Miercuri, 25.01.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
Unic? Așa este descris noul Citroen e-C4 X alături de fratele său, de către compania mamă. Dacă suntem de acord sau nu, vom afla pe parcursul acestui test, care a avut loc în Madrid, în apropiere de locul nașterii noului C4 X. El este produs la o uzină Stellantis de lângă Madrid.
Noul C4 X vine cu un pachet de atribute care, până la un punct, îl pot evidenția în raport cu restul plutonului. De altfel, așa cum ne-am obișnuit deja, segmentul C al modelelor de tip crossover sau SUV (cum vreți să îl definiți), este plin de oferte din ce în ce mai variate. Doar că aici vorbim despre altceva. E mai degrabă un sedan înălțat. Este, dacă vreți, un urmaș emancipat al vechiului Citroen C4 sedan.
E de înțeles. Dacă acum 20 de ani, modelele de segment C precum Golf sau Astra dominau topurile de vânzări fără drept de apel, acum clienții vor o gardă la sol ceva mai înaltă.
Conform celor de la Citroen, acest model se adresează celor care vor un design unic, o alternativă la eternele modele hatchback sau SUV, cu un preț atrăgător. Mai exact, C4 X este un sedan clasic, cu trei volume, spre deosebire de toți rivalii de aceeași dimensiune din segment, care au două volume și un hayon în spate.
PREZENTAREA COMPLETĂ A MAȘINII TESTATE LA MADRID
Citroen C4 X
Electric 100 kW / 136 CP Shine
- Pret de pornire 43.900 €
- Pret model testat 46.300 €
Motor / Transmisie
Cel mai mare avantaj la C4 X și e-C4 X este varietatea de propulsoare disponibile.
Unii producători au renunțat cu desăvârșire la propulsoarele diesel, o alegere de înțeles de altfel, dacă ne uităm la cota de piață a acestui tip de motor. Dacă nu în 2023, cel mai probabil în 2024, modelele hibride și mai ales electrice vor fi depășit consistent alternativa diesel în topurile vânzărilor globale.
Și, totuși, Citroen încă mai oferă motorul de 1.5 litri BlueHDI pe modelele sale. E pentru cei care au de făcut drumuri lungi. Pentru restul celor interesați, motorul de 1.2 litri, în 3 cilindri, turbo, PureTech este disponibil în gamă, cu 100 sau 130 CP.
Însă, în Spania, noi am testat trenul de rulare al „viitorului”, respectiv versiunea e-C4 X. Aceasta folosește aceeași rețetă pe care am văzut-o implementată pe toate modelele PSA. Adică un motor electric de 136 CP și 260 Nm, amplasat pe puntea față, care se ocupă doar de roțile motrice anterioare.
Acumulatorul din podea este și el același ca cel folosit pe mașini precum Peugeot e-2008 sau Opel Corsa e, cu o capacitate de 50 kWh brut (45 kWh utili).
Datele culese în ultimii ani de către compania franceză arată că rutina zilnică a clienților include, în medie, parcurgerea a 57 de kilometri, iar specificațiile alese pentru e-C4 X vor fi de ajuns pentru majoritatea clienților. Preocuparea pare să fie obținerea unui pachet optim performanță/cost pe termen lung.
Desigur, fiind vorba de un model electric, greutatea unui e-C4 X crește cu aproximativ 200 de kilograme, comparativ un model termic, iar asta se resimte la volan. Motorul electric livrează cuplul de 260 Nm instant, iar în exploatarea zilnică ar trebui să fie de ajuns pentru majoritatea situațiilor.
Pe parcursul celor 200 de kilometri parcurși la volanul său nu am întâlnit situații unde să consider că aș avea nevoie de mai multe resurse. Depășirile au putut fi făcute lejer, chiar și la viteze de autostradă, iar liniaritatea unui motor electric e deja, arhicunoscută. E drept, după 120 de km/h, accelerările nu mai au aceeași vitalitate pe care o aștepți de la un motor electric.
Consum
Bineînțeles, atunci când vorbim de o mașină electrică, trebuie să vorbim și de autonomia oferită de aceasta, cu o singură încărcare. Conform celor de la Citroen, e-C4 X ar trebui să ofere o autonomie de până la 360 de kilometri, după testele WLTP.
Desigur, acest număr trebuie citit drept un maxim, nu un garantat, indiferent de stilul de condus. Spre deosebire de alte modele electrice testate și recenzate aici, în cazul lui e-C4 X nu am putut face obișnuitul traseu care include 100 de kilometri parcurși în oraș și încă pe atât pe drumuri extraurbane. Traseul pe care am condus mașina a fost alcătuit aproape exclusiv din bucăți mai mari sau mai mici de autostradă și câteva drumuri lăturalnice, majoritatea prin munții din jurul Madridului.
Vorbim, așadar, despre un drum care nu a menajat deloc bateria modelului francez, la pachet cu talpa mea grea, care căuta tot timpul limitele mașinii. În aceste condiții, la finalul zilei de testare, modelul condus de mine afișa un consum mediu de 22.4 kWh/100 km, respectiv o autonomie de 200 de kilometri, estimată de mine.
Trebuie să precizez și faptul că, atipic pentru peninsula Iberică, temperatura exterioară nu a depășit 3 grade Celsius în timpul testelor, deși în București erau aproape 20. Așadar, interpretați aceste numere drept un „worst case scenario”.
Încărcarea acumulatorului lui e-C4 X se poate face la stații de 100 kW, ceea ce ar trebui să aducă nivelul bateriei la 80% în sub 30 de minute. Sigur, odată cu scăderea puterii stației de încărcare, timpii cresc. Un lucru fericit? Alimentarea la o priză AC se face cu 11 kW, spre deosebire de unele modele Peugeot care trag mai puțin.
Cât despre numerele rivalilor, lucrurile sunt complicate. Propunerea celor de la Citroen este, practic, unică în segment. Nu mai există niciun model de aceleași dimensiuni cu caroserie în trei volume în acest moment în segment. Mai în glumă, mai în serios, ne uităm la un sedan pe picioroange. Prin urmare, o să ne uităm în familie. Comparativ cu fratele său cu hayon, Adică Citroen e-C4, sedanul are o autonomie mai bună cu 20 de kilometri.
Performanţe
Deși Citroen este unul dintre producătorii care a făcut performanță în Campionatul Mondial de Raliuri, e-C4 X cu siguranță joacă în altă ligă. Modelul nou bate monedă pe confortul oferit și mai puțin pe partea dinamică, motiv pentru care performanțele sunt puse în plan secund.
Cu toate acestea, versiunea electrică este cea mai rapidă din gamă, cu un timp de 9.7 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h. Modelele pe benzină și diesel sunt mai lente cu minim jumătate de secundă. Viteza maximă trecută de Citroen în fișa tehnică este de 150 km/h.
Interior
Producătorii cu istorie încă încearcă să păstreze în viață tradițiile cu care ne-au obișnuit de-a lungul timpului. Citroen este un brand cunoscut pentru nivelul ridicat de confort oferit pasagerilor săi, iar gama C4 X nu face notă discordantă. Scaunele sunt, cu siguranță, elementul central aici.
Acestea au un strat de 15 milimetri de spumă foarte densă, imediat sub tapițerie, pentru a acomoda în cele mai bune condiții chiar și cele mai exigente gusturi. Ce-i drept, vorbim despre scaunele de pe echipările superioare.
Una peste alta, scaunele din e-C4 X s-au dovedit a fi unele dintre cele mai confortabile pe care le-am testat în ultimul timp. Faptul că m-am ridicat de pe scaunul șoferului după aproximativ 200 de kilometri, fără dureri de spate, spune multe. E o performanță în sine, una imposibil de atins de alți producători de talia lui Citroen.
Materialele folosite la interior nu sunt, în mod necesar, cele mai bune din segment. Zona de sub planșa de bord, panourile ușilor, dar și partea de jos a consolei centrale sunt acoperite de un plastic tare, nu foarte plăcut la atingere. Conform celor de la Citroen, explicația pentru aceste materiale vine de la sursa plasticului, acesta fiind reciclat. Partea frontală a planșei de bord este acoperită de un material care seamănă cu un cauciuc moale, iar elementele decorative creează o atmosferă plăcută la interior.
Ergonomia este și ea la nivel înalt, Citroen fiind încă adeptul butoanelor fizice. Le-am regăsit în zona panoului pentru controlul climatizării, precum și pe volan. Ecranul pentru sistemul multimedia este bine integrat în schema generală a lucrurilor, iar instrumentarul digital minuscul este ajutat de un sistem Head-up Display.
Spațiul pasagerilor față este suficient, chiar și în versiunile echipate cu trapă, pentru persoane de până în 1.85 metri. În spate, lucrurile se schimbă însă. Diferența între mașinile echipate cu trapă și cele fără fiind foarte mare, în detrimentul celei dintâi. Spațiul la cap se restrânge. Din fericire, la picioare ai spațiu suficient.
În ceea ce privește portbagajul, spațiul disponibil pentru bagaje este de 510 litri, ceea ce poziționează e-C4 X în topul opțiunilor pentru cei care vor o electrică încăpătoare. Problema este că vorbim despre un sedan, iar deschiderea nu e tocmai amplă și nu favorizează accesul facil chiar și în zona mai îndepărtată a acestuia.
Preţ de achiziţie
În articolele noastre au fost anunțate și prețurile pentru Citroen C4 X. În vreme ce versiunile convenționale pornesc de la 23.300 de euro, electricul e-C4 X începe de la 43.900 de euro. Asta pentru echiparea Feel Pack, care aduce, în standard, dotări precum: jante de 18 inch, tapițerie mixtă, faruri Eco LED, display central de 10 inch pentru sistemul multimedia, instrumentar digital de bord cu ecran de 5.5 inch, suspensie cu amortizare hidraulică, scaune Advanced Comfort și volan îmbrăcat în piele.
Practic, tot ce ai nevoie pe o mașină în 2023. Sigur, dacă dorești, poți trece la al doilea nivel de echipare: Shine.
Acesta vine cu un preț de pornire de 46.300 de euro și dotări precum: volan încălzit, head-up display, acces fără cheie, iluminare LED la interior și cameră de marșarier. E un preț mare, care îi va speria pe cei obișnuiți cu prețurile practicate de Citroen. însă, trebuie luat în calcul și bonusul oferit de stat, care aduce valoarea la un nivel acceptabil.
Siguranţă
Organizația independentă EuroNCAP nu a testat modelul e-C4 X. E de înțeles, din moment ce vorbim despre o mașină complet nouă. Cu toate acestea, fratele său C4, a fost testat în 2021, iar inginerii au acordat patru stele SUV-ului francez.
Conform EuroNCAP, datele obținute pot fi extrapolate și la C4 X și la e-C4 X. Vorbim de aceeași mașină, cu un portbagaj în plus. Rezultatele au arătat, în cazul protecției pentru adulți, un calificativ de 80%, ca urmare a protecției slabe oferite la nivelul părții inferioare a picioarelor și a protecției insuficiente la nivelul pieptului în cazul unui impact lateral puternic.
SUV-ul a fost notat cu 83% pentru protecția copiilor, în timp ce pentru pietoni și alți utilizatori vulnerabili ai drumurilor a primit doar 57%. În acest caz, a fost penalizată protecția slabă la baza parbrizului.
Pachetul de siguranță propus de Citroen include cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go, sistem pentru monitorizarea șoferului, sistem de avertizare cu privire la depășirea benzii de rulare, sistem Active Safety Brake cu funcție pentru recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor, sistem de alertă cu privire la coliziune, sistem pentru monitorizarea unghiului mort și o tehnologie pentru recunoașterea indicatoarelor rutiere.
Ţinută de drum
Caracterul modelelor Citroen, în orice segment și la orice preț, trebuie să includă un nivel ridicat de confort. Acesta este ADN-ul companiei și a fost un țel încă de la început. De la legendarul 2CV până la DS, întreaga istorie Citroen a fost decorată cu mașini confortabile. Era de așteptat ca și noile C4 X să se alinieze în spatele acestei devize. Electricul e-C4 X este o specie aparte. De ce? Pentru că stă chiar mai bine pe suspensie decât frații săi „convenționali”, iar asta a fost o surpriză pentru mine.
În mod normal, atunci când vorbim despre mașini electrice construite pe platforme modulare, gândite pentru mașini termice, lucrurile nu stau perfect pe parte de confort. Practic, această convertire aduce cu sine foarte multă greutate suplimentară, care, de cele mai multe ori, se simte deficitară, mai ales peste denivelările mici și dese. Nu și în cazul lui e-C4 X. Toate versiunile electrice vin, în standard, echipate cu suspensia numită Progressive Hydraulic Cushions. Practic, amortizoarele acestor mașini au două niveluri de amortizare pe care lucrează, unul dedicat unor denivelări mai mari, și unul pentru cele mici.
Iar asta se traduce într-o nivelare exemplară a neregularităților din asfalt. Mai mult, greutatea suplimentară adăugată de acumulatorul de 50 kWh, din podea, este ținută exemplar sub control. Ba chiar aș risca să spun că se descurcă mai bine decât pe modelul termic, datorită distribuției greutății. Practic, centrul de greutate al mașinii este menținut foarte aproape de sol și între punți, ceea ce reduce destul de mult fenomenul de tangaj, pe care l-am observat mai insistent pe modelul termic.
Acesta din urmă, are mare parte din greutate poziționată pe puntea față, iar la oprire vei observa un efect de pendul. Desigur, confortul suprem pe care îl oferă e-C4 X vine și cu un cost, iar acesta se va plăti de fiecare dată când încerci să mergi sportiv cu ea. Nu este o mașină pentru așa ceva. De altfel, cei de la Citroen ne-au mărturisit că ar fi putut să ofere mai multă putere sau o baterie mai mare, dar au constatat că marea majoritate a clienților nu folosesc resursele pentru o rulare sportivă.
Astfel, alegerea a fost o mașină cu performanțe decente, raportate la nevoile reale ale șoferilor în traficul de zi cu zi. Împinge un e-C4 X tare într-un viraj și vei avea impresia că toată mașina vine peste tine. Vei afla definiția subvirării, dar și a ruliului într-un mod foarte personal și te vei liniști imediat.
Nici servodirecția nu oferă foarte mult feedback care să ajute, fiind unul dintre cele mai ușoare sisteme cu care am interacționat în ultimii ani. Poți vira incredibil de ușor, folosind un singur deget. Iar asta ajută în oraș.
Pedala de frână are un comportament destul de predictibil, chiar dacă este un pic prea sensibilă pentru gustul meu. În aceeași idee mi-ar fi plăcut o frânare regenerativă adaptivă sau reglabilă cu ajutorul unor padele montate pe volan, pentru sesiunile de condus în oraș.
Vizibilitate
Oglinzile laterale oferite de e-C4 X ar fi putut fi ceva mai mari, însă, chiar și așa, vei putea să supraveghezi traficul din jurul tău destul de ușor. Unele sacrificii au fost făcute, totuși, iar luneta acestei siluete de tip fastback este mai îngustă decât pe C4.
Asta înseamnă și că orientarea spre zonele laterale din spate va fi blocată parțial de montanții posteriori. Pentru manevrele din orașe, Citroen propune un sistem de camere, capabil să-ți sară în ajutor atunci când încerci locurile înguste de parcare. Deși calitatea imaginii nu este cea mai bună din segment, sistemul își face din plin datoria și este o implementare inteligentă.
Asta pentru că folosește doar două camere laterale, care compun practic o imagine pe ecranul sistemului de infotainment, pe măsură ce conduci. Versiunea de top este echipată standard și cu un sistem de lumini care sunt acționate în mod automat în funcție de trafic.
Tehnologie
Noile modele Citroen C4 X pot fi echipate cu cele mai noi tehnologii, în limita a ceea ce poate oferi un producător de volum. Pe lângă celebrele Android Auto și Apple CarPlay, oferite fără fir, vei găsi și cel mai nou sistem multimedia de la Citroen, care beneficiază de o grafică nouă, dar și de hardware nou.
Acesta e afișat pe un ecran de 10 inch, montat pe planșa de bord, care arată bine, dar se mișcă cu o oarecare întârziere. Meniurile sunt ușor de folosit, dar ne-ar fi plăcut ca sistemul de navigație să aibă o grafică mai plăcută. Nu e o critică uriașă, pentru că vei ajunge să preferi oricum Waze sau Google Maps în timpul exploatării mașinii.
Instrumentarul de bord este digital și are o diagonală de doar 5.5 inch, destul pentru a afișa informațiile esențiale. Este însă cam mic. Dacă dorești, poți adăuga un sistem Head-Up Display opțional. Tot aici putem aminti și sistemele de asistență la rulare, ADAS, care te pot ajuta la drumuri lungi. Mașina poate menține distanța automat față de mașina din față, citește indicatoarele și poate adapta semi-automat limitele noi de viteză și poate ajuta șoferul să mențină banda curentă.
Avem acum la dispoziție și o aplicație, care te poate ajuta atunci când încarci mașina. Aceasta transmite nivelul de încărcare în timp real, îți permite să pornești sau să oprești procesul sau să setezi temperatura interioară a mașinii înainte de plecare.
Tot aici putem menționa și faptul că toate modelele electrice vin în standard cu pompă de căldură și că încărcarea se poate face cu puteri de până la 100 kW.
Design
Până la montantul B, modelul este identic cu fratele de platformă C4. De altfel, mai în glumă sau mai în serios, modelul nou pare o combinație între C4 și C5 X, cu elemente de la ambii frați.
Zona din spate, de exemplu, este decorată de stopuri care ne-au adus aminte de C5 X, cu trei linii de caracter și dimensiuni generoase. Cu siguranță cel mai important aspect cu privire la noile C4 X este designul. De altfel, asta face modelul nou lansat de către Citroen cu adevărat special.
Faptul că avem un portbagaj tradițional, în stilul mașinilor sedan, poate fi pe placul multor nostalgici, dar este o mișcare riscantă per total. Multora li se va părea ca o anexă nenaturală. Cert este că, dacă vorbim despre mașini cu astfel de linii spre zona din spate, puțini producători se încumetă să mai ofere astăzi un model cu trei volume adevărate.
Dacă se va dovedi alegerea câștigătoare rămâne de văzut. Cert este că noul C4 X, chiar și în variantă electrică, are un design care atrage atenția.
Ne-a placut
- Designul exterior curajos
- Confortul suspensiei hidraulice progresive
- Tehnologia oferită
Nu ne-a placut
- Prețul piperat comparativ cu alternativele termice
- Calitatea materialelor folosite la interior
- Spațiu la cap pentru pasagerii spate
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
- Masina electrica: 200 km autonomie.
O seara frumoasa la toata lumea!
E adevarat?
Banueisc, ca o baterie de 50kW cantareste mult mai mult de 200kg, asa cum a fost scris in articol.
Normal ca esti anti electrice cand vezi ce penibili sunt producatorii cu asa ceva, masina e o bataie de joc asupra oricarui potential client.
Si da un Golf 4 e chiar superior acestui cazan electric.
In al doilea rand chiar și 200km sunt suficienți pentru mulți. Eu fac MAX 50km pe zi și încarc ieftin la priza din garaj. Nu calc pe la stații de încărcare decât de 2 ori pe an, poate. Nu ma doare capul, e mereu încărcată și are și rezerve, în caz că trebuie sa fac un drum de 4 ori mai lung decât în zilele în care merg mult.
Sunt foarte putini care au nevoie de 1000km. Câtă lume parcurge distanta asta în mod regulat?? Dacă ești în categoria asta, ia-ți diesel și nu mai comenta aiurea. Așa cum pentru tine 1000km sunt necesari, pentru alții sunt inutili.
Și Ferrari sunt bune pentru unii și inutile pentru alții. Asta nu înseamnă că nu sunt mașini bune, ci doar că nu toată lumea e în publicul țintă.
Tu nu ești etalon pentru toată lumea, deși te crezi buricul pământului.
Sa coste pe masura performantelor, care sunt slabe. Si 300 de km e putin.
Plus ca degeaba faci 50 de km pe zi daca in weekend ai chef sa te duci pe Transalpina sambata si sa te intorci in aceeasi zi, sau poate ai drum la Timisoara, sau vrei sa te duci sa bei o cafea la mare si sa te intorci seara, nu e normal sa iti faca masina tie programul, ci invers.
Si eu fac 30 de km pe zi, dar e irelevant fiindca am weekend-uri in care fac 700 km, nu am timp si nici chef sa incarc nici o masina.
Sa isi ia cine vrea asa ceva, nu zic nu, doar ca aste e clar o INVOLUTIE, doar cine e orb nu vede asta. As fi de acord cu o asa masina daca ar costa maxim 10.000 euro, ca mai mult nu merita. Sa nu mai zic ca e urata cu spume, zici ca a desenat-o EDIKK.
Hai ca ești plictisitor de limitat.
Problema se pune un pic diferit: DE CE sa iei masina electrica scumpa si proasta cand ai alternativa ieftina si buna? Doar pentru ca sa nu te duci la pompa? Sau?
Asa este, sunt putini cei care merg 1000 de km in mod frecvent. Dar daca ai posibilitatea sa O SINGURA masina care face 1000 la nevoie si 50 zi-de-zi, atunci DE CE DRACU sa iti complici viata si sa-ti golesti portmoneul, sau mai rau, sa te bagi in datorii pentru masina cu baterii? Ca ce? Ca salvezi planeta? Sunteti intregi la cap? Mai puneti botul si acum la baliverne de genul asta?
Cât despre datorii... Revenim la faptul ca de fapt nu îți permiți. Eu îmi permit, nu îmi golesc portmoneul și nici nu fac datorii. Știi zicala aia cu câinele care moare de drum lung și tu de grija finanțelor mele?
Și da, noaptea dorm liniștit că nu am otrăvit aerul în oraș, n-a murit niciun copil din cauza mea. Pe tine, in mod evident, te doare în talpă de alții. Poate nu îți permiți nici să ai compasiune, sau poate ești doar un nesimțit individualist. Treaba ta.
Sunt unii care au aceeasi mentalitate regasita acum 15 ani cand erau doua teme mari de discutii: diesel vs benzina si Logan vs SH. Genul asta de oameni intotdeauna vor avea dreptatea lor si argumentele lor sunt acum, ca si atunci, aceleasi: trebuie sa fii prost sa (...), astia de isi cumpara masini (...) ai creierul spalat, daca iti permiti (...) inseamna ca nu muncesti (ca noi), de ce sa iti cumperi o masina mai scumpa cand ai una ieftina, si tot asa
Orice dialog este inutil si chiar daca exemplul tau (aici, in favoarea electricelor) este unul personal, baietii astia o vor tine pe'a lor...
Si ca idee, mai nou, electricele (acum vreo 2 ani erau sistemele de conducere autonoma) sunt metoda prin care guvernele alea (de preferinta din umbra, cum altfel?) ne vor raul.
Dar special pentru tine urmatoarea masina o sa fie tot diesel si o sa o iau strict pentru oras, poate asa te poluez suficient pana scapam de toti cretinii pro eco.
Dar pe aici, la fiecare articol despre electrice sunt vreo 3 trollache care ne explica ce proaste sunt electrice pentru că nu se potrivesc pe nevoile și posibilitățile lor.
Ghici ce? Unii au alte nevoi și alte posibilități.
"inseamna ca nu muncești (ca noi)" mentalitate de comunist.
Se vede că Citroën o marcă puțin peste Dacia, având în vedere calitatea materialelor și tehnologiile folosite. Lucru care este puțin trist, când te gândești la inovațiile Citroën din anii 1930 (cu Traction Avant), până prin 2016 (cu ultimul C5 adevărat.
Asta, cel mai probabil din cauza eșecului, numit DS. Nu vând nimic și din cauza acestei mărci nou-înființate, Citroën s-a dus de râpă.
Pai asta si punctam, fiind pe aceeasi unda ca si tine. Ai observat, indiferent ce ai spune, sunt cativa, extrem de agresivi, ce au pretentia ca optiunea lor nu are contraargumente. Trecand peste nevoile si gusturile personale, pentru ei nu exista alternativa la o masina termica. Si mai ales, diesel.
PS1 ca tot vorbeam de agresivitate, vezi nesimtirea la cote maxime a lui @inexorabil. Un element ce concentreaza mentalitatea celor pe care i-am pomenit, un individ care isi varsa antipatiile in texte interminabile atacandu-i personal pe cei ce indraznesc sa gandeasca altfel decat el.
PS2 pana la urma fiecare isi cumpara ce poate si isi doreste si fara indoiala ca Citroenul din articol isi va gasi locul in marea de oferta auto. Eu, clar nu am nici banii si nici posibilitatea de a utiliza o full-electrica.
Pana atunci diesel power!
eu am vandut in urma cu un an un diesel euro 5 pentru ca nu mai fac drumuri extraurbane cum faceam odata, iar in oras, oricat de incredibil ar parea pentru capacitatea unora de a empatiza, nu aveam "tupeul" sa ma misc cu dieselul stiind ce scoate pe teava.
dar unii ca tine, ca inexopixu si ca pmc aveti o limitare ca nu puteti intelege asta. voi sunteti din categoria ignorantilor alora sadea care stau cu motorul diesel pornit in fata scolii in timp ce asteapta in masina sa le iasa plodul de la ore si otravesc pe toata lumea din jur care, la fel, isi asteapta copiii, doar doar sa nu cumva sa va inghete degetutele iarna sau sa transpirati sub limba vara.
odata unuia priponit chiar in poarta scolii i-am atras atentia si l-am rugat sa opreasca motorul ca efectiv ne asfixia cu gazele pe toti cei circa 25-30 oameni care asteptam acolo. s-a uitat la mine confuz cu o privire de vitel si mi-a raspuns ceva de genul: pai nu puteti si voi sa va dati cativa metri mai incolo?? abia dupa ce am insistat mai multi s-a tras cu sictir pe lateralul cladirii, dar motorul tot nu l-a oprit, ii simteam putoarea si de acolo, de la vreo 40-50 metri.
asta asa... ca tot era vorba despre nesimtire la cote maxime, astia sunt o parte dintre romanii nostri dragi, o parte insemnata din pacate, care se comporta cum se comporta fara ca macar sa bage de seama ca obiceiurile lor pe altii chiar ii afecteaza. unii sunt miserupisti si o fac intentionat (seriff: urmatoarea masina o sa fie tot diesel si o sa o iau strict pentru oras, poate asa te poluez suficient pana scapam de toti cretinii pro eco) (si tot seriff: nu s-a imbolnavit nimeni de cancer la plamani de la diesel si placa cu politistul de circulatie care a stat 30 ani in intersectie) iar altii din sfanta ignoranta.
acum 2 ani am vazut o faza identica....una dintre mamici si-a facut curaj si i-a atras atentia b.ului, vitel nu, cred ca avea aprox. 50-55 de ani, ca ar putea opri motorul. L-a oprit, cu toate ca era in rutina lui zilnica sa blocheze circulatia si poarta gradinitei asteptand cu motorul pornit.
....se poate sterge
Din comentariile de mai sus devine tot mai clar cine e ramas in urma si cine are minte in cap.