Joi, 20.08.2009
- Comenteaza
- Trimite pe:
Automarket a testat noul Renault Clio RS Facelift in Romania. Modelul a debutat la Salonul Auto de la Geneva in primavara acestui an si este echipat cu un motor aspirat, care dezvolta 203 CP. Spre deosebire de fratele sau mai cuminte, Clio RS este dezvoltat in intregime de divizia de motorsport a celor de la Renault, intitulata RenaultSport. Caracterul modelelor dezvoltate de inginerii RenaultSport este unic, acestia reusind sa dezvolte un model sportiv, care nu pierde deloc atunci cand vine vorba de elementele practice. Astfel, Renault Clio RS poate sa fie atat masina cu care sa obtii o doza serioasa de adrenalina pe viraje, cat si masina cu care mergi la serviciu in fiecare zi.
Renault Clio RS (2009)
2.0 16V 200HP RS
- Pret de pornire 20.800 €
- Pret model testat 20.800 €
- Taxa auto 360 €
Motor / Transmisie
Exemplarul testat este echipat cu un motor pe benzina aspirat, cu o cilindree de 1.998 centimetri cubi, din care dezvolta 203 CP si 215 Nm. Puterea maxima este oferita la 7.100 rpm, pe cand cuplul motor maxim este atins la 5.400 rpm. Spre deosebire de generatiile precedente ale lui Renault Clio, puterea este oferita in mod linear, lucru care ajuta foarte mult la controlul lui Clio RS in orice situatie. Unitatea de 2.0 litri este cuplata unei trasmisii manuale cu sase trepte, care are rapoarte etajate foarte bine si realizeaza schimbari rapide si precise. Motorul si transmisia dau dovada de o elasticitate extrem de buna, Clio RS fiind capabil sa ruleze cu 50km/h in treapta a 5-a si sa accereze apoi la 100 km/h fara nazuri. Mai mult de atat, motorul nu prezinta niciun fel de trepidatii in timpul acestei acceleratii, sau in timpul oricarei acceleratii dintr-un regim de mers subturat in regim de turatie normal pentru treapta de viteza si viteza de circulatie aleasa. Pe langa asta, modelul beneficiaza de un sistem de combatere a subvirarii, care reuseste sa puna toata puterea pe sosea chiar si in curbe, fara a prezenta impulsuri nedorite in volan. Imbunatatirile operate acestui propulsor nu s-au terminat aici, inginerii RenaultSport reusind sa reduca emisiile de CO2 la doar 195 de grame per kilometru, incadrand unitatea in norma de mediu Euro4. Renault Clio RS ofera nu mai putin de 203 CP, fiind cel mai puternic propulsor aspirat din clasa sa, si cel mai puternic motor de pe un model de clasa mica.
Consum
Performantele demne de invidiat ale motorului de 2.0 litri al lui Renault Clio RS ar trebui sa lase o urma puternica in rezervorul de 55 de litri al acestui model, dar practica ne-a aratat ca acest lucru nu este neaparat obligatoriu. In cazul in care aplicam un stil de condus docil, Renault Clio Sport consuma 13 litri de carburant la 100 km in regim urban, pe cand un stil de condus ceva mai alert ne duce la un consum de 15.5 litri la suta de kilometri. Situatia este similara si in cazul rularii extra-urbane, modelul avand un consum de 8.5-10 litri de carburant la 100 km parcursi in regim extra-urban. In cazul rularii in afara orasului, stilul de condus a fost mai alert si a implicat depasiri numeroase, mai ales atunci cand vorbim de valoarea superioara a consumului extraruban. In cazul in care sunteti mai cumpatat, puteti obtine un consum de carburant ceva mai scazut, dar acest lucru ar taia toata bucuria pe care ti-o ofera Renault Clio RS. Pe de alta parte, in cazul in care apasati pedala de acceleratie pana la fund in fiecare clipa petrecuta la volanul lui Clio RS, consumul de carburant va fi ceva mai ridicat, atingand valori de 19-19.5 litri la 100km parcursi.
Performanţe
Dat fiind faptul ca este cel mai puternic model din segmentul sau, Renault Clio Sport ofera cele mai bune performante din clasa. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in 6.9 secunde, cu 0.3 secunde mai putin decat cel mai apropiat rival - Opel Corsa OPC. Viteza maxima pe care o poate atinge Renault Clio RS este si ea la cel mai ridicat nivel din acest segment, gratie cutiei de viteze etajate ceva mai lung.
RenaultSport Clio RS poate sa atinga o viteza maxima de 225 km/h, cu 3 km/h mai mult decat vechiul Renault Clio F1 Team, dar la acelasi nivel cu Opel Corsa OPC si Seat Ibiza Cupra. Reprizele oferite de Renault Clio RS sunt foarte bune, iar modelul este extrem de usor de controlat in momentul in care apasati acceleratia la podea.
Interior
Interiorul este probabil unul dintre putinele dezavantaje ale lui Renault Clio RS. Desi acesta prezinta un design care denota trasaturile sportive ale lui Clio RS, aspectul sau nu a fost deloc modificat fata de cel al generatiei precedente, nu toate materialele de la interior iti dau senzatia ca esti intr-o masina sport. Din fericire, Clio RS beneficiaza de doua scaune sport foarte bine proiectate, care formeaza o pereche interesanta alaturi de volanul si comenzile acestui model.
Ergonomia comenzilor este situata la un nivel ridicat, toate elementele fiind accesibile soferului exact atunci cand are nevoie de ele. Scaunele sport ofera o sustinere laterala foarte buna, iar sezutul si spatarul acestora sunt foarte moi, astfel incat nivelul de confort oferit este ridicat. Volanul lui Clio RS are un design interesant si prezinta un aspect similar cu cel al volanelor folosite de modelele de competitie. Pozitia la volan ideala este obtinuta extrem de rapid, iar soferul si pasagerii sai pot parcurge calatorii lungi fara dureri de spate. Desi Renault Clio RS poate trasporta doar doi pasageri in spate, acestia au suficient loc si pot sa mearga confortabil chiar si pe distante lungi. Portbagajul acestui model nu a fost deloc neglijat, acesta oferind un volum generos. Materialele folosite la interior sunt de calitate medie, dar isi indeplinesc rolul fara probleme, cu toate ca ar fi fost mai bine ca bordul sa primeasca un design mai sportiv, sau macar ceva diferit fata de generatia precedenta. Insonorizarea lui Clio RS este foarte reusita, zgomotul de rulare fiind redus la minim. Sunetul motorului poate fi auzit la cote corespunzatoare, dar fara a deranja ocupantii.
Preţ de achiziţie
Faptul ca Renault Clio RS este cel mai puternic model din segmentul sau este un argument greu in balanta raportului calitate/pret, iar anumite elemente ale acestuia formeaza un pachet aproape imbatabil din punctul de vedere al costurilor. In standard, modelul este echipat cu un sistem de franare Brembo, care ofera performante deosebite.
Pretul de pornire al exemplarului testat de Automarket este de 18.150 de euro cu TVA inclus, modelul fiind cu aproape 2.000 de euro mai ieftin decat Opel Corsa OPC, cel mai apropiat rival din punctul de vedere al performantelor oferite. Seat Ibiza Cupra nu este disponibil momentan in Romania, dar pretul lui Ibiza SC intr-o versiune de echipare de top este extrem de apropiat de cel al lui Clio RS, ceea ce ne da de inteles ca versiunea Cupra va fi mult mai scumpa.
Producatori precum Honda, Peugeot sau Citroen nu au un rival pentru generatia actuala a lui Clio RS, iar Colt-ul CZT oferit de Mitsubishi are cu 50 CP mai putin decat modelul francez. Pe langa asta, performantele lui Colt CZT nu se apropie de cele oferite de Renault Clio RS, motiv pentru care nu se justifica diferenta de circa 1.000 de euro dintre cele doua modele.
Siguranţă
Renault Clio a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP, iar versiunea RS a acestui model nu se lasa mai prejos. Desi nu este echipat cu sistemul AFU pentru a oferi un feeling mai bun al pedalei de frana, modelul beneficiaza de un sistem de franare extrem de eficient, care nu da semne de oboseala indiferent de solicitarile la care este supus. Sistemul de control al stabilitatii poate fi dezactivat complet, lucru apreciat de pasionatii de modele sport, iar acesta ofera o interventie subtila, dar previzibila si eficienta in momentul in care detecteaza un derapaj periculos. Clio RS este echipat cu opt airbag-uri, inclusiv cu doua de tip cortina pentru pasagerii din spate si cu doua de tip anti-alunecare pentru pasagerii din fata. Modelul beneficiaza si de un sistem de control al subvirarii, care ii confera o manevrabilitate deosebita.
Ţinută de drum
Renault Clio RS da dovada de o tinuta de drum exemplara, acesta fiind capabil sa "dea lectii" chiar si unor hot-hatch-uri cu pretentii. Modelul are o suspensie proiectata chiar de inginerii RenaultSport, care se ocupa si de dezvoltarea monoposturilor de Formula 1. Acest lucru se vede in fiecare clipa petrecuta la volanul lui Clio RS, modelul oferind un comportament jucaus, dar controlabil in fiecare aspect, iar decuplarea sistemului ESP nu elimina nici un element din descrierea de mai sus. Sasiul sport al acestui model aproape ca nu are nici o legatura cu cel al lui Clio si ofera senzatii tari pasagerilor lui Clio RS. Ruliul caroseriei este aproape insesizabil si se situeaza la un nivel extrem de scazut. Cu toate acestea, comfortul oferit de Renault Clio RS nu a fost dat uitarii, modelul nefiind prea obositor la calatorii lungi sau in traficul de zi cu zi.
Vizibilitate
Renault Clio RS nu are dezavantaje majore in materie de vizibilitate, singurul element deranjant fiind montantul A, care iti obstructioneaza vederea doar in aceleasi situatii in care este deranajant la 90% din modelele de pe piata. Forma lunetei si a montantului C nu sunt deloc deranjante pentru sofer, iar oglinzile sunt proportionate foarte bine in raport cu caroseria. Dat fiind faptul ca modelul beneficiaza de geamuri laterale de dimensiuni mari, montantul B nu deranjeaza absolut deloc soferul in materie de vizibilitate laterala.
Tehnologie
Exemplarul testat de Automarket beneficia de numeroase artificii tehnologice, cum ar fi sistem de acces si pornire cu cartela sau oglinzi rabatabile electric, dar anumite elemente gasite pe Clio lipseau pe versiunea RS a acestui model.
Spre exemplu, sistemul audio nu era imbunatatit deloc fata de versiunea standard, iar acesta nu beneficia de un car kit bluetooth integrat, element extrem de util, mai ales in cazul unui model care necesita atentie sporita in conducere in fiecare clipa. Un element util s-a dovedit sistemul de proiectoare adaptive la viraj, care se aprindeau la viteze reduse in functie de miscarile volanului. Acest lucru ajuta foarte mult vizibilitatea pe strazile inguste si intunecate, si are un pret de 151 de euro - fiind oferit ca dotare optionala. De asemenea, exemplarul testat este echipat si cu un sistem cruise control, precum si cu comenzi pe volan pentru acesta. Sistemul audio poate fi controlat si prin intermediul comenzilor amplasate chiar langa volan, acestea avand o ergonomie deosebita.
Design
Designerii Renault nu s-au straduit prea tare atunci cand a venit vorba de facelift-ul lui Clio RS, acesta avand un aspect aproape identic cu cel al anteriorului model. Singura diferenta notabila este bara fata si calandrul nou, alaturi de difuzorul de aer integrat in bara spate. Celelalte elemente ale lui Clio RS au ramas neschimbate, modelul fiind aproape identic cu modelului precedent atunci cand vorbim de interior. Cu toate acestea, Clio RS are un aspect sportiv si o prezenta rutiera extrem de atragatoare. Aceste caracteristici sunt imprimate in ADN-ul modelului de nuanta exterioara si de jantele speciale, disponibile pana acum exclusiv pentru editia limitata F1 Team. Vopseaua cu care era imbracat exemplarul testat se numeste Galben Sirius si este disponibila in cadrul unui pachet in care sunt oferite jantele pe care le puteti observa in imagini. Din pacate, acest pachet are un pret relativ ridicat, de 1.350 de euro. Un lucru este insa cert: daca doriti sa vedeti un Clio atragator, versiunea RS este cea la care trebuie sa apelati, aceasta fiind ceva mai reusita prin agresivitatea impusa de idee decat varianta clasica a lui Clio facelift.
Ne-a placut
- Performantele dinamice
- Curba de putere lineara a motorului
Nu ne-a placut
- Sistemul audio slab in comparatie cu Clio
- Interiorul monoton
Date tehnice - Renault Clio RS (2009) 2.0 16V 200HP RS | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Baieti destepti astia de la Renault, stiu care e potretul clientului roman asa ca i-au oferit suspensii de drumuri grele standard pt modele gen megane, nu cumva sa-ti sara cartofii din portbagaj la fiecare groapa.
Una peste alta, masinuta asta e o mica bomba pe roti. De felul meu nu prea suport Renault pt calitatea f proasta a finisajelor si a rezistentei indoielnice, dar pt un tanar de pana in 25 de ani nu gasesc masina mai potrivita sub 20 000.
O masina reusita, dar parca generatia veche arata cel putin la fel de bine.
Desi are cu 53CP mai putin, Colt-ul are o acceleratie mai mica cu doar 0.5s fata de Clio. Pe langa asta Colt-ul consuma si cu aproape 5 litri mai putin in mediul urban care dupa parerea mea e mai important decat diferenta aia de 0.5s.
Daca luam in calcul fiabilitatea Renault-urilor si materialele folosite de Renault, deja Colt-ul e o alegere mai buna.
Opel corsa OPC arata de 10 ori mai bn si in interior si in exterior nu mai vb
masini franceze calitate de 2 bani
raportul calitate/pret e imbatabil pe piata, singura senzatie similara o ofera focus RS (ok, aia e mai faina, dar la alt pret).
de banii astia, nu ai alta optiune. si chiar cu 5000 de euro in plus nu primesti ceva mai bun.
Interesanta sesiunea foto, dar imagini statice gasesc pe tot netul, ceva miscare, ceva atitudine...sau nu a iesit din cauza franei de motor, un viraj pe 3 roti...
1. Motorul nu este cel mai puternic din clasa, ci Mini JCW are motor mai puternic.
2. Motorul are un cuplu normal de aspirat. Ma mir ca asemenea jurnalisti nu au observat legatura de proportionalitate intre cilindree si cuplu.
3. Diferentele de comportament intre Clio 197 şi Clio 200 de la test sunt insesizabile pentru un simplu jurnalist.
4. Motorul este suficient de elastic, insa senzatia ca poti sa accelerezi de la 3000 de ture fara sa retrogradezi este data de etajarea foarte scurta a cutiei. Precum ziceam si mai sus, cuplul este specific unui motor de 2.0 litri aspirat.
5. Limitarea nu este la 8000 de rpm, ci mai jos. De altfel daca nu schimbi imediat cum se aude bipul motorul da in limitare.
6. Sunetul acela gros, care de fapt nici gros nu prea e, este al evacuarii, nu al motorului
7. Despre consum ai scris mult dar nu ai spus nimic. Doar ca aceste creste daca mergi alert. Nu m-as fi aşteptat la asta. Din nou trebuia amintit de etajarea foarte scurta a cutiei care dezavantajeaza mai ales la mersul pe autostrada.
8. Este adevarat ca noul Clio are trepte un pic doar mai lungi decat vechiul Clio, insa fata de concurente le are mult mai scurte. Sa dau doar un exemplu: la 1000 rpm in ultima treapta de viteza Clio are 32,8 km/h, Ibiza are 43,1, Mini are 37,5 iar Opel 37. Aasadar, cine are cutie lunga? De fapt viteza maxima la Clio e de 223, cu 2 mai putin decat Opel si Seat si mult sub Mini, care are 238 km/h. Motivul pentru care Clio atinge totusi o viteza asa de mare este dat de faptul ca motorul sau este unul de turatie, nu un turbo ca la concurenta.
9. Reprizele din pacate nu sunt bune, penru ca e un motor aspirat, asa ca la mai toate felurile de reprize ar lua bataie pe paine de la concurentele turbo cu un cuplu mult mai mare.
10. Clio RS este o masina sport deci daca trebuie sa te iei de ceva din interior, ia-te de elementele care tin exclusiv de partea sportiva: volan, pedale, schimbator, scaune. Dar la astea nu prea ai ce comenta. Iar in ceea ce priveste calitatea materialelor se pare ca mai sunt chiar si acum ziaristi afectati de vorbele din popor. Clio nu are doar materiale de calitate medie, cel putin nu in comparatie cu ce competitori are. In ceea ce priveste pozitionarea butoanelor de cruise control şi esp, criticarea pozitiilor lor este gratuita mai ales atunci cand nu stii cum se folosesc. Si mai ales cand.
11. Din nou ni se aduce aminte ca Renault Clio e cel mai puternic din segementul sau. Iar fals.
12. Sistemul de franare pe toată masina este brembo. Renault nu este producator de sisteme de franare. El doar le cumpara de la altii. Faptul ca pe etrierul spate nu scrie brembo nu e din cauza originii Renault. Motivul e si mai simplu. Etrierul e prea mic pentru a avea unde sa mai scrii brembo. .
13. Daca ajung la plusuri si minusuri ma ia cu rasul. Sistemul audio este la fel ca cel de pe Clio normal, deci cam greu sa fie mai slab.
14. Interiorul sincer sa fiu nu cred ca are cum sa fie mai monoton decat la un Polo. Nu ai amintit de ornamentele cu Renault Sport, tusele de galben sau turometrul modificat. Repet, pentru ceea ce e facuta masina, nu e deloc monoton. Poate vroiai mai mult bling bling. Era nevoie la o masina sport.
15. Asta cu discurile neventilate spate este cea mai tare. Pentru ce sa aiba asa ceva? Ai mers cu masina foarte tare pe curbe si ai observat ca primele care incep sa aiba fading sunt franele de pe spate? Sincer ma indoiesc. Daca nu este nevoie, de ce sa pui asa ceva? Doar pentru aspectul vizual? Iar bling bling?
16. La nu ne-a plăcut scrii: „Puntea fata are etrieri Brembo, pe cand puntea spate foloseste piese Renault” iar in test ai scris „de care se foloseste doar puntea fata, puntea fata fiind infranata de catre sistemele Renault”. Am explicat mai sus de ce nu ai dreptate.
17. Este vorba de un facelift, nu de o noua generatie. Deci e normal ca modificarile sa fie doar superficiale. Repet, un facelift. S-a inteles?
In fine, masina e foarte tare, pacat ca testul a trebuit sa fie scris de un pasionat de ursuleti, asa cum spune cineva mai sus, care nu poate sa scoata un test suficient de pertinent.
[ON-TOPIC] Frumoasa masina. :D
am un prieten cu Clio RS fara facelift si daca o conduce lejer in oras scoate consum 11.5 - 12 % , ceea ce mi se pare absolut normal pentru o masina cu 2000cmc si 200 de cai... Clio RS are o greutate de 1240 kg.
In fisa tehnica Corsa OPC are consum mixt 7.9 %, iar Clio RS 8.2% si 11 CP in plus fata de OPC. Nu cred ca OPC ar consuma mult mai putin in oras, in asa fel incat Clio RS sa fie dat exemplu rau
*INTERIOR
Nu stiu ce va asteptati voi la interior, dar stiu ca majoritatea clientilor acestei masini nu sunt atrasi de briz-brizuri si alte artificii inutile...
Masina are pedalier din aluminiu, scaune fata tip sport sau optional RECARO ( de ce nu ati aratat scaunele?! ), volan din piele cu zone anti-alunecare si insertii crom satinat, tablou de bord cu specific RS ( cadran turometru pe fond galben), consola centrala fina cu aspect lucios, geamuri spate cu tenta inchisa.
*Nu dispunea de bluetooth modelul testat de voi, dar cine da 18.150 de euro nu are problema in a da inca 170 de euro (TVA inclus) pentru un Radio CD MP3 Plug & Music - Bluetooth, kit maini libere + audio-streaming (mp3 Bluetooth prin telefon mobil sau alt dispozitiv mobil) + USB
*La 18.150 euro masina asta are cel mai bun raport calitate/pret de pe piata! Sa va intre bine in cap ! Un punctaj 8/10 ne insulta inteligenta !
cooper jcw costa un pic mai mult...deci clio ramane cel mai puternic din clasa .... segmentul "premium" se exclude ... la 25-28kE iti iei una mai serioasa
ba "desteptule" ce masina "premium" SPORT iti iei in clasa mica la 25-28 euro?
ESTE ABSURD / ILOGIC / IRATIONAL !
O injectie de adrenalina sau un Clio RS ? Nu, multumesc! Injectia e posibil sa doara, asa ca prefer un Clio RS...
invata sa citesti, si pe urma mai discutam ;)
astept raspunsul tau dupa ce suna clopotelu' .. ca in ora daca scrii risti sa te dea afara educatoarea ;)
daca totusi nu reusesti sa intelegi - scrie pe adresa redactiei si poate iti explica ei ce masini poti cumpara pe 25-28k euro din clasa compactelor sportive
( apropo' , cand o sa mergi la scoala o sa inveti ca se mai scrie 28k pentru a prescurta 28.000 ... vine din zona informaticii , dar a "prins" destul de bine la forumurile din romania , si nu numai )
@Marius
WOOOWWW. ai un site de review-uri, ca ma intereseaza...
pentru Clio RS, tot respectul. este un filmulet de la top gear pe youtube cu un Clio RS si un Focus RS ca sa vada daca Focusul poate sa il lase in spate.. il recomand ..
Oricat m-am straduit nu am putut sa nu observ stilul rautacios in care a fost scris acest test..Nu sunt partinitor dar as avea cateva obiectii de facut domnul Toma.
1. Cum puteti afirma o asemenea gogomanie: "aspectul sau nu a fost deloc modificat fata de cel al generatiei precedente". Probabil ati condu cu ochii inchisi si nu ati vazut sistemul audio nou, preluat de pe Laguna si megane, probabil nu ati observat ceasurile de bord inlocuite, cel putin turometrul. Cum puteti afirma asemenea tampenii. Asta inseamna ca nu ati mers cu modelul precedent, cel de dinainte de facelift, ceea ce va face impotent in a analiza modificarile operate de Renault.
2. As fi scris mai multe dar am vazut abia acum ca cineva inaintea mea (nr. Marius) a avut grija sa puncteze foarte bine ceea ce vroiam si eu sa zic.
La mai multe d-nul Toma!
Pai daca as avea 17.000 de euro castigati la loto si as fi un amarat de bugetar cu salariu de 7 milioane, nu mi-as cumpara Polo nici de-al dracu! As strange din fund un an de zile si as pune de-o parte o suta de euro in fiecare luna, numai ca sa-mi iau Clio RS. As manca numai varza cu mamaliga 1 an de zile, numai sa-mi vad in fata blocului Clio RS, proprietate personala !
"Nu ne-a placut
Sistemul audio slab in comparatie cu Clio "
Ba voi sunteti TOTAL pe dinafara!
Sistemul audio este acelasi cu cel de pe Clio normal... adica Radio cd-mp3 4X20W + 2 tweetere, cu afisaj separat si satelit de comanda volan. Optional se poate si mai mult.
Daca asa ati facut intregul review, apai m-am lamurit...
Eu cred ca nu prea aveati ce sa scrieti la minusuri si v-ati gandit sa inventati, nu-i asa?
pozitive la adresa lui Clio RS ....
poate pana deseara o sa aiba 85 de puncte ;)
referitor la sistemul audio -- sincer cred ca merita investiti 500E pe un sistem un pic mai "adevarat" - asa ca nu prea vad rostul comentariului negativ la adresa lui ( sincer as prefera ca producatorii sa ofere si optiunea de a avea o gaura in bord in locul banalului 4x20W CD+MP3 )
@dan
ai si tu o problema... obsesiva as putea spune!
TRATAMENT URGENT!
care sunt motivele pentru care consideri ca am o problema "obsesiva" ??
poate faptul ca am facut referire la modificarea notei acordate acestei masini in 2 comentarii diferite? ... ma indoiesc
poate faptul ca am raspuns un pic ma agresiv acelui domn care m-a luat un pic peste picior ? ... nu are legatura cu "obsesia" ( in definitia ei - dat fiind faptul ca nu am facut asta decat odata.. )
poate pentru ca fac mai mult de 1 comentariu la acest review ? - posibil ...
poate ne sugerati si un tratament domnu' pisiholog ;)
( rugam cititorii sa ignore acest comentariu, este adresat exclusiv dobitocului de deasupra )
feeling-ul la volan, calitatea materialelor si performantele unui Clio RS sunt mult peste ce poate oferi un colt czt... n-are rost sa dezbatem aici... Materialele in clasa micilor sportive sunt sunt dintre cele mai bune la CLIO, in nici un caz de calitate medie cum se exprima scribul nostru...
Cu siguranta e mult mai amuzant de condus decat un Mini Cooper S sau Fiat 500 Abarth...
CZT e cool, dar nu e decit un Colt upgradat. Masina asta are modificari mult mai serioase.
Portbagajul are 288 l. De ce ati trecut liniuta in fisa tehnica?
CER MAI MULTA ATENTIE LA DETALII ! Masina asta chiar merita mai mult din partea voastra!
*Pt cei care se mira si sunt veniti mai devreme pe lumea asta, trebuie sa stie ca Renault Clio Sport este o masina legendara!!!
renault clio nu se compara cu fiat 500, dar nici cu mini cooper derivat in "s" (versiune premium sportiva cu o utilizare preponderent stradala) si "jcw" (dezvoltat special pt circuit)...
versiunile turbo iti asigura de asemenea un plus si la consum, nu mai este nevoie de turatii inalte pt performante extreme! de aceea consider aberanta nota data la capitolul motor/transmisie!
mai postati si argumente pertinente si nu doar comment uri de cls 1 "clio e cel mai tare din clasa": hahahaha
Cu toate ca acuzi lipsa de pertinenta in comentariile celor de mai sus, tu nu te ridici la nivelul lor... de fapt gradul tau de pregatire tehnica e slab spre inexistent... Clio n-are nevoie sa fie turbo, pentru ca face compensarea prin cilindree, iar motorul aspirat va fi intotdeauna mai fiabil, va raspunde mai bine la acceleratie si nu va avea intarzierea turbo-ului. Motorul aspirat e Alfa & Omega, sa-ti intre bine in cap!
In Romania un Cooper jcw e 28.900 euro... ti se pare ca 10.700 euro sunt putini? La RS dotari precum jantele din aliaj de 17'' , farurile de ceata sau senzorii lumina si ploaie sunt dotari banale, pe cand la cooper s trebuie sa le cauti pe lista de optionale...
si astea sunt numai cateva...
doar pentru ca esti nou in lumea auto si nu ai auzit pana acum de Clio RS, nu inseamna ca nu are CEL MAI BUN SASIU sau ca nu este cea mai populara masina de pe segment cu peste 70.000 de exemplare vandute in lumea larga
de ce sa-ti iei niste masini mai slabe, cand ai Clio RS la 18.000 ?! idiot sa fii sa faci altfel ! Motorul aspirat de turatie inalta va ramane intotdeauna solutia cea mai buna pentru o masina sport adevarata !
asa ca... Vive la France! Clio RS forever!
Ai privit vreodata lista de dotari a unui Clio? Nu cred, pt ca altfel nu te faceai de ras mentionand fiesta st... Poate tehnic sta mai bine, hai sa vedem:
Sigur, fiesta st are 2000cmc si e normal aspirat, dar de aici incolo totul merge prost pentru fiesta comparativ cu Clio...
in primul rand are un deficit de putere de vreo 53 de cai ! De asemenea cuplu , acceleratia 0-100, viteza maxima si autonomia sunt si ele mai mici... ca sa nu mai vbim de franele de pe fiesta care sunt predispuse la fading, lucru care nu se intampla la Clio... mai e suspensia inteligenta de pe Clio si mule, multeee altele care nu stau sa le insir, dar care dovedesc superioritatea unui Clio RS... modificarile sunt mult mai radicale la Clio, pentru ca e o masina conceputa de RenaultSPORT, divizia speciala ce activeaza in Formula 1. Numele asta spune tot
Asa ca forumistule gaste-ti de lucru in alta parte...