Drivetest Porsche Cayenne (2010)

4.8 V8 Turbo Tiptronic
Porsche Cayenne (2010) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Porsche
Duminica, 16.05.2010
SUVeran
Porsche lovește din nou. Modelul creat acum un deceniu pentru ca marca din Stuttgart să poată să-și ducă renumnele mai departe a devenit coloana vertebrală a vânzărilor Porsche, succesul Cayenne permițând abordarea ceva mai relaxată a segmentului sportivelor de șosea. Ei bine, modelul care duce în spate Porsche revine în forță în 2010 printr-o nouă generație. Una care reușește cu adevărat să se ridice la nivelul mărcii. Cel mai dinamic SUV de pe piață atacă versiunile de top ale concurenței prin motorizări noi, care includ o versiune hibridă și deja cunoscutul diesel, dar și prin unități pe benzină destinate celor 270.000 de puriști care au acceptat apariția unui SUV în gamă și au decis să-și cumpere prima generație a acestuia. Peste toate însă, Porsche Cayenne vine cu un design nou, cu cel mai tare interior de pe piață și cu un comportament dinamic greu de egalat de mașinile de peste două tone. Am testat în Grecia cel mai puternic Cayenne, versiunea Turbo de 500 CP, și am simțit lucruri pe care nu le credeam posibile într-un SUV.

Motor / Transmisie

Când spui Cayenne Turbo, spui motor de 500 CP. Indiferent că te referi la vechea sau la noua generație. Cu toate acestea, diferențele sunt imense între cele două generații. Motivul: noua transmisie cu opt trepte Tiptronic S dezvoltată de ZF care pare croită perfect pentru acest motor. Vorbim de un V8 de 4.8 litri care se află pe locul al doilea de jos în sus din punctul de vedere al cilindreei (doar BMW cu al sau V8 de 4.4 litri coboară mai jos). Puterea maximă de 500 de cai este atinsă la 6000 rpm și este cu 55 CP mai coborâtă decât cea a a versiunilor M X5 și X6, cu 10 CP mai scâzută decât cea a lui M63 AMG și Range Rover Sport, dar cu 115 CP mai mare decât cea a lui Infiniti FX50S. Porsche a pus însă accentul pe cuplul imens al acestui motor (700 Nm), cel mai mare din segment. Cutia cu opt trepte face însă diferența. Dezvoltată mai ales pentru a scoate maximum de performanțe și minimum de consum, transmisia ZF ne-a demonstrat în testul din Grecia că are capacitatea de a duce treapta a treia până la 180 km/h în caz de nevoie, dar și că poate rula cu 90 km/h în treapta a opta cu 1000 rpm pentru a reduce consumul la valori nemaiîntâlnite în segment. Evident, transmisia reușește să te facă să înțelegi că levierul schimbătorului va deveni peste câțiva ani o simplă amintire, plăcerea condusului manual fiind transformată fără pierderi în plăcerea condusului automat. Nu există în segmentul SUV un cuplu motor-cutie mai performant decât cel regăsit pe Cayenne Turbo.

Consum

Testele pe care Automarket le-a făcut în cei patru ani de existență a portalului nostru ne-au arătat fără excepție că modelele cu cele mai bune performanțe dintr-un anumit segment sunt printre ultimele la capitolul consum în respectiva clasă. Ei bine, Porsche Cayenne Turbo răstoarnă absolut toate regulile de până acum. Da, vorbim de modelul cu cele mai bune performanțe din lume în segmentul SUV. Și totuși, Cayenne Turbo este cel mai economic model din segmentul său. Cayenne Turbo atât de inteligent construit încât nu vei avea nicio problemă în a-l conduce în oraș, de exemplu. Modelul Porsche consumă cu 1.5 litri mai puțin decât Infiniti FX50S, cel mai apropiat model la acest capitol (11.5 versus 13.0 litri/100 km). Dar vă reamintim faptul că modelul japonez are un motor de doar 385 CP. Evident, eroul pozitiv al acestui tablou este aceeași transmisie ZF cu 8 trepte care-i dă ocazia lui Cayenne Turbo să fie primul SUV de performanță din lume al cărui consum extraurban declarat coboară sub 9 litri (8.8 in cartea tehnică). Testul de şosea realizat exclusiv în condiții extraurbane ne-a arătat un consum de 12-13 litri în condițiile în care mașina a rulat în modul Sport cu viteze care au mers până la 250 km/h.

Performanţe

Când auzi că un SUV că ajunge în 4.7 secunde de la 0 la 100 km/h, primul impuls este să verifici cifrele pentru a testa veridicitatea afirmației. Când ești la volanul unui SUV care poate asta, senzația este una mai degrabă fizică decât una de altă natură. Nu simți când treci de prima sută de kilometri pe oră cu pornire de pe loc, iar acest lucru este recunoscut de inginerii Porsche printr-un detaliu foarte relevant: vitezometrul este gradat din 50 în 50 km/h. Sunt doar trei SUV-uri de serie în lume care pot să facă 0-100 în mai puțin de 5 secunde: Cayenne Turbo, BMW X5 M și X6 M. Cele două modele bavareze reușesc însă asta cu motoare cu 55 CP mai puternice. Mai mult, Porsche profită de faptul că și-a construit propria ligă și în ceea ce privește viteza maximă (278 km/h), net superioară tuturor adversarilor din segment, limitați sau nu la 250 km/h. Pentru a vizualiza corect caracteristicile de performanță ale SUV-ului german, imaginați-vă cum ar fi să stați la volanul unui SUV care parcurge un kilometru cu pornire de pe loc în doar 23.5 secunde. Acesta este Cayenne Turbo.

Interior

Inginerii Porsche au luat la cunoștință opiniile celor care susțin că interiorul lui Panamera este mult mai reușit decât exteriorul și au dezvoltat habitaclul noului Cayenne pe baza liniilor deja cunoscute de la fratele din gamă, completându-le cu elemente clasice Cayenne, cum sunt mânerele interioare regăsite acum atât pe consola centrală, cât și pe uși. Un alt element care respiră "Porsche" prin întreaga sa ființă este zona indicatoarelor de bord, cele cinci cadrane așezate consecutiv în formă de semicerc având în centru turometrul. Designul dinamic, care completează perfect profilul exterior al mașinii, este dublat de elemente care se ridică la nivelul de eleganță, sportivitate și calitate Porsche. Am avut la dispoziție un ecran TFT de 7 inch care găzduiește toate comenzile sistemelor mașinii, am stat pe un scaun reglabil pe 18 direcții și care se adaptează dinamic automat la dimensiunile șoferului, l-am încălzit și l-am aerisit prin comenzile cu trei trepte care nu acționează doar asupra șezutului și spătarului, ci și asupra zonelor exterioare ale scaunului, am avut în mâini un volan cu trei spițe evident micșorat față de generația anterioară, am simțit materialele de înaltă ținută ale mașinii și am stat pe bancheta care oferă trei locuri individuale și care este ajustabilă și ea față/spate și la nivelul unghiului spătarului. Toate sunt impecabile. Spațiul nu va fi nici el o problemă pentru pasagerii lui Cayenne, indiferent dacă vorbim de cel interior sau de cel destinat bagajelor. În acest ultim caz, Cayenne oferă 670 de litri, record absolut in segment. Nu trebuie să uităm sentimentul de înaltă ținută calitativă imprimat de plafonul Alcantara disponibil opțional și nici de sistemul audio Burmester cu 16 difuzoare căruia nu avem să-i reproșăm absolut nimic.

Preţ de achiziţie

Cayenne este un Porsche. Altfel spus, pentru a intra în posesia celui mai scump SUV de performanță de pe piață trebuie să aveți un cont gras și să nu vă gândiți la cuantumul ratei lunare de leasing. Luxul de a avea în garaj un Cayenne Turbo vă va costa cel puțin 121.914 euro, fiecare element opțional pe care îl veți adăuga unei echipări deja foarte bogate calculându-se la scara sutelor sau miilor de euro. Versiunea de top testată de noi, de exemplu, urcă la un calcul sumar la peste 170.000 de euro. La acest nivel, însă, sumele sunt mai puțin importante decât elementele pe care ți le oferă mașina. Iar viitorii posesori ai lui Cayenne Turbo nu vor fi deloc dezamăgiți de acest aspect.

Siguranţă

Un model care ajunge la 278 de kilometri pe oră și care are destul spațiu pentru găzduirea celor mai noi sisteme de siguranță active, pasive și de asistență nu are voie să ducă lipsa acestora. Noul Cayenne beneficiază de aportul unor sisteme de atenționare la schimbarea benzii, de un pachet cruise control activ despre care vom vorbi mai multe la capitolul Tehnologie sau de Porsche Dynamic Light System, care face ca farurile să devină un ajutor real pe timp de noapte. Nu lipsesc airbagurile (10 la numar cu tot cu cele opționale pentru pasagerii din spate), Porsche montând doi senzori în partea frontală pentru ca airbagurile să se deschidă în funcție de zona și de puterea impactului.

Ţinută de drum

Porsche a dezvoltat o adevărată uzina de putere în "pielea" unui SUV. Pentru a vorbi de ținuta de drum a lui Cayenne, trebuie să începem cu faptul că noua generație a versiunii Turbo este cu 185 de kilograme mai ușoară decât cea a generației anterioare, deşi aceasta dispune de mai multe pachete şi sisteme în dotarea standard. Ajungem la suspensiile pneumatice adaptive ale lui Cayenne, care între setarea de off-road și cea de șosea, trecând prin modul Normal, reușesc să mulțumească orice tip de client. La fel ca în cazul generației anterioare, punctul forte al lui Cayenne este comportament dinamic pe șosea. Deși are 2.2 tone și o înălțime de 1.7 metri, Cayenne stă impecabil pe viraje, modelul german fiind ajutat în acest sens mai ales de pachetul Porsche Torque Vectoring Plus, care îmbunătățește și optimizează modul de funcționare a diferențialelor. PTV Plus colaborează cu pachetele Porsche Traction Management, Porsche Stability Management și Porsche Dynamic Chassis Control pentru a pune pe șosea Cayenne fără compromis în ceea ce privește stabilitatea în viraje sau la viteze înalte (și foarte înalte) pe autostradă. Direcția noului Cayenne este și ea foarte exactă, volanul cu trei spițe de mărime redusă transmițându-ți un feedback de excepție, roțile răspunzând imediat la cea mai mică modificare a poziției acestuia. Trebuie spus că la performanțele de stabilitate ale modelului testat au participat fără doar și poate și jantele de 21 de inch cu care era echipat acesta, cea mai mare dimensiune disponibilă în serie pe noul Cayenne.

Vizibilitate

În Cayenne, adevăratele provocări au loc în partea din față. Asta nu înseamnă însă că designerii lui Cayenne au ignorat nevoile vizuale ale celui de la volan. De altfel, este normal ca unul dintre cele mai scumpe modele de serie de pe piață să le ofere clienților maxim posibil din toate punctele de vedere. Deși te poți aștepta la cu totul altceva de la un model creat pentru a place celor care vor o mașină sportivă – fie el și un SUV – Cayenne reușește să transforme un design exterior dinamic într-un interior din care privești în exterior fără probleme. Practic, nu ai probleme de adaptare la volanul lui Cayenne, abordarea interiorului fiind corectă și din acest punct de vedere. Dacă mai amintim și faptul că noul Cayenne are în echipare tot ceea ce Grupul Volkswagen are mai bun din punctul de vedere al tehnologiei, deci și sisteme de asistență care fac clasicii senzori de parcare să pară o invenție de epocă veche, imaginea devine foarte clară. Nu degeaba vezi din ce în ce mai multe femei la volanul SUV-urilor de acest tip: acesta este un indiciu extrem de clar legat de faptul că vizibilitatea nu mai e de ceva vreme o problemă.

Tehnologie

Un SUV de segment superior care costă peste 120.000 de euro nu are voie să dezamăgească la capitolul tehnologie. Iar Cayenne Turbo nu coboară ștacheta ridicată de Panamera în segmentul său. Ba din contră. Pe langă întreaga armată de pachete tehnologice care contribuie activ la stabilitatea modelului german, Porsche a dotat Cayenne cu sisteme multimedia și de siguranță care au făcut deliciul testului cu noul model al germanilor. Am fost puși față în față cu excelentul sistem de climatizare al lui Cayenne, căldura din Grecia fiind atacată cu un pachet cu patru zone de acțiune care a fost optimizat pentru calma foarte repede fiecare pasager din habitaclu. Am testat pachetul cruise control activ, primul pe care l-am văzut acționând exact ca și cum cel de la volan ar acționa frânele și accelerația. De exemplu, atunci când Cayenne ajunge la un semafor, sistemul nu frânează brusc, ci menține o viteză foarte redusă cu 50 de metri înainte de mașinile deja oprite, urmând să analizeze dacă oprește automat mașina sau revine la viteza setată inițial dacă semaforul trece între timp pe culoarea verde. În ajutorul celui de la volan vine și pachetul Lane Change Assistant (LCA), care monitorizează în timp real zona din jurul mașinii și te informează dacă există vreun partaner de trafic în unghiul mort. Pachetul Porsche Communication Manager (standard pe Cayenne Turbo și opțional pe celelalte versiuni ale modelului german) controlează prin monitorul central sistemele audio și multimedia. Apropo de pachete audio, Porsche Cayenne face ca pachetul Bose de 585 W să devina un simplu nivel de trecere între pachetul standard de pe toate versiunile și sistemul Burmester High-End Surround System, care dezvolta mai mult de 1000 W prin cele 16 difuzoare dublate de un subwoofer de 300 de wati.

Design

Unul dintre marii designeri ai industriei auto contemporane, Walter De Silva, șeful biroului de creație al Grupului Volkswagen, spunea acum ceva timp că este mult mai ușor să desenezi o mașină foarte scumpă decât una ieftină. Pentru că limitele de buget sunt relative în cazul modelelor de peste 50.000 de euro. Ei bine, Porsche Cayenne se încadrează perfect în primul grup, iar această libertate relativă a designerilor ar fi trebuit să nască un model care să debordeze prin imaginație și creativitate. În cazul Porsche, însă, lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Porsche înseamnă, mai mult decât orice, istorie și linii clasice, iar Cayenne trebuie, vrând nevrând, să se încadreze în liniile gamei. Din birourile designerilor Porsche a ieșit un model care se schimbă evident în comparație cu vechea generație, dar care păstrează caracterul inconfundabil al acesteia. Fața a fost simplificată, însă a devenit mai agresivă prin apariția unor linii adiționale care au rolul de a-i imprima lui Cayenne un aspect dinamic evident. Deși este mai mare ca dimensiuni față de precedenta generație, Cayenne are un profil dinamic, o linie arcuită a plafonului și o imaginje plonjată care demonstrează că un SUV poate să arate sport fără experiențe estetice controversate. Trebuie să adăugăm și câteva cuvinte despre designul interiorului, care este nu doar cel mai reușit din segmentul SUV-urilor , ci unul dintre candidații de top la prima poziție all-time în industria auto. Inspirat din Panamera, interiorul lui Cayenne reușește nu doar să satisfacă nevoile de spațiu și confort ale pretențioșilor clienți ai mărcii, ci și ideile estetice ale acestora. Singurul element care provoacă discuții este spatele, și în special stopurile, a căror formă nu se potrivește cu aspectul general al mașinii. Și e păcat, având în vedere faptul că un Cayenne este creat pentru a fi privit mai ales din spate. Există însă un mic amănunt care șterge până și acest dezavantaj: noaptea, LED-urile stopurilor și silueta posteriorului mașinii arată senzațional.
Date tehnice - Porsche Cayenne (2010) 4.8 V8 Turbo Tiptronic
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
4806
Lungime mm
4846
Putere maxima CP (rpm)
500 (6000)
Latime mm
1939
Cuplu maxim Nm (rpm)
700 (2250)
Inaltime mm
1702
Viteza maxima km/h
278
Greutate kg
2245
Acceleratie 0-100 km/h s
4.7
Ampatament mm
2895
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
100
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
670
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Porsche Cayenne (2010)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (100)

  • asta e tata lor ......
    42 13
  • se poate si mai bine
    pe cand un test cu 911?? asta ar fi cu adevarat ceva deosebit. ar putea fi singura masina care sa va dea peste cap sistemul de punctaj. puteti mai mult de 100?
    22 8
  • precedentul era frumos !
    Masina asta daca e buna si de off-road, e gata-gata sa semene teroare in oile baciului !
    SUV-eran, spuneti voi? Culmea! Spun culmea ca desi ati specificat ca BMW vine cu doua modele mai mult sau mai putin din acelasi segment, care obtin dintr-un motor cu cilindree mai mica, o putere net superioara! Asta da culmea culmilor, miram-as!
    O seara buna!
    10 26
  • niciunul
    *culmelor, pardon!
    Totusi, interiorul e mai frumos ca exteriorul, probabil suna a cliseu, dar asta e sinonim cu ultimele doua modele Porsche !
    Urat din spate , urat din fata, interiorul bestial, motoare geniale
    13 14
  • Nu stiu daca ati observat dar mereu cand exista un punct slab la o masina cei de la Automarket il noteaza ca fiind favorabil

    De exemplu.

    Au testat Astra 1.7 CDTI si au zis ca e f f silentioasa, atat de silentioasa incat e atipic pentru un diesel. Acum toti am mers cu un Opel Astra model nou, ca toti avem neamuri cu Astra si Passat fara sa vrem....si toti am vazut ca dieselurile de la Opel si vechi (dti) si noi (cdti) se aud ca niste tractoare....

    Acum spun cu tupeu ca acest model de Porsche are cel mai tare interior de pe piata.
    Parerea mea e ca si Hyundai Santa Fe are un interior mai misto ca masina asta....de fapt primul gand m-a dus la un Hyundai 4x4 cand am vazut interiorul mult laudat in test.

    Ce e mai ciudat (greseli de incepatori) este ca testati 2 masini din acelasi grup care de fapt este aceiasi masina, cu acelasi sasiu si motorizari aproape identice in decurs de cateva zile. Le mai si laudati de parca pe site-ul asta intram numai posesori de astra g, passat variant, logan, si bmw cu numere de bulgaria.

    Etalonul SUVURILE intotdeauna va fi modelul cel mai performant, si cel mai rafinat.....adica BMW X5M si X6M.
    Daca Porsche-ul asta avea macar un interior frumos puteai sa mai zici, Porsche e Porsche si Bmw e Bmw (cu toate ca acest Porsche e un Touareg cu alta carcasa) dar nu prea exceleaza la nimic in afara de design exterior si transmisii.

    Cred ca s-a inteles ideea....

    bafta.
    8 55
  • mihai2001
    Driver's car ....
    O masina deosebita.

    Personal ..oricand as cumpara un 911 4s targa. :)
    19 6
  • Opinie
    Interesant articol. Pozele sunt modeste. SUV-urile nu sunt favoritele mele dar tind sa aprob majoritatea celor afirmate in articol. Masina arata bine ok din fata, bine la interior, dar Audi-zata din profil si spate. Punctajul si pretul mi se par exagerate.
    10 5
  • Satul
    Sunt satul de aplaudacii BMW. Deci nu mai pot cu ei. NU exista stire, drive-test in care sa nu apara un idiot cara sa spuna ca BMW e mai tare. Ma da voi chiar nu mai aveti si altceva de facut, nu aveti si voi serviciu, familie, nu va mai ganditi si la altceva? Noua tendinta, mai nou, atunci cand BMW nu sunt cei mai laudati este sa spuneti ca "automarket e naspa", ca face comparatii platite etc. Pai daca sunteti asa destepti de ce nu faceti ma voi un blog (ca e la indemana oricarui cercopitec) si sa testati acolo numai pisicute, ursi, vulpi, dihori si ce naiba denumiri mai au masinile alea si sa le testati voi, sa aveti doar comentarii PRO ca sa nu va mai apostrofeze lumea pe aici. Sunteti de-a dreptul penibili!

    P.S.: Si pt ca m-am enervat zic sa facem un sondaj ad-hoc: votati mesajul asta cu VERDE pt cine nu mai poate cu aplaudacii BMW si cu ROSU pt cine este gand in gand cu ei. Poate asa se mai simt si ei!

    On-Topic: Noul Cayenne este cel mai tare SUV de pe piata. Simplu si clar, fara alte vrajeli. Ca are profil de Audi, ca are stopurile prea rosii, ca interiorul e de Hyundai (asta a fost perla anului), ca fata e nu stiu cum, astea sunt copilarii ieftine din partea unora care nu au nici carnet. Verdict (si nota 95 data de AM spune tot): Cayenne rullz!
    104 18
  • @C-G-C
    @C-G-C

    Eu unul iti apreciez postarile. Nu sunt fan BMW si am 300.000 km parcursi la volan. Poate Cayenne e cel mai bun SUV dar tot are profil si spate Audi-zat. Eu unul ma asteptam la mai mult de la designerii Porsche. Oricum, eu unul nu sunt un potential client si asa ca poate cer eu prea mult de la un Porsche.
    9 12
  • @ C-G-C
    Ti-am dat un verde. Ai observat bine ca BMW-istii se agita mai mult decat trebuie.
    11 6
  • mircea
    @Bethurbazal
    Aşa cum scrie şi la începutul textului, fotografiile sunt realizate de Porsche. În rest, analiza elementelor este subiectivă.
    7 5
  • nush de ce ... dar cred ca va trebui sa inventati nota 11 cand X5M va capata o noua generatie ;)

    ciudate datele declarate de porsche .. fix identice pe alocuri cu BMW :) . . . si X5M face primul kilometru in 23,5 secunde - dar o face folosind un motor mai puternic si o cutie mai "slaba" . De aici se naste o intrebare ... cum poate Porsche sa detina un grup care merita calificativul : "Nu există în segmentul SUV un cuplu motor-cutie mai performant decât cel regăsit pe Cayenne Turbo" cand exista pe piata, de vre-o doi ani, o alta masina care face acelasi lucru ?? Cred ca este un pic "exagerata" nota 10 aici .. 9.8 ar fi fost ok :)

    Tot referitor la performante ( care sunt identice cu un anume BMW vechi de 2 ani deja ) as mai adauga ceva :) .
    Avem suta in 4,7 , un consum foarte bun ( declara baietii 2-3 litri la suta sub BMW , pe strada la semafor insa nu conteaza declaratiile ). Porsche "exceleaza" la capitolul greutate - 2170kg ( fata de 2380kg pt X5M ). Reducerea masei a permis celor de la Porsche sa taie 0,4s de pe timpul pana la 100kmph fata de generatia anterioara. Totusi, daca privim obiectiv cifrele Porsche a adus Cayenne la un anumit standard de performanta - si in nici un caz nu a "scris o pagina in istoria automobilului " ;)
    Sincer , cred ca ar trebui sa fie destul de "clar" ca Porsche in acest moment s-a aliniat la standardele impuse de bavarezi cu versiunea M a lui X5 - - cuvintele de lauda sunt utile si meritate de Porsche, dar un pic de sange rece si muuult mai putina adrenalina te fac sa vezi lucrurile un pic altfel :)

    @ fanii tedei ( ca presupun ca or sa sara de c#% in sus ) - NU, Nu am zis nimic de rau in comentariul de mai sus. Doar am facut ceva "precizari" ;)
    16 21
  • @ Mircea Mester
    Am vazut si eu ca pozele sunt realizate de Porsche. Tot modeste mi se par. Eu am avut de obiectat la design si pret si am motivat de ce. In rest, repet, am incredere in voi.
    5 3
  • mircea
    @unckle
    Noul X5M a fost lansat fix acum patru luni. În niciun caz "de vreo doi ani".
    15 9
  • C-G-C , nu te enerva degeaba :) , mereu o sa apara unu si o sa zica "BMW rullz" . . . si mereu o sa apara altu care sa zica "AUDI rullz" . Iar pe strada cred ca numarul de masin BMW si AUDI ( luate la SH , cu sau fara numere bulgaresti ) este "egal" :)

    ( apropo' , un comentariul de mai sus, ala la care s-au grabit toti sa dea cu manutza aia rosie, nu am zis de nici una ca ar fi mai jmeKera :P )
    6 5
  • @Mircea Mester
    Ai fost tare rau de tot ce sa zic la faza cu fix patru luni.Multi cretini in romaniaca care mai merita cate o palma sa se dezmorteasca!!Chiar zicea cineva mai sus astia nu mai au familie, copii stau numai si comenteaza aiurea si dau voturi e incredibil.
    8 9
  • hmm, ciudat ... pentru ca masina pare sa existe inca de anul trecut de prin aprilie-mai, poate nu cu vre-un facelift de 2010 dar ca performante este un pic mai "batrana" .

    ok, sry pentru ca nu m-am documentat despre data oficiala a intrarii pe piata a lui X5M , am meritat "castana" :)

    ( ionele... da-o dracu ma... )
    12 2
  • andr3i
    e prea tare masina asta, are performante foarte bune ptr k au stiut cum sa mai "scape" din greutate, au adaugat cutia cu 8 viteze si toate celelate sisteme noi implmentate pe noul Cayenne fac din masina asta un veritabil SUV , insa asteptam si un Cayenne Turbo S.

    Porsche ne arata ca 500cp de pe CAYENNE TURBO = 550 Cp de pe X5M. - Tehnologia de pe Porsche isi face simtita prezenta.


    @ C-G-C - ai un vot pozitiv de la mine.
    5 13
  • Dialoguri
    @Bethurbazal cunoastem cu totii "imaginatia nemarginita" a celor de la Porsche si tinand cont de cum au evoluat modelele baietilor astora din Stuttgart cred ca asteptarile mult prea mari nu-si aveau rostul. Observatia ta este buna (profilul aduce oarecum cu Q5) dar in ziua de azi la mai toate masinile gasesti chestii comune (o fi si din cauza miscarilor de designeri de la un constructor la altul - in cazul de fata W da Silva le-a "mosit" pe amandoua) dar astea sunt detalii cu o importanta prea mica (pana la urma conducem masina din interior nu de pe capota). Pe de alta parte Porsche nu a excelat niciodata prin design dar au reusit mereu sa croiasca o "imbracaminte" decenta, care sa pastreze traditia si sa nu te faca sa pui mana la ochi cand o vezi. Porsche are alte calitati, mai degraba tehnice, motiv pt care este si un producator atat de apreciat.

    @unkle de acord. Trebuie sa fim absurzi sa credem ca nu exista macar o minima doza de subiectivism in fiecare. Suntem diferiti si avem gusturi diferite, este absolut normal. Dar fenomenul pe care eu l-am amendat apare cu o frecventa obositoare, iar intensitatea comentariilor si gradul minim de realism sunt de-a dreptul enervante. BMW este un super producator (toata lumea stie si recunoaste asta), in cazul de fata X5M este un produs excelent, dar de aici pana a spune in fiecare zi, la fiecare stire (indiferent de tema) si cu aceeasi inversunare absurda ca BMW este miezul si restul sunt de cacao te scoate din sarite.

    O zi placuta!
    9 7
  • La calitate preti dati 6 ! Merita un 9 ,cine cumpara o masina ca asta nu vada trei cupoane de rable,va asigur !!!
    11 4
  • Nu andrei, nu asta arata Porsche . . .

    Te-ai intrebat vre-o data de ce Automarket pune nota pe ansamblul Motor-Transmisie ? Daca nu , da-mi voie sa iti dau un raspuns simplu -- pentru ca masina merge atat de repede si de bine cat ii da voie cel mai slab element dintre cele doua. In cazul de fata motorul si cutia fac o pereche excelenta si, avand in vedere si masa redusa a masinii, reusesc sa dea performante similare cu un ansamblu Motor-Transmisie cu o putere superioara. Porsche "depaseste" BMW la acest capitol datorita Cutiei de viteze si a Masei mai mici - NU datorita motorului ( acum nu zice nimeni ca motorul Porsche ar fi mai slab decat cel de la BMW - sunt sigur ca versiunea Turbo S va surclasa absolut toti rivalii ). Nu pot sa ma intreb ce nota ar putea sa primeasca Cayenne Trubo S la capitolul Motor-Transmisie ... presupun ca 11 :)

    C-G-C, stiu, cunosc, si nu sunt foarte incantat de comentariile monosilabice in care isi lauda cate unu' marca favorita :) ... presupun ca nimeni nu este incantat de acele comentarii ..... dar avand in vedere numarul in continua crestere de manelari ce populeaza rRom@n!K@ noastra mult iubita..
    10 6
  • @Automarket - exagerati putin
    "Dashboard has lots of buttons, conveys lots of information, and requires pre-drive familiarization--especially with the navigation system. Small audio buttons contrast with large, simple toggles for climate, suspension, and transfer-case adjustments. Some testers complain of the left-mounted ignition switch--a Porsche tradition that others find unobjectionable." -- Consumer Guide

    "Cayenne's tall build makes for good forward visibility. Large outside mirrors, but headrests and narrow rear window obstruct the view aft." -- Consumer Guide

    Astea sunt 2 capitole unde voia ati dat 10 si poate era de 9.

    Oricum sunt convins ca este etalonul clasei, chiar si peste X5M, putin mai scump dar cel mai bun. Daca nu va avea probleme de fiabilitate ca la primul model pana al fecelift va ramane mult timp neinvins.
    14 3
  • Corect C-G-C
    Sunt detinator de BMW dar sunt de acord cu tine C-G-C, e o marca buna si f buna, dar mai sunt si altele, de fapt la noi, e mania asta cu bmw-ul si cu loganu:), la aproape orice stire, ori vin " bmw"-istii, ori "logan-istii", ce sa le faci, cocalarii sunt f multi , cu orice fel de marca, dar cel mai bun tratament este sa nu-ti perzi vremea raspunzand la astfel de "specialisti"
    12 6
  • Cuvintele sunt de prisos...............
    2 7
  • Mie cea mai tare faza la masina asta mi se pare navigatia din ceasul de bord,o idee foarte practica!Cat despre masina...nu va ramane decat sa o conduceti si sa va bucurati,eu unul as fi multumit sa stau si in spate la 700 Nm cuplu cred ca in 200 km deja fac gaura in tetiera :)
    0 4
  • si totusi
    ...un touareg la costum, nimic spectaculos
    10 9
  • @Automarket
    Eu nu vad cu ce e mai bun Cayene decat X6M ?????
    Inafara de consum , CAYENE are suta la fel pentru ca e mai usor cu 200KG decat X6M.
    Mii interesant in cat ridica 200Km/h Porsche ca ei pe sit nu au pus 200km/h au pus de la 0-160 =10.5 secunde,.
    Si X6M ridica 0-200Km/h in 16.9 secunde.


    BMW-ul are date mai bune motorul e mai zvelt , fiti atenti de unde e disponibil cuplu la BMW si de la cate RPM e disponibil pe PORSCHE .
    Inafara de consum si emisii BMW e net superior cifrele de la 0-100 si sunt influientate de masa BMW X6 M e mai mare cu vero 7 cm decat CAYENE.
    8 13
  • @toti
    Va dau datele de pe site.
    Porsche :

    Motorlage Front
    Zylinderzahl 8
    Hubraum 4.806 cm³
    Leistung 368 kW (500 PS)
    bei Drehzahl 6.000 1/min
    Max. Drehmoment 700 Nm
    bei Drehzahl 2.250 - 4.500 1/min
    Verdichtungsverhältnis 10,5 : 1



    BMW :
    Motor

    Zylinder/Ventile 8/4
    Hubraum in ccm 4.395
    Hub/Bohrung in mm 88,3/89,0
    Nennleistung in kW (PS) bei 1/min 408 (555)/6.000
    Max. Drehmoment (Nm) bei 1/min 680 / 1.500–5.650
    Deci care motor e mai bun ???
    14 3
  • @ BMW
    Nu mai ai scapare esti praf !!
    Ce masina conduci in prezent ?
    Eu detin un Bmw luat in 2009 ( nu conteaza modelul etc) si imi vine sa va dau cu capu de sigla de pe capota. Toti parvenitii , taranii , cocalarii cu junghiuri inmatriculate in bulgaria cu cazane din 1900 toamna sunt FANI BMW dar ei nu au banii sa isi ia un Logan.
    Imi pace BMW dar nu pot fi fan BMW cat timp este asa mica diferenta intre BMW-AUDI- Mercedes- Vw. Acum o sa incepeti sa urlati ca Vw nu e premium..etc ba da au modele premium unul dintre ele e Phaeton care e superba la toate capitolele.
    16 9
  • ....
    TOTUSI LAND ROVER ESTE PESTE TOT CEEA CE INSEAMNA 4X4 IN EUROPA
    11 6
  • 1. Porsche nu face "tourere"
    2. Porsche nu face "compacte"
    3. Porsche nu face "sedanuri" ( Panamera nu e sedan, e OZN )
    3. Porsche Cayenne nu e in clasa cu X6 (=masina ideala de condus in afara localitatii datorita dinamicii si a pozitiei inalte la volan)
    4. BMW X5 M e cool, dar la fel si ML 63 AMG, Q7 V12 TDI, etc
    5. Daca Porsche Cayenne ar fi Hugh Jackman, X5 M ar fi Catalin Morosanu
    6. Daca tot vorbiti atat de cifre, e clar ca masinile nu va dau niciun feeling
    7. Cand cineva te intreaba ce masina conduci, ai vrea sa ii zici ca ai un BMW sau un PORSCHE?
    8 11
  • ..........
    ..........
    prea reusita masina asta
    5 6
  • Automarket
    BMW-ul are date mai bune motorul e mai zvelt , fiti atenti de unde e disponibil cuplu la BMW si de la cate RPM e disponibil pe PORSCHE .
    Inafara de consum si emisii BMW e net superior cifrele de la 0-100 si sunt influientate de masa BMW X6 M e mai mare cu vero 7 cm decat CAYENE si e mai greu cu vreo 200Kg , ei si normal ca Porsche fiind un paner mai mic sa aiba avantaj.
    11 4
  • Diverse pt diversi
    @c g c
    Nu ai ce sa le faci...mucegaiul este in mintea romanului si peste tot in jurul lui de la varf pana la ultimul taran... NU ai cum sa educi romanul deoarece el genetic este conceput sa le stie pe toate...mai pe scurt ai un thumbs up dar nu o sa se schimbe nimic din pacate :)

    @bmw aka valvetronic aka bmw-m

    Ca sa intelegi si tu niste lucruri, 7 cm in exterior nu inseamna ca masina este mai spatioasa sau neaparat mai grea (desi la bmw este cazul ) iar (versiunea asta de cayenne este si mai mare si mai usoara decat cea anterioara, deci se poate). 50cp in plus nu inseamna ca este mai rapida sau mai performanta. Dar poate iti spune ceva "cel mai mare cuplu 700nm".

    Poate pe langa asta iei in considerare ca masina asta chiar poate sa merga in offroad. Nici macar nu x5 ul normal nu mergi pe unde merge turboul.
    Ca o parere personala eu cred ca cel de mai sus putin are un bmw mai frumos decat autobuzul cu care circuli tu.

    @!!
    You made my day cum zic francezii, cu replica "Hyundai Santa Fe are un interior mai misto ca masina asta"...vb aia seamana dar nu rasare...eu ziceam ca aduce un pic a lada niva...o combinatie de niva cu ferrari enzo inghetata de vanilie si STIG...

    Apropo daca esti pregatit sa acuzi AM de spaga poti sa acuzi si toate publicatiile britanice si nemtesi care au laudat interiorul.
    10 10
  • Victor
    Posche
    O tampenie masina asta dc dracu nu iti iei un Touareg si iti iei fita asta iti Cayenne doar asa ca ai vazut si tu la vreo pitipoanca care s-a maritat cu vreunu cu bani si te simti inferior ca daca te pricepi la masini o scuipi cand o vezi...
    9 4
  • Excomunicatorul
    Lol
    BMW Rullzzzz

    On-topic:Putina masina pentru 170k Euro.
    10 3
  • Cred ca e cel mai laudativ articol scris de voi pana acum. Toate astea de la Porsche arata ca niste broaste, altfel probabil sunt superbe. Totusi de ce sa-ti iei o masina de 170000 daca esti intreg la cap si ai milioanele necesare ca sa-ti permiti sa traiesti dupa ce o cumperi? Offroad e probabil de nota 4-5, la drum lung nu poate egala confortul mercedes iar ca sa ai senzatii tari iti iei un roadster sau un cabriolet la preturi mai rezonabile. Si ei au mafiotii lor care vor sa sara in ochi. E masina tipica a celui care vrea sa arate ca e bogat. Un om rafinat nu-si ia asa ceva chiar si numai pentru designul exterior discutabil. Plus ca daca ai 170000 probabil nevasta-ta e fosta prostituata devenita aparatoare a mediului/ copiilor din lumea a treia/femeilor exploatate/etc.. si de aia trebuie sa aiba consum mic, nu?? :)))
    13 5
  • @p-george
    Da poate iti spune si tie ceva X6 M 680 nm de la 1500 RPM vs Porsche 700Nm de la 2250Rpm ???
    Tu in genere ai idee de motoare ????
    10 5
  • !
    @ @BMW- detinatorul de BMW din 2009, cel care nu cunoaste modelul, ca trebuie sa mai dea un search pe gugle, sa vada ce denumire mai poarta ultimele modele!
    Omule, daca tu detii BMW din 2009 si vii aici si imi spui ca intre BMW - Audi - Mercedes nu e nicio diferenta, eu nu te cred ca ai BMW! Esti un frustrat, probabil detinator de VW, ca asta mi-ai dat de inteles, macar VW sa ai, ca masinile lor sunt minunate!
    Nu inteleg atata suparare pe voi, a spus un neadevar respectivul, cand a insirat datele tehnice?
    Intotdeauna va fi cineva care o sa va reaminteasca ca exista ceva mai bun pe piata, oricand! Eu nu cred ca voi nu vedeti ca BMW stabileste etalonul in majoritatea segmentelor, dar cand ajungi cel mai bun, deja deranjezi!
    Eu nu am BMW, app nici Logan! Imi astept linistit VW Polo 1.2 TSI sa ma dau liniute cu "superbele" pisicute!
    O zi cat mai placuta !
    12 3
  • @Esan
    Nu te chinui sa le explici ca aici e plin si-tul de prosti , dar stii vorba aia si prostul se considera destept.
    Daca eu ii arat de 3 ori la @p-george ca MOTORUl de la BMW are 680 NM disponibili de la 1500 RPM si el o tine una si buna ca Porsche are 700 Nm dar nu se uita ca sunt disponibili Nm de la 2250 RPM , el nu are idee de motoare dar se pune cu mine .
    12 3
  • ...pacat ca seamana cu un hyundai...
    8 3
  • @dany
    exact la asta ma gandeam si eu dar ma gandeam sa scriu pe site sau nu , sa nu sara toti cu ideilor lor stranii pe mine :))
    parca e un tucson din partea spate...
    nici nu discut spatele e groaznic daca partea frontala e discutabila , spatele e dezastru.
    La design Hyundai adevarat la calitate nu comentez!!!
    11 2
  • :P
    tari masinile dar pentru noroaie asi opta pentru un discovery3
    8 1
  • BMW ESTE MASINA
    Pt andi" esti praf omule...nu te supara poti sa imi dai mie ce porsche vrei tu full full si sa imi dai un x6m sau un seria6 m sa te bat la cur din toate pozitiile, eu sunt fan bmw si mie poti sa imi dai si un RR, SI CE LIMUZINA VREI TU EU TOT BMW O SA IMI ALEG
    BMW PANA LA MOARTE...eu vreau sa ma angajez la astia de la BMW dar asta este alta treaba, eu traiesc de 2 ori cand spun BMW, RASUNA PRIN MINE SUNETUL MOTORULUI INCONFUNDABIL. si cu asta basta.
    7 12
  • @discutia despre motoare :

    Baieti, mai usor cu patimile va rog. Atat BMW cat si Porsche ( cat si toti ceilalti producatori de masini cu turbo pe ele ) isi "tuneaza" motoarele pentru a aunge la o combinatie optima intre putere/cuplu/confort/turatii/consum si multe altele - acelasi lucru se intampla cu rapoartele cutiilor de viteze, acestea trebuie sa se plieze perfect pe curbele de putere date de motor ..etc. Puterea si cuplul pe care noi le vedem in fisele tehnice sunt rezultatul catorva luni de simulari si teste.
    Cu siguranta ca puse una langa alta cele doua masini despre care se tot vorbeste se comporta aproape identic iar omul de rand, pus pe locul din spate si legat la ochi NU isi va da seama in ce masina a fost . . . asta daca facem "un test" ....poate sa recunoasca tapiseria ... dar in nici un caz nu cred ca poti sa faci diferenta intre cele doua modele daca nu "stii" exact cu ce mergi :)

    Rezultatele ingineriei germane se vad, masinile astea sunt realizari tehnologice excelente iar competitia nu are decat de invatat de la ei . . . problema tipic romaneasca ramane insa la acelasi nivel : " oare brusli il bate pe vandam ? "
    8 5
  • @AUTOMARKET
    Va dau ceva , dar va rog sa nu stergeti /.
    Voi ati dat la design 9/10 la Porsche .
    Dar va rog sa cititi cat iau dat cei de la PROMOTOR noului Cayenne.

    Citez promotor :
    "Dar, dacă vei găsi această maşină perfectă, sigur se vor găsi unii care să comenteze ceva de design. Asta se va întâmpla în anii ce vor urma cu acest nou Porsche Cayenne, care, cred eu, va fi supus criticilor de design chiar şi peste cinci generaţii."
    11 2
  • Despre fanatici
    Stii cum e treaba la habarnistii astia de urla bmw, daca apare ceva mai bun cauta scuze pt bmw, daca e mai bun decat bmw la un capitol sar in sus ca bmwul bate la alt capitol...daca nu mai au argumente incep cu irelevante de genul da dar volanul e mai gros e cu 8 cm la lung are butoanele mai rotunde la bmw si cuplul e la 2132 nu la 2100...
    Adevarul este ca am cunoscut sute de mii de oameni cu bani care au zis: "nu imi iau porsche , imi iau x5m ca are cuplul de la 2100 si nu la 1800"...si aia si au luat.

    Slava domnului ca nici unul din cei de mai sus nu o sa aibe ocazia in viata asta sa faca de ras marca porsche conducand vre un model de la ei...

    Oricum vad ca in continuare romanul sta cu salam in telefon, nu il deranjeaza ca manelarii nu platesc taxe impozite nimic dar are o boala pe aia care au bani de nu s a mai vazut... mogulii minerii si minele de sare. Prietenii stiu dece.

    Rezumati va frustrarile la politica ca in afara mediului politoc sunt oameni seriosi platitori de taxe si imp ca noi toti care si au cladit averile de la nimic si care nu au neveste curve si bani patati cu sange si frauda...si totusi au poate si porsche...

    Stiti cei ma distreaza cel mai tare, am fost si la muzul bmw in munchen, am cunostinta cu reprezentanta bmw in afara tarii ...am vb cu amici care au bmw m3 2005 altii cu m3 2008 altii cu 335d...nimeni nu lauda bmwul cu atata subiectivitate si inconstienta si atata lipsa de respect pt alte marci...SI ei le conduc fata de multi altii care doar vb de ele din poze... Dar deh...cand omul zice ca din orice masina din lumea asta alege bemve...arata cat de incuiati la minte sunt unii...Pacat!
    13 8
  • @Bmw @Esan

    Fratilor acesta este un Porsche voi nu aveti banii nici de un ceas Porsche Design si va dati cu parerea aici. E scump pentru ca se adreseaza unor oamenii cu banii care vor o masina puternica si cu garda inalta si atat. Nu cumpara nimeni masina asta pentru Offroad ( acolo Defender e taticul) si nici pentru acceleratie rapida, viteza. Si nu sa inventat inca masina care sa concureze cu Defender si cu Veyron si sa le bata pe amndoua.
    5 9
  • pentru C-G-C
    VERDE...VERDE....VERDE
    1 5
  • Vortex66
    nice
    O masina care nu exceleaza la capitolul good-looks dar sparge tot in celelalte. Macar de platesti 121 000 euro, sa primesti masina care sa te satisfaca ca una de 121 000 euro
    4 3
  • @p-george
    Si eu am fost in Stuttgart la Mercedes-Benz nu are nimic , pe unde am fost cu totii :).
    E si normal ca Porsche a trisat , au facut un 4x4 mai mic ca X6M cu motor mai slab cu cutie putin mai buna , si acum se tin de rezultate pe hartie.
    E si normal ca daca masina e mai scurta cu 3cm BMW-ul mai lat cu vreo 2 cm si greutatea cu 210kg e si normal ca X6M e mai mare si e si mai greu . Eu cred ca X6M va mai fi penalizat in fatza CAYENNE si la FRANA de la 100-0 e si normal o masina mai mica si mai usoara sa franeze mai repede.
    Referitor la PROPULSOR la X6M e mai bun motorul
    8 4
  • andr3i
    CAYENNE TURBO S o sa fie mult superior Bmw-ului X5M, daca actualul Cayenne Turbo este peste X5M, are cutie superioara, greutate mai scazuta si tehnologie de ultima generatie, nu mai vb de desing int care e mult peste concurenta, la ext pute-au sa mai lucreze.


    @BMW_M parerile tale nu intereseaza pe nimeni - daca ai o nelamurire trimte mail la redactie.
    3 9
  • @andr3i
    Daca pe tine nu te intereseaza nu inseamna ca pe toti nu-i intereseaza .
    Si intra pe promotor sa vezi cum se ia spaga .
    Aia de pe promotor duc balanta spre critica a modelului dar astia de pe automarket spre perfect cu 9/10 la design :))
    9 2
  • MInciuna
    Daca voi ati fost in grecia eu sunt popa...ori ati copiat impreuna cu cei de la promotor "testul" ori ati cumparat bilete impreuna sa va ajunga mai ieftin....
    11 1
  • cocalarii striga...cocalarii
    @tlp

    Au fost in grecia. Acolo s a organizat sesiunea de testdrive pt jurnalistii auto si Pro si TG si AM si multi altii probabil. Oricum ca sfat in viata, daca nu stii intreaba inainte sa sari cu gura ca te faci de ras..."parinte"

    @rti

    Curiozitatea a omorat pisica...aprecierile unui cocalar ma lasa rece...cum pot sa iau in serios pareara unui om care manelizeaza vw cu folie neagra jante din targ si fac pariu ca xenoane afeter market...
    ca sa iti explic de dece zice andrei ca o sa fie mai bun...e simplu daca ai 3 clase. Daca Ana (porsche) are 2 mere si Paul (bmw) are 1 mar jumate...Cand Ana o sa aibe 3 mere o sa aibe mai multe sau mai putine ca Paul ? Ps:nu ma astept nici sa raspunzi nici sa intelegi.
    Pana una alta eu, care dupa cele 3 clase ale tale sunt prost, vin cu argumente si cu pareri pertinente. Tu stai ca tatele la tara si dai cu barfa despre lucruri pe care nu le intelegi si care in mod cert te depasesc.

    @bmw

    Am fost si le merc..si sincer nu cred ca "am fost cu totii". Cultura te auto este sub 0. Daca atat iti screme tie mintea sa spui ca un constructor a "trisat" ca a facut o masina mai buna, imi arata clar ca nu am cu cine vb de masini. Poate trebuiau cand au terminat masina sa mai adauge 200kg de balast ca sa nu se supere bmw. Cum poti TU sa afirmi ca propulsorul e mai bun? Leai condus ??? Leai testat 100k km sa vezi care e mai fiabil, mai rezistent...Este aberant ce zici...Ca sa nu mai zic ca e pacat pt voi ca fani sa bagati Mizeria aia de x6 langa un x5 care chiar e un SUV de top.
    5 10
  • @p-george
    Ok , nu zic nimic de BMW .
    La fel pot afirma de Cayenne , lai condus , esti sigur ca e mai bun ca X6M , ca e mai fiabil ca Bavarezul ???
    Cati ani ai way baiete ???
    10 5
  • DaSilva
    Design Cayenne
    Greu cu designul... si mai greu cu aprecierile. A fi subiectiv sau obiectiv in astfel de cazuri, cand discutam de reusita unui design auto contemporan, este ceva ce tine de criteriile de apreciere. Mai pe romaneste... ori cunosti, ori nu te bagi. Dincolo de a aprecia un model sau altul (si ma voi referi strict la design, pentru ca de alte capitole nu are sens sa discutam... toate sunt bune, performante, senzationale si aproape egale in ochii unui utilizator normal, nu cine stie ce mare specialist in dinamica si pilotaj sportiv) pe criterii de genul "sunt fan BMW, sau Audi, Sau Porsche sau Mercedes" etc, exista criterii cu adevarat valoroase, doar ca trebuie sa le cunosti. Personal nu am fost niciodata un fan BMW. Desi s-a mai schimbat ceva pe acolo in ultima vreme si lucrurile par a merge intr-o directie buna, designul BMW nu este atat de excitant pe cat ar putea fi si spun asta bazandu-ma pe datele "geneticii" marcii bavareze, una foarte bogata si cu traditie, aproape la fel de buna ca cea a rivalului Mercedes. Porche, pe de alta parte, a conservat inteligent cel mai valoros element al "culturii" sale: forma "de broscuta". Este un handicap care s-a transformat in timp in element forte, atuul absolut al marcii. Acum vin si va intreb: cum ar fi trebuit sa arate Cayenne in viziunea voastra? Din cate vedem niciun suv modern nu debordeaza la capitolul originalitate, poate inafara lui Lexus RX, dar aici vorbim clar de o originalitate fortata a unor linii de detaliu urate. Categoric Cayenne nu a fost si nici acum nu este un fat frumos al lumii auto, dupa cum Panamera este un broscoi destul de urat. Daca Aston Martin ar face un SUV similar atunci cu totii am avea un termen real de comparatie in ceea ce priveste frumusetea unei caroserii SUV. Consider, si cred ca sunteti de acord, ca Aston Martin produce cele mai frumoase masini la ora actuala si, un astfel de suv ar da sensul unei comparatii pe teme de design, cel putin la un mod serios. Pana atunci insa, la o simpla comparatie proportionala, cat si la una de detaliu, de linie a elementelor, cat de urat ar putea fi considerat Cayenne, tot nu va putea fi la fel de banal ca BMW, atat de lipsit de proportionalitate si de fluiditate ca un X5, cel mai neinspirat suv mare (pt ca mai exista si X3, catastrofa catastrofelor suv). Si totusi, sa nu subestimam noile generatii BMW. X1 e chiar interesant, desi tributar unor detalii chinuite, macar mizeaza pe ceva originalitate. Eu cred ca noul Cayenne, chiar daca clar nu merita 10, ci cel mult un 7-8, este mult peste vechea generatie care chiar era urata ca porcul, iar marele plus este tocmai spatele care acum are o linie, chiar daca nu cea mai inspirata.
    7 5
  • @bmw
    Arata mi unde am zis ca motorul de pe bmw nu e fiabil cu citat te rog... plus ca porsche ara garantia motoarelor de pe modelul anterior (este acelasi motor). Sunt multe cu peste 250k km si sunt in stare perfecta. Tu in schimb razi de un motor care si a dovedit deja capacitatile si lauzi orbeste un motor aparut acum 4 luni...
    4 9
  • :))
    @george ; priveste mai bine masina, apoi munceste sa ai una , iar referitor la: folie, jante si xenoane - fiecare dupa posibilitati. Cat despre statul la tara iar ai dat-o in bara,poza este de la bunici (si chiar de ar fi asa ,la origine toti suntem de la tara,mai putin specia,,taran de oras'', cine cunoaste versurile isi da seama despre ce vorbesc), sa nu mai vorbim de studii si alte amanunte ( ..leai condus .. etc ) asa ca nu mai fi penibil si lasa parerile ,,pertinente'' .
    9 6
  • @DaSilva
    Mi a placut commentul, foarte pertinent si argumentat...cu o mica remarca. Primul cayenne a fost cu adevarat urat...insa facelifturile au imbunatatit foarte mult designul...Adica daca in baremul meu de note primul avea 4-5, faceliftul 7 iar asta 8,5. Strict exterior. Cu mentriunea ca pe actualul model merg mai bine culorile mai inchise.
    7 6
  • @p-george
    Scuze dar si tu si Mirce Mester gresiti X6M si X5M au aparut acum 7-8 luni in urma nu patru cum ati scris voi.
    Si de BMW nu ma indoiesc de fiabilitate , deoarece Porsche si Audi si toti rivalii la un loc nu au 45 de premii la International Engine, cat are BMW .
    Eu nu scriu despre BMW de pe testele cu spaga cum sunt toate facute , eu am avut BMW E46 si stiu ce inseamna un motor de BMW , .
    Cand ajungi in zona de 6000 rpm motorul nu moare dar dezvolta rapid si puternic putere cu randament constant de la vreo 2000 RPM la 6000 RPM asta inseamna ceva , sa incerci sa faci asa ceva un un Nissan sau alta masina am scris Nissan ca am incercat asa ceva cu un Nissan imi parea ca sare motorul de sub capota la 6000 RPM si inca Nissanul avea 8000 RPM pe BORD. si BMW-ul aveam 7000 RPM.
    Asa ca stiu eu motoarele de BMW ce inseamna .,
    8 7
  • @rti
    Am una, nu mi trebie momentan doua. NU rad de cel care are logan, RAD de cel care are logan dar vrea sa il faca mercedes cu 5 milione in targ. Nu am zis ca esti de la tara dar se vad frustrarile. Am zis ca barfesti ca tatele de la tara. Nu ai reusit nici acum sa spui ceva folositor omenirii, mai incearca. Repetitio mater studiorum est.
    6 9
  • zf
    promotorul penalizeaza cutia imprecisa,voi o laudati,astept si parerea de la auto motor si sport
    7 2
  • mircea
    @brk
    Există o mică mare diferenţă între testul Promotor şi testul Automarket. Cel de Promotor e Cayenne S, cel de aici e Cayenne Turbo.

    Confirm faptul că transmisia versiunii Cayenne S testate în Grecia nu era nici pe departe la nivelul celei de pe Cayenne Turbo. Am împărţit aceeaşi maşină cu Tudor Bratu, redactorul-şef de la Promotor. Eu zic ca testul Promotor cu noul Cayenne Turbo, care va apărea în numărul viitor al revistei respective, va certifica tot ce scrie în testul nostru. Punem pariu? :)

    @TLP
    Promotor si Automarket sunt două publicaţii respectabile care au ieşit de mult din epoca de piatra a presei auto din România. Revenind la ce spui, aştept să ne faci o predică :)
    5 6
  • ....
    Ar fi placut sa faceti si un video test...doar ca parere
    5 0
  • MDA
    Mai AUTOMARKET , sa zici ca acest suv este SUVERAN , atata vreme cat BMW X5 a fost si este referinta segmentului , este un lucru naspa . La exterior sincer gusturile nu se discuta , dar parerea mea ca X5 arata mult mai bine , iar la interior acelasi lucru . Cei de la Porshe au dat din lac in put , acest SUV arata mai rau ca primul atat la exterior cat si la interior . La performante BMW a dovedit tot timpul ca este peste concurenta , bravo lor .
    6 6
  • W
    Apropo pentru cei care se intreaba cand a aparut BMW X5 , X6 M . Aici da cineva un comentariu pe 13. 12. 2008 http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/x6-60/# , deci are cam 14 luni .
    6 2
  • Inainte sa spuneti ca "au copiat pozele" poate o sa va ganditi ca Porsche Romania a vrut sa-si faca publicitate si ca Porsche "ala mare" a organizat un drive test in Grecia pentru asta .. test la care poate au fost invitati jurnalisti din multe alte tari..

    apropo' ... s-a decis cine bate ? .. brusli sau vandam ?
    2 6
  • @Mircea Mester
    Va rog frumos mai cititi odata ce am scris eu despre ce zic cei de la Promotor.
    @AUTOMARKET


    Voi ia-ti dat la design 9/10 la Porsche si eventual la BMW-uri dati 7-10 sau 8-10.
    Dar va rog sa cititi cat iau dat cei de la PROMOTOR noului Cayenne chiar daca nu e Turbo S e aceeasi caroserie .

    Citez promotor :
    "Dar, dacă vei găsi această maşină perfectă, sigur se vor găsi unii care să comenteze ceva de design. Asta se va întâmpla în anii ce vor urma cu acest nou Porsche Cayenne, care, cred eu, va fi supus criticilor de design chiar şi peste cinci generaţii."
    9 1
  • mircea
    @BMW
    D-aia e viaţa frumoasă, pentru că avem opinii diferite :)

    Uite, ăştia zic ca noi: http://www.autospies.com/news/EXCLUSIVE-2011-Porsche-Cayenne-Goes-From-Ugly-Big-Fat-Fatty-To-Lean-Pretty-Good-Looking-X5-Beater-54316/

    Poate să-ţi placă sau nu, eşti liber să-ţi exprimi ideile.
    8 5
  • @Mircea Mester
    Ok, mersi mult ca nu stergeti chiar tot ce scriu.
    Am vazut articolul autospies, si vreau sa zic ca si ei sunt o revista ca si voi nu e nici o diferenta intre toti , sau ca merge vorba de autobild.de sau top gear( ca au fost prinsi cu mata-n sac de vreo cateva ori), toate sunteti reviste si sunt convins ca pe marketing traiti toti.

    Parerea mea cel putin ce tine de exterior , X5M arata cu vreo 2 clase peste Cayenne , chiar mii interesant de ce oare aleg oamenii BMW X5 si nu Porsche Cayenne ???
    Sau cine are 70 000 euro nu-si permite inca vreo 5 mii sa-si cumpere "masina perfecta" cum o numiti voi Cayenne ?
    Sau cum credeti cine o sa aiba bani sa dea 110 000euro pe X5M nu o sa-si permita sa mai puna 10 000 sa-si ia Cayenne daca tot ziceti ca e perfecta.
    Sunt sigur ca Cayenne cum nu a avut succes pana acum vs X5 , nici de acum in colo nu o sa aiba cu asa un design de Huyndai, calitatea masinii nu o comentez sunt de acord ca e de 5 stele , am incredere in Porsche sau Audi sau Mercedes-Benz toate au calitate Germana Premium.
    9 2
  • @Mircea Mester
    Uneori cred ca nici nu ar trebui sa te obosesti in a raspunde. Personal, din punctul de vedere al calitatii testelor facute, in presa scrisa de specialitate as plasa PM (chiar nu vreau sa le fac reclama, asa ca nu le voi scrie numele intreg) la un nivel mai degraba submediocru. Cat despre versiunea online pot spune ca este cu mult sub nivelul vostru incepand de la modul de prezentare ale site-ului si terminand cu calitatea informatiilor. Nu o spun in termen de lauda, o spun pt ca la un moment dat (dintr-un motiv care uneori ma enerveaza si acum) am decis sa nu mai frecventez Automarket. Neputand sta departe de "lumea" auto am incercat sa caut alternative. Practic singura concurenta reala sunt cei de la PM, dar formatul site-ului, informatiile si cam tot ce tine domeniul asta mi s-au parut net inferioare. In ceea ce priveste testele au si ei unele reusite (Clio RS de ex) dar de multe ori sunt slabute (nu spun mai slabe ca ale voastre pt ca si pe AM unele teste sunt seci). PM are un singur atu in fata Automarket: testele multi-marca, acolo unde se pun fata in fata diferite modele. Sper totusi ca in viitorul apropiat sa vad si pe Automarket astfel de teste, sa-i avem pe Bruce Lee si pe Vandame fata-n fata (cum are colegul @unkle placerea sa spuna).
    7 6
  • Rezultate sondaj dupa 24h
    Au raspuns apelului meu 76 persoane (MULTUMESC). Dintre acestia 84%!!! au dat un vot IMPOTRIVA aplaudacilor BMW. Concluzionand le-as putea transmite un mesaj celor 16%: COMENTATI PERTINENT SAU ABTINETI-VA! MAJORITATEA este deranjata de aberatiile voastre!!! O zi buna!
    6 8
  • @C-G-C
    Unde ai facut sondajul ca eu nu l-am vazut .
    Daca as face si eu sondajul pe bmwforum.ro rezultatul ar fi invers .
    9 4
  • .marius.
    @jonny
    Mersi omule. Mi`ai luminat ziua cu commentu' tau.=)))
    5 3
  • michelangelo
    Nu știu de ce în țara asta toate merg prost
    3 1
  • Draghici
    ar trebui facute niste mari schimbari la dacia logan
    AR TREBUI FACUTE MARI SCHIMBARI LA DACIA LOGAN CA PREA REPEDE SE DARAMA DUPA UN ACCIDENT
    1 3
  • da, ar trebui sa bage in logan tehnologie de la porsche :))

    @C-G-C --- brusli s-a facut praf pe vandam ( vezi stirea cu cursa de 24h de la nemti :P)

    Automarket nu a facut teste comparative pana acum si cred ca-i cam dificil sa inceapa cu asa ceva pentru ca ar "strica" un pic specificul testelor de pana acum. Desi aici brusli nu se arde in direct cu vandam, la fel ca pe circuit si prin alte publicatii , cred ca imaginea generala data de notele acordate este edificatoare.
    2 1
  • Porsche
    A fost si va ramane cel mai luxos SUV de pe piata si cu performantele cele mai bune, nu mai vb de X5 k e varza la majoritatea capitolelor. Design ext depasit, in int are bordu de la seria 5 din 2004, cutie de viteza slaba si pe deasupra cu masa mai ridicata. ↲Cayenne cu 500 mai bun decat X5M, de Cayenne TURBO S nu mai zic nimic k nu o sa aibe concurenta.
    5 9
  • PT PORSHE
    HA HA HA
    http://www.carversation.com/2010/01/07/video-porsche-cayenne-vs-bmw-x6-m-vs-infiniti-fx-vs-range-rover/
    7 3
  • @Porsche
    BA esti prost
    Ba frate daca nu stii nu mai vorbii. Ca si lux Porshe asta e praf fata de cel vechi . La performante este in spatele lu X5 M . BMW X5 M are deja un an jumate , pai Porsche , acum trebuia sa fie peste X5 M . Nu mai zic ca arata ca dracu fata de cel vexchi ,/
    5 7
  • ptr lesinati de mai sus
    sunteti varza, nu trebuie decat sa recunoasteti realitatea asta daca nu vreti sa fiti penibili. De Cayenne Turbo S ati auzit? Stiu k ptr voi un bmw din 93 e cea mai buna masina.
    3 6
  • Echipa BMW Motorsport a reuşit o revenire triumfală şi a câştigat ediţia 2010 a celebrei curse de 24 de ore de la Nürburgring, desfăşurată pe celebra variantă Nordschleife.
    6 4
  • @ comunisti de la automarkrt
    de ce imi cenzuratri comentarile mai securistilor? sau sunteti ruda cu o parte din useri?
    8 3
  • serifu
    @gtrazvan
    ce legatura are cu articolul?
    2 6
  • Chatarsis
    @gtrazvan
    Nu te chinui sa le explici degeaba ca astia cu Audi si Porsche li se pare ca bat Bavarezii la tot.
    Cel putin BMW e masina care TEHNIC e NET superioara concurentilor.
    Cele mai bune motoare din lume se regasesc pe BMW , unele dintre cele mai bune cutii de viteze din lume se regasesc pe BMW si Porsche.
    Pana si ambreiajul la BMW functioneaza perfect , directia e de precizie chirurgicala , Suspensiile sunt perfecte , cum taie curbele BMW-ul audi trage aer.
    Sunt multe de vorbit dar trebuie de demonstrat sa-i conving pe fanii adio ca adio e sub BMW.
    5 3
  • made in RFG
    Spe deosebire de BMW,Porsche pastreaza de 70 de ani aceleasi linii de design,cu succes.BMW a schimbat liniile de 3 ori in ultimii 20 de ani ca sa revina de la ce a pornit ,cumva interpretari ale ,,ursuletului'',pt. ca ce le-a facut americanul ala cu seria 5 din anii 2000...v-a ajuns! L a bani ,modelele de mijloc ale SUV-uilo mentionate sunt ...cam acolo,dar Posche e muuuuuuult mai exclusivist,BMW au toti tiganii pt. ca asa au vazut ei la televizor,insa Cayenne-ul e pt.cine cunoate!
    6 4
  • @gtrazvan
    Atata poti aplaudacule? La 40 de ani, cati zici ca ai, comportamentul tau denota un grad de inteligenta mult sub media unui om de varsta ta. Este incredibil cat de rupti de realitate sunteti, incredibil!!! La 40 ani... comportament de primata nu alta!

    P.S.: Cursa de anduranta de la Nürburgring nu are nici 50% popularitatea cursei de la LeMans (majoritatea o folosesc ca antrenament pt ce se intampla in Franta). Acolo se da adevaratul examen si se declara campionii. Ma gandesc ca daca nu stii pana la varsta asta macar sa stii de acum in colo.
    2 8
  • Hunter
    Acuma citind articolul, si chiar si fara, dar in schimb daca ai habar cat de cat de domeniul auto, si ai mai auzit de Cayenne, nu ai ce comenta.
    In schimb am tot citit comment-urile unora si a altora :)))......WOW !!! :)).....asa mare e gradinal Domnului, da ce ii mai trist e ca aia mai prosti ii sar gardu.....pe bune......peste tot numa de "isteti" dai.
    Are dreptate C-G-C ca astia cu BMW se precipita cand nu le este laudata marca.
    Eu as gasi o explicatie psihologica: astia care au in cap nu BMW, parte din ei nici macar nu stiu ce inseamna BMW, de unde vine indicativul, Pun pariu ca nu au habar nici ce au pe capota, sigla aia ce reprezinta. Ei se pricopsesc cu niste pareri auzite de la unii si de la altii, gen: "nu este adevarat daca nu ai BeeMWeu....ca atunci poti D-zeu pe roti....si sa poti ajunge ciumeg, ciumpilic si toate alea.....si bine-nteles....sa ai folii pe geamuri". Bun, ajungi astia sa isi cumpere BMW....ma rog, pisicutza din aia cu 450.000 de km in bord, si aia dati inapoi, da cu 250 de euro sa aiba BMW. Alti pot mai mult, adica isi iau un "cinciar" (ca l-am auzi pe unu intr-o zi si am crezut ca ma prapadesc de ras cata mintea si ifose avea in cap) dar pe urma rabda de foame ca sa bage niste benzina pentru o tura duminica.
    Buuuun....si cand toti astia frustrati cu BMW, aud ca le este jignita marca aia de suflet sau aud de alte masini care sunt la fel de bune, se trezesc cumva ca tampii din euforia lor de BMW-ist, si pun pariu ca simt asa o frustrare, in sensul ca: "baaaaiii tata, bmw nu mai e asa tare ? am fost prostit ?! puteam sa imi iau altceva la fel de bun dar poate cu bani mai putini sau intr-o stare mai buna ?!" RASPUNS SEC: DA!!! Nu este D-zeu daca ai BMW, nu esti mai destept, nu esti deloc mai bun decat altu din trafic daca tu ai BMW !!!
    AM ZIS !!!! :))))
    7 3
  • @C-G-C
    esti cacanar
    Nu conteaza popularitatea ma , coteaza ca BMW cu al sau M3 , a facut AUDI R8 si Porsche . Asta in conditiile in care a revenit dupa multi ani .
    6 2
  • @C-G-C
    Te oftici ca un amarat, jignesti ca un bizon, mie mi se rupe, ca nu sunt fan nici BMW nici Audi si culmea nici alta marca, am doar preferinte pe grupe, ca dovada am scris mai sus ca in categoria asta Cayenne Turbo cred ca este referinta in clasa cu toate ca 3 ani am avut primul model de Cayenne S si mai mult am de reprosat decat cuvinte de lauda, a fost cam petarda pana la facelift.
    Ca brand per total BMW este putin superior Audi prin sasiuri si motorizari de mult timp, Audi a facut progrese enorme dar nici BMW nu sta pe loc si mai exista si Mercedes si Lexus care au si ei atuurile lor.
    Asa ca lasa-ti frustrarile deoparte, ca jignirea e arma prostului cand nu mai are argumente.
    7 0
  • @HUNTER
    MDA
    Bai maghiarule , nu zice nimeni ca daca ai BMW esti cel mai tare . Noi spunem ca bmw este peste anumite marci si avem si argumente . Tu si altii daca nu va place nu este o tragedie, iti place SUV PORSCHE care in prezent are aceeasi tehnologie Touareg si Audi Q7 , bravo, e treaba ta . Iti place ca Porsche are aceeasi "fata" de 30 - 40 ani , e treaba ta .
    4 4
  • EWS
    Ei mai bine si-ar cumpara BMW-uri sa guste din puterea BAVAREZA si nu s-ar certa cu noi
    5 0
  • si eu sunt fan Bmw, am o pisicuta din 92 e cu numere de bulgaria da sunt jmeker, pe toti ii fac. Am multe cruciulite si odorizante folosite de alti. Da am bmwu.
    6 0
  • Automarket
    de ce il lasi pe BMW sa scrie numai prostii.
    0 4
  • sisqo5
    Nu inteleg un lucru : Dc toata lumea se agita atat de mult pe aici cand in RO nu se mai face diferenta intre BMW,AUDI,MERCEDES,VW....toate ajung la aceleasi lucruri aproximativ...daca e sa o luam pe comparatii ,va dau un exemplu de masina sport si SUV in acelasi timp: FX50S ca o critica toti ca e mai joasa etc...dar stiti ce capacitati de modificare are masina?...Cayenne si el e foarte tare,motor bun ca si la restul,dar nimic deosebit... In 2004 mi-am luat un X5 cu motor 3.0d ,foarte tare masina,iar in prin 2007 am zis sa o dau sa iau si eu un Cayenne cum are lumea buna :)) , prostii,mi-a parut rau sincer, nu se compara deloc una cu alta...dar in fine,sunt multe probleme de discutat,in principiu transmisie.... Acum dupa un ghinion in familie(deces- mostenire) detin un Tuareg v6 in afara de alte 2 automobile... si ea e tare masina si merge excelent insa pt necunoscatori : Toate masinile sunt scoase pe piata pt satisfacerea tuturor claselor,in special cea sportiva... Suv-ul tot suv va ramane,tot greu... Cayenne parerea mea este o masina buna dar doar pt a poza,pt fite, cum majoritatea pt asta o cumpara,de asemeni si X5 e la fel si etc marci...incercati sa fiti realisti,nu stiu cati dintre voi au condus o masina de genul,sau au una a lor, sau chiar detin permisul... Laudele sunt de meritat pt porche ca a trecut si la alte clase, insa nu e de nasul lor,parerea mea...Imi doresc mult sa achizitionez in curand FX50S si poate reusesc dupa ce-mi vand tuaregul si mai pun ceva.. Daca aveti ocazia mergeti cu acea masina o data si apoi cu un Cayenne...incomparabil.....Iar daca discutam de cel mai bun SUV : Toyota Land R. este mult superioara(model 2008) cel nou ....
    Succes certaretilor si incercati sa conduceti masinile respective pt a va da cu parerea despre ele,daca merita 10 sau nu...
    Cayenne pt mine e o masina de nota 8!!!!
    Performanta 8
    Stabilitate 8
    Frumusete 7,5
    Siguranta 9
    Surprize vor exista mereu...
    6 1
  • marius
    :))
    ma ca tot va bateti aici...ati conduc vreodata asa ceva?:D si ma refer la modelul turbo din 2009?stiti ce inseaman sa ai 500 cai sub capota? ca certati ca prostii nici nu stiti cu ce se mananca...daca nu vi`l permiteti faceti macar un test drive( asta desigur daca o sa va lase aia de la porsche:))) ) si apoi reveniti cu un comment.o seara frumoasa.
    3 1
  • @unckle
    X5M a fost surclasat in testul facut de AutoBild de vechea generatie Porsche Cayenne Turbo(Timp mai buni pe circuit-peste 2sec fata de x5, frane mai eficiente, tinuta de drum superioara), singurul capitol unde BMW s-a impus(la limita) fiind sprintul 0-100km/h.CU siguranta noua generatie Cayenne e superioara vechii generatii, asa ca BMW ramane si mai in spate acum...
    7 2
  • SUV
    1) Consider ca titlul de SUVeran se potriveste mai bine la un Land Rover Freelander.

    2) Vai ce de butoane si butonase are. 2 zile iti ia numai sa le inveti pe toate,apoi pana te obisnuiesti.

    3) Ergonomic vorbind,gps-ul nu are ce cauta acolo.

    Observ ca pentru prima oara Mircea Mester a lasat mai mult de un comentariu. De ce a-ti acordat atata atentie articolului acesta ?
    1 0
  • pentru ce un calificativ de 4.9 pt masina asta?
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru