Drivetest Peugeot 208 facelift

1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 75CP Man5 Active
Peugeot 208 facelift zoom
de Sebastian Toma, Foto: Dragoş Savu/Peugeot
Marti, 06.10.2015
Leul cumpătat

Peugeot 208 a primit un facelift în acest an. Acesta este menit să actualizeze modelul pentru cea de-a doua jumătate a carierei sale comerciale. Restilizarea a adus motoare noi în oferta subcompactei din Sochaux, francezii plusând cu schimbări estetice și noutăți la interior. Această actualizare a ofertei are rolul de a continua lupta în care s-au înscris francezii: planul "Back in the Race" al lui Carlos Tavares, CEO-ul concernului PSA Peugeot-Citroen.

Datorită actualizării, 208 rămâne o propunere interesantă în clasa mică, segment în care Peugeot a avut mereu ceva de spus. Motorizările diesel din ofertă oferă valori reduse ale consumului de carburant, existând variante care au un consum extraurban de numai trei litri la sută. Așadar, am ales să testăm o variantă diesel a acestui model.

Francezii au făcut și ei un test de consum în condiții controlate, pe o pistă ovală, pe care au reușit să parcurgă 2.152 de kilometri cu un plin, ceea ce se traduce printr-un consum-record de 2.1 litri la sută. Să vedem cum e însă în lumea reală.

Peugeot 208 facelift
1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 75CP Man5 Active

  • Pret de pornire 11.148 €
  • Pret model testat 14.100 €

Motor / Transmisie

Am testat varianta diesel entry-level în oferta Peugeot 208 facelift. Vorbim despre un motor 1.6 BlueHDi, de 75 CP și 230 Nm. Unitatea nu este cea mai puternică din segment, dar are omologi în gamele multor producători care au modele în această clasă.

De la Dacia până la Volkswagen, există câte un competitor cu diesel comparabil în ograda fiecărui constructor care activează și în clasa mică. Peugeot oferă alte două niveluri de putere pentru acest propulsor: 99 și 120 CP. Cele două sunt recomandate celor care vor ceva mai mult dinamism de la un model de clasă mică.

Motorizarea diesel de 75 CP a lui 208 este o unitate rafinată, care asigură un nivel acustic redus și estompează cu succes vibrațiile asociate acestui tip de propulsor. Întocmai acest rafinament i-a asigurat punctajul mai ridicat decât ar fi primit în mod normal o motorizare de 75 CP în acest segment. Transmisia asociată variantei testate este o unitate manuală, cu cinci trepte, care angrenează roțile din față. Rapoartele acesteia sunt optimizate pentru un consum cât mai redus de carburant. Levierul are o cursă relativ scurtă și o acționare precisă.

Având în vedere nivelul de putere al acestei variante, reprizele nu te împing în scaun, varianta de 75 CP a lui 208 fiind suficientă pentru cei care preferă un stil de condus temperat. Apreciem în mod special nivelul cuplului maxim, unul dintre cele mai ridicate din segment, livrat la 1.750 rpm. Este egalat doar de propulsoarele 1.4 TDI de 90 CP ale lui Skoda Fabia și Seat Ibiza.

Consum

Această variantă a lui Peugeot 208 anunță un consum mixt de 3.5 litri la sută. Deși valoarea este mică, nu vorbim despre cel mai redus consum mixt din segment. Modelul francez este surclasat de trei competitori, toți anunțând un consum mixt de 3.4 litri la sută. Ceea ce îl plasează pe 208 pe locul doi la consum judecând după cifre, imediat după prima poziție a podiumului, împărțită de trei concurenți.

Modelele care obțin pe hârtie un consum mai mic decât această variantă a lui 208 sunt Volkswagen Polo 1.4 TDI, Mazda2 1.5 SkyActiv-D și Skoda Fabia 1.4 TDI.

În cadrul testului nostru am parcurs câteva sute de kilometri la bordul modelului francez pentru a putea să vă aducem valorile de consum obținute cu această variantă.

În mediul urban am înregistrat un consum de 6.8 litri la sută, realizat în traficul aglomerat de după-amiază al Bucureștiului. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a cincea, turometrul afișează 2.250 rpm și consumul se stabilizează la 5.7 litri la sută. În regim extraurban, consumul nostru a fost de 4.4 litri la sută.

Performanţe

Peugeot anunță un timp 0-100 km/h de 13.3 secunde și o viteză maximă de 171 km/h. Având în vedere cei 75 CP din dotare, valorile sunt rezonabile. În segment există un singur model care vine cu rezultate mai bune la același nivel de putere, Volkswagen Polo 1.4 TDI, cu 0-100 km/h în 12.9 secunde și viteză maximă de 173 km/h.

Modelele mai puternice decât Peugeot 208 1.6 BlueHDi 75 CP care sunt și mai rapide la 0-100 km/h sunt Mazda2, Toyota Yaris, Skoda Fabia și Seat Ibiza 1.4 TDI. Cel mai slab rezultat din segment îl are Kia Rio 1.1 DSL: tot cu 75 CP, dar cu 16.5 secunde pentru 0-100 km/h și cu o viteză maximă de 160 km/h.

 

Interior

Peugeot a ales să păstreze lucrurile neconvenționale pe care le-am găsit și la varianta ante-facelift a lui 208, cu bune și cu rele. Astfel, plaja de reglare pe înălțime a volanului nu a fost modificată, volanul a rămas mic, iar ceasurile de bord sunt montate în continuare la o înălțime mai mare față de cea cu care sunteți obișnuiți. Volanul de dimensiuni reduse al acestui model rămâne o alegere simpatică, la fel cum sunt și ceasurile de bord montate sus, dar am fi dorit să putem să reglăm volanul pe o plajă mai generoasă.

Scaunele față au rămas la fel de bine profilate ca până acum, iar ele asigură un nivel bun de confort chiar și la drumuri prelungite. Explicația este simplă: sunt căptușite cu generozitate și au un suport lateral bun, poate chiar cel mai bun din segment. Bancheta spate devine obositoare după 3-4 ore de drum, cum se întâmplă la majoritatea modelelor din segment.

Comenzile sunt intuitive și amplasate ergonomic, cu toate că alți constructori oferă variante mai interesante la interior din acest punct de vedere. Materialele și-au păstrat nivelul de calitate, fiind la fel precum cele folosite în varianta pre-facelift a lui 208. O noutate este introducerea posibilităților de personalizare, fiind disponibile combinații de culori la interior care să fie asortate cu pachetul de design exterior ales.

Portbagajul nu este cel mai mare din segment, având 311 litri, ceea ce înseamnă că Sandero și Fabia îl surclasează pe 208 facelift la acest capitol.

 

Preţ de achiziţie

Gama Peugeot 208 facelift pornește în România de la 11.150 de euro cu TVA inclus. Cea mai ieftină variantă diesel are un preț de 13.600 de euro. Varianta de echipare testată, Active, pleacă de la 14.100 euro în compania motorului testat.

Exemplarul testat de noi este subiectul unei promoții de lansare, așa că a fost vândut pentru 11.500 de euro cu toate taxele. Evident, nota la acest capitol este dată în funcție de prețul de listă, pentru că promoțiile au caracter temporar şi trebuie să fim fair cu toate celelalte modele de pe piaţă. Dacă am fi liat în considerare promoţiile, 208 facelift primea punctajul maxim.

O privire rapidă în segment ne arată că există trei modele mai ieftine decât 208 facelift în varianta diesel comparabilă: Dacia Sandero, Kia Rio și Renault Clio. Ceilalți competitori au prețuri de listă mai ridicate decât cel al lui Peugeot 208 facelift în varianta 1.6 BlueHDi Active.

Lupta vânzărilor din clasa mică este una la care Peugeot 208 se află în top trei la nivel european, iar acordarea unor reduceri de la prețul de listă într-o manieră similară cu cea a exemplarului testat ar putea să aducă mulți clienți în tabăra Leului. Chiar și fără reducere, modelul francez nu se clasează rău pentru nivelul de echipare mediu și o motorizare diesel, chiar și cea de 75 CP, rivalii săi mai ieftini oferind același nivel de putere.

Siguranţă

Varianta facelift a lui Peugeot 208 n-a fost testată încă de EuroNCAP conform noului barem, inaugurat la începutul acestui an. Versiunea anterioară a trecut prin chingile EuroNCAP în 2012, când erau în vigoare norme mai puțin stricte decât cele actuale, test finalizat cu punctajul maxim, 5 stele de siguranță.

Modelul din Sochaux este echipat cu ESP, ABS, EBA, EBFD în standard, alături de un set de șase airbag-uri.

Începând cu nivelul de echipare Active, al doilea din gamă, este oferit opțional sistemul de frânare automată Active City Brake, care frânează automat în cazul în care este detectat un impact frontal iminent atunci când se rulează cu viteze specifice mediului urban. Sistemul este opţional şi pentru echiparea de vârf, dar merită notat, pentru că există puţine modele de clasă mică ce oferă aşa ceva pe piaţă.

Ţinută de drum

Peugeot 208 nu este prezentat drept un model cu ambiții sportive, în ciuda clipului de prezentare care-l ilustrează pe un tânăr care merge pe capotă de parcă mașina ar fi un imens skateboard. Din fericire, 208 facelift merge mai bine pe șosea decât un skateboard cât timp nu încerci să-l conduci de pe plafon (asta este specialitatea lui Mr. Bean).

Modelul francez este stabil pe drum și asigură un nivel bun de confort chiar și la denivelări. Direcția ia nota 8 din 10 în materie de precizie, dar volanul mic și ușor de manevrat compensează fidelitatea de vis pe care o căutăm la orice mașină.

Subcompacta din Sochaux prezintă în continuare ruliu atunci când abordăm virajele cu prea multă încredere. Subvirarea apare şi ea fără ezitare în momentele limită, dar 208 nu se simte deloc precum o maşină nesigură sau moale.

O abordare în forţă a traseelor virajate nu este menirea în viață a unui 208, dar veţi trece cu bine peste totul dacă atacați situația cu bun simț și moderație, caz în care modelul de clasă mică al francezilor se dovedește a fi plăcut la condus.

Vizibilitate

Suprafaţa vitrată frontală a lui 208 este generoasă, cu toate că are o înclinaţie pronunțată care ar putea deveni enervantă în unele situaţii. În special la virajule spre stânga, când montantul de pe partea şoferului va intra în câmpul vizual.

Oglinzile laterale par destul de mici, dar îşi fac treaba ca la carte dacă le-ai reglat corect. Luneta este generoasă şi nu pune probleme la parcare, iar oglinda retrovizoare este dimensionată corect.

Tehnologie

Peugeot 208 nu aduce vreo noutate absolută în segment în materie de tehnologie, fiind echipat cu aceleași dotări regăsite la concurență, fără nimic în plus și fără lipsuri notabile. 

Ecranul tactil de pe bord oferă acces la internet și la aplicații dedicate Peugeot, pe lângă funcțiile deja standard de computer de bord și de unitate multimedia. Lista de dotări standard a echipării mijlocii în gama 208 este corectă pentru segmentul în care se află modelul și vine cu suficiente posibilități de upgrade pentru clienții care vor mai multe de la noua lor subcompactă.

Design

Restilizarea aplicată gamei 208 este un succes din punct de vedere stilistic, pentru că modelul francez avea deja un aspect plăcut ochilor. Acum, clienții au la dispoziție noi culori, nuanța de lansare fiind portocaliul din imaginile atașate acestui material, botezat Power Orange.

În plus, Peugeot oferă o dotare excentrică în segment, sub forma unui tip de vopsea texturată.

Peugeot a reuşit să introducă aceste culori în ciclul normal de producţie, garantând astfel un preţ abordabil pentru selectarea lor în lista de opţionale. Iar acest lucru te va scoate cu siguranță din anonimat dacă-ți cauți o subcompactă și vrei ceva special. Atenție însă la zgârieturi, pentru că nu veți găsi nicăieri creion corector pentru vopsea texturată.

Nu ne-a placut

  • Amplasare volan și ceasuri de bord necesită perioadă adaptare
  • Nu iese cu nimic în evidență în segment la capitolul dotări
  • Suporturi de pahar înghesuite
  • Performanţe mediocre
Date tehnice - Peugeot 208 facelift 1.6 Diesel Turbo (BlueHDI) 75CP Man5 Active
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1560
Lungime mm
3973
Putere maxima CP (rpm)
75 (3500)
Latime mm
1829
Cuplu maxim Nm (rpm)
230 (1750)
Inaltime mm
1460
Viteza maxima km/h
171
Greutate kg
1075
Acceleratie 0-100 km/h s
13.3
Ampatament mm
2538
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
311
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 208 facelift

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (13)

  • Un model frumos, insa exagerati cu calitatea interiorului. M-am uitat chiar la SAB la el si are numai materiale tari :-( si subtiri (adica suna a gol daca le dai un bobarnac). Doar volanul si schimbatorul de viteze au meteriale moi.
    16 8
  • @Andy, perfect de acord cu tine. M-am urcat si eu la SAB in el si materialele nu mi s-au parut chiar atat de placute la atingere precum in Mazda 2 sau Ford Fiesta. Totusi la 13.700 as recomanda Yaris HSD cu 100 CP nu 75CP .
    9 30
  • die Luge
    si io m-am urcat in Yaris...complet dezamagit
    24 4
  • Performante mediocre
    Deci avem 0-100 km/h in 13.3 sec si vit max. de 171 km/h cu un motor de 75 CP. Mie mi se par cifre cat se poate de bune pentru acest nivel de putere. Daca asa ceva are performante mediocre inseamna ca un Logan de 1.2 care de-abea ajunge la 160 km/h si ajunge la 100 km/h in peste 15 secunde, inseamna ca e melc. Uneori nu va inteleg.
    33 5
  • mircea
    @Performante mediocre

    Este foarte posibil să nu înţelegi sensul termenului mediocru :) Asta e tot.
    15 24
  • @Performante mediocre. Are dreptate domnul @mircea, este posibil sa nu intelegi aceasta notinune, si iti voi da eu un exemplu dc . O masina de acum 20 de ani scoate performante mai bune cu aceiasi cai decat acest Peugeot. Un Cielo din 94' echipat cu cel mai slab motor 1.5 75CP OHC ( atentie nu DOHC ) face 0-100 in 12,5 sec si asta cu un cuplu de 123Nm , deci mult mai slab. Unde mai pun ca 208 este mai usor . I-a zi matale ?

    @die Luge, si eu am fost dezamagit de calitatea lui Yaris. In schimb cand mi-am amintit de scandalul ''dieselgate'' , am zis ca un Yaris hybrid este la ani lumina distanta de un competitor la acest segment. Dc ? Fiindca este singura subcompacta hybrid din segment, una dintre cele mai eco si economice citadine.
    8 23
  • Madalescule, daca masina asta are performante mediocre, atunci un Yaris de 1.0 cum e? O Fabia de 1.0 si 60 CP, un Clio de 1.2 75 CP, un Logan de 1.2 75 CP cum sunt? Ca toate ca dinamica stau mai slab ca masina asta si nimeni nu spune ca au performante dinamice mediocre. Asta ca sa nu o dau in balarii cu Cielo si alte bazaconii cu mecanica de la inceputul anilor '80.
    Iar daca nu inteleg sensul cuvantului "mediocru", rog respectuos sa mi se explice. Dar nu de Georgica.
    18 1
  • Pe aceeasi gandire puteti modifica va rog si la testul vostru cu VW Polo? Da, acolo unde ati dat 5 stele si ridicati in slavi modelul, va citez "Cu 10.8 secunde scurse până la 100 de km/h, modelul german lasă mult în urmă orice alt rival", va aduc aminte ca Mazda 2 90 CP face 0-100 km/h in 9.4 sec conform spuselor dvs. pe site, asa ca asta face si VW Polo foarte mediocru, va astept sa ii dati si lui 2 stele jumatate la performante bazate pe aceeasi gandire, daca nu, inseamna ca ne-am convins cu totii de impartialitatea dvs. jurnalistica. O zi buna!
    23 3
  • 230 Nm la motor de 1560 e bine, mai lasati-ma cu mediocritatea, la o asemenea masinuta nici nu-ti trebuie mai mult. Vreti instant power ? Orientati-va catre altceva, va propun Tesla !
    16 2
  • Pe vremea Auto Pro imi amintesc clar ca redactorii spuneau despre orice masina care avea o acceleratie de la 13 sec in sus ca e submotorizata, insa doar daca era vorba de compacte sau medii. La mini si mici (in cazul hb-uri) nu conteaza, pentru ca in 90% din timp sunt folosite in oras. Exista si motorizari mai potente pentru cine iese mai mult in afara orasului deci chiar nu are rost sa ne plangem...
    14 1
  • Banc mai tare ca ăsta în domeniu auto nu există. O fi moda vintage dar să retrogradezi motorul ăsta la parametri din mileniul II denotă că frica de noxe le-a pătruns în oase.
    0 4
  • @aha

    Comparatia benzina versus diesel e stupida !! Compara performantele motoarelor prin compresie! Modelul testat e un DIESEL
    5 0
  • @automarket
    asta e modelul fabricat in Slovacia?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru