Joi, 31.01.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
La fel ca rivalii săi, Peugeot a schimbat dramatic subcompacta sa odată cu generaţia 2012. Francezii ne-au pus în faţă modelul numit 208, care împarte platforma PF1 cu vechiul 207, dar o prezintă într-o formă complet nouă, menită să atragă un public din ce în ce mai conştient de aspectul său.
Mai mult ca niciodată, 208 a devenit un veritabil "fashion statement", îndepărtându-se de eleganţa simplă a predecesorilor precum 205 şi 206, care au făcut ravagii în segment şi lăsând deoparte "zâmbetul forţat" al lui 207.
Adevăratele surprize la 208 vin abia la părţile pe care nu le vedem. Modelul este cu până la 173 kilograme mai uşor decât predecesorul său, media fiind de 110 kilograme, portbagajul este mai mare, interiorul este mai spaţios, iar motoarele diesel emit sub 99 de grame de CO2 pe kilometru. Aşadar, avem îmbunătăţiri majore de ordin tehnic, ceea ce fac ambalajul să fie şi mai atractiv.
Peugeot 208 (2012-2015)
1.6 BlueHDI 120CP Allure
- Pret de pornire 11.185 €
- Pret model testat 18.833 €
- Taxa auto 160 €
Motor / Transmisie
Cu toate că Renault şi alţi rivali posedă motoare diesel de 1.6 litri care să ofere un nivel de putere superior, cei de la Peugeot l-au echipat pe 208 cu un motor de 115 CP, cuplat unei transmisii manuale cu şase trepte. Există şi diesel-uri de 92 CP în gama 208, iar diesel-ul entry-level dezvoltă 68 CP. Doar propulsorul de 1.6 litri se mândreşte cu sistemul micro-hibrid e-HDI, care îi permite reducerea semnificativă a consumului de carburant în unele situaţii.
Ne-a plăcut în mod deosebit antifonarea propulsorului lui 208, alături de etajarea transmisiei, care permite rularea la viteze de autostradă fără să urcăm prea mult în ture. Reprizele sunt mai mult decât corecte pentru o subcompactă diesel de 115 CP, iar linearitatea propulsorului este unul dintre elementele pe care le-am apreciat cel mai mult la 208.
Însă, există şi puncte mai puţin fericite. Timoneria are o cursă relativ lungă, iar acţionarea schimbătorului de viteze este uşor de perceput la nivel auditiv. Acest lucru răpeşte din experienţa plăcută pe care ţi-o oferă propulsorul, fără ca exemplarul testat să fi avut vreo defecţiune tehnică. Pur şi simplu, aşa pare să funcţioneze timoneria lui 208.
Consum
Versiunea 1.6 e-HDI a lui 208 are un consum mediu declarat de 3.8 litri la sută. În mediul urban, francezii anunţă 4.6 litri la sută, pe când în mediul extraurban avem un consum declarat de 3.4 litri la sută.
În materie de competitori, doar fratele Citroen C3 echipat cu acelaşi motor îi poate egala performanţa lui 208. Rivalii celor două modele franţuzeşti anunţă valori mai mari ale consumului mediu, cu toate că majoritatea competitorilor prezintă motoare diesel cu mai puţini cai putere în dotare. De dragul comparaţiei, ne-am uitat şi la specificaţiile lui Toyota Yaris Hybrid, un competitor la nivel teoretic, deoarece modelul nipon are un preţ de pornire apropiat de cel al versiunii 1.6 e-HDI a lui 208, care anunţă un consum mediu de 3.5 litri la sută. Versiunea diesel a lui Yaris are un consum mediu declarat de 3.9 litri la sută şi oferă cu 25 CP mai puţin decât 208 1.6 e-HDI.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 5.4 litri la sută, realizat într-un stil de condus economic şi cu sistemul start-stop activat. Chiar şi aşa, nu ne-a claxonat nimeni la semafor şi nu am renunţat la scaunele încălzite sau la sistemul de aer condiţionat.
