Test de anduranta Opel Corsa (2014-prezent)
1.0 Benzina Turbo 115CP S/S Man6 Color EditionMiercuri, 27.04.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
S-au născut cam în același timp și au fost adoptate de redacția Automarket în toamna lui 2015. Amândouă tinere, doar cu kilometri din fabrică, vopsite în culori care te fac să întorci capul. Mini Cooper D și Opel Corsa 1.0 Turbo au fost alături de redacția noastră pe soare, pe ploaie, pe ninsoare, însă nu le-am pus niciodată față în față. Până acum.
Am trecut de barierele segmentului premium și am analizat plusurile și minusurile lui Corsa atunci când este așezat în aceeași balanță cu un Mini Cooper D. Un duel inegal la prima vedere, însă cât se poate de corect dacă stăm să ne gândim că cei care își doresc o mașină de mici dimensiuni nu vor să plătească aproape 40.000 de euro pentru ea.
Opel Corsa este o mașină mai ieftină și mai practică decât Mini, prin urmare va fi în topul celor care aleg cu mintea și nu cu inima.
Cu ce te alegi dacă îți cumperi o Corsa ca cea din testul nostru și plătești jumătate din prețul unui Mini?
1. Cu o ținută de drum confortabilă
Opel Corsa este o mașină relaxată și relaxantă. E drept că Mini îți oferă plăcerea de a conduce, dar de câte ori ajungem să o gustăm? O mașină confortabilă se poate dovedi mult mai utilă într-un București în care gropile par să nu se mai asfalteze niciodată. Suspensia lui Opel Corsa a fost cât se poate de îngăduitoare cu tot ce i-am dat să îndure. Gropi, piatră cubică, șine de tramvai, borduri și alte provocări urbane. E drept că poate fi ușor zgomotoasă, dar absoarbe cu stoicism orice neregularitate, chiar și atunci când este încălțată cu jante de 16 inch. În plus, direcția sa ușoară, fără prea mult feedback sau precizie, o face extrem de manevrabilă în oraș.
Cel de la volan nu trebuie să meargă la sală pentru a putea parca într-un loc strâmt, care cere mai multe manevre. Unde mai pui că este ajutat de un sistem care parchează singur și de o cameră pentru marșarier.2. Cu spații de depozitare
Corsa este o mașină mult mai practică, gata să îți ofere multe spații de depozitare, chiar dacă vorbim despre un model din segmentul mic. Corsa are suficient spațiu în buzunarele portierelor pentru a găzdui sticle mari. În cazul lui Mini, spațiul din uși este mai degrabă o crăpătură în care abia poți strecura o ciocolată. De asemenea, Corsa oferă la baza planșei de bord și un spațiu pentru telefon. Acesta vine cu o bandă din cauciuc, care poate fi folosită ca separator. Când vine vorba de portbagaj, Corsa este mult mai încăpător decât Mini, capacitatea sa totală fiind de 285 de litri. E ceva mai mult decât cei 211 litri ai lui Mini. Și, credeți-mă pe cuvânt, cei 74 de litri sunt ai naibii de necesari și utili.
3. Cu cinci portiere
Începi să apreciezi modelele care au cinci uși după ce mergi suficient de mult cu cele care au trei uși. Poate că Mini a crescut în dimensiuni și are ceva mai mult loc pe bancheta din spate, însă accesul rămâne un calvar. Dacă nu vreți să chinuiți fetele pe tocuri și persoanele mai în vârstă, eventul cu mobilitate redusă, soluția este o caroserie cu cinci uși. Corsa oferă acces pe locurile din spate, unde, după părerea mea, are chiar mai mult spațiu decât Mini la nivelul picioarelor. E drept că la nivelul capului cei mai înalți ar putea avea unele probleme cu plafonul. Una peste alta, trebuie să reținem că pentru jumătate din bani, Corsa vine cu mai multe portiere. Iar asta ajută.
4.
Cu un benzinar aproape la fel de zgârcit ca un dieselPare greu de crezut, dar Opel chiar a nimerit-o cu noul motor de un litru turbo, instalat pe Corsa noastră de test. Unitatea cu numai trei cilindri este extrem de fâșneață, are un cuplu bun, pe care îl găseai de obicei pe un diesel, și, culmea, poate fi chiar la fel de eficient ca acesta. Am dovedit în testul nostru de consum că Opel Corsa 1.0 Turbo poate obține o valoare extraurbană de numai 3.5 litri, dacă te înarmezi cu suficientă răbdare. În cazul lui Mini, testul de consum ne-a adus cu greu la un 3.9 litri/100 de kilometri. E drept că Mini-ul era în primii lui 1000 de kilometri. Dacă mai luăm în calcul și costul reviziilor, taxele mai mici percepute pentru un motor de un litru, comparativ cu cele ale unui motor de 1.5 litri, Corsa se dovedește o mașină mai ușor de întreținut decât un Mini.
5. Cu un pachet de iarnă extrem de călduros
Opel Corsa ne-a răsfățat în ultimele cinci luni. Asta pentru că a venit echipat cu acele detalii care îți înmoaie oasele atunci când afară sunt -10 grade. Mă refer aici la scaunele încălzite, care se încing incredibil de repede. Nu cred că am mai testat o mașină care să reacționeze așa prompt la această comandă. Mai mult, există și un volan încălzit, o dotare pe care abia dacă o găsim în segmentul premium, dar pe care Opel a făcut-o regulă. Și, dacă stăm să ne gândim că un benzinar se încălzește mereu mai repede decât un diesel, atunci avantajele lui Corsa în fața lui Mini sunt cât se poate de clare în sezonul rece.
La ce capitole e mai bun Mini decât Opel Corsa, ne răspunde Mircea în materialul de AICI.
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
E bine oricum ca stimatii redactori nu s-au riscat sa dea verdicte, ci doar sa puncteze plusurile / minusurile fiecarei masini.
Culmea e ca am citit comparative serioase, adica nemtesti (ex. Mini Cooper Cabrio vs. Mazda MX-5) in care Mini a cistigat - discutabil dupa mine - pe criterii... practice (patru locuri vs. doua), in ciuda pretului umflat mai ales pe motive de exclusivitate.
Si notiunea asta a devenit insa relativa, din simplul motiv ca (la noi cel putin) se vad mai multe Mini-uri decit Corsa pe strazi. Vorbesc de ultima generatie Corsa, cu un "appeal" surprinzator de redus comparativ cu precedenta.
In loc de concluzie: bine ca avem de unde alege fiecare - dupa gusturi sau nevoi, dar si dupa grosimea portofelelor.