Drivetest Opel Corsa

1.2 130CP GS-Line AT
Opel Corsa zoom
de Dragoș Băltățeanu, Mircea Meșter
Miercuri, 29.01.2020
Revoluția franceză

Opel Corsa a ajuns la șasea generație. Șase modele de clasă mică care și-au lăsat amprenta asupra unui segment de piață extrem de disputat în Europa. Pentru că Opel Corsa a fost mereu în topul preferințelor publicului care are nevoie de o mașină de oraș, variind între locurile 1 și 5 când vine vorba de clasamentul vânzărilor europene în această clasă.

De zeci de ani, Opel Corsa este principalul concurent pentru modele ca Volkswagen Polo, Ford Fiesta sau Renault Clio. Este un model bine vândut în toată Europa și preferat de mulți clienți pentru dimensiunile reduse bune pentru oraș.

În 2017, General Motors, grupul american care deținea marca Opel de mai bine de 85 ani, a decis să vândă brandul german și să iasă complet din Europa. Grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) a achiziționat Opel pentru suma de 2.2 miliarde de euro. Astfel, Opel face acum parte din grupul PSA, alături de mărcile Peugeot, Citroen și DS Automobiles. 

Opel împarte acum platformele tehnice cu modelele mărcilor franceze. Mai mult, Opel caută piețe pentru produsele sale. Dacă în era GM Opel era o marcă strict europeană, acum găsim marca Opel și în America de Sud (în Chile, de exemplu) sau în Maroc. De asemenea, Opel va reveni în Rusia după o absență de trei ani. 

Iar Corsa este unul dintre primele modele construite de la zero în colaborare de Peugeot, Citroen și Opel. Rezultatul este o mașină care nu-și pierde farmecul, dar care primește un plus de elan din partea francezilor. Pentru că acum se vede evident că, pentru ei, Corsa contează cu adevărat.

Opel Corsa
1.2 130CP GS-Line AT

  • Pret de pornire 12.650 €
  • Pret model testat 19.410 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Opel Corsa are sub capotă un motor cu trei cilindri de 1.2 litri de origine PSA. Disponibil între trei variante de putere, versiunea de bază este aspirată și oferă 75 CP, în timp ce versiunile turbo pot oferi 100 sau 130 CP. Opel a păstrat și o motorizare diesel în oferta noului Corsa: 1.5 litri cu patru cilindri ce dezvoltă 102 CP la 3.500 rpm și un cuplu maxim de 250 Nm. Constructorul din Russelsheim spune că decizia de a avea un turbodiesel în ofertă este motivată de faptul că există piețe pe care modelele de clasă mică sunt cerute cu motoare diesel, ca de exemplu Spania și Portugalia.

La testul internațional din Croația am putut încerca versiunea de top cu motorizare pe benzină de 130 CP în echiparea sportivă GS Line. Echipată cu cutie de viteze automată cu opt trepte, versiunea GS Line este un tribut adus modelului Corsa GSi de primă generație. 

Motorul turbo de 1.2 litri a fost asociat cu cutia de viteze automată cu opt trepte și schimbător în stil cobra, preluat de la modelul francez Peugeot 208.

Motorul cu trei cilindri este ușor vocal, bârâitul specific motoarelor cu trei cilindri fiind destul de prezent în habitaclu. Dar fără a deveni enervant. Puterea este suficientă pentru reprize viguroase, iar cutia automată cu opt trepte este suficient de precisă în schimbări. Cei 130 CP sunt disponibili la 5.500 rpm, iar cuplul maxim de 230 Nm de la 1.750 rpm, ceea ce îl face abil chiar și la turații mici. 

Consum

Nu există foarte multe modele de clasă mică care să ofere 130 CP sau mai mult. Iar în cazul motorizării Opel, consumul oficial raportat este de 4.6 litri/100 km. 

Pe parcursul traseului desfășurat pe șoselele croate din jurul orașului Split, Corsa de 130 CP a înregistrat un consum ce a variat între 6 și 8.5 litri în funcție de stilul de condus.

Dacă raportăm consumul oficial la cifrele concurenței, Corsa este printre cele mai economice modele la această putere. Ford Fiesta cu motorul Ecoboost 1.0 de 125 CP are un consum mediu de 5.2 litri, iar Kia Rio de 120 CP 5.3 litri/100 km. Modelele care se apropie de cifrele lui Corsa sunt cele din grupul VAG: VW Polo 115 CP (4.8 l/100 km) și Seat Ibiza 115 CP (4.7 l/100 km)

Performanţe

Deși nu este un model cu adevărat sportiv, versiunea de 130 CP a modelului Corsa oferă perfomanțe satisfăcătoare pentru aproape orice utilizator din acest segment.

Viteza maximă ce poate fi atinsă de Opel Corsa 1.2 130 CP cu cutie automată este de 208 km/oră, iar accelerația de la 0 la 100 km este efectuată în 8.7 secunde. 

Vorbim de cifre aflate în zona superioară a segmentului.

Interior

Materialele folosite la interior sunt un mix de texturi tari și moi, multe dintre ele foarte plăcute la atingere. Per total, noua Corsa a primit un upgrade major la nivel de calitate la interior față de modelele anterioare produse de GM.

Pasagerii din spate au suficient loc pe banchetă. Dar dacă pasagerii din față își împing scaunele prea mult, spațiul pentru genunchi pentru cei din spate este afectat. O constantă în segmentul B.

Portbagajul are acum un volum de 309 litri, o valoare medie pentru segmentul automobilelor de clasă mică. Se poate și mai bine.

Modelul de test din Croația avea un display digital în loc de ceasurile analogice clasice. Acest ecran este disponibil ca opțiune și are o formă dreptunghiulară atipică față de sistemele folosite de concurență. Personalizarea este minimă, cel de la volan putând alege dintre câteva interfețe predefenite. 

Deși platforma este comună cu cea a modelului Peugeot 208, inginerii Opel au personalizat interiorul în stil german. Butoanele și manetele au același feeling familiar de la modelele Opel anterioare. Inclusiv climatizarea are butoane fizice separate, un sistem de diferit de modul de operare digital al climatizărilor la automobilele Peugeot-Citroen.

Preţ de achiziţie

Opel Corsa a fost mereu unul dintre cele mai accesibile modele germane din clasa mică. Odată cu maturizarea modelului în a șasea generație și trecerea la PSA, Opel vrea ca modelul său de clasă mică să rămână la fel de popular ca și până acum. Apropo, Corsa este cel mai bine vândut model din gama Opel. În 2019, în perioada ianuarie-septembrie, Corsa înregistra 190.000 de unități vândute, la mare distanță de locul doi, Opel Astra, cu 114.000 de unități.

Pe piața din România, prețurile pentru Opel Corsa încep de la 12.650 euro. De notat că dealerii Opel practică mereu și o politică de reduceri, deci pentru o ofertă personalizată, cel mai bine este să vizitați un showroom Opel.

Dacă vă face cu ochiul versiunea GS-Line și motorul de 130 CP (deși cel de 100 CP e mai mult decât suficient), trebuie să știți că prețul de listă este de 19.410 euro. Fără opționale suplimentare.

Prețul este similar cu al noii generații Renault Clio cu motorul 1.33 de 130 CP, cutie automată și echipare RS-Line (19.100 euro). 

 

Siguranţă

A șasea generație a modelului Opel Corsa a trecut prin testele EuroNCAP în luna noiembrie a anului trecut. A obținut un scor general de patru stele.

Gradul de protecție pentru pasagerii adulți a fost de 84%, iar pentru copii 86%. Un scor mai slab a fost înregistrat la protecția pentru participanții la trafic vulnerabili 66%. Corsa a fost depunctată pentru absența unei capote active. Scorul pentru sisteme de asistență este de 69%.

Corsa are sistem activ pentru avertizarea celui de la volan în cazul unui impact iminent, sistem un pic prea sensibil, avertizările apărând chiar și în traficul urban dacă frânăm ceva mai târziu față de mașina din față.

Ţinută de drum

Suspensia noii generații Corsa este reglată excelent, iar cel de la volan stă mai jos față de generația precedentă, feelingul general fiind unul de sportivitate.

Direcția este însă o idee prea ușoară: bună pentru manevre citadine, dar cu un feedback limitat pe viraje abordate mai sportiv. Totuși, Corsa GS Line nu este un Hot Hatch, ci un hatchback de clasă mică cu un look sportiv. Opel va oferi cel mai probabil, în viitor, și o versiune mai puternică a modelului Corsa, posibil sub brandul sportiv OPC.

 

 

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, noua Corsa nu ridică probleme majore. Parbrizul este suficient de amplu, la fel și suprafețele vitrate laterale. Vizibilitatea este mai bună față de generația anterioară, iar senzorii de parcare ne feresc de alte probleme. Dar Corsa poate fi parcată fără probleme chiar și dacă nu este echipată cu senzori și cameră pentru mersul cu spatele.

Tehnologie

Noul Opel Corsa vine cu o serie de echipări opționale interesante, între care trebuie remarcate farurile adaptive LED matrix IntelliLux cu funcție anti-orbire, o premieră pentru clasa mică. Corsa are și lumini de ceață LED, ceea ce permite ca lumina să aibă aceeași culoare atunci când sunt aprinse toate sursele.

Manetele pentru semnalizatoare și ștergătoare sunt cele pe care le regăsim pe majoritatea modelelor Opel, iar în fața celui de la volan există acum un display digital opțional ce înlocuiește clasicele indicatoare analogice. 

Consola centrală este orientată către cel de la volan, iar display-ul tactil poate avea 7 sau 10 inch. Exemplarul nostru de test era echipat cu ecranul mare de 10 inch ce suportă Apple Car Play și Android Auto. Modelul oferă inclusiv încărcare wireless pentru telefonul mobil și două porturi suplimentare USB pentru pasagerii din spate.

Cu toate acestea, din oferta noului Corsa lipsesc - cumva paradoxal - elemente care erau prezente pe generația anterioară. Încălzirea în volan este unul dintre acestea.

Design

Opel Corsa arată mai bine ca oricând, designul păstrând ceva din "matematica" germană, dar cu o doză de chic franțuzesc. Chiar dacă din anumite unghiuri asemănarea cu noul 208 este evidentă, Corsa și-a păstrat propria identitate și are un factor de atractivitate ridicat.

Caroseria poate fi vopsită în două nuanțe, iar privirile lungi ale trecătorilor și ale altor proprietari de Opel ne-au confirmat faptul că a a șasea generație Corsa este unu automobil cu sex appeal.

Nu ne-a placut

  • Anumite materiale la interior
  • Feedback limitat în volan
  • Lipsa unor elemente tehnologice

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (14)

  • Parere
    Caaat? 19.000 de euro un 3 cilindri? Doamne fereste...
    26 19
  • WOW! Un nou test automarket cu o noua masina. Aceasta citadina este chiar ok. Este chiar rapida pentru clasa ei adica 208 km/h este chiar o viteza maxima pe care putine masini indiferent de clasa o au.Exista o masina care este mai maricica de cat ea dar tot de oras este dar o poti folosi si in alta partesi este desigur Skoda Scala care prinde 220 km/h adica o valoare extraordinara. Este frumoasa nu zic ca e chiar cea mai frumoasa pentru ca nu este dar este ok. Este foarte tehnologizata, are ditamai tableta in mijlocul bordului si are o acceleratie chiar foarte buna pentru clasa ei.
    22 31
  • Skoda Fabia are 330l in portbagaj iar Opel Corsa are 309l deci nu e mare diferenta. Nu inteleg de ce are doar 4 stele EuroNCAP si nu inteleg nici cum citadinele astea pot sa ajunga la aproape 20.000 euro
    29 14
  • netam-nissan
    fain pejo ori reno sau opel daca zice a.m. dar cine mai baga de seama ca seamana toate si costa la fel adica cam cit nu face.
    dupa mine nissan micra le bate pe toate la fund cu paleta de ceferist la ce curburi si ascutituri sexi are dar uite ca nu o cumpara lumea.
    adica nu o achizitioneaza nici nu o bifeaza findca promitea sa nu fie un clio4 si a fost dar mai prost. se vede la elanul testului km.77 ca aproape o rastoarna niste spanioli cam nevricosi la condus ce e drept.
    corsa asta pare mai teapana dar e cu 6 mii mai scumpa si ca fosta de 150 cai, vai.
    35 10
  • arata mai bine daca ne raportam la generatia anterioara dar sa dai peste 19.000 de euro pe o cutie...nu prea merita. desi nu sunt deloc fan Dacia si nici nu imi place sa compar mere cu pere, spun totusi ca la 19.000 de euro iti cumperi un Duster 4x4 full option si e mult mai ok fata de masinuta asta.
    31 11
  • @ toti
    Voi comparati masina si pretul dupa nevoile si bugetul vostru.
    E clar ca nu sunteti in target pt asa ceva..deci nu vad de ce va bateti capul
    Altfel, in ziua de azi, unde un polo full ajunge la +26k euro, un corsa automat,echipat bine face 19000 fara nici un stres(oricum toate sunt facut sa nu tina prea mult in ziua de azi indiferent de emblema)
    Sau poate vreti un A1 la +35k euro - caci se poate in caz ca nu stiati.
    Lumea s-a schimbat, totul costa mai mult de la an la an, asa ca vreti sau nu asta e realitatea.
    Acum 5-6 ani luai Astra full la banii aia, acum o Corsa, peste 5 ani cine stie...vreun Matiz mai fancy
    Strict legat de masina, eu m-am suit intr-una si mi-a placut cum se prezinta. Daca as fi fata si as avea buget, sigur ar fi pe shortlist alturi de 208, fiesta, clio, ibiza si i20.
    Btw stiati ca fiesta si corsa sunt singurele masini din clasa mica si chiar si in general care vin cu pachet iarna adevarat( volan, parbriz si scaune incalzite)? Numai cine nu are nu poate intelege cat de marfa sunt in sezonu rece astfel de dotari.
    Bafta
    36 13
  • @toti - 1. spune in test clar ca in actuala generatia incalzirea volanului nu mai este disponibila.2. stim ca preturile sunt intr-o continua crestere, dar asta nu inseamna ca nu putem compara cu alte masini. pana la urma vorbim de un Opel, un fel de Dacia dar nemteasca, nu de Porsche. ca iti place tie asta e alta treaba, mult succes, poate obtii un pret bun la dealer, dar lasa-ne si pe noi cu parerea noastra...umila de altfel.
    20 14
  • OVIDIU
    REUSITA
    PRETUL ESTE IN TRENDUL PIETII PENTRU CLASA EI
    UNII MIRATI TARE
    POATE IN VIATA LOR NU AU CUMPARAT SI POATE NICI NU VOR CUMPARA O MASINA NOUA
    PACE LOR
    IN REST LE DORESC BAFTA CELOR DE LA OPEL ALATURI DE MAREA FAMILE PSA CARE INCLUDE ACUM SI FIAT-CRYSLER
    8 9
  • Cele 4 stele si jumatate acordate la consum sunt pentru cei "minim" 33% in plus consum extraurban fata de consumul mediu declarat sau pentru consumul declarat de Opel in raport cu concurenta??
    12 4
  • Elvira
    Masina imi place, dar pretul e un pic cam mare.
    8 1
  • @adi_00001
    Gura mica si fuguta repede sa completezi uleiul la cazan ca au mai trecut 500km
    16 17
  • tehnologia franceză e scumpă,iar sub brand german î-și dublează doar valoarea...nu și calitatea.
    8 8
  • Pretuile sunt cam mari dar asta e trendul , insa Opel intotdeauna au operat discounturi mari asa ca depinde de dealer mai mult aspectul asta. Ca si design e printre frumoasele segmentului , oricum mult mai interesanta decat cazanul de Polo de te uzi pe la chedere , atat de multa economie de costuri practica Vag in ultima vreme , asta am constatat si la Passat ul nou unde a disparut ceasul ala destul de misto si acum scrie PASSAT :))) penibil. Oricum eu ma mir cum cineva cumpara masini asa mici . Nu as putea sa detin asa ceva , e mult prea garsoniera dar in clasa asta pare cam vedeta.
    7 3
  • andrei
    preturile sunt in crestere, dar in general si salariile. daca te uiti la curba de salarii din ro, in ultimii 5 ani e crescuta de nu se poate. ca sa nu mai zicem ca pentru romania oricum sunt preturi mai mici.

    o fi disparut la passat ceasul ala, care da, era misto, dar in schimb are standard dotari la care nu visai acum 10 ani. deci....evolueaza totusi. ca nu in directia in care vrem fiecare, aia e.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru