Ştiri despre Opel
-
Constructorul german de automobile anunță că ediția specială Corsa YES poate fi comandată și în România. Prețurile încept de la 20.250 de euro, iar clienții pot opta și pentru o versiune electrică. (Miercuri, 12 Februarie)
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie 2024)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie 2024)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie 2024)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie 2024)
Intrebari & Raspunsuri
Close
Inchide notificarea pentru
In fine, eu zic ca faza cu "patru locuri"ar fi trebuit s-o treceti la minusuri... doar ati scris ca se adreseaza familistilor...
Ca si tehnologie da, dar din punct de vedere a consumului nu ma uimeste
Consumul de 7 l/100 a fost scos in cazul in care s-a rulat direct din modul electric in cel mecanic. Tot pe Automarket a fost un articol in care spuneau ca in urma unui studiu in SUA s-a constatat ca soferii parcurg in medie 1200 (sau 1400 km?) cu un singur plin.
Daca folosesti masina pentru o naveta decenta si ai ocazia s-o incarci si la servici, costurile de carburant scad dramatic.
Iar faptul ca ai un rezervor plin care sa te duca pana la prima statie de benzina/curent, iti da siguranta ca nu ramai in drum cu familia in asteptarea truck-ului de service.
Stiati ca la momentul proiectarii motorului pe benzina a lui Volt a fost la un moment dat vorba sa-l faca de 1 litru turbo? Ar fi fost mai compact si ar fi consumat si mai putin, dar ideea a fost abandonata pe motive de fiabilitate si complexitate a componentelor.
Oricum, e un inceput iar generatiile viitoare au toate sansele sa depaseasca "impasul" tehnologic de astazi.
Cred ca Ampera va avea o calitate superioara lui Volt din simplul motiv ca se adreseaza europenilor ;)
.. cam scump totusi ... mult prea scump, nejustificat chiar daca luam in calcul ca 98% din aceasta masina se vinde in SUA cu 45000$ .. o fi de vina TVA mai maer prin europa.. dar si la aia sunt taxe
din ce dictionar ati scos aceasta formulare?
ce reprezinta o felie de cascaval?
din ce am inteles eu, motorul termic nu e folosit decat pentru incarcarea acumulatorilor/bateriilor si nu e folosit pt tractiune.de asta se ocupa doar motorul electric.deci nu e hybrid ca toyota sau honda.e ceva mai avansat,,,
totusi mi se pare scump...un consum de genul ala...7% il poti obtine cu un 2-2.5 diesel care e la jumatate de pret si ti ofera senzatii mai placute la nivel sportiv.
inca e o fita masina electrica.
"În condiţiile rulării într-un stil economic de carburant şi respectând cu stricteţe normele legale din Olanda, am parcurs un traseu de 73.6 kilometri în modul electric."
Concret, ce inseamna normel legale in Olanda si stil economic pentru o masina cu motor electric?
O alta chestie: pozele. Nu le vad rostul. Adica sunt niste poze oficiale care sunt si pe net. Ideea e ca as fi vrut sa vad niste poze facute de voi, fara lumini, umbre, Photoshop etc. Niste poze undeva pe strada, pe camp etc care sa arate in mod natural cum arata masina.
Iar in privinta pretului nu mi se pare prea scump. Nici pana acum nu-mi iese din cap cat costa un I-Miev.
Programarea rutelor de test nu ne-a permis să deviem de la traseu pentru a face poze, având doar câteva cadre suplimentare cu Ampera.
În Olanda, limita legală în oraş era de 50 km/h, iar în extraurban aveai secţiuni cu limită 70, secţiuni cu limită 90, secţiuni cu limită 100 şi secţiuni cu limită 120 (autostradă).
Am mers pe toate cele, una după alta.
Prin stil economic, ne referim la anticiparea momentului în care trebuie să accelerăm şi trebuie să frânăm şi apăsarea lină a pedalei de acceleraţie. Instalaţia de climatizare a fost utilizată doar parţial, iar în unele momente am oprit şi ventilaţia, ca să conservăm energie. Era, totuşi, un concurs de condus economic.
Eram curios sa stiu daca regim de condus economic electric e cam la fel ca un simplu consum economic de combustibil.
Cât despre condusul economic al unui vehicul electric, e aproape la fel. În ambele cazuri, instalaţia de sonorizare, instalaţia de climatizare şi apăsarea exagerată a pedalei de acceleraţie îţi reduc autonomia.
Noi am folosit în permanenţă radio-ul şi sistemul de navigaţie, dar climatizarea a fost folosită cu întreruperi.
Daca folosesti 10kWh pentru 80km (mod electric 100%) inseamna ca, in romania, ai "poluat" cu 55g CO2/km. nu la fel de mult ca un diesel eficient dar destul de aproape ca sa te faca sa te gandesti de doua ori inainte sa platesti 3x pretul masinii.
Hai cu injuriile, ca de ceva vreme parca ati fost cam linistiti ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum
nu-i o sursa 100% garantata de informatii, dar daca iei in considerare si 70% din valorile scrise acolo tot ajungi la concluzia ca petrolul ne mai ajunge cativa ani din viata nepotilor nostri ;)
o chestie si mai desteapta este : http://web.mit.edu/newsoffice/2011/update-energy-storage-0713.html --- asta ar cam rezolva niste treburi cum ar fi stocarea si transportul energiei solare si ar descentraliza masv productria de energie electrica, facand inutile marile magistrale de transport de electricitate (si, odata cu ele, ar trimite in cartile de istorie penele de curent la nivel de judete/state/etc)
parere personala: masina electrica polueaza cam la fel de mult ca una normala (nu ca un m3 sau rs4). deoarece majoritatea energiei de la priza polueaza nu este regenerabila ca in tari ca norvegia sau suedia.
asa ca personal consider o mare fitza si o mare aruncare de bani sa iti cumperi deocamdata masini electrice.
am condus acum cateva saptamani un lexus si e placut sa apesi usor aceleratia si sa fie foarte foarte liniste in timp ce masina tasneste oarecum... dar pretul imi permite sa imi cumpar niste casti de urechi si la dieselu meu umil.
io-s baiat destept mereu... doar ca este uneori mai greu sa fiu inteles ;)
Astept un posesor de hibrid sa ma contrazica, desi nu cred ca voi gasi unul prea curand.
consum mai mic cu mut mai mic si performate peste
au pus si butoanele alea sport normal de pomana
salutare
stiu ca energia romaneasca este destul de green dar presupun ca nu iti iei masina sa mergi doar prin romania. eu ma refeream ca un cumparator x din tara y. ca daca esti din serbia sau ungaria nu mai esti asa de green. :D
Faptul ca este posibil ca eu (sau un altul) sa pot sa consider ca argumentul adus impotriva ideii mele este invalid ma poate face sa par, in ochii proprii, acel "destept cum nici un om nu este" - faptul ca imi mai dau seama ca gresesc denota oarece semne de inteligenta ... dar ca sa imi dau seama da gresesc trebuie sa "inteleg" argumentele aduse impotriva afirmatiilor mele ... dar stii cum era zicala aia "nu te pune cu prostu' ca are mintea odihnita". Aceasta descriere este valabila pentru fiecare dintre noi, si daca fiecare dintre noi ar avea acele mici semne de inteligenta probabil trei sferturi din discutiile contradictorii de pe internet nu ar exista. Din pacate internetul este locul in care iti permiti sa nu iti recunosti gresala nici macar atunci cand toti ceilalti iti spun ca gresesti, motiv mi-am luat vre-o 500 de "manute rosii" pe fiecare stire despre Duster de exemplu, si continui, in prostia care ma caracterizeaza, sa consider acea masina o hotie la adresa buzunarului clientului (nu este singura asa ca nu va aprindeti rau, este destul de mare categoria "intocmita de mine" cu masini care iti fura banii din buzunare).
La subiect: Volt/Ampera, desi nu sunt nici pe departe eficiente in modurile "hibride" reprezinta, dupa parerea mea unul dintre cele mai bune (daca nu cel mai) moduri de a aduce pe piata o masina "electrica". Aceasta masina impaca 99% din cerintele pe care le poti avea de la un automobil ... este nepoluanta in exploatare (desi emite carbon la generarea energiei electrice) si , cel mai important, nu arata ca un cartof ...
Volt/Ampera va fi eficient in combaterea cresterii dependentei de combustibilii fosili si, in acelasi timp, va asigura respectarea tuturor cerintelor pe care un client modern le poate avea de la un automobil. Acest lucru este o arma extrem de importanta in lupta cu "electricele pure", care dupa o ora de alergat pe autostrada iti vor cere sa stai doua ore in parcare (acesta fiind cel mai mare neajuns dintr-o lista destul de mare de neajunsuri ale electricelor pure).
desi nu sunt de acord cu tine in privinta dusterului. :).
Cu respect...
dar ce parere ai despre masinile de la Tesla