Test de anduranta MINI Cooper 3 uși

1.5 Diesel Turbo 116CP Aut6 Cooper D
9400
MINI Cooper 3 uși zoom
de Mircea Meşter
Miercuri, 27.04.2016
Mașinile Automarket față în față: ce are Mini și nu are Corsa?

Garajul Automarket a fost onorat în ultimele luni de prezența a două mașini de segment B. Deși au relativ aceleași dimensiuni și oferă în principal aceleași avantaje practice în oraș, Mini Cooper D și Opel Corsa 1.0 Turbo sunt mașini cu caractere extrem de diferite, iar în două materiale care sunt publicate astăzi în același timp pe Automarket vom încerca să subliniem care sunt avantajele fiecăruia în raport cu celălalt.

Fiindcă suntem pe testul-serial dedicat lui Mini, îmi revine misiunea de a argumenta pe marginea avantajelor pe care le regăsești pe Mini. În mod normal, acest lucru ar trebui să fie o misiune ușoară: până la urmă, vorbim de o mașină-icon care se încadrează în zona premium a segmentului B, deci dispune de avantaje la nivelul calității percepute și al poziționării pe piață față de o mașină de volum, așa cum este Corsa.

Practic, însă, nu îmi va fi deloc ușor, pentru că Mini-ul nostru reușește performanța de a costa nu mai puțin de 39.200 de euro cu tot cu opționalele sale de 16.500 de euro (prețul de bază e de 22.700 de euro cu TVA inclus). Adică fix de două ori cât Corsa, care vine cu un preț total de 19.870 de euro, din care 5500 de euro este valoarea elementelor adiționale.

Ok, e clar că Mini e o mașină scumpă. Ce-l face însă atractiv pentru public și cum reușește o mașină de segment B să se vândă în contextul în care e evident că prețul său de achiziție este mult mai piperat decât cel al unor modele echivalente din sfera constructorilor de volum, așa cum e Opel Corsa?

Ei bine, dai (mult) mai mulți bani pe un Mini ca al nostru pentru...

1. Sex appeal-ul și imaginea retro

Mini a reușit dintotdeauna să atragă prin lucruri care nu țin neapărat de zona palpabilă, măsurabilă. Iar faptul că acest model face parte din istoria unei mărci care a devenit obiect de cult la nivel mondial este un avantaj major într-o luptă cifre versus cifre cu Opel Corsa. Mini este un statement, un model care a colorat și colorează zona pop culture, iar atracția pe care clienții din toată lumea o au față de această mașină nu are legătură cu prețul. În aceste condiții, în care Mini se adresează mai degrabă clienților care își permit să "cedeze" emoțional în fața unui model care înseamnă mai mult decât o mașină, calculele și tabelele Excel sunt inutile. Evident, asta înseamnă că și profilul clientului este diferit, pentru că majoritatea celor care își achiziționează un Mini nu vor merge niciodată pe mâna unui model de volum.

Mini este o prelungire a personalității posesorului său, cu tot ceea ce înseamnă asta, de la personalizarea în cele mai mici detalii până la look-ul inconfundabil moștenit timp de aproape 60 de ani și dus mai departe fără prea multe compromisuri. În comparație cu Mini, Corsa este mai degrabă o mașină utlitară în sensul practic al termenului. Nu-ți cumperi Mini ca să te plimbi cu el de la A la Z, îți iei un Mini ca să te simți cool când faci asta.

2. Spațiul interior din ce în ce mai mare

Mini a crescut serios în dimensiuni în raport cu generația precedentă, apropiindu-se periculos de mult de segmentul compact, deci de o zonă superioară ca poziționare. Asta înseamnă automat și că pasagerii din spate beneficiază de mult mai mult spațiu în toate direcțiile. Iar cum un Mini era privit ca o mașină cu și pentru două persoane - element indus și de faptul că modelul britanic produs de BMW Group a fost disponibil până la noua generație exclusiv în versiune cu trei uși - lucrurile au început să se cam întoarcă în favoarea modelului nostru. În spatele unui Mini nu ai probleme de spațiu acum (poate doar la nivelul picioarelor dacă ești ceva mai înalt, așa cum se vede în imaginea de mai jos), iar la asta ajută serios și profilul plafonului acestei mașini, pentru că un acoperiș aproape orizontal înseamnă și loc mai mult pentru capul pasagerilor din spate. În plus, așa cum am spus mai sus, Mini este acum disponibil și în versiune cu cinci uși, ceea ce ajută mult la consolidarea unei imagini mult mai practice a acestui model în raport cu ceea ce era Mini anterior și cu ceea ce sunt modelele comparabile din segmentul B de volum, așa cum este Corsa.

3. Designul și atmosfera din interior

Mini a fost întotdeauna o mașină diferită, iar interiorul noii generații nu face decât să confirme aspectul ăsta. Te simți ca-ntr-o mașină de altă natură decât cele construite pentru transport și atât, pentru că producătorul britanic a instalat în această mașină o mulțime de soluții și elemente care te scot din cotidian. De la modul în care este așezat turometrul mare în fața ta până la elementul central rotund care s-a transformat peste ani dintr-un indicator util la un spațiu care găzduiește display-ul și sistemul multimedia al mașinii. De la elementul fun oferit de semicercul luminat care are rol pur estetic până la butoanele de tip switch sus-jos împrumutate din industria aviatică. Pe scurt, ceea ce oferă Mini în plus față de concurenții săi din zona accesibilă este o atmosferă unică în lumea auto actuală.

Sau, poate, replicată parțial doar de interiorul lui Fiat 500.

4. Tehnologia superioară

Opel Corsa a crescut mult de la o generație la alta, iar asta se vede imediat atunci când pui cap la cap câteva elemente care acum niște ani nu se regăseau nici măcar pe lista modelelor premium de segmente superioare. Și totuși, Mini vine în plus cu câteva soluții tehnologice împrumutate și adaptate de la frații de la BMW, iar asta face ca percepția calității pe care o ai la bordul unui Mini să fie una de vârf. Sistemul infotainment, de exemplu, este preluat direct de la modelele BMW, iar meniul și modul în care lucrezi în el sunt extrem de asemănătoare. Evident, din acest transplant de tehnologie derivă tot soiul de avantaje: de la coerența meniului la grafica sistemului de navigație. De la calitatea camerei de marșarier la calitatea sistemului audio. Sistem audio care, apropo, este semnat de Harmann/Kardon și care te "trimite" în zone acustice pe are nu ai cum să le exprimentezi altundeva în segmentul B.

5. Cutie, direcție, motor și suspensii

Elementele care fac o mașină să fie una reușită. Un motor care să-ți ofere resurse oricând ai nevoie, o transmisie concepută de un constructor cu ștate vechi la capitolul ăsta și suspensii care să se ridice la nivelul așteptărilor pe care le ai atunci când vezi mașina pe stradă. Dacă suspensiile sunt sufletul unui Mini și rămân o "ștampilă" care transformă mașina într-un kart al autoturismelor, motorul diesel de 1.5 litri cu trei cilindri este o noutate pentru marcă și a apărut în peisaj odată cu noua generație a modelului de origine britanică. Iar rezultatul este excelent, pentru că nu simți niciodată că-ți lipsesc resurse, în timp ce consumul rămâne unul coborât în raport cu ceea ce oferă mașina: undeva pe la 6.4 litri în medie în interiorul și în afara orașului. Tot la plusuri trebuie trecută cutia automată care schimbă treptele așa cum toate automatele din anul de grație 2016 ar trebui s-o facă. În sfârșit, cireașa de pe tort este direcția pe care o au modelele Mini, una dintre cele mai exacte din segment. Iar acest aspect a contribuit serios în ultimii ani la construirea imaginii sportive dinamice pe care o are un Mini în ochii iubitorilor de mașini. La ani lumină de Corsa.

La ce capitole e mai bun Opel Corsa decât Mini? Ne răspunde Bogdan în materialul de AICI.

Comentarii (3)

  • Bine scrise ambele materiale - felicitari autorilor, chiar daca eu zic ca s-ar fi putut compara mere cu... mere (nu benzinar vs. diesel deci.)
    In principiu, gasesc in orice caz ca-i deplasata montarea de dieseluri pe micile citadine, fie si lasind deoparte apropiatele interdictii de circulatie cu "fumigenele" sau cel putin particulo-genele in multe orase (vestice cel putin.)

    Dincolo de motorizari insa, criteriile alegerii ramin subiective, in caz ca cele obiective (banii batu-i-ar vina) n-ar conta.
    Practic / economic vb., clar ca micul Opel are avantaje evidente pina si-n versiunea cu doua usi, dar Mini va fi cumparat in continuare fie de orgoliosi avizi de "status" (fiindca unii nu vor doar sa se simta ei "cool", ci sa fie si vazuti de altii ca-s "cool"), fie de cei care apreciaza exclusivitatea designului si/sau dotarilor (totusi... 16.500 euro pentru optionale sint aproape de costul unei Corsa OPC... sau Ibiza Cupra c-un mic discount. ;-))
    14 0
  • Adrian
    @automarket: juste for info.. aveti pe homepage acest articol de 2 ori.
    0 14
  • mircea
    @Adrian
    Mai verifică o dată. Cu atenție :)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru