Drivetest Opel Cascada (2013-prezent)

1.6 SIDI 170CP Start/Stop MT6 Cabriolet
Opel Cascada (2013-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 22.03.2013
Program pilot

Opel revine în segmentul automobilelor cabrio cu un model total nou. Iniţial am crezut că vom avea de a face cu o nouă Astra cabrio, dar Opel a vrut să diferenţieze semnificativ noul model de gama Astra. Şi, deşi platforma este practic aceeaşi cu cea a coupe-ului GTC, noul cabriolet Cascada, căci despre el este vorba, este propus ca un model diferit. Mai mult, pentru a sublinia această diferenţiere, Cascada este mare. Mult mai mare decât fraţii săi compacţi Astra hatchback şi GTC. Germanii merg chiar până acolo încât spun că nu mai vorbim despre cabrio compact, ci de o decapotabilă de clasă medie. Astfel, noul Cascada nu este un concurent pentru VW Golf sau Eos, Peugeot 308 CC, Renault Megane CC ci mai degrabă o alternativă pragmatică şi mai ieftină la cabrioletele premium propuse de Audi sau BMW. Am verificat, am analizat şi confirmăm: Opel Cascada este cu cel puţin 25 de centimetri mai lung decât cel mai lung cabrio compact şi stă foarte aproape ca dimensiuni de modelele premium nemţeşti

Altfel spus, Opel a identificat un nou segment unde până acum existau doar modele premium. Noul Opel ascada este un cabriolet de clasă medie de 4.7 metri lungime. Patru adulţi pot călători confortabil, iar Opel insistă că acest model poate fi singura maşină putând fi folosită fără probleme indiferent de anotimp şi că are chiar o latură practică. Să aprofundăm.

Opel Cascada (2013-prezent)
1.6 SIDI 170CP Start/Stop MT6 Cabriolet

  • Pret de pornire 22.820 €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto 220 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Opel a adus la lansarea internaţională a noului model Cascada o singură motorizare. Este vorba de motorul 1.6 SIDI turbo de 170 CP pe benzină, o unitate total nouă ce deschide o nouă eră pentru producătorul din Russlesheim. Este un motor de ultimă generaţie, cu injecţie directă de carburant şi supraalimentat prin sistem turbo. Este, deci, primul motor dintr-o nouă familie de propulsoare turbo dezvoltate de către Opel. Inginerii germani l-au gândit pentru utilizare relaxată, fiind un propulsor ce oferă mult cuplu la turaţii joase. Este rafinat, plăcut şi perfect pentru caracterul modelului Cascada.

Modelele testate de noi în sudul Franţei aveau alături de acest motor o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Noul propulsor 1.6 SIDI Ecotec oferă 170 CP la 6.000 rpm şi 260 Nm între 1.650 şi 3.200 rpm, iar cu funcţia overboost cuplul poate atinge şi 280 Nm. Acest lucru se simte la turaţii joase, unde motorul se simte elastic şi foarte plăcut la utilizare. Este perfect pentru cruising, nefiind o unitate de putere adaptată pentru un stil foarte sportiv. Dacă îl forţăm şi urcăm în ture până în zona roşie, motorul va livra cei 170 CP şi va propulsa Cascada suficient de rapid. Dar cel mai plăcut este să utilizezi acest motor într-un stil normal. Cutia manuală este şi ea plăcută la utilizare, deşi poate că o cutie automată s-ar fi potrivit mai bine cu feeling-ul relaxat pe care ţi-l oferă Cascada. Modelul utilizează şi un sistem Start-Stop, unul dintre cele mai bune de pe piaţă.

Consum

O dată cu noua generaţie de propulsoare turbo pe benzină cu injecţie directă, Opel spune că a reuşit să reducă semnificativ consumul de carburant şi emisiile de CO2. Pentru motorul de 1.6 litri de 170 CP de pe modelul Cascada, cifrele oficiale pentru consumul mediu indică doar 6.3 litri/100 km. Pentru uzul în mediu urban, Cascada ar trebui să consume în jur de 8 litri/100 km. 

Concurenţa premium foloseşte motoare de cilindree mai mare, Audi A5 cabrio, de exemplu, obţine 170 CP din motorul 1.8 TFSI, iar BMW preferă încă motorul de 2.0 litri aspirat pentru aceeaşi putere. Ccabrioletele din clasa compactă utilizează propulsoare de 1.4 sau 1.6 turbo pentru puteri asemănătoare. Cel mai economic se dovedeşte a fi TFSi-ul lui Audi, cu o medie de 6.2 litri /100 km, în timp ce motorul 1.6 TCP folosit de Peugeot consumă în regim mixt 7.2 litri/ 100 km.

Revenind la Cascada şi motorul 1.6 SIDI, mai trebuie să raportăm că consumul din viaţa reală este ceva mai diferit. Am testat cabrioletul pe drumuri sinuoase de multe din sudul Franţei, dar şi prin aglomerări urbane de pe Coasta de Azur. Am folosit atât un stil de condus relaxat, cât şi un regim mai sportiv. Consumul mediu înregistrat a variat între 10.5 şi 12 litri/ 100 km.

Performanţe

Având în vedere că Opel nu şi-a propus să construiască o rachetă soft-top, este cumva normal ca performanţele să fie modeste în comparaţie cu concurenţa. Concurenţă care, practic, nu există, pentru că - aşa cum am subliniat şi anterior - Cascada e primul cabriolet mediu al unei mărci de volum. Animată de motorul de 170 CP, Cascada poate accelera până la 100 km/oră în 9.6 secunde, iar viteza maximă este 222 km/oră. Performanţele sunt decente, dar Cascada este penalizată de masa proprie ridicată (1.733 de kilograme), cea mai mare dintre modelele cabrio compacte şi medii, indiferent de marcă. Deşi motorul are suficient cuplu şi suflu, Cascada accelerează relaxat, fără a se grăbi. Dar parcă nici nu vrem să ne apese prea tare în scaune, pentru a putea admira peisajul atunci când avem plafonul pliat în portbagaj. 

Strict pentru amatorii de statistică, trebuie spus că cel mai rapid cabrio cu o putere similară este BMW 120i Cabrio cu 8.4 secunde, iar fratele său mai mare, BMW 320i, Cabrio poate atinge o viteză maximă de 228 km/oră. 

Interior

Designerii Opel s-au dat peste cap şi au reuşit să creeze un interior atrăgător pentru noul cabrio Cascada. Spaţios, dar elegant, interiorul este garnisit cu materiale de o calitate bună pentru nivelul de top pe care l-am testat în Franţa. Am apreciat tapiţeria din piele maro şi plasticele moi folosite pentru bord. Consola centrală este cea clasică, cu la fel de multe butoane ca la modelele Astra sau Insignia, iar de jumătate n-o să ai nevoie decât foarte rar.

Display-ul color şi elegantul buton cromat pentru decapotare adaugă un plus de stil, însă Opel trebuie să renunţe la display-ul monocrom învechit amplasat între cele două indicatoare de bord. Punctul forte: deşi este un cabriolet în toată puterea cuvântului, Cascada poate fi utilizată pentru transportul a patru adulţi, locurile fiind full-size şi pur şi simplu funcţionale. Portbagajul, chiar şi cu soft-top-ul pliat, oferă un volum de 280 litri, cât al lui VW Polo, de exemplu. Dacă acoperişul e la locul său, volumul creşte la 380 litri. Mai mult, bancheta poate fi rabatată simetric 50/50 cu ajutorul unor butoane amplasate în portbagaj pentru a putea încărca obiecte lungi. 

Preţ de achiziţie

Deocamdată, Opel nu a dezvăluit preţurile pentru Cascada în România şi nu avem nici o dată oficială pentru lansarea naţională a modelului cabrio. Ştim doar că va sosi undeva în a doua jumătate a anului, iar în ceea ce priveşte preţul putem doar să speculăm. Deoarece Opel a repoziţionat acest model în clasa medie şi spune că este o alternativă pragmatică la modele precum Audi A5 cabrio sau BMW seria 3 cabrio, ne aşteptăm ca Opel Cascada să aibă un preţ pe măsură. În Marea Britanie, de exemplu, preţurile încep de la 24.000 lire sterline, iar în Germania preţurile afişate pornesc de la 25.945 euro. 

Preţurile pentru piaţa românească au fost anunţate la finalul lunii iunie 2013 şi acestea pornesc de la 22.820 euro, TVA inclus. Acest preţ este valabil pentru varianta cu motor de 1.4 litri benzină şi include câteva dotări ca ESP, computer de bord, proiectoare de ceaţă, stopuri LED şi aurbaguri frontale şi laterale. 

Siguranţă

Cascada nu a trecut prin testele de impact EuroNCAP, dar pentru că practic este bazată pe modelul Astra GTC, puteam lua drept punct de referinţă rezultatele acestui model. Astra GTC a obţinut cinci stele la testele de impact şi un grad de protecţie pentru pasagerii adulţi de 91%. Este adevărat că Opel Cascada este penalizată de lipsa unui plafon solid, dar inginerii germani au făcut o treabă excelentă rigidizând cu 41% mai mult caroseria noului model faţă de fostul Astra Twin Top. Şi acest lucru se simte atunci când eşti la volan. În plus, lista de airbaguri şi de sisteme electronice de asistare completează fericit capitolul siguranţă. În cazul unei răsturnări accidentale, un rollbar acţionat pirotehnic protejează pasagerii.

Ţinută de drum

Aşa cum spuneam la începtul acestui test, Opel Cascada nu este un automobil sport. Vorbim de un cabriolet polivalent gândit pentru confort şi pentru pura plăcere de a conduce. Dar asta nu înseamnă că avem de-a face cu o "barcă".

Caroseria decapotabilă folosită de Cascada este sensibil mai rigidă decât cea a vechiului Astra TwinTop, iar acesta este unul din primele lucruri pe care le simţi la volan. Maşina este închegată şi, în combinaţie cu suspensia HiPerStrut şi sistemul FlexRide ce permite ajustarea în trei moduri a gradului de fermitate, subliniază un cabrio complet. O poţi conduce relaxat cu suspensia în modul Tour, sau poţi lăsa sistemul Flex Ride în modelul Normal, preferatul meu. Dacă apăsăm butonul Sport, suspensia se întăreşte, dar nu suficient de mult pentru a deveni o sportivă în aer liber. Indiferent de modul ales, Cascada nu se face de râs pe viraje. Direcţia este bine demultiplicată şi chiar am simţit o plăcere imensă în negocierea sutelor de viraje de pe drumurile de munte din sudul Franţei. Se simte însă masa totală pentru că în anumite cazuri intervine subvirarea. Considerăm însă că puţini dintre clienţii acestui model vor alege să-l conducă la limită. 

Vizibilitate

Fiind un cabriolet, este inutil să spunem că vizibilitatea este aproape perfectă atunci când avem plafonul din pânză pliat. Totuşi, montantul stânga al parbrizului este suficient de gros pentru a jena uneori vizibilitatea în viraje, dar totul rămâne în limite normale. Pentru manevrele cu spatele, siguranţa este dublată de o cameră de luat vederi şi de senzori de parcare. Dacă alegem să rulăm cu plafonul la locul lui, luneta de sticlă cu dezaburire oferă suficientă perspectivă în spatem chiar dacă nu vorbim de un unghi la fel de amplu precum cel al unui coupe, de exemplu. Cei de la Opel a spus că este un cabrio polivalent ce poate fi folosit în orice anotimp. Şi au dreptate.

Tehnologie

Să începem cu cel mai important element al noului Opel Cascada: plafonul din material textil. Opel a decis că este momentul să revină la această soluţie clasică, renunţând la hard-top-ul pliabil folosit de Astra Twin Top. Este o alegere bună, mai ales că soft-top-ul de pe Cascada este unul de o calitate superioară. Vorbim practic un sandviş de straturi care izolează perfect habitaclul de elementele naturii şi chiar şi de zgomotele la rulare. În a doua zi de teste din Franţa am rulat pe o ploaie puternică, iar sunetul acesteia nu a trecut prin plafonul textil. Decapotarea durează doar 17 secunde şi poate fi efectuată şi în mers până la viteza de 50 km/oră, o calitate care chiar ajută atunci când nu ai unde să opreşti sau atunci când începe să plouă. Mai mult: poţi capota sau decapota maşina din telecomandă. 

Pentru a putea folosi acest cabriolet tot timpul anului, Opel a dotat interiorul cu scaune ventilate şi încălzite şi piele care reflectă căldura, iar pentru o rulare eficientă în modul decapotabil avem şi un paravânt ce se poate monta uşor, dar care sacrifică locurile din spate. Cu paravântul montat şi cu geamurile laterale ridicate, se poate rula cu Cascada fără a avea grija coafurii. 

Lista de dotări la capitorul tehnologie este lungă, Cascada oferind faruri adaptive, lumini de zi LED, Opel Eye pentru identificarea semnelor de circulaţie şi pentru monitorizarea benzii de rulare şi avertizare în caz de coliziune frontală. Centurile de siguranţă sunt asistate de braţe de servire pentru ca cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă să le poată folosi uşor, iar pentru a accesa locurile din spate Opel pune la dispoziţiei sistemul Easy Entry. 

Design

Imaginile cu Opel Cascada nu sunt cinstite. Maşina arată mult mai bine în realitate. Designerii Opel au reuşit să creeze un cabriolet extrem de elegant şi atragător indiferent dacă este capotat sau nu. Mai ales când este privit din spate, Cascada are o siluetă puternică, musculoasă, iar luneta de sticlă este perfect integrată în soft-top-ul textil. Interesantă este și înglobarea stopurilor în capacul portbagajului şi dublarea acestora cu nişte ministopuri în interiorul spațiului pentru bagaje la fel ca la modelul Insignia Sports Tourer. Opel Cascada este de departe cel mai frumos cabrio creat în era modernă de către constructorul german din Russlesheim. 

Nu ne-a placut

  • Greutatea totală
  • Consum ridicat
Date tehnice - Opel Cascada (2013-prezent) 1.6 SIDI 170CP Start/Stop MT6 Cabriolet
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4696
Putere maxima CP (rpm)
170 (6000)
Latime mm
1839
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1650)
Inaltime mm
1443
Viteza maxima km/h
222
Greutate kg
1733
Acceleratie 0-100 km/h s
9.6
Ampatament mm
2695
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
56
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
280
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Cascada (2013-prezent)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (32)

  • arata intr-un mare fel...din anumite unghiuri pare u concurent pentru seria 6 ...bv opel...sper sa vedem si un motor de peste 200 de caluti pe aces model si mai ales, sper sa vedem in urmatoarele luni noul calibra pe baza acestui model.
    23 31
  • greutatea...

    si eu credeam ca alfa 159 este prea grea, adica intre 1500 si 1700 de kg...

    opel, opel.... e acceptabila doar ;)
    9 11
  • un oarecare
    0-100 9,6 sec?slabutz rau
    40 15
  • 1733 kg?
    Ce au pus in ea pietre de moara?
    Si mai vor sa fie premium cu o decapotabila compacta soft top care cantareste cat un X3...
    33 10
  • degeaba e mai lunga, ca nu se vede , si asta din cauza ca toti centimetrii aia in plus au fost papati de botul extrem de lung, cum era si la peugeot 407.
    10 8
  • Probleme de ergonomie
    Eu nu apreciez deloc ca ai mai multe butoane ca la laptop pe bord. Tiganie!
    28 12
  • TC1900
    romanii si decapotabilele....

    multe comentarii de la oameni care nu s-au suit in viata lor intr-o decapotabila si nici nu isi vor cumpara vreuna

    motorul mi se pare super, in rest nu comentez
    19 21
  • Traian
    O medie a consumului 12%, inseamna 15% in Bucuresti ! E foarte mult. Pai atat imi scotea o Laguna 2.0 Turbo la aceeasi putere, dar de acum 10 ani ! In 2003. Motorul asta, 1.6 SIDI e ultima generatie? Care generatie?!
    36 11
  • un model superb
    se pare ca s-au adunat mai sus fanii tuturor marcilor perfecte , in afara de opel normal. unu' compara suzuki swift sport de 1200 kg cu cascada de 1733 ...pentru toti soferii de 458 spyder de mai sus...:Marca voastra no.1 pe sistem VW are EOS : 2.0 fsi 150 cp / 1460 kg si 0-100 se face in 9.8 secunde ... dar fiind model vw cred ca e un timp fabulos de accelerare ...mda ... mai bn spuneti ca vw si toti ceilalti constructori de nivelul opel ar trebui sa ia lectii de design de la ei...hazliilor !
    29 20
  • un oarecare
    Am zis ca e puturoasa din experienta personala , am 2,0 benzina 145 cai, 0-100 9,9 sec, total neimpresionant, deci 9,6sec la fel!
    11 10
  • In caz ca nu v-ati dat seama GM incearca incet incet sa mute Opel la un nivel mai premium si Chevrolet ii va lua locu in Europa ca marca maselor. Va fi asemenea modelului Chevrolet - Buick din SUA. Chevrolet vinde masinile mai ieftine si Buick/Opel vinde masini bazate pe platforme Chevrolet numai ca mai premium. GM face asta ca sa nu isi canibalizeze vanzarile avand doua marci in exact acelasi segment. Schimbarea asta se va face treptat probabil numai in 5-10 Opel va deveni o marca cu adevarat premium. Acum e undeva intre segmentul premium si cel de consum.
    9 21
  • Pinguinul_nuclear
    Cea mai proasta masina ,Opel ii se spune .
    7 26
  • hai ca esti tare Sam
    Opel , premium?
    Pai daca opel are pretentii premium inseamna ca VAG ar trebui sa aiba pretentii de clasa lux; si poate maine poimane si renault, sau fiat or sa vrea sa iaba pretentii premium.
    Ce imi place cand niste omuleti vad premium cele mai anoste marci de pe fata pamantului in schimb neaga premium-ul in marci consacrate, cum se intampla in ultima vreme cu Volvo, folosindu-se de argumentul ca acum sunt masini chinezesti.
    6 20
  • si sa nu imi veniti cu argumentul ca modelu asta e premium , si ca daca mai scoate opel cateva modele premium atunci este evident ca marca in sine e premium, pt ca nu merge asa, daca ar fi adevarata conceptia asta atunci si citroen ar trebui sa fie deja considerata marca premium pt ca are nu un model ci 3 modele premium (DS3, DS4, DS5 ) si in curand inca unul ( DS9 ), plus derivate din ele ( decapotabile ori hibride )

    Ori cel putin pe situl asta tema a fost dezbatuta in delung si majoritatea sunt de acord ca citroen nu este marca premium.
    5 19
  • Unii cred ca premium inseamna doar un model bine dotat cu piele pe bord si unele materiale bune, premium inseamna si ce este pe dedesubt, platforma tehnica, conceptia, transmisii, izolare fonica, comportament, repartitia maselor, nu sa mergi cu-n model de volum full option si la 130 la ora sa vajaie vantul pe la geamuri de spui ca mergi cu 200, nu sa corectezi tot timpul directia in linie dreapta, nu sa fie instabila pe franare, nu motorizari de "top" maxim V6 cu tractiune doar pe fata si asa mai departe, asa pseudo-premium cu pretentii mai mici sau mai mari poate sa faca oricine.
    12 15
  • Pai inseamna ca Mercedes, Audi si Range Rover astea sunt doar posedo-premium ,cu pretentii mai mici sai mai mari .

    Rolls Royce ,Bentley si Maserati sunt pur premium ........esti de neinteles chiar ????
    5 21
  • @@unul
    Faci confuzii, Rolls si Bentley in primul rand sunt super premium daca vrei, dar se spune super lux, Maserratti este premium, cu unele modele la limita superioara, dar un Quattroporte de ex este la clasa de lux cu accent mai pronuntat sportiv, deci nu este pe acelasi plan cu Rolls sau Bentley sau Maybach cum de altfel nici Porsche Panamera nu este concurent pt Rolls, este tot premium sportiv sau chiar supersportiv, deci te intreb si eu, chiar este greu de inteles?:) .Pesudo-premium este chiar acest Opel Cascade, daca ti se pare ca un Mercedes sau un Range Rover este la fel ca un Opel, e treaba ta, dar gresesti.
    9 22
  • NU NU NU
    Nu exista "super premium" si nici "psudo-premium". Exista marci premium - Mercedes, BMW , Audi, Range Rover, Infiniti, Lexus etc. si exista marci exclusiviste precum Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maseratti Porsche, Aston Martin.

    Notiunea de "pseudo-premium" exista doar in capul unor copii confuzi.
    25 3
  • @Nu NU NU
    Pseudo -premium chiar exista in capul unor manageri de la anumite marci, in cazul de fata de la Opel, nu exista super-premium, dar exista super lux, si mai sunt cazuri de "wanna be " pe jumatate premium ca poate poate, gen Latitude, un model nici cal nici magar, nici mediu nici mare, nici de volum dar nici premium, adica NIMIC, fara competitor direct ca-n felul asta va fi o mare chestie, n-a fost. Notiunea de "pseudo" nu prea o intelegi, revenind la Opel, se poate spune fara exagerari sau greseli ca Opel este o marca pseudo-germana, asa si unii cu premium, adica sunt pe jumatate si incearca sa induca ideea ca sunt mai mult, deci pseudo exista , DA DA DA.
    6 20
  • Anonimule ........ Sti cum se zice ''' Mai taie din ele tata '' ,ca vorbesti mult si Off '' topic '' . Esti prea greu de cap ,sau care cumva sa fi zarnesteanu ?
    1 11
  • Mi se pare normal ca singurele marci premium autentice sa fie Lexus si Infiniti, nici nu te poti gandi la altceva, "number one and number two" , restul sunt "mambo number five" si nu in ultimul rand un model special Kia Kam 9oua, un etalon la clasa de lux, la fel ca @mafia care este un etalon pe AM, sunt lucruri de necombatut, punct.

    Nu exista "pseudo"?? Exista exista, cum exista si pseudo-fani, pseudo-cunoscatori , etc...

    Opel nu este premium, Cascade nu va atrage clienti de A5, chiar daca este mult mai ieftin si premium inseamna toate acele calitati care s-au enumerat mai sus.
    9 16
  • un test drive cu noul leon cand faceti?
    4 15
  • Nu stiu de ce, dar o sa-ti raspund si la asta @mafia, poate vei "mesteca" si tu niste idei, deci la seria 1 se vede tabla pe usi din interior doar cand deschizi usa, in rest nu se vede tabla la usi, apoi si cu manivela la toate usile, cu-o repartitie a masei pe punti perfecte ori apropiate de perfectiune (in functie de motorizare) , adica 50:50 de obicei, seria 1 la capitolul condus si manevrabilitate, cu manuala sau automata, este "mai premium" decat orice CT cu baterii de 300 de kg in "spate" , macar la acest capitol si -n versiuni "chele" este peste, si ca mi-am amintit, vezi ca Toyota GT 86 cu repartitia masei fata /spate de 53/47 % nu "da clasa la M-uri" la manevrabilitate si stabilitate, este "fun to drive" , dar nu suficient, ca acu cateva zile vazusem c-ai spus lucru asta, de puterile maxime de 180-200 de cai nu mai are rost sa vorbim, doar tu poti sa gasesti M-uri ca si competitori pt GT86, care nici macar nu este o Toyota 100%, pentru M-uri exista F-urile, nu? IS-F coupe cand apare? Ca sedanul n-o sa mai apara, dar coupe-ul va fi senzatie cred, macar ca si aspect.
    9 8
  • E confuzie mare in capul vostru, mai copii...

    Exista MARCI pe deplin premium, precum cele mentionate de mine mai sus (Mercedes, Infiniti etc) si exista anumite MODELE recunoscute de presa si declarate de producator, ca fiind premium, de la marci non-premium, sau mai bine zis, marci de VOLUM.
    Asemenea exemple gasim la Citroen (gama DS), Fiat (gama 500) , Opel (Adam, Cascada). Sunt modele de lifestyle Premium.
    Renault Latitude e declarat un model de clasa medie, de Volum, un model complementar Lagunei. Deci se stie FOARTE CLAR ce este Latitude. Renault a declarat ca are echipamente si motoare de clasa premium, insa NU a declarat ca modelul in sine ar fi premium. A spus doar ca-i un model complementar Lagunei. Sunt chestiuni diferite. Cred ca de aici vine confuzia voastra.
    21 7
  • Inca odata:
    A spune ca Latitude e premium e acelasi lucru cu a spune ca Passat CC e premium de exemplu. Chiar daca amandoua au anumite echipamente si confortul unor masini premium, ele NU SUNT premium.
    24 3
  • @Nu Nu Nu
    Are motoare si echipamente premium Latitude? Nici macar posibilitatea tractiunii integrale n-o are, cum se spunea, motorizari premium... maxim V6 pe care il are orice model de clasa medie care are aceleasi dotari, si se cheama dotari moderne ce sunt cam peste tot, nu dotari premium, deci explica tu motoarele premium si dotarile premium de pe Latitude, dotari care exista si pe C5 de exemplu si care nu sunt considerate "premium" de Citroen, dotari care sunt si pe Insignia care are echipamente mai bogate, inclusiv tractiunea integrala, deci las-o asa.
    9 20
  • @dan_grc . Mai baga o fisa . Eu zic de a te abtine de a mai abera ,incearca sa fii mai constructiv si scapa de acea ura care te consacreaza nu ajungi nicaieri daca incerci sa faci rating si imagine marcilor '' ghermance '' .

    Hai sa iti raspund si asta ,poate mai mesteci niste idei corecte si coerente . Vezi ca seria 1 are 49:51 , si hai sa iti mai zic :
    Golf 6 :
    GTI/GT: 62% fata, 38% spate
    R32: 60% fata, 40% spate
    2L FSI: 61% fata, 39% spate

    In plus vezi ca gt 86 este deosebit de manevrabile mult mai manevrabila decat un m5 si abordeaza cu incredere virajele datorita diferentialului cu alunecare limitata care are grija sa ''arunce'' toata puterea pe roata care are mai multa aderenta .Si mai este un lucru care dovedeste ca GT86 este un sportcar veritabil si anume masa masinii.
    Pilotii profesionisti spun ca o masina poate fi trecuta in categoria sportcar-urilor ,daca are o greutate mai mica de 1.300 de kg ,iar GT86 are 1.239 de kg .

    BMW mai are de invatat , si vezi ca M-urile sunt foarte greoaie si au ruliu destul de ridicat pe viraje . Cand Toyota facea masini cu adevarat sportive BMW avea doar m-urile banale . Cand Toyota producea Celica ,Supra , Corolla gt s si altele , BMW visa ..... deci mai citeste Danutz draga ....... mai mai mai ,ce greu inteleg altii .
    4 15
  • Latitude vine in anumite versiuni cu sisteme de purificare a aerului (captor de toxicitate, ionizator) si difuzor de parfum pentru starea de bine , clima cu 3 (trei) zone, ambianta interioara cu lemn natural samd - dotari pe care le gasesti pe Mercedesuri si alte masini premium. Deasemenea motorul V6 240cp nu e specific modelelor medii de volum, ci mai degraba modelelor premium. Dar repet, faptul ca Renault a "condimentat" putin oferta cu cateva dotari premium, nu face din Latitude o masina premium, ci tot un model de volum, complementar Lagunei. C5 si Latitude se bat pe acelasi segment, amandoua cu argumente puternice. Nici una, nici alta nu sunt premium, dar in versiunile de top se apropie f mult de acestea.
    Faptul ca ai tu anumite preferinte personale asta-i problema ta. Dar in cazul acesta nu mai discutam de OBIECTIVITATE, ci de subiectivitate.
    18 6
  • e un model foarte reusit....vw eos este o mare gluma pe langa cascada...nici 307 cc nu este la acelasi nivel, insa este ceal mai apropiat din punctul meu de vedere...bv opel!
    8 2
  • Armstrong
    Un model foarte frumos si reusit cu performante decente. Oricum 170cp sunt arhisuficienti pentru Romania. Cei de pe aici care comenteaza ca e puturoasa, ca nu e premium, ca e prea grea sau alte chestii rautacioase e clar ca singurele masini pe care le-au condus au pana-n 100cp sau scrie pe ele TDY, avand 105cp dar cu adevarate "valente" sportive pentru racereul din el.
    8 2
  • daniela
    e super faina dar pacat ca altii nu au bani sa si-o ia .
    4 0
  • Brembo
    E foarte reusita masina.....daca ar avea in fata sigla vw tot romanu' ar fi pe spate de ce masina e.Dar ,deh,e Opel,asa ca .......
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru