Drivetest Peugeot 308 CC (2008)

1.6 TCP 156CP BVM 6 Premium Pack
Peugeot 308 CC (2008) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 07.06.2010
O gură de aer
Automarket a testat preţ de două zile un Peugeot 308 CC. Acronimul CC vine de la Coupe-Cabriolet, ceea ce în mod normal înseamnă că îţi cumperi două maşini în una singură. Aproximativ. E ca şi cum ţi-ai cumpăra un cabriolet şi un coupe, cu avantajele şi dezavantajele fiecăruia. La preţul unei singure maşini. Pe lângă asta, ai 156 CP la dispoziţie şi un portbagaj de 226 de litri cu plafonul decapotat.

Peugeot 308 CC (2008)
1.6 TCP 156CP BVM 6 Premium Pack

  • Pret de pornire 22.689 €
  • Pret model testat 25.157 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Avem de a face cu o motorizare THP de 1.6 litri şi 156 CP care pare a fi extrem de vioaie "pe hârtie", dar care nu-i chiar atât de impresionantă în realitate. Nici sunetul nu iese în evidenţă prea mult, acesta fiind la un nivel obişnuit, la fel ca la o compactă fără nimic ieşit din comun. Puterea maximă vine la 6.000 rpm, iar cuplul motor maxim – de 240 Nm, este furnizat încă de la 1.400 rpm. Peugeot 308 CC nici nu e nici măcar chiar atât de greu încât să justifice într-o oarecare măsură anemia – are 1.530 kilograme. Până la 3.500 rpm, motorul nu impresionează în ceea ce priveşte reacţiile, cu toate că este rafinat şi are un nivel extrem de redus al vibraţiilor. Aşadar, modelul nu este orientat spre sportivitate, ci mai degrabă spre plimbări relaxante, fie că vorbim de un drum de trei sau de 300 de kilometri. Reprizele sunt relativ bune dacă nu avem pretenţii deosebite de sportivitate, iar acest lucru este arătat şi de timoneria transmisiei manuale cu şase trepte cu care este echipat acest model. Desigur, fiindcă vorbim de 156 CP şi 240 Nm, simţim o notă de dinamism, dar nu acesta este calitatea principală a lui 308 CC, ci eleganţa cu care acesta se deplasează. Cel mai puternic motor comparabil stă sub capota lui VW Eos, un 1.4 TSI de 160 CP la 5.800 rpm, care oferă acelaşi cuplu motor, dar la 1.500 rpm. Audi A3 Cabrio oferă şi el un motor mai puternic, ce dezvolta 160 CP la 5.000 rpm şi 250 Nm la 1.500 rpm – cele mai bune valori din segment. Se remarcă şi BMW 118i Cabrio, ce oferă 143 CP la 6.000 rpm şi 190 Nm la 4.250 rpm – fiind cel mai puternic aspirat din segment.

Consum

Avem un model elegant, echipat cu un motor la fel de elegant. Veşi întreba cât consumă acesta. În mod normal, consumul unui cabriolet ar trebui să fie ceva mai puţin relevant, dar preţul carburanţilor şi situaţia economică mondială înseamnă că nu putem să lăsam deoparte acest aspect. Peugeot anunţă un consum urban de 10 litri la sută şi un consum extraurban de 5.5 litri. Aşadar, modelul e perfect atât pentru o aventură în doi, cât şi pentru sarcinile de zi cu zi ale unui automobil. Cum se traduc aceste cifre în realitatea din România? Consumul urban realizat într-un regim relaxat de conducere este de 11.5 litri la suta de kilometri. În regim de autostradă, rulând cu o viteză constantă de 120 km/h, veţi înregistra un consum de 6.4 litri la suta de kilometri – cu plafonul sus. Dacă aveţi chef de distracţie şi nu vă sperie vântul, consumul pe autostradă într-un regim mai alert şi cu plafonul decapotat va fi de 7.5 litri la suta de kilometri, dar modelul vă va recompensa cu un comportament bun în ceea ce priveşte performanţele. În regim extra-urban, rulând prin diverse localităţi, veţi înregistra un consum situat în jurul valorii de 6 litri la sută, în funcţie de condiţiile de trafic şi de stilul de şofat. Cum stă 308 CC în comparaţie cu alte modele din segment? La capitolul consum mixt, modelul este surclasat de VW Eos 1.4 TSI – care consumă 6.8 litri la sută, de Audi A3 Cabrio 1.8 TFSI, cu un consum de 6.7 la sută şi de BMW 118i Cabrio, care are cel mai scăzut consum mixt din segment – 6.6 litri la sută. Renault Megane 3 CC vine foarte aproape, cu 7.3 litri la sută, iar Volvo C70 şi Ford Focus CC sunt în urmă, cu 8.9, respectiv 7.5 litri la sută.

Performanţe

Fişa tehnică ne lămureşte rapid în legătură cu acest capitol: acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.8 secunde, iar viteza maximă este de 212 km/h. Pentru un motor de 1.6 litri, fie el şi supraalimentat, aceste valori sunt mai mult decât rezonabile, dar nu îl transformă pe 308 CC în vreun model de performanţă. În comparaţie cu celelalte modele din segment, 308 CC vine pe locul 4 în materie de performanţe. Liderul detaşat al clasei este Audi A3 Cabrio, care poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 7.6 secunde, urmat de Volkswagen Eos 1.4 TSI, care are nevoie de 8.8 secunde pentru a realiza aceeaşi performanţă. BMW 118i Cabrio surprinde din nou, fiind pe locul trei şi totodată cel mai rapid aspirat din segment – acceleraţia de la 0 la 100 km/h fiind realizată în 9.3 secunde – cu 0.5 secunde mai rapid decât 308 CC. În materie de viteză maximă, clasamentul rămâne aproape neschimbat, singura diferenţă fiind faptul că 118i Cabrio îi ia locul lui 308 CC, deoarece este mai lent cu 2km/h. Cel mai greu model din segment este Renault Megane 3 CC, cu 1.575 kilograme, iar cel mai uşor este VW Eos, cu 1.461 kg. Peugeot 308 CC se încadrează la mijloc, cu 1.530 kg.

Interior

Francezii au încercat pe cât posibil să obţină un interior cât mai aproape de premium, dat fiind preţul relativ piperat de achiziţie şi concurenţa din segment. Aproape au reuşit, dar cârcotaşii ar spune că unele materiale – cum ar fi comanda radio-ului de pe coloana de direcţie realizată din acelaşi plastic găsit pe toate modelele concernului PSA – nu prea îşi au locul la bordul lui 308 CC. Aceeaşi poveste şi în cazul plasticului de pe partea inferioară a bordului, care dă o impresie de ieftin ce estompează imaginea extrem de plăcută oferită de partea superioară a bordului şi de o bună parte din consola centrală. Poziţia la volan este destul de joasă, dar amplasarea pedalelor s-ar putea să îi deranjeze pe unii şoferi. Astfel, dacă purtaţi pantofi de mărime mare, veţi fi incomodaţi de airbag-ul pentru genunchi atunci când eliberaţi pedala de ambreiaj încet, iar întregul spaţiu destinat picioarelor este înclinat înspre interiorul vehiculului din cauza modului în care sunt amplasate roţile. Atât pasagerul din dreapta, cât şi soferul stau cu picioarele înclinate subtil înspre consola centrală. Fiind un amestec între roadster şi coupe, modelul încearcă să ofere ce există mai bun în ambele lumi. Din păcate, senzaţia de libertate oferită de un cabriolet veritabil este temperată de parbrizul înclinat foarte mult, a cărui margine superioară îţi apare în câmpul vizual, în timp ce spaţiul pentru pasagerii din spate este tăiat semnificativ de scaunele groase echipate cu sistemul de încălzire Airwave şi de înclinaţia plafonului. Locurile din spate nu sunt tocmai generoase în materie de şpaţiu, dar un pasager de 180 cm poate să stea relativ comod în partea dreaptă, ajutat de bunăvoinţa celui din faţă. Totuşi, un pasager de aceeaşi înălţime are probleme dacă stă în spatele unui şofer de aceleaşi dimensiuni, deoarece fie se loveşte cu genunchii de partea din spate a scaunului – extrem de dură, de altfel - fie se loveşte cu capul de geamul lunetei. Pentru pasagerii ceva mai scunzi însă, modelul oferă fară doar şi poate patru locuri. Un element plăcut este faptul că turbulenţele sunt minime chiar şi la viteze mari, iar deflectorul de aer joacă un rol important în această ecuaţie. Spaţiul oferit de portbagaj variază între 226 şi 465 litri, în funcţie de poziţia plafonului. Cel mai mare volum al portbagajului din segment este oferit de Ford Focus CC cu acoperişul aplicat – 534 litri, urmat de Renault Megane CC cu 417 litri.

Preţ de achiziţie

Exemplarul testat are un preţ de pornire de 25.157 de euro cu toate taxele incluse, dar cea mai ieftină versiune a lui 308 CC porneşte de la 22.689 de euro. Pentru moment, preţul lui Renault Megane CC nu este disponibil, iar versiunea coupe-cabrio a lui Focus nu mai poate fi cumpărată de la dealerii din ţară, iar înlocuitorul său nu a fost anunţat. În aceste condiţii, peugeot 308 devine cea mai accesibilă variantă compactă cabrio de pe piaţă. Cel mai ieftin Audi A3 Cabrio pleacă de la 28.798 euro în versiunea 1.9 TDI 105 CP, iar cel mai ieftin BMW Seria 1 Cabrio este 118i, care ofera 143 CP şi 190 Nm la un preţ de pornire de 29.333 de euro. Aşadar, cel mai apropiat rival al lui 308 CC în acest moment este Volkswagen Eos, bazat pe VW Golf V, iar cea mai ieftină versiune costă 24.468 de euro. În concluzie, Peugeot 308 CC este cel mai ieftin model din acest segment disponibil la ora actuală, iar cifrele ne-au arătat că este destul de aproape de modelele premium în ceea ce priveşte performanţele şi consumul de carburant. Trebuie să vă mai spunem că modelul poate fi condus zi de zi, ca o compactă obişnuită, fără niciun fel de problemă. Avantajul stă în plafonul retractabil de tip hard-top, care oferă un nivel foarte bun al antifonării. Desigur, nu trebuie să uităm că exemplarul testat beneficiază de o gamă largă de echipamente opţionale, dar plafonul hardtop pliabil electric şi design-ul deosebit sunt incluse în standard.

Siguranţă

Peugeot 308 CC a primit cinci stele la testele EuroNCAP, cu punctaj 83% pentru protecţia ocupanţilor adulţi, 70% pentru protecţia copiilor şi 33% pentru protecţia pietonilor. Eficienţa sistemelor de asistenţă a fost punctată cu 97%. Modelul are 2 airbag-uri frontale, 2 airbag-uri laterale pentru torace şi bazin, precum şi 2 airbag-uri laterale pentru cap. În standard, Peugeot 308 CC are ABS, AFU, repartitor electronic al forţei de frânare, sistem de control al tracţiunii şi controlul dinamic al stabilităţii. Ca în cazul oricărui model decapotabil modern, 308 CC are un sistem de arcuri active de securitate, care "sar" de undeva din spatele scaunelor din spate pentru a proteja pasagerii în cazul unei răsturnări.

Ţinută de drum

CC-ul franţuzesc oferă o ţinută de drum orientată spre confort. Cu toate acestea, stabilitatea pe viraje este destul de bună, semn că inginerii Peugeot au estimat corect dimensiunile barelor antiruliu instalate pe acest model pentru a contracara faptul că şasiul şi caroseria lui 308 CC nu pot lucra la fel de bine ca în cazul unei compacte convenţionale (forţele întâlnite în viraje şi diverse alte manevre nu pot fi absorbite şi de plafon). Aşadar, deoarece caroseria nu are cum să lucreze la fel de mult ca în cazul unui model obişnuit, avem de a face cu un şasiu întărit. În aceste condiţii, comportamentul în situaţii extreme este neutru cu uşoare tendinţe subviratorii. Se vede că specialiştii de la Peugeot au muncit mult să scoată ce-i mai bun din acest model, e suficient să urmărim cum sunt puse roţile în raport cu caroseria, totul pentru a oferi manevrabilitatea caracteristică a modelelor cu leul pe grilă.

Vizibilitate

Peugeot 308 CC oferă un nivel bun al vizibilităţii, în ciuda primelor aparenţe, care ne pun semne de întrebare în ceea ce priveşte înclinaţia montanţilor A şi C. Cum montantul B nu există, vizibilitatea laterală este foarte bună, iar montantul A nu încurcă nici la virajele strânse după ce te obişnuieşti cu el. Cât despre montanţii C, altă soluţie tehnică nu exista pentru amplasarea acestora, aşa că putem scuza micile puncte oarbe ale acestora pe care le întâlnim, de altfel, şi la o compactă obişnuită.

Tehnologie

Trecând peste echipamentele obişnuite de care vorbim de obicei la această secţiune, vom trece direct la sistemul cu adevărat interesant - Airwave. Ce este acesta? E vorba de un sistem de încălzire a capului şi a gâtului pasagerilor, acesta fiind o premieră în segment. Peugeot încearcă, de altfel, să rupă cura târgului în aceşaţi mod în care a făcut-o cu acoperişul pliabil electric de tip hard-top care a debutat pe 206 CC şi a revoluţionat segmentul. Cei de la Mercedes-Benz oferă un sistem similar de ventilaţie pentru E-Klasse Cabrio, acela fiind denumit AirScarf. Revenind la Airwave, sistemul chiar funcţionează, iar proba a fost făcută pe autostradă într-o noapte rece de mai. Secretul este să foloseşti sistemul la puterea maximă şi să ţii capul sprijinit de spătarul scaunului. Astfel, simţi că ai o "eşarfă" de căldură în jurul gâtului, care te protejează de temperaturile scăzute din afara habitaclului. Suntem curioşi ce performanţe ar oferi acest sistem în timpul iernii.

Design

Peugeot 308 CC arată foarte bine. În sfârşit, modelul are o personalitate puternică obţinută exclusiv prin design. Sigur, e un compromis între un coupe şi un roadster, dar asta nu este neapărat un lucru rău, ci este exact punctul forte al Coupe-Cabrioletului franţuzesc. Arată la fel de bine indiferent dacă are plafonul pliat sau nu, dar mărturisim că ne-a placut mai mult în versiunea cabrio.
Date tehnice - Peugeot 308 CC (2008) 1.6 TCP 156CP BVM 6 Premium Pack
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4440
Putere maxima CP (rpm)
156 (6000)
Latime mm
1872
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1400)
Inaltime mm
1426
Viteza maxima km/h
212
Greutate kg
1530
Acceleratie 0-100 km/h s
9.8
Ampatament mm
2605
Tractiune
Fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M6
Volum portbagaj litri
226
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 308 CC (2008)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (14)

  • E simplu fratilor! e o masina fie pentru o blonda superba, super focoasa, ori pentru un gay de pe Dorobanti!
    18 13
  • ............
    .............
    e faina rau
    7 2
  • marius
    automarket
    pozele sunt superbe, isi merita banii fotograful.. aparat foto nou..? ceva ??? :D .. oricum nota 10 pt poze
    6 4
  • 308 CC
    este prea tare, am avut ocazia sa vad una cu numere de italia parcata....vreau sa spun ca toti care treceau se uitau la ea, nu ai cum sa nu o admiri, mai ales daca este si culoarea alba....culoare ce ii scoate in evidenta cel mai bine formele....

    frumoasa masina, bv.
    12 1
  • ciprian
    300cc
    Superba.................o masina cu adevarat frumoasa...
    5 0
  • @Ciao
    Ti se scurg balele sa ai o masina ca asta.....

    De unde scoti fazele astea cu masina gay?
    Te uiti cam mult "in gura occidentului"...ca aia nu stiu ce sa mai inventeze ca sa atraga atentia.
    Se zicea la fel si de Alfa MiTo.
    Probabil esti genu care citeste reviste colorate....

    In loc sa iti placa ce e frumos....
    Sau tu este de ala care umbli jegos, te imbraci oribil, iti iei o masina urata...doar ca sa nu fii gay....cica....pt ca au zis unii....
    E ca si cum ai zice ca nu vreau sa locuiesc in Paris ca sa nu par gay, ca mie imi place Bucurestiu' cu tot prafu si jegu' si aglomeratia si toi tartanii.

    Offff, multe uscaturi are padurea romaneasca....!
    Nu ne vindecam...
    15 1
  • poze
    nicio poza cu masina capotata? sau modelul asta nu avea plafonier?
    luati-o ca pe o sugestie si nu ca pe o rautate, dar indiferent cat de bun este aparatul foto, conteaza in mana cui sta!
    Aici vorbim de fotografie functionala, nu de fotografie artistica, nu mai incercati sa le combinati pentru ca nu ies decat poze gen pitzi wallpaper sau funky background ...
    Mergeti pe fotografie functionala si limitati-va acolo.

    Cu cea mai mare sinceritate v-as recomanda niste cursuri, sunt cursuri de specialitate pentru fotografie functionala, chiar si cei de la F64 va pot ajuta in acest sens. O sa vedeti ca dupa ce luati lectii de la profesionisti o sa radeti cu gura pana la urechi de pozele astea!

    Sper s-o luati ca pe o sugestie prieteneasca si nu ca pe un atac la persoana.


    Multa bafta
    4 1
  • salve
    omu daca nu isi permite sa o cumpere se consoleaza ca e maisna ptr guy, sau poate ca e guy si conduce un stift si arunca pisica in curtea vecinului :D
    4 0
  • Opinii
    Masina asta e superba. Eu unul as vrea-o cu motor diesel. Cand va mai scadea pretul la sh ma gandesc sa-mi iau una.
    3 0
  • cool
    Nici macar nu am apucat sa citesc articolul, si deja am ramas foarte, foarte placut impresionat de calitatea fotografiilor!!!

    Sau aparatul e super performant, sau fotograful e foarte talentat, sau ambele variante sunt valabile... oricum multe laude fotografului.
    3 2
  • motor
    Apropo de motor...
    In urma cu cate-va luni am condus un Peugeot 308 SW (aproape nou, 1.500 km) de la Europcar in Italia, si era masina destul de noua. cu motor 1.6 diesel. Avea putere, si un sprint destul de bun, dar mai mult de 180 de km/h (adica 170 dupa TomTom) nu am reusit sa scot din ea....

    Oare sa fie acelasi motor de 1.6 care a fost testat si aici pe versiunea CC din acest articol???
    1 4
  • Intrebare
    Intrebare
    Nu aparea acum cateva zile un Fiat 500 Abarth ca urmand la test-drive?
    1 0
  • @LoryT

    Exemplarul testat este echipat cu un motor pe benzină, iar tu ai condus un diesel. :)

    Mulţumim pentru aprecieri.

    @Intrebare
    O să apară şi testul cu Fiat 500 Abarth în curând.

    Mulţumim pentru atenţie.
    3 0
  • Intrebate
    @Sebastian Toma
    Si eu multumesc pt raspunsul prompt! Credeam ca isi joaca feste memoria sau ca m-am pierdut prin noua varianta a site-ului.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru