Marti, 30.10.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
SUV-urile de segment B. The next big thing, cum ar spune americanii. Europenii par să fie înnebuniţi după acest segment, dacă judecăm după numărul de producători de automobile care au început să dezvolte modele pentru această fostă nişă. De un an şi jumătate, Nissan Juke este liderul acestui segment, modelul atrăgând o grămadă de clienţi prin nebunia sa. E un fel de etalon în materie de succes. Modelul japonez urmează să primească o doză concentrată de cafea, mai ceva ca un espresso italienesc. E vorba de primul său rival adevărat, Opel Mokka.
Opel pregătea de ceva vreme modelul Mokka, despre care ce se credea că este o versiune înălţată a lui Corsa. Reprezentanţii Opel jură însă că între cele două nu-i nicio legătură, Mokka are o platformă nouă, realizată cu o serie de componente preluate de la Astra. Deşi este proaspăt lansat pe piaţă, Mokka a înregistrat deja 40.000 de comenzi, iar nemţii sunt încrezători în privinţa viitorului acestui model.
Opel Mokka (2012-2017)
1.7 CDTI 130CP Enjoy S/S
- Pret de pornire 16.790 €
Motor / Transmisie
Testul internaţional cu Opel Mokka ne-a pus în faţa a două dintre cele trei motorizări oferite: 1.4 Turbo şi 1.7 CDTI. Le-am încercat pe amândouă, dar CDTI-ul ne-a intrat la suflet. A fost ca întâlnirea cu un prieten vechi, pentru că este diesel-ul pe care îl cunoaştem deja din gama Opel. În plus, cei de la Opel estimează că va reprezenta peste 50% din vânzări la nivel european.
Spre deosebire de SUV-urile mai mari, combinaţia motor diesel-tracţiune integrală, cu sau fără transmisie automată, nu va fi bestseller-ul gamei. De ce? Clienţii de SUV-uri de segment B nu ies de pe şosea aproape niciodată, iar un sistem 4x4 aduce costuri mai mari şi, în acest caz, cântăreşte doar 65 kg în plus. Transmisia automată va exista însă ca opţiune.
Motorul CDTI de 1.7 litri este acelaşi cu cel care echipează modelele Corsa, Astra şi Meriva şi oferă 130 CP la 4.000 rpm, respectiv 300 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. În raport cu motorizarea de 1.4 litri, acesta oferă reprize net superioare, iar comportamentul său este plăcut încă de la 1.500 rpm. La ralanti, propulsorul nu emite un nivel deranjant de decibeli, însă acesta se face auzit odată ce trecem de 2.500 rpm.
În raport cu principalul său rival, Nissan Juke, Mokka vine cu mai multă putere şi cu mai multe versiuni alături de care este oferit motorul diesel, ceea ce ar trebui să atragă o bază mai mare de clienţi.
Consum
Opel Mokka are un consum mediu de 4.5 litri la sută pentru versiunea diesel. Consumul urban este declarat la 5.4 litri la sută, pe când consumul extraurban este declarat la 4.0 litri la sută. În cadrul testului nostru, concentrat pe drumuri naţionale şi autostrăzi, versiunea 1.7 CDTI a lui Mokka a consumat între 5.0 şi 5.8 litri la sută.
Principalul rival al lui Mokka, Nissan Juke, are o versiune diesel cu un singur nivel de putere, 110 CP, care are un consum mediu de 4.9 litri la sută. Versiunea diesel a lui Mini Countryman are un consum de 4.6 litri pentru unitatea de 2.0 litri şi 143 CP, respectiv 4.4 litri la sută pentru unitatea de 1.6 litri şi 112 CP. Astfel, această rundă este câştigată de noul jucător al segmentului, Opel Mokka.
Performanţe
Opel Mokka accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.5 secunde în versiunea 1.7 CDTI. Modelul german poate să atingă o viteză maximă de 187 km/h. Principalul său rival, Nissan Juke 1.5 dCi, are un timp 0-100 km/h de 11.2 secunde şi o viteză maximă de 175 km/h. Countryman Cooper SD îl întrece pe Mokka la 0-100 km/h şi este capabil de o viteză maximă superioară.
În cazul celor două modele, diferenţa de 20 CP şi 60 Nm în favoarea lui Mokka se simte din plin la fiecare apăsare a pedalei de acceleraţie. În ciuda faptului că Juke este destul de agil, Mokka oferă reprize foarte bune şi performanţe superioare.
Interior
Interiorul este printre cele mai reuşite elemente ale noului Mokka. Opel Mokka este spaţios şi are un interior plăcut. Chiar are cinci locuri reale şi există un portbagaj suficient de spaţios încât să găzduiască bagajele celor cinci pasageri, capacitatea sa fiind de 356 litri.
Exemplarul Mokka testat este echipat cu scaune faţă certificate AGR, care prezintă încălzire pe trei niveluri, reglare electrică a înălţimii şi a suportului lombar. Reglarea spătarului şi glisarea faţă-spate a scaunelor din faţă ale lui Mokka sunt realizate manual. Scaunele din faţă sunt comfortabile, iar poziţia la volan este înaltă. Bancheta spate este fracţionabilă 40/60 şi oferă trei locuri, toate fiind suficiente chiar şi pentru pasageri mai înalţi.
În ceea ce priveşte materialele, observăm numeroase influenţe de la Astra şi Insignia, atât în privinţa calităţii, cât şi în cea a design-ului abordat. Opel Mokka are fix 19 spaţii de depozitare de diferite mărimi, suficient pentru cerinţele unei familii moderne. Singurul element deranjant este levierul frânei de mână, care are dimensiuni mai mari decât ar fi fost necesar, ceea ce poate deveni un inconvenient atunci când sunt amplasate sticle în suporturile de pahar alăturate.
Preţ de achiziţie
"Când ne gândeam noi la Mokka, în segment existau doar Suzuki SX4 şi Fiat Sedici", spuneau reprezentanţii Opel la conferinţa de presă a noului Mokka organizată odată cu testul internaţional. Între timp, segmentul a primit un jucător important, Nissan Juke, care a arătat lumii că se poate.
În ceea ce priveşte publicul ţintă, 60% din acesta este format din bărbaţi, dar reprezentanţii mărcii sunt de părere că o parte din aceşti clienţi se vor lăsa convinşi de "jumătatea lor mai bună" să aleagă noua maşină, deci Mokka încearcă să atragă atât domnii, cât şi doamnele.
Cei de la Opel ştiu deja că persoanele care vor să cumpere un Mokka nu au niciun interes să iasă de pe şosea, iar tracţiunea integrală nu este nici ea pe lista de dotări dorite. Dar se doreşte o gardă la sol mai ridicată, o poziţie la volan mai ridicată, un interior spaţios şi un consum mic de carburant. Până aici, toate bune, Opel a livrat fix aceste caracteristici.
Versiunea de bază a lui Mokka, un 1.6 benzină de 115 CP, pleacă de la 16.790 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Bestseller-ul va fi un 1.7 CDTI, aşteptat să fie ales de peste jumătate dintre clienţii de Mokka. Estimăm că această versiune va porni de la 19-20.000 de euro pe piaţa internă. Motorizarea 1.4 Turbo este aşteptată să fie aleasă de 20% dintre clienţi.
Siguranţă
Opel Mokka nu a ajuns încă în mâinile celor de la EuroNCAP. Însă, nemţii au în vedere obţinerea unui punctaj de cinci stele, obiectiv pe care ar trebui să-l atingă fără probleme din moment ce toate modelele din gama lor curentă au cinci stele de siguranţă.
Toate versiunile Mokka includ controlul electronic al stabilității (ESC), Controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul de asistenţă la pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC). Echiparea standard include airbag-uri frontale şofer şi pasager, airbag-uri laterale şofer şi pasager, precum şi airbag-uri cortină faţă şi spate.
Ţinută de drum
SUV-urile de segment B nu oferă o ţinută de drum sportivă. Nu-i rolul lor, pur şi simplu. La fel este cazul lui şi Mokka. Nou-venitul în gama Opel este orientat spre confort şi are o ţinută de drum previzibilă, cu o clasică tentă subviratorie, care apare în situaţiile limită. Versiunile 4x4 au o suspensie ceva mai fermă, dar nu vorbim despre o diferenţă majoră.
O schimbare semnificativă faţă de alte modele din gama Opel vine la nivelul direcţiei, actionată integral electric. Aceasta are un reglaj mai moale, care ajută în mediul urban, dar poate deveni neplăcut dacă îţi place să conduci sportiv.
Capacităţile off-road sunt limitate, dar Mokka nu va intra oricum în acest mediu, după cum arată datele culese de cei de la Opel. Avem o gardă la sol suficientă pentru a urca borduri şi pentru a trece fără probleme peste micile imperfecţiuni ale drumurilor europene.
Vizibilitate
Mokka are o poziţie înaltă la volan, un set de oglinzi laterale generoase şi o lunetă cu dimensiuni potrivite. Pe lângă aceste elemente, Mokka poate fi comandat şi cu senzori de parcare faţă şi spate, alături de o camera video pentru marsarier.
Singurul element care ar putea să impună probleme ar fi montanţii C, dar acest lucru este acoperit de camera video pentru marşarier.
Tehnologie
"Noi credem că maşina nu este un iPod", au spus cei de la Opel când au deschis subiectul tehnologie. Ei spun că trebuie să poţi accesa comenzile multimedia fără să te uiţi la ecran, iar pentru asta ai nevoie de mai multe butoane, nu de o singură comandă multifuncţională. Nemţii au notat rapid criticile care vizau numărul mare de butoane amplasate pe consola centrală şi le-au reorganizat mai bine. Ideea principală este că au împărţit comenzile în două, după cât de des sunt folosite: în stânga celor două rotiţe care comandă unitatea multimedia, găsim comenzile pe care le folosim mai des, pe când comenzile pe care le folosim mai rar sunt amplasate în partea dreaptă.
Mokka beneficiază şi de cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, care include un sistem de avertizare privind o coliziune frontală (FCA), sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere şi sistem de avertizare privind depăşirea benzii de circulaţie (LDW).
Nu putem să nu menţionăm sistemul FlexFix, care găzduieşte o bicicletă în standard şi permite circularea cu o viteză mai mare de 120 km/h cu bicicleta montată. Cu ajutorul unui accesoriu, Mokka poate transporta trei biciclete pe sistemul FlexFix, iar acestea pot fi înclinate în jos printr-o manevră simplă pentru a putea deschide portbagajul.
Design
Din punctul de vedere al design-ului, Mokka este clasic pe lângă Juke. De fap, orice e clasic pe lângă Juke. Pe de o parte, Nissan a riscat mult şi bine cu Juke, dar aspectul crossoverului japonez ar putea să nu fie la fel de atrăgător peste câţiva ani. Opel a mizat însă pe limbajul de design cu care şi-a obişnuit clienţii, care poate să treacă mai uşor peste încercările timpului.
Mokka este un model care nu este încărcat cu artificii estetice inutile şi reuşeşte să evite "efectul matrioşka" din gamele altor constructori germani, cu toate că este un amestec de idei ale designerilor din Russelsheim.
Ne-a placut
- Spatiu interior
- Consum carburant
- Reprize motor diesel
- Design interior
Nu ne-a placut
- Direcţie electrică moale
- Capacităţi soft-road limitate
- Suspensie relativ moale
- Rafinament motor 1.7 CDTI
Date tehnice - Opel Mokka (2012-2017) 1.7 CDTI 130CP Enjoy S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
doar sa fiu mai inalt la volan sa pot urca bordurile, sa parchez pe trotuar?
nu inteleg logica asta, sincer.
La pret de Opel Mokka 2wd cumperi aceasi masina cu aceleasi motoare dar cu tractiune 4wd Chevrolet TRAX
Eu cred ca englezoii de care vorbeam stiu foarte bine ce spun. Motorul de 1.7 este vechi, zgomotos. Nu cred ca ei sunt subiectivi ci cei de la Automarket care sunt cunoscuti fani OPEL.
@Mog
Cum de ce? Sa aibe melteanu senzatia de "gip"! Sa se creada in Wrangler!
Maşina poate fi dotată cu tracţiune integrală? Am înţeles ca standard vine doar cu tracţiune faţă dar integrala se regaseşte pe lista de opţionale? N-am reuşit să aflu aceste aspecte din cele scrise de voi.
Totusi de ce ar cumpara cineva un SUV fără transmisie integrală......? Doar pentru poziţia puţin înălţată de la volan sau mai bine pentru satisfacerea mândriei personale de a avea '" jip" cum spun unii de pe la noi?!
Revenind la subiect pot spune că modelul de faţă arată bine, mult mai bine decât broscoiul Juke atât la exterior dar mai ales la interior, care cel puţin din poze dă senzaţia de calitate. Totuşi piaţa va hotărâ în privinta acestui Opel, cu un nume cam neinspirat după umila mea părere.
Sunt şi versiuni oferite cu tracţiune integrală.
Pentru moment, versiunea 1.7 diesel nu poate fi comandată cu tracţiune integrală, dar va fi disponibilă începând cu anul viitor.
mai important decat szgomotul motorului este antifonarea, din cauza asta in test opelul a iesit mai silentios, pt ca in interior nu se aude la fel ca la un logan 1.5
Personal observ urmatoarele inconveniente care ar fi trebuit luate in vedere daca tot se aduce aminte de cuvantul SUV:
- unghiul de atac e ca la o masina normala
- la bara din fata nu are ce sa caute fusta aceea sub ornamentul acela argintiu
- garda la sol pare destul de normala = 1540mm atat are un sandero 1550mm
- nici macar unghiul de degajare nu l-au facut ceva mai sanatos...tot anemic zici ca e, au lasat si toba de esapament destul de jos
In cazul asta avem deci o masina de clasa B cu pretentii
Un sistem 4x4 la aceste miniSUV-uri e de preferat mai ales pt iarna si eventualele strazi mai desfundate, nicidecum offroad.
Banuiesc ca nu s-a investit prea mult in acel sistem 4x4 din cate vad e destul de usor 65kg si asa e de preferat ca sa nu creasca pretul deja marisor pt aceasta categorie....sa plece de la 19-20,000 euro o masina clasa B, motor 1.7, tractiune fata...
Pardon, primul rival adevarat pentru Juke a aparut acum cativa ani si este Kia Soul.
@mog, ce rost are sa-ti iei Porsche 911 daca are 2 locuri (ca cele din spate sunt o gluma), drumuri pline de gropi, nu are portbagaj si consuma 25l/100 in oras? Nu are nicio logica. Insa uneori inima si placerile vietii dicteaza mai puternic. :)
Ca motorizare , destul de buna, insa ca si cei de mai sus ,fara 4x4 e cam degeaba.
Ai dat un comentariu prostesc ! Vw si Renault nu au inca masini pe segmentul asta ! De fapt asta-i genul de client al acestui Opel: naiv si ignorant.