Marti, 30.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Captur este jucăria pe care tocmai ai primit-o. Ascunde atâtea secrete, atâtea idei năstrușnice, atâtea culori și combinații încât ești absorbit să le descoperi.
Cum l-aș putea descrie repede pe Captur? Ca o felie relaxantă de copilărie, învelită într-un design atrăgător. Este o cutie misterioasă, care abia așteapă să fie deschisă. Și când o vei deschide, deznodământul nu va putea fi altul: te va captiva.
Și tocmai această trăsătură ar putea sta la baza unui model capabil să copieze succesul lui Nissan Juke, pionierul segmentului SUV-urilor mici. Practic, Captur este vărul francez al lui Juke, creat pe platforma lui Clio, venit să cucerească un public european care gustă tot mai mult SUV-urile mici, personalizabile.
Renault Captur (2013-2017)
1.5 dCi 90CP Man Zen Energy
- Pret de pornire 12.600 €
- Pret model testat 15.200 €
- Taxa auto 48 €
Motor / Transmisie
Joc și joacă. Două coordonate sinonime cu o copilărie fericită. O copilărie pe care Captur promite să și-o trăiască din plin. Pentru o traiectorie fără obstacole, micul Captur are nevoie de un ingredient cu experiență.
În cazul nostru acesta a fost dieselul 1.5 dCi de 90 de cai putere, un motor care a existat sub diverse forme tocmai din 2002 și pe care Renault l-a vândut în peste 10 milioane de unități. E lesne de înțeles că un asemenea ajutor de nădejde îl face pe tânărul membru al familiei Renault să pășească cu încredere.Încredere vei simți și tu atunci când apeși pedala de accelerație.
Cei 220 de Nm resimțiți la 1750 de rotații reprezintă doza de energie de care ai nevoie pentru joacă. O joacă de oameni mari, cu demaraje sănătoase, scârțâit de roți și viraje abordate cu aplomb. Joaca se termină undeva pe la 3000 de rotații, când cuplul este modest, iar mașina se chinuie. Atunci simți că joaca îți este oarecum limitată.
Asistentul dieselului este transmisia manuală cu șase rapoarte, etajată scurt în primele trepte, cu o timonerie la care s-a lucrat pentru o precizie bună. O cutie cu care simți bine retrogradările și care te ajută atunci când vrei să forțezi puțin nota. Forțare echivalentă cu un sunet ceva mai pronunțat al dieselului, dincolo de 2500 de rotații.
Consum
Bucuriile vin din lucruri simple. Este o veche rețetă, care se aplică de minune și noului Captur. Cu atât mai mult cu cât bucuriile sunt accesibile tuturor și nu implică sume importante. În cazul lui Captur, eficiența a fost pe primul plan, motiv pentru care francezii au mizat pe motorul de 90 de cai, și nu pe cel de 110.
Cifrele oficiale sunt de-a dreptul "zgârcite", cu doar 4.2 litri în mediul urban și 3.4 litri în afara orașului. În împrejurimile orașului Biarritz, după ce ne-am jucat pe dealurile verzi, sub un soare puternic, brăzdați de briza climatizării, am reușit un consum de 4.5 litri/100 de kilometri.
O raportare concretă la ceilalți concurenți nu se poate face, pentru că ceilalți dețin dieseluri de bază mult mai puternice. Dacă media lui Captur este de 3.7 litri la 100 de km, toți ceilalți, Mokka, Trax și Juke, depășesc 4.5 litri/100 de km. Excepție face Mini Countryman, care vine tot cu un diesel de 90 de cai, însă consumul său mediu este de 4.4 litri/100 km.
Performanţe
Dacă este un adevărat performer când vine vorba de eficiență, Captur se lasă ușor bătut de concurenți atunci când vine vorba despre performanţe. Aici s-ar fi simțit nevoia unor resurse ceva mai mari. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 13.1 secunde, cu mult sub valorile lui Mokka, Trax și Juke. Fratele de suferință al francezilor este Mini Countryman One D, care vine totuși cu doar 12.9 secunde scurse până la 100 km/h.
Viteza maximă este de 171 km/h, cu o unitate peste ce oferă Countryman.
Interior
Un univers al copilăriei, colorat, plin cu dulciuri ascunse în dulapuri și jucării. Dincolo de ușa lui Captur ai în față imaginea camerei la care ai visat încă de când erai copil. Un habitaclu zugrăvit cu vise, idei năstrușnice, dar puțin întunecat și lipsit de spectaculosul unui acoperiș panoramic capabil să inunde totul în lumină. Este însă un tribut adus acoperișului personalizabil la exterior.
Renault a înțeles că, pentru a se bate cu "vărul" Juke, trebuie să aplice aceeași tactică plină de curaj, ce presupune dezrobirea imaginației și zburdălnicia ideilor trăsnite. Așa a luat naștere sertarul colorat care ține loc de torpedou, inserțiile din plastic în culoarea caroseriei la nivelul prizelor de aer, al boxelor și al planșei de bord.
Noutatea care m-a cucerit este inserția din plastic colorat care îmbracă jumătate de volan. Din păcate, însă, finisajele nu sunt excelente.
Universul ludic pe care îl descoperi în Captur este de o simplitate exemplară. O simplitate cu care te obișnuiești repede, o ergonomie care place. Totul este organizat în jurul sistemului multimedia R-Link, echipat cu un ecran generos, frumos încastrat în planșa de bord.
Și pentru că orice coordonate ludice trebuie să fie generoase, Renault a ales să ofere pasagerilor săi mult spațiu interior. Cinci pasageri sunt găzduiți confortabil, iar portbagajul de 377 litri este printre cel mai încăpător din segment, doar Countryman fiind mai generos.
Preţ de achiziţie
Renault ne-a spus că pentru joc și joacă trebuie să scoatem din buzunar începând cu 12.600 de euro, preţ valabil pentru motorizarea 0.9 TCe. Pentru dieselul testat de noi însă, preţurile pleacă de la 14.200 de euro, iar echiparea de top, încăpută şi pe mâinile noastre, a ajuns la 15.200 de euro. Este mai puţin chiar şi decât preţul de pornire al celorlalţi rivali. Captur a promis o revoluție la acest capitol şi s-a ţinut de cuvânt. Într-un segment în care toți rivalii pleacă de la minim 15.500 de euro, propunerea celor de la Renault este de departe cea mai abordabilă.
O promisiune care îi ajută pe francezi să câștige de partea lor clienții lui Juke și a rivalilor din grupul GM.
Siguranţă
La capitolul siguranță, Captur promite să moștenească tot ceea ce are Clio mai bun. Ne putem așteptat, așadar, tot la cinci stele pentru protecția pasagerilor adulți, mai ales că vorbim despre un constructor care pune pe primul plan siguranța modelelor sale.
Lista de echipamente active și pasive include deja esențialele ABS, ESP și AFU, alături de patru airbaguri în standard. Cei care erau obișnuiți cu șase vor strâmba din nas și vor uita de joc și joacă. Totuşi, nu vă grăbiți. Renault a combinat airbagurile laterale cu cele cortină pentru a simplifica lucrurile. Beneficiile sunt aceleași.
Ţinută de drum
De la început vă spun că Renault Captur nu vine cu tracțiune integrală. Să nu-i aud pe cei care își doreau așa ceva pe o mașină din categoria asta. Ideea de SUV a fost atât de interpretată în ultimii ani, încât renunțarea la tracțiunea integrală nu mai miră pe nimeni.
Decizia a venit după ce Nissan a anunțat că doar 4% din clienții lui Juke aleg varianta 4x4. Așa că Renault a luat o hotărâre curajoasă și complet justificată. După ce ne-am alergat ore în șir pe dealurile din sudul Franței, am ajuns la concluzia că micul Captur se descurcă foarte bine și fără 4x4.
Ruliul nu este resimțit mai deloc, iar suspensia se străduieşte să mențină o ținută de drum sigură și în același timp confortabilă. Captur ține cu dinții de asfalt, aderența fiind păstrată exemplar. Sunt mici tendințe de a ieși de pe trasa ideală, însă ele sunt corectate bine de ESP.
Pe de altă parte, direcția pare complet anesteziată. Este extrem de ușor de manevrat în oraș, însă în afara lui nu se bucură de consistența necesară, fiind destul de relaxată și fără un feedback foarte bun.
Se gândește cineva să întrebe cam ce poate face Captur în teren accidentat? Mai bine nu. Este o mașină care poate ajunge acolo, însă nu vă așteptați la mai mult de un drum forestier și un pseudo-vad cu apă.
Vizibilitate
Captur promite o poziție la volan destul de înaltă, care îți permite să ai un câmp vizual îmbunătățit. Oglinzile laterale sunt însă destul de mici și se dovedesc utile după ce le potrivești bine. Luneta este destul de generoasă și bine încadrată de oglinda retrovizoare, însă ultimul rând de montanți ar putea incomoda la gararea cu spatele.
Tot la capitolul montanți nepotriviți am putea vorbi despre dimensiunea primului rând de stâlpi. Aceștia incomodează mult din punct de vedere vizual. În fiecare viraj mai strâns te apleci să privești după ei.
Tehnologie
Captur este un copil răsfățat. Primește tot ce are mai bun părintele său în laboratoarele tehnologice. Și e gata să împartă cu tine. Chiar dacă sistemul de climatizare lucrează pe o singură zonă, avem senzori de ploaie și lumină, cameră pentru marșarier cu o vizualizare ceva mai ciudată şi sistem audio cu suport pentru Card SD, USB și AUX.
Ajungem și la cireașa savuroasă din vârful unui habitaclu plăcut digerabil: sistemul multimedia R-Link. Are rolul de a îngloba mai multe funcţii, însă noi o să ne concentrăm atenţia asupra navigaţiei. Ca și în cazul electricului Zoe, pronunţia personajului principal, Oana, a făcut deliciul vorbitorilor de limbă română.
Vocea înregistrată de Renault pentru a te ghida pe tine, un român aflat la bordul lui Zoe, în limba natală este savuroasă. Ca să înţelegeţi, nu vă spun decât că Oana sună ca o englezoaică ce abia a învăţat româneşte. Şi, culmea, a învăţat româneşte în Moldova, pentru că nu-i lipseşte un uşor accent.
Colac peste pupăză, apar expresii amuzante, de genul: ”Urmează o cotitură la dreapta” sau ”Întoarceţi la prima ocazie”. Strict din punct de vedere tehnologic, navigaţia poate părea puţin depăşită uneori.
Are dificultăţi în a ţine pasul cu tine şi sunt momente în care are nevoie de timp pentru a oferi o indicaţie preţioasă. Timp de care tu, uneori, nu dispui. Mai mult, există o funcţie care măreşte mereu harta. Nu e tocmai util atunci când te apropii de un sens giratoriu cu multe ieşiri. Această funcţie poate fi însă corectată din setări.
Altfel, afişajul navigaţiei şi proiectarea funcţiilor este plăcută, high-tech, iar meniul nu este dificil. Oricum ar fi, ecranul tactil este o pată de culoare utilă şi necesară pe planşa de bord.
Design
Când am făcut cunoștință cu noul Captur, am văzut în el un Clio cocoțat pe o suspensie ceva mai înaltă, cu alură de crossover. În realitate, Captur preia câteva linii esențiale de la Clio, însă încearcă să fie cât se poate de diferit. Și strategia funcționează.
Deși nu tulbură atât de mult pe cât o făcea Juke, Captur este o apariție insolită, cu un aer non-conformist, extrem de ușor digerabil. Pentru a fi sigur că merge la inima generației tinere, Renault a pregăti și o listă generoasă de culori pentru caroserie și pentru acoperiș. Ele sunt dublate de jante generoase, cu design sportiv, de asemenea colorate.
Noi am avut ocazia de a atrage privirile celor din jur cu un Captur vopsit în albastru Pacific, cu acoperiș alb Ivory. Jantele au copiat și ele aceeași nuanță de alb.
Ne-a placut
- Posibilitățile de personalizare
- Torpedoul de tip sertar
- Spațiile de depozitare
Nu ne-a placut
- Direcția anesteziată
- Montantul frontal
Date tehnice - Renault Captur (2013-2017) 1.5 dCi 90CP Man Zen Energy | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Totusi cred ca Chevrolet Trax e o alegere mai buna,parerea mea.
O masina de lifestyle cu idei interesante. Imi plac combinatiile de culori interior/exterior, sertarul-torpedou unde poti depozita cateva sticle de apa + 2, 3 topuri de hartie :)) si husele cu fermoar pe care le poti baga la masina de spalat cand se murdaresc.
Obiectiv, nu?
imi place ideea pe care merge renault aceea de a oferi originalitate in design si o paleta larga de optiuni pentru personalizare. Vopseaua aia portocalie i se potriveste de minune.
ca pret, daca un Clio DCI 90CP porneste de la 13.800 presupun ca acest Captur nu poate fi oferit cu mai putin de 14.500Eu. Devine intersant pentru drumurile din Romania unde o masina normala trage din greu ponoasele lucrarilor de intretinere facute "la timp". Chiar azi am vazut inca 2 Stepway si interesant e ca designul acestuia pare sa aiba ceva din liniile lui Captur
PS...1,5DCI de 90CP? Motorul asta e scos din oferta. Poate ati vrut sa spuneti dCi90
Cati ati auzit de aceasta masina pana la acest drive test ?
Like - cei care nu ati auzit
Dislike - cei care ati auzit.
Comentariul tau (si al multor altora) e un nonsens.
Nu mi se pare nici mica, este cât Clio4 (care nu mai este chiar asa de mica)
Per total este interesanta cred ca va avea un pic de succes, cei de la Renault au înțeles în sfârșit, ca designul vinde.
Ce observ in plus este ca noile modele Renault (Zoe, Clio4, Captur) au un aer romantic-feminin, pentru noile modele Dacia fabricate la Pitesti designul este de tip germanic VW
Faci confuzie. E un crossover urban sau altfel spus un mini-SUV pe platforma de clasa mica, deci automat este in aceeasi clasa cu Juke.
Se incadreaza in dimensiunile nisei create de Juke oricum. Nu asta-i ideea. Parerea mea e ca va avea succes deplin pentru ca are toate componentele pricipale care sa-i aduca acesta victorie : aduce un aer de relaxatre / laissez-faire , pasiune / design / originalitate, tehnologie, personalizare, tinuta de drum (ruliu insesizabil dupa cum spune si AM), consum redus. Nu numai design-ul vinde. E mult mai complex.
Pentru mine SUV este obligatoriu 4x4, dacă pe un SUV pui 4x2 devine crossover, asa înțeleg eu (nu mai țin strâns de craca ca nu sunt specialist)
Designul vinde în proporție de 50% mașina, Renault are o problema mare, are în fabricație Twingo si Megane 3(Scenic intra aici), mașini corecte cu prestații cred eu un pic peste concurenta, dar design tern; o Laguna 3 foarte urata + Koleos și urata și proasta (nu am uitat de Latitude, Fluence care sunt ca celelalte + Espace la care segmentul s-a diluat)
Clio4 bate in vanzari in sfarsit 208, dar numai în Franța, în rest nu știu ce se întâmpla, de aceea sunt rezervat. Captur mai are o problema în interiorul grupului, noul Stepway, care nu este asa de frumos dar cu 3000E mai ieftin
Si eu am zis ca interiorul este jale...culori terne, designul usor cam simplist. Daca intri pe site-ul oficial vei gasi niste combinatii de culori demne de toata lauda. Pozele ce insotesc articolul ma duc cu gandul la un interior din anii 2000
Pentru cunoscatori se poate intelege cu totul altceva acel "sase" !!!
N-ai nicio treaba. Cate din masinile enumerate de tine le-ai condus? Design-ul? ok chestiune de gust. Megane si Twingo facelift eu zic totusi ca arata foarte bine. Nu uita totusi ca Megane 3 e o masina conceputa prin 2006 si lansata in 2008, iar in prezent Renault e intr-o transformare majora a limbajului de design. Ar fi incorect s-o compari cu noua Astra, i30 sau stiu eu ce altceva aparut mult mai recent.
Koleos? Ai condus tu koleos? Nu cred. De aia consider ca e o masina neinteleasa de multi. Multi "conduc" doar design-ul cu ochii mintii si au impresia dupa ca stiu apoi totul despre o masina. Koleos e o masina de foarte confortabila si modulabila, cu capacitati offroad peste media clasei. Surprinzator pentru unii, dar adevarat. De la inceput a venit cu un motor diesel potent (2.0 175) cand foarte putini ofereau asta. 2.0 175cp e cel mai vandut motor la koleos daca citesti presa de specialitate. Ok, astazi alta e situatia. Toti au asa ceva. Chiar si asa, facelift-ul zic ca a corectat ceea ce criticau altii inainte. In prezent e o masina barbateasca, nu feminizata cum e de exemplu Santa Fe. Fluence, Latitude? Ce-i cu ele? Sunt niste masini de familie normale aflate in media clasei. Daca asta inseamna ca sunt masini proaste inseamna ca ti-ai pierdut din obiectivitate.
La un full-size SUV e normal sa n-ai optiunea 4x2 pentru ca sunt mai mari, mai inalte, si tine de prestanta si de siguranta deplasarii /tinuta de drum. Spre deosebire de un crossover obisnuit care e gandit in principal pentru oras, un full-size SUV e folosit mai mult in afara localitatilor, la drum intins, pe autostrazi, deci trebuie sa aiba obligatoriu 4x4 pentru sporirea sigurantei.
Am condus Megane si Fluence peste o mie de km, poate nu m-am exprimat foarte corect, la aceste masini decat designul nu este bun.
Referitor la Koleos (am aceeasi parere), am fost ca pasager in spate, nu mi s-a parut modulabila, nici confortabila. Am mers la mare (am plecat din Militari), la fiecare franare la viteza mica avea un scartait deranjant (pentru mine extrem, dar poate sunt eu mai sensibil, masina avea 23000km) si a tinut pe tot parcursul traversarii capitalei, iar pe A2 la franari mai bruste masina o lua spre dreapta intr-un mod deranjant zic eu (nu era umed, poate praf, Dusterul meu nu face lucrul acesta in aceleasi conditii) Ca sa termin am facut un pescuit la Babadag, capaciatiti offroad nu are, eventual poti sa ti le imaginezi, dar nu am mers cu alte 4x4 ca sa-mi dau cu parerea, ce ma enervat are scartaitul de plastice din interior mai accentuate ca la Dusterul meu (eu nu consider Duster o masina offroad, face mai bine decat altele)
PRET: Captur promite însă o revoluție la acest capitol - or sa bage motorul ala TCe de 0.9litri cu 135nm la 2500 rpm :))
Cum spunea si ScorpyonVAG, am impresia ca baietii au scos modelul asta pt a bifa in acesta clasa, ramasese oamenii fara mini-SUV, nici eu nu am auzit de acest model pana la testul prezent, dar, mai mult, nici nu am citit pe undeva ca se gandesc sa faca asa ceva, ori cei de la Automarket au vrut sa ne faca o surpriza, sa ne uimeasca cumva! si ne-a ascuns acesta bomboana de pe tort :))
Sa revin on-topic, este normal ca aceste masini sa aiba performante slabe si aici ma refer la: 0-100km/h si viteza maxima mai mica chiar cu mai mult de 1 secunda la sprin si 10km la vit. maxima, garda la sol e inalta, asa ca cei care au asteptari mari trebuie sa se gandeasca f bine inainte sa cumpere asa ceva, plus ca si consumul creste putin.
In principiu aceasta masina o cumperi strict pt garda la sol, as spune ca este o masina de tranzitie si pt cei tineri care vor sa exploreze drumuri nebanuite, se va descurca f bine gratie garzii la sol pe orice drum, evident apoi iti vei dori un SUV.
P.S.: In prezent detin o masina Chevrolet, care nu mi-a pus deocamdata probleme de fiabilitate, dar care are un probagaj prea mic, insuficient de cand ni s-a marit familia.
Totul e foarte bine gandit la partea din fata a masinii, inclusiv bordul, dar la scaune nu au nimerit-o deloc: nu au un suport lateral bun, scaunul de la pasager nu se rabateaza in fata, nu exista buzunare pe spatele spatarelor. Bancheta spate culiseaza inainte si inapoi, dar era mai practic sa se fi pliat langa scaunele din fata.
Comutatorul pentru limitatorul de viteza este pus sub frana de mana, o alegere ciudata si care te face sa ai cateva clipe de neatentie pentru al utiliza.
Totul este in schimb compensat de combinarea motorului TCe120 cu cutia automata cu 6 rapoarte. Dupa parerea mea e singura alegere care merita, pentru celelalte combinatii mergeti linistiti catre Dacia Sandero care e cu 5000euro mai ieftina.