Miercuri, 18.07.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Nissan are o ofertă concentrată pe crossovere şi SUV-uri. Întâi, a fost Pathfinder. Apoi, au venit Navara şi X-Trail, după care au fost lansate popularele Qashqai şi Juke. Trăim cu senzaţia că orice ar face inginerii Nissan, se întâmplă ceva în timpul procesului de design şi "le iese" un astfel de model. Gama lor are doar trei excepţii - Micra, Note şi 370Z. Pare să fie o coincidenţă bizară, dar este reţeta de succes a constructorului japonez.
La prima vedere, gama Nissan pare să fie aglomerată cu modele care fac faţă atât pe şosea, cât şi în teren accidentat, iar unele modele par să se suprapună în abilităţi şi destinaţii. Ei bine, nu-i aşa. L-am perceput pe X-Trail ca fiind fratele mai mare şi mai dur al lui Qashqai, care le oferă pasagerilor mai mult spaţiu şi poate aborda trasee ceva mai serioase - în limitele soft-road, desigur. Însă, ce l-a făcut special pe X-Trail a fost interiorul spaţios, care îţi dă senzaţia de monovolum.
Nissan X-Trail (2010-2014)
2.0 dCi 150CP Elegance auto
- Pret de pornire 29.790 €
- Pret model testat 37.433 €
- Taxa auto 357 €
Motor / Transmisie
Nissan îl oferă pe X-Trail în compania unei singure motorizări, un 2.0 dCi de 150 CP şi 320 Nm, iar oferta de transmisii are două posibilităţi - o manuală cu şase trepte şi o automată cu şase trepte. Testul nostru se concentrează pe versiunea cu transmisie automată, pretabilă pentru cei care vor să ruleze cât mai confortabil.
Automata din gama X-Trail nu impresionează prin rapiditate, dar încearcă să ne insufle o senzaţie sportivă prin faptul că ţine motorul mai turat înainte să schimbe treapta, oferind posibilitatea unui mic sprint în primele cinci trepte. După ceva vreme te obişnuieşti cu modul în care lucrează transmisia, dar aceasta este destul de enervantă în mediul urban, când încerci să accelerezi uşor şi constant pentru a-ţi menţine consumul cât mai redus, iar transmisia ne ţine motorul turat la aproximativ 2.500 rotaţii pe minut în aşteptarea unei acceleraţii iminente care încetează să vină. În mod evident, acest lucru ne afectează pe două planuri - consum de carburant crescut până când faceţi casă bună cu transmisia şi zgomot mai mare în habitaclu. Spre deosebire de Qashqai, X-Trail are o antifonare mai puţin reuşită, care lasă motorul dCi să facă mai multă gălăgie decât am fi dorit în mod normal.
Sperăm ca înlocuitorul lui X-Trail să vină cu o transmisie mai inteligentă, echipată cu mai multe moduri de condus, care să-i permită soferului să aleagă între Sport şi Eco, spre exemplu. Astfel, Nissan i-ar împăca şi pe cei mai neastâmpăraţi dintre şoferi, dar şi pe cei care vor să salveze planeta. În ceea ce priveşte reprizele oferite de X-Trail, acestea sunt adecvate pentru nivelul de putere disponibil, dar trebuie dozate cu cap, pentru că transmisia automată nu-i tocmai rapidă în reacţii.
Consum
X-Trail are un consum mediu de 7.1 litri la sută. Consumul urban este de 9.1 litri la sută, în timp ce consumul extraurban este de 5.9 litri la sută. Deşi sunt valori declarate, acestea sunt bune pentru un SUV mediu cu transmisie automată.
În raport cu rivalii din segment, X-Trail se descurcă bine, fiind cu cel puţin 0.1 litri la sută mai economic decât cei mai apropiaţi rivali. Însă victoria pe hârtie a lui X-Trail nu este trăită sau meritată până la capăt, deoarece rivalii săi au motoare diesel de 2.2 litri şi dezvoltă niveluri superioare de putere şi de cuplu.
În cadrul testului nostru, consumul urban înregistrat s-a situat între 10.5 şi 11 litri la sută, totul într-un trafic de weekend. Consumul extraurban depinde de viteza abordată, acesta variind între 5.5 şi 6.5, în funcţie de timpul alocat călătoriei. Pe autostradă, X-Trail rulează la 2000 de rotaţii pe minut cu 120 km/h în treapta a şasea şi afişează un consum de şapte litri la sută. Subliniem faptul că valorile de mai sus au fost atinse cu un nivel ridicat de răbdare la plecarea de la semafor şi la apăsarea pedalei de acceleraţie, în caz contrar, valorile rezultate fiind mai mari.
Performanţe
Nissan X-Trail are nevoie de 12.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă 183 km/h. Nimeni nu îşi cumpără un SUV cu motor diesel pentru întreceri puerile între semafoare. Cu toate astea, dacă ne uităm la rivalii lui X-Trail şi la modelele apropiate de acest segment, putem observa faptul că un Kia Sorento 2.2 CRDi de 197 CP are nevoie de 10 secunde pentru sprintul 0-100 km/h, în timp ce un Citroen C-Crosser de 156 CP îi este egal lui X-Trail la 0-100 km/h.
Fratele de platformă al lui C-Crosser, Mitsubishi Outlander, este oferit în compania unei transmisii automatizate cu două ambreiaje (TC-SST), care oferă sprint 0-100 km/h în 11.1 secunde, în condiţiile în care împarte motorul cu C-Crosser.
Interior
Habitaclul este punctul forte al lui X-Trail, modelul având un interior plăcut, care îţi dă senzaţia că eşti într-un monovolum înalt şi cu abilităţi 4x4. Într-un fel, spaţiul oferit este comparabil cu cel furnizat de un model dintr-un segment superior, iar pasagerii sunt răsfaţaţi cu o serie de elemente pe care nu le-am fi găsit în acest segment în urmă cu câţiva ani.
Scaunele din faţă sunt foarte bine profilate, oferind un nivel bun al suportului lateral. Ne-au plăcut şi scaunele din spate, care pot fi înclinate uşor cu ajutorul comenzilor de pe spătare. X-Trail punctează bine şi la capitolul spaţii depozitare, iar portbagajul are un sistem de compartimente ingenios, care poate fi eliminat dacă transportaţi ceva cu adevărat voluminos şi vă trebuie fiecare milimetru al portbagajului. Calitatea materialelor de la bord este potrivită pentru segmentul din care face parte X-Trail, deşi există şi butoane împrumutate de la modelele mai ieftine din gamă.
Nissan X-Trail are cea mai mare trapă panoramică din segment. Chiar dacă nu sunt fanul numărul unu al trapelor din sticlă, n-am putut să mă abţin să nu conduc X-Trail cu trapa deschisă, chiar şi pentru câteva zeci de minute, de dragul senzaţiei oferite. Odată ce treci de 100 km/h, trapa trebuie închisă, pentru că deflectorul de aer integrat devine inutil, iar curentul de aer rezultat generează sunete neplăcute. Tot la nivelul trapei, mai avem o nemulţumire - perdeaua interioară care protejează ocupanţii de lumina soarelui, montată între trapă şi pasageri, este acţionată manual. În mod normal, nu era o problemă, dar configuraţia trapei lui X-Trail te obligă să te întinzi până la nivelul banchetei din spate pentru a putea închide respectiva perdea.
Preţ de achiziţie
Nissan X-Trail este oferit în două versiuni de echipare alături de transmisia automată şi pleacă de la 29.790 de euro în versiunea de bază. Cea mai ieftină versiune a lui X-Trail echipată cu transmisie automată pleacă de la 33.490 euro cu TVA inclus. Între timp, versiunea testată (Elegance) pleacă de la 36.790 euro cu TVA inclus. Exemplarul din imagini are un preţ de 37.433 de euro cu TVA inclus, vopseaua specială Scratch Shield (unică în segment) crescând valoarea de achiziţie a modelului.
În raport cu C-Crosser şi Outlander, X-Trail este mai accesibil în versiunea de top. Opel Antara şi Chevrolet Captiva se încadrează între X-Trail şi C-Crosser/Outlander, preţul lor variind între nivelul de echipare ales şi versiunea de motorizare. Există versiuni comparabile ale lui Antara şi ale lui Captiva care sunt mai ieftine decât X-Trail, iar cele două modele prezintă un avantaj prin posibilitatea comandării celui de-al treilea rând de scaune în spate.
Dacă ne uităm la oferta coreenilor de la Hyundai-Kia, X-Trail pare scump. Atât Hyundai Santa Fe, cât şi Kia Sorento, modele mai mari decât X-Trail - care aparţin segmentului superior, au preţuri de pornire mai mici pentru versiuni comparabile, care oferă un nivel superior de putere. Putem să ne uităm şi la oferta Renault Koleos, fratele de concern al lui X-Trail, care oferă un preţ mai accesibil şi dotări tehnice comparabile.
Siguranţă
Ultima întâlnire a lui X-Trail cu procedurile de testare ale EuroNCAP a avut loc în 2007 şi nu fost tocmai reuşită. Modelul a obţinut doar patru stele, rezultat inferior rivalilor din segment, care oferă cinci stele în unanimitate. Excepţia este Jeep Compass, cu cele două stele ale sale.
Ţinută de drum
Fiind vărul mai dur al lui Qashqai, X-Trail este ceva mai capabil decât acesta pe traseele neasfaltate. Acest lucru se transmite printr-un comportament agreabil pe macadam, abilităţi soft-road bune şi capacitatea de a trece peste obstacole mici şi medii. Totul este să nu aveţi nevoie de un reductor, acest element nefiind disponibil în gama X-Trail. Situaţia este similară pentru majoritatea modelelor din segment, deci nu are sens să ne plângem din cauza acestui aspect.
X-Trail are un unghi de atac de 28 de grade, un unghi de degajare de 24 de grade şi o gardă la sol de 21 centimetri. Unghiul de înclinare laterală maxim pe care îl poate tolera X-Trail fără să se răstoarne este de 49 de grade, valoare foarte bună chiar şi pentru un off-roader. În materie de aderenţă pe noroi şi zăpadă, anvelopele vor dicta uşurinţa cu care veţi avansa pe aceste suprafeţe.
Pe modul 4x2, X-Trail prezintă un comportament neplăcut la accelerarea puternică la plecarea de pe loc, manivestând un "torque steer" pregnant, ceea ce înseamnă că o să vă luptaţi să ţineţi volanul drept dacă apăsaţi acceleraţia până la fund şi tocmai aţi plecat de pe loc. În materie de comportament pe viraje, X-Trail prezintă o cantitate semnificativă de ruliu la abordarea cu prea multă încredere a virajelor, dar situaţia revine la normal odată cu un stil de condus temperat.
Vizibilitate
Nissan X-Trail are oglinzi laterale generoase, o lunetă bine proporţionată, precum şi geamuri laterale de dimensiuni potrivite. Şoferul este sprijinit şi de o cameră video pentru marşarier, deci problemele de vizibilitate sunt reduse la minim.
Tehnologie
Nissan X-Trail are un nivel corect de tehnologie la bord, fiind echipat cu un sistem audio cu CD, DVD, mufă auxiliară şi Bluetooth, care redă fidel sunetul prin cele nouă difuzoare ale sale, incluzând aici şi subwoofer-ul. Avem şi climatizare automată pe două zone, sistem multimedia cu ecran tactil de şapte inch şi navigaţie, scaune încălzite, suporturi de pahar refrigerate, senzori de lumină şi de ploaie, tapiţerie din piele, acoperiş vitrat cu trapă electrică în două trepte şi altele.
De remarcat sistemul Scratch Shield, pe care n-am avut nici curajul să-l încercăm şi nici ghinionul să fim nevoiţi să-l încercăm. După cum îi spune şi numele, Scratch Shield reprezintă un sistem de protecţie al vopselei dezvoltat de Nissan, care permite ”regenerarea” în timp în cazul apariţiei unor zgârieturi la suprafaţă. Ne gândim aici la crenguţe care zgârie portierele, nu la lovituri în parcare şi la vecini cu poftă de răzbunare.
Design
Nissan X-Trail are o formă mai greu de digerat. Spre deosebire de Juke, care are o formă nebună din naştere, X-Trail a încercat să arate într-un fel, după care a primit un facelift în vederea modernizării, care l-a transformat definitiv într-un model greu de digerat de cei pentru care liniile curbe sunt definitorii pentru o maşină frumoasă.
Unora le place, pe alţii îi lasă indiferenţi, iar alţii îl consideră odios. Depinde de opinii şi preferinţe.
Date tehnice - Nissan X-Trail (2010-2014) 2.0 dCi 150CP Elegance auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Mazda 3
Universal apreciat -
Mezinul familiei -
Premiant -
Fabricat în România
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie 2024)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie 2024)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai 2024)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie 2024)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie 2024)
Asa este. Fiecare masina la Nissan are o personalitate diferita. Probabil ca multi nici nu cunosc gama Nissan.
Note - generatia noua e absolut superba si cu siguranta ff practica. Juke e o masina de lifestyle pt cei neconformisti, Qashqai e o alta masina frumoasa si echilibrata. Patrol, Navara, Pathfinder e pentru barbati adevarati cu spirit de aventura. X-Trail e o nuca tare de dimensiuni compacte. GT-R e sfidarea supreama a fizicii si a concurentei de rang nobiliar. Extrem de competenta. Pacat ca nu se ofera Patrol pentru Romania. V-ati fi schimbat mult optica.
Imi amintesc ca atunci cand a aparut prima generatie, practic a rescris ce inseamna un SUV mediu. Cam ce a facut si Qushquai. in domeniul SUV-urilor compacte.
Si referitor la masina asta, poate ca e nevoie de un X-Trail nou, pentru ca, desi in teren accidentat este bun, este un domeniu unde concurenta sta mai bine: pe sosea.