Drivetest Nissan Juke (2014-prezent)
1.2 Benzina Turbo (DIG-T) 115CP Man6 N-ConnectaMiercuri, 08.10.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nissan Juke a fost un pariu câştigat pentru marca japoneză. Un crossover ciudat şi atât de trăznit din punct de vedere al designului, încât nu ai fi crezut la prima vedere că prea mulţi clienţi vor alege acest model. Însă tocmai această nebunie - plus o campanie de marketing bine pusă la punct - l-au pus pe Juke în topul preferinţelor a foarte mulţi clienţi tineri. Juke atrage acelaşi gen de client care este atras şi de formele retro ale lui Mini sau Fiat 500. Astăzi, Nissan Juke este un succes şi aproape pe nesimţite a intrat în al patrulea an de la lansare. Asta poate însemna un singur lucru: facelift.
Upgrade-ul vizual a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva din primăvară şi a intrat în showroom-uri în această toamnă. Noul Juke vine cu o parte frontală uşor redesenată, faruri noi cu lumini de zi LED integrate şi stopuri cu forme noi. Am vrut să îl vedem mai de aproape şi am primit la test un Juke galben dotat cu motorul pe benzină turbo 1.2 DIG-T de 115 CP şi cutie manuală cu şase trepte.
Nissan Juke (2014-prezent)
1.2 Benzina Turbo (DIG-T) 115CP Man6 N-Connecta
- Pret de pornire 15.490 €
- Pret model testat 22.294 €
- Taxa auto NC €
Motor / Transmisie
Pentru cei mai mulţi dintre noi, asocierea dintre un motor pe benzină şi un SUV/crossover este incompatibilă. Dacă este SUV, atunci e obligatoriu un motor diesel. Nu suntem de acord cu această afirmaţie. Mai ales când este vorba de SUV-uri de dimensiuni mici, care îşi vor petrece o mare parte a vieţii lor în jungla urbană şi vor părăsi extrem de rar asfaltul. Constructorii au înţeles că nici măcar tracţiune integrală nu este necesară de cele mai multe ori şi oferă variante cu tracţiune 4x2. Este cazul şi modelului nostru de test ,care a venit echipat cu motorul de 1.2 litri turbo benzină de 115 CP, cutie de viteze manuală cu şase trepte şi tracţiune doar pe puntea faţă.
Motorul poartă denumirea oficială DIG-T 115 CP, are 1.197 cmc şi sistem turbo. Motorul face parte din familia gupului Renault-Nissan şi poate fi regăsit chiar şi pe Dacia Duster în varianta 1.2 TCe de 125 CP. Deşi pare mic la prima vedere, motorul se achită cu multă vervă de orice sarcină îi este încredinţată. Accelerează voios, pufăie discret la schimbările de treaptă datorită valvei de blow-off şi înregistrează un consum de carburant decent. Pentru cine are de gând să folosească Juke-ul mai mult în oraş şi pe şosea şi nu va parcurge un număr de kilometri foarte mare pe an, este una dintre cele mai bune alegeri.
Cei 115 CP sunt dezvoltaţi la 4.500 rpm, în timp ce cuplul maxim de 190 Nm este oferit de la 2.000 rpm. Asta face ca motorul să pară un pic lent în prima parte a turometrului, dar după 2.000 rpm se trezeşte la viaţă şi oferă reprize bune. Cutia manuală cu şase trepte are rapoartele strânse şi uneori poţi greşi câte o retrogradare.
Consum
Motoarele pe benzină cu cilindree mică şi sistem turbo fac parte din ultima generaţie a propulsoarelor propuse de grupul Renault Nissan. Sunt suficient de puternice şi plăcute la utilizare, iar consumul nu te va speria. Consumul oficial mediu pentru Nissan Juke DIG-T este de 5.6 litri/100 km. Ceea ce îl face unul dintre liderii categoriei la aceast capitol. Singurul model care îl întrece şi doar marginal este Suzuki S-Cross 1.6 120 CP, cu un consum mediu de 5.5 litri/100 km. Dacia Duster 4x2 cu motorul similar 1.2 TCe de 125 CP raportează un consum mediul oficial de 6.2 litri/100 km.
În viaţa reală, Juke facelift consumă în medie 6.4 litri/100 km, consum înregistrat în trei zile de utilizare pe toate tipurile de drumuri de la noi din ţară. La mersul exclusiv în oraş, Juke cu motor 1.2 turbo consumă 9 litri/100 km.
Performanţe
La capitolul performanţe, micul Juke cu tracţiune faţă se descurcă mai mult decât onorabil, sprintul de la 0 la 100 km/h fiind realizat în 10.8 secunde. Este întrecut - oarecum surprinzător - doar de fratele de grup, Dacia Duster 4x2 1.2 TCe 125 CP, care are nevoie de 10.4 secunde. Restul modelelor concurente se dovedesc a fi mai lente, având timpi de accelerare de peste 11 secunde.
Cei 115 CP şi cutia manuală cu şase trepte se înţeleg bine şi oferă reprize excelente pe accelerare.
Interior
Interiorul lui Juke este un loc al contrastelor. Spaţiul este comparabil cu cel dintr-o maşină de clasă compactă. Însă formele atipice şi inserţiile în culoarea caroseriei fac din habitaclul lui Juke un loc foarte vesel. Modelul testat de noi a venit echipat în nivelul de top Tekna şi vopsit în culoarea Sunlight Yellow. Consola interioară are aceeaşi culoare regăsită pe caroserie, la fel şi mânerele de pe feţele de uşă, gurile de ventilaţie şi capătul levierului schimbătorului de viteze.
Un alt element specific sunt cusăturile galbene cu care este garnisită tapiţeria pe piele de scaune şi volan, precum şi pe partea superioară a cadranelor din bord. Consola centrală a rămas similară cu cea a modelului ante-facelift, având acelaşi sistem ce permite folosirea unui singur set de butoane pentru două funcţii diferite: climatizare şi mod de rulare. Dacă ecranul pentru sistemul de infotainment şi navigaţie a făcut ceva progrese la capitolul grafică, cel mic din partea de jos, folosit de climatizare şi sistemul D-Mode, a rămas la fel de slab în ceea ce priveşte grafica. Peste tot avem plastic lucios negru, plăcut privirii, dar pe care se observă uşor orice urmă şi fir de praf. Păcat însă că există la interior şi elemente evident comune cu ceilalţi fraţi de grup: clasica plafonieră, de exemplu, este indentică cu cea din modelele Dacia sau Renault.
Plafonul înclinat spre partea din spate nu face viaţa uşoară pasagerilor de pe bancheta din spate, dar per total spaţiul este decent pentru patru pasageri. Portbagajul este ceva mai mic decât cel al concurenţei directe, Juke având la dispoziţie 355 litri, volum relativ similar cu cel oferit de modele ca Jeep Renegade sau Opel Mokka, dar mai mic faţă de portbagajele de pe 400 litri pe care le găsim la Mitsubishi ASX, Skoda Yeti sau Suzuki S-Cross.
Preţ de achiziţie
Juke are deja o bază importantă de fani şi clienţi fideli care au fost cuceriţi de acest model total diferit de concurenţă. Noul Juke facelift va cimenta şi mai bine numărul fanilor, schimbările discrete de look păstrându-l proaspăt pentru încă câţiva ani.
În ceea ce priveşte preţul de achiziţie, Nissan Juke facelift poate fi achiziţionat pentru suma de 15.500 euro în varianta de bază cu motor 1.6 benzină de 95 CP. Pentru un exemplar precum cel testat, cu motorul turbo 1.2 DIG-T de 115 CP şi nivelul de echipare Tekna, va trebui achitată suma de 19.700 euro. Pentru aceşti bani avem un Juke super echipat, cu jante din aliaj de 17 inch, climatizare automată, cruise control, cheie inteligentă, sistem start/stop, sistemul Nissan Connect Plus şi Nissan Safety Shield şi computer de bord.
Trapa din sticlă, pachetul de personalizare interioară cu ornamente în culoarea caroseriei, tapiţeria din piele şi scaunele încălzite sunt dotări opţionale.
Principalul concurent este fratele de grup Dacia Duster. Cu acelaşi motor, dar în varianta de 125 CP, Duster costă 14.800 euro. Cel mai apropiat concurent este Mitsubishi ASX cu un preţ de 19.500 euro, în timp ce restul concurenţilor au preţuri de peste 20.000 euro.
Siguranţă
Nissan Juke a fost testat la sesiunea de crash-teste organizată de EuroNCAP în 2011. Scorul general obţinut a fost cel maxim de cinci stele, cu un grad de protecţie de 87% pentru pasagerii adulţi. Gradul de protecţie înregistrat pentru pasagerii copii este de 81%, iar la capitolul protecţia pietonilor Juke a reuşit doar 41%.
Varianta de echipare Tekna vine cu sistemul Nissan Safety Shield ca dotare de serie. Acest sistem înglobează avertizarea pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare, avertizare pentru unghiul mort şi poate detecta alte obiecte în mişcare atunci când manevrăm maşina cu spatele.
Ca de obicei, setul complet de airbaguri şi sisteme active de siguranţă sunt oferite în serie pentru Nissan Juke.
Ţinută de drum
Nissan Juke are parte de o suspensie destul de fermă, care în combinaţie cu motorul pe benzină de 115 CP fac casă bună. Juke este astfel destul de jucăuş pe viraje, iar gabaritul său de model compact îl ajută să fie suficient de agil. Reversul medaliei se vede în oraş, unde suspensia prea fermă poate rearanja uneori rinichii pasagerilor. Însă stilul vivace, pufăitul motorului la schimbarea de treapă şi cele trei moduri de rulare (dintre care cel normal mi se pare cel mai adecvat) fac din Juke o maşină care îţi pune zâmbetul pe buze ori de câte ori ai de făcut un drum mai lung.
Vizibilitate
La acest capitol, Juke plăteşte tribut designului exterior. Pentru a crea silueta nebună, designerii au sacrificat suprafaţa vitrată. Parbrizul este decent, dar geamurile laterale sunt mai mici decât la o maşină normală, iar luneta este foarte înclinată. Astfel, la manevrele de parcare trebuie să te obişnuieşti cu proporţiile ciudate ale maşinii. Chiar şi în faţă, capota "bulbucată" şi cele două umflături laterale îl pot înşela pe cel de la volan atunci când apreciază distanţa rămasă faţă de maşina parcată.
Din fericire, pe nivelul Tekna, Nissan oferă Around View Monitor, un foarte util sistem care şi-a făcut loc pe aproape toată gama Nissan. Acesta foloseşte un set de camere amplasate strategic în jurul maşinii pentru a crea o imagine de sus a maşinii şi a elementelor ce o înconjoară. Astfel, cel de la volan poate manevra fără probleme în spaţii de parcare mai înguste.
Tehnologie
Nissan Juke facelift nu duce lipsă de gadgeturi, mai ales în echiparea de top Tekna. Aşa cum spuneam mai sus, a fost păstrat sistemul D-Mode, ce permite selectarea între trei moduri de rulare (Eco, Normal, Sport). Pe lângă acest sistem, Nissan oferă Connect Plus, ce include sistem de navigaţie cu card SD, ecran color tactil de 5.8 inch, radioCD cu MP3, şase boxe, bluetooth, mufă USB şi Aux.
Apoi avem sistemul de siguranţă Safety Shield, ce înglobează avertizarea pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare, avertizarea pentru unghi mort şi detectarea obiectelor în mişcare. Pe lângă computerul de bord şi sistemul cruise control, Juke mai este dotat şi cu sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.
Design
Juke este genul de automobil pe care îl iubeşti din prima sau îl urăşti de la început. Faţa de gândac nebun este parcă accentuată de modificările estetice aduse de facelift. Avem acum lumini de zi LED integrate în farurile superioare, acolo unde sunt luminile de poziţile şi semnalizatoarele. Farurile mari rotunde de pe rândul doi adăpostesc becurile pentru faza scurtă şi lungă, iar în al treilea rând sunt luminile de ceaţă. Spoilerul faţă a fost şi el redesenat, iar în spate stopurile şi-au păstrat forma generală, folosind însă acum ceva mai multă sticlă clară. Combinaţia de galben cu negru merge de minune pentru noul Juke şi am atras numeroase priviri pe stradă cu maşina de test. Semn că liniile curajoase ale lui Juke nu şi-au pierdut farmecul nici măcar după patru ani.
Ne-a placut
- Motorul 1.2 Turbo
- Design atrăgător
- Factor cool
Nu ne-a placut
- Spaţiu interior
- Grafica display-ului
- Elemente comune cu Dacia/Renault
Date tehnice - Nissan Juke (2014-prezent) 1.2 Benzina Turbo (DIG-T) 115CP Man6 N-Connecta | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Mie imi place foarte mult, mai ales galben!
Nu-ti dai seama cat de penibil si tras de par e ce spui? Cunosti pe naiba!
Te-ai inspirat putin de la "premiile" primite de Audi TT, nu-i asa?
Motorul e foarte bun.
selectorul din stanga volanului, gurile de ventilatie, manerul interior al usilor, butoanele de la blocul lumini din plafoniera si alte multe detalii care sunt nu de la Logan ci de la modelele anterioare de Renault/Nissan
ca le displace unora e firesc, dar Juke, impotriva acestui curent minoritar a deschis o nisa care acum este abordata si de alti constructori. Sa pomenesc de VW care vrea sa scoata de la naftalina Bettle Dune, un concept aparut acum 14 ani?
personal nu mi-as cumpara un Juke si nici nu ma deranjeaza dar non-conformismul designului e laudabil. Se vor gasi destui sforaitori sa ne lamureasca ei cum e cu japonezii dar cine draku' ii baga in seama? Juke e un pariu castigat.
Am gasit info cu privire la portbagajul Juke-ului facelift:
Prior to the facelift the Juke really suffered when it came to boot space compared to its rivals. Happily, the facelifted model has improved things as the reshaped rear end has allowed Nissan to increase boot space by 40 per cent in front-wheel drive models up to 354 litres. If you go for four-wheel drove you have to make do with 205 litres.
Ma mir totusi ca o asemenea modificare (cresterea cu 40% a capacitatii portbagajului la versiunile 2WD) nu a atras atentia pentru a fi prezentata ca atare - o realizare de exceptie, in conditiile in care designul exterior al masinii nu e chiar atat de schimbat...
sunt selectate modurile de rulare diferite, pozele 17, 18, 19
este aceeasi masina. butoanele au dubla functie
Am studiat ulterior problema si am vazut ca asa este. E interesant de vazut cum au facut afisarea a doua chestii diferite pe acelasi buton...
masina asta te face sa zambesti in permanent.
am condus una, tot pe galben si chiar daca are plastice de logan iar in interior nu ai spatiu foarte mult, pentru 2 persoane e ok, e genul de masina care o alegi fara sa sti de ce, e super tare!!
Eu zic ca sunt si mai multi cei care o agreaza.
Nu numai ca-i cea mai vanduta masina de pe segment, dar Juke face volume importante si la standardele industriei ca model de sine statator.
Pe mine ca si om atras de acesta masina, ma intereseaza mai putin (mult prea putin) latura practica, ci mai mult cum ma face sa ma simt cand o conduc.Ori aceasta masina are acel ceva care ma reprezinta.
Legat de interior, materialele din partea superioara sunt moi, finisajele de calitate, in stilul Nissan, deci nu prea are nicio treaba cu modele de buget. Aah ca mai sunt elemente comune din banca de organe renault-nissan...pai prieteni buni, asemenea lucuri gasim si la unele modele premium, daramite la un model de volum.
Uita-te la Mini Countryman. Ce crezi ca are altceva decat plastice tari si ceva mai ieftine in partea inferioara? Elemente comune cu restul gamei Mini? Bineinteles. Si e considerat premium. Hai s-o comparam cu Mokka, Trax, 2008 si o sa vedeti ca Juke nu-i cu nimic inferioara, ba din contra Juke e mult mai fun si mai fresh, iar impresia de calitate e mai buna la Juke. Comparatia cu modele de buget nu-si are sensul. E masina de lifestyle pt tineri cu bani in buzunar, dar fara pretentii high-end in genul proprietarilor scortosi de Mercedes si Rolls.
Interiorul este interesant, vesel si destul de original, dar exteriorul ... brrr. Imi plac de obicei modelele nonconformiste, dar asta este infiorator de urata!
unde s-a facut test drve-ul?