Joi, 17.05.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
L-am cunoscut pe Qashqai în urmă cu cinci ani, în showroom-ul unui dealer din Bucureşti. Clasica lansare românească, cu câţiva biciclişti meniţi să anime atmosfera şi o sumedenie de jurnalişti interesaţi de premiera japonezilor.
Nu vedeam în crossover-ul compact de atunci un best-seller. Cred că nimeni nu vedea. Poate doar oficialii Nissan. SUV urban? Ce glumă bună. O alăturare neinspirată pentru că maşinile mari sunt o adevărată pacoste într-un oraş aglomerat ca Bucureşti. Sau nu.
Qashqai a ţinut să ne contrazică din nou şi a făcut-o. Samuraiul se încăpăţânează să ne arate că este la fel de economic ca un model mic în mediul urban şi că un crossover poate obţine maxim de eficienţă. Am acceptat provocarea şi ne-am suit la volanul celei mai noi versiuni diesel: 1.6 dCi.
Nissan Qashqai (2009-2013)
1.6 dCi 130CP Visia 4WD S/S
- Pret de pornire 17.990 €
- Pret model testat 31.590 €
- Taxa auto 266 €
Motor / Transmisie
Faceţi cunoştinţă cu cel mai puternic motor 1.6 diesel din lume. Este o performanţă cu care japonezii se laudă pe bună dreptate. Şi dacă ar fi doar caii putere, dar mai e şi cuplul motor, care atinge o valoare extrem de generoasă, 320 de Nm, încă de la 1750 de rotaţii.
Pe hârtie motorul promite mult. În realitate... reuşeşte să se ţină şi de cuvânt. Resursele sunt generoase şi mişcă bine crossover-ul. Motorul imprimă un spirit dinamic, dă senzaţia de resurse câtă vreme te păstrezi în zona de cuplu maxim şi chiar reacţionează bine la impulsul acceleraţiei în treptele superioare sau la viteze mari.
Este şi ceva mai guraliv după 3000 de rotaţii, amintind celui de la volan că stă de vorbă cu un diesel locvace. Transmisia este plăcută, cursa este suficient de precisă, iar etajarea a fost gândită pentru un consum redus.
Consum
Motorul 1.6 dCi vrea coroana segmentului atunci când vine vorba de consum. Şi ar putea să o primească foarte uşor, având în vedere că noi am fi putut face aproximativ 900 de kilometri cu un plin, folosind mereu instalaţia de aer condiţionat.
În fişa tehnică se arată că dCi-ul consumă doar 6.1 litri în oraş şi 4.6 litri în afara lui. Noi am scos un 8 în oraş, fără menajamente, şi doar 5.7 litri/100 de km în afara lui, în condiţiile în care am folosit climatizarea şi am rulat cu până la 120 km/h.
Raportat la concurenţă, Qashqai şi a sa medie de 5.1 litri/100 km depăşeşte fără drept de apel rivali ca Mitsubishi ASX, Skoda Yeti, Dacia Duster şi Ford Kuga.
Performanţe
La capitolul performanţe, Qashqai nu aprimit gena sportivă de care s-au bucurat fraţii săi Nissan GTR şi 370Z. Chiar şi aşa, crossover-ul promite un sprint de la 0 la 100 de km/h decent, realizat în 10.9 secunde şi o viteză maximă de 190 km/h, suficientă pentru orice şosea din România.
Raportat la performanţele celorlalţi rivali, care, trebuie s-o recunoaştem, au şi ceva mai mulţi cai sub capotă, Qashqai pierde în faţa lui ASX, Yeti şi Kuga.
Interior
Odată cu faceliftul, Qashqai a câştigat mult la capitolul confort interior. Habitaclul a devenit ceva mai animat, culorile sunt plăcute, iar materialele au devenit parcă ceva mai prietenoase, chiar dacă pe alocuri se mai simte prezenţa unui plastic dur.
Dacă optaţi pentru scaune îmbrăcate în piele nu veţi regreta alegerea. Senzaţia de calitate creşte. Ergonomia este bună, chiar dacă uneori poţi avea senzaţia că butoanele climatizării sunt înghesuite acolo jos.
La capitolul spaţiu interior, Qashqai continuă să impresioneze în varianta cu cinci locuri. Loc berechet pentru pasagerii faţă şi spate la nivelul capului şi al picioarelor. Ba mai mult, spaţiu suficient şi în portbagaj, unde au încăput multe acareturi. Asta în condiţiile în care Qashqai are 410 litri şi nu este chiar cel mai încăpător din segment.
Preţ de achiziţie
Nissan Qashqai propune un preţ de pornire de 17.990 de euro cu TVA, valabil pentru versiunea pe benzină de 116 cai putere. Pentru cei care vor să se bucure de serviciile dieselului testat de noi, Nissan cere 22.790 de euro cu TVA. Dacă vă doriţi un nivel de echipare ceva mai generos, poate chiar cel superior, preţul unui Qashqai poate ajunge chiar şi la 31.590 de euro.
Un Mitsubishi ASX cu motorizare apropiată este cu aproape 1500 de euro mai scump, adică 24.090 euro cu TVA. Cehul Skoda Yeti în versiunea 2.0 TDI 140 CP percepe un preţ de pornire de 24.466 de euro, adică cu aproape 2000 de euro mai mare decât cel al lui Qashqai. Ford Kuga este de departe cea mai scumpă alegere a segmentului, preţul său de pornrie fiind de 27.150 de euro.
Deşi pare a fi cea mai bună alegere în materie de preţ, iar fanii Nissan îşi frecau mâinile de bucurie, trebuie să aducem în discuţie încă pe cineva. Dacia Duster. Etalonul segmentului când vine vorba de preţ de achiziţie.
Siguranţă
Evident, datele problemei rămân aceleaşi la capitolul siguranţă. Nissan oferă pe Qashqai, începând cu versiunea standard, şase airbag-uri. Oferta de sisteme de siguranţă creşte însă proporţional cu nivelul de echipare. Qashqai a cules fără probleme cinci stele la capitolul protecţia ocupanţilor adulţi, ADN-ul siguranţei Renault fiind transmis cu succes şi sub caroseria modelului Nissan.
Elementele de siguranţă activă însumează sisteme ca ABS şi ESP, în timp ce protecţia pasivă îşi trece în cont, aşa cum am mai zis, şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină), centuri cu pretensionare pentru toate cele şapte locuri şi puncte de fixare Isofix.
Ţinută de drum
Gândit în primul rând ca un model destinat familiei, Qashqai era obligat să abordeze o ţinută de drum foarte confortabilă, lucru pe care l-a şi făcut. Imperfecţiunile suprafeţelor de rulare vor fi resimţite foarte puţin de ocupanţii celor cinci locuri, iar senzaţia de confort va fi asociată automat cu una de siguranţă. Chiar şi pe porţiunile de drum accidentat imperfecţiunile sunt absorbite foarte bine.
Când vorbim însă de drum virajat, ruliul îşi face simţită prezenţa. Senzaţia poate fi diminuată atunci când folosiţi tracţiunea ambelor punţi. În modul 4x2, Qashqai tinde să fie ceva mai predispus la a pierde aderenţa pe porţiuni de drum cu succesiuni de curbe. În modul 4x4 cuplul se transmite inteligent între cele două punţi şi acest efect este evitat.
Chiar dacă pe consola centrală veţi găsi modul Lock al tracţiunii integrale să nu vă treacă prin cap acte de bravură în teren accidentat. Qashqai se mişcă bine pe drumuri forestiere, şleauri puţin adânci, văi, denivelări, însă nu poate aborda trasee dificile din cauza unghiurilor de atac destul de pământeşti. Rămâne însă perfect pentru a urca borduri.
Vizibilitate
Qashqai nu ne-a pus probleme la capitolul vizibilitate. Oglinzile sunt atât de mari încât poţi vedea elicoptere. Practic nici nu e nevoie de ajustarea lor atunci când schimbi volanul cu altcineva.
Atunci cand am fost puşi în situaţia de a parca cu spatele am fost ajutaţi de noul Around View Monitor, sistem introdus de Nissan în premieră în segmentul compact. Tehnologia dispune de patru camere video, două amplasate în oglinzile laterale, una sub logo-ul de pe grila frontală şi una deasupra numărului de înmatriculare. Cele patru camere pot crea o proiecţie reală, la 360 de grade a maşinii, uşurând astfel orice manevră de parcare.
Şi pentru ca totul să fie perfect, habitaclul are mereu şansa de a fi inundat de lumină, graţie acoperişului panoramic.
Tehnologie
O maşină de familie trebuie să îşi câştige respectul pe piaţă cu o gamă generoasă de dotări standard, gata să ia ochii oricui. Maşina noastră dispunea de întregul arsenal tehnic şi tehnologic pe care cineva l-ar putea accesa în lista de opţiuni a lui Qashqai.
De la sistemul de navigaţie cu card SD şi până la ecranul tactil de 5 inch care se transformă de acum în monitor pentru Around View Monitor, linia noutăţilor tehnologice oferite de Qashqai nu poate decât să ne indice faptul că tehnologia devine din ce în ce mai accesibilă. Daca adaugam in ecuatie si sistemul audio Bose cu 7 boxe si posibilitatea conectarii unui intreg arsenal de gadgeturi electronice care iau locul deja expiratelor CD-uri, tabloul se completează.
Un alt element care subliniază aceasta deschidere spre protejarea accesului la tehnologie din partea celor de la Nissan este includerea unui sistem Bluetooth în standard încă de la prima versiune de echipare. Ne-am fi dorit şi o comandă cu impuls pentru fiecare geam în parte, însă doar şoferul este cel răsfăţat.
Design
Schimbarea la faţă, consemnată acum mai bine de un an, i-a adus lui Qashqai ceva mai multe linii noi, care au fluidizat aspectul general. Din crossover-ul butucănos pe care îl ştiam, Qashqai a devenit acum o apariţie dinamică, ce poate impresiona uşor, mai ales atunci când alegeţi modelul potrivit de jante şi o vopsea pretenţioasă, aşa cum am avut şi noi.
Per total, ecuaţia de design a actualului Qashqai pare să dea rezultate bune, simetria formelor şi combinarea detaliilor reuşind să dea o faţă extrem de comercială şi populară SUV-ului urban.
Ne-a placut
- Consum redus
- Spaţiu interior
- Around View Monitor
Nu ne-a placut
- Ruliu
- Performanţe
Date tehnice - Nissan Qashqai (2009-2013) 1.6 dCi 130CP Visia 4WD S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
au ajuns nemtii ( mb ) sa ia ce arunca Renault adica motoru de 1.5 si 110cp. lol
P. S. HAI STEAUA!!!
E un SUV bun si pentru oras, nu foarte mare, dar suficient cat sa te duca in concediu cu familia. Designul e printre cele mai bune din segment, insa bordul ma cam duce cu gandul la materialele folosite la Dacia :p
Motorul pare bun (cel putin pe hartie), insa timpul va fi cel care va trage concluziile aici. Ca si consum, nu mi se pare extraordinar... e cam insetat pt un motor de 1.6. Cred ca in varianta cu trectiune doar pe fata, va fi mai ok la capitulul asta.
Oricum, daca vrei 4X4 adevarat, mergi pe Pathfinder sau Navara ;)
sper sa gasiti info despre acest 1.6 dci -merita un "story".cele bune:)
La drum intins consumul din carte poate fi scos la 90 km/h intr-a 6-a. Tot ce trece peste 100 e clar ca-ti mananca in plus. Oricum, sunt o multime de variabile pt consum: stilul de condus, trafic, temperatura de afara etc.
Una peste alta, consumul e super! Mult mai bun decat la concurenta cu ~ acelasi nivel de putere.
Interiorul e cu bord tip slush, moale la atingere in partea superioara. Deci n-are nimic in comun cu Duster (in afara de sistemul 4x4), pt ca vine ca o prelungire a ofertei SUV-ului romanesc. Masinile sunt gandite la nivel de grup auto, de oameni mult mai destepti decat steff si altii ca el.