Drivetest Renault Clio (2012-2016)
0.9 TCe 90CP Man Intense EnergyVineri, 12.10.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault Clio a ajuns la a patra generaţie. A evoluat constant de la an la an, dar odată cu introducerea celei mai recente versiuni, Renault vrea să impună noul Clio drept un concurent foarte serios într-un segment extrem de competititv. Clasa mică sau segmentul B este poate cel mai disputat segment de piaţă din Europa. Are parte de concurenţi serioşi ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Opel Corsa. Renault trebuia să reinventeze cumva modelul Clio şi acest lucru a revenit în sarcina lui Laurens van den Acker, noul şef al departamentului de design. În plus, Renault aduce cu acest noul Clio şi un motor turbo pe benzină de 0.9 litri total nou.
Renault Clio (2012-2016)
0.9 TCe 90CP Man Intense Energy
- Pret de pornire 10.200 €
- Pret model testat 13.100 €
- Taxa auto 41 €
Motor / Transmisie
Inima noului Clio este românească. Pentru că sub capota celei de-a patra generaţii găsim în premieră noul motor turbo cu trei cilindri fabricat la Mioveni. Motorul TCe 90 este acelaşi pe care îl vom regăsi în curând şi pe noile modele Dacia Logan şi Dacia Sandero. Pâna atunci, l-am descoperit pe noul Clio. Noul propulsor turbo cu trei cilindri produs de Renault are o cilindree de 898 cmc şi oferă 90 CP la 5.250 rpm. Cuplul motor este însă destul de mic: 135 Nm la 2.500 rpm, dar Renault spune că 90% din cuplu este disponibil de 1.650 rpm. La capitolul transmisie, noul motor TCe 90 este asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.
Motorul se dovedeşte a fi suficient de silenţios, dar vibrează la relanti. Renault nu a reuşit să echilibreze perfect acest motor, spre deosebire de cei de la Ford. În mers, însă motorul devine omogen şi suficient de puternic chiar şi pentru un stil de condus mai sportiv. Pentru a da totul micul motor trebuie ţinut sus în ture şi aici mai intervine un neajuns, alimentarea este tăiată mult prea repede, zona roșie turometrului începând de la 6.000 rpm.
La utilizarea citadină, lipsa cuplului la turaţii joase este puţin enervantă, dar per total micul motor se achită onorabil de sarcina care i-a fost încredinţată indiferent dacă trebuie să propulseze noul Clio în oraş, pe autostradă, sau drumuri de munte. Maşina nu se simte ca fiind submotorizată, acest motor fiind echivalentul unui propulsor de 1.4 litri din vechea generaţie.
Consum
Ei bine, capitolul consum de carburant se dovedeşte a fi o problemă spinoasă pentru noile motoare de cilindree mică. Problema este dată de cifrele oficiale raportate de constructor şi consumul din viaţa reală. Am observat că există o diferenţă mare şi la motorul de 1.0 litru Ecoboost de la Ford în ceea ce privește consumul oficial și cel raportat, iar noul Clio TCe 90 suferă de aceiaşi problemă. Consumul mediu oficial anunţat este de 4.5 litri/ 100 km. Acest consum, spun oficialii mărci este cel înregistrat în cadrul testului standard efectuat în condiţii ideale. În realitate, consumul este mai mare, confirmându-se faptul că în cazul unui motor pe benzină, o cilindree mică nu înseamnă automat şi un consum foarte redus de carburant.
O caracteristică a motoarele pe benzină turbo cu trei sau mai puţini cilindri este influența stilului de condus asupra consumului de carburant. Stilul de condus are un efect mai puternic asupra consumului față de alte motoare. Am experimentat acest lucru la testul din Italia, unde traseul ne-a oferit de toate. De la orăşele înghesuite, la autostrăzi şi drumuri sinuoase pe dealurile Toscanei. Un stil sportiv care a exploatat motorul TCe la maxim a dus consumul mediu de carburat până la 8.5 litri/100 km, iar un stil relaxat, normal, a dus consumul în jurul cifrei de 6 litri pentru 100 km parcurşi. Cifrele sunt totuşi onorabile pentru cei 90 CP oferiţi.
Performanţe
Pentru cei 90 de CP furnizaţi de motorul 0.9 turbo cu trei cilindri, noul Clio se dovedeşte a fi suficient de zvelt pentru a nu dezamăgi. Cifrele de la capitolul performanţe sunt comparabile cu cele ale concurenţei, ba chiar uneori sunt chiar mai bune. Renault Clio TCe 90 are o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră de 12.2 secunde, iar viteza maximă este de 182 km/oră.
Raportat la modelele concurenţei, cifrele lui Clio sunt mai mult decât ok. Hyundai i20 1.2 85 CP, Opel Corsa 1.2 85 CP, Fiat Punto 0.9 TwinAir şi Kia Rio 1.2 85 CP sunt toate mai lente atât ca timp de acceleraţie cât şi ca viteză de top. Ford încă nu a pus motorul EcoBoost de 1.0 litru pe Fiesta, dar va face acest lucru pe versiunea cu facelift. Volkswagen Polo 1.2 TSI 90 CP este însă mai rapid faţă de noul Clio. Modelul german accelerează de la 0 la 100 km/oră în 10.9 secunde, iar viteza maximă este identică cu cea a noului Clio.
Interior
Pentru a face din Clio un jucător serios, interiorul a fost tratat cu mai multă atenţie faţă de cel folosit la generaţia a treia. Clio a crescut puţin şi în dimensiuni, deci acum este mai mult loc în faţă, dar pasagerii din spate nu au foarte mult spațiula dispoziție pentru genuchi, mai ales dacă pe locul din faţă stă o persoană mai corpolentă. Pentru a face din habitaclul lui Clio un loc mai atrăgător, ambianţele au fost studiate cu grijă de echipa de designeri condusă de van den Acker. Pentru modelele în echipare medie şi top, se pot alege acum diverse personalizări ce includ inclusiv culori diferite pentru plasticele de pe bord. Am condus o variantă cu interior negru cu roşu, spectaculos pentru contrast, dar poate prea obositor pentru uzul zilnic. În plus în anumite situaţii bordul roşu se reflectă în parbriz. Se pot alege însă şi clasicele culori închise. Partea de sus a bordului este din spumă moale, însă feţe portierelor au rămas dintr-un plastic tare. În rest avem mult inserţii din plastic negru lucios piano black.
Este spectaculoasă planşa de bord, cu vitezometru digital, amplasat central într-un spaţiu oval. Este cumva o reinterpretarea a clasicei planşe de la Megane, dar care foloseşte tot vitezometru digital. Portbagajul a crescut şi el în dimensiuni, având acum o capacitate de 300 litri.
Preţ de achiziţie
Clio a fost mereu un automobil abordabil, iar Renault nu a vrut să schimbe acest lucru în ciuda upgrade-ului de design şi a posibilităţilor personalizare. Preţurile pentru noul Renault Clio încep de 10.300 euro (TVA inclus), iar pentru modelul de top cu motorul TCe 90 preţul este de 13.300 euro.
Dacă ne uităm în curtea concurenţei, cu ajutorul configuratorului Automarket, constatăm că pentru un model cu o putere asemănătoare şi echipare de top, preţurile sunt ceva mai mari. Opel oferă Corsa la un preţ ceva mai mic, de 12.160 euro, în schimb ce Polo este cel mai scump cu aproape 15.000 euro.
Siguranţă
Noul Renault Clio a fost testat chiar în acest an de către EuroNCAP şi a obţinut scorul maxim general de cinci stele. A obţinut scoruri excelente şi pentru protecţia pasagerilor adulţi cu 88% şi pentru protecţia pasagerilor copii cu 89%. Renault nu face compromisuri în ceea ce priveşte siguranţa, oferind pe lista dotărilor standard ABS, ESP şi şase airbaguri.
Ţinută de drum
Dacă inginerii de la Renault au excelat într-un domeniu, acela e cel al ţinutei de drum. Deşi nu există modificări masive faţă de generaţia anterioară şi au păstrat puntea spate semi-rigidă, ţinuta de drum este excelentă mai ales pe drumuri sinuoase. Am forţat limita aderenţei şi noul Clio nu a vrut să subvireze aproape deloc, iar direcţia este foarte bună. Sistemul de direcţie este total nou şi în sfârşit Renault are o direcţie aşa cum ar fi trebuit să aibă mai de mult. Volanul este precis, sistemul de direcţie oferit suficient de mult feendback, iar demultiplicarea este acum mai precisă. Asistarea este suficient de grea, pe scurt o direcţie excelentă. Suspensia şi direcţia se înţeleg parcă mai bine cu motorizarea diesel, în Italia având ocazia să testă şi motorul dCi de 90 CP. Putem garanta că viitorul Clio RS va fi un automobil foarte reuşit.
Vizibilitate
În noul Clio stai mai bine la volan ca în generaţia anterioară. Poziţia este un pic înaltă, dar per total o îmbunătăţire masivă. Însă avem probleme cu vizibilitatea pe latura stânga din cauza montantului foarte gros. Pe virajele de stânga, m-am văzut nevoit de mai multe ori să îmi mut poziţia capului pentru a putea vedea drumul. La parcări şi manevre citadine, te obişnuieşti repede cu dimensiunile compacte ale caroseriei. Chiar Clio este acum mai lung cu 3 cm, a rămas la fel de uşor de parcat.
Tehnologie
Pentru că vrea să fie un model atrăgător pentru toate generaţiile, noul Clio vine dotat şi cu o serie de jucării. Ne-a plăcut ecranul tactil de 7 inch numit Media Nav ce înglobeză funcţiile de sistemul de navigaţie şi sistemul audio. Navigaţia Nav N Go este intuitivă şi bine pusă la punct deşi a mai făcut câteva greşeli datorită hărţilor. Mufa USB este chiar pe planşa ecranului pentru un acces rapid. În viitorul imediat, Renault va lansa şi sistmul R-Link, descris de către francezi ca fiind o tabletă în interiorul maşinii. Ecranul are tot 7 inch şi propune un meniu cu şase pictograme prin care pot fi accesat funcţiile sistemului. Dintre acestea enumerăm sistemul de navigaţie conectată TomTom, R-Link Store, de unde vor putea fi downlodate alte aplicaţii penru sistemul R-Link, internet, reţele sociale. Acest sistem va putea fi controlat şi prin comandă vocală.
Apoi, noul Renault Clio propune un sistem audio inteligent integrat în boxele portierelor din faţă. Acesta, denumit Renault Bass Reflex, este capabil să recreeze volumul si confortul audio corespunzător unei incinte acustice de 30 de litri. Sitemul audio pentru modelele ce vor echipate cu R-Link este furnizat de Arkamis.
Design
Designul este unul dintre atu-urile noului Clio. Semnat de deja celebrul Laurens van den Acker, designul noului Clio a fost influenţat de concept-car-ul DeZir. Van den Acker a amplificat sigla Renault de pe calandru şi a amplasat-o pe fond negru. Chiar sub siglă este numele modelului un detaliu pe care personal nu îl agreez. La fel şi partea din sapte, semnalizările par mici, iar stopurile au parcă o formă anonimă. Pentru că noul Clio nu va mai fi disponibil în versiune cu trei portiere, designerii au încercat şi au reuşit să creeze senzaţia de coupe. Deşi este o idee deja foarte folosită, mânerele portierelor din spate sunt ascunte în partea superioară a uşilor. Revenind la partea frontală, Clio are acum lumini de zi cu LED amplasate între faruri şi siglă. Silueta noului model este însă uşor de recunoscut. Chiar şi cu toate evoluţia de design prin care a trecut, Clio rămâne uşor de recunoscut în trafic. Şi a întors suficiente priviri pe stradă pentru a ne convinge că este un automobil frumos.
Ne-a placut
- Motorul 0.9 turbo bun
- Design
- Interfaţa multimedia
- Suspensie excelentă
Nu ne-a placut
- Zgomot la vânt
- Cuplu mic la turaţii joase
- Plasticele interior portiere
Date tehnice - Renault Clio (2012-2016) 0.9 TCe 90CP Man Intense Energy | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Nu consuma atat nici un 1.8TSI!!!
Praf in ochi acest motor!!!
Sunt sigur ca pe logan vor scoate consum de peste 10%, adica mai mare decat 1.6 actual.
Eu nu mi-as lua in veci un asemenea prichindel, pentru mine motor inseamna capacitate de la 1.6 in sus.
Cam asta e opinia mea, sunt sigur ca veti ascunde sau sterge comentul meu.
O seara faina!
"Are parte de concurenţi serioşi ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Opel Corsa. "
Scuzati-ma, dar eu nu cred ca in acest moment Corsa este un concurent serios. Este o masina care, fata de concurenta este in urma cu o generatie si asta se vede.
Apoi, "Cuplul motor este însă destul de mic: 135 Nm la 2.500 rpm, dar Renault spune că 90% din cuplu este disponibil de 1.650 rpm."
Dar "Maşina nu se simte ca fiind submotorizată, acest motor fiind echivalentul unui propulsor de 1.4 litri din vechea generaţie. "
Daca spuneti ca se comporta ca un motor vechi de 1.4 nu cred ca se poate pune problema de lipsa de putere si cuplu. Nici vorba de asa ceva pentru o masina care poate ajunge la 100 km/h in putin peste 12 secunde si depaseste 180 km/h. Si nici nu trebuie adus in discutie cuvantul "submotorizata"... o masina submotorizata e cu totul altceva.
"Motorul se dovedeşte a fi suficient de silenţios, dar vibrează la relanti. Renault nu a reuşit să echilibreze perfect acest motor, spre deosebire de cei de la Ford."
Se poate si mai rau, vezi 1.2 de la VAG. E bine ca ati spus, insa nu poate fi neaparat o critica. E foarte greu sa echilibrezi un motor in 3 cilindri.
In rest, mi se pare o masina interesanta, o evolutie clara fata de generatia precedenta. M-ati facut curios referitor la materialele din interior. La Clio 3 mi se pareau unul din avantaje, acum spuneti ca sunt clar mai slabe fata de concurenta. Nu prea inteleg asta. Viitorul drive test poate ma va lamuri.
Iar in privinta designului, arata clar diferit, are personalitate, insa recunosc ca nu e chiar unul pe gustul meu. Peugeot 208 personal imi place mai mult.
Ah, si sa nu uitam de pret care mereu a fost unul din punctele forte ale lui Renault.
ps: sper sa nu ma injurati pentru critici... nu spun din rautate. :)
de ce nu pun o cutie cu 6 rapoarte ???
oricum puterea nu este tot ce conteaza la o masina , dar multi sunt limitati ca tine din pacate ... daca as avea nevoie de o masina pentru oras as lua motor 1.6 ??? as prefera un motor cat mai economic si nu ar mai conta puterea ...
nu ati mentionat cel mai important concurent pentru Clio care este Peugeot 208 , locul 1 la vanzari in septembrie in Franta, > cea mai importanta piata pentru Renault.
multumesc
P.S.: @Mafia este cretin ca de obicei, nu-l luati in seama. Noul Yaris, in orice alta varianta inafara de cea hibrid, este o mizerie care nu se poate compara nici macar cu vechea generatie de Clio. Kia Rio nu am condus, dar haideti sa fim seriosi si sa mai cumparam si masini serioase. Corsa este la nivelul vechii generatii, nici o sansa in a concura cu aceasta. Singurii concurenti reali sunt Polo, Fiesta si Peugeot 208, insa nu am toate datele ca sa pot enunta o parere general valabila in ceea ce priveste castigatorul dintre aceste 4 masini. Un singur lucru este clar, Clio este cea mai frumoasa dintre ele.
In ceea ce priveste consumul, sincer sunt de acord cu faptul ca este exagerat de mic in datele producatorului. Modul de testare face ca cifrele sa se indeparteze major de realitate.
Detaliez ultima afirmatie: cu totii stim ca testele producatorilor se fac cu ciclul aprobat la nivel UE, standardizat pentru toate turismele vandute. Acest ciclu spune foarte clar ce si cum trebuie sa se intample in timpul testului, vitezele, distantele parcurse cu aceste viteze, etc. Ceea ce nu spune standardul este ca atat vitezele cat si distantele pot fi parcurse pe plaje de turatie ale motorului special alese de producator, acolo unde ECU-ul motorului ofera cel mai mic consum. Nu spune nicaieri in standardul UE ca un motor pe benzina trebuie sa accelereze de la 30km/h la 80km/h folosind motorul la 4500prm. Din acest motiv, un stil de condus altfel decat "batranesc" te va duce fix in afara plajei de turatii optimizate de producator pentru consum minim... si, surpriza... o sa iti ia 3-4% in plus.
O alta problema este faptul ca in zona de turatii optimizata pentru consum nu ai nici putere nici cuplu (acest 0.9tce spune ca are90% la 1650rpm, ceea ce ma bucura, dar nu foarte mult). Daca vrei ca masina sa se mista mai repede decat un pensionar cu sacosele pline trebuie sa o calci, nu ai de ales. Daca o calci ca sa ai ceva putere ... ajungi iar acolo unde consumul este fix afara din orice test si in loc de 6 iti ia 10... etc.
As vedea ca cea mai buna solutie motorul de la VAG cu dezactivarea cilindrilor - acesta ofera consum bun daca mergi usurel si putere cu un consum rezonabil cand vrei sa mergi mai tare.
Renault insa a strecurat intre masinile de test si un Expression. Pentru ca evident in locatia respectiva au fost mai multe masini / versiuni. Este si cea pe care a ales-o redactia Automarket pt prezentare.
2. Acolo au fost si alti zeci de jurnalisti, nu numai Dragos Baltateanu (Automarket) si imaginati-va cum au fost conduse... fiti siguri ca n-au avut mila de ele... deci un consum mediu afisat ar fi fost irelevant... iar un consum instantaneu... pe dealurile Toscanei? sa fim seriosi... un test al consumului real se va face in Romania.
3. Motorul nu-i silentios? Si ce daca? Mie imi place un motor putin mai nervos. Bine, asta in mintea lui Baltateanu contravine cu ideea de cilindree mica (0.9 cmc). Chestiune de gust, chestiune psihologica.
Mergeti in showroom, cereti sa faceti un drive test si vedeti cum va simtiti in masina. Si apoi judecati! Daca aveti nevoie de o masina si daca va veti simti bine in noul Renault Clio, probabil ca il veti cumpara. Dar va veti da seama de acest lucru la drive test. In acel moment o sa uitati si cat cuplu are la 5 rpm si cat era consumul urban si ce motoare are concurenta. In timpul testului conteaza sa va placa masina, sa va simtiti bine in ea si sa va transmita acel sentiment de bunastare (de ce nu, chiar si materiala).
Am fost surprins ca la testele pe care le-am facut cu diverse turisme sa fiu incantat de cele care aveau recenzii nu foarte favorabile si sa fiu dezamagit de masini care primeau laude din toate partile.
Cu alte cuvinte, incercati sa intelegeti punctul de vedere al autorului articolului (care tot timpul a trasat paralele cu modelul care iese din fabricatie)!
Cat despre comentatori multi cretini cu un retard din ce in ce mai accentuat.
Revenim la vechea poveste japoneze vs restul unde niciunul nu cedeaza. Vezi tu, in general cand iti permiti o masina ar trebui sa-ti permiti sa o si intretii. Si nu uita ca pana la urma orice in lumea asta inseamna un compromis, pentru ca nimic nu e perfect (mda, m-am obisnuit, singurii care nu fac compromisuri sunt japonezii si coreenii cand fac masini).
Cumpara-ti tu masina din tabele si statistici de fiabilitate, ca eu oricum sunt multumit de masina mea nemteasca. Adica din neamul alora care mai nou sunt mai mereu injurati ca fac niste glume de masini, fie ca e vorba de VW sau de BMW. Si apropo, in privinta fiabilitatii, nu cred ca ai remarcat ca si francezii au crescut mult. Nu uita ca Renault are motoare care sunt si pe Mercedes (evident, cu adaptarile de rigoare) sau Peugeot motoare care sunt pe BMW, Jaguar, Volvo sau Ford. Sa mai spun ca e posibil sa fie si pe Opel? Wow, nemtii sunt fraieri ca nu au apelat la Toyota.
Asta cu fiabilitatea japoneza din clasamente e ca mitul masinii nemtesti. Numai ca unui e pe hartie si pe internet si celalalt se transmite verbal... "din gura in gura" (mai razi o data ca si eu am ras:))... intelegi tu ce zic :)
Daca ar fi sa-mi schimb Beetle-ul cu o masina, m-ar cam deranja sa o schimb cu una care are duzele de spalare a parbrizului pe capota sau stergatoare deasupra capotei motorului sau incuietoarea portbagajului la vedere, ca la Logan sau la 140 km/h sa am impresia ca in curand vor sari pistoanele din motor. Vorbesc de Corolla 2006, chestii pe care Renault nu le mai are de vreo 15 ani (asta ca sa fiu totusi on topic). E drept ca acea Corolla e a naibii de fiabila, dar parca sunt alte lucruri (multe) care te deranjeaza.
Tu chiar nu vrei sa intelegi ca fiabilitatea unei masini nu inseamna totul.
@unkle, inainte iti documentai mai bine postarile. Si pe viitor ar fi bine sa nu mai iei de bun tot ce se scrie in drive-testele AM, mai ales daca nu sunt scrise de Mircea.
Spre deosebire de tine eu am avut curiozitatea sa caut curba de cuplu ca sa pot sa-mi dau singur raspunsurile. Si din cate vad eu pe grafic motorul este excelent. Atinge intradevar 90% din cuplu [122 Nm] la 1650 rpm, dar mai interesant este ca scade sub 90% deabia la 5150 rpm. Ceea ce este magnific! Ca sa nu mai spun ca atinge cuplul maxim la 2200 rpm si sta linear la 100% cuplu pana la 3450 rpm, plaja de cuplu unde are deja peste 50% din putere disponibila, putere care se plafoneaza deabia la 4800 rpm. Din punctul meu de vedere motorul este excelent pentru oras si absolut decent pentru exterior. Asta evident daca nu te consideri pilot de F1 pe un motor de 0.9 cmc. Pt astfel de valeitati exista BMW pisicutza!
P.S.: Pe aceasta cale ii propun lui Dragos Baltateanu un PARIU. Eu nu am condus masina, nici macar nu am vazut-o, dar dupa curba de cuplu eu cred ca in Bucuresti [la ce ora vrea el] nu-i scot mai mult de 6.5% [in conditiile in care constructorul da 5.8 urban], iar pe autostrada la o viteza de croaziera intre 120 - 140 km/h nu imi ia mai mult de 5%. Adica nu poti sa-i dai in gura pana iti taie alimentarea si dupaia sa spui ca masina consuma 9% Asta o faci tu 'off the records' si o poti adauga la curiozitati, dar ca si jurnalist [om care informeaza] nu poti sa vi si sa o dai ca valoare absoluta. @Dragos, daca te tine ai mailul meu in profil. Pariem pe un "6x" de bere buna ca sa nu te supun la riscuri prea mari :)
"alimentarea este tăiat destul de rapid, dacă exagerăm cu turele"
(...)
"consumul este mai mare"
Pai da, Renault a uitat sa-l testeze in zona rosie si sa ne spuna consumul, ca doar asa sunt trecute toate masinile cu motoare mari in fisa tehnica, nu?
In zona rosie, pana le taie alimentarea, nu-i asa Dragos?
Insa tu ai reusit perfromanta sa incep sa urasc cam tot ce-i japonez, daca ma intelegi. Esti atat de prost crescut, jignesti fara limite si ai intors tot site-ul impotriva culturii japoneze. Intelege odata si pentru totdeauna, ca nu toata lumea trebuie sa fie de acord cu tine.
Esti de departe cel mai cenzurat utilizator si nu-ti mai tolereaza nimeni iesirile. Chiar ai impresia ca toata lumea e proasta si tu le stii pe toate? Ar trebui sa te gandesti serios la asta inainte sa te apuci sa scrii!
"Still, keep the Clio in second on twisty roads with few long straights and it’s an opportunity to enjoy revving an engine that is refined for a three-cyinder – exhibiting none of the vibrations through the throttle pedal that can be common with the breed.
There’s still a noticeable off-beat note, though, that’s also one of the likeable traits of three-cylinders."
Sursa: caradvice.com
2. Corolla 2006 vrei sa spui vechea generatie? Pentru ca actuala nu sufera de problemele de care vorbesti tu.
- am fost iar intr-o sesiune de teste chiar la mare expozitie din Pantelimon. Jale.
Ca sa nu intru in detalii nu cred ca in realitate Clio ar trebui sa aiba multi concurenti. Tot fara sa il vad pun pariu ca este mai bine finisat decat Polo si ca are plastice in general mai ok.
Spunea C-G-C ca testele se fac aiurea si mare dreptate avea. Este practic imposibil sa iasa diferente atat de mici la nota finala. Ponderea diverselor criterii sigur este aiurita iar notele la fiecare in parte se dau din alergare la plezneala.
Cum te poti plange de consum cand singur recunosti ca ai forjat motorul ca si cand trebuia dusa masina la casat dupa. Bataie de joc.
Pentru ca trebuie sa se amuze si cei care detin site-ul asta.
Nu inteleg foarte bine de ce spui ca nu mi-am documentat afirmatia. Am spus doar ca un motor are ECU programat sa dea combustibil motorului diferit in functie de turatie si ca, in functie de plaja de turatii folosite, obtii consumuri diferite (cu mult diferite, asta-i parere personala, dar nu tocmai nefondata) in functie de stilul de condus.
Performantele motorului ma bucura, asa cum am spus, dar nu foarte mult pentru ca este totusi un motor foarte mic. Din fericire pentru mine nu prea am nici o sansa sa ma intalnesc cu acest motor (decat poate pe masina vre-unui prieten) asa ca ma abtin de la comentarii suplimentare pentru ca nu am o parere foarte buna despre motoarele mici si se irita publicul :)
@Domnul fara nume care mi se adreseaza cu "copile" - in afara de corectarea greselilor gramaticale majore, lipsei coerentei etc. as vrea sa-ti urez sa ai un MB la mana a 16-a ca al meu :).
Apropo de MB la mana a 16-a, observ ca a reaparut domnul Semtex ... si observ o mare schimbare de atitudine. Dl Semtex (sau cel care se semna cu Semtex acum ceva vreme) este motivul pentru care am scris la profilul de utilizator ca masina mea este la mana a 16-a, stiind ca ii face o placere deosebita sa jigneasca pe toti cei ce nu aveau un renault-nissan-dacia luate de noi. Avand in vedere ca anul viitor se implinesc 16 ani de la lansarea pe piata a W168, o sa imi modific profilul si voi scrie " la mana a 16-a", ca sa se bucure vizitatorii paginii dedicate mie pe acest site :), cu placere. (nu vreau sa-ti dărâm visele, dar trebuie totusi sa iti marturisesc faptul ca nu am un W168, si nici nu este la mana a 15-a asa cum scrie la profil .. sry)
Un alt aspect? Ar trebui sa se discute mai mult idei, decat personaje. Haideti sa facem schimb de idei si sa lasam atacurile la persoana. Nu sunteti de acord cu o idee? Folositi argumente SOLIDE pt a o demonta!
P.S.: Sper sa aiba chiar motorul asta...
Deci tu vii si imi vorbesti mie de moralitate si bun simt. Mai citeste o data ce ai scris. Ti se pare un mesaj civilizat si la locul lui?
Mie nu. Spui ca tu nu jignesti, dar imi spui ca sunt clovn.
Si acum poti sa ma mai jignesti o data. Sunt obisnuit cu cei ca tine care la anumite stiri fac parte din rutina acestui site.
PS :-*
Mr. X (ca tot un necunoscut ca si mine esti)daca tu asta ai inteles din ce am spus... las-o asa. Esti mare destept pe principiul "hotul striga hotii".
Per ansamblu, daca ar fi sa imi schimb masina cu una noua de clasa subcompacta, as include-o cu siguranta pe lista scurta, alaturi de Peugeot 208 si Volkswagen Polo. Comparatia cu Opel Corsa nu mi se pare potrivita, deoarece acesta isi arata din plin varsta (mai ales la interior), iar Ford Fiesta mi se pare extrem de inghesuit pt. ocupantii locurilor din spate. Toyota Yaris are materiale mult mai rigide la interior iar exteriorul nu e cine stie ce. Mentionez ca nu am condus Kia Rio sau Hyundai i30, desi acesta din urma e la fel de depasit de generatiile actuale ca si Opel Corsa.
De ce mi-ati sters comentariul? Rezultatele testului meu nu prea corespundeau cu rezultatele testului vostru? Sincer sa fiu, nu credeam ca veti ajuge chiar atat de jos...
P.S. Daca o sa-l stergeti si pe asta, nu-i nimic, va este adresat doar voua!
1. Interior
Intradevar finisajele sunt mai bune ca in cazul vechii generatii, iar calitatea perceputa a crescut, desi comparativ cu vechea generatie sunt elemente care din plastic moale s-au transformat in plastic tare. Aspectul interiorului este unul modern, unul dintre cele mai reusite din clasa as spune, cu un mare PLUS pentru designul consolei centrale si in special al ceasurilor de bord care sunt superbe. Spatiul pentru locurile din spate nu mi s-a parut schimbat comparativ cu vechea generatie, deci decente.
+ aspectul interiorului
+ finisaje bune si impresia generala asupra calitatii buna
- comparativ cu vechea generatie s-a renuntat la plasticul moale de pe usi si s-a optat pt un plastic tare care stiebeste un pic din impresia generala buna asupra aclitatii.
- Nu mi-a placut torpedoul care este mai mic ca la vechea generatie si "buzunarul" de deasupra sa care nu mi se pare deloc potrivit cu designul plansei de bord. Nici prea practic nu il vad.
2. Tinuta de drum
Aici nu este mare lucru de spus. Masina se comporta execelent in viraje si desi mi s-a parut mai rigida comparativ cu vechea generatie, mi-a lasat impresia ca ar fi si o idee mai confortabila.
3. Vizibilitate
Nu stiu daca se sta mai bine in masina comparativ cu vechea generatie (se statea bine si in aia, se sta bine si in asta), asa cum spune @Dragos, insa pozitia la volan mi s-a parut o idee mai inalta (poate fi doar o impresie, nu am avut timp suficient sa "disec" problema) si asta nu mi-a placut :). In rest nici o problema de vizibilitate, atat in mers, cat si la parcari.
4. Tehnologie
Consola face toti banii. Deci un mare plus la capitolul asta.
P.S.: Sistemul multimedia este realizat de LG, in cazul in care intereseaza pe cineva.
5. Design
Fabulos! Singurul capitol unde nu ai ce sa-i reprosezi. Masina arata impecabil si mult mai echilibrata in realitate. As spune ca, desi gusturile nu se discuta, este cea mai frumoasa masina din clasa.
6. Concluzii (un capitol care lipseste in review-urile AM si care nu ar trebui sa lipseasca)
Masina este clar in top 3 in clasa mica si cred ca Renault ar putea da lovitura cu acest nou model de Clio. Nu are minusuri semnificative raportat la concurenta, are in schimb plusuri interesante, a primit un feedback bun la lansare si este un model deosebit de frumos. Acum totul tine de departamentul de marketing Renault.
P.S.: Din pacate pt francezi, desi este poate cel mai bun Clio de pana acum raportat la concurenta, masina vine intr-un context economic dificil, context defavorabil transformarii acestei masinute si intr-un "hit" din punct de vedere al vanzarilor. Cu siguranta insa are MARI sanse sa devina "Car of the Year", asa cum si Clio 3 a fost in 2006!
Am testat ieri noul Clio cu motor 0.9 Tce. Subscriu la cele spuse in articol, modelul este absolut fenomenal, cu exceptia plasticelor de pe fetele usilor (desi se poate trece relativ usor peste acest aspect, pentru ca are foarte multe calitati care pot compensa acest mic "defect"). In ceea ce priveste motorul, este ok pentru un benzinar de 90 cp dar sub 2000 rpm cuplul este cam anemic. In ture motorul se simte bine si suna foarte frumos, iar de tras trage acceptabil pentru cei 90 cp pe care ii dezvolta. Interesant sistemul Start-Stop si foarte util pentru un oras ca Bucurestiul. In rest, ii urez mult succes modelului (are toate atuurile ca sa si fie).
http://www.youtube.com/watch?v=DRq1R0L9EN0
Clio 4 cu feeling premium. Are elemente de design exclusive, rame cromate, oglinzi ext. distincte, jante premium de 17", bi-xenon, volan,scaune sport din piele Nappa, incalzite si electrice. stitching contrastant pe bord, materiale superioare, pedalier aluminiu etc.