Vineri, 10.08.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
M-am bucurat când am auzit că voi testa din nou Nissan Juke. Mai ales când am auzit cuvintele "1.6 Turbo şi ediţie specială". Deja îmi sclipeau ochii gândindu-mă la reprizele micului DIG-T de 190 CP şi imaginaţia vuia după posibilităţile de personalizare abordate de această ediţie specială.
Visam ceva trăznit, care să mă facă să-mi doresc să fug în lume cu Juke Shiro, fără să mă uit înapoi. Ceva care să atragă atenţia tuturor prin aspectul său nebun. N-a fost să fie aşa. Poate că le-am cerut prea mult celor de la Nissan, prea multă nebunie după deja "nebunul" Juke.
Nissan Juke (2010-2014)
1.6 N-Tec CVT
- Pret de pornire 15.490 €
- Pret model testat 26.390 €
- Taxa auto 347 €
Motor / Transmisie
După cum fanii lui Juke ştiu deja, jucăria botezată DIG-T oferă 190 CP la 5.600 rpm şi 240 Nm la 2.000 rpm şi este cuplată unei transmisii CVT cu şase trepte şi unui sistem de tracţiune integrală decuplabilă. Tracţiunea integrală decuplabilă este printre elementele plăcute ale lui Juke, fiind ca o cireaşă pe tortul unui crossover de segment B reuşit. Aşteptăm cu nerăbdare să fie disponibilă şi pe versiunea dCi.
Comportamentul CVT-ului nu-i tocmai de lăudat, acesta necesitând ceva timp de acomodare, până când şoferul va putea conduce oarecum fluid. Ce ne doare cel mai tare este că suspensia Multilink vine doar cu versiunea 4x4, care vine doar cu transmisia CVT. Ce mai, un cerc vicios în stil japonez. Schimbările de treaptă sunt line, pentru că transmisia CVT doar simulează şase trepte, fiind vorba de o singură treaptă variată încontinuu. Problemele apar atât când vrei să abordezi un regim mai sportiv, cât şi când vrei să fii un mic Plattner şi să economiseşti carburant.
În ciuda reprizelor bune, transmisia CVT răspunde întârziat la comenzi, iar modul manual poate fi frustrant în unele situaţii. Sperăm în introducerea unei transmisii manuale în oferta lui Juke 4x4 DIG-T, sau a unei automate corecte. Însă, dacă ai mai condus până acum un model cu transmisie CVT şi ţi-a plăcut, iar Juke îţi face cu ochiul, nu ezita.
Consum
Consumul mediu declarat al acestei versiuni este de 7.6 litri la sută. În regim urban, vorbim de 10.2 litri la sută, în timp ce regimul extraurban aduce un consum de 6.0 litri la sută. Repet, la nivel de declaraţie. Dacă nu sună rău, înseamnă că sunteţi optimişti. De fapt, problema nu-i neapărat de consum, ci de volumul rezervorului, care are 50 de litri, suficienţi pentru aproximativ 300 kilometri, după cum ne spune computerul de bord la resetarea jurnalierului cu rezervorul plin.
Fiind la a doua întâlnire cu Juke 1.6 turbo cu transmisie CVT şi 4x4, am încercat să vedem cât de puţin putem consuma. În regim urban, am avut nevoie de eforturi semnificative să atingem cei 9 litri la sută obţinuţi cu celălalt Juke 1.6 Turbo 4x4 testat, algomeraţia fiind principalul vinovat. Pur şi simplu vei fi învins de trafic, de plecarea de la semafor şi, mai ales, de statul la semafor. Cei de la Nissan nu au introdus un sistem de Start-Stop în gama Juke, cu toate că lui 1.6 DIG-T i-ar fi prins bine o asemenea invenţie. Dacă nu mai eşti atent cu pedala de acceleraţie, consumul urban urcă la 14 litri la sută şi chiar trece de această valoare dacă alergi de la un semafor la altul.
În regim extraurban, am obţinut un consum situat între şase şi şapte litri la sută, respectând limitele de viteză şi încercând să apăsăm acceleraţia cât mai uşor.
Performanţe
La fel ca versiunea standard, Juke Shiro 1.6 Turbo are nevoie de 8.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate să atingă o viteză maximă de 200 km/h. Transmisia CVT fură secunde până la sută şi Juke se păcăleşte singur şi la capitolul viteză maximă, totul pe fondul alegerii nefericite a transmisiei. Între timp, rivali mai scumpi precum Mini Countryman Cooper S ALL4 pot fi comandaţi atât cu transmisii manuale, cât şi cu automate. În cazul lui Countryman, transmisia automată este una convenţională, nu o CVT.
În lipsa altor rivali apropiaţi în materie de preţ sau de versiuni de motorizare, Juke Shiro 1.6 Turbo se luptă singur într-un segment care promite să fie aglomerat în următorii ani, odată cu apariţia unor modele precum Opel Mokka, Chevrolet Trax şi altele, care ar putea fi oferite într-o zi alături de motorizări comparabile.
Interior
Când auzim de o ediţie specială, ne gândim la lucruri speciale. Atât la interior, cât şi la exterior. La cât de nebuni au fost cei de la Nissan când l-au creat pe Juke, ne aşteptam la levierul frânei de mână să imite mânerul unei katane, visam la diferite ornamente şi combinaţii de culori şi multe alte elemente de acest gen. Dar n-a fost să fie aşa. Denumirea Shiro nu apare nicăieri la interior, deşi Juke era printre puţinele modele care ar fi tolerat un interior cu insemne japoneze fără ca acesta să devină kitsch.
Avem un interior standard de Juke Tekna, ceea ce înseamnă că ergonomia comenzilor este bună, iar spaţiul este modest pe alocuri. Scaunele din faţă au un profil bun, iar pielea folosită pentru acestea este de calitate, la fel ca pielea utilizată pe volan. O bună parte din materialele plastice folosite la bord sunt de calitate, iar celelalte sunt elemente comune cu alte modele ale concernului Renault-Nissan, utilizate şi pe vehicule mai ieftine.
Bancheta din spate poate găzdui trei persoane la nevoie, dar un drum mai lung este mai comod cu doar patru persoane la bord. Linia plafonului poate deveni neplăcută pentru pasagerii din spate care au o înălţime mai mare de 1.80 metri. Dacă pregătiţi o vacanţă lungă cu Juke, să nu vă luaţi foarte multe bagaje, cu excepţia cazului în care aveţi la dispoziţie un portbagaj exterior adiţional. Chiar şi Mini Countryman are un portbagaj mai mare decât Juke, acesta fiind unul dintre aspectele mai puţin practice ale acestui model.
Preţ de achiziţie
Shiro a devenit nivelul de echipare de top în gama Juke. Versiunea testată costă 26.390 de euro, cu 1.550 euro în plus faţă de Tekna-ul cu aceeaşi motorizare. În ciuda preţului destul de mare pentru o subcompactă, modelul este cu peste 3.000 de euro mai ieftin decât un Mini Countryman cu un motor de putere comparabilă.
Am fi dorit mai multă atenţie pentru această ediţie specială, pentru că lipseşte tocmai elementul care o face specială, acel lucru în plus faţă de standard sau faţă de versiunea de top. Versiunea specială a lui Juke vine cu un set de oglinzi laterale vopsite în gri, jante din aliaj cu un model special şi câteva ornamente interioare vopsite în aceeaşi nuanţă de gri găsită şi la exterior. De asemenea, modelul are o nuanţă exclusivă, numită Violet Nightshade, dar poate fi comandat în oricare altă culoare disponibilă pentru gama Juke.
Siguranţă
Juke are cinci stele la EuroNCAP. Încă din dotarea standard, acesta oferă ABS şi EBD cu asistenţă la frânare, dar şi şase airbag-uri (faţă, laterale, cortină) care ajută pasagerii din faţă în caz de accident. Crossoverul de segment B de la Nissan nu duce lipsă de sisteme de tip Isofix sau de închiderea centralizată cu telecomandă.
Ţinută de drum
Mezinul gamei de SUV-uri de la Nissan nu-i vreun offroader înnăscut, fiind frăţiorul cu talent la socializare din familia 4x4 a constructorului japonez. Juke îşi face treaba foarte bine la atras atenţia, fie că eşti în oraş sau că abordezi trasee soft-road. Cât timp nu vii cu prea mult avânt, totul va decurge ca la carte. Odată ce abordăm trasee de dificultate medie pe teren accidentat, riscăm o împotmolire sau avarierea barelor de protecţie sau a elementelor de sub caroserie, în timp ce atacarea curajoasă a virajelor se lasă cu subvirare şi cu derapaje nu întotdeauna distractive.
Garda la sol ridicată îi conferă lui Juke abilităţi suplimentare pe drumuri proaste, iar suspensia ceva mai fermă îţi dă o senzaţie de semi-sportivitate. Să nu uităm totuşi că Juke este un crossover. Am apreciat însă posiblitatea de reglare a direcţiei şi răspunsul acesteia, cu toate că am fi vrut o ţinută de drum mai închegată pe viraje pentru a exploata la maxim capacităţile lui Juke. Cu modul 4x4 activat, comportamentul pe viraje este ceva mai bun, dar comportamentul suspensiei este departe de sportivitate şi de confort, fiind un amestec destul de ciudat. Ar fi fost interesantă oferirea suspensiei spate tip multi-link în standard.
Vizibilitate
Formele neconvenţionale ale lui Juke cereau un tribut serios în materie de vizibilitate, aşa cum se întâmplă de multe ori când designerii câştigă bătălia şedinţelor din spatele uşilor închise cu inginerii unei mărci. Ce-i ciudat este că nu se întâmplă acest lucru, de parcă ar fi o logică aparte în spatele acestei ciudăţenii a naturii auto.
Designul nebun al modelului le-a permis oamenilor de creaţie de la Nissan să doteze Juke cu oglinzi mai mult decât suficiente, mărimea lor fiind demnă de un SUV mare. Asta fără să ştirbească din caracterul personal al modelului. Dacă adăugăm în ecuaţie şi faptul că versiunea testată avea la dispoziţie o cameră pentru marşarier, singura problemă rămâne zona din partea dreaptă a "feţei" maşinii, care îţi vine peste mână atunci când urci pentru prima dată în Juke. montanţii A te pot încurca şi ei în unele situaţii, dar poziţia înaltă la volan te ajută să vezi destul de bine în majoritatea situaţiilor.
Tehnologie
Juke este echipat cu o unitate multimedia cu touchscreen şi cu un sistem de comandă special pentru climatizare şi setările dinamice. Deşi suspensia nu poate fi comandată de pe consola centrală, rigiditatea direcţiei şi răspunsul acceleraţiei pot fi schimbate cu un singur click. În rest, găsim şi elemente preluate de la maşinile "normale", cum ar fi climatizare automată, cruise control, integrare Bluetooth cu comenzi pe volan şi altele. Am fi dorit ca Nissan să monteze senzori de parcare şi pentru bara faţă - dată fiind forma specială a capotei.
Trebuie să menţionăm că încă nu găsim utilitatea afişajului care ne arată forţele G atinse în timpul mersului, cât timp acesta este montat deasupra schimbătorului de viteze, fiind imposibil de urmărit din postura unui şofer aşezat corect. Acesta ar fi avut loc cu brio în locul marelui buton de avarii montat în centrul bordului. Pe lângă asta, cele două afişaje devin rapid ilizibile dacă ai soarele verii în faţă, acesta strecurându-se uşor printre cele două parasolare.
Design
După cum vă povesteam mai sus, vroiam ceva special de la Juke Shiro. În ceea ce priveşte culoarea dedicată, ne gândeam la ceva mai potrivit unei ediţii speciale, precum un verde extrem de strălucitor reprezentativ pentru o marcă japoneză de motociclete, spre exemplu. Japonezii puteau să aleagă şi un portocaliu sau un galben trăznit. Ce mai, exista mereu opţiunea care era la modă în urmă cu câţiva ani şi a început să devină populară şi în România - negrul mat. Dar nu este cazul şi pentru Juke Shiro.
Pentru cei care vor ceva diferit în materie de design la un model care era oricum diferit, există gama de accesorii de la Nissan, care vă oferă destule posibilităţi. În cazuri extreme, există tunerii.
Ne-a placut
- Putere motor
- Direcţie precisă
- Scaune faţă profilate bine şi cu piele de calitate
- Gardă la sol agreabilă pentru soft-road
- Aspect exterior inconfundabil
Nu ne-a placut
- Consum
- Transmisia CVT
- Setări suspensie
- Portbagaj mic
- Ediţie specială cu prea puţine elemente diferite
Date tehnice - Nissan Juke (2010-2014) 1.6 N-Tec CVT | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
da'mi place jocul de cuvinte
- seamana cu un broscoi in calduri
- suspensie de plastelina
- total inutila
Spor la cumparaturi pentru cei cool, fansy sau trendy!!!
eu gandesc asa: daca masina devine un simplu mijloc de locomotie (pentru lumea civilizata), cand automobilul numai este o forma de ati arata potentialul (de orice fel) trebuie cumva sa reinventezi domeniul. Bine, nu au facut-o cei de la Nissan. Soul de la Kia e parca mai batran...dar sa pierzi o nisa de piata inseamna ca mai bine te apuci de vandut cartofi pe margine drumului sau sa furi din tramvai sau sa stai pe margine si sa strigi: HUOOOO!
cam cum fac romanii naosi
Cine isi cumpara un suv de clasa mica stie de la inceput ca nu e practica penru ca nu are nici portbagaj, nici in teren accidentat nu o poate folosi, iar in cazul de fata va avea un consum cat o masina din clasa medie. Insa acestea sunt masini de fite. Cine cumpara asa ceva are cel putin inca o masina nu doar o masina eventual la second cum au romanii.
Asa ca nu o mai criticati si nu-i mai criticati pe cumparatori.
Ciudata gandire, daca individul cu aceasta emanatie atat de profunda este adult, IQ-ul sau este subunitar. Pentru un copil ce nu a ajuns in posesia cartii de identitate e (oarecum) normala.
O masina inutila.
Am impresia ca cei de la Nissan de cand sunt cu renault fac masini urate.
Juke,Tida,Patrol (nu se compara cu designul penultimelor 2 generatii, care aratau ca un SUV adevarat).
Doar GT-R-ul merita in acest moment cumparat.
X L ....100 km
x= 5000/300 = 16 la suta
bine, daca mai deceleram si bate vantul din spare, pare in regula !