raliu Paris-Dakar, de undeva din America de Sud. Tare sau ce? :))
Sau poate ca nici Ferrari nu mai stie sa faca motoare serioase ca nu o duce bine in F1. :))
Dar cand gandesti doar intr-o directie e mai greu de inteles si acceptat niste lururi. Renault face masini bune, insa nu extraordinare cum incerci tu sa ii convingi pe unii dand exemple de curtea scolii. Mai stiu pe unii care si-au cumparat Peugeot 206 pentru ca a castigat ani la rand in WRC :))) Inca o data iti spun, motorsportul si productia de serie sunt chestii foarte diferite. Motorsportul inseamna in primul rand performante extreme pentru cateva sute de km.
Motoarele din competitii intr-adevar nu au nici o legatura cu cele de productie !!!!! ca e vorba de LeMans, WRC, F1, masinile alea sunt facute de la zero pentru competitie. Ca isi face VW reclama de leMans cu TDI, aia pe apa de ploaie pentru cei ca tine :)
De obicei in competitii se arunca tehnologii noi, foarte scumpe si putin fiabile, pentru cercetare. Dupa care, incet-incet se implementeaza in productia de serie.
Hai sa nu mai urlam sus si tare pentru o marca anume si sa aruncam cu injurii inspre alte marci pe care eventual nici nu le-am condus pentru ca oricum firma preferata nu o sa ne recompenseze cu nimic, mai ales ca in ziua de azi toate masinile se strica destul de repede, asa cum zicea cineva mai sus.
Il judeci si il acuzi pe Costi in calitate de... ?
Daca Renault nu iti da sa mananci la cate jigniri si aiureli arunci pe-aici facandu-le reclama e pacat pentru tine.
Apropo, zi-mi si mie daca Renault are vreo slabiciune. Defapt nu-mi spune, ca oricum nu are. Sunt convins ca asta vei spune.
Te mai asteptam in service :)
Si vezi ca esti tot ala care a scris mai sus, voi nici sa va prefaceti nu stiti. cam prea bate la ochi. Va spune asta cineva care sta pe tusa si va citeste.
Mars bai mascariciule !!