Pe autostradă, 208 1.6 e-HDI rulează la 120 km/h în treapta a şasea la 1.950 rpm şi înregistrează un consum de 5.5 litri la sută. În regim extraurban, am obţinut un consum de 4.5 litri la sută.
Performanţe
Versiunea testată anunţă un timp 0-100 km/h de 9.8 secunde. În segmentul său, doar versiunea diesel de 130 CP a lui Corsa îl întrece pe 208, cu 9.5 secunde până la sută graţie celor 15 CP suplimentari.
Viteza maximă a lui 208 1.6 e-HDI este de 190 km/h, mai mult decât suficient pentru necesităţile unui client obişnuit.
Reprizele oferite de propulsorul 1.6 e-HDI sunt corecte pentru nivelul de putere dezvoltat. Pentru cei care vor şi mai multă putere, francezii pregătesc o versiune GTI a lui 208. Însă, oferta de motoare diesel se opreşte la 115 CP.
Interior
Încă de când urci la bord, observi numeroase elemente cunoscute, pe când altele îţi sunt complet noi. Ce îţi sare în ochi? Volanul, schimbătorul şi ceasurile de bord. Ceasurile de bord au o amplasare diferită de ceea ce găsim pe celelalte modele din segment, nouă până şi pentru gama Peugeot. De ce? Pentru că francezii te obligă să urmăreşti ceasurile nu "prin volan", ci pe deasupra lui. În oraş s-ar putea să nu vă placă acest aranjament, dar un drum în regim extraurban ar trebui să schimbe părerea despre soluţia aleasă de francezi.
Oricum, dacă ne întrebaţi pe noi, e doar o problemă de timp până când vă obişnuiţi cu această alegere, iar soluţia celor de la Peugeot nu este atât de ciudată precum este cea a ceasurilor de bord amplasate central, spre exemplu. Rămâne de văzut dacă Peugeot va decide să implementeze această soluţie şi pe alte modele din viitor sau 208 va rămane o excepţie.
Ne-au plăcut în mod special scaunele din faţă ale lui 208, profilate la un nivel exemplar şi foarte confortabile. Forma lor ne-a amintit de scaunele care echipează modelul DS3, iar reglajul pe înălţime al acestora este destul de generos, oferind posibilitatea unei poziţii la volan corecte fără prea multe reglaje. Reglajul volanului nu este la fel de generos, acesta neputând fi ridicat prea mult, dar reglajul în profunzime este satisfăcător. Apreciem însă dimensiunile mici ale volanului şi grosimea sa generoasă, care, alături de alegerea unui material de calitate, oferă un plus de confort în utilizare. Majoritatea materialelor sunt plăcute la atingere, deşi există câteva "scăpări" în anumite zone.
Portbagajul este cu doar 15 litri mai mare decât al lui 207, totalizând 285 litri. Acesta pare să fie mic, doar este pe locul trei în segment, după Sandero şi Fabia. Bancheta din spate poate găzdui trei adulţi pe distanţe medii, fără neplăceri, dar nici cu spaţiu din belşug.
Preţ de achiziţie
Cel mai ieftin model din gama 208 pleacă de la 11.185 euro cu TVA inclus. Cea mai ieftină versiune diesel a noului Peugeot 208 pleacă de la 13.058 euro, pe când cea mai ieftină versiune echipată cu motorul 1.6 e-HDI pleacă de la 15.356 euro cu TVA inclus.
Exemplarul testat, care înfăţişează nivelul de echipare Allure, pleacă de la 18.290 euro cu TVA inclus. Graţie unui discount de 992 euro aplicat la momentul vânzării, modelul a costat 18.833 euro la achiziţie, însă, opţionalele cu care este echipat costă 1.244 euro. Printre acestea se numără scaune faţă încălzite (226 euro), cotieră centrală faţă + geamuri electrice spate + oglinzi rabatabile electric (291 euro), CD player (97 euro), proiectoare ceaţă cu funcţie cornering (146 euro), vopsea metalizată Blossom grey (291 euro) şi plafon panoramic din sticl (484 euro).
Din păcate pentru modelul franţuzesc, rivalii lui 208 ajung să coste mai puţin într-un nivel de echipare comparabil, iar 19.000 de euro pentru o subcompactă diesel este destul de mult.
Siguranţă
Modelul subcompact al mărcii franceze a reuşit să primească in extremis cinci stele la testele de siguranţă, EuroNCAP notând că procentul punctelor acumulate de modelul Peugeot la protecţia pietonilor, 61%, a fost foarte aproape să-l retrogradeze la patru stele (EuroNCAP consideră că punctajul minim pentru cinci stele la acest capitol trebuie să fie de 60% din totalul disponibil).
În rest, Peugeot 208 s-a descurcat bine la testele de impact frontal, lateral şi cu stâlpul, dar a reuşit un rezultat mediu la testul de impact posterior (care măsoară gradul de protecţie la nivel cervical).
Ţinută de drum
În ciuda istoriei bogate aşternute de modele precum 205 GTI şi 206 GTI, Peugeot nu şi-a propus niciodată să-l facă pe 208 maşină sportiă, cum nu erau nici versiunile non-GTI ale lui 205 şi 206 sportive.Însă, există câteva elemente noi, sub forma unor îmbunătăţiri discrete în favoarea dinamismului. Acum avem o suspensie cu o rigiditate care a crescut subtil faţă de 207, care filtrează altfel imperfecţiunile drumului.
Încă simţim ruliul când abordăm virajele şi subvirarea apare fără ezitare în momentele limită, iar direcţia nu este chiar atât de precisă, dar 208 nu se simte deloc precum o maşină nesigură sau moale. Mai mult decât atât, în oraş îţi dă foarte mult curaj şi ne arată că este foarte manevrabil cu foarte puţin efort din partea şoferului. La viteze mari, modelul se ţine bine pe şosea, dar secţiunile virajate nu sunt la fel de plăcute.
Astfel, o abordare în forţă a traseelor virajate nu este întotdeauna perfectă pentru un 208, dar veţi trece cu bine peste totul dacă vă adaptaţi viteza la capacităţile dinamice ale subcompactei din Sochaux.
Vizibilitate
Peugeot 208 ne întâmpină cu un habitaclu care ne lasă senzaţia de spaţiu, poate şi datorită plafonului panoramic. Suprafaţa vitrată frontală este generoasă, cu toate că are o înclinaţie generoasă, care ar putea deveni enervantă în unele situaţii, în special la virajul de 90 grade la stânga, când montantul A de pe partea şoferului va intra în câmpul vizual.
Cu toate că oglinzile laterale sunt destul de mici, acestea îşi fac treaba ca la carte dacă le-ai ajustat corect. Luneta este generoasă şi nu pune probleme la parcare, iar oglinda retrovizoare este dimensionată corect.
Tehnologie
În standard, versiunea de top a lui Peugeot 208 vine cu oglinzi laterale electrice şi încălzite, climatizare automată cu reglare pe două zone, ecran tactil, comenzi pe volan, sistem audio cu USB + priză jack şi 6 difuzoare, senzori de lumină şi ploaie, geamuri faţă electrice, cruise control şi limitator de viteză, Bluetooth, torpedou refrigerat, computer de bord, şi elemente mai obişnuite, precum banchetă spate rabatabilă, volan reglabil pe înălţime şi adâncime, etc.
Ce nu ne-a plăcut la 208 a fost lipsa unui sistem de navigaţie pentru nivelul de echipare de top, dotare care devine din ce în ce mai comună în acest segment - şi extrem de accesibilă în cazul unor modele cum este Dacia Sandero.
Plafonul panoramic avea un set de lumini ambientale, care puteau fi dezactivate, dar a căror nuanţă nu putea fi schimbată. Nu am înţeles prea bine legătura dintre interiorul lui 208 şi acele luminiţe albastre de la interior, dar putem să trecem peste acest aspect.
Pe scurt, 208 nu aduce absolut nimic nou la acest capitol, fiind o subcompactă ca oricare alta, fără nimic în plus, dar fără lipsuri prea mari la capitolul dotări.
Design
Pierre Authier, Sylvain Henry, Adam Bazydlo şi Marie Sanou. Ei sunt cei patru angajaţi Peugeot care sunt răspunzători de cum arată 208, atât în materie de interior, cât şi de exterior şi paletă de culori. Dacă vă place subcompacta produsă în Mulhouse, Poissy şi Trnava, ei sunt cei pe care trebuie să-i lăudaţi, iar reciproca este la fel de valabilă.
208 vine cu linia de design nouă a constructorul francez, care i-a adus o alură destul de agresivă, fără să piardă puncte la capitolul eleganţă. Însă, acest aspect vine cu un preţ – bara de protecţie faţă este destul de joasă, ceea ce vă obligă la atenţie sporită la borduri şi la denivelări, în special din cauza gărzii la sol relativ reduse.
Ne-a placut
- Motor diesel rafinat
- Sistem start-stop reuşit
- Consum redus
- Performanţe rezonabile
- Materiale plăcute pe suprafeţele atinse frecvent (volan, schimbător)
Nu ne-a placut
- Planşă de bord neobişnuită
- Preţ de achiziţie ridicat
- Feedback limitat direcţie
- Ruliu în viraje
- Montantul A poate fi deranjant în unele situaţii
Date tehnice - Peugeot 208 (2012-2015) 1.6 BlueHDI 120CP Allure | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
cunosc faptul ca la unele masini la viteze inferioare consumul poate fi mai mare decat la cele superioare ... insa la acest model cu aceasta motorizare chiar nu este cazul, la 120 aveti un consum mult mai mic decat 5.5l in conditii optime, cu aerul conditionat pornit si fara panta... putina obiectivitate va rog...
sa tii cont si de vant,din spate sau din fata.conteaza ;)
Un pic ciudate blocurile optice spate.
Dar pretul este foarte mare pentru o subcompacta.
Motorul prezentat este intr-adevar de apreciat. Are suficienta putere si a dovedit din plin pana acum ca este fiabil si economic. Este un diesel de exceptie.
Sunt un pic mirat de consumul (5,5 la suta) declarat de Automarket pentru 120 la ora pe autostrada.
Eu am avut pana de curand un clio 1,5 dci 90 HP si pe autostrada la viteza de 120 nu sarea de 4,2 cu toate cele pornite.
S-ar putea sa fie o greseala.
Altfel, am trait s-o vad si pe asta: masina de clasa B, destinata aglomeratelor orase europene lata de 1.83 m (cifra trebuie ca este fara oglinzi), deci cu 19 cm mai lata decat Fabia care are 1.64 m. Si cand ma gandesc ca la inceput, actuala Fabia mi se parea masiva....
Nu sunt vreun mester in ale masinilor, dar daca cititi la fiecare capitol ultima fraza si adunati consumul, pretul si categoria "ne-a/nu ne-a placut" va intreb: Din ce provine calificativul de 4.3?
La cateva luni de la lansare a ajuns sa fie cea mai bine vanduta masina din clasa ei in Europa http://www.feline208.net/news/peugeot-208-leader-segment-b-europe-147/ .
Hai sa vedem cat costa un Polo , o Fiesta, etc cu motorizare asemanatoare si dotari identice , sa vedem daca mai este asa "ridicat" pretul. Ati facut o prezentare de parca ar fi o masina fara prea multa importanta in clasa ei.
In rest, cred ca este o masina care demonstreaza ca Peugeot a invatat din greselile trecutului. 207 nu a fost o masina rea, doar ca isi pierduse acel farmec pe care Peugeot l-a lansat cu 205 si a urmat cu 206. Adica cel de masina mica, shic si fasneata.
Imi place originalitatea acestei masini, gen volanul micut si ceasurile puse deasupra. :)
Poate un cumparator e mai atras de design si se indreapta spre o frantuzeasca gen Peugeot sau Cirtoen. Altul prefera niste materiale mai bune ale bordului si se indreapta spre o nemteasca gen Volkswagen.
Ceea ce multi nu inteleg e ca masinile in general s-au scumpit si e valabil la toti producatorii. Acum 6-7 o Kia Rio sau un Chevrolet Aveo, care apropo sunt in aceeasi clasa cu 208, incepeau undeva pe la 9.000 de euro (fara reduceri comerciale si tichete rabla). Acum incep de la aproape 12.000. In general cand cresti calitatea maresti preturile. Francezii au crescut si ei calitatea in ultimii ani, spre deosebire de VAG care desi aveau un avans maricut acum 4-5 ani nu s-au mai preocupat de salturi mari pentru ca nu aveau de ce iar acum alti au ajuns la aceeasi calitate (vezi masinile japoneze care i-au cam si depasit).
daca vrei fiabilitate, la benzinare alegi japoneze, la dieseluri poti alege orice daca nu tii masina mult insa preferabil ar fi un peugeot care are si transmisie facuta de ZF (cum are bmw de ex).
stiu stiu, e peugeot, dar motoare de peugeot au sau au avut jaguar (2.2, 2.7, 3.0), range rover (2.7, 3.0) mini (1.6), Volvo (1.6, 2.0), Mazda (1.6) si multe altele asa ca putin conteaza daca unii confunda tot ce e frantuzesc cu reno.
PS: Peugeot a vandut cu modelul 206 cat toate generatiile de yaris, mai exact au fost vandute 8 milioane si jumate de unitati de 206, aproape 5 milioane de 207, iar 208 se vinde ok momentan.
Adauga la lista si Fordul lui "ChuckNorris" .Ciaki se pare ca nu stie ca TDCI-*urile lui Ford ( cel putin cele de 1,4 si 1,6 ) sunt de fapt MOTOARE PEUGEOT!
p.s. am am un pgt 207 1.6 HDi 90 CP si stiu ce zic
Prietene, cu tot respectul pe care ti-l port din principiu, nu am cum sa verific afirmatiile tale. Cunosc insa situatii in care masini Peugeot au facut peste 200000 de km in 4 ani, fiind extrem de abuzate de soferii firmei, si singura problema majora pe care o aveau era ca la vreo 210000 la unele dintre ele au trebuit schimbate injectoarele. Iar problema cu filtrul de particole e comuna la toate motoarele diesel euro5-6 pt. ca nu sunt motoare concepute sa mearga exclusiv in oras. Filtrul se colmateaza deoarece in oras faci opriri dese iar computerul de bord, care e setat ca dupa o anumita perioda sa arunce motorina in filtru pt. a-l curata, nu are timp suficient pt. aceasta operatiune. Cat priveste serviceul, piesele de schimb sunt intr-adevar mai scumpe la Peugeot decat la alte marci, dar o persoana fizica ce face 15000 pe an sa zicem, are o diferenta de cost a reviziei de cel mult 100 de lei fata de Skoda sau Dacia care au revizii ieftine; firmele isi pot comanda direct din Franta piesele de schimb pt. ca apoi interventia sa se faca intr-un service autorizat (asta e valabil pt. toate marcile nu doar pt. Peugeot). Iar piesele sunt facute in Franta, nu in Turcia, Mexic, Maroc sau Argentina (probabil de aici si costul ceva mai ridicat).