Drivetest Nissan Juke (2010-2014)

1.6 DIG-T Tekna 4WD CVT
Nissan Juke (2010-2014) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 18.08.2011
Dublu mixt

Dacă majoritatea crossoverelor îţi ofereau un singur tip de joc, cu puntea faţă drept partener, versiunea de top a lui Nissan Juke îţi permite să joci, la alegere, la "dublu" cu ajutorul tracţiunii integrale disponibile pe versiunea de top a modelului japonez. Că aşa e în tenis. Mai trebuie să mai spunem că are un motor 1.6 Turbo de 190 CP şi că este mult mai ieftin decât un Mini Countryman?

Nissan Juke (2010-2014)
1.6 DIG-T Tekna 4WD CVT

  • Pret de pornire 15.490 €
  • Pret model testat 24.840 €
  • Taxa auto 342 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorizarea 1.6 DIG-T a fost dezvoltată de la zero de inginerii Renault-Nissan. Furnizează 190 CP la 5.600 rpm şi 240 Nm la 2.000 rpm şi este cuplată unei transmisii CVT cu şase trepte şi unui sistem de tracţiune integrală decuplabilă. Sistemul din urmă este deosebit de util, ajutând proprietarul să reducă consumul de carburant atunci când nu are nevoie de tracţiune integrală şi să iasă dintr-o situaţie dificilă când este cazul.

Performanţele transmisiei CVT nu sunt la fel de lăudabile, din păcate. Mai mult decât atât, aceasta este singura transmisie alături de care este oferit Juke cu tracţiune integrală, ceea ce poate fi o dezamăgire pentru mulţi. Schimbările de treaptă sunt line, dar motorul tinde să fie ţinut mai turat decât ar fi cazul. În plus, rularea în mediul urban cu treapta a şasea la 60 km/h este imposibilă, deoarece transmisia schimbă în ultima treaptă abia după ce trece un prag de viteză, fără să ia în considerare turaţia.

Reprizele sunt însă foarte bune, iar meritul îi aparţine în întregime motorului şi zvâcului dezvoltat de acesta. Fără acest motor, Juke ar fi fost cu 50% mai puţin distractiv dacă ar fi avut manuală şi cu 90% mai trist dacă avea CVT şi motorul 1.6 aspirat.

Consum

Atunci când vorbeşti de consum în cazul unui motor pe benzină de 190 de cai putere te gândeşti că stelele încep să pălească în comparaţie cu cifrele afişate de computerul de bord sau de cele afişate în cartea tehnică. Avantajele care nu duc, totuşi, la secarea rapidă a portofelului sunt, în acest caz, determinate de segmentul mic (şi implicit de masa proprie scăzută a modelului) şi de faptul că vorbim de un motor turbo de cilindree relativ redusă.

Consumul mediu declarat al acestei versiuni este de 7.6 litri la sută. În regim urban, vorbim de 10.2 litri la sută, în timp ce regimul extraurban aduce un consum de 6.0 litri la sută.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban situat între 9 şi 11.5 litri la sută, rulând într-un stil de condus economic, respectiv liniştit, cu instalaţia de climatizare folosită fie sporadic, fie în permanenţă. Consumul urban trece de 13 litri la sută dacă te grăbeşti.

Consumul extraurban este dureros, în special dacă eşti "grăbit". Trebuie să te străduieşti să obţii o valoare sub 10 litri la sută, iar graba îţi va seca rapid portofelul. Pe autostradă, aceeaşi situaţie, viteza îţi va creşte consumul, deşi Juke devine din ce în ce mai vesel pe măsură ce apeşi pedala.

Performanţe

Juke are nevoie de 8.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Dacă vi se pare mult pentru o subcompactă de 190 CP, vă dăm dreptate. Performanţele sunt penalizate de transmisia CVT, ai căror timpi de schimbare a treptelor sunt dezamăgitori atunci când ai nevoie de performanţă. Partea bună este că Juke recuperează la capitolul reprize. Sigur, vei sta cu pedala de acceleraţie la fund o vreme, transmisia se va gândi ce să facă, dar apoi te vei lovi cu capul de tetieră, maşina se va ”lăsa” pe roţile din spate şi va fugi ca şi cum ar fi fost trasă din tun. Până la 200 km/h.

Interior

Interiorul lui Nissan Juke este aproape la fel de interesant ca exteriorul. Lipsesc doar formele ciudat de curajoase, restul de elemente fiind la locul lor. Ergonomia comenzilor este bună, deşi am fi dorit un set de padele pe volan pentru controlul transmisiei. Ni s-a întâmplat de mai mult ori să apăsăm pe volan în dorinţa de a schimba treptele de viteză. N-a mers. Scaunele din faţă au un profil bun, iar pielea folosită pentru acestea este de calitate, la fel ca pielea utilizată pe volan. O bună parte din materialele plastice folosite la bord sunt de calitate, iar celelalte sunt elemente comune cu alte modele ale concernului, utilizate şi pe vehicule mai ieftine.

Bancheta din spate poate găzdui trei persoane la nevoie, dar un drum mai lung este mai comod cu doar patru persoane la bord. Linia plafonului poate deveni neplăcută pentru pasagerii din spate care au o înălţime mai mare de 1.80 metri. Dacă pregătiţi o vacanţă lungă cu Juke, să nu vă luaţi foarte multe bagaje, cu excepţia cazului în care aveţi la dispoziţie un portbagaj exterior adiţional. Chiar şi Mini Countryman are un portbagaj mai mare decât Juke, acesta fiind unul dintre aspectele mai puţin practice ale acestui model.

Comenzile sistemului de tracţiune integrală au fost amplasate lângă genunchiul stâng al soferului, de dragul de a nu strica bunătate de consolă centrală.

Preţ de achiziţie

Exemplarul testat reprezintă versiunea de top a gamei Juke, având un preţ de pornire de 24.480 de euro cu TVA inclus. În ciuda preţului destul de mare pentru o subcompactă, modelul este cu 4.000 de euro mai ieftin decât un Mini Countryman cu un motor de putere comparabilă.

Oricât ar costa, Juke are acelaşi aspect exterior, ceea ce e bine, deoarece asta cumperi în situaţia de faţă. Clienţii de Juke vor să iasă în evidenţă, să fie diferiţi, să arate că nu coboară la nivelul sec al unui Duster sau al unui Yeti, de exemplu, fie ele cu toate dotările disponibile. Cu o investiţie mică, un exemplar Juke poate să iasă în evidenţă chiar şi într-o parcare plină de modele Juke de aceeaşi culoare, cei de la Nissan oferind diverse stickere care pot fi lipite pe maşină şi o paletă de culori generoasă.

Siguranţă

Nissan Juke a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP. Încă din dotarea standard, ai ABS şi EBD cu asistenţă la frânare, dar şi şase airbag-uri (faţă, laterale, cortină) care ajută pasagerii din faţă în caz de accident. Evident, Juke nu duce lipsă de sisteme de tip Isofix sau de închiderea centralizată cu telecomandă. Dacă doriţi să marşaţi pe mai multe sisteme care vă oferă siguranţă, nivelul de echipare superior testat de Automarket, Tekna, vă oferă faruri cu aprindere automată şi senzori de ploaie.

Ţinută de drum

Versiunea 4x4 a lui Nissan Juke are capacităţi off-road limitate, modelul având o gardă la sol destul de mică pentru un model pretabil pentru acţiuni de acest gen, dar prea ridicată pentru o citadină. Prezenţa sistemului de tracţiune integrală decuplabilă permite obţinerea unui consum redus de carburant atunci când nu aveţi nevoie de acest sistem, respectiv evitarea împotmolirii în zăpadă sau noroi pe timpul iernii. Bineînţeles, Juke nu se compară cu fraţii săi mai mari în ceea ce priveşte abilităţile off-road, dar acesta se descurcă mult mai bine decât un model de oraş care are doar două roţi motrice.

Garda la sol ridicată îi conferă lui Juke abilităţi suplimentare pe drumuri proaste, iar suspensia ceva mai fermă îţi dă o senzaţie de semi-sportivitate. Să nu uităm totuşi că Juke este un crossover, iar crossoverele tind să nu fie sportive. Am apreciat însă posiblitatea de reglare a direcţiei şi răspunsul acesteia, cu toate că am fi vrut o ţinută de drum mai închegată pe viraje pentru a exploata la maxim capacităţile lui Juke. Cu modul 4x4 activat, comportamentul pe viraje este ceva mai bun, dar comportamentul suspensiei este departe de sportivitate şi de confort.

Vizibilitate

În ciuda formelor destul de ciudate pentru o maşină de oraş, suprafeţele vitrate ale lui Juke sunt îndeajuns de generoase pentru a-ţi oferi întregul spectru vizual de care ai nevoie la manevrele în spaţii strâmte. În special dacă luăm în discuţie şi poziţia foarte înaltă la volan. Designul nebun al modelului le-a permis oamenilor de creaţie de la Nissan să doteze Juke cu oglinzi mai mult decât suficiente, mărimea lor fiind demnă de un SUV mare. Asta fără să ştirbească din caracterul personal al modelului. Dacă adăugăm în ecuaţie şi faptul că versiunea testată avea la dispoziţie o cameră pentru marşarier, singura problemă rămâne zona din partea dreaptă a "feţei" maşinii, care îţi este uşor peste mână atunci când urci pentru prima dată în Juke.

Tehnologie

În timp ce alţi producători integrează iPhone-uri sau iPad-uri, cei de la Nissan au preferat să aducă tehnologie din propria ogradă. Aşadar, au montat o unitate multimedia cu touchscreen şi au realizat un sistem de comandă special pentru climatizare şi dinamică. Deşi suspensia nu poate fi comandată de pe consola centrală, rigiditatea direcţiei şi răspunsul acceleraţiei pot fi schimbate "cu un singur click". În rest, găsim şi elemente preluate de la "maşinile normale", cum ar fi climatizare automată, cruise control, integrare Bluetooth cu comenzi pe volan şi altele. Am fi dorit ca Nissan să monteze senzori de parcare şi pentru bara faţă - dată fiind forma specială a capotei.

Design

Probabil cea mai sensibilă zona de punctare în ceea ce-l priveşte pe Nissan Juke. Dacă ar fi să punctăm Juke după simpla logică a designului clasic, formele rubiconde şi curajoase ale crossoverului japonez nu ar avea nicio şansă în faţa ochilor unui conservator. Însă, dacă vom considera liniile atât de neobişnuite ale modelului Nissan ca pe unele care atrag privirile fără a fi deloc respingătoare, considerăm că designul îndrăzneţ al modelului japonez este o reuşită. Oricum, un lucru e cert: pe Juke nu-l poţi compara cu nimic altceva. E unic.

Nu ne-a placut

  • Consum
  • Transmisia CVT
  • Setări suspensie
  • Portbagaj mic
Date tehnice - Nissan Juke (2010-2014) 1.6 DIG-T Tekna 4WD CVT
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1618
Lungime mm
4135
Putere maxima CP (rpm)
190 (5600)
Latime mm
1765
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (2000)
Inaltime mm
1565
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1425
Acceleratie 0-100 km/h s
8.4
Ampatament mm
2530
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
207
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Juke (2010-2014)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (56)

  • 24840 euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Astia sunt nebuni la pretu ala iti cumperi HOTHATCH!!!!!!
    25 61
  • ****
    deci ar fi cea mai buna masina pe acest segment
    31 16
  • Vorba unui alt comentator: "iti fura ochii cu 190 CP" dupa care dezamageste cu 240Nm. Daca ar avea un motor ceva mai generos ar fi grozav, in rest.. o masina f buna la bani putini.
    16 46
  • @
    Sa imi zic si eu umila mea parere:
    Daca Renault ar pune aceasta motorizare pe DUSTER, si cu o cutie manuala cu 6 trepte (fara prima treapta scurta), dar cu diferentiale blocabile si reductor, si cu un pret de 25.000 (full), ar fi , cel mai vandut SUV din lume.
    Juke arata oribil pentru mine.
    17 24
  • 24500E pentru o cusca mica, poate sa aiba si 400 cp arata oribil, cu 24k iti iei un SUV SH adevarat sau un hothatch misto, nu merita banii, asa cred japonezii ca ies din criza???
    10 53
  • @Automarket
    "Cu modul 4x4 activat, comportamentul pe viraje este ceva mai bun.." mda sigur... nimic de faptul ca vine cu suspensie multilink si cu o premiera pe segment - Torque Vectoring - un sistem ce monitorizeaza forta asupra pedalei, viteza la roata, treapta cutiei de viteze, unghiul directiei etc. ptr imbunatatirea manevrabilitatii... parca nu ati prins esenta masinii
    39 3
  • SUPER !
    Belea masina !! Nu degeaba se vinde asa bine... bravo Nissan!
    45 10
  • dynamic control
    "Nissan Dynamic Control System" permite soferului sa schimbe setarile dinamice ale masinii si in acelasi timp, sa controleze climatizarea. La o apasare de buton, atat display-ul consolei centrale cat si tastele aferente isi schimba functia si afisajele, o premiera in industria auto. In modul Climate, display-ul afiseaza temperatura in habitaclu iar tastele indica optiunile de distribuire a fluxului de aer. In modul D, tastele permit soferului sa aleaga intre modul Sport, Normal si Eco. In felul asta, in functie de optiunea soferului, sistemul modifica raspunsul la accelerare, setarea transmisiei CVT, raspunsul directiei si puterea ventilatiei aerului conditionat.
    28 5
  • anakyn
    juke
    24500!
    O porcarie.
    12 41
  • Test?
    Poze locuri din spate, CANCI. Credeti ca cineva care ar vrea sa cumpere aceasta masina nu e interesat si de locurile din spate?
    Halal test.
    12 5
  • Respect !
    o bijuterie motorul ! 190 cp si cuplu cat un diesel de aceeasi cilindree!
    40 10
  • aha
    "Aspect exterior inconfundabil"

    Tareeee :)))

    Adica cea mai urata masina "ever" dupa Fiat Multipla.
    12 34
  • Multi copii de pe site-ul asta habar n-au ca masina asta a fost un succes instantaneu si a starnit multa invidie la concurenta. Hyundai si Chevrolet deja vor sa copieze conceptul.

    http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-prezinta-curb-un-viitor-rival-pentru-nissan-juke-35521.html

    http://www.automarket.ro/stiri/chevrolet-se-gandeste-la-un-rival-pentru-nissan-juke-39956.html
    22 4
  • @Respect !
    LOL, motorul este orice altceva decat o bijuterie.

    Cuplul este foarte mic pt. caii pe care-i are si pt. un motor turbo.

    Cauta cateva motoare turbo pe benzina de la alte marci, chiar si cu putere mai mica si ai sa vezi ca asta este cel mai slab cuplu si este livrat si la o turatie destul de mare pt. un turbo. La celelalte, cuplul este livrat sub 2000 rpm, chiar si de la 1400.
    9 35
  • @...
    Daca are 190 cp, de ce are? Daca nu avea, ah pai e submotorizat ! :)) Hai zii ca esti invidios ca are 190 cp, pe cand 1.6 thp dezvoltat de BMW / PSA vine la ~150 cp :)) iti stim favoritele, dar nu trebuie sa inventezi... cuplul 240 Nm e la fel , nu mai mic

    http://www.youtube.com/watch?v=Rz9t1u5F6Uo
    36 4
  • mda. Lumea "cumpara" caii si conduce "cuplul". E ca si cand ai cumpara un televizor pentru diagonala mare, dar cu rezolutie slaba.
    7 26
  • @Hadouken
    Hai sa comparam mere cu calorifere, nu? draga Hadouken, impresiile astea artistice sunt umplutura pentru cei care habar n-au cu ce se manaca masinile. Nu ne pacalesti.

    PS: 1.6 THP cu 240 Nm n-are "rezolutie slaba"? :))
    22 3
  • La 25000 de euro poti sa-ti iei foaaarte multe masini in afara de Juke, de la Passat nou pana la un Duster full in care mai bagi vreo 7000 de euro in tuning, un Seria 7 sau Clasa G sh sau chiar si un tractor.:))
    Sunt atat de multe masini pe piata si atat de putini inteleg de ce exista!
    18 9
  • Nu imi place acest Nissan, explic si de ce:
    - poate nu mi se adreseaza sau nu sunt pe segmentul ei?
    - ceva ESP? Nu e cazul nu-i asa?
    - CVTul ala e o varza, cine a mers cu asa ceva stie despre ce este vorba; sunt cativa care au implementat mai bine ideea;
    - stickere pentru exterior, WTF, mai suntem la gradinita? Nu cumva e in standard si o cuite de plastelina?
    - consumul (ar trebui pus de 2 ori);
    - pretul, un pic cam mare fata de ce ofera, dar poate se cere atat pentru exclusivitate.

    Sebastian, bun articolul, ai punctat scurt si la obiect.
    haideti cu voturile cu manuta rosie, pana acum nimeni nu a depasit 100!

    SPor!
    14 38
  • @octav71
    Eu cred ca esti doar un frustrat care conduce o fumigena nemteasca sh, care oricum nu ai bani de masina noua da te dai smeker pe aici. Oricat nu va place voua Renault-Nissan sunt lideri cam la orice segment auto in momentul asta si asta se vede si din vanzari.
    8 14
  • @dCi
    Bine ca ai tu un cazan cu motoru plin de ulei care fumega continu si trebuie sa bagi iar bani in ea......
    11 22
  • Juke
    Placutul sau neplacutul tine de gustul fiecaruia. Mie imi place pt ca este o masina nonconformista. Masina costa 25k pt ca are 4x4, cutie automata si o bijuterie de motor.

    P.S.: @Sebastian Toma, pe configuratorul Nissan, la 24.840, Juke are cutie M-CVT (nu CVT simpla), practic motorul 1.6 DIG-T vine doar cu M-CVT. In plus, pretul este practic 25.190E, deoarece vopseaua alba costa si ea 350E, cel putin asa spune configuratorul lor.

    @Scorpyon, asa cum marea majoritate (printre care ma numar si eu) nu ar da 25k pe un Juke fie el si full, cu motor de aproape 200cp, iti garantez eu ca nici pe Duster nu ar da nimeni mai mult de 20k, chiar si de ar avea o motorizare si mai puternica.
    29 1
  • @dci
    Da-ne un exemplu, la ce segment sunt lideri Renault-Nissan?
    Nu mai vorbi prostii aiurea.
    Adevarul este ca puterea motorului la Juke este subminata de cutie, ce nu e clar?
    In rest, sa le fie de bine.
    5 27
  • @dCi
    1.Vezi diferenta intre mine si tine? Eu am spus ca nu imi place si am argumentat. Tu doar spui ca sunt sunt frustrat.
    2. Initial am vrut sa iti spun ce masina am, dar nu are sens. Nu este nemteasca si nu a fost second-hand.
    3. Echivalentul lui Bugatti Veyron de la Renault-Nissan este care? Sau ca sa fie mai simplu, clasa S de la Mercedes? Mai vrei? Mai stiu.
    4. Incearca sa faci diferenta intre o opinie si un atac la persoana, in definitv nu te-a numit nimeni aparatorul legal al lui Juke sau altceva!
    5. Ca sa imi atrag mania totala a lui dCi, am o intrebare simpla: cate unitati a vandut Renault in (sa zicem) 2010 in SUA sau Japonia?

    Sebastian, multumesc pentru rabdare
    8 22
  • pentru fani VAG
    Da de infinity ai auzit? Renault nu are nevoie sa vinde in SUA pentru ca pe piata asta exsista Nissan si infinity.

    PS mare branza ca ai mazda 3, e decat un ford focus mai prost. Si focusul nici ca a fost vreo scula de masina vreodata. Asa ca lasa-ma ca nu te prea pricepi la masini.
    8 15
  • Carlos
    @octav71
    - ESP-ul e standard indiferent de versiune, baiatule... dovada ca nu te intereseaza masina prea tare, ci doar sa arunci cu noroi...
    - CVT e varza doar daca ai coborat din GT-R , 911, X5M sau alti bolizi de asemenea tip... in rest CVT e o cutie automata normala... da, poate trebuia una mai sportiva care sa se ridice la nivelul motorului, insa nu toti s-au nascut "Schumacher" , asa ca n-o sa-si dea seama prea tare.
    -Consumul?! Un consum de 6% extraurban e realizabil in cazul in care mergi cu 90, pana intr-o suta de km/h... daca esti "grabit' cum sustine Automarket asta-i alta discutie... si un 6% extraurban e un consum bun in conditiile in care e performanta (190cp) , are sistem 4x4, are cutie automata si aerodinamica de crossover (garda la sol ridicata). Iar consumul urban de 10.2% din cartea tehnica se inscrie in media celor de la Automarket, care sustin ca au obtinut "între 9 şi 11.5 litri la sută". Am apucat s-o testez, deci stiu ce scriu.
    -pretul mare fata de ceea ce ofera?!! tu habar n-aveai ce ofera (a trebuit sa-ti spun eu ca are ESP) si ne scrii noua de pretul mare? esti penibil.. Asta-i o masina de lifestyle, e o masina pentru cei care vor altceva... greu de inteles pentru unii...
    36 5
  • @Paul >"la ce segment sunt lideri Renault-Nissan?"
    Iti voi raspunde eu: Clio RS si Megane RS sunt etalon pe segmentul lor... la fel si Nissan 370Z , GT-R sau Patrol 2012
    25 1
  • dCi
    Nu emite ineptii cand tu de fapt nici n-ai permis de conducere.
    Da, omu' are o Mazda 3, dar am vazut ca e MPS si aia e un pic de masina. Google'it daca habar n-ai cu ce se mananca si nu emite teorii asupra oamenilor care intr-adevar conduc ceva interesant.

    Carlos

    CVT este o cutie proasta. Degeaba tastezi tu acolo, ca tastezi aiurea. Si in articol se specifica ca uita sa schimbe treptele de viteza si le schimba dupa viteza pe care-o are masina si nu dupa nr. de turatii, ceea ce este de-a dreptu' comic.

    Juke

    370Z si Patrol, modele etalon in segmenul lor? Da-te jos din copac, simte pamantul de sub picioare, trage aer in piept, da-ti doua palme si exploreaza lumea reala.
    7 28
  • renault megane estate
    RENAULT MEGANE ESTATE CEA MAI BUNA MASINA EVER.
    DE PREFERAT SA AIBE SI UN MOTOR DE 1,6 16V 110CP SI VREO 83000 KM LA BORD DE CULOARE GRI
    10 7
  • @Juke
    Multumesc, m-ai lamurit!I
    Intre "etalon" si lideri exista o diferenta.
    De aici la a face afirmatia ca sunt lideri cam in orice segment este o cale foarte lunga. Eu personal nu cred ca sunt lideri pe nici un segment. Ca exista modele "etalon" asa cum spui, sunt de acord.
    3 19
  • Stelian_Opincariu
    Un pic cam scump dar merge! pana la urma are un design foarte original!
    5 3
  • anti-prostie
    @Lolex
    Habar n-ai ce scrii... XTRONIC CVT e o transmisie de ultima generatie! Dispune de cel mai bun raport de transmisie din lume, 7.3:1, chiar mai mare decat acela al unei cutii de viteze cu 7 trepte. Scopul a fost reducerea masei, a dimensiunilor si a consumului, oferind performante bune.



    http://www.nissan-global.com/EN/DOCUMENT/PDF/ENVIRONMENT/TECHNOLOGY/en_xtronic_ura.pdf
    19 5
  • @juke
    lumea e plina de "inteligenti" ca tine, pentru care o metafora reprezinta ceva uitat prin clasa 5-a. 1.4 tsi 148 cp 240Nm. Asa ca 1.6 190cp cu tot 240Nm e mediocru in cel mai bun caz.
    6 25
  • @Hadouken
    De ce compari turbo+compresor vs. turbo? Si de ce-ar fi mediocru motorul de pe Juke? 1.8 TSI cum ar fi?

    Apoi, de unde atata nevoie de cuplu si mai mare daca Juke-ul se misca f. natural cu acest motor? Un sofer conduce o masina, nu niste cifre iar, din ce-am citit in articolul lui Sebastian, reprizele sunt foarte bune.
    25 2
  • Va doresc succes in aceasta discutie.
    Cum suna un turbo in sarcina de la 100 la 180 km/h sa spunem? Ma refer la un turbo clasic. Eu stiu.
    @fanii Renault: stati stramb si judecati drept, dar incercati sa fiti echidistanti. Va plateste cineva sa aparati marca? Cistigati ceva de aici?
    Nu afirm ca am cine stie ce masina, dar ma multumeste pe deplin, totul in aproape 25.000 euro.
    In rest, tare as vrea sa ma cunosc cu cativa dintre voi, in aer liber, fara ajutorul google.
    @Carlos: stii ce este mai rau decat sa fii penibil? Sa ai timp si sa stai prost cu nervii cum denota din mesajele tale.
    SPor!
    5 17
  • Carlos
    @octav71
    bla-bla-bla... ti-am demonstrat ca esti pe dinafara... nu ma astept sa recunosti
    14 5
  • @octav 71 ... sa iti dau un link de la niste comentarii d'ale mele despre prafosul autohton ? :P .. sa vezi acolo roseatza :)))
    3 4
  • Va recomand sa nu mai comparati Mazda cu Renault, asa cum nici in general sa nu mai comparati masinile frantuzesti cu cele japoneze. Sunt diferente mari, in primul rand de fiabilitate. Cine a avut pe mana o Mazda stie la ce ma refer. Cine a avut doar un Renault, nu stie si evident ca crede ca sunt un frustrat. Dupa 100 000 de km sa ajungi sa schimbi ceva si atunci doar un bec, nu la multe marci se intampla asa. Am prieteni cu cu Mazda (care apropo, le-au cumparat la recomandarea mea) si cu Megane iar parerile lor despre masinile pe care le conduc sunt (foarte) diferite.
    8 23
  • Cosmin
    @LauCatalin
    apropo..recomanda-mi si mie o masina din moment ce lumea arunca cu banii la `recomandarile `tale vreau sa vad daca ma prostesti si pe mine :)) daca reusesti ti-o fac si anume cadou nu cum ai scris tu mai sus `evident ca crede ` . si acum la subiect...am un Juke de 6 luni varianta dci ca am mult de mers dar vreau sa spun ca prima data aveam impresia ca e masina de fata ...insa a inceput sa imi placa din ce in ce mai mult. Singurul lucru pe care nu stiu daca il urasc sau nu inca .,.sunt la limita , farurile alea rotunde din bara..insa n-am ajuns inca la concluzia ca sunt `nashpa` ..sunt doar ciudate .
    17 4
  • @Cosmin
    In primul rand incearca sa folosesti semnele de punctuatie, asa am intelege din prima ce vrei sa zici.
    O masina nu e formata numai din motor si cutie de viteze, asa cum este Juke-ul tau. Si crezi sau nu, chiar daca scrie DCI si pe Megane si pe masina ta sunt ceva diferente (de ex. TDI scrie si pe VW Lupo si pe Q7 - dar un TDI pus pe un Audi va fi mai fiabil ca unul pus pe un VW). Juke este o masina de calitate si tinteste spre premium. Nu este foarte practica, nu se poate cara f mult cu ea, dar nu pentru asta a fost conceputa (asta nu inteleg multi)
    Ca sa ma fac mai bine inteles, iti recomand, daca esti curios, sa intrebi posesorii de masini japoneze si pe cei de masini frantuzesti cat de multumiti sunt de masinile lor si daca a doua oara le-ar mai cumpara. Iar apoi mai discutam Chiar acum m-a sunat un prieten cu o masina frantuzeasca (nu spun care ca iar se va lasa cu interpretari) pe care o are de 3 ani (noua), vrea sa o vanda si mai mult de 5500 de euro nu-i ies, in conditiile in care noua a fost 12000. Sa nu spun ce probleme a avut cu ea, ca sigur nu vei crede (inclusiv capitonajul de pe plafon picat).
    Ideea este nu ca francezii nu stiu sa faca masini, insa politica lor este alta. Francezii au imagine buna in Europa si America de Sud, pe vanzarile alea se bazeaza foarte mult, dar si pe service-uri. Crezi sau nu asta poate fi o chestie foarte profitabila pentru o companie auto (de asta mai nou s-a prins si VAG).
    12 21
  • juke
    de ce ti-ai lua o masina din asta daca nu ai portbagaj? daca vrei o masina mare, inseamna ca ceri mai mult spatiu, si asta nu il obtii deloc la Juke. interiorul mi se pare oribil, parca vad peste 2-3 ani cum toata plansa aia de bord o sa fie plina de zgarieturi.
    si masina este f scumpa. la banii astia iti iei tiguan.
    4 15
  • @unckle: da-mi linkul, mersi. Prafosul autohton? Ce este aia?
    1 1
  • --Diesel-Power---ANDREI--
    da @Octav71
    am avut rabdarea sa citesc ce scria despre prafuitul nostru(Duster) si ce lucruri puturoase mai mancau si nenorocitii nostrii patrioti cu banii la guvern :((
    http://www.automarket.ro/test-drive/episodul-8-39723.html

    razi de te prapadesti iti faci cruce si apoi mai ca te apuca plansul de ce s-a ajuns prin tara asta de 2 lei......


    ON : despre JUKE nu am ce comenta ca oricum prostia nu are limite si nici nu poate fi infranta :design foarte prost si dezechilibrat (vad ca si proprietarii se plang dupa ce le-au cumparat, motor foarte bun(nu bijuterie); cutie extraordinar de proasta (pe probate); interior ok; spatiu (care spatiu?!?!); consumul mare oricum peste ce scrie in carte mai ales mixt(9.3) si extra(6.8-7.4).
    ...viteza este foarte mica(200km/h) pentru masa masinii era de asteptat peste 225km/h prin urmare se vede ca respectiva cutie cu raport de 730.000 : 1 nu e in stare sa utilizeze in treapta 6 mai mult de 110cp(penibil, stiu..)
    ce zici @UNCKLE?

    in fine departe per total chiar si de mai micutza MAZDA 3 MPS a lui @OCTAV71 care nu am avut pana acum ocazia sa o conduc dar care sunt convins isi merita respectivii 24-26k euro spre deosebire de NISSAN JUKE.....



    bafta colegii mei!
    5 11
  • Eu nu as compara mere cu pere!
    Mazda, Duster, Juke?
    Am recitit tot ce s-a scris pana acum si am fost singurul care am spus ce masina am. In off-road, poate ca nu am ce comenta in fata lui Juke, dar pe asfalt ...jucam intr-o liga superioara.
    Prafosul ... e fix treaba lui, nu sunt in publicul lui tinta, sa fie sanatos, sa scape de bubele lui si sa beneficieze de soferi inteligenti.
    SPor!
    0 1
  • despre transmisie
    Afirmatia asta este o mare ineptie:
    "rularea în mediul urban cu treapta a şasea la 60 km/h este imposibilă, deoarece transmisia schimbă în ultima treaptă abia după ce trece un prag de viteză, fără să ia în considerare turaţia"

    In primul rand cred ca nici cel mai kitros taximetrist nu are merge cu 60km/h in a 6-a. In al doilea rand, cum adica nu tine cont de turatie?Pai viteza de rotatie a rotii este viteza de rotatie a arborelui cotit demultiplicata de cutia de viteze. Deci una o implica pe alta si invers.
    10 1
  • @dman
    "In primul rand cred ca nici cel mai kitros taximetrist nu are merge cu 60km/h in a 6-a."

    Cand ai sa te urci intr-o masina care are o automata de generatie mai noua( Mercedes, BMW, Audi) , poti sa vorbesti. Pana atunci, sezi cuminte ca vorbesti prostii.
    De ce crezi ca sunt cutii cu 7,8 si in curand 9 trepte?
    1 9
  • @Lolex
    Cutiile pe care le amintesti sunt ptr cei ca tine, care pun botul la marketing.
    Ce este peste 6 viteze este complet inutil.

    Cand vor scoate cutii CVT vom vorbi de cu totul altceva.
    8 1
  • @dman
    Esti rupt de realitate si vorbesti in necunostinta de cauza, dupa pareri bazate pe presupuneri.
    Daca tu n-ai pus mana si pe altceva decat cele cu 6, asta nu inseamna ca cele cu mai multe trepte sunt 'marketing. Ipocrizie tipica, asta ca sa fiu elegant.
    0 5
  • @Lolex
    Ai dreptate, eu sunt un ipocrit rupt de realitate, noroc ca existati voi.

    Asta cu treptele de viteza e ca aia cu aparatele de ras - s-a inceput cu una, s-a ajuns la 4-5 si producatorii se intrec cine scoate mai multe lame.

    Asta e si cu cutiile de viteze. Au scos unii cu 7 viteze, dup-aia ceilalti cu 8. dup-aia altii cu 9, urmeaza 10, 11, 12, 13 etc ??
    Mai documeteaza-te poate intelegi de ce e marketing pur.

    "This is just another useless invention trying to fool potential buyers that more is better, in this case saying more gears is better.

    The whole point of a transmissions and it gears is to couple the limited set of RPMs a piston engine can produce and it's associated torque with the required RPMs of the wheels, which is actually the speed of the car from zero to whatever.

    Until somewhat recently a piston (otto) engine powerband and torque was limited so the useful powerband was not available until it hits a certain RPM window. So because of this, a "device" called transmission was invented so the available RPMs and powerband from the engine could be coupled to the wheels. That's why electric motors don't need a transmission since torque is available from 1 RPM to a really high number of RPMs compared to a gas engine.

    On race cars you need many gears because the maximum powerband is quite small so you need to change gears quite often to extract the maximum amount of power from the engine.

    With modern stock engines and specially turbo ones like BMWs N54 and N55 the power band is quite ample so you don't need that many gears. A better and simple candidate for a better transmission is a CVT or Continuously Variable Transmission found is some cars like Nissan's Altima and some others (CVT are an old invention BTW....)

    CVTs do not have gears like a traditional transmission do, is just a continuous coupling between the engine and wheels/differential. To make my point....

    "CVTs were banned from Formula 1 in 1994 because they were making the cars too fast. More recently, CVT systems have been developed for go-karts and have proven to increase performance and engine life expectancy."

    So there you go.... No need for traditional transmission with 9 gears... This is again marketing over engineering..."
    7 0
  • @dman
    Da si sursa, ca idioti cu propriile lor idei tampite sunt peste tot.
    Peste tot se gasesc din astia care sa spuna ca zapada e neagra, doar ca sa para ei deosebiti. Eu vad marketing pt. Nissan in acel text 'anonim'.

    Iti repet, cand o sa mergi tu cu asa ceva, atunci sa tragi concluzia ca sunt inutile atatea trepte.

    Motoarele sunt din ce in ce mai performante. Isi ating puterea si mai ales cuplul maxim la turatii din in ce mai joase, chiar si de la 1300 rpm. In acest fel se reduce consumul de carburant. Dar degeaba atingi cuplul maxim atat de jos daca n-ai o cutie cu suficiente trepte care sa exploateze acest potential.

    Tehnologia progreseaza, dar meltenii tractoristi tot nu-si dau seama cum un S250 de 2 tone consuma mai putin decat Opel-ul 2,0 DTI al lor. Iar daca-s prea retardati ca proceseze niste lucruri si nu au ocazia sa vada, ce e cel mai usor de facut, decat sa nege.

    Asa si tu. Ai citit si tu un text si de acum ai pus stampila, fara sa fi avut contact cu asa ceva. Bravo tie. Esti exrem de obiectiv si informat.
    0 5
  • @Lolex
    probabil ptr tine singura sursa credibila ar fi vreun comunicat oficial de la bmw/audi etc precum ca cutiile lor de fapt nu sunt chiar asa de utile si ca le-au scos mai mult ptr marketing.
    Pentru ca vorba aia, tu nu esti de idiot ca ceilalti sa pui la indoiala.
    In fine, e ca tine...
    4 0
  • Laurentiu
    Juke
    Deci:
    1. Bateti campii cu o mare energie daca nu v-ati suit sa o conduceti. Are si viteza si cuplu si vad cu maxim de interes ca toti expertii de pe aici nu au zis nimic de sistemul de distributie
    2. Cutia CVT-M merge perfect si spre diferenta de DSG-ul de pe fostul meu Audi A4 nu "se gandeste" ce sa faca cand o calc. Si ma referitor la DSG-ul pus pe Sport sa nu avem discutii
    3. Daca vrei sa cari cu masina ia-ti basculanta. E gandita pentru 2 persoane si pot merge 4 persoane cu ea comod. Daca pleci ca romanii in concediu cu televizorul si baita de plastic a copilului atunci incearca un Logan
    4. Consumul este foarte ok si il adaptezi asa cum doresti (ECO, Sport sau normal) si chiar se simte asta. Merg cu ea de 6 luni in orasul asta idiot (Bucuresti) si nu am trecut de 10,5 medie/rezervor cu toate ca o calc serios cateodata cand dorm toti in fata mea...

    Concluzii: Masina e foarte ok pentru pretul ei. Pe cine intereseaza am luat 1,6 Teckna 190cp CVT full options cu 22800 euro (TVA inclus). Totul e sa stii sa negociezi. Si ca sa fie clar: nu am luat-o pentru off road ! Am luat-o pentru ca in mizeria asta de oras e foarte buna iarna cu 4x4 si autoblocant central. Luati-va voi city-uri cu 4x2 si mai vorbim la iarna cand o sa frinati in 50 m cu 30km/h.
    10 3
  • kim_vl
    @Laurentiu
    De la ce dealer ai luat masina ?
    0 0
  • --Diesel-Power---ANDREI--
    uuuuuuuaaaauuu!!!!
    deci daca a ajuns sa se compare CVT-M-ul asta cu DSG DA? DSG pus pe Sport DA? DSG pus pe sport pe A4????wtf?? atunci sa sarim sa o cumparam sa profitam cat mai putem de viteza cuplul cutia motorul si MAI ALES---DESIGNUL Nissan-ul JOKE........

    eu unul imi fac si rate sa il iau repejor pana se termina stocurile mondiale....

    ca nu am nevoie sa merg cu loganul in concediu cu TV-ul plasma si cadita bebe-ului in portbagaj o iau pe asta ca intra numa` 4 da` 2 comod sa fie clar ca e de FITZA :X

    :X
    2 3
  • pareri pareri pareri
    Mai cui nu-i place, sa nu se uite. Mare scofala. Pana una alta vad ca va starneste mult interes si chiar controverse aprinse masina asta.

    da poate si considerata si o fita , depinde in ce bani stai , ce ai mai condus si ce vrei de la ea.

    daca ai avut ceva peste 200 de cai poate o sa te lase rece . daca nu cred ca nu te lasa indiferent .

    Acum ca design ca ne design , astea sunt chestii de gust. asa cum eu nu m-as urca intr-un X6 decat cu maneaua pornit , asa poate altul nu poate sa inghita masina ca nu-i place.

    lasati-o mai moale ca nu e cazu sa va ambalati asa.

    O zi buna 1
    3 2
  • http://www.automarket.ro/stiri/nissan-a-atins-cea-mai-mare-cota-de-piata-in-europa-din-istoria-sa-40990.html


    Nissan e cea mai vanduta marca japoneza in Europa in principal datorita lui Juke si Qashqai
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru