de Sebastian Toma
Miercuri, 28.01.2009
-
-
Trimite pe:
Automarket a testat a patra generatie a monovolumului Renault Espace. Acest model beneficiaza de un spatiu interior generos si de o gama larga de echipamente optionale.
Exemplarul testat era echipat cu un propulsor 2.0 dCi, care face fata greutatii sporite a acestui model.
-
Pret model testat
39616 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Propulsorul 2.0 dCi are 1.995 centimetri cubi si dezvolta 150 cai putere si un cuplu motor de 340 Nm. Putere maxima este obtinuta la 4.000 rpm, iar cuplul motor maxim este atins la 2.000 rpm. Ca orice diesel, acest motor se simte cel mai bine intre 2.000 rpm si 4.000 rpm. Motorul face casa buna cu transmisia cu sase trepte a lui Espace. Cursa schimbatorului este scurta si precisa, dar actionarea schimbatorului este relativ greoaie din cauza duritatii cauciului din care sunt fabricate bucsele de la timonerie. Cutia de viteze este etajata potrivit si monovolumul se comporta in exploatare ca un turism cu o greutate ceva mai mare. Cu toate acestea, Espace 2.0 dCi pare submotorizat.
Consum
Consumul de carburant al acestui model este relativ ridicat in regimul urban, dar acesta recupereaza la iesirea din oras. Astfel, exemplarul testat a consumat intre 13.1 litri si 13.8 litri la suta de kilometri parcursi in oras, pe cand in mediul extern acesta a consumat intre 7.5 si 8.0 litri.
Interior
Spatiul interior este punctul forte al lui Renault Espace, asa cum, de altfel, o spune si numele sau. Modelul testat avea optiunea celor doua locuri suplimentare amplasate in spatele celui de-al doilea rand de scaune. Desi scaunele din randul al treilea sunt confortabile, pasagerii inalti vor fi sta incomod din cauza spatiului mic pentru genunchi. Cele trei locuri din al doilea rand de scaune ofera insa un spatiu potrivit pentru segmentul in care se afla Espace.
Materialele folosite la interior sunt de calitate dat fiind pretul modelului, dar anumite comenzi au o amplasare cel putin neobisnuita.
Comanda principala a sistemului de climatizare se afla pe portiera soferului, pe cand pasagerul din dreapta are posibilitatea sa isi regleze si el temperatura dorita. Pasagerii din cel de-al doilea rand de scaune au posibilitatea de a regla intensitatea cu care aeroterma sufla aer in zona lor, fara a putea regla temperatura.
Frana de parcare este actionata si decuplata automat in momentul in care motorul este oprit sau soferul deschide portiera sa. Aceasta poate fi comandata si cu ajutorul unei manete amplasate intre portiera si genunchiul stang al soferului.
La nivelul pedalierului, pe partea stanga apare o umflatura mare in podeaua lui Espace, care ii incomodeaza pe soferii care poarta un numar mai mare la pantof. Si podeaua din spate este destul de inalta, ceea ce face urcarea si coborarea din Espace dificila in unele momente.
Bordul are cinci compartimente de depozitare – incluzand torpedoul. Pe langa acestea, mai este disponibil inca un compartiment la nivelul consolei centrale, in care este amplasata scrumiera – care poate fi inlocuita cu doua sticle de suc, spre exemplu. Portierele au si ele cate un buzunar de depozitare, iar alaturi de maneta schimbatorului de viteze gasim inca un compartiment mic de depozitare, potrivit pentru un telefon sau chei.
Antifonarea este eficienta la rulare, dar motorul este relativ zgomotos la rece.
Preţ de achiziţie
Versiunea testata are un pret de pornire de 32801 euro, cu TVA inclus. Echipamentele optionale adaugate au dus la un pret de 39616 euro. In segmentul sau, varianta de baza a lui Espace se afla in partea superioara a plajei de preturi.
Siguranţă
Acest model a primit 5 stele la testul EuroNCAP, iar Espace demonstreaza din plin faptul ca aceasta distinctie nu este intamplatoare. In dotarea standard, modelul are opt aibag-uri, altele doua fiind disponibile optional. Modelul este echipat cu un sistem ESP care ajuta soferul sa tina masina pe traiectorie in situatiile dificile.
Ţinută de drum
Suspensiile lui Espace sunt reglate astfel incat sa amorizeze gropile pe cat posibil, fara a fura prea mult din manevrabilitatea acestui model. Astfel, inginerii Renault au obtinut o manevrabilitate similara cu cea a unui sedan cu un centru de greutate ridicat, care tradeaza cu greu apartenenta modelului la segmentul monovolumelor mari.
Vizibilitate
Desi Renault Espace este inalt si are geamuri mari, la nivelul lunetei si la nivelul montantului A se formeaza un unghi mort – dar numai in anumite situatii din trafic. Vizibilitatea devine defectuoasa in momentul in care parbrizul este murdar iar stergatoarele imping noroiul de pe parbriz spre marginea acestuia. In rest, unghiurile vizibilitatii sunt largi.
Tehnologie
Modelul testat beneficia de o serie de echipamente optionale, cum ar fi trapa din sticla retractabila si scaunele fata electrice si incalzite. Scaunele anterioare au si reglaj lombar analogic, iar incalzirea din scaune isi intra in drepturi in cateva minute. Daca incalzirea este pornita si pentru scaunul din dreapta, dar sistemul nu detecteaza un pasager, aceasta este oprita pentru a nu consuma energie in mod inutil.
Sistemul audio este unul bun, dar unitatea centrala a acestuia dezamageste prin simplitate. Interfata radioului nu este intuitiva, iar cautarea unui post de radio trebuie facuta manual. Motorul, odata cu toate sistemele electronice din vehicul, sunt pornite cu ajutorul unui buton, cheia fiind inlocuita de o cartela similara cu cea a altor modele Renault. Daca uitati cheia in contact si plecati din masina inchizand usa, automobilul opreste automat incalzirea, luminile si radioul pentru a conserva bateria. Oglinzile electrice se pliaza automat atunci cand inchideti masina, iar scaunul se muta intr-una dintre cele trei pozitii pre-programate.
Design
Renault Espace merge pe un design clasic, oarecum similar cu cel al primului model de acest gen, lansat in 1984. Accentele moderne si stilul de design Renault pot fi observate usor, dar nu scot modelul in evidenta cu nici un element nou.
Date tehnice - Renault Espace (2006) 2.0 dCi 150CP Privilege |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
n/a |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1995 |
Lungime mm
4856 |
Putere maxima CP (rpm)
150 (4000) |
Latime mm
2104 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (2000) |
Inaltime mm
1798 |
Viteza maxima km/h
194 |
Greutate kg
1740 |
Acceleratie 0-100 km/h s
10.6 |
Ampatament mm
2800 |
Tractiune
Fata |
Volum rezervor litri
83 |
Cutie viteze
M6 |
Volum portbagaj litri
500 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Renault Espace (2006)
Renault e iarasi neinspirata.
Imi cer scuze pentru eroare. Am corectat,multumesc.
@Fratele renault
La schimbarea in treapta a 2-a si in treapta a 4-a, schimbatorul de viteze se misca greu. Timoneria cutiei de viteze se refera la toate legaturile mecanice dintre maneta schimbatorului de viteze si cutia de viteze in sine. Aceasta legatura este foarte importanta, deoarece este vorba de confortul soferului si de rapiditatea cu care acesta poate sa schimbe vitezele.
Nu vad ce nu ai inteles de aici.
@mugurel
Fotografiile facute de mine au fost nereusite din cauza vremii nefavorabile, motiv pentru care am preferat sa le folosesc pe acestea.
Punctele sunt acordate subiectiv, dar consider ca am motivat alegerea mea la descrierea alaturata notei.
Cat despre performantele modelului, am dorit sa subliniez faptul ca Espace are un timp de accelerare 0-100 potrivit pentru segmentul in care se afla si masa modelului.
Toate cele bune!
Nota de design e buna 3 (cu indulgenta), dar aia calitate/pret e prea mare :)) Mergea si acolo un 2-3.
O masina excelenta, frumoasa si ieftina pentru fanii Renault!
Masina "trece testul" la acest capitol, luand in vedere masa si destinatia sa.
Am si motivat nota pe care a primit-o, anume puterea suficienta pentru masa sa, dar insuficienta pentru a oferi ceea ce se poate numi performanta - bineinteles raportat la segmentul sau .
Anume, as fi dorit ceva mai mult cuplu motor, ar fi fost util in zona inferioara a gamei de turatii, in cadrul anumitor manevre. Pe alte piete modelul este disponibil cu un motor 2.2 dCi, care ar fi obtinut o nota mult mai buna.
Pe piata din Romania este oferit un propulsor pe benzina, de 2.0 litri, supraalimentat. Echipat cu acest motor, Espace ar fi primit o nota mai mare la acest criteriu de evaluare.
Sper ca te-am lamurit.
O seara buna!
Va doresc succes la critici acide.
Sebastian, poate ar fi meritat amintit intr-o propozitie si existenta modelului Grand Espace care are unele deosebiri notorii. E doar unul dintre lucrurile despre care mi-ar fi placut sa discutam. Iti doresc succes si curaj !
Asta este valabil pentru altcineva. Si sper sa nu fie sterse comentariile