Vineri, 07.10.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Îmi vine în minte de foarte multe ori mimica actorului din reclama lui Renault Fluence. Şoferul acela dezamăgit că maşina lui a rămas fără benzină în mijlocul deşertului, care merge până la cea mai apropiată benzinărie şi cumpără o canistră plină doar pentru a o incendia. Bineînţeles, după ce văzuse cum e să călătoreşti "business class" cu Renault Fluence.
Eu sincer nu am crezut-o pe asta. Fluence nu poate fi încadrat la clasa business doar pentru că oferă spaţiu interior generos şi o ţinută de drum extrem de confortabilă. Are nevoie de multe mai multe.
Văd însă că francezii ne mai momesc cu ceva, cu prima lor cutie cu dublu ambreiaj. Să merite atunci să-ţi incendiezi maşina după ce mergi cu un Fluence EDC?
Renault Fluence (2009)
1.5 dci 110HP Dynamique Eco2 EDC
- Pret de pornire 14.600 €
- Pret model testat 19.700 €
- Taxa auto 199 €
Motor / Transmisie
Am condus un Fluence pus în mişcare de un motor extrem de popular în rândul românilor. Este vorba despre celebrul dCi de 1.5 litri şi 110 cai putere, regăsit pe aproape toate modelele francezilor, un adevărat campion de consum şi eficienţă.
Motorul, aşa cum ştim toţi, oferă 240 de Nm încă de la 1750 rpm, ceea ce ajută mult la plecarea de pe loc în forţă, la imprimarea unui caracter dinamic şi la reacţii bune în situaţii limită. Izolarea fonică este bună la turaţii mici, însă se pierde pe măsură ce vă apropiaţi de zona roşie a utrometrului. Vibraţiile dieselului au fost şi ele pe cât posibil estompate.
Ajungem la ceea ce ne interesează: cutia cu dublu ambreiaj EDC, o premieră pentru francezi. Aşadar, după rezultatele mai puţin fericite ale transmisiilor cu convertor de cuplu şi CVT, Renault mai încearcă ceva. O soluţie folosită deja de tot mai mulţi constructori, o soluţie care pare să dea roade şi în gama "Rombului". Cel puţin noi aşa am simţit.
Apreciem în primul rând liniaritatea cutiei, care alternează rapoartele meticulos, asemeni unui copil care îşi înşiră soldăţeii de plumb. Totul se petrece pe nesimţite, extrem de discret, fără pierderi de putere.
Ecuaţia ar putea fi perfectă dacă atunci când ceri o rezolvare imediată, rezultatul nu ar întârzia să apară. EDC-ul zăboveşte câteva clipe până retrogradează în plaja de cuplu. Răspunsul, deşi nu impresionează atât de mult ca în cazul unui DSG, este cu mult peste ceea ce găseai acum la Renault.
Consum
Consumul unui diesel cu transmisie automată nu este tocmai unul pe placul celor zgârciţi. Confortul vine cu un preţ, iar acesta se va resimţi la indicatorul de consum. Nu vă speriaţi însă: Fluence rămâne în continuare o pipetă, dar una care picură ceva mai des.
Cifrele oficiale indică un consum urban de 5.2 litri şi unul extraurban de 4.0 litri la 100 de kilometri. Judecând după cei 60 de litri pe care îi poate înghiţi rezervorul, autonomia devine foarte atrăgătoare.
Francezii au fost cam optimişti pentru că noi, în mediul urban, cu climatizarea în funcţiune, am ajuns undeva la 9 litri la 100 de kilometri. În afara oraşului, o rulare pe autostradă în limitele legale şi cu climatizarea în funcţiune ne-a adus un 5.7 litri/100 km.
Chiar şi aşa, la finalul testului, cu un sfert de combustibil încă în rezervor, am tras linie şi am calculat 750 de kilometri parcurşi. Raportat la concurenţă, Fluence stă mai bine decât versiuni similare ale rivalilor Skoda Octavia, VW Jetta sau Toyota Corolla.
Performanţe
Performanţele nu sunt un criteriu important pentru clientul unui sedan compact. Renault a ştiut asta şi a preferat să se axeze pe eficienţă. Chiar şi aşa nu putem neglija cifrele dieselului echipat cu noua cutie EDC. Acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se face în 11.9 secunde, adică progresiv, foarte progresiv. Viteza maximă nu sare de 185 km/h, suficient pentru cele câteva mini autostrăzi româneşti.
Dacă ne uităm la concurenţă, Fluence depăşeşte fără drept de apel Corolla, însă pierde la mustaţă în faţa lui Jetta şi Octavia.
Interior
Renault şi-a concentrat mare parte din efectivul de ingineri pe departamentul confort interior. Se vede asta imediat ce deschizi uşa. Iar îmi vine în minte faţa uimită a tipului din reclama lui Fluence. Divizia de marketing a surprins foarte bine reacţiile pe care le poţi avea atunci când urci pentru prima dată în sedanul din Hexagon.
Materialele sunt de o calitate bună, plasticul e moale şi prietenos, culorile nu înţeapă vizual, iar finisajele sunt cât se poate de bune. Dacă optaţi şi pentru un nivel de echipare superior, cum am avut noi, pielea de pe scaune şi volan sporeşte senzaţia de confort.
Unde mai pui că pe bancheta din spate au loc berechet trei adulţi, chiar şi de 1.80 metri. Aici e marele avantaj al lui Fluence: nu face compromisuri în materie de spaţiu. Deşi pentru cei obişnuiţi cu vechiul Megane sedan spaţiul poate părea ceva mai redus, croaziera în cinci va fi plăcută chiar şi pe distanţe lungi.
Şi nici când vine vorba de bagaje nu trebuie să fiţi foarte selectivi. În portbagajul de 500 de litri intră multe. Trebuie doar să reuşiţi să le introduceţi, pentru că gura de încărcare rămâne limitată când vine vorba de obiecte voluminoase.
Preţ de achiziţie
În România, Fluence pleacă de la 14.600 de euro, un preţ abordabil pentru o familie cu venituri medii, care îşi doreşte o maşină pentru următorii 5-10 ani. Dacă ne uităm în segment, observăm că valoarea este cât se poate de corectă, sub preţul de pornire al lui Ford Focus sedan. Cu toate acestea, Corolla, Octavia, Jetta şi Cruze sunt ceva mai ieftine, însă doar pentru că oferă ca motorizare de bază unităţi mult mai mici şi mai slabe decât ale Fluence-ului de 1.6 şi 110 cai putere.
Referindu-ne strict la versiunea testată de noi, 1.5 dCi de 110 cai putere, cu transmisie automată EDC şi nivel de echipare Dynamique Plus, trebuie să precizăm că preţul este de 19.700 de euro. Dacă ne uităm în segment, o Skoda Octavia 1.6 TDI cu DSG costă 19.679 de euro cu TVA. Diferenţa poate părea extrem de mică, însă Fluence beneficiază acum de o ofertă specială, care reduce preţul versiunii testate de noi la numai 17.400 de euro.
Rivalul VW Jetta cu acelaşi motor 1.6 TDi şi aceeaşi cutie DSG costă 21.494 de euro cu TVA. La rândul său, Toyota Corolla cu transmisie automată şi unitatea de 1.4 litri 90 de cai, ajunge chiar şi la 20.890 de euro.
Siguranţă
Renault nu a dezamăgit niciodată la capitolul siguranţă. Având în vedere experienţa francezilor la acest capitol, este clar că Fluence va moşteni cel puţin nivelul de excelenţă al actualului Megane, notat cu cinci stele. Până la un test absolut care să confirme acest lucru, ne bazam pe istoria mărcii şi a modelului de bază, dar şi pe dotările interesante pe care le are Fluence încă de la primul nivel de echipare: şase airbag-uri, ABS şi AFU. ESP-ul este opţional.
Ţinută de drum
Ajungem în punctul în care trebuie să privim din nou la caracterul business class al lui Fluence. Modelul garantează o rulare extrem de confortabilă, suspensiile, preluate de la Megane, fiind recalibrate pentru o senzaţie de plutire, necesară pe drumurile prost asfaltate din România.
Este tot ce îţi poţi dori atunci când plănuieşti concedii lungi cu maşina. Te urci la volan, cobori după 700 de kilometri şi te simţi la fel de bine. Fără dureri de spate, fără dureri de cap şi la fel de binedispus.
Totuşi, acest confort vine cu un preţ, acela al stabilităţii. Maşina extrem de confortabilă despre care vă vorbeam se dovedeşte a fi ezitantă pe porţiunile de drum virajat.
Ruliul este extrem de pronunţat, iar tendinţa de subvirare e acolo şi nu poate fi corectată uşor din cauza unei direcţii care are lacune la capitolul precizie. Ea este în schimb extrem de plăcută în oraş, unde orice manevră poate fi făcută doar cu vârful degetelor.
Vizibilitate
Dacă oglinzile laterale şi oglinda centrală au dimensiuni generoase, acelaşi lucru poate fi spus şi despre posteriorul lui Fluence, care, alungit şi înălţat, poate încurca la manevrele de parcare cu spatele. Ajută aici senzorii de parcare. Montantul de mijloc şi cel posterior nu incomodează, însă cel frontal te poate încurca uşor pe străduţele înguste ale oraşului sau atunci când abordezi un viraj strâns.
Iluminarea pe timp de noapte nu este excelentă, însă a fost îmbunătăţită comparativ cu vechea generaţie. Ajută foarte mult şi farurile cu xenon.
Tehnologie
Nivelul tehnologic oferit de Renault pentru Fluence este impresionant din unele puncte de vedere, însă poate dezamăgi prin lipsa nejustificată a unor elemente banale. Spre exemplu, avem scaune faţă încălzite, dar acestea au un singur nivel de temperatură (se încălzesc rapid, deci trebuie oprite din când în când).
Lista de dotări este una destul de lungă: avem elemente regăsite pe modele premium, oglinzi rabatabile automat, pornire şi acces fără cheie, sistem de navigaţie, dar şi elemente banale şi strict necesare cum ar fi climatizarea automată pe două zone, senzorii de ploaie lumină şi parcare, pilotul automat şi sistemul audio destul de fidel.
Deşi poate părea fără logică pentru unii, sistemul de navigaţie vine şi cu o telecomandă. Este utilă pe măsură ce te obişnuieşti să o foloseşti şi tu şi pasagerul. Utilizarea navigaţiei devine mai uşoară, deşi introducerea destinaţiei poate da uneori bătăi de cap. În plus, ea vă va scăpa de un pasager dreapta curios, mereu tentat să butoneze navigaţia şi să vă estompeze astfel vizibilitatea în oglinda laterală dreapta.
Design
Designul lui Fluence a fost orientat către un public mai conservator, care nu preferă liniile dinamice. Este, practic, construit în antiteză cu vechea generaţie, mult mai agresivă, cel puţin în partea frontală. Chiar şi aşa, evoluţia se simte, iar influenţele Samsung (nu uitaţi că Fluence este versiunea europeană a lui Samsung SM3) par să prindă la publicul din România.
Ceea ce trebuie apreciată la Fluence este simetria designului. Partea frontală şi cea posterioară sunt în deplin echilibru, se completează reciproc şi păstrază aceeaşi notă.
Date tehnice - Renault Fluence (2009) 1.5 dci 110HP Dynamique Eco2 EDC | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Cati km are masina testata? Este iesita din rodaj?
Apoi, mai conteaza si cum apesi pedala de acceleratie, mai ales la automate. Daca ai piciorul din caramida si apesi ca taranul, cutia schimba mai sus decat este necesar, cu un consum mai mare. Daca apesi normal, elegant si cat se poate de firesc, schimba unde trebuie.
Am mers cu Fluence, ce avea acest motor si aceeasi cutie, in Bucuresti, vreo 300 de km, si mai mult de 6,5-7%, la final de drum, n-a indicat niciodata, chiar mai putin.
Probabil ati testat consumul atunci cand verificati si zgomotul motorului aproape de zona rosie, asa cum spuneti in articol :)).
interesant ce au facut Renault ... nu ma asteptam sa vad o cutie cu dublu ambreiaj pe megane/fluence prea curand :)
Auziti si voi pe tot felul de forumuri, toate prostiile sau de pe la toti mecanicii care au reparat numai Dacii si s-au trezit peste noapte,mesteri, iar apoi aveti impresia ca stiti de probleme.
Sezi ma cuminte si nu mai vorbi din auzite. In primul rand, la mers normal, motorul nu este in VECI subturat. Exact cum am spus, habar n-aveti ce inseamna subturat.
Daca motorul nu "rage" si nu mai are un pic si-si scoate pistoanele, este subturat la voi :))).
Am amic taximetrist, cu E-Class de 500 000 km, cutie automata...si merge numai la consum. N-a schimbat turbina niciodata. La polul opus. Logan 1,5 dci, 200 000 km, asta merge chiar mosnegeste si la fel n-a schimbat-o.
V-au bagat in cap toti ruptii de mecanici niste legende si numai atata debitati.
DA, sunt probleme dupa mii si ZECI de mii de km de subturare, dar asta e chestia...ca voi NU STITI ce inseamna subturare. Cand un motor merge perfect normal si "rotund", voi ziceti ca e subturat, doar pt. ca nu vedeti nu stiu cate turatii in bord.
Of, cunoscatorii astia, cu experienta de pe forumuri si cu experienta de pe....calculator.
.. si cum faci sa mergi la consum cu o cutie automata (evident folosind-o pe automat, nu schimband manual vitezele)
Revenind la Fluence, principalul argument al masinii, cel putin dpmdv este raportul calitate/pret/dotari. Si se pare ca ce am spus si in alta parte a cam fost adevarat. Fie ca vorbim de o masina de 10000 sau de 20000 de euro, la Renault este mai ieftina cu vreo 2000 de euro chiar, fata de cel mai apropiat concurent. Iar pe piata cu o putere financiara medie este din start un (mare) avantaj.
De laudat faptul ca au adus o cutie cu dublu ambreiaj. Sper sa ajunga una din referintele clasei in privinta fiabilitatii.
Apesi cu finete pedala de acceleratie. Cutia schimba in functie de cum apesi tu pedala. Iti anticipeaza stilul de condus, tocmai ca sa nu subtureze motorul.
Daca este unu' care-i mai nervos si apasa mai tare, schimba mai sus, ca daca ar schimba la fel, n-ar fi ok.
Daca apesi finut, normal, schimba jos, exact unde trebuie si NICIODATA subturat.
@LauCalin
"Pentru mine mersul la consum este si nu prea unul bun, poate duce in timp la depunerea calaminei sau la uzarea prematura a turbinei. Dar asta e alta discutie."
Unde se depune ma calamina? Ce treaba are calamina cu turatia motorului? Asta de pe ce forum ai mai cules-o?
Singurul lucru afectat este turbina. Celelalte...EGR, filtru de particule, se strica din cauza combustibilului extrem de prost de la noi. Multi au impresia ca daca-si pun cea mai scumpa motorina, chiar e buna de ceva. O laie, tot combustibilul e prost, la noi in tara.
Iar ca sa se defecteze turbina, tre' s-o subturezi in ultimul hal, vreme de multe mii de km.
Voi faceti o grava confuzie intre subturat si mers economic. N-are absolut nicio legatura una cu alta, pt. ca la mers economic, motorul se simte perfect si nu este subturat deloc.
Doar cativa km sunt de ajuns, nu tre' sa mergi tot timpul asa cum fac multi incompetenti, care ajung la polul opus si le crapa axul turbinei de la atata "forja". Ii recunoasteti usor pe aia. Au o coada de fum alb in spatele masinii :)). Sau le suna motoarele ca niste tractoare, la nici 150k km.
taranu' de romania isi ia DCi (pe golan evident) schimband batrana dacie pe benzina... la aia era obisnuit sa ii "dea" pana cand incepea sa se auda "mai tare"... la Loganu' DCI ii da pana cand incepe sa sune mai tare... problema este ca saracu incepe sa sune mai tare la 1500rpm ... taranu' aude .. si schimba ... masina se chinuie, trage cat de cat (mai tare decat batrana dacie, iar taranul este, evident, multumit) dar in timp, acele zeci de mii de kilometri, motorul se duce draq integral, nu numai clamina si filtre infundate. Cand taranul de romania ii da blana intr-a treia la 1100rpm inseamna ca merge subturat si ca strica motorul ... la asta se refera "subturat" nu la cum mergi cu o cutie automata... ca aia nici d'a draq nu schimba in treapta superioara inainte de a ajunge intr-o turatie care sa-i permita sa nu omoare motorul in treapta superioara... deh, inginerii astia...
Citeam povesti despre "specialisti" pe forumul mercedes-club... se cautau oamenii de consum si se intrebau de ce le mananca mult cand ei nu schimba niciodata peste 2000rpm ..
sa speram ca in viitor vor fi mai dese masinile cu cutii automate decat astelalte ... sunt ceva mai confortabile si mai scot din "factorul uman" cand vine vorba de defectiuni.
Apoi, sa dai "blana" de la 1100 rpm, tre' sa fii retardat. Sa schimbi la 1500 rpm, ca vorbim de ACEST motor, iar nu e bine, dar la 2000 daca schimbi, se simte perfect, in regim normal, fara sa-i dai "blana". Asa schimba si automata si asa se obtine consumul cel mai mic. Daca ai mai merge si cu una care are indicator de schimbare a treptelor, ai sa vezi.
Un exemplu, Clio, tot cu acest dci, dar de 75 cai. Cand e motrul rece, iti spune sa schimbi undeva la 2300 rpm. Dupa ce s-a incazit, iti spune sa schimbi urmatoarea treapta pe la 1800-1900 rpm.
Si nu aveti impresia ca toti inginerii de la mai toate marcile, stiu mult mai bine decat forumistii si mecancii tractoristi de pe la noi? EVIDENT ca da.
In schimb, la motoarele performante, care au cuplul foarte jos, chiar de pe la 1200 rpm, cele bi-turbo de la BMW, Merc, Audi, cutiile schimba chiar si pe la 1500, in mers normal, fara ca motorul sa se simte subturat.
Nu se infunda niciun filtru si nici nu se depuna calamina pe nu stiu unde. N-au treaba aceste lucruri cu subturarea.
Cruze e peste fluence la ce vreti voi ......vine cu un motor mai performant 1.8 141 cp si cu o cutie AT mlt mai inchegata si la pret de 14970 .
Poat ar fi interesant sa aveti uncomparativ intre cutiile automate... am asa oimpresie cum ca vor deveni foarte populare in anii urmatori iar o nota separata ar putea fi utila
Asa, ca fapt divers, cu acul "inghetat" la 90 km/h, computerul indica un fenomenal 3,5 litri %.
Evident ca nu poti merge constant numai cu viteza asta, dar pana la 5,7% inregistrat de ei e CALE LUNGA.
De aceea sunt niste necunoscute. Ori masina nu era iesita din rodaj ori stilul de condus a fost total haotic. Sau au fost amandoua situatii!!!
ps: si megane 2 (apropo de acel "megane anterior" de firma) tot acum 10 ani a aparut
@LoL - consumul de 5,7% este la rularea pe autostrada la 120-130km/h + clima + faruri + oameni + bagaje(probabil), si este mai mult decat "onorabil" in conditiile in care saracul motor trage de o masina maricica. Probabil ar consuma in jur de 4% la mersul cu ~65km/h printre localitati si portiuni de drum mai libere.
Nu stiu daca putem sa comparam motoarele audi/bmw/mb care se simt binisor la turatii mai joase cu motoarele diesel de la producatorii de volum, motoare care au zona de cuplu maxim ceva mai sus (cum ar fi acest DCi la 1750rpm). De asemenea nu poti compara cei 240-280Nm ai unui motor de 1,5-1,7l cu cei peste 400Nm ai motoarelor "premium" ... alea chiar daca nu sunt pe zona de cuplu maxim au mai mult decat pot motoarele astea mici.
Mai citeste o data ultimul meu comentariu.
Specific foarte exact diferentele.
1.5 dci e motor de cuplu. Trage foarte bine in sarcina.
Fluence 1.5 dci 110 CP EDC - 1314 kg
Jetta 1.6 tdi 105 CP DSG - 1392 kg
Si bunica-miu se pricepe la masini mai bine ca tine...
Unii habarnisti,asa ce tine, cred ca din 5 informatii citite din pliantele Renault au facut o cultura auto satisfacatoare.Nu,baieti,doar reusiti sa va dovediti incapacitatea. Eu nu vorbesc despre ce nu stiu, poate altii o fac.
Tot respectul pentru bunicul tau, dar daca el se pricepea la masini, apai tu esti total paralel cu domeniul.
Si app, asta asa, ca fapt divers, lucrez in domeniul auto.
Deci, daca nu esti un mecanic, proiectant sau inginer care sa aiba ceva cunostinte pe domeniul auto, poti sa te retragi acum, cat esti in materie pana la gat, nu sa continui sa te scufunzi